Witam panowie stary sensor do czyszczenia i po problemie służę pomocą
Sprawdź wyposażenie po VIN to wszystkiego się dowiesz.
Może jednak „wyiksuj” kolego informację o elemencie elektronicznym który masz tam powsadzany. Ja wiem, że jest to wiedza prawie powszechna, ale po co ją powielać???? Po co uświadamiać tych, co jeszcze nie wiedzą??? Żeby powstał następny samochód niebezpieczny dla życia?
Korozja na stykach w kostce pod fotelem to najczęstsza przyczyna. Spróbuj przeczyścić kontaktem i delikatnie dogiąć piny. Ostateczne pozostaje połączyć przewody z ominięciem kostki,fotela tak czy siak sie nie wyciąga. Od pasażera przynajmniej :) . Metoda diagnostyki opornikiem 3ohm też dobra.
Dokładnie ,tak jest w tych samochodach,że miga.
odłącz kostki i sprawdż jakie wartości pokaże tester
Coś Ci sie kolego kolory pomyliły. Ja nie widzę białego pod fotelem. Te z podłogi - brązowy masa. Z pod fotela - widać dwa w jednej izolacji i jeden osobno. Ten osobno to najprawdopodobniej masa. Masy razem a pozostałe nie mają znaczenia. Dla pewności możesz miernikiem sprawdzić czy ten brązowo-biały pod fotelem jest połączony ze stalową konstrukcją...
Modół poduszek masz po prawej stronie dźwigni zm. biegów w cześci tylnej przy podłodze. Musisz zdemontować cały plastyk / panel środkowy.
Wymiana konsoli , poduszka , sterownik , pewnie parę innych rzeczy . Zrób coś źle ,ktoś zginie albo będzie ciężko ranny pójdziesz siedzieć . W takim małym aucie to i tak nic nie da . Chcesz bezpieczeństwo to kupujesz Audi A8 czy bmw 7 .
i jak poszło ? udało się ? jeżeli nie, to patrz, czy sterownik SRS jest podłączony, czy dochodzi do niego napięcie itd itp, a jak nie to zrób podmianke SRS, jeżeli zrobisz na podmienionym diagnostyke, to znaczy ze uwalony sterownik, a jak nie zrobisz diagnostyki to lecisz po przewodach itd itp..
Sensor zapisał dane wypadku. Albo nowy z serwisu albo wyczyścić stary. Moge zrobić.
Myślę że ten będzie odpowiedni.
Niby można wgrać czysty wsad do sterownika AIRBAG ,ale zdarza się że po tym już drugi raz nie odpali poduszek. Teoretycznie wymiana na nowy z ASO. Tak samo poduszki czy napinacze.
No przecież w reno mogą być błędy zapisane i lampka gaśnie gdy nie są aktywne. Skasuj i nie będzię ich przy następnej diagnostyce. A impedancję pokazuje układów które fizycznie nie istnieją w aucie to normalne też.Te sterowniki można konfigurować pod większą lub mniejszą ilość zapalników dlatego tak jest.
koło lewarka zmiany biegów, w zasadzie prawarka, bo on jest po prawej stronie
Zdejmij obudowe tunelu,sterownik jest przed dzwignia zmiany biegow
W sterownikach są zapamiętane dane wypadku - trzeba to wykasować testerem (np. Launch X-431, BMW GT1, INPA) lub ręcznie edytując zawartość pamięci w sterownikach. A co do mechanika - widać, że zatrzymał się nieco względem postępu - sterownik umieszczony w tunelu centralnym jest w dużej liczbie aut, ale nie w E60 - jest tam kilka sterowników (satelit)...
Sprawdzić kostkę napinacza pasa.
Witam Dołączam schemacik - wystarczył jeden mądry program :) Pozdrawiam
Poduszki wystrzelają od uderzenia.Są od tego specjalne sensory.A te kable pod siedzeniem to raczej nie są od poduszek
sprawdz kable idace do napinaczow pasow , to jest twoja usterka wszytsko na wylaczonym zaplonie
tasma kierownicy
trzeba zdiagnozować usterkę odpowiednim testerem. Nie ma innego wyjścia.
Tylko wykasować błedy
http://obrazki.elektroda.pl/7935009900_1... http://obrazki.elektroda.pl/7935009900_1...
1J0 909603
Tak, przepustnica na linkę, ale z silniczkiem, który ją uchyla regulujac obroty biegu jałowego wymaga adaptacji. Nie widzę sensu odłączania akumulatora, to nie wykasuje błędu w srs
Nie spotkałem się z napinaczami bez elektryki, ale podaj numery błędów i spróbuj skonfigurować sterownik, tak żeby nie szukał napinaczy, skoro ich nie masz...
wg.tego błędu tylko za niskie napięcie,wystarczy wykasowac.
Z tego co pamiętam, to nawet nie trzeba nic rozkręcać - jakoś włożyłem rękę, okręciłem oprawkę i gość miał spokój ze świecącą lampką.
Nie koniecznie pokaże usterkę, trzeba sprawdzić parametry pompy, może być zła dawka, przy uszczelnianiu pompy jest konieczne ustawienie dawki na ciepłym silniku.
temat poduszek w oplach jest stary jak i ople. Niezależnie od tego czy masz jedną poduszkę w kierownicy czy i u pasażera jest - pod przednimi fotelami możemy zobaczyć czarne kostki z czerwonymi zabezpieczeniami ( wszystko plastikowe ) wystarczy odrobina wilgoci , kurzu , a nawet jak ktoś trąci to ustrojstwo butem , nawet dzieci mogą to zruszać ( różnie...
Witam. na zdjęciu
Witam.Znalazłem do tego rocznika w trzech wersjach.Może coś dopasujesz.
Zdejm "pokrywkę" z wtyczki poduszki i przelutuj miejsce łączenia przewodu z konektorem.Akumulator oczywiście off.
Po przekręceniu stacyjki, lampka poduszki powinna się zapalić na 4 sek i zgasnąć. Jeżeli lampka miga cały czas to prawdopodobnie należy wymienić sterownik poduszek powietrznych. Ale przedtem należałoby skontrolować pamięć błędów układu. michał doradzasz to doradzaj dobrze 1. escort'96 nie ma diagnostyki poduszek więc nie skontrolujesz żadnej pamięci...
Wyłączy się w przypadku wystrzału poduszek powietrznych. Nie pompa paliwa i tak pracuje cały czas.
Bezpiecznik nie ma związku ze sterownikiem poduszek powietrznych, ale uszkodzenie w obrębie jednego ze sterowników samochodu, może zaburzać pracę innych sterowników. Z przepalonym bezpiecznikiem MODULE 2 nie powinieneś być w stanie uruchomić samochodu, bo ten bezpiecznik odpowiada m.in. za immobilizer i sterownik nadwozia.
Jeśli poduszka jest wymienna, to nie ma znaczenia czy wymienisz samą poduszkę czy cały kokpit. Montaż używanych poduszek powietrznych w istocie jest nielegalny. Nie wiem co ustawodawca miał na myśli, ale tak jest, tylko nikt tego nie egzekwuje, bo nie ma jak tego sprawdzić. Teoretycznie, można sobie wyobrazić, że taka poduszka z demontażu mogła być...
https://obrazki.elektroda.pl/7458893900_... Wpadł mi w ręce kontroler poduszek powietrznych z Forda - sprawdzę tutaj, jaka elektronika jest w środku i czy jest w środku jakiegoś rodzaju mechanizm zabezpieczenia bądź wyzwalania tej poduszki. Sensory wykrywające zderzenie powinny być raczej w całym samochodzie, ale może i tak coś ciekawego...
Witam mam Xara Picasso 2007r. po wymianie akumulatora , zaczeły świecić dwie poduszki w jaki sposób skasować ten błąd , wcześniej przed wymianą tego nie było , posiadam interfejs ELM , czy da się nim skasować ten błąd
Najpierw naładuj akumulator a jak nie da rady to wymień.
To jest sterownik poduszek powietrznych
Drogo sobie liczą Te oferty widziałem ...
"Oferujemy również naprawę poduszek powietrznych". Ciekawi mnie technologia takiej naprawy.
Trzeba podłączyć tester diagnostyczny do samochodu, odczytać błędy z modułu poduszek powietrznych, naprawić usterkę, skasować błędy i kontrolka wtedy zgaśnie.
Witam mam podobny problem wczoraj podczas sprzątania w autku zapaliła mi się kontrolka od AIR BAGU i wyskoczył komunikat "SERVICE" na wyświetlaczu. W połowie sprzątania musiałem pojechać w jedno miejsce i jak jechałem to nic się nie świeciło. Wróciłem i zostało mi tylko poodkurzać tylna kanapę (zdejmowałem ją) i tylne dywaniki i pod przednim fotelem....
Megane II 1.4 16V. Od jakiegoś czasu zapala i gaśnie mi kontrolka od pduszek powietrznych.Czasmi kontrolka pali się dłużej a czasami tylko mignie ale zdecydowanie dłużej jest zapalona niz zgaszona w czasie jazdy.
(at)rokrowa Nie, musi być zresetowany softwarowo. Napisz do producenta tych poduszek.
We wtyczkach zamontowane są mostki zwarciowe, które zapobiegają przypadkowej aktywacji poduszek podczas prac przy systemie poduszek powietrznych. Aktywacja poduszek może np. nastąpić pod wpływem wyładowań elektrostatycznych. Mostek zwarciowy jest stykiem, który w momencie rozłączenia złącza wtykowego łączy oba styki wtyczki i zeruje ewentualne potencjały....
On chyba napisał spóźniony żart primaaprilisowy :)Wymień moduł, wystrzelone jaski i zrób testy czy pojawiają sie kody usterek.
Mam problem. Podłączyłam ostatnio auto do komputera i wyszedł mi błąd 65535 w poduszkach powietrznych. Gdzie znajduje się moduł sterujący?
Witam Kolego ja łączę się z suzuki sx4 programem "MaxiTest" i dzięki temu wykrywa mi błędy w sterowaniu silnika i można je kasować, a programem "MultiECUScan 2,2" jest możliwość sprawdzenia ABS, poduszek powietrznych oraz innych parametrów.
Wg schematu ta wtyczka odpowiada za komunikację z drzwiami, lewe i prawe. Z modułem poduszek powietrznych (stąd błąd airbag). Złącze komunikacji CAN + zabezpieczenie przez bezpiecznik (skrzynka 12 bezpieczników)
Przecież wyraźnie napisałem-nie ma tam odrębnego wyłącznika wstrząsowego, już nie ta technologia. Jest uderzenie, rejestruje to sensor poduszek powietrznych i wtedy blokuje kalkulator silnika. Tak ciężko to zrozumieć? Nie sądze też, że to nastąpiło, przyczyna pewnie jest w innym miejscu.
Zadziałał system przeciw pożarowy. Nigdzie nie pojedzie jak nie zrobi.
Znajdziesz go pod tunelem srodkowym, pod jakas wykladzinka, latwo go rozpoznac, ma strzalke do kierunku jazdy na wprost. Niestety tak latwo nie jest auta w zaleznosci od wyposazenia maja rozne wiazki i rozna ilosc poduszek powietrznych i nie mozna sobie tak o podmieniac. Pozatym czy chcialbys sie podczas jazdy samochodem zastanawiac czy aby napewno...
Twój opis problemu wskazuje na problemy z zasilaniem na moduł AIR BAG. Trzeba by znaleźć moduł i sprawdzić jego linie zasilania. Najlepiej je delikatnie obciążyć żarówką 21W i wtedy pomierzyć czy spadek jest na linii +12V czy masie. Tylko ostrożnie bo podanie 12 V na poduszki odpali je.
Określiłbym to w sposób taki prawdopodobnie jest to czujnik uderzeniowy Niech ktoś ten temat zamknie.....
W internecie znalazłem taki sposób: Opis resetu SRS ściągnełem z civic club 1. Samochód przygotowany do jazdy, w pozycji przed zapłonem -kontrolki się nie świecą (alarmy, immobilaizery wyłączone ...) 2. Szukamy żółtego złącza (takie ślepe) gdzieś obok bezpieczników pod kierownicą. U mnie tak jest, w innych H szukać! 3. Wyciągamy tą końcówkę (żółtą)...
Ok. Dzięki za info. Chyba odpuszczę w taki razie szukania skoro od tego nie zależy działanie poduszek powietrznych.
jest tylko 1 kierowcy Masz też napinacz pasa
Bo musze ten sensor wymienić bo w opcom pokazuje że jest zablokowany Dodano po 2 Bo musze go wymienić na inny bo program pokazuje że jest zablokowany
Wczoraj w TV pokazywali śmiertelny wypadek samochodowy. Nowiutkie BMW wyposażone w 8 poduszek powietrznych, pirotechniczne napinacze pasów i inne systemy bezpieczeństwa wpadło na drzewo. Jadący nim kierowca zginął na miejscu. Czy w związku z tym mam prawo pisać, że wszystkie te systemy są g... warte i nie ma sensu ich stosować?
tak moge ci napisc jak Za notoryczne niedbałe posty nakładam ostrzeżenie.
Najprawdopodobniej jest to usterka
Spróbuj tą wersje ..... youtu.be/MTmITQtk0YY
Witam, padł mi moduł poduszek powietrznych. Chciałbym się dowiedzieć czy jest opcja go regenerować czy trzeba nowy kupować???? Z góry dziekuje za informację. Zabroniona jest dyskusja na tematy (...) 5-Naprawy sterowników airbag. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Nie w tej bajce ... Ewentualnie polecam: BMW Inpa, Modic, GT1
poduszki mam 2 szt, tylko nie wiem czy sa napinacze, jeszcze dokladnie nie obejrzalem wszystkiego , troszke nieodpowienia pogoda:) nie mowie ze nie podjade z tym do kogos madrzejszego ale chcialbym chociaz mniej wiecej wiedziec z czym mam do czynienia.
P to błędy z zespołu napędowego (powertrain)... od poduszek są błędy B i B0050 to usterka w obwodzie czujnika zapięcia pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy.
Dzieki wielke :) jak bede mial chwile czasu na pewno sobie troszke poszperam :)
Witam Czy konieczna jest wymiana czujników uderzenia po wystrzale poduszek? Wiem że sterownik musi być wyczyszczony lub wymieniony ale co z czujnikami uderzenia?
Proponuję odwiedzić serwis nieautoryzowany.Sterownik używka=cena będzie sporo niższa.
Spokojnie możesz założyć, że w tak starym aucie poduszki i tak nie zadziałają jak należy, więc kontrolką bym się specjalnie nie przejmował... sterownik poduszek jest pod tunelem środkowym.
Sensor jest zamocowany do podwozia przed dzwignią zmiany biegów.Jest pod dywanikiem.
https://youtu.be/R79RTpm3LWk prosze łopatologia
www.infocar.pl
nikt poważny zajmujący się serwisem poduszek powietrznych nie używa testerów z aliexpress za kilka $ :D Chcesz powiedzieć, że jak ktoś robi nielegalny serwis, sterownika poduszek powietrznych, to musi mieć specjalistyczny miernik kondensatorów? To tak jakby powiedzieć że złodziej idąc "na robotę" nie może włożyć dresu podróbki Adidasa :D
Wiecie co koledzy? Jeżeli mu się uda uzyskać położenie środkowe na zwykłym siłowniku dwustronnym, powtarzalne i stabilne to będzie mistrzostwo świata. Jeżeli chcesz stabilne 3 pozycje to trzeba użyć 3 siłowników o odpowiednim skoku i żadne cuda z tworzeniem poduszek powietrznych tu nie zdadzą egzaminu - to po prostu nie działa. Gdyby takie rozwiązanie...
"""A gdybym chciał zaoszczędzić na napinaczach (koszt jednego w serwisie ok 500zł) jaką rezystancją można je zastąpić?"" a nie chciałbyś zaoszczędzi zdrowia lub życia swego lub pasażerów??????, czy ewentualnych nowych nabywców????
macvir za tego crasha w sterowniku poduszek powinieneś mieć bana.
pasy nie wystrzeliły, sterownik wymieniony, poduszki wymienionem bledy zniknely
Tam jest jeszcze jedna rzecz do zrobienia po prostu nie wszystko zrobiłeś i co byś nie podłożył to nie będzie ok
Witam! Ja mam vectre B z 95 roku z dwoma poduchami i dwoma napinaczami i oznaczenie jest AC. Pozdrawiam
Taki ważny element dla Twojego bezpieczeństwa, a Ty chcesz to naprawiać?! Takie rzeczy od razu się wyrzuca do kosza i zastępuje nowymi!
Poszukaj na amerykańskim e-bayu Snap-On MT2500 lub kup Launch X431
Witam Z tego co czytam to diagnostyki nie robiłeś , a teoretycznie od tego trzeba by zacząć . Tego typu historie w tym modelu są znane i często na forum opisywane . Sprawdź wiązkę na podłużnicy , gniją szybciej niż ryba , być może tam jest przyczyna / czytaj sprawdź ponownie /. Przeszukaj forum , są podobne tematy .
Citroen Berlingo 2.0 HDi, 2004 rok. Brak zasilania na module poduszek powietrznych i rozruszniku. Kupiłem Berlingo, które nie odpala z kluczyka. Jest zrobione obejście i przycisk do odpalania. Auto normalnie odpala bez problemu, tylko nie z kluczyka. Trzeba włączyć zapłon i wcisnąć przycisk, i silnik się uruchamia. Po podpięciu do Diagboxa nie łączy...
komputerowa diagnoza systemu SRS
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
no dobrze kombinujesz, moze kabel, a moze jednak mata?
http://obrazki.elektroda.pl/8714567900_1... General Motors ogłosiło w piątek 9 września, że w ponad 4,3 milionach pojazdów, wyprodukowanych przez GM znajduje się wadliwie oprogramowana poduszka powietrzna. Pojazdy te muszą wrócić do firmy do naprawy. "Moduł sensoryczny i diagnostyczny w urządzeniu posiadają usterkę oprogramowania, która...
Samonawijacz pasa bezpieczeństwa pasażera Temat ogarnięty i zamykamy
Sposób to otwory dekompresyjne w wewnętrznych drzwiach lub nad nimi. A ponadto w ramach gwarancji żądałbym poprawnego wyregulowania od montażystów, bo być może coś pochrzanili na ośkach z siłą docisku skoro w którymś momencie w ogóle się nie zamykają? Ogólnie opóźnienie szybkości zamykania powinno pomóc, ale przy zmiennym podciśnieniu z czasem będzie...
Klasyczny objaw uszkodzenia taśmy zwijaka kierownicy.
Kolizja to będzie we wsadzie... Dodano po 1 Niech wypowie sie spec od fiata testera.
Nie o to mi chodziło, ale dziękuje przynajmniej za chęci :D na innych forach prośba pozostała bez odzewu. Problem udało mi się już rozwiązać
dziękuje też tak myślałem , już go wymieniłem podłączyłem , poduszki też no ale dalej pali mi sie kontrolka od air bagu :cry: czy to może być przez odłączony czujnik z przodu ? bo raczej też go należy wymienić ?
Tak sterownik poduszek.
bezpiecznik poduszek powietrznych kasowanie poduszek powietrznych sterownik poduszek powietrznych
pomiar ogniwa 18650 certyfikat oświetlenie zmiana systemu operacyjnego
schemat silnika loncin transformator iskrowniki
Skoda Octavia 2 1.6 MPI gaśnie i wyrzuca bieg Peugeot Boxer - kontrolka "sprawdź silnik" po wymianie silnika