Jesli nie chcesz aby radyjko wylaczalo sie po przekreceniu kluczyka to podpinasz w/w podtrzymanie i zasilanie razem do "permanentnego" plusa w ukladzie. Jesli jednak chcesz zeby sie samoczynnie wylaczalo po zgaszeniu silnika to podtrzymanie pakujesz do "permanetnego", a zasilanie radia do plusa ktory przebiega przez stacyjke...nieco lopatologicznie..ale...
Mam jeszcze do tego krańcówki więc odłączenie będzie w momencie dojechania blatu do wyłącznika krańcowego tylko zastanawiam się jak najłatwiej podtrzymać przekaźnik po podaniu sygnału 4s
Atmegę zasilaj z tego samego żródła co silnik ale za pomocą przetwornicy która podtrzyma wartość napięcia na odpowiednim poziomie podczas jego spadku na baterii w chwili startu silnika
Takie tematy już były: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Generalnie to układ załączania silnika ze stycznikiem w którym na pomocniczym styku i dwóch przyciskach zrealizowano samo-podtrzymanie i funkcje Start/Stop (Załącz/Wyłącz). Po lewej masz obwód sterowania z samo-podtrzymaniem a z prawej samo zasilanie silnika. W linku jest pełniejszy...
Zrób tarczę. W tarczy na obwodzie co 30 ' zrób wycięcie. Po brzegu tej tarczy niech toczy się rolka wyłącznika krańcowego tak, by po wpadnięciu w wycięcie wyłącznik się rozłączał. Zasilanie silnika przepuść przez ten wyłącznik. Dodatkowo silnik zasil z układu podającego krótki impuls zasilania na silnik. Taki, by rolka wyłącznika wyszła z wycięcia....
Podłącz zasilanie bezpośrednio do szczotek silnika z pominięciem układu podtrzymania zasilania do zaparkowania ramion (zespół styków na talerzu koła zębatego przekładni. Te silniki mają dodatkową szczotkę do wolniejszych obrotów
Dajesz na każdy silnik włącznik z odczepem na którym jest realizowane podtrzymanie. A na początku układu dajesz wyłącznik awaryjny który odetnie zasilanie.
Ja u siebie mam lampę z diodą lux-eon właśnie i światło jest lepsze niż żarówkowe. Lampa jest z podtrzymaniem ale zasilanie mam z prądnicy rowerowej. Pod silnik bałbym się podłączyć. Lampa kosztowała 35zł.
Trzeba przerobić zasilanie zapalniczki.
Te przewody prawdopodobnie są od zabezpieczenia termicznego. Obwód musi być zwarty ponieważ nie byłoby podtrzymania stycznika zasilania. Najpierw trzeba zmierzyć rezystancję izolacji silnika i obwodów zasilających.
Witam ściągnij tą obudowę na której masz styki (opisane 1234)odlutuj przewody do silnika i zasilaj te przewody. Cała reszta to "układ" do podtrzymania ruchu wycieraczek - śmiało możesz sobie go darować - sam używam 2 takich zmodyfikowanych silników Podobny problem jest opisany w temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/top... Powodzenia...
Jak jest zasilana kamera? Czasem nie przez 5V? Jeżeli tak to połącz pakiety równolegle. Można dać przetwornicę dla stabilizacji. No i układ ładujący podczas pracy silnika. Jak 12V to szeregowo równolegle.
Jako że idzie zima, a wiele nie jeżdżę, myślę by podczas mrozów wyjmować akumulator (skoro i tak najbezpieczniej jest odpinać go podczas ładowania, choć nie wiem czy to konieczne). Mam sterownik silnika i alarm, pobór prądu nie jest wielki. Ale po każdym wyjęciu akumulatora sterownik się zeruje (tak piszą w książce WKŁ o diagnosyce samochodów) i trzeba...
Jak to ma wyglądać ? Działać ? Jeden stycznik z podtrzymaniem ma włączać zasilanie czterem silnikom ?? Może zobrazuj to np jakimś rysunkiem...
Z opisu wynika: "Pojemnością kondensatora C1 reguluje się czas podtrzymywania przekaźnika" Dasz większą pojemność będziesz miał dłuższy czas. Znaczenie ma też rezystor R3. Daj sobie w to miejsce "podkówkę" i ustawisz sobie czas podtrzymania.
No to zobacz zasilanie na styku podtrzymania na silniku wycieraczek. Powinien tam byc + wzięty z ACC.
Ja to rumiemiem tak: -Przekręcamy kluczyk na OFF a silnik dalej pracuje i kontrolki zachowują się jak po zapłonie. -Zgasić tylko można przez wrzucenie 5 biegu, trzymaniu hamulca i nagłym puszczeniu sprzęgła. -Silnik zgasł ale kontrolki dalej świecą. -Zdejmujemy klemę z akumulatora i ponownie montujemy, kontrolki nie świecą. W takim przypadku tylko jedna...
A próbowałeś wymienić ten potencjometr? Może po prostu ma uszkodzoną ścieżkę? Odczytaj oznaczenie i spróbuj dobrać nówkę sztukę. Zabieg za 3zł, a może pomóc. Krańcówka to taki łącznik w przekladni "motoreduktora" wycieraczek, który powoduje podtrzymanie zasilania silnika do momentu powrotu ramienia wycieraczki do pozycji przy masce samochodu (żeby nie...
Z prostej przyczyny w golfach jest sterownik który po utracie zasilania traci ustawienia dawki paliwa (sterownik posiada adaptacje dawki paliwa). Jeśli instalacja gazowa jest źle wyregulowana to po jeździe na lpg sterownik zapisze zmodyfikowaną dawkę .Gdy silnik ostygnie nowe ustawienia mogą spowodować zła dawkę rozruchową. Niektórzy instalatorzy lpg...
Ale Easun jest falownikiem offgrid jednofazowym, schemat przez Ciebie przedstawiony jest ok dla odbiorników jednofazowych . Nijak nie podłączysz do tego odbiorników 3f. Jest to fizycznie niemożliwe. W razie zaniku zasilania sieciowego, Easun podtrzymał by jedynie zasilanie na fazie L1. Gdzie tu widzisz zasilanie 3f dla silnika 15kW?
Podłączyć poprawnie(odpowiednio podtrzymanie-stały plus i zasilanie-plus po akcesoriach) Ten model(i wiele innych, nie tylko pionków) mimo braku podtrzymania, pamięta przez kilka/może naście minut ustawienia, jak po czasie nie dostanie stałego zasilania, zrobi reset
Jeśli silnik na przycisk to musi być stycznik który załączy zasilanie a jego styk pomocniczy połączony rownolegle z przyciskiem podtrzyma stycznik jak puścisz przycisk. W szereg z przyciskiem start przycisk stop i/lub zabezpieczenia. Wpisz w Google sterowanie silnika start stop. Można użyć gotowego włącznika. http://sklep-elektron.com/wylacznik-siln...
tylko w tym styczniku nie widzę dodatkowego styku do podtrzymania -4 styki robocze i zasilanie cewki... Od kiedy silnik 3 fazowy ma 4 przewody obwodu prądowego. A co jest na styczniku oznaczone 13-14.
Na tym styczniku nie, bo musi być styk NO. Ponadto według opisu, styk roboczy też jest NC, a więc nawet jeśli styk pomocniczy byłby NO, lub zostałby zastosowany dodatkowy przekaźnik do sterowania, to w przypadku nawet krótkiego zaniku zasilania, oraz po włączeniu zasilania, a także w sytuacjach awaryjnych, ten układ załączałby silnik, co może być bardzo...
Masz aktywny błąd sumy kontrolnej pamięci EEPROM, czyli pamięci gdzie te wszystkie flagi błędów są zapisywane po wyłączeniu zapłonu. Na początek są więc 2 opcje - problem z podtrzymaniem zasilania sterownika silnika lub usterka pamięci EEPROM w sterowniku.
Witam ..wysokiego napięcia skąd wychodzi zasilanie na silniki itp. ... być zrobiony prosty układ podtrzymania? Fafiks Po pierwsze to jest średnie napięcie, /wysokie zaczyna się od 60 kV /, po drugie nie układ podtrzymania a układ pośredniczący. Jak najbardziej trzeba zaprojektować układ gdzie PLC załącza przekaźnik /u nas stosuje się małe styczniki/...
Czyli jak to podłączyć? Szeregowo z cewką przekaźnika/stycznika załączającego zasilanie( układ start/stop z podtrzymaniem) silnika.
W myśl regulaminu spróbuję podpowiedzieć, a nie dawać gotowe rozwiązanie. 1. Zwróć uwagę jaką funkcję pełni czasówka K4T i co się z nią stanie w Twoim zmodyfikowanym układzie po naciśnięciu start. Trzeba to zmienić. 2. Jeżeli dobrze rozumiem, to założeniem jest, że napięcie na silnik ma być podane dopiero po 5 sekundach od naciśnięcia S1 (podczas odliczania...
Po to by odciążyć główny akumulator. Uchronić go od uprzedzeń prądowych podczas rozruchu lodówki i klimy. Zapewnić stabilne zasilanie na biegu jałowym i umożliwić podtrzymanie zasilania podczas postoju bez uruchomionego silnika. Takie przetwornice mają 1,4-1,6kW mocy ciągłej
Ja do takich zastosowań polecam odseparowanie zasilania Arduino od silników i przekaźników - zasilanie na Arduino powinno być podawane poprzez diodę, i przy Arduino kondensator o dużej pojemności między +zasilania, a masą (w miejscu, gdzie jeszcze masz 12V, a nie 5V). Przy pojemności 2000µF i poborze prądu przez Arduino 50mA kondensator zapewni...
Witam! Dokładnie tak to wygląda jak opisał kolega Sławek.Wielu producentów stosuje zasadę że podczas rozruchu zasilanie ma być doprowadzane tylko do niezbędnych elementów takich jak np.sterownik silnika czy immobiliser.Niektórzy producenci owszem stosują dodatkowe małe akumulatorki ale one z kolei służą (tak myślę)do nieco odmiennych funkcji typu podtrzymanie...
A nie jest trochę mało informacji wstępnych? Ta dźwignia jest samohamowna? Po odłączeniu zasilania zatrzyma się od razu w ustalonym miejscu, czy wymaga hamowania i "parkowania"? pafciowaw nie dałoby się tego zrealizować zamiast na dwóch pojedynczych przekaźnikach i jednym podwójnym, to tylko na dwóch podwójnych, w których druga para styków realizować...
Jesli dobrze zrozumialem ostatnia informacje, to rejestrator ma pracowac w ciagu dnia pracy (z przerwami w pracy silnika), a nie na 8 godzinnym postoju, jak to zrozumialem na poczatku. W takim razie nic nie potrzeba. Postoje 2 - 3 godzinne z zatrzymanym silnikiem nie rozladuja sprawnego akumulatora. Nawet polgodzinna jazda miedzy postojami wystarczy...
Kolego polecam UPS ale z pełną sinusoidą. Przed zakupem sprawdź czy nadaje się do zasilania silników.
Myślę że na czas ładowania akumulatorów dobrze by było podłączyć zasilacz 24 V równolegle do aku . . To na zasadzie buforu , zazwyczaj na odwrót sie ten sposób stosuje tzw " zasilanie buforowe " . Możesz też zwiększać pojemność kondensatorów , do skutku . :D Prąd w czasie przełączania może pobierać silnik , odłącz go .
Ze schematu tego sterownika wynika, że załączanie silnika powoduje stycznik z cewką K1; wobec tego wystarczy w obwód cewki K1 wstawić szeregowo styk NC czujnika końca zboża. Po zaniku zboża styk ten rozłączy zasilanie cewki K1. Ponowne napełnienie zboża nie spowoduje automatycznego startu ponieważ styk podtrzymania K1-13/14 będzie rozwarty. Ponowne...
Dodatkowy akumulator będzie się ładować, bo w całej instalacji w czasie pracy silnika jest 14,5V. Mały akumulatorek nie potrzebuje do naładowania tyle czasu, co ten pod maską. Ja zrobiłem dodatkowy wyłącznik i włączam radio po odpaleniu silnika.
całość należy podzielić na dwa człony : - mostek H - sterowanie przekaźnikami z podtrzymaniem i zabezpieczeniem zasada pracy mostka H polega na zmianie polaryzacji napięcia podawanego na silnik to powinno wszystko wyjaśnić http://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_H styki S1/ S4 to a1/a2 , S2 /S3 to b1/b2 chyba nie będzie problemu z zrozumieniem pracy oczywiście...
LC1K06 powinien mieć styk pomocniczy NO potrzebny do podtrzymania zasilania cewki.
W spoczynku platforma jest opuszczona do ziemi, przyjmiemy wersje sterowania pilotem-podany jest sygnał do sterownika - silnik (podtrzymanie zasilania) jest uruchamiany, platforma za pomocą siłownika startuje do góry. Zatrzymywana jest dzięki wyłącznikowi o który się pytam,
Witam. Obciążalność styków przekaźnika R15 wynosi 10A. Można nim sterować bezpośrednio silnik. Na schemacie jest błędnie narysowane zasilanie cewki stycznika. Układ "start-stop" prawidłowy. Pzdr.
poczatki na forum:P Dodano po 20 a tu zmontowany uklad. 2 trafo pod spodem jeden do podtrzymania ukladu drugi do zasilania silnika od wycieraczek maluchowskich tyle ze silnik ciagnie rolete dlatego takie male przekazniki.
pozwolę się podłączyć do wątku. cyruss, co oznaczają wyprowadzenia PAD1 i PAD2 na twoim schemacie? I jeszcze jedno pytanie, Czy taki układ można wykorzystać do systemu ładowania ciągłego? Chodzi o to że mam urządzenie do podtrzymania zasilania awaryjnego silnika 12V o małym prądzie. W przypadku zaniku napięcia z sieci przekaźniki przełączają + i - silnika...
Podłączyłeś odwrotnie przewody zasilające. Podłącz battery power z +12V podtrzymanie (na podtrzymaniu będzie zawsze napięcie i nie stracisz ustawień) i ignition power z +12V zasilanie.
A to da radę? Bo to w takim razie musi być podłączone cały czas przez przekaźnik. Czyli od uruchomienia silnika. Ten przekaźnik nie będzie działał tak, że uruchomie silnik i np. po pół minuty wyłączy zasilanie?
Jedna czasowka z regulatorem powinna rozwiązać sprawe. Po wyłączeniu zasilania pełnych obrotow czasowka po zaniku tego zasilania podtrzyma zasilanie regulatora na nastawiony czas. Należy pamiętać ze niektóre układy nie można zasilić „od tylu” gdyby element wykonawczy bym przekaźnik ok ale elektronika to co innego. Napewno istniejący sygnał...
Co się tyczy podłączenia zasilania w większości sprzętu car audio : Zasilanie bezpośrednie z akumulatora - podtrzymanie pamięci itp . Zasilanie ze stacyjki - sprzęt jest wyłączany podczas rozruchu silnika . Zasilanie podświetlenia - działa przy włączonych światłach. Wyjścia z radia: Automatyczne wysuwanie anteny po włączeniu sprzętu jako radio. Sterowanie...
Krzysztof Reszka , uważam że ze względów bezpieczeństwa. Oryginalne przecinarki mają to rozwiązane na dwa sposoby : za pomocą przycisków zał. , wył. + przycisk awaryjnego zatrzymania lub wyłącznik główny + przycisk awaryjnego zatrzymania. W pierwszym przypadku następuje trwałe rozłączenie obwodu sterowania poprzez przerwanie obwodu podtrzymania zasilania...
Silnik i tak powinien pochodzić 10-15s przed ruszeniem, więc nie powinno być to nieudogodnieniem. Jest do zrobienia zrobienia układ podtrzymujący, jednak tu by było potrzeba trochę wiedzy oraz superkondensatorów i układu do ich ładowania. Ewentualnie brać zasilanie z linii podtrzymania pamięci radia i kluczować je napięciem z gniazdka zapalniczki. Wtedy...
Witam Ponownie. Coś jednak nie tak.Strasznie wzrasta zapotrzebowanie na prąd.Gdy odłączę zasilanie gazu napięcie ładowania alternatora wynosi 14.4 a gdy tylko gaz się załączy ładowanie spada do 13.8??Tym sposobem akumulator po nocce jest rozładowany.Jeżdżę głównie po mieście dlatego przy tak małym prądzie nie zdąży się naładować. Trochę chyba za dużo...
Silnik pobiera więcej prądu ze stałego napięcia w miarę potrzeb. Jak go dociążysz ściskając wałek palcami - weźmie więcej. Jak potrzebuje ruszyć z miejsca, np. "zerwać" posklejane na smar tryby, to nie ma skąd, bo mu ograniczasz. Jak z rowerem, więcej musisz się napracować żeby ruszyć, niż żeby podtrzymać stałą prędkość po równym i prostym. ps. zdaje...
Napisałem ogólnie ponieważ nie wiem jak jesteś zaawansowany w elektronice. Jeśli chcesz to mogę dokładnie opisać któryś sposób. Dołożenie kondensatorów w module ma zmagazynować więcej prądu na czas obniżenia napięcia zasilania i podtrzymać 12V i 5V.
Niedawno był temat o dodatkowym akumulatorze do podtrzymania zasilania jakiegoś "ustrojstwa" w czasie rozruchu - szukaj. Obcinasz schemat o przekaźnik i całą resztę "w dół" od diody. Nie wiadomo jakie ramka ma zapotrzebowanie na prąd, ale pewnie ze 500milifaradów by wystarczyło na jej podtrzymanie na rozruch. Nic z tego. Przecież podano, że 1A, więc...
Witam! Potrzebuję wykonać następujący układ: Generalnie chodzi o zasilanie silników krokowych. Drivery które zasilają bezpośrednio silniki są na tyle specyficzne, że aby ich nie uszkodzić to przy wyłączaniu najpierw trzeba odłączyć 24V ale podtrzymać zasilanie logiki 5V i dopiero po chwili wyłączyć 5V. Taka sama akcja przy załączaniu całości. Najpierw...
Tu się zgadzam - prąd jałowy to za mało żeby szacować jaki jest normalny prąd w czasie pracy, a jaki jest w czasie zatrzymania silnika. Oczywiście napięcie jest potrzebne. Za mało danych - może sa gotowe rozwiązania? Moze cos trzeba zaimprowizować? Na razie wiemy tylko tyle:- - prąd jałowy 50mA - oczekiwany czas podtrzymania zasilania: 30 s. Może to...
Twój pomysł z kondensatorami raczej nie wypali. Ilość kondensatorów do podtrzymania takiego ŁADUNKU po pierwsze wniosła by swoją wagę(co nie jest tu mile widziane) a także zajmowało by to ogromną ilość miejsca.Lepiej zainwestować w jakieś akumulatorki do specjalizacji RC. Cena nie jest porażająca, a plusem ekonomicznym jest to że można je ładować :)...
Zgadzam się z (at)adamt2 z przekaźnikami samochodowymi, natomiast odcięcie paliwa bezpośrednio sygnałem niskiego ciśnienia oleju może zablokować rozruch silnika. Jeżeli zestaw czujnik - kontrolka daje na tyle wydajną masę w stanie nieaktywnym, żeby wyzwolić cewkę, możesz cewkę 1. przekaźnika podłączyć do czujnika, zamiast do masy. Jeśli nie jest wydajne...
A ja radził bym ci, jesli to możliwe i są otwory, zrezygnować z tego styku i poprowadzić wiązkę górą klapy przy zawiasach. Te złącza, to moim zdaniem pomyłka; korodują, wypalają się, łapią luzy, łamią się... Wiązka poprowadzone mądrze (z uwzględnieniem ruchu klapy) pożyje znacznie więcej. A do wyprowadzeń dojdziesz sam. Tam jest tylko masa (albo i nie...
Myk z wyłączaniem silnika przed wtyczką nie zdał egzaminu, WTF?! Prawdopodobnie masz wyłącznik z podtrzymaniem elektromagnetycznym, który po odłączeniu zasilania puszcza - znowu względy bezpieczeństwa - a jak puszcza to zwiera hamulec. I jest to poniekąd słuszne, bo jak w trakcie cięcia wyłączą prąd, to w ciemnym warsztacie nie włożysz łapy w wirującą...
Nie no, chciałem tylko wybadać poziom umiejętności. Więc tak, potrzebujesz sterownik silnika krokowego - myślę że parka układów L297 + L298 wystarczy. Do tego układ logiczny, który podtrzyma ENABLE po wciśnięciu przycisku i zwolni na podstawie sygnałów z pedałów hamulca i gazu. Do tego układy RC na wejściach w celu eliminacji drgań styków, oczywiście...
Będę wdzięczny. A my będziemy wdzięczni jak zrobisz na początek porządek z tym schematem, bo jest zupełnie nieczytelny. Podklej czymś i skseruj jak należy. Co do opisu zaś podejrzewam zamianę sekwencji faz zarówno na zasilaniu jak i na silniku. Stąd ta odwrotność pracy styczników. Ale to dywagacje. Jeszcze raz - przyzwoity, czytelny schemat!
A oto układ na przekażniku bistabilnym /spolaryzowanym/ i zwyklym przekażniku. https://obrazki.elektroda.pl/6144555300_... Dziekuje za odpowiedź, czy Pański sterownik zawsze będzie poprawnie zmieniał kolejność ruchów tzn prawo, lewo, prawo, lewo itd czy może zdarzyć się ten sam kierunek pod rząd ? czy potrzebne jest dodatkowe zasilanie...
Wlutowałem 3 kondensatory 470uF, równolegle po jednym na 3 przewody które wychodzą miedzy mase i : -przewód idący do świateł -zasilanie -podtrzymanie pamięci. I restarty pojawią się nadal. Czyli uruchamiam silnik i dzieje się to po włączeniu świateł. Poprawiło się to że nie ma już "krzaczków" na wyświetlaczu po restarcie.
Jeżeli patrzę na opublikowane zdjęcia to można by sterować dwoma przyciskami i przekaźnikiem ( stycznikiem ). Można by było zastosować kasetę z z dwoma przyciskami -zielony ( styki 2xNO ) oraz przycisk czerwony ze stykiem NC. Jeden ze styków NO uruchamia przekaźnik podający napięcie na silnik . Drogi styk NO zwiera uzwojenie rozruchowe silnika przez...
Jest mozliwe zrobienie na jednym przycisku start-stop. Nalezy zastosowac dwa przekazniki, jeden NO, ktory to po przycisnieciu wylacznika da podtrzymanie stykami wlasnymi i wlaczy zasilanie calej elektroniki, oraz da opoznienie czasowe do przekaznika NC o nie zasilaniu jego przez okres np; 2-5sek. W szeregu tego zasilania musi byc drugi przekaznik ze...
Ale ten sterownik nie komunikuje się radiowo z centralą, więc nie ma co dodawać. Tutaj sterowanie zdalne przychodzi przewodowo czarnym i brązowym przewodem. patrz: [url=https://www.inel.gda.pl/images/plik... Sprawdź, czy jak dajesz komendę zamknięcia lub otwarcia...
Mam taki silnik wycieraczek jak na dołączonym rysunku. Czy mi ktoś podpowie jak go podłączyć(w miarę prosty sposób) aby działało podtrzymanie na obu biegach.Przy czym.nie mozna jednoczesnie podłączać + zasilania 1i2 biegu bo przestaje się kręcić! Może da się wykorzystać przekażniki !
Podłącz krańcówkę szeregowo z silnikiem i zasilaniem. Tak żeby rozłączała silnik po jednym obrocie. Równolegle do styków krańcówki podłącz styki przekaźnika. Do sterowania przekaźnika zastosuj prosty układ czasowy. Przykłady masz tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic73... Jeden układ z wykorzystaniem kostki 555 a drugi na jednym tranzystorze....
według opisu tego schematu diody powinny utrzymywać napięcie na cewce przekaźnika To chyba jakieś nieporozumienie. W takim połączeniu, jak niżej diody umożliwiają start silnika z krańcowego położenia, w którym rozłączony jest jeden z wyłączników krańcowych (normalnie zwarty): http://obrazki.elektroda.net/46_12406685... Obrazek pokazuje sterowanie...
Prawdę mówiąc bałbym się dostarczyć tam 200W ciepła. Jednak to jest szkło, które lubi pękać. Lepiej dostarczyć jak mówiłem 20 W niech się rozgrzewa nawet kilka minut, a mamy pewność, że nie pęknie. Poza tym jeśli się już silnik rozrusza, to 20W będzie na wyrost. Aby podtrzymać silnik przy pracy wystarczy (strzelam) 10W. Najlepszym punktem odniesienia...
Skoro "pompowanie" nie nastąpi to który element odpowiada za przetrzymanie zabezpieczenia? Bo gdy zadziała zabezpieczenie a my dalej trzymamy przycisk to zabezpieczenie odłączy zasilanie silników i tym samym pozbawi się własnego zasilania. Czy za podtrzymanie zabezpieczenia odpowiedzialny jest kondensator C11 w pierwszej sekcji, ten co wprowadza opóźnienie?...
Do mojego rejestratora (a w zasadzie wyrobu rejestratoropodobnego) pasuje bateria od Nokii 3110 (BLC-2 bodajże). Przy czym kupowana w Oszonie bateria kosztowała więcej, niż wygrzebany ongiś z kosza w tymże Oszonie ów "rejestrator". Padającą z powodu notorycznego niedoładowywania baterię co jakiś czas wyjmuję i ładuję "na chama" z zasilacza laboratoryjnego....
Witam. Naprawiając sterowanie lusterkami zrobiłem zwarcie. Straciłem zasilanie lusterek i podtrzymania pamięci w radiu. Z rozpędu sprawdziłem wszystkie bezpieczniki pod kierownicą i w komorze silnika i wszystkie są całe. Bardzo proszę o radę.
Każdy przerzutnik monostabilny nada się. Niektóre przerzutnik są z tzw. podtrzymaniem, czyli potrafią przedłużać stan aktywny na swoim wyjściu jeśli na wejściu jest ciąg impulsów w odstępach mniejszych niż czas trwania stanu aktywnego (zazwyczaj wysokiego).
Witam, Wszystko się zgadza, ale takie rozwiązanie ma jedną wadę... Będąc daleko nie wiemy, czy silnik akurat pracuje, czy nie. Nie wiemy też, czy wciskając przycisk pilota włączymy, czy wyłączymy silnik. Dlatego wersja z dwoma przyciskami i dwoma kanałami radiolinii jest na pewno bezpieczniejsza. Dodatkowo przy styczniku z podtrzymaniem mamy 100% pewność,...
przekaźnik łapie podtrzymanie z jakiegoś obwodu, zobacz masy w jego okolicy i zasilania.
Nie uraziłeś tylko w twoim zastosowaniu zą nieprzydatne. Dwa zestyki w silniku odpowiadaja za podtrzymanie pracy - jak lekko "ciapniesz" wycieraczki to ronią pełny kurs w te i spowrotem. Styki normalnie otwarte, zamykane w czasie cyklu pracy silnika. Drugie dwa odpowiedzialne sa za hamowanie silnika - zwierają go gdy wykona cykl i dojdzie do zera. To...
Mam pytanie odnośnie sterowania bramy prawo/lewo z wyłącznikiem krańcowym (fajnie jak by było z podtrzymaniem ale to jest zbedne 🙂) Przy bramie mam zasilanie 3 fazowe i silnik też jest na 3 fazy. Samo sterowanie prawo/lewo to pikuś. A jak z bezpieczeństwem? Są przepisy, które to określają ...no i zdrowy rozsądek.
Po kluczyku nie ma nic Na plusie I Na podtrzymaniu pamieci ,nie ma nic nawet po odpaleniu silnika
Sam go robiłeś? Ciężko rozszyfrować, nie tak się rysuje schematy. Przekaźniki powinny być narysowane przynajmniej tak jak na dole po prawo i dopiero połączenia między nimi. Albo inaczej, styki rozrysowane jak wygodniej i oznaczone który od którego przekaźnika. Tak trzeba rozrysować to sobie samemu żeby dojść co i jak. Jeśli krańcówka rozłącza się tylko...
To Panda II ? Każda ma Fiata Code. Jeśli chcesz sam założyć to nie odcinaj całego zasilania plusa . Są urządzenia które wymagają stałego podtrzymania pamięci. Najprościej zablokować zasilanie pompy paliwa. Ten obwód nie jest chyba monitorowany przez sterownik silnika. Odcięcie zapłonu lub wtrysku spowoduje prawdopodobnie checka na pulpicie jeśli przed...
Mam ten sam problem, podpinam zasilanie + podtrzymanie oraz masę radio się zaświeca i pisze no signal rear po czym nie reagują żadne przyciski.
quote] Trzy razy więcej w praktyce od teoretycznej wartości, to chyba zdecydowanie zbyt asekuracyjnie: 5000•(15•60)/12=375000 375000/(60•60)=104.16(6) ...[/quote] To są wyliczenia dla układu, który ma poprawnie pracować w temperaturze pokojowej 20°C ! a. Czasy podtrzymania liczymy dla 0,8Qn, b. Zwracamy uwagę na ograniczenia podane...
Mam pytanie co może być z silnikiem 1600W pilarki SM211?. Przy załączeniu nie kręci się a tylko buczy. Kondensator wymieniłem na nowy. Podtrzymanie zasilania jest. Jaka powinna być oporność dobrych uzwojeń?. Jeżeli są uzwojenia uszkodzone - to gdzie kupić nowy silnik?.
w przypadku zasilania z sieci 230V 55Hz, 55 razy na sekundę coś się zmieniło ostatnio :> ? 50, 100 zrozumiem. Ale skąd 55? Kondensator ładuje się gdy pr±d ma wyrzsze napięcie i oddaje go gdy spada. to w końcu prąd czy napięcie? Troche to zakręcone co kolega napisał. Wg mnie nie ma co opowiadać o stabilizacji napięcia. Maszyna taka ma zbyt dużą...
Trzeba zakupić UPS z wyjściem posiadającym czystą sinusoidę, gdyż te niby "modyfikowane", a bardziej chyba aproksymowana, to przebieg schodkowy podobny teoretycznie do sinusoidy. Zazwyczaj takie UPS mają na wyjściu prawie prostokąt, co nie przeszkadza, odbiornikom TV i komputerom (bo w nich zaraz na wejściu to napięcie jest prostowane i dalej przetwarzane),...
Układ ma być niskobudżetowy, zbudowany na dwóch stycznikach z cewkami wpiętymi między fazy poszczególnych zasilań. W ten sposób zostałaby częściowo zrealizowana kontrola zaniku faz. Gdyby to było takie proste, to mnóstwo silników by ocalało, bo sterujące nimi styczniki odłączyły by zasilanie w przypadku zaniku jednej fazy. Ale nie odłączają, z prostej...
Sęk w tym, że to radio chodzi w tym aucie już 8 lat. Jedyne co się wydażyło to odłączenie akumulatora na weekend. Wcześniej już był odłączany akumulator ale takich cyrków nie było. Radio się włącza, akceptuje kod, działa i gra. Jedynie nie zapamiętuje kodu. Włącza się również przy wyłączonym silniku i wyłączonej stacyjce (jedynie z napięcia podtrzymania)....
Witam. Ostatnio kupiłem do swojego Nissana Primery P11 radio Pioneer DEH 2800 MP. Niestety po podłączeniu urządzenia do kostki radio nie włącza sie. Nie wiem co moze być problemem. Moim zdaniem prawidłowo podlaczylem kable zasilające - masa (czarny przewód), żółty i czerwony - plus (kolejno podtrzymanie i zasilanie podczas wlaczonego silnika). Od masy...
Czy jest na to jakieś lekarstwo? Jeśli okazałoby się, że mam rację, to z lekarstwem będzie ciężko - chyba, że ustawienie mocy na MAX i temperatury na MAX spowoduje, że regulacja mocy nie będzie próbowała ograniczać mocy grzałek. Tylko wtedy szkoda tak zaawansowanego sprzętu (podgrzewacza) sprowadzać do roli grzałki włącz-wyłącz pełną moc. Jednocześnie,...
Kenwood MASK powinien być podłączony po kluczyku - na tym polega to zabezpieczenie (nie ma zdejmowanego panela a każdorazowe używanie przycisku bardzo szybko niszczy część widoczną po zamknięciu). Wygląda na to, że problem jest w innym miejscu - zbyt miękkie zasilanie podtrzymania - może warto założyć nowy kabel bezpośrednio od akumulatora (koniecznie...
Bez kluczyka ---> podłącz sobie plus zasilania bezpośrednio np. od akumulatora. A tak na początek to podaj typ autka. Skoro napisałem, że auto ma przewód zasilania (napięcie po przekręceniu kluczyka) i podtrzymania (napięcie niezależnie od kluczyka) to po co podłączać do akumulatora? I co tu zmienia typ auta? A jest to stary Nissan Primera. Podłączając...
Jakie przekaźniki będą dobre do sterowania roletami zewnętrznymi z podtrzymanie do puszek podtynk sterowanie dwa przyciski do jednego silnika? Zastosowałem R1-UNI i nie mam podtrzymania. Czy Ktoś może mi pomóc? (at)ElektrodaBot AI: Jaki jest model i marka silnika rolet zewnętrznych, które chcesz sterować? ST2000 AI: Jakie są specyfikacje elektryczne...
Witam. Czy możliwe jest podtrzymanie stanu markerów M po zaniku zasilania sterownika S-300? W aplikacji wykorzystuję stan markera do sterowania obrotów silnika lewo-prawo (0=lewo, 1=prawo). Po wyłączeniu szafy sterowniczej i ponownym załączeniu silniki wysterowane są na obroty w lewo. Czy istnieje rozwiązanie na podtrzymanie obrotów w prawo w takiej...
Witam, znajdź gdzieś sobie schemat sterowania lewo-prawo np. http://elemarek.republika.pl/schematy%5C... Silnik wrzeciona będzie miał podtrzymanie na stycznikach. Silnik podnoszenia stołu nie ma podtrzymania ale za to w obwodzie sterowania będą krańcówki. Sterowanie zasilane jest prawdopodobnie (chociaż niekoniecznie) z tego transformatora.
Trafo załączane na samopodtrzymaniu, w szereg z samopodtrzymaniem styk przekaźnika, cewka tego przekaźnika przez diodę zenera ( trzeba dobrać cewka np na 6 V zener 9-12-15V) JAk silnik zaskoczy, alternator ruszy to jego napięcie przez zenera wysteruje przekaźnik a on przerwie podtrzymanie zasilania trafa. Jeśli dobrze zrozumiałem intencje autora. Pozdr....
Witam, twój problem polega na tym, że w twoim aucie została w nieprawidłowy sposób podłączona blokada zapłonu z alarmu. jestem prawie pewien że został odcięty przekaźnik sterownika silnika a ten po wyłączeniu zapłonu powinien jeszcze przez ok sekundę podtrzymać zasilanie. Jest to potrzebne do tego aby przepustnica ustawiła się w punkt otwarcia.Dlatego...
Jeżeli przekaźnik ma własnym stykiem NC przerywać sobie zasilanie cewki, to to może nie zadziałać albo np. zadziałać za którymś razem, przez chwilę charakterystycznie "szyjąc" i, przy okazji, stopniowo uszkadzając styk wskutek iskrzenia. Trochę lepiej będzie, jeśli przez styk przekaźnika i cewkę kontaktronu zasilany będzie silnik, a cewka przekaźnika,...
Właśnie główną zagwozdką jest to wahanie obrotów silnika. Czy na podtrzymaniu nie będzie głupiał z obrotami, do tego stopnia, że spali więcej, jakby chodził cały czas na pełnym obciążeniu? Z zasięgniętych opinii odnośnie Andorii czy agregatów nie powinno być tak źle. Prąd tak czy siak tanio by nie wyszedł.
Reasumując. Jest "lub" lub go nie ma. To akurat nie ma dla mnie praktycznego znaczenia. Istotą sprawy jest to, podłączyć N co akurat stanowi problem rzędu 30 cm kabla i 3 min roboty. Czyt sobie darować. Podkreślam. W tej chwili chodzi bez N. Zrobiłem testy na poszczególnych fazach i na 100% odcina układ sterowania. Więc twierdzę, że w standardowych...
układ podtrzymać zasilać podtrzymać zasilać alarm bateryjny podtrzymać zasilać
corolla verso połączenia kostki stacyjki wyliczenia ogrzewanie podłogowe
sprawdzenie wentylatora klimatyzacji shemat instalacja
Samsung UN40F5500AG left display edge shorting to chassis with T-CON cable disconnected Wymiana diody LED w latarce ręcznej – jak to zrobić krok po kroku