Silnik jest z tyłu programatora. http://obrazki.elektroda.net/14_12822079... Zdejmij z niego taką metalową blaszkę , postaw go sobie na programatorze uruchom dowolny program i zobacz czy się kręci. (nie musisz podłączać go bezpośrednio do prądu , choć jest taka możliwość.
Napisz dokładniej co chcesz podłączać programator, silnik grzałkę czy co?
Przepraszam za brak konkretów ale bałem się trochę podłączać ten silnik no i nie wiedziałem do końca jak wyciągnąć te wkłady szczotek ale nie taki wilk straszny... Tak więc komutator przetarłem delikatnym papierem ściernym, a silnik sprawdziłem i po podłączeniu działa tylko strasznie iskrzy: Poniżej filmik -> http://obrazki.elektroda.pl/1650354700_1...
Witam Piszę w sprawie podłączenia i testu silnika poza pralką po wymianie szczotek na nowe. Z tego co się orientuję to zasada jest taka, że: - dwa przewody od tacho zostawiamy. - jeden koniec szczotki łączymy z końcem stojana. - drugi koniec szczotki i drugi koniec stojana do zasilania - ostatni 7 przewód z wtyku zostawiamy i pomijamy. W ten sposób...
Nie wolno go podłączać tak jak silnik szczotkowy do 230V. Te silniki sterowane są falownikami. Jeśli silnik nie rusza to niestety uszkodził się falownik. Uszkodzenie blokady drzwi powoduje, że pralka nie wystartuje i nie pobierze nawet wody. Niech kolega opisze objawy. Błąd DOOR w pralkach z silnikiem komutatorowym unieruchamiał silnik pralki.
A czy można sprawdzić silnik za pomocą miernika, czy muszę podłączać napięcie (znalazłem sposób w innym temacie)?
Witam. Swoje pytanie czerpie stąd, że na pewnej pralce metalowej z którą miałem doczynienia też było kilka razy powtarzane w instrukcji, aby podłączać do gniazda z bolcem. Czy jeśli silnik działa, a jego obudowa nie jest uziemiona to indukuje się na niej coś? Pralka była wykonana w I klasie ochrony , a to wymaga przyłączenia przewodu ochronnego. Jeśli...
Obejrzyj dokładnie wiązkę między silnikiem a modułem czy jakiś kabel nie jest przerwany. Szczotki dotarte po wymianie? Silnik podłączony nawet do 12V powinien powolutku kręcić. Taka rada coby go od razu pod 230v nie podłączać bo wejdzie na max obroty co na nowych szczotkach nie jest wskazane.
Tak, tak to wszystko wiem. Są jeszcze dodatkowo wyprowadzenia zabezpieczenia termicznego, na którego zaciskach jest zwarcie, czyli działa prawidłowo (nie ma przerwy). Tak jak napisałem poprzednio, po podłączeniu do 20 V DC (szeregowo wirnik ze stojanem) silnik się powoli kręcił. Mam obiekcje, aby podłączać go do pełnych 220 V AC. W tej chwili wykonałem...
Dzień dobry, Mam prośbę do kogoś kto być może jest serwisantem pralek lub ma wiedzę o silnikach elektrycznych. Posiadam od niedawna sprawny silnik od pralki Whirpool (nie znam modelu, ale pralka była wyprodukowana conajmniej 5 lat temu). Jest to 380 watowy silnik na prad zmienny 240V, pobiera natężnie 1,55 A. Moje pytanie dotyczy wyprowadzeń przewodów...
Więc wstaw zdjęcia silnika i wyprowadzeń, oraz rezystancje pomiędzy wyprowadzeniami, każde z każdym. Silnika nie podłącza się na chybił trafił.
to jest silnik z pralki Diana P-565 podłącza się go w następujący sposób jak w załączniku
Sprawdź dobrze silnik podłączając go poza pralką, wątpię w uszkodzenie elektroniki. Czy przy wymianie szczotek czyściłeś komutator? Co do sprawdzania silników na krótko, jest kilka tematów na forum. Pozdrawiam
Mała zmiana, wyślij dokładne zdjęcia silnika. Który przewód gdzie idzie. Widzę że masz 7 przewodów a powinna być parzysta liczba. Tych 2 żółtych nie licz, są od prądnicy tachometrycznej. Widzę że chyba masz każdy biegun magnetyczny stojana wyprowadzony osobno, tutaj będzie trzeba dokładnie pomyśleć w którą stronę je po podłączać.
Trochę inaczej. Zakładając umownie że: 1 - 2 = 12Ω 1 - 3 = 24Ω To do 1 i 2 podłączasz 230V, a do 2 i 3 podłączasz 16µF
Witam ! Jest to silnik prawdopodobnie od pralki POLAR. A właściwie są to dwa silniki w jednej obudowie: 1. silnik wysokoobrotowy ( około 2700obr/min) czarny-szary-9,5 om - uzwojenie główne żółty-szary-18 om - uzwojenie pomocnicze żółty-czarny-26 om - suma oporności obu uzwojeń 2. silnik wolnoobrotowy, około 400obr/min Ten silnik miał trzy uzwojenia...
(at)kwachfree Silnik na stół i podłączasz poza pralką. Jeżeli ruszy to problem leży w module pralki jeśli nie to problem z silnikiem.
Kondensator ma mieć 16uF, jego napięcie pracy to 500V (mniej więcej). Kolory są inne, ale za to kable podłącza się pod te same miejsca.
Dlaczego w tym dziale? Zobacz w AGD / Pralki tam zdaje się jest przypięty wątek o takich rzeczach. Za zwyczaj są to silnik 2 biegowe (pranie wirowanie), więc tylko część kabli podłączasz.
To nie jest wina elektroniki, stawiam na uszkodzony (zwarte zwoje ) wirnik silnika, łatwiej i taniej wrzucić coś (silnik) używanego niż przezwajać, sprawdź silnik podłączając bezpośrednio do 230 moze być przez żarówke - albo oddaj do warsztatu na sprawdzenie
Wtyczkę wyrzucasz, zarabiasz nowe konektory każdy osobno i podłączasz do gniazda silnika. Oczywiście musisz zachować kolejność podłączenia przewodów prócz tych od cewki tachogeneratora. Kolejną opcją jest kupienie kompletnej wtyczki z zepsutej pralki dawcy z odciętymi przewodami.
Ja aby sprawdzić silnik podłączałem go tak jak na fotce
Po wystrzale triaka na strukturę procesora idzie silny impuls, który może sporo uszkodzić. Najtaniej będzie wymienić płytę główna. Zawór przesterowania podłącz szeregowo przez żarówkę 40W/230V. Silnik na pewno sprawny ale ogólna zasada jest taka, że łączysz wirnik szeregowo ze stojanem i podłączasz przez autotransformator zaczynając od zera. NIGDY bezpośrednio...
Witam do pralki powinen byc dołaczony wykres załączenia styków na poszczególnych programach podłączasz silnik krokowy i sprawdzasz czy poszczególne styki są załaczone elektromagnes z tyłu słuzy do blokowania programatora przez termostat do czasu zagrzania wody do odp temp programator nie prelącza styków pralka wykonuje tylko rewersyjne obroty bębna...
Co to za silnik? A jeśli można sie zapytać to do czego go podłączasz?
No właśnie podłączając silnik poza pralką nie wygląda na spalony czyli nie iskrzą szczotki
Przede wszystkim żeby podłączyć silnik musisz znać fizycznie położenie styków w silniku. W rosyjskim silniku do Wiatki (szary silnik, dość mały, w pralce 2 kondensatory i przekaźnik) wyjścia są ustawione w rzędzie. Gdzieś na kostce powinna być numeracja. Przewody z pralki podłączasz "po kolei". Przewód M1 do wyjścia 1 w silniku, MC2 do 2, MC3 do 3,...
więcej nie wiem To dla własnego bezpieczeństwa nie bierz się za podłączanie.
Zobacz przejścia i podłączaj z kondensatorem Jak ustawisz silnik tak jak jest zamontowany w pralce to złącze na dole to jest mostek czyli jedna złączka od uzwojenia wolnego a druga od wirowania następne pary to obok siebie jedna od wirowania a druga od prania mowa oczywiście o silniku od wiatki
Witam Podłączam silnik pralki tak jak poradzono mi na forum 230V do stojana i szczotki - drugą parę stojana i szczotki mostkuje i cisza. Rezystancja 6 ohm, 2,5 ohm i 42 ohm. Które zezystancje są stojana wirnika i prądniczki? TYP silnika MCA 38/64 148/ZW3 11500rpm/1,8A 400W W ogóle jakie powinny być rezystancje dla takiego silnika? Czekam niecierpliwie...
Pokaż wirnik. Jest to silnik szeregowy, czyli podłączasz uzwojenie stojana potem podłączasz koniec uzwojenia stojana do szczotek z szczotek do drugiego stojana. Pozostałe dwa przewody podłączasz do sieci. Jeśli chcesz zamienić kierunek obrotu silnika to najprościej zamienić początek z końcem uzwojenia wirnika. Czyli zamieniasz miejscami przewody zasilające...
Najlepiej sprawdzić podłączając silnik do pralki o ile długość kabli pozwala, nie trzeba mocować silnika do pralki. Potem włączasz np. program do odwirowania, tylko zachowaj ostrożność. Możesz też sprawdzić przejście przez wirnik podłączając miernik ustawiony na pomiar oporu do szczotek (biały i niebieski), tak samo sprawdzisz stojan podłączając się...
OK, dzięki za pomoc czyli podłączam normalnie. Pozdrawiam
Czy to znaczy, że: czerwony i czarny podłączam do regulatora łączę np. pomarańczowy i biały niebieski podłączam do wtyczki razem z obrotami ?
Witam a jaki to jest silnik. W starych modelach pralek lata 1950-75 były silniki bez kondenstaora i podłączało się je tylko do gniazdka z prądem. W modelach nowszych stosowane modele z kondesatorem 7,5mF - podłączenie opisali przedmówcy. pozdrawiam
Sprawdż nowy silnik podłączając go bezpośrednio do sieci.
Silnik podłączaj poza pralką bardzo ostrożnie, najlepiej przez żarówkę, bo prawdopodobnie jest na "solidnym" zwarciu. Stator to oczywiście stojan a rotor to wirnik.
Silnik zadziała tylko z falownikiem. Nie sprawdzisz go podłączając pod 230V. Uszkodzisz go a silnik nie ruszy. Sprawdza się go przez pomiar jego uzwojeń. Uszkodził Ci się moduł nim sterujący i w bardzo wielu przypadkach jest możliwa jego naprawa. Oddaj moduł w fachowe ręce a jest spora szansa na jego uratowanie.
Musiałbyś posiadać przewód zasilający z jakiegoś uszkodzonego urządzenia domowego z wtyczką i konektorami i po prostu wsuwasz konektory na piny zasilania silnika i wkładasz wtyczkę do kontaktu i silnik musi rozpocząć pracę. Te silniki po kilku latach zużywają się i albo przestają pracować w ogóle albo po podaniu napięcia silnik ruszy lecz w zmywarce...
czujnik obrotów silnika są ok. Płytka sterownika też nie ma widocznych nieprawidłowości Jednak pokaż ten fragment PCB od spodu gdzie jest podłączane tacho...
Wzoruj się na rys. z #2 . Żółte - 230 V ( N) Czerwony - 230V (L) kondensator - brązowy i czerwony. Niebieski - uziemienie- ochronny ( do próby nie musisz go podłączać ).
To u góry to prądniczka tacho. Tego nie podłączasz. Dzięki niej programator wie jakie obroty ma pralka. Masz tylko 4 przewody dwa od stojana i dwa od szczotek czyli wirnika. Łączysz w szereg zasilanie do szczotki z drugiej szczotki do stojana i drugi koniec stojana do zasilania. Zamiana miejscami zasilania szczotek zmieni kierunek obrotów. Silnik będzie...
do czego sa te 2 piny po prawej To termik silnika (8 9). Kostka silnika: 1 2 3 4 5 6 7 X 8 9 Podłączasz 230V do 7 i 6, a kondensator 25µF do 5 i 6, i są "szybkie" (wirowanie). Te 7 można podłączyć szeregowo przez termik 8 9. Podłączasz 230 do 7 i 3, a 25µF do 3 i 4 i masz wolne obr. Albo 230 do 7 i 4, a 25µF tak samo, to masz też...
Witam Tacho (prądnica tachometryczna) to to na końcu silnika, wychodzą z niego 2 czerwone kable. Do podłączenia silnika, o którym pisałem, nie podłącza się tych czerwonych przewodów. Schemat ten jest dobry do tego rodzaju silnika(ja go kiedyś zamieszczałem). Czyli np. łączysz niebieski z czarnym, a do a do białego i szarego podłączasz napięcie.( połączenie...
Jest to prądniczka tachometryczna, nie podłączaj. Pozdrawiam Adam
Tak jak pisałem wyżej silnik podłączałem na krótko i ma duże obroty!!
Jest to silnik tup. OKC a dane masz wytłoczone na tarczy łożyskowej od strony koła pasowego. Biały- niebieski podłączasz zasilanie Niebieski -czerwony podłączasz kondensator To jest podłączenie 2800obr/min Biały- zielony podłączasz zasilanie Zielony -żółty podłączasz kondensator To jest podłączenie na 325obr/min Kondensator powinien być 16uF dla obydwu...
Nie podłączaj silnika bezpośrednio pod 230V bo ten silnik jest sterowany przez układ z triakiem i przy podłączeniu pod 230V może się uszkodzić tachometr z tyłu silnika. Ja do sprawdzenia silnika używał autotransformatora i zawsze zaczynam od 30V i stopniowo podnoszę napięcie do max 100V.
Nie uzwojenie stojana i wirnika, a wzbudzenia i twornika.(mało ważne przy podłączaniu silnika bocznikowego i szeregowego, ważne by było przy silniku obcowzbudnym) Tak możesz rozpoznać za pomocą multimetru. Pomierz wartości rezystancji obu uzwojeń. Jeśli jedno będzie miało małą, a drugie znacznie większą to jest to silnik bocznikowy, jeżeli obie będą...
Sprawdzić silnik podłączając bezpośrednio do sieci.
Witam Jeśli to jest taki silnik jak w tym temacie na zdjęciu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... to nie potrzebuje kondensatora. W tych silnikach był stosowany wyłącznik odśrodkowy Po włączeniu i nabraniu prędkości włącznik odłączał uzwojenie rozruchowe. Czy podłącza sie ją bezposrednio pod wyłacznik a potem do 230 czy musi być ten...
mario1259 wszystko mam sprawdzone. Program sprawny. Pralka normalnie wszystko robi bez podłączonego silnika. Problem zaczyna się kiedy się go podłącza. Wyrzuca bezpiecznik lub się zawiesza.
- uzwojenia i kostka silnika Od tego bym zaczął podłączając silnik na krótko z pominięciem osprzętu .
Sprawdź uzwojenie wirówki i rozruchu wirówki silnika podłączając go na krótko i sprawdzając jego siłę i temperaturę pracy , choć najlepiej sprawdzić robiąc pomiar poboru prądu na wirówce i porównując go z danymi katalogowymi. Jeśli silnik w porządku to moduł do wymiany.
Posiadam silnik od pralki tatramat (mie wiem jaki model) z kabla wychodzi 6 przewodów... Jak go podłączyć żeby pracował mormalnie na 220 V ? Czy ma ktoś może jakiś schemat podłączania takiego silnika? Proszę o pomoc . Dziękuję....
jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
Powiem ci to w inny sposób , bez zakupu części i montażu skomplikowanego urządzenia, zamontuj pod zapalniczkę samochodową przetwornicę i spróbuj podłączyć 2 wiertarki o mocy 1200W i się przekonasz że z jednego małego akumulatora jest bardzo duża wydajność i to się sprawdza . A tak na marginesie , to ma być mała przydomowa elektrownia dla własnych potrzeb...
Podłączasz na chwilę kondensator do 230V (U) i mierzysz w tym czasie prąd (I) przez niego płynący. Pojemność wyliczasz z wzoru: C=I*3185/U
silnik pracuje ale martwi mnie temperatura bo jest pow 40C po dłuszszym dołożeniu ręki zaczyna lekko parzyć -chyba że te silniki tak mają Jak lekko parzy to wszystko ok. Ja jak podłączałem silnik, to też mnie dziwiło że się rozgrzewa (tak że lekko parzy), później jeszcze kilka podłączałem i wszystkie lekko parzyły (na wirowaniu), więc doszedłem do...
Może, to filtr sieciowy Czy można jakoś sprawdzic ten filtr sieciowy? Po wywaleniu bezpiecznika zdemontowany silnik i nie podłączałem tego.
Coś ci ten mechanik chyba kręci ! Silnik sprawdź podłączając go do sieci elektrycznej, ewentualnie na zmniejszonym napięciu i patrz jak sie zachowuje. Jeżeli będą szły duże iskry, do tego praca będzie nierównomierna i silnik będzie się bardzo grzał to jest spalony i możesz oddać resztki pralki mechanikowi. Choć pewnie ma on takowy silnik z demontażu...
Jak miało Ci się udać skoro podłączasz do kondensatora zielonożółty ,który jest masą silnika ? Podłącz tak : - biały - zero napięcia sieci - kondensator pomiędzy czarnym i żółtym - faza napięcia sieci do żółtego lub do czarnego w zależności od potrzebnych kierunków obrotów . ps: ten opis dotyczy tej kostki http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21...
Raczej silnik masz uszkodzony. Możesz go sprawdzić podłączając poza pralką. Jak to zrobić było opisywane więc polecam przycisk SZUKAJ. Powodzenia
jeśli zamiast białego jest czarny to jest silnik od którejś małogabarytowej z serii PMG lub P-565, bo mam taki przy sobie i te kolory się zgadzają, a silnik od tych małogabarytowych podłącza się nieco inaczej
W innym temacie gdzie silnik ma 6 styków w 2 rzędach po 3, dwa styki to NULL do kolejnych podłącza się kondensator 16 uF i do kolejnych dwóch zasilanie. Czy w tym przypadku może być podobnie czy zupełnie inaczej? Nie porównuj tych silników są całkiem odmienne. Do Twojego nie potrzebny jest kondensator rozruchowy. Musisz sprawdzić gdzie wychodzi tacho,...
Witam,musisz sprawdzić czy jest sprawny silnik pompki,najlepiej podłączając go bezpośrednio do zasilania lub miernikiem.Jeśli jest dobry,sprawdź połączenia przewodów czy może nie są luźne połączenia.Jeśli i tu nie ma przyczyny to może być usterka w samym programatorze.
Szczotki chodzą luźno, sprężynki ok, rezystancje uzwojeń ok. Odłączam silnik-pralka startuje normalnie (pobiera wodę), podłączam silnik-błąd E51. Podłączenie po raz kolejny-pralka normalnie startuje i pierze. Zastanawiam się, czy powodem tych cyrków jest wigoc, bo glazura jest mokra w łazience. Zasugerowałem klientowi przestawienie pralki w suche miejsce...
Poczytaj o silnikach krokowych stosowanych w stacjach dyskietek i dowiesz się jak połączone są uzwojenia wewnątrz silnika. Potem musisz zlokalizować je u siebie. Bierzesz miernik i sprawdzasz rezystancję poszczególnych połączeń jeśli nie masz schematu sam go sobie zrobisz. W stacji dysków są dwa silniki, którego chcesz użyć? Bo ja zasugerowałem się...
Zdecydowanie bez czerwonego. Podłączasz tylko VT. Jeśli chcesz uzyskać przeciwny kierunek obrotów - podłączasz tylko DB.
F06 to właśnie ten magnes, a dokładnie to błąd tacho. Na kostce silnika dwa najcieńsze przewody (powinny być czerwone) podłączając woltomierz AC i energicznie kręcąc wałkiem generuje się od 1 do kilku wolt. Samo tacho jest na silniku po przeciwnej stronie koła pasowego. Sprawdź połączenia na module i zimne luty. A szczotki jakie są długie?
W jaki sposób sprawdzić czy silnik rzeczywiście jest spalony. Ponoć nowy kostuje ok 400 zł Sprawdzić silnik podłączając go poza pralką Jeżeli nawet wymieniłbym silnik jakie kroki mam podjąć by sprawdzić co się dzieje z brakiem odwirowywania. skoro jak twierdzisz silnik jest spalony to jak miałoby odbywać się wirowanie?
Jeśli moc grzałki w pralce 2000 W i dochodzi do tego silnik to efekt rozłączenia przez bezpiecznik prawidłowy. Zabezpieczenie dla obwodu gniazda pralki 10 A małe powinno być 16 A zwłaszcza że przy podłączeniu do gniazda w kuchni jest ok. Najpierw czynność z postu#3 a następnie elektryk i sprawdzenie czy w tym obwodzie ( łazienka ) można założyć bezpiecznik...
sprawdź drożnosc wezyka hydrostatu następnie sprawdż sam hydrostat(powinien pyknąć 2 razy) sprawdz czy pompa wylewa do konca wode sprawdz kondensator sprawdź silnik podłączając go na krótko i zrób ogledziny kostki silnika sprawdź włącznik wirowania na maskownicy potem zabierz się za programator sprawdzając pokolei czy styki siedza na swoim miejscu i...
Dokładnie, najprostszym przykładem będzie przycisk dzwonkowy. Możesz też zamontować przekaźnik czasowy, który będzie to robił automatycznie, ale to dodatkowy koszt. Ale chyba pytanie brzmiało: Podpowiecie mi może jak to połączyć? Tak łopatologicznie: Masz dwa zaciski zasilania: L i N. Do jednego z nich (powiedzmy L) podłączasz czerwony i biały kabel....
chcę go wykorzystać do napędu piły tarczowej Nie rób tego, ten silnik potrzebuje regulatora obrotów i nie można go podłączać bezpośrednio do 230V.
"Sprzęgło" na osi silnika nie ma w środku spręzyny, ale trzy ciężarki które przy wirowaniu zwiększają obwód koła pasowego silnkia (większe obroty wirowania) więc nie ma to nic wspólnego zobrotami prawo lewo. Silnik możesz sprawdzić podłączając go bezpośrednio: żółty, zielony- kondensator + jeden przewód zasilania 220, zmieniając przyłączając zasilanie...
Chcesz podłączać silnik takiej mocy nie mając podstawowych do tego kompetencji? To nie jest szlifierka czy pralka. Zleć to elektrykowi który ma pojęcie o napędach dużych mocy nN., Nie instalatorowi od domków.
Silnik już wyciągałem, podłączałem go pod 230V przy pomocy regulatora obrotów wykręcałem większą ilość obrotów niż to robi pralka. Tacho generowało to co pamiętam do 60-70V? Jeśli nawet to co może być w temacie tacho źle, że programator, źle interpretuje napięcie z niego pochodzące?
Trzeba sprawdzić kostkę przyłączeniową silnika i sam silnik podłączając go bezpośrednio do sieci według schematu.
AI: Czy pralka wyświetla jakieś kody błędów lub specyficzne sygnały świetlne, które mogą wskazywać na problem? Nie . AI: Czy sprawdziłeś inne komponenty, takie jak płyta sterująca lub połączenia przewodów, które mogą wpływać na działanie pralki? Tak. Wstępna ocena dostępnych informacji Szanowny Użytkowniku forum elektroda.pl (ID: 1384692), Rozumiem,...
Na początek odłacz silnik, grzałkę, elektrozawór uruchom pralkę, jak nie wywali to zacznij te elementy ponownie podłączać, musisz najpierw odnaleźc źródło zwarcia.
Ten układ, a właściwie triak nie jest "oskrobany", a wystrzelił, ponieważ blokada jest uszkodzona i zrobiła ona zwarcie. Nie podłączaj drugiego modułu, bo też go uszkodzisz. Musisz najpierw wymienić blokadę. Ten moduł może da się jeszcze uratować. Zanieś do kogoś, kto się trochę zna na elektronice, albo serwisu AGD (w niektórych potrafią naprawić)....
Cześć, Jak w temacie, pralka Bosch WAE20391PL/03 Vario Perfect Maxx 7, każdy program kończy na 0.01. Pralka 9 letnia, dwa lata temu wymieniłem łożyska, uszczelnienie i krzyżak, ostatnio szczotki. Po wymianie łożysk, uszczelnienia itd. każdy program kończy się na 0.01 i jest dwukrotne kliknięcie jakby odbezpieczało rygiel. Przeczesałem fora zastosowałem...
Jak są szczotki to jest to tzw. silnik uniwersalny, czyli można sterować jego obrotami. Ten zestaw który pokazałeś nadaje sie do tego o ile moc nie jest przekroczona. Podłączasz go to szczotek a właściwie do tego uzwojenia gdzie jest mniejsza oporność. Aby mieć stabilizację obrotów bez względu na obciążenie to trzeba zaawansowany sterownik z pomiarem...
Mamy powróżyć z fusów by wiedzieć co to za silnik od jakiej pralki? :) Ogólnie: Silnik pewnie ma 4 uzwojenia, dwa do prawych, dwa do lewych, po jednym dla wysokich obrotów i po jednym dla niskich. Jeden zacisk jest wspólny, miedzy tym zaciskiem powinieneś wymierzyć oporność uzwojeń, Dwa o większej oporności są od wolnych obrotów, dwa o mniejszej od...
Witam Na wirowaniu tak samo?Pasek założyłeś?Czy słychać pracę silnika czy zupełna cisza?Nie ma pojęcia.....uzwojenia silnika wydają się ok...trzeba sprawdzić,albo podłączając silnik na krótko(z pominięciem instalacji pralki),albo zmierzyć rezystancję uzwojeń.Pozdrawiam.
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Robisz przepinke między A2 i D1 a pod A1 i D2 podłączasz napiecie 230V silnik powinien wystartować.Zachowaj ostrozność!
Szczotki jednak są długie, oczyściłem komutator, sprawdziłem silnik podłączając bezpośrednio, działa prawidłowo. Sprawdzone połączenia pomiędzy blokadą i modułem, są przewody i kostki, wszystko OK, a pralka niestety zwis. Może ktoś przeprogramuje ten moduł jakieś info na priv
Podłączając nie zapomnij ich odpowiednio zaizolować.
Witam mam silnik chciałbym go sprawdzić czy działa mógłby ktoś pomóc z jego podłączeniem ? Może ktoś już taki silnik podłączał i mógłby podpowiedzieć żeby obeszło się bez rozbierania silnika 6 przewodów tak jak widać na zdjęciu
Najlepiej właśnie zrobić to korzystając z napięcia DC. Jaka będzie prędkość obrotowa nie wiem bo ja to robię podłączając silnik do napięcia sieciowego i cała operacja nie zajmuje nawet minuty.
Wyczyszcze wszystko jeszcze raz, zastosuje wszystkie wskazowki kolegi AdamaK , ale jak dalej bedzie wywalac czy mam zastosowac te ostatnia czyli nie podlaczac pe do silnika. jak rozumiem jesli pralka bylaby podlaczona w starym budownictwie gdzie 'korki' wkrecane to pralka by sobie spokojnie chodzila , a mnie obok niej szlag by nie trafil. co o tym sadza...
Mysle ze to nie kondensator bo go wymieniłem no chyba ze ze sklepu feralny jest... łożysko sprawdze ale jak sobie przypominam jak jest pasek założony na oba koła i jak się mu troche recznie pomoże to beben się kreci ... alez nie o to chodzi aby stac całyczas przy pralce No jeśli wymieniłeś kondensator 16 mikro i nie pomogło to został tylko programator...
Przewód zerowy raczej nie podłącza się do kostki tylko bezpośrednio na na obudowę silnika.
A jak docierałeś szczotki? Próby z silnikiem można robić podłączając go do 24V DC i jest wtedy bezpiecznie dla ciebie jak i silnika.
pralka to tradycyjny POLAR 662 S (hmm nie pamietam dokladniea juz oznaczenia sa zatarte ), poza tym jeszcze nie podłączałem aby wiecej szkód nie robic.. :) pozdrawiam
Prawidłowa kolejność faz to prawidłowy kierunek wirowania tarczy. Z tym się nie zgodzę. Rozbierałem stary licznik z lat 80-tych i do napędu tarczy był taki sam silnik jak w programatorach starych pralek automatycznych. Silnik podłączałem na 2 kombinacje pod zasilanie i zawsze kręcił tylko w prawo. Zresztą te silniki mają blokadę przed kręceniem w lewo.
to proste tam jest złączka na 6 fsuwek . fsuwka wystepująca samotnie jest wspólna dla wszystkich uzwojeń i nastepnie mamy dwa rzedy fsuwek po 2 , jeden rząd jest od wysokich obrotóþw drugi od wolnych. i teraz do wspólnej fsuwki podłączamy jeden przewód z sieci (230V!!!) następnie do któregokolwiek rzędu podłaczmy drugi przewód z seci i kondenstator...
Widzę kolego że masz zapał do samodzielnej naprawy tej pralki wiec postaram Tobie i innym początkującym w miarę moich skromnych możliwości pomóc (nie zajmuje się pralkami). http://obrazki.elektroda.pl/1934326300_1... Oto schemat typowego silnika pralki i jego zasilania. Przeanalizuj go po kolei a odpowiesz sobie na wiele pytań. - Zaczynając...
podłączać pralka podłączać gaźnik silnik schemat podłączać silnik
łącznik krzyżowy podwójny wymiana płyty głównej samsung załączenie tyrystora bocznikiem
megaman zarowka megaman zarowka
KRUPS EA 8000 – migająca kontrolka CLEAN po czyszczeniu, brak resetu po cyklu Panasonic TX-L47ETW50 nie włącza się - możliwe przyczyny