Bo tam masz układ trójfazowy nieskojarzony, kojarzony jest w mostku, stąd 6 prętów (a w zasadzie 12, bo zwojony podwójnym drutem)
P1606 Awaria obwodu wyjściowego przekaźnika sterującego ECM P1516 Błąd wejściowy IMRC Dodano po 2 P1106 Podwójny alternator dolny - awaria/obwód czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP) - okresowe wysokie napięcie Dodano po 9 Zgubione były kluczyki i podpiąłem plus bezpośrednio pod pompę. Bezpieczniki sprawdzone?
nadal nic konkretnego się nie dowiedziałem ... a co myślicie o daniu tam podwójnego alternatora od volvo ?
Przepraszam jeżeli bardzo odbiegne od tematu ale w sprzęcie wojskowym np.UAZ który ma radiostacje jest to rozwiązane w ten sposób ,że osobna prądnica napędzana jest paskiem klinowym z/koło pasowe alternatora jest "podwójne'/ alternatora i do kompletu drugi akumulator. W Twoim samochodzie może być problem z zamocowaniem i napędem drugiej/go prądnicy/alternatora.Większy...
Z tego co pamiętam tam gdzie masz wsuwkę z regulatora podłączoną to było podwójny "samczyk" i tam podłączało się kontrolkę (żarówka 2 W drugim końcem przez stacyjkę do plusa). I to by było wszystko.
A doradziłby ktoś jakiś możliwie najmocniejszy alternator 24V z podwójnym uzwojeniem stojana i 6 wyprowadzeniami drutu nawojowego (podobno "podwójna gwiazda" który jako sprawną używkę można kupić w miare rozsądnej cenie?
Nie ma na to ratunku, bo o dziwo to alternator w układzie podwójnej gwiazdy, a diody minusowe są rozdzielone.
Masz od W124 1-brąz - masa 2-zielony: temperatura silnika 3-niebiesko-czarny : poziom paliwa 4-niebiesko-zielony: kontrolka rezerwy 5-brązowo-czarny: poziom oleju 6-czarno-czerwono-fioletowy: zasilanie wskaźników (po stacyjce) 7-biały: kontrolka świateł drogowych 8-różowo-czerwony: zasilanie wskaźników (po stacyjce) 9-niebieski: wzbudzenie z alternatora...
Rzeczywiście słuszna uwaga już poprawiam błąd. P1442 Evaporative Emission Control System Leak Detected - (System kontroli emisji oparów Leak Detected) P1107 Dual Alternator Lower Circuit Malfunction/ Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Circuit Intermittent Low Voltage (P1107 Podwójny Alternator Dolna Circuit Malfunction / Manifold Absolute Pressure...
Zwiększona temperatura sugeruje że następuje zwiększony uślizg. Myślałeś nad podwójnymi szajbami na dwa paski albo pasek wielorowkowy (6pk).
Widzę, że ktoś jest aktywny, więc może mi podpowie. Jak dobrać kondensator do silnika z alternatora. Połączenie alternatora w trójkąt i chcę go zasilić z transformatora od prostownika 40A. Wiem, że potrzebny jest kondensator ale jaki? Napięcie z transformatora 17-19V prądu przemiennego. Alternator o mocy 120A lub 60A bo nawijany podwójnym drutem, więc...
Witam Orientuje się ktoś może jak podłączyć alternator od Wartburga(stary typ 2-sów).Chodzi mi o zielony kabel który wychodzi z regulatora oraz podwójny konektor (męski) ,bo śruba M6 to wiadomo.Poradziłbym sobie sam ale niema żadnych oznaczeń. Pozdrawiam
Witam wszystkich Oto mói problem auto jak w tytule, po odpaleniu silnika swieci się kontrolka od ładowania, , sprawdzam napięcie na aku i pokazuje 12,3v, czyli alternator padł. Alternator zawiozłem do punktu, który specjalizuje się tylko w alternatorach i rozrusznikach i tu moje zdziwienie - alternator na stole mierniczym pokazuje 14,5 v Dodam iż po...
Nie mam pojęcia jaki to alternator cabstar z podwójną kabiną i dojście jest tylko od strony lewego przedniego koła (masakra). Do alternatora wchodzą dwie wtyczki wyglądają na dwu pinowe ale w każdej jest tylko po jednym kabelku. Wychodzi że jedna wtyczka to wzbudzenie i kontrolka ładowania (reszta zapala się chyba dla tego bo mają pewnie wspólną masę)....
Panie kolego, jeśli musisz mieć dwa akumulatory o tak dużej pojemności, które ładowane są w sposób niewystarczający z jednego alternatora - to należy opracować sposób na zamontowanie jeszcze jednego alternatora. Trzeba zajrzeć pod maskę silnika i przemyśleć, gdzie można "wcisnąć" drugi alternator, nawet o mniejszych gabarytach i może nieco mniejszej...
Po prostu niepotrzebnie narysował mostki Gretza ponieważ układ pokazuje zastosowanie podwójnych diod na fazę, więc dlatego pokazałem mostek alternatora z takim samym układem.P
Powiedz vvaldek co masz na myśli mówiąc zasilanie ?chodzi ci o problem z alternatorem ?
wygląda przynajmniej lepiej, jak te 30-letnie ursusy c-330. Ten przynajmniej ma jakoś pomalowaną osłonę silnika no i sprawną instalację elektryczną, U mnie ciapek jest full wypas wszystko sprawne [czasem światło stop nie łączy],jest nawet podwójny klakson i alternator ładujący 14,4V a w przyszłości nie długiej elektroniczny przerywacz kierunkowskazów...
Jesteś w błędzie w polonezach caro nie było 6 diodowych W caro nie ale te alternatory były wszędzie, samochody, agregaty, silniki stacjonarne, ciągniki. Wiele sztuk już nie raz czy dwa były rozbierane i nie wiadomo co siedzi w środku. Również uważam że to 9d alternator ale spotkałem się nawet z sztukami które były niemal kopią tych elmotów tylko wszelkie...
Co do wycieraczek ro masz uszkodzony sterownik wycieraczek siedzi pod nogami kierowcy na listwie przekaźników taki duży podwójny w środku będzie wypalony styk na przekaźniku a co do ładowania to sprawdź instalacje Piszesz że kabel od alternatora masz wymieniony na nowy ale nie chodzi nam o ten gruby co idzie do akumulatora lecz cienkie na kostkę sprawdź...
Witam, kupiłem niedawno takie wozidło z już zamontowanym silnikiem malucha i funkcji tego sprzętu nie będę zapewne zmieniał, pozostanie kolebą, natomiast chcę założyć wspomaganie układu kierowniczego na orbitrolu, wywrot hydrauliczny i pług pływający do odśnieżania. Czy kolega zakładał wspomaganie ? Ja chcę zamontować siłownik w miejsce obecnego drążka...
Teraz więcej wiadomości dot. tej usterki. Zegar chodzi jak oszalały po wyłączeniu silnika samochodu. Na akumulatorze. Ustawianie zegara "na akumulatorze" idzie z oporami wygląda to tak jakby się "zacinał" . Potem zegar idzie za szybko. Nie świeci też immobilaizer. Po włączeniu silnika samochodu zegar da się ustawić bez problemu i idzie dobrze do chwili...
Oba modele to są alternatory. A kolego masz jeszcze przekaźnik rozrusznika i działającą blokadę na skrzyni gdy bieg jest włączony? Jeśli chcesz żeby blokada działała po zmianie alternatora musisz dokładnie prześledzić schemat z tego tematu i wpiąć według niego. A regulator i przekaźnik kontrolki ładowania możesz śmiało zdemontować. zostanie kilka wolnych...
Wolałbym uniknąć lutowania, bo nie lubię. A tu wywalam alternator, daje takie u i mam spokój, bez lutowania.
To trzeba znaleźć przyczynę braku świateł „ze silnika”. Jeżeli alternator jest uszkodzony (co rzadko się zdarza) to w ogóle nie będziesz miał ładowania. Zwykle uszkodzeniu ulega regulator napięcia, jest zwarcie na przewodzie zasilania świateł AC, albo przerwa w instalacji (rozłączona wtyczka alternatora). Nawet jeśli obecnie masz ładowanie, to będzie...
Jeżeli zależy ci na stałym i intensywnym używaniu tej lodówki to wybierz model z normalnym agregatem tą zabawkę sobie podaruj, bo nie będziesz zadowolony. Co do poboru prądu musisz mieć odpowiednio duży i sprawny akumulator? Standartowo to montowali tam chyba 160Ah i alternator 80A. Chyba, że będziesz to używać tylko w czasie jazdy wtedy poborem prądu...
To spalisz mostek. Też dasz podwójne diody? Usuwa się przyczynę, dopiero potem skutek.
Przypuszczam, że mam wrodzonom nieudolność do przyklejania neodymów, choć nie próbowałem. Dlatego skonstruowałem (zestaw prądotwórczy). Duży alternator 90A, 12V, wyrzuciłem z niego regulator napięcia. Zasilanie cewek wirniκa odbywa się poprzez malutką prądniczkę, prądu stałego (samowzbudną), napędzaną od podwójnego koła alternatora, cieniutkim...
A co sądzicie o takim połączeniu? Ma to szansę się sprawdzić? Założenie dość proste. Silnik ON ładuje aku. samochodowy i aku. kamperowe i odcina ładowanie z paneli słonecznych dzięki przekaźnikowi, żeby nie dochodziło w ciągu dnia do podwójnego ładowania akum. kamperowych z alternatora i p. słonecznych. Silnik OFF ładują się aku. kamperowe z paneli...
Jak to jest z połączeniem gwiazda, trójkąt? W przypadku gwiazdy, jedno z trzech uzwojeń nie jest używane przy danej fazie. Lepiej, jeżeli uzwojenia są nawinięte podwójnym drutem, połączyć je szeregowo? Czy zostawić równolegle i połączyć w gwiazdę?
Jak naprawy podejmuje się amator to przeważnie nie obejdzie się bez elektryka a i koszty mogą się okazać podwójne niż gdyby naprawiał go elektryk.
Jest to układ prostownika do ładowania akumulatorów 12V z zastosowaniem samochodowego regulatora nap. alternatora który po osiągnięciu nap.14.4V przestaje ładować akumulator. Apropo trafa to sobie możesz dać z podwójnym uzwojeniem 12 i 24V albo z regulacją a wtedy masz możliwość testować każdy regulator.Diody i tyrystory w mostku prostownika to 10A/50V,ew....
Może i da się uruchomić ten kompresor, ale jak długo wytrzyma instalacja elektryczna tego biednego samochodu? Czy alternator będzie w stanie dostarczyć dodatkowej ciągłej mocy 350W? Nie wspominając już o koszmarnych stratach mocy na podwójnej przemianie energii mechanicznej w elektryczną (alternator) i z powrotem w mechaniczną (sprężarka). Przecież...
Jeżeli chodzi o Hitachi to przy oplach TD jest wyprowadzenie kontrolki i obrotomierza czyli wyjście podwójne , poczwórne wyjścia są takie jak Mitshubishi.P
czy tam jest bosch 70A. Motorcraft, 12 diod, układ trófazowy niekojarzony podwójny, kojarzony w prostowniku.
Witam. Kolego JAFO szacunek ale problem dotyczy Passata TDI, w tym przypadku obroty które są potrzebne do podwójnej kontroli ciśnienia oleju są czytane ze styku W alternatora. Czujnik przy filtrze w tym silniku ma wartość 0,9.
Witam. Po internecie krąży mnóstwo projektów, gdzie alternator napędzany silnikiem elektrycznym/spalinowym służy jako spawarka MMA/tig/mig. Wpadłem na pomysł, żeby napędzać alternator silnikiem 3 faz 3KW. Silnik będzie miał podwójną ciężką szajbę (prawie 6kg) na dwa paski. Alternator mam od Mercedesa 190A chłodzony cieczą. Mam też palnik MIG, podajnik,...
aku mam 55Ah przygasaja mi swiatła na włonczonym aucie.jak dam na maxa muzyczke towidac na kondensatorze na voltomierzu powolny spadek w zaleznosci od intensywnosci bassu az ponizej 11V i wyłącza sie wzmacniacz potem kondensator sie naładuje i znowu załącza i jest tak samo i niemoge odkrecic radyjka na maxa.Czy wymiana alternatora na 90A i zwiekszenie...
mam inny problemik szczotki ładnie założone dzieki za pomoc ale teraz pojawia się problem czysto elektryczny tzn. skręcilem wszystko chce odpalac auto i po przekręceniu kluczyka nie świeci się kontrolka od akumulatora a silnik kręci choćby mu się nie chciało posprawdzałem kabelki idące do rozrusznika i alternatora i tak do rozrusznika idzie podwójny...
Podepnę się pod temat. Podpowiedzcie jak dobrać kondensator do silnika z alternatora. Połączenie alternatora w gwiazdę i chcę go zasilić z transformatora od prostownika 40A. Wiem, że potrzebny jest kondensator ale jaki? Napięcie z transformatora 17-19V prądu przemiennego. Alternator o mocy 120A lub 60A bo nawijany podwójnym drutem, więc mogę zmniejszyć....
Witam. W altrnatorze od T2 najprawdopodobniej nie masz styku W do pomiaru obrotów niezbędnych do układu podwójnej kontroli ciśnienie oleju jaką masz w Audi.
To teraz dokąd idzie ten niebieski przewód z kostki regulatora??? Do masy akumulatora? Z alternatora idzie do złączki podwójnej przy rozruszniku następnie złącze 11-stykowe, białe, przy ścianie grodziowej, strona lewa i dalej złącze 18-stykowe przy komputerze sterującym instalacją elektryczną samochodu (Steuergerät für Bordnetz) i dalej do "zegarów".
Skoro nawiniesz 36 zwojów zamiast 9 otrzymasz 4-krotnie wyższe napięcie, a że zmieniasz połączenie z trójkąta w gwiazdę, to wartość napięcia mnożysz przez √3, zatem finalnie uzyskasz 6,9-krotnie wyższe napięcie przemienne niż miał oryginał (międzyfazowe, czyli to podasz na 6 diodowy mostek prostowniczy). Skoro alternator miał w nominale 100 A (dla mocy...
Witam. Niedawno zbudowałem buggy na bazie 126p, silnik troszkę podkręcony ok. 30KM. Problem w tym ze strasznie się grzeje, co nie dziwne gdy przez pół godziny kręcę bączki na 2 i prawie full obrotach. Chciałem zainstalować chłodnicę oleju. Nie mogę znaleźć jakiejś fajnej dodatkowej elektrycznej pompy oleju. Nie chce dodatkowo obciążać tej maluchowej....
Sprawny alternator ma od 13.8 V do 15V . WIęc przyjmując średnio 14v masz 350W . Znając życie zakupiłeś przetwornicę 500/350 . Czyli 350w ciągłej . 500W chwilowej . Powinno wytrzymać na obrotach biegu jałowego pod warunkiem że w samochodzie będą wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu . Przede Wszystkim układ wentylacji wnętrza - bo wentylatory...
A co ze wzbudzeniem na stałe po włączeniu zapłonu? -od plusa za stacyjką mała żaróweczka która wzbudzała alternator Czego nie załapałeś? :) Tak może zostać. Robiłem podobnie, tylko przekaźnik z podwójnym stykiem, żaróweczka przez przekaźnik w chwili pojawienia się zasilania na cewce przekaźnika( po stacyjce) a po wyłączeniu kluczyka przekaźnik puszcza...
Typowo samochodowy przekaźnik z podwójnym zestawem styków ciężko będzie znaleźć. Podaj co to za auto i jaki alternator tam jest. Już zamówiłem sobie dwa standardowe przekaźniki 5 pinowe. U mnie pobór prądu będzie max. 5A więc nie boli mnie, że zacznie się już po włączeniu zapłonu 😉. Auto jest nowe (2020)
kolego andrzej 0769, odłączyłem kostkę od alternatora (razem w jednej kostce jest podwójny gruby i cienki) i po podłączeniu akumulatora kontrolki nie świeciły, natomiast po włączeniu zapłonu i zaświeceniu wyłączam ponownie i pozostają świecące się ponownie połową mocy. Po odłączeniu akumulatora na kilkadziesiąt sekunt i włączeniu akumulatora nie zaświecą....
Jeżeli jest to silnik 1,6 K7M to powinny być 2 cewki zapłonowe z podwójnymi wyprowadzeniami. Stojąc przed autem patrząc od lewej strony przewody z kolejnych wyprowadzeń cewek zapłonowych idą na cylindry: 1, 4, 2, 3.
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Działa wszystko, bez zastrzeżeń. Tylko ten panel gaśnie jak włączę zapłon. Mruganie na sekundę po przekręceniu kluczyka przycisk od obiegu lub AC i znika podświetlenie. Sprawdzałem panel miernikiem i napięcie jest podowane normalnie. Lecz brak sterowania. Dodać mogę jeszcze że w momencie przekrecania kluczyka słychać Podwójne kliknięcie jakiegoś przekaźnika...
Dawno mnie nie było, ale wiadomo jak trwoga to......."Elektroda"!! Kupiłem alternator valeo do range rovera 2.5DSE-(silnik diesel BMW). Na zdjęciu nie były pokazane podłączenia, w rozmowie tel. zapewniali że pasuje. No i mam problem z podłaczeniem nowego alternatora różni się podłączeniami. Prawdopodobnie da się podłaczyc, ale nie chciałbym sie pomylic....
Pomierzylem dzisiaj co nie co i oto co ustalilem. Brak ładowania pomimo prób wzbudzenia alternatora poprzez podanie mu +12V zarówno bezpośrednio jak i poprzez żarówkę 4W. Na tym cienkim przewodzie napięcie nie występuje, brak. Przewód nie jest przetarty, ani uszkodzony zachowuje ciągłość i przychodzi do Bsm podwójne złącze bat noir. Alternator wykazuje...
W tym modelu zastosowano dogrzewanie świecami żarowymi po odpaleniu jakieś 5 minut i wtedy jak mierzysz to ładowania nie ma, Sprawdz jeszcze raz po odczekaniu tych 5 minut jakie jest ładowanie jak zgaśnie ta lampka jakie wtedy jest pewno prawidłowe. Najczęsciej dochodzi do usterki modułu od podgrzewania świec p,o prostu coraz dłużej grzeje świecami...
Napisałem wcześniej czy aż tak ciężko poszukać schematu instalacji. Ale niech Ci będzie zrobiłem to za Ciebie. http://obrazki.elektroda.pl/6615461600_1... Tu masz jeszcze opisy. 1.Lampa przednia lewa 2.Lampa przednia prawa 3.Sygnał dźwiękowy 4.Złącze przednie 5.Alternator Żuk 6.Świece żarowe 7.Czujnik ciśnienia oleju 8.Skrzynka bezpieczników...
Może być utlenione złącze konektorowe[podwujne] .Od alternatora do akumulatora idzie czerwony przewód na którym jest podwójny konektor w okolicy akumulatora ,wystarczy go rozpiąć i użyć ,,jakiegoś wynalazku,, wd 40,ac90,izolit .Jeśli jest na złączu duży opór lub ,,korozja,,taki ,,zabieg ,,pomoże na migającą kontrolkę. :please:
Dawno, dawno temu... Naprawiłem końcówkę mocy i w trakcie testowania okazało się, że po włączeniu jest zanikający brum (100Hz). Podwójny kondensator był wyschnięty w "minusie", w "plusie" zostały resztki. Wymontowałem go i nie mając oryginała wlutowałem dwa, pionowe kondensatory, na drutach w otwory po starym, podwójnym. Jakie było moje zdziwienie,...
Trafiłeś, bo mało już kto pamieta ten program... na marginesie ci powiem, że mój rower niestety ukradli. A wracając do tematu, to w tego typu maszynach pasek obejmuje jeszcze jakąś pompę lub dwie i czasem jeszcze coś. Tak więc dochodzi jeszcze naciąg tego wszystkiego tak, by łożysk w altku nie ponaciągać. Albo paski są np. dwa obok siebie (miałem taki...
ludziue wy to macie cierpliwosc... czlowiek zabral sie za cos nei majac kompletnego pojecia na temat tego co chce zrobic, oprocz tego ze z elektryki jest noga to jak patrze na te fotki to bedzie mial problem z podlaczeniem drugiego alternatora mechanicznie, no chyba że założy podwójne koło pasowe na ten dolny, albo przesunie go bliżej bloku silnika.......
Hank - możesz się ustosunkować do tego: 1-brąz - masa 2-zielony: temperatura silnika 3-niebiesko-czarny : poziom paliwa 4-niebiesko-zielony: kontrolka rezerwy 5-brązowo-czarny: poziom oleju 6-czarno-czerwono-fioletowy: zasilanie wskaźników (po stacyjce) 7-biały: kontrolka świateł drogowych 8-różowo-czerwony: zasilanie wskaźników (po stacyjce) 9-niebieski:...
kabel sie spalił razem z rurka a podkłada izolacyjna wydaj mi sie ze je tam niebyło i plastik trochę sie spiek razem z kablem 6mm poszed podwójny kabel od kontrolki smarowanie i kontrolki ładowania dolaczam obrazek http://obrazki.elektroda.net/76_12799066... kolo sruby b+ plastk jest stopiony
To tak jakbyś włożył akumulator o podwójnej zalecanej objętości (co i tak byłoby lepsze niż włożenie dwóch akumulatorów). Zajedziesz alternator. Skąd taka teoria? Alternatorowi nic się nie stanie. Kup ładowarkę procesorową (bo nie przeładuje akumulatora jak o niej zapomnisz) i doładowuj akumulator. Pokaż przykład. Pamiętaj że nie ma dostępu do 230V/50Hz.
To trzeba by dużo większe to kółko bo jak by nie patrzeć obroty tu są dużo większe niż na głowicy i na głowicy chodziła w prawo a po odwróceniu jej bedzie chodzić w lewo jeśli się nie pomyliłem... od alternatora ją nie podłącze /po dorobieniu podwójnej szajby/ bo się podwójna szajba nie zmieści za blisko chłodnica... musiało by być na jednym szerokim...
Pasowałoby z 10A, im więcej tym lepiej - będzie odporniejszy na zwarcia. Możesz użyć diody ze starego alternatora. Możesz też wykorzystać diody ze starego zasilacza od kompa (te z gałęzi 5V, podwójne, w obudowie TO-220 lub TO-247).
Ok więc niech będzie myślałem o zapasie a prąd maksymalny jaki chcę wykręcić to 15a prąd ciągły 10h ok 10A dorzucam fote transformatorków kture na początek powinny wystarczyć Ten mały transformator do zasilania pomocniczego się nada, co prawda na schemacie jest taki z podwójnym uzwojeniem wtórnym a u ciebuie widzę tylko cztery wyprowadzenia, ale mozesz...
To w tych alternatorach na +/- 100 A są jakieś "większe" opory dynamiczne? Ogólnie sprawa wygląda tak, że w tych ciągnikach w końcówce produkcji zaczęli montować podwójne koła pasowe i właśnie w najbliższym czasie i tak muszę wyciągnąć silnik chłodnicę i rozjechać go... Więc to koło pasowe wymienię jeśli nie będzie w pełni wykorzystany alternator rzędu...
Uzupełniam post bo wczesniejsza naprawa okazała sie nieskuteczna. To znaczy wyczyściłem złącza zegarów, ale to nie było przyczyną naprawienia usterki - jak mi sie wydawało - choć problemy z prędkościomierzem ustały. Ale po kolei całą historię... Wczoraj wieczorem zaczeło się na nowo - wskazówka prędkościomierza wariuje, obrotomierz lata, mało tego nie...
Witam wszystkich. Mam taki problem, szukam, oglądam filmy i albo się za bardzo zawęziłem w tej szukanej frazie, albo rzeczywiście nie ma nic jasno napisane dla takiego jak ja "znawcy" alternatorów. Mianowicie, mam w domu jednorodzinnym zamontowaną przetwornicę, której używam na co dzień jeśli tylko słońce na to pozwoli, po przez akumulatory i 2 panele...
Jeżeli alternator pracuje wg. Ciebie prawidłowo przy 6V,to logicznym było by podniesienie napięcia o drugie tyle. Aby to uzyskać trzeba nawinąć podwójną ilość zwojów. Drut na stojanie to 1,25mm tj.ok. 1,2 mm#. Drut 0,9mm daje nam przekrój ok.0,6mm# i takim drutem bym przewinął ten alternator. Resztę załatwi regulator napięcia (stabilizacja na poziomie...
Szkoda, że nie napisałeś o tym wcześniej... to teraz masz zadanie bojowe - odłączyć (i zabezpieczyć) kable od alternatora. Jeśli po odłączeniu alternatora problem zniknie to winny jest alternator (ale raczej nie regulator tylko mostek lub zwarcie na uzwojeniach - nie masz czasem pękniętej obudowy alternatora). Jak odłączenie alternatora nic nie zmieni...
https://obrazki.elektroda.pl/1493435300_... Co daje takie podwójne przełożenie? Moment obrotowy poprawia? Że prądnica ma lżej na starcie? Dodano po 1 Jest może jakaś aplikacja gdzie można się pobawić w takie przełożenia? Coś wyliczyc
Można dać podwójne przełożenie dwa paski i 4 koła. Trzeba pamiętać tylko o tym żeby przy maxymalnych obrotach silnika nie przekroczyć maxymalnych dopuszczalnych obrotów dla alternatora. Bo jak się ktoś zapomni i nie wyłączy napędu wałka jadąc do domu na maxymalnych obrotach.
Nie znika zasilanie, na cyckach 8 i 15 oraz 7 cały czas jest zasilanie przy kręceniu. Też podejrzewałem, że wykręcali rozrusznik bądź alternator i popełnili stały błąd jaki się zdarza średniorozgarniętym przy tego typu naprawach. W przekaźniku podwójnym już ktoś grzebał, zlał cyną styk 2 z sąsiednim, ale dwójka jest martwa, do niczego nie idzie.
Witam Jest sprawa gdy włączę auto to słyszę alternator w głośnikach a na dodatek słychać w subie jak zmieniam piosenkę co to może być ?? wypróbowałem już wiele metod został mi jeszcze separator masy ale nie wiem czy poradzi on sobie z zakłoceniami przy zmianie piosenki ? Moja instalacja to Kable OFC 6mm2 rca o podwójnym ekranowaniu (oczywiście sygnał...
Cewka potrafi paść nie dając żadnych usterek w ECU a tylko wywołując niesprawności w pracy silnika i pozostałej elektroniki samochodu. BSI sobie odpuść, po uruchomieniu silnika, BSI nie ma już nic do gadania ani w kwestii zasilań ani sterowań a prądami na ECU steruje samo ECU przez podwójny przekaźnik mocy. Objawy jakie opisujesz wskazują na problem...
w zasilaczu powinieneś znaleźć podwójną diodę na radiatorze (wygląda jak tranzystor albo LM7805) Powinna wystarczyć Co de tego regulatora od MZ to na nic się on nie zda bo tam jest inne rozwiązanie (alternator)
Najprawdopodobniej kostka na rozruszniku podwójna na wiązce od alternatora
Taka zabawa dawanie w palnik "bo może przejdzie" jest ryzykowna ,lepiej i taniej naprawić usterkę. Podwójny palnik i zimny silnik to w ogóle kiepskie połączenie. Później na allegro "super stan, żona jeździła do pracy" i wlany doktorek bo brał litr oleju na 1000km ;)
W wypadku"przebiegunowania" akumulatora , bez próby uruchomienia na tej biegunowości , uszkadzaja się rzeczy ,które maja zasilanie bezpośrednio z 30 (bez kluczyk). To jest - alternator (diody) , sterownik ECU (leca transile wraz z upalonymi ścieżkami) , alarm , przekaźnik podwójny (jego diody) radio(transil) , zmieniarka płyt , jak rónież układ czasowego...
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest tu dużo większa niż w sieci energetycznej. Można taki...
Witam. Przepraszam za odgrzanie kotleta ale skoro autor nie kontynuował tematu pozwoliłem sobie "zająć" wątek. Zakupiłem nowy elektroniczny regulator napięcia polskiej produkcji, firmy APE do MZ ETZ 250 z instalacją 12V. Nowy regulator posiada tylko 3 styki oznaczone symbolami "Masa D-", "61", " wzb DF". Stary regulator posiada 5 styków tak jak oznaczyłem...
W tych astrach zastosowano podwójny system grzania świec najpierw sa grzane do rozruchu silnika a potem grzeja do temperatury 60 stopni i tutaj jest pobierany duży prąd podczas jazdy autem poszukaj w układzie pomiaru temperatury bo byc może w ogóle sie nie wyłączają. ja sobie przerobiłem ten układ na grzanie tylko do zapłonu a potem sie już nie włączają...
Witam. Ja wstawiałem wiele alternatorów do traktorków. I najłatwiej oraz najtaniej jest wyjąć jakiś dobrze wyglądający alternator z zachodniego złomowanego samochodu. Lub już wybrany za złomie. chodza po 20--50 złote. Byleby uchwyty pasowały. Czasem trzeba coś przeciąć i pospawać. Koło pasowe niestety nalezy wymienić lub rozszerzyć.Np; c330 ma wąski...
Regulator napięcia masz w środku.Nawet go widać w górnej szparce plastyku.Zamocuj do traktora.Śrubka po lewej na zdjęciu do zacisku prądowego na rozruszniku( najbliżej masz).Śrubka po prawej do lampki kontrolnej.Jeżeli była tam wcześniej prądnica odkręć przewody od regulatora i zaizoluj każdy z trzech osobno.Jeden z nich podwójny wykorzystaj do podłączenia...
Witam! Musi być tyle samo zwojów a wystarczy zwiększyć przekrój przewodu (może być nawijany nawet podwójnym drutem dla ułatwienia, bo grubszy ciężej jest wciśnąć i współczynnik wypełnienia okna jest mniejszy) . Stojan 45A przewiniesz na 55A, to tylko grubszy drut, stojan 65A ma rdzeń 3 mm wyższy i grubszy drut. A jeśli chodzi o wielkość napięcia to...
Dwie rzeczy: -zły stojan. Jest to obwód trójfazowy nieskojarzony, kojarzony jest w mostku. Masz tam 6 podwójnych prętów ( bo jest zwojony bifilarnie), ale jest różny przeplot. Albo w środek gwiazdy idą trzy pierwsze dwójki albo co druga. Generalnie jest różnica w tych stojanach ( i mostkach). -druga opcja- za duża szczelina pomiędzy wirnikiem a jarzmem....
W autobusie Turystycznym sprężarka klimatyzacji napędzana jest podwójnym pasem klinowym i pobiera moc ok 15KW. Oprócz tego wyłącznie do napędu wentylatorów zamontowany jest drugi alternator o wydajności 150A. Przy temperaturze zewnętrznej ok 33-36 stopni wystarczy to na utrzymanie zbitej wcześniej temperatury gdy pojazd stoi w nasłonecznionym miejscu....
Witam. Przejdż się na złom. lepiej autozłom. Ale tam jest drożej. poszukaj jakiegoś alternatora Żeby był od razu z regulatorem.A wszystkie zachodnie alternatory mają regulatory razem ze szczotkami. Musisz go zamocować mechanicznie.[ dobrze jest posmarować w nim łożyska] Co do szybkości obrotów to S 18 wcale niejest taki wolnoobrotowy. Tylko daje takie...
ale jak będzie przewód przetarty i bedzie dotykał do karoserii lub silnika to owszem zaświeci No i dokształciłeś się. Teraz jeszcze troszku praktyki i dowiesz się że ten przewód prowadzony jest w podwójnej izolacji i jeszcze nigdy nie spotkałem aby zwierał do masy, oraz nigdy nie było takiej usterki opisanej tu na forum. Jak "dorwiesz" golfika 4 to...
http://obrazki.elektroda.net/13_12372816... Powstało to w ok 4 miechy w wolnych chwilach. Bo kiedyś już miałem dosyć żonglowania alternatorami w trudnych miejscach i sprzedawania niby dobrych a napęd z klucza pneumatycznego ukręca nakrętki. Koszty głównie to falownik 2,2kW silnik 1,5 kW . Są 2 koła pasowe z wiadomych przyczyn przełożenie jest...
Witam ponownie. Alternator nadal wyje podczas ładowania. Alternator motorcraft 110A. Nie jest sterowany z komputera. Do regulatora (f602 lub f603) dochodzą tylko dwa kabelki - jeden od lampki kontrolnej (diody) - "I", drugi od plusa ze skrzynki bezpieczników - "A". Nie ma diod wzbudzenia. Kiedy wyjmę bezpiecznik tego przewodu alternator przestaje hałasować,...
:arrow: A jazdy po piwie, na "podwójnym gazie" nie polecam - choćby ze względu na bezpieczeństwo na drogach. Rozumiem aluzję ... :D Jeżdżę na podwójnym gazie :D ( benzyna i gaz ) aktualnie... Wcześniej miałem inne auto, prostsze ( opel kadett na gaźniku ), tam jeździłem na trzech ... . Napiszę to jeszcze raz, choć nie lubię się powtarzać- Nie sztuką...
No dobra, wiatrak działa jak hamulec, no ale nawet superopływowe auta maja wloty powietrza, jak by za takimi wlotami umieścić wiatrak? Może być ich kilka tak samo jak kilka alternatorów. A co do ładowania akumulatorów. Można zamontować czujniki które sprawdzają stan ich naładowania i lądować tylko te rozładowane. Tylko ze do tego potrzeba podwójnej...
Witam zgromadzonych Miałem problem z oryginalnym alternatorem w swoim Volvo 480, 60 amperowy Bosch. Miał spore spadki napięcia przy obciążeniu i kiepsko ładował, mimo wymiany regulatora na nowy, oryginalny Boscha. Czasem jak był kompletnie zimy potrafił do rozgrzania ładować ponad 14V, ale tak gdzieś do 10 minut max. Postanowiłem go rozebrać i zobaczyć...
Nie bardzo rozumiem, dlaczego miałoby brakować prądu, skoro współczesne samochody mają alternatory o mocach 1- kilka kW. W takim razie po co takie moce, skoro tylko ma służyć do ładowania baterii a już nie do zasilania szyby czy foteli? Podaj model wozu, poszukamy manuale i poczytam co oni tam nawymyślali. To jest Passat B8 MY2017 benzyna 1.8TFSI (podwójny...
na głównym wyświetlaczu pojawia się taki jak by akumulator z podwójnym sierżantem w środku Tak na przyszłość: Ten "sierżant" pokazuje, że w instalacji jest PRZEŁADOWANIE lub NIEDOŁADOWANIE. Zależnie w którą stronę strzałki są skierowane. Wszystko jest wyjaśnione w instrukcji. Ale ludzie instrukcji nie czytają, bo to książka dla głupków którzy mają...
No to nie kopułki, ale aparatu zapłonowego, czy chyba podwójnej cewki WN. Ja miałem Fiaty 126p z kopułkami, bo jestem stary, i tak skojarzyłem. Czasem też bywało przebicie na gumowych uszczelkach, zakładanych na świece aby uszczelnić nadmuch powietrza. Chyba ze ich w Elegancie też nie było.
Narazie prąd będzie do max 30A bo na tyle pozwala mostek prostowniczy z podwójnych diód BYV72/200 Załączam schemat całości. Moc jaka chce osiągnąć to RMS 2 traf ETD 49 3C90 pracujących na ~150KHz czyli jakieś 2,4 KW Przetwornica będzie zasilała wzmacniacz o mocy 1,8KW który będzie miał podniesioną sprawność do ponad 70% Zasilanie to mam 4 alternatory...
Zasilanie radia CB podciągnij podwójnym przewodem miedzianym o przekroju ok. 2 x 2,5mm, na przewód załóż bezpiecznik i pierścienie ferromagnetyczne. Tyle można zrobić od strony zasilania radia CB, jeśli dalej masz śmieci, zacznij szukać od urządzeń operujących dużymi prądami (alternator - szczotki, reflektory właśnie, itd.), odłączaj kolejno, aż trafisz.
Kol. Kwazor z oceną mocy to przesadziłeś , przy tych gabarytach. Nie chodzi o uzwojenie faliste , bo ono nie zwiększa sprawności / trochę mniej drutu i oporu/, ani o płaskownik /ciut więcej miedzi w żłobku/, tylko o dwie prądnice w jednej. Każde uzwojenie w gwiazdę w innych żłobkach i dwa prostowniki. Kol. Jesiotr dobre pytanie i przeciwwskazań nie...
podwójny bezpiecznik podwójny generator podwójny włącznik
hasło biosie laptop toshiba wersja oprogramować elm327 regeneracja półosi
rms820 condor duntkg135 qpwbxg135wjzz
Jak odkręcić głowicę w Scania R450? Schemat instalacji elektrycznej Scania Irizar 2002