Bezpiecznik w obwodzie cewki przekaźnika to trochę taki kwiatek do kożucha :roll: - lekko bezsensowny. Natomiast reszta OK.
Jest , bardzo dobry; musisz poprosić koniecznie dwóch policjantów , krzykną :otwierać policja , i .... po kłopocie! Gdzieś na forum jest plik; awaryjne otwieranie drzwi samochodów , poszukaj. Mam to na innym kompie. Jednak trzeba dostać się do klamki wewnętrznej kierowcy , potrzebny specjalnie wygięty pręt , plus mała poduszka pneumatyczna do odchylenia...
witam jak w temacie walczę już od długiego czasu z tym ustrojstwem z wieloma innymi mechanikami i żaden nie wie co może być tego przyczyna ( zgadywanki) prawie cały przód wymieniony na nowe części i ni huhu... może któryś z was już się spotkał z tym ustrojstwem ? czytałem wiele na ten temat na tym i innych forach zagranicznych wymieniałem po kolei poszczególne...
przykro mi stwierdzac ale resor jest zbyt mocno odkształcony ...cewka hm... musisz dac przedewszystkim o takiej samej indukcji .. jezeli dasz o wiekszej cewka bedzie sie mniej wychylała ...ustawienie samej cewki przy tuningu nastercza wiele kłopotów wyjdzie na to ze zatrzesz cewke... a dwa resory sa po to by porwociło do stanu "jałowego"(poczatkowy,chodzi...
Ten czujnik umieszczony jest w poduszce pneumatycznej z tyłu i podłączony bezpośrednio do modulatora EBS tył pod siodłem.
Możesz bez problemu otworzyć zamek wewnętrzną klamką. W tych modelach nie spotkałem tzw. super zamka czyli zamka z ryglowaniem. Trzeba odchylić drzwi, najlepiej klinami i poduszkami pneumatycznymi. Cała sytuacja nie ma wpływu na odpalanie. Chyba, że kluczyk z pilotem został uszkodzony. Dotyczy to pilotów, które mają cewkę immo na płytce. W pilotach...
Autocom truck jak podłączę to mogę podnosić i opuszczać a na pilot nie reaguje jak już je podniesie na maxa. W momencie diagnostyki zawieszenia, sterowanie z pilota nie działa. Niektóre wersje oprogramowania w FH nie pokazują w Autocom'ie zapisanych błędów, a jedynie aktualne. Przedzwoń całą wiązkę, na przerwy i zwarcia między żyłami. Jak masz możliwość,...
Z tyłu podstawy fotela kierowcy.
Każde dobieranie "budy na pałę" nie prowadzi do sukcesu. Zanim zdążyłem osłuchać mojego IT 10 i uzupełnić closeda piaskiem w celu uzyskania optymalnej gry...zdążyłem go sprzedać. Zdecydowanie za mała budka na 25 centymetrowca choć "za duże" closedy czasem potrafia "zapierdzieć" jak buszmen :D . Ja bym jakoś tę budę powiększył o co najmniej 7 literków....
jak podasz więcej informacji to może coś poradzimy.
Masz sprawdzić instalacje od zaworu ecas od pompowania powietrza do poduszek
Temat skończony
Dziękuję za pomoc. Nie wiedziałem o istnieniu poduszek pneumatycznych.
Potrzebujesz regulatora wysokości poduszek ( pneumatycznego ), jeden dla osi tylnej i jeden dla osi przedniej.
Dzień dobry, przeprowadzam remont przyczepy ciężarowej, którą zakupiłem do celów rolniczych. https://obrazki.elektroda.pl/1045358100_... Przyczepa ma już swoje lata więc poza piaskowaniem, malowaniem, założeniem nowej instalacji elektrycznej chciałbym też zająć się instalacją pneumatyczną. Przyczepa wyposażona jest w zawieszenie na...
Poduszki pneumatyczne załóż. Nie sa drogie.
Poszukaj sterowania pneumatycznej podstawy siedzenia w samochodach ciężarowych i autobusach marki ISRI, może to nakieruje Cię na odpowiedni pomysł. W tym rozwiązaniu fotel jest postawiony na poduszce pneumatycznej i zawieszeniu nożycowym, a wysokość sterowana zaworami wagowymi. W przypadku pojazdu zastosowano dodatkowo amortyzator aby wytracić niepożądane...
teraz jeszcze do tego wszystkiego sterowanie poduszkami( zawieszeniem pneumatycznym) padło
witam troche malo informacji ciagnik czy solowka ? ile osi ? jaki typ zawieszenia ( przod tyl czy tylko tyl pneumatyczny)? ile poduszek ( jak wiecej niz 2 osie czy masz podnoszona os )? siada od razu po zgasnieciu czy potrzebuje czasu ? jak zgasisz i wlaczysz zaplon od razu to przestaje siadac ? odepnij pilota i sprawdz czy tez siadzie sprawdz czujniki...
Przecież ja cie nie wyzywam - jestem daleki od tego. Czujnik znajduje się w jednej z poduszek na osi napędowej.
Mam ten sam model samochodu i już przerabiałem ten problem, do wymiany były poduszki, zawory są zamontowane na poduszkach, możesz odłączyć przewody pneumatyczne od poduszek i jak są sprawne to auto nie opadnie. Tak więc przy takim rozwiązaniu konstrukcyjnym gdzie szukać przyczyny? Jak by było coś nie tak z kompresorem, przewodami, czy rozdzielaczem,...
Mam poduszki pneumatyczne - nic nie wnoszą do tematu. Most są słabe jak i wały napędowe. Człowiek co naprawia wały to mówi ,że rozmiar krzyżaków na wale są takie jak w e30....czyli duzo za małe stosunkowo do wagi,jeżeli crafter 3.5t i może pociągnąć przyczepe 2 t to mamy 5,5 t ....a e30 jednak troszke mniej waży :)
Wpierw zajmij się błędem 81. Sterownik wykrył zwarcie do + lub obwód otwarty między tachografem a sterownikiem zawieszenia (ELC),styk 22. Pozostałe błędy dotyczą niemożności podniesienia lub opuszczenia na poduszkach.
Przyczepa jest na poduszkach pneumatycznych miechy jak w ciężarowce chodzi o to ze nie ma zaworu do regulacji wysokości
27 - czujnik ciśnienia ( na poduszce pneumatycznej , most napędowy), zbyt niskie napięcie między przewodem sygnału a masą. Zdejmij wtyczkę z czujnika i sprawdź czy nie ugnite styki lub sam czujnik szwankuje.
Sprawdź bezpiecznik i zasilanie do kompresora. Lanuchem powinieneś włączyć kompresor i zobaczyć czy zadziała - jak nie podlącz zna krótko. Nie podnoś woza z całkowitej gleby - grozi to uszkodzeniem poduszek, ponadto system może to definiować jako awarie - dzięki czujnikom wysokości i nie pozwoli podnieść auta. Zawsze lekko unieś auto podnosnikiem mniej...
178mm (17,8 cm) to otwór montażowy pod GDN20/40. Pisałem że zwrotnicą był kondensator 4,7uF dla głośnika wysokotonowego. Niskotonowy grał pełnym pasmem do naturalnego swojego spadku. Bez otworu stratnego ( nie myl z BR ), czyli jakbyś go zatkał GDN20/40 na pierwszy rzut oka ( ucha ) grałby głośniej, ale z gorszym brzmieniem, bo podbarwiało by o kilka...
Tak jak napisał kolega (at)klika60 : Złącze 1 - główne zasilanie Złącze 11 - zasilanie zawieszenia pneumatycznego (przewód powinien być wpięty w obwód poduszek Złącze od góry podłączone do modulatora EBS ( złącze P28) Złącze 22 - poduszki 1 osi (podnoszonej) Złącze 23 - Poduszka podnosząca oś (sądząc po zaślepce w zaworze masz tylko jedną). W załączniku...
Witam. Auto DAF LF z 2007r. Po odpaleniu ze startera na wyświetlaczu błąd Zawieszenie pneumatyczne, pilot nie działa, pali bezpiecznik od poduszek. Gdzie szukać przyczyny problemu??
Tam nic skompliowanego nie ma. Nie powiem Ci, co trzeba zrobić bo nie pamiętam jak tam zamontowana jest poduszka ale wymian dyfra zajmuje mi Max godzinę, żadnego oleju nie trzeba zlewac, jest jedną dużą śruba, taka długa dwie mniejsze od przodu i trzeba odkręcić wspornik aluminiowy tj chyba cztery śruby. Polosie plus wal. Z kluczem pneumatycznym bardzo...
To mi wygląda na nieszczelność któregoś z wężyków podciśnieniowych. Po kilkunastu latach guma po prostu parcieje i pęka. Zerknij jeszcze na poduszkę pneumatyczną silnika (ta pod spodem). Jak jest taka możliwość to przegoń auto większą prędkością. Jeśli przy 150 i więcej silnik przejdzie w tryb awaryjny - na pewno będzie to związane z pneumatycznym sterowaniem...
Prostszego rozwiązania niż stosowane fabrycznie nie znam, jeden zawór, jeden przewód el. i kilka metrów tekelana. Bo poduszki lub siłowniki do podnoszenia osi i tak musisz założyć. Za parametryzację dołożonego podnoszenia też majątku nie zapłacisz.
Witam, prosiłbym o pomoc w zrozumieniu działania zaworu pneumatycznego. Chcę podnosić i opuszczać nim poduszki zawieszenia pneumatycznego. Podobno da się to wyczytać z naklejki z załączonego zdjęcia. Z góry dziękuje. Więcej zdjęć - https://imgur.com/a/Q3f8H
Wiem kto ma mobilny zestaw wag najazdowych (woj śląskie), być może był by w stanie ich użyczyć odpłatnie. Wystarczyła by w sumie jedna waga w zakresie do 5000kg i najeżdżać poszczególnymi kołami. na podstawie ciśnienia w oponie i jej odkształcenia pomiar nie da oczekiwanych rezultatów. Prędzej na podstawie ciśnienia w poduszkach pneumatycznego układu...
Witam wszystkich:) podepne sie pod temat bo nie chce zakłądac nowego. mam pytanie odnosnie podłącznia elektrycznego cewki tego elektorzaworu http://allegro.pl/elektrozawor-5-312v-ai... jak rozebrałem to były trzy wyjscia jedno masa a dwa pozostałe oznaczone numerami 1 i 2. masa wiem a prad pod ktore numery podpiac??
A gdyby założyć z tyłu poduszki pneumatyczne i przy podniesionych / napełnionych poduchach platforma jeździła by poziomo a na załadunek auta obniżałbym tył ??? Myślałem o lekkim ukosie jak poniższa autolaweta lecz oczywiście jak pisałem bez łamania: https://obrazki.elektroda.pl/6628769900_...
Witam, mam pytanie, jak policzyć jak duży zbiornik na sprężone powietrze potrzebuję ? Powiedzmy, że mam zbiornik i w nim 10bar, jak obliczyć ile razy uda mi się napompować do 6 bar poduszki pneumatyczne ? ( od 0 do 6 bar, później spuścić powietrze do 0 i znowu do 6.. ) Pomińmy objętość przewodów i te "resztki" powietrza które zostaną po spuszczeniu,...
Witam szanowne Forum. Montuje właśnie zawieszenie pneumatyczne w samochodzie ,4 poduszki ,sprężarka , zbiornik ,wyspa zaworowa , i takie tam.... Mam pytanie ,bo montuje sam dla siebie ,czy przy okazji nie zamontować żyroskopu elektronicznego ,który by utrzymywał - poziom.? (Sory) ale nie znalazłem nic w archiwum, ale jeśli jest odpowiednia grupa ,...
Jest to kontrolka układu zawieszenia pneumatycznego (poduszek) nie prawidłowy poziom lub różnica ciśnień w poduszkach. Kontrolka stosowana w starszych MANach jak dobrze pamiętam.
206-tka nie jest trudna do otwarcia. Odchyl lekko gorny rog drzwi (fachowcy maja specjalne poduszki pneumatyczne do tego), wsun dlugi, cienki pret i nacisnij przycisk otwierania na tablicy. Jesli nie dziala, zrob petle z polsztywnego sznurka lub cienkiego drutu na koncu preta, zaloz ja na kolek zamykania na drzwiach, zacisnij petle i otworz drzwi. Cala...
Witam Mam nie kompletny zestaw montażowy poduszek pneumatycznych do busa. Mianowice brakuje mi jakiegoś przekaźnik lub sterownika. z kompresora wychodzą dwa kable, z zegara wychodzą dwa kable i z klawiszy do pompowania i spuszczania powietrza wychodzą po dwa kable połączone ze sobą. Czy wie ktoś co jest pomiędzy, ewentualnie jakiś schemat. Mogę dosłać...
Witam. Ja bym stawiał na to, że jest to raczej tłoczysko od jakiegoś nietypowego siłownika klapy bagażnika. Z prawej strony jest czarny nalot więc ta część była pokryta gumą lub ewentualnie pracowała w oleju. Z lewej strony widoczna jest dziurka. Może to być element zaworu upustowego ciśnienia z poduszek pneumatycznych w samochodach ciężarowych choć...
Tak. To zawór pneumatyczny
. To skąd niby ma popłynąć dźwięk dla pasma od 45Hz do 100Hz jeżeli głośniki ich nie przetwarzają? Po części masz rację. Ale -= nie uwzględniłeś kilku istotnych rzeczy: 1. Metoda pomiaru pasma przenoszenia. Każda kolumna na krańcach pasma ma spadek efektywności - jeżeli odpowiednio się je zinterpretuje, łatwiej będzie ocenić ile faktycznie można się...
Żadnej dźwigni ani "lizaka" sterującego pracą poduszek wizualnie nie znajdziesz, regulator wysokości poduszki jest z nią zintegrowany. Jest on wmontowany w lewą poduszkę ( o ile dobrze kojarzę) jeśli chodzi o tył kabiny. Łatwo można ją zlokalizować bo dopięte są do niej dwa przewody , 1 to zasilanie z instalacji pneumatycznej, 2 to wyjście na poduszkę...
Ten klawisz w kabinie nie służy do obsługi tylnej osi unoszonej. Jeśli pojazd nie miał wcześniej unoszonej 3 osi to nie ma instalacji elektrycznej i pneumatycznej dla tej funkcji. Ja bym pomyślał nad zamontowaniem prostego zaworu np. zaworu osi unoszonej z naczepy.
Czyli układ pneumatyczny nie ma siły by utrzymać ciśnienie w poduszkach, więc albo nieszczelne" sparciałe" poduszki i tam jest ubytek powietrza bądź nieszczelny układ pneumatyczny i sprężarka nie może nabić układu.
Jak chcesz sprawdzić działanie zaworu i napełnianie/wypuszczanie z poduszek to napompuj na maxa układ odepnij wtyczki od ECAsa i podaj bezpośrednio zasilanie na cewki. NAPEŁNIANIE PODUSZEK: Podaj mase na stałe na piny 61.4 oraz 62.4 Podaj zasilanie na stałe 24V na pin 61.1 A teraz jesli chcesz napełnić poszczególne poduszki podajesz dodatkowo tylko...
Masz zablokowany sterownik EAS. Raczej bez pomocy kompa się nie uda. Fakt, że się blokuje bierze się najprawdopowobniej z nieszczelności układu. Tak czy siak nie zrobisz tego sam. Możesz spróbować odblokować auto podnosząc je delikatnie na podnośniku za ramę (właśnie tak jak nie wolno podnościć) a potem odpal. Jeśli kompresor nie jest zablokowany to...
Są jakieś błędy.sprawdź czujnik ciśnienia w poduszkach
wiertarka pneumatyczna wiertarek pneumatyczna pneumatyczna pompa
wymiana grzałki tc7200 router silnik napędu bramy hormann
bateria parkside styki interfejs diagbox
Fisher CA-915 amplituner – schemat elektroniczny, instrukcja serwisowa, typowe usterki Krups EA69 Code 09 Error: NTC Sensor Fault, Thermoblock, Repair Steps