Wykrywana jest jedynie obecność pasażera na siedzeniu - czujnik pojemnościowy w siedzisku. Tak, przeważnie wystarcza nacisk powyżej 5kg. Przepływ prądu rozgrzewa do czerwoności drucik, który podpala masę pirotechniczną. Musi to nastąpić szybko - czas reakcji czujnika + czas reakcji elektronicznego układu przetwarzającego + czas uruchomienia i napełnienia...
Witam w169 306 a160 diesel przerabiałem podobny temat po wymianie przełącznika kierunkowskazów urwany kabelek do dźwigni było widać marne dojście więc wymiana potem losowo błędy czujnika skrętu kierownicy na środkowym ekranie esp visit workszop i 50km na godz maks wystarczyło mocniej kierownicą zakręcić i błąd na ekranie po zgaszeniu silnika i odpaleniu...
W zasadzie sterowników Airbag nie powinno sie regenerować ale normalny producent dał by taką możliwość serwisowi . Złodziejska praktyka firm sprzedających auta polega na maksymalnym podrożeniu koszów naprawy auta powypadkowego. Większość sterowników da sie zregenerować i szczerze wolałbym kupić auto z regenerowanym sterownikiem niż z wywaloną kontrolką...
Ale pamiętaj nie wszystkie kolumny są z ładunkiem (szczególnie te z EU są bez), wnioskuję że pojazd z USA, to poduszki pewnie też z trzema ładunkami ?
Mogę pomóc. Można odłączyc akumulator, poczekać około 1 min, ostroznie wyjąć poduszkę (koniecznie rozłączać na wtykach, nie przecinać przewodów), zamocowąć poduszkę w sabilnym podłożu i w bezpiecznej odległosci od poduszki obciąć złącze (uwaga bo poduszka może zadziałać w tym momencie) oraz podłączyć 12V bezpośrednio do przewodów (BUMMMMM). UWAGA!!!!!!...
Airbagi czolowe w tym aucie są dwuładunkowe, jeśli kierowca siedzi blisko kierownicy, uruchomi się tylko jeden ładunek i poduszka napełni się w niepełnej objętości A no właśnie to by sugerowało ten czujnik odległości no bo wystrzał dwóch ładunków po prostu wyłamał by kark kierowcy . Pozwolę sobie dopisać ''Modele'' próbowali odpalić poduchę kierowcy...
Dolne zdjęcie to poduszka z jednym ładunkiem
na klemie plusowej jest ładunek pirotechniczny jak w poduszkach albo napinaczach ,dochodza do niego dwa kabelki .i trzeba na te kabelki wlutowac wiadomo co (tak jak za miast napinaczy) i skasowac błąd
No to zostaje już tylko kierownica. Podgrzewana w Fabii nie była; w starszych autach przycisk sygnału dźwiękowego był na ślizgaczach, w nowszych jest taśma szczególnie, że w kierownicy jest, a dawniej bywała poduszka powietrzna i wymaganych jest więcej połączeń. Zatem co, przetarta taśma, problem z ładunkiem poduszki? To by się zgadzało, że widzi usterkę...
Eee poduszkami nie tak łatwo strzelić. Ale nie polecam sprawdzania w stronę ładunku. Niektórzy nawet właściwie położyć poduszki po demontażu nie potrafią.
Zawory nie były wymieniane. Nie ma żadnych rozszczelnień układu pneumatycznego. Naczepa bez ładunku, oś pierwsza podniesiona i poduszki na maxa do góry czyli kielichy odsłonięte. Naczepa z ładunkiem, oś pierwsza opuszczona - poduszki ledwo co uniesione.
cześć mam problem kupilem audi a3 1.8T gdzie ktos próbował wymienić nagrzewnice nagrzewnice wymieniłem tylko pozostaje problem AIR BAG możliwe że zalało sterownik który akurat jest pod nagrzewnicą oto błędy jakie pokazał komputer czy ktoś ma jakieś pomysły?? co zrobić żeby działały?? DTCs (10) 01222 - Czujnik zderzen bocznych, strona pasazera - Obwód...
Mam tylko ABS sugeruje zawór pedały hamulca ponieważ słychać syczenie z jego okolic po zgaszeniu auta jest to stara scania 98r hamulcy jeszcze nie sprawdzałem od strony technicznej tz klocków siłowników itd. Przód mam na resorze pędna i wleczoną na poduszkach
Po pierwsze 11 V to za mało ;tak jak napisał kolega w poprzednim poście , po drugie, to do pomiarów reztstancji zapalników poduszek wskazane jest używanie mierników które są zasilane niskim napięciem 3V max 6v i bardzo małym prądem . Na pewno nie używał bym do tego celu przyrządów zasilanych baterią 9V rodem z Chin . Trzeba mieć swiadomość że diagnozujesz...
Zasymuluj ładunek podając na złącze od poduszek w modulatorze ciśnienie 3.6 bar bo tyle o ile dobrze widzę jest na pełno. Zasteruj potem 2.0 bar na złącze sterujące i zobacz co masz na 21 i 22. Potem to samo dla 6.5 bar. Podając na złącze poduszek 0.3 bara zasteruj 6.5 i zobacz ile wyjdzie na 21 i 22. Porównaj wyniki z tabelką. Oczywiście na bieżąco...
(at) Janusz-kk, z Kaleronem się nie kłóć, bo to faktycznie jest gość od tego, a poza tym ma rację. Otwórz byle pdfa i poczytaj do poduszki. Podtrzymywanie danych (ładunku) w komórce nand nie wymaga odświeżania. To flash a nie ram. To, że tranzystory mają zasilanie, nie zmienia poziomu ładunków, nie zachodzi proces tunelowania, bo taka pamięć momentalnie...
Moim zdaniem to za mało. Rezystancja zapalnika w napinaczu pasa to ok. 2 omów. Dla poduszek będzie zbliżona. Może ciut więcej ze względu na większą masę ładunku w poduszce.
Przemo-w poduszce jest ładunek,nie wydaje mi się że pakuje tam coś nowego.Może laskę dynamitu:D,tylko skutek będzie odwrotny od zamierzonego:D
Zwróć uwagę że te cztery błędy odnoszą się do dwóch tych samych ładunków R12/13 i R12/14 z czego dwa mówią o przerwie "too high" a analogicznie dwa kolejne o zwarciu "too low" "Too high" wystąpił w momencie rozpięcia poduszek "Too low" podejrzewam że występuje obecnie kiedy wszystko juz po składał. Otóż kolego we wtyczkach przy samej poduszce (ładunku)...
który ma iść do którego? Nie bardzo rozumiem, coś namieszałeś w tym zeznaniu. Są dwie wtyczki (każda z dwoma kablami, typowe dla airbagu) - ponieważ poduszka pasażera ma dwa ładunki.
Eco-trans napisał: Kaliny dochodzące do poduszek też Co to? Te kaliny a właściwie tekalany, tak mi się zdaje :D Primo: roczny zawór i poduszka to nie jest już nowe. secundo, szukałbym wszelkich możliwych połączeń na szybkozłączki., przetarcia w miejscach przechodzenia przewodów przez ramę. Najlepiej pod ładunkiem w deszczową pogodę wsadzić głowę pod...
Chcesz wymyślić nowy sposób unoszenia się. (at)motyl22 A może tak zamiast jonów fotony? Silna latarka, koniecznie chińska LEDowa, włozona w odpowiedni otwór ciała ,,pilota" i probować unosić się na poduszce fotonowej ? Serio :please:
czy nie ma ryzyka jakichś błędów "upośledzających" sterownik tak, że nie zadziała Jest ryzyko, że po pierwszym wystrzale, uszkodzony zostanie we wnętrzu sterownika "driver" odpowiedzialny za "przekazanie" ładunku elektrycznego do zapalnika poduszki. Skasowanie "crash data" spowoduje, że procesor znów będzie działał "jak nowy", jednak za "drugim razem"...
Może nie dotyczy to poduszki ale kilka lat temu robili w TVN Turbo test SUVów i w czasie jazd offroadowych w żwirowni czy czymś podobnym w jakimś zdaje się koreańcu wystrzeliły ładunki aktywnej maski od systemu ochrony pieszego po wjeżdzie w niezbyt głęboką dziurę.
Poduszki (chyba z wyjątkiem tych z lat 90) nie mają czegoś takiego jak termin ważności. Na pewno. Te od początku produkcji do ok. lat 90-tych miały termin ważności określony na 15 lat. Np. w Mercedesie było to potwierdzone naklejką na słupku drzwi z terminem wymiany wkładu. https://obrazki.elektroda.pl/8061705500_... System airbag...
Tylko miernikiem nie sprawdzaj oporu ładunku w poduszce
Zobacz na numerację na wtyczce. Obwody ładunków zapłonowych to te z pozłacanymi zworkami. Można "przedzwonić" miernikiem.
Zastosujcie ładunki takie jak w samochodowych poduszkach bezpieczeństwa.
Obrażenia są normalne, choć dość ciężko się objawiają. Po tych śladach policia zwykle szuka kierowcy w stanie nietrzeźmy który spowodował wypadek. (Ps forum lekarskie? :D) W momenice wypalenia airbagów, zostaje odpalony ładunek pirotechiczny (mini bomba). Auto bez maty pasażera przy mocnej czołówce odpala wszystkie potrzebne airbagi.
A zakupiłeś to auto po naprawie czy to ty miałeś stłuczkę? Może masz po prostu zaślepkę zamiast poduszki i opornik wlutowany w miejsce ładunku poduszki by emulował że jest ok. Zdażały się przypadki ze przy takich obejściach przy nagłym obciażaniu układu elektrycznego jakim niewątpliwie jest też start dmuchawy, zapalały się kontrolki na desce. Z czego...
w reno kango dosyć często uszkadzały sie sterowniki z powodu niskiego napięcia słaby akku jesli nie masz dużego doswiadczenia z poduchami to lepiej podjedz do znajomego i nie ci to sprawdzi a najlepiej to odpytaj te błedy na przyrządzie jeśli to usterka jakiegoś ładunku to po włączeniu zapłonu kontrolka zgaśnie i ponownie się zapali jeśli defekt kalkulatora...
Ad 1 sensor, napinacze, ładunki Ad 2 Tego nigdy nie wiesz Ad 3 Wymiana Ad 4 Sterownik srs Ad 5 Żaden tani fejs ,nic nie rób sam , Twoje bezpieczeństwo i najbliższych
Nie ma czujnika zapalarki. Zapalnik to drut o określonej oporności, który pod wpływem przepływu prądu rozgrzewa się i odpala ładunek. Kontrola polega na kontroli połączenia (rezystancji) w obwodzie zapalnika.
Witam serdecznie Przełożyłem fotel w citroen Xsara Picasso i skucha. Podłączenie poduszki powietrznej. Na foto po prawo moja oryginalna wtyczka (2× pomarańczowy i 1 zielony) po lewo wtyczki z "nowego" fotela. Niby też dwa pomarańczowe i zielony w drugiej kostce. Mogę połączyć kolorami? Czy grozi wywalenie ładunku w poduszce? https://obrazki.elektroda.pl/9669550900_...
Usterka została usunięta !! razem z kontrolką SERV świeciła poduszka usterką była kostka pod siedzeniem kierowcy łącząca ładunek napinacza z komputerem . Temat zamykam
Koledzy są średnio przyjemni bo to co robisz nie dość że urąga fachowemu podejściu do tematu to jeszcze grozi niekontrolowanym odpaleniem ładunku w poduszce, i o ile robisz to ze swoim autem i zdrowiem to Twoja sprawa ale nagabywanie innego nieświadomego posiadacza rzeczonego auta do robienia tego samego nie jest tu pochwalane.
jakie są skutki czyszczenia sterownika z crash data i wlozenia go z powrotem do auta? Pomimo "logicznego" przywrócenia działania "procesora" w sterowniku do prawidłowego działania, mogą być uszkodzone drivery wyjściowe, sterujące zapłonnikiem poduszki. Wtedy przy kolejnej kolizji sterownik będzie chciał odpalić poduszkę ale element wykonawczy nie będzie...
Chcesz żeby Ci ktoś pomógł a nawet nie potrafisz podać jakie masz błędy. Teksty "jeżeli dobrze pamiętam to błąd był.....", masakra przecież tu nikt nie ma szklanej kuli. Czy w sterowniku, który wymieniłeś na inny był błąd o wypadku Crash Data. Jeżeli dzwon był z przodu poleciały przednie jaśki, to musiały polecieć napinacze i ewentualnie piroklema,...
Witam, nie mam zabudowy hydro. A z obrotami jest tak, że jak jadę z przyczepą (tandem) to wkręca mi się max na 1700-1800obr/min zaznaczę że bez ładunku, przyznam się że nigdy nie sprawdzałem jakie jest oprogramowanie ani tez nie sprawdzałem na ile maksymalnie się wkręca. Może jest tak, że z ładunkiem samochód wkręca się wyżej, staram się trzymać zawsze...
Swego czasu jak szlajałem się po UE,to widziałem jak chłopaki w busikach mieli po zakładane mini poduszki pompowane tylko do cięższych ładunków za pomocą kompresorów na stacjach paliw
Jeden klawisz to podnoszenie osi do jazdy na pusto, oś opuszcza się po przekroczeniu jakiegoś tam ustalonego w sterowniku obciążenia auta. Drugi klawisz to awaryjnie podnoszenie osi urzywane podczas ruszania podnosi oś pomimo obciążenia ładunkiem i utrzymuje oś w górze do momentu przekroczenia 20km/h z tego co pamiętam powinien być osobny ecas nad trzecią...
W sterownikach poduszek jest coś takiego jak rezerwowe zasilanie w postaci kondensatorów majacych dostarczyć energii do odpalenia ładunków w momencie wypadku. Ma to zabezpieczać np. przed brakiem prądu w przypadku uszkodzenia instalcji lub akumulatora.
„Klasyczne” gniazdo ładunków pirotechnicznych (poduszka, napinacz) ma wewnątrz widoczną malutka blaszkę która zwiera oba piny ze sobą w momencie jak w gnieździe nie ma wtyczki. Jest to zabezpieczenie przed przypadkowym odpaleniem np. wskutek ładunków elektrostatycznych. Podłączenie wtyczki a następnie wciśnięcie znajdującej się na niej plastikowej...
Czujnik cisnienia poduszek tylnych moze tez oszukiwac sprawdz tez to
Taśma jest oki na bank. Jak sprawdzić sama poduszkę?
Chodzi o ładunek napinacza pasa a nie żadną poduszkę, skoro niby nie ma tam żadnych złącz to co żeś wymienił ? Chyba nie wiesz co piszesz kolego.
Napisz jakie masz sensory, ewentualnie wstaw i jak nie zgaśnie kontrolka to zrób diagnostykę. Nie wiem czy przypadkiem w napinaczu nie będzie ładunku.
układ będzie działał tylko zapomnij o poduszce kierowcy jeśli tą drugą kostkę pozostawisz 'luzem' wsadz rezystor w jedną z kostek i po sprawie - zadziała Ci tylko jeden ładunek i tyle kwestię bezpieczeństwa i kosztów oceń sam
Wg mnie słaby fachowiec bo powinien podać diagnoze i usunąć usterkę. Albo uszkodzony ładunek (mało parwdopodobne) ałbo złącze.
Po co wyważać otwarte drzwi? Są gotowe "czujniki obecnoćci pasażera na przednim fotelu". Najczęściej wykonane w postaci maty z połączonymi szeregowo czujnikami tensometrycznymi. Nacisk pasażera na tensometry skutkuje zmianą oporności, co przekłada się na opóźnienie czasu zwłocznego, po którym odpalana jest poducha .Jest to . m. innymi po to , aby pasażer...
ładunki pasów ładunki elektrostatyczne ładunki kineskopu
zacieranie silnika elementy prototypowe transit instrukcja
simulink układ sterowania regulacja jaskrawosci
Objętość rdzenia ferrytowego 1kW/10kHz – U100/57/30, ETD64, E80/38/20, dobór Przewody elektryczne pod magnetem Stihl 028: funkcje i diagnostyka