Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
2 cewki to po dwa zasilania po stacyjce i dwa masowania od przerywaczy. "15" to zasilanie po stacyjce, "1" to masowanie.
https://obrazki.elektroda.pl/2638046800_... Witam wszystkich serdecznie Dziś Wam przestawię projekt który wykonałem na zamówienie mojej córki - projekt który był jednocześnie prezentem na I Komunię Świętą. Pamiętam jak 10 lat temu się żeniłem - czas szybko biegnie. W 2018 roku córka szła do Komunii Świętej, a że wszyscy w domu (i nie...
„Elektryczne szyby” w samochodzie. http://obrazki.elektroda.net/68_12741290... W samochodzie Skoda Octavia I kombi były cztery korbki w drzwiach, więc trzeba było opracować i zamontować elektryczny system sterujący otwieraniem i zamykaniem szyb, oraz wymienić podnośniki szyb. Zamontowane zostały oryginalne podnośniki fabryczne,...
Mam przejściówkę z 3 pin do OBD2, ale program (IAW ECU SCAN) zgłasza, że nie może połączyć się z ECU. Więc mamy 3 opcje: - masz niewłaściwy przewód KKL - program wymaga kabla na chipie FT323R(L), - udało Ci się "smażyć" ECU przez te kombinacje z masą, - ECU nie ma zasilania. Ten ECU jest chyba najprostszym możliwym do uruchomienia. Odpalenie go "na...
https://obrazki.elektroda.pl/6164936800_... Wyłącznik czasowy ogrzewania tylnej szyby z przyciskiem monostabilnym. Jest to rozwinięcie, modernizacja układu z tego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Układ został zaprojektowany specjalnie do współpracy z bistabilnym wyłącznikiem ogrzewania szyby...
Generalnie z tymi rezystorami to jest tak: Służą one do podniesienia oporności niskoomowej cewki zapłonowej podczas normalnej pracy silnika. To rozwiązanie stosuje się w celu ograniczenia prądu płynącego przez uzwojenie pierwotne cewki i przerywacz. Jeśli mamy niskoomową cewkę i zasilimy ją bezpośrednio - z pominięciem rezystorów - duży prąd będzie...
Witam, zakładając, że w pierwszym przekaźniku od lewej (ozn. ">=12V") podajesz na cewkę napięcie z wentylatora (minus cewki łączysz z minusem w samochodzie - najczęściej na karoserii) a na styk tego przekaźnika podajesz +12V i z tego styku zasilasz cewkę przekaźnika "100A", w którym styk wpinasz między +12V z akumulatora a nagrzewnicę - tj. jeżeli dobrze...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post ale myślę, że może kogoś zainteresuje. Na początek wielki szacunek za przekazaną wiedze dla Moderatorów, Driver'a, SP8JUX i pozostałych - pomimo różnicy zdań zrobiłem pewną kompilację wiedzy, którą przekazaliście. Jestem zielony więc postanowiłem słuchać dobrych rad i przewertowałem kilka...
Obudowa cewki zazwyczaj jest połączona z masą instalacji. Jej podłączenie do - instalacji jest konieczne do pracy układu WN. Myślę, że aluminiowa obudowa stanowi jest w samochodzie najprostszym sposobem podłączenia masy do cewki. Jeżeli rozbierzesz cewkę, to powinna działać tak samo. A gdyby zastosować cewkę Biazet 101 z Fiata 126p - dwa wyjścia WN....
Układ taki działa przy sterowaniu czystymi impulsami prostokątnymi. Jeżeli chciałbyś zastosować go np w samochodzie to jest to dopiero część pracy. Należy na wejście podłączyć filtr kształtujący sygnały i usuwający oscylacje gdy pobiera się impulsy z pierwotnego uzwojenia cewki w.n lub wymyśleć inny czujnik obrotów. Istotnym problemem będzie też wyskalowanie...
Witam Mam do wykorzystania czujnik pływakowty kontaktronowy. Chcę go zamontować jako czujnik poziomu w spryskiwaczu. Nawet kontrolka fabrycznie jest przygotowana.. Zaróweczka 12V (1,2W) w desce pobiera mi jakieś 89mA (zmierzone doświadczalnie). Kontaktron wytrzymuje max 80mA więc muszę zastosować przekaźnik. Tutaj myślę o Relpolu RM85, z poborem mocy...
Masę dla zasilacza brałem z głównej masy "radia". Jeśli zdejmiesz obudowę, zobaczysz płytkę połączeń gniazda DIN. Masę odebrałem z miejsca, gdzie odchodzi ona na uzwojenie toroidu przetwornicy, gdyż są tam solidne lutowania. Plusa odebrałem zaraz po bezpieczniku wejścia- widać jego miejsca zamocowania jak byk - i puściłem przez dwa miniaturowe przekaźniki...
Oporność cewki przekaźnika około 100 omów , napiecie średnio w samochodzie 12V , to prąd będzie bardzo mały i wyniesie 120 mA , ale tylko w czasie sterowania przekaźnika , tj. chwilowo.
Wejście wysokonapięciowe w samochodzie to chyba wyjście uzwojenia wtórnego cewki zapłonowej, bo uzwojenie pierwotne tej cewki jest zasilane z reguły 12 V-oltami, chyba,że wcześniej jest jakiś układ zapłonowy.
Witam - jezeli instalacja w twoin samochodzie nie przewiduje obrotomierza to powinieneś go podłączyć na krótko.Zacznij od licznika,sprawdz w której z kostek on jest podłączony(bo jak sie nie myle to powinny byc dwa gniazda w liczniku)obrotomierz powinien byc podłączony do instalacji trzema przewodami.Jezeli w kostkach nie będzie pokrycia z gniazdami...
Kolego Krzysztofie - podaję tylko informacje z moich praktycznych doświadczeń związanych z budową elektryzatora przy użyciu generatora na NE555. Także w praktyce wyszło na wierzch, że zastosowanie N-MOSFET'a zwiększyło energię jak i napięcie wyjściowe (oceniając po długości i jasności łuku jaki można osiągnąć na iskierniku). Może ma to związek z mniejszą...
Witam! Mam dziwny problem. Samochód na benzynie jeździ super, za to na gazie - gaśnie po chwili na jałowych, gaśnie przy próbie ruszenia. Sprawę rozwiązuje podciągnięcie dodatkowego zasilania do cewki - tylko, czemu to napięcie na niej zanika? Czy takie podłączenie nie jest niebezpieczne? Wziąłbym 12V po stacyjce ze skrzynki bezpieczników. W samochodzie...
Jdż najprostszą drogą.Zakup przekażnik impulsowy zwierno -rozwierny firmy BOSCH o symbolu ww 411941583B R200.958. Jest to przekażnik o mocy 2x12,5A Przekażnik jest impulsowy.Podasz impuls na cewkę przekażnika załączy, podasz ponownie odłączy obwód.Proste prawda?Podaję opis podłączenia 3o i 56+ zasilanie S sterowanie poprzez mikrostyk w - 12v 56b podłączenie...
Witam, posiadam Reno twingo rocznik 1995. Brakuje mi w nim obrotomierza który chciałbym sobie zbudować. Sama konstrukcja takiego układu na jakimś mikroprocesorze nie jest dla mnie problemem. Niestety nie potrafię zlokalizować źródła sygnału w samochodzie oraz należycie go zinterpretować. W aucie siedzi taka cewka zapłonowa http://xxxxx.pl/cewka-zaplonowa-renault-...
Wiem że mnie za to zganicie ale dla mnie ten sprzęt jest wystarczający...... (...) Nie słyszałeś innych zestawów. (...) a możecie rozjaśnić dlaczego będą nierówno grały? Tolerancja wykonania wzmacniaczy, no i ustawień na wzmacniaczach, nie ustawisz idealnie tak samo na obu. Nie ma rzeczy idealnych. Spinając cewki i podłączając pod jeden wzmacniacz,...
Witam, mam taki problem i nie wiem jak go rozwiązać. Posiadam Ibizę z 2000 roku która miała silnik 1.4 mpi AKK. Zrobiłem swapa na silnik g60 z corrado i teraz chciałbym podłączyć w swoich licznikach jakoś obrotomierz. W g60 sygnał obrotomierza był brany z cewki natomiast w moim samochodzie chyba (wnioskuję po tym że fabryczny alternatow ma wyjście W)...
Wypowiedzi KAR26 "Witam - jezeli instalacja w twoin samochodzie nie przewiduje obrotomierza to powinieneś go podłączyć na krótko.Zacznij od licznika,sprawdz w której z kostek on jest podłączony(bo jak sie nie myle to powinny byc dwa gniazda w liczniku)obrotomierz powinien byc podłączony do instalacji trzema przewodami.Jezeli w kostkach nie będzie pokrycia...
Witam. Poczytałem co i jak. Wczoraj też przeprowadziłem małe testy i poprawki w aucie. Ale do rzeczy. Nie napisałem co to za auto - Golf IV, rocznik 2000. Auto nie należy do mnie - jest to auto "znajomy znajomego kolegi" itd. Radio FM to JVC modelu nie znam, radio CB to TTI-880 oraz popularna do tego antena Sirio ML-145 na magnes Dopytałem i sam sprawdziłem...
Moduł zapłonowy daje iskrę, ale bardzo słabej jakości iskrę ledwo widać a na jednym cylindrze byłoby wypadania zapłonu i strzelanie. Cewki pomiarowo dobre. Podłączyłem cewki pod silnik samochodu i iskra na nich jest piękna duża i fioletowa. Mam podejrzenia do modułu czy te kondensatory i tranzystory nie straciły swoich wartości.
zmierz indukcyjnosć zwojów tam gdzie jest największa to jest wtórne...a jak dalej nie bedziesz wiedział załatw sobie cewke od samochodu podeśle ci schemat co i gdzie podłączyć na cewce uzyskasz większą iskre..
Problem rozwiązałem jakieś dwa tygodnie temu. Nie mam w ogóle czasu siedzieć na takich dużych forach jak elektroda.pl... Sposób opisałem na innym forum. Tymczasem mam już kolejnego Peugeota w naprawie, tym razem z jakimś modułem TCI od samochodu. Cewka nie powinna uszkodzić Ci modułu.
To są upływności rzędu kilkunastu - kilkudziesięciu megaomów. Można łatwo je usunąć ale bardzo wysokim napięciem - 10 kilowolt i więcej a nie napięciem 300 volt. W tym celu trzeba zewrzeć wszystkie elektrody oprócz ostrości S3 i podłączyć wyjście WN z cewki zapłonowej samochodu do elektrody S3 a masę cewki do pozostałych elektrod. Podając i wyłączając...
Na schematach autoalarmów serii DOG przekaźnik odcięcia zapłonu zawsze jest podpinany pod dwa czarne przewody. Na schemacie widać że jest to przekaźnik NO więc w razie braku zasilania z centralki bądź uszkodzenia cewki przekaźnika, samochód zostaje unieruchomiony.
Wystarczy zamontować przekaźnik bistabilny - dwucewkowy. Podłączyć każdą z cewek, jedną pod zamykanie, a drugą pod otwieranie. Tym sposobem będziesz miał dokładnie to co chciałeś.
podpinam kondensator pod zacisk 1 na cewce Nie do końca..., Kondensator, który masz koło cewki, to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma za zadanie tłumić zakłócenia pochodzące z układu zapłonowego, tak aby nie były słyszalne w radiu na falach średnich i krótkich (AM), dziś już chyba nikt nie używa w samochodzie takich zakresów, więc ten kondensator...
prawdopodobnie jest to zielony przewód ale mozesz bardzo łatwo sprawdzic zapal samochodzik i za pomoca probówki 12v odpal samochód i po nakluciu przewodu probówka pojawi sie migajacy sygnal to impuls pod ten przewód podłącz przewód
Interesuje mnie kolejność podłączenia przewodów z cewki zapłonowej na cylindry przy samochodzie Opel Vectra z 97 r . Silnik - 1,8 benzyna
Jeśli nie masz cewki to do diody oraz kolektora nie dopływa żaden prąd i nie ma prawa działać, jak chcesz zrobić próbę to podłącz zamiast cewki jakąś żarówkę na 12V np z samochodu.
witam! Dokładnie taki sam temat przerabiam w moim Caravanie 3.3 - Objawy dokładnie takie same jak u Ciebie - brak zasilania na ASD, wczoraj robiąc to na krótko dokladnie tak jak ty otrzymuje cały czas napięcie na cewce ale i cały czas jest zasilany sterownik instalacji gazowej bo jest podłączony do cewki. samochód pali .można tak jeździć?moze ma ktos...
Jeśli posiadasz sekwencyjny wtrysk gazu to radzę podpiąć instalację gazową pod czujnik wału korbowego bądź pod wałek rozrządu. To jest najskuteczniejsze aby zapobiec szarpaniu samochodem na pracującym LPG. Sygnał obrotów nie podpinaj pod cewkę. Reklama usunięta!
Musisz się zaopatrzeć w wysokoamperowy przekaźnik 12V. Zasilanie cewki - minus bierzesz z masy samochodu, plus bezpośrednio z akumulatora i łączysz przez włącznik prądu z drugim biegunem zasilającym cewkę przekaźnika. Po włączeniu tego załącznika cewka powinna zwierać przekaźnik. Dalej robisz przerwę na przewodzie dodatnim z akumulatora i tam wpinasz...
Ten stożek na górze to część promiennika i nic dziwnego że po podłączeniu masy nic nie było słychać. Gorący przewód kabla antenowego powinien byc podłączony do tego jak to określiłeś gwintu, natomiast ekran (masa) kabla powinien być dołączony do przeciwwagi, czyli do metalowego elementu (np. karoserii samochodu) do którego jest przymocowana antena....
Czy można sprawdzić cewkę zapłonowa miernikiem elektrycznym w Skodzie Fabii. W jaki sposób można wywołać na niej iskrę gdy nie jest podłączoną do samochodu? Wiem, że można po prostu podmienić cewki na samochodzie, ale interesuje mnie czy można zrobić to bez auta jakimś domowym sposobem?
Witam zbudowałem sobie elektroniczny obrotomierz z wyświetlaczem lcd i wszystko fajnie ładnie mierzy ale tylko gdy jest podpięty do generatora przebiegu prostokątnego i dostaje idealny sygnał na wejście ale chciałem go zastosować w samochodzie który ma klasyczny przerywacz 1 cewkę zapłonową i 4 cylindry, obrotomierz chciałem podpiąć pod cewkę zapłonową...
jak podłączyć cewkę WN z samochodu, aby iskrzyła cały czas gdy tylko jest podane napięcie ? Dziurę możesz zaspawać , ale jak cewka będzie cały czas iskrzyła , to taki silnik na pewno działał nie będzie . :D
raczej tak to będzie kl1 sprawdź czy od tego pinu ścieżka idzie do obrotka i do modułu kontroli kontrolki smarowania (złącze na folii obok stabilizatora TCA 700) dziwne jest tylko to że nie masz tam sygnału z cewki bo on jest zawsze wykorzystywany do pracy wspomnianego modułu niezależnie czy licznik jest z obrotkiem czy bez sprawdź jeszcze czy w kostce...
Sprawdź jakim napięciem zasilane jest ogniwo Peltiera. Najprawdopodobniej jest to 12VDC. Jeżeli tak to trzebaby dorobić przełącznik zasilania zasilacz/akumulator i wyprowadzić kabel z wtyczką zapalniczki. Można to zrobić lepiej montując przekaźnik ze stykami przełączanymi, którego cewka zasilana była by z zasilacza. Wtedy po podłączeniu zasilania 230VAC...
W ciężarówce którą jeżdżę Volvo fh są takie informacje tj.napiecie i amperomierz na podstawie tych informacji wiem co dzieje się z akumulatorami Czy ktoś z was wie jak odbywa się tu pomiar ? Przez bocznik czy cewkę?
Czerwony to zasilanie centralki LPG, brązowy to impulsy zapłonowe, o dziwo ta centralka ich wymaga... na próbę bym je całkowicie odłączył, a docelowo na pewno czerwony podłączyłbym w skrzynce bezpieczników/przekaźników do styku na którym pojawia się 12V po stacyjce i ma większą obciążalność prądową. Z drugiej strony wiele samochodów ma tak podłączone...
Faktycznie podłączenie było dobre, problemem była cewka dlatego, samochód silnik źle pracował.
Witam ponownie, naprawiłem ecu spalone były tranzystory sterujące cewkami zapłonowymi. Jednak po podłączeniu do samochodu, autko dalej nie odpala. Podłączyłem do innego odpala bez problemów. Co mogę dalej robic?
Takie podwójne przełączniki są duże, lub przenoszą małe prądy.Kiedyś miałem ten problem w samochodzie, gdzie na desce musiał być mały przełącznik. rozwiązałem to za pomocą małego przełącznika, jednego przekaźnika podwójnego, podłączonego w ten sposób że silnik podłączony był do środkowych wyprowadzeń, a do stałych + i - tak aby po przełączeniu cewki...
Odpisuję tutaj na PW. Jeśli samochód jest odpalany na pomocą dźwigni to na 100% nie ma przewodu oporowego. Jeśli stacyjką to moźliwe, że ma. Ale gdy chcemy sprawdzić to krótka instrukcja: Należy użyć żarówki najlepiej 10W ale może tez być 21W i podłączyć jeden styk żarówki do zasilania cewki, a drugi do masy. Nie należy używać przewodu idącego do przrywacza....
(...) za domykanie szyb) do zółto-niebieskiego, stwierdziłem, że skoro przez przypadek znalazłem tę funkcję, to ją podepnę. Działa prawidłowo Kupiłem taką centralkę: Link (Modemix STER003) Jeżeli chodzi o elektrykę w samochodach, to nie mam pojęcia co się, z czym je, także prośże o wyrozumiałość. Dzień dobry, Rozumiem Twoją sytuację i z chęcią postaram...
Zostaw masę podłączoną zawsze. Do cewki przekaźnika dodaj diodę: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... A swoją drogą, czy SAFTY SWITCH może być po stronie +12V?
Witam mam taki problemik posiadam glośnik firmy "boschmann" to wlasnie ten glosnik http://allegro.pl/show_item.php?item=824... niestety niewiem jak podlaczyc 2 cewki zeby nic niespalic!! Glosnik chce podlaczyc pod wzmacniacz w samochodzie.
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC2 czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerywacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
Witam. Myślę, że można byłoby poeksperymentować z cewkami zapłonowymi. Ja wykorzystałam trafko z polskiego telewizorka Vela. Myślę, że można wykorzystać układ generatora i przetestować działanie po podłączeniu cewki zapłonowej z samochodu. Chyba , że czegoś nie doczytałam w postach innych forumowiczów.:-( Mimo wszystko pozdrawiam serdecznie.
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Witam wszystkich! Długo służył mi miernik M-3639 , ale po omyłkowym podłączeniu do cewki WN w samochodzie uległ uszkodzeniu , nie mierzy niczego wyświetlacz pokazuje "1" po przełączaniu zakresów pomiarowych wyświetlacz działa prawidłowo ale nic nie można zmierzyć. Działa jedynie pomiar ciągłości obwodu -sygnał dźwiękowy i świeci dioda. Proszę o pomoc...
Po kolei: Tak, srebrny, aluminiowy to moduł wzmacniaczy iskry, czarne pod nim to dwie podwójne (z dwoma wyjściami wysokiego napięcia) cewki. Nie można ich kupić/ wymienić oddzielnie, jest to jeden podzespół. Czy vag zarejestruje błąd modułu/ cewki ?, nie wiem, przekonaj się, ściągnij z niego wtyczkę (z modułu) i próbuj odpalić. Co do diody led, tak...
Witam orotomierz typ ms2 ma 3 wyprowadzenia +,masa,zacisk oznaczony 1 Podłączając obrotomierz mase lączymy z masą samochodu ,+ lączymy z plusem po przekreceniu wyłącznika zaplonuon jest na module NANOPLEX na zacisku 4 a zacisk 1 obrotomierza lączymy z zaciskiem nr7 modulu NANOPLEX Mozna sie podlączyc do cewki wysokiego napiecia po pierwotnej stronie...
Co do tych elementów (tranzystor/rezystor/dioda):powinny być standardowej, czy większej mocy? Zakładając, że przekaźnik standardowy samochodowy z prądem cewki 100-120mA to: diody takie jak ma schemacie (standardowa dioda prostownicza 1A/1000V), tranzystor dowolny NPN 200mA, rezystor dowolny 4,7kΩ. A może tylko zasilanie cewki przekaźnika podłączyć...
Cewki w Oplach uszkadzają się bez względu na to czy jest instalacja LPG czy jej niema. Taka jest ich wada. Instalacje gazową można podłączyć w inny sposób nie koniecznie pod cewką zapłonową. Jednak w przypadku uszkodzonej cewki auto będzie w najlepszym wypadku szarpać, a w najgorszym zacznie strzelać. Fachowcy nie mówią o co chodzi bo sami zgłupieli...
A jak to mam podłączyć?? Nie mam pojęcia.
Ale ja mam gdzie podłączyć te cewki bo właśnie tak mam instalacje w samochodzie do cewek. Tylko pytanie czy da sie je przykrecić do silnika ktory chce kupic? on posiada aparat a trzeba by podlaczyc cewki by pasowal do mojej instalacji. pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi
Cewka obrócona o 90 stopni i cały problem z podłączeniem Że niby jak? w poziomie, czy w pionie? Podnieś kolego maskę w swoim samochodzie, i zobacz że cewki nie da się inaczej zamontować.
musisz mieć jeszcze obwód wyzwalający impuls (np. przerywacz) i jakiś element ładujący( kondensator). przerywacz nie będzie iskrzył. Spójrz na dowolny schemat samochodu/motocykla
Możesz użyć takiego rozwiązania tylko dla cewki zapłonowej. Dla wtryskiwacza potrzebujesz rozwiązanie, które nie różniczkuje sygnału, ponieważ dla cewki mierzysz odstęp czasu między impulsami (okres), a dla wtryskiwacza czas trwania wtrysku (impulsu sterującego). Musisz wiedzieć kiedy następuje włączenie i wyłączenie, a układ różniczkujący (z kondensatorem...
Pierwsza sprawa: Tzw. Druga sprawa: Przewód koloru żółtego, to masa pojawiająca się po uzbrojeniu centralki. Podłączasz ją do cewki przekaźnika odcięcia zapłonu. Drugi zacisk cewki przekaźnika podłącz do tzw. Trzecia sprawa: Wyjście dodatkowego kanału umożliwiającego np. otwarcie bagażnika. Sterowanie masą o obciążalności wyjścia max 500mA. Czwarta...
Usterkę zlokalizowałem okazał się nią za mały prąd na cewkę zapłonową. Po podłączeniu drugiego źródła prądu na czarny przewód dochodzący do cewki zapłonowej samochód zaczął odpalać na dotyk. Serdecznie dziękuję za pomoc w zlokalizowaniu usterki życzę szerokości i przyczepności pozdrawiam
Sondy hallotronowe nadają się raczej do pomiarów dużych prądów, ale niezbyt szybkozmiennych (20 - 100 kHz). Nadają się np. do pomiaru prądu rozrusznika - można oszacować różnice w stopniu sprężania cylindrów. Łatwo się je podłącza i są bezpieczne dla sprzętu pomiarowego. Sondy bocznikowe (boczniki pomiarowe) mają szersze pasmo pomiarowe, zwykle są przeznaczone...
miodzior do cewki WN (wysokiego napięcia) doprowadzone są z reguły 2 przewody po dwóch jej stronach z tego jeden to + z akumulatora wyłączany stacyjką a drugi przewód to sygnał z przerywacza (w nowych samochodach niema przerywacza tylko jest bardziej złorzony układ ale to niema znaczenia) i teras tak jak sprawdzić ktury to który ?? jak masz miernik...
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Żółty do emulatora wtryskiwaczy - do niebieskiego czy czarnego? I co z brązowym przewodem sygnałowym od obrotów? Tak jak pisałem po podłączeniu go do pinu sygnałowego z cewki, samochód w ogóle nie odpala.
W czujniku jest włącznik. Takie "coś", jak do włączania światła. Ten włącznik, poprzez kabelek, włącza przekaźnik. Konkretnie, cewkę przekaźnika. A przekaźnik, jak sama nazwa wskazuje, przekazuje informację o włączeniu cewki, dalej do innych systemów samochodu. Robi to za pomocą styku albo większej ilości styków. Do czujnika dochodzi z przekaźnika tylko...
Wykołuj w jakimś warsztacie cewkę zapłonową od samochodu, podłącz starter szeregowo z zasilaczem 12V - po stronie pierwotnej - a pod wyjście zasilacza podłącz cewkę - powinieneś uzyskać iskry, pamiętaj o bardzo dokładnym izolowaniu połączeń sieciowych, uruchamiaj układ w obecności drugiej osoby - najlepiej dorosłej - która wie jak odłączyć prąd od stanowiska/biurka/...
siłownik ma dwa przewody i w zależności jak przyłoży się do nich napięcie to otwierają/zamykają W takim razie bardzo przepraszam. Myślałem, że siłownik otwierania i zamykania drzwi ma trzy przewody: - wspólna masa - otwieranie, jak przyłożymy 12 V to otwiera - zamykanie, jak przyłożymy 12 V to zamyka jak napisałem, nie jestem specjalistą, teraz dochodzę...
no właśnie nie ma takich trzasków jest taka bardzo słaba iskra a cewka jest oki była podłączona do innego samochodu i wszystko ok
Uważaj, impulsy na cewce mają około 300V ! Ilość impulsów na 1 obrót wału zależy od ilości cylindrów i cewek. Ile masz cylindrów, ile cewek, jaki to samochód?
Odcięcie na tych czarnych przewodach zlokalizowałem i zmostkowałem, natomiast głównym problemem jest, że po odpięciu akumulatora i ponownym podłączeniu samochód przestał odpalać - brak iskry oraz ECU nie widzi obrotów wału. Pompa paliwa działa. Czujnik oraz okablowanie do sterownika sprawdzone. Cewka zapłonowa podmieniona. Jeszcze jedna kwestia czy...
Dziękuję za odpowiedź, nie znałem tej strony. Nie chodziło mi o tryb awaryjny tylko o pierwsze uruchomienie ( przełączenie ) na gaz. Może ktoś wie czy w lagunie z silnikiem 1,8 16V po jednej cewce na świecę zapłony są sekwencyjne czy grupowo po dwa? i jak jest w tym samochodzie sonda lambda?
Witam!!! Ja zawsze odcinam sterowanie zintegrowanych cewek zapłonowych impulsem wychodzącym bezpośrednio z komputera, tego sygnału też nie da się zastąpić i komputer tego nie wykrywa a samochód nie odpali na bank. Moim zdaniem jest to najskuteczniejsze zabezpieczenie przed kradzieżą. Jedynym mankamentem jest to, że najlepiej użyć do tego przekaźników...
Witam nie moge sobie poradzić z podłączeniem obrotomierza w uno (ostatni rocznik) jest tam cewka bezrozdzielaczowa bezpośrednio z niej wychodzą przewody WN na świece a do cewki są doprowadzone 3 przewody jeden + i 2 - mierzone względem masy samochodu obrotomierz jest uniwersalny i można go wysterować zarówno do plusa cewki jak i minusa ale podłączony...
Jeżeli przekaźnik to co będzie gdy syrena będzie sterowana stanem niskim Przecież to nie ma znaczenia, bo cewkę przekaźnika podłączasz równolegle z syrenką i nie ma znaczenia, czy centrala steruje masą czy plusem. Nie bardzo potrafię zrozumieć czego oczekujesz? Projektujesz urządzenie dedykowane do jednej konkretnej centrali alarmowej, czy uniwersalne?...
Witam.Wzmacniacz magnat RX 44 ma podobno jak podaje producent 2x325RMS.Takze jeżeli chciałbyś jeden głosnik 2 cewkowy kup 2x4 ohmy.Robisz na wzmacniaczu mostek na kanałach i podłaczasz kazdy kanał do każdej cewki.Mozesz rónież kupić 2 głosniki 1 cewkowe.Zależy ile masz miejsca w samochodzie.Ja bym polecał 2 opcję czyli 2 głosniczki po 1 cewce Jedna...
Nie znam się na elektryce samochodowej ale... Zamiast kupować drogą sondę za 5K podszedł bym do zagadnienia inaczej. Nie ma konieczności pomiaru bezpośredniego- może pomiar pośredni też będzie wystarczający. Np. sonda ze strony http://sklep.atlantec.pl/product_info.ph... XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX... Sonda...
Sprawdź 20A bezpiecznik oznaczony jako S w skrzynce na lewym nadkolu. To po pierwsze. Po drugie sprawdź czy działa pierwszy z lewej (samochodu) duży przekaźnik (ASR), po którym zasilane są cewki i wtryskiwacze przez bezpiecznik, o którym wspomniałem na początku. Na każdej głowicy masz taki badziewny kondensator między + zasilania cewek a masą, jak się...
Nie da się zrobić na szybko przejściówki. Silnik bezszczotkowy nie ma komutatora. W jego miejsce potrzebna jest zewnętrzna elektronika (regulator silnika bezszczotkowego) zapewniająca cykliczne zasilanie cewek silnika.
Ten moduł działa na zasadzie rozładowania, wcześniej naładowanego do wyższego napięcia, kondensatora przez uzwojenie pierwotne cewki i może współpracować właściwe z każdą cewką. proponuje na próbę podłączyć jakąś inną cewkę (od samochodu albo motoru) i sprawdzić czy ta wytwarza odpowiednio solidną iskrę. http://obrazki.elektroda.net/89_11855327...
Tachometer to syg. prędkości/odległości nie obrotów. Z czego masz ten obrotomierz? VW T2 (ogorek). Zwykly obrotmierz z sygnalem z cewki z calkowicie "analogowego" samochodu.
witam zmieniam instalacje gazowa z BRC Blitz na Bingo M i mam male pytanie :) prawie wszystko podlaczone tylko nie moge dojsc gdize jest minus cewki zaplonowej albo miejsce gdize mam podlaczyc przewod od informacji o obrotach dla bingo ... pilnie mi zalezy bo samochod stoi przed dodmem i jest uzieemiony :( Samochod Golf 3 1.8
Czas otwarcia wynika ze stałej czasowej RC. Układ można zasilić z napięć podanego przez Ciebie przedziału. Wyjście nr4 to w tym przypadku przekaźnik, podłączony oczywiście z odpowiednio wydajnego punktu instalacji z odpowiednim bezpiecznikiem. Jeśli na wejściu 3 pojawi się napięcie, to przekaźnik się otwiera. Po zaniku napięcia na wejściu 3 (oraz obecności...
Chcę wstawić do samochodu światła dzienne, które będą wyłączały się kiedy włączę światła mijania, żeby wszystko było zgodne z przepisami. Z reguły światła dzienne są już wyposażone w taki moduł i wystarczy je podpiąć zgodnie ze dołączonym schematem. Mały problem jest wtedy, gdy światła mijania zapalane są przez podanie masy, jak np. w corolli. Jak...
... wtedy kiedy nie możesz odpalić to wypnij wtyczki zasilająca cewki zapłonowe i sprawdz czy po przekręceniu kluczyka wtedy kiedy słychać przez te chwile pompę paliwa to na jednym z przewodów wypiętej wtyczki pojawia sie +12 . powinien tam być przez kilka sekund po przekreceniu kluczyka , dokładnie tyle ile trwa czas pracy pompy . Jesli jest +12 na...
Problem z brakiem załączania sprzęgła klimatyzacji w Fordzie Focusie MK3 1.6 105 KM z 2011 roku, przy braku napięcia na cewce sprzęgła, może mieć kilka przyczyn. Poniżej przedstawiam krok po kroku, co i jak sprawdzić, aby zlokalizować usterkę, zaczynając od najprostszych i najbardziej prawdopodobnych przyczyn: 1. Sprawdzenie bezpieczników i przekaźników...
Witam mam pytanie jak podłaczyć woltomieerz w samochodzie. :) Woltomierz jest firmy Pafal z tyłu ma trzy zaciski w środku ma dwie cewki i diodę połączoną równolegle z jedna cewką . ustrój wygląda podobnie jak we wskażnikach temperatury w polonezie lub innych samochodach Pomocy .
Witam. Posiadam mikrokomputer Raspberry Pi i chciałbym zrobić przekaźnik który byłby bezprzewodowo sterowany przez raspberry. Z programowania jestem zielony, więc chciałbym tego uniknąć. Wpadłem na pomysł aby robić to przy użyciu elektroniki ze zdalnie sterowanych samochodzików. Moje pytanie są następujące: -czy jeśli podłączę GPIO od raspberry przez...
A jeśli by to nie pomogło to czy może być również słaby styk w kostce stacyjki? A nie wiem, kostkę stacyjki masz tam jeszcze normalną? W innym aucie musiała być jakaś sekwencja włączania zasilań. Działało tylko ze startem od zera, wkładamy kluczyk, widzą się transponder z cewką/puszką immo, przekręcamy kluczyk na zapłon - immo odblokowane, ale podłączenie...
Chodzi tu o przekaźnik samochodowy. Układ będzie pracował w samochodzie. A przekaźnik to zwykły samochodowy. Pobór prądu przez cewkę to jakieś 150mA. Czyli wyrzucić wszystkie elementy i zostawić sam ULN2003? Będzie to bezpieczne rozwiązanie? Jest bezpieczne. Kwestia tylko dobrze podłączyć. Zajrzy kolega do katalogu ULN2003. Natomiast jeśli ma to być...
Witam, https://obrazki.elektroda.pl/2784344400_... Mam kilka takich sygnalizatorów z demontażu. Cena nowego jest zaporowa. W środku jest płytka z dwoma: traznystorami, cewkami, kondesatorami i opornikami. Używam napięcia 28V, samochód ciężarowy. Chciałbym to podłączyć jako sygnał informujący o cofaniu. Ten sygnalizator wydaje sygnał...
^ToM^: jak to jak zwiększyć napięcie? dwa akumulatory szeregowo (oczywiście tylko w samochodach bez elektroniki) :) mój kolega tak odpalał beczkę 200D, i to z ledwością ale zapalała (z plakiem oczywiście) na 12V nawet nie było szans, tak zajechany to był silnik ;) a gazu to z połowę trzeba było wciskać żeby ruszyć a nie zgasł ;) Haha, dokładnie. Podłączysz...
akurat w tym modelu jest taka cewka http://www.allegro.pl/item760360406_cewk... juz zglupialem bo wiem ze samochod na tej cewce jezdzil
Dalej bez schematu nic nie powiem ja to wole podłączyć i dopiero się bawić , o instalacje nie trzeba sie martwić bo będzie inny . Ale jakiego schematu - tego przerywacza czy samochodu gdzie był używany? W tym przerywaczy jest w zasadzie tylko kilka elementów więc można schemat narysować dość szybko. Jednak aby działało to trzeba posprawdzać: - rezystory...
działanie cewki samochodzie podłączenie subwoofera samochodzie podłączenie wzmacniacza samochodzie
skoda octavia manual skoda stopu alpine kostki
programowanie kluczyka mercedes dipol półfalowy szerokość
Typowe usterki skrzyni M32 w samochodach Opel Pasek klinowy 4PJ 483 lub Z670 do pralki Światowid M4/4 – dobór, zamienniki, wymiary