To sterownik trzeba wyjmować i na stole podłączyć, sterownik edc15.
Skoro auto jeździ i się nie pluje, to zostaw to na razie. Jak uruchomisz FIS i nie będzie pokazywał spalania, albo jakieś brednie, to wg schematu sprawdź połączenie w aucie i wtedy spróbuj podłączyć. Poza tym, ty masz EDC15 a nie motronic.
Nie ma problemu z diagnozą na stole ,nie raz tak sprawdzałem sterowniki z takiego auta. K linę podłącz jak w innych edc15 ,bo w lt jest ciut inaczej i nie mam pewności czy zadziała ,bo mam wtyczkę zrobioną i tylko zapinam.
gdyby ktoś potrzebował info odnośnie innych sterowników to priv :) A ten temat widział? https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Z tym błędem zapala. Wykasujesz jak przejdzie procedurę adaptacji 90°C itp. Żarówka podłączona do zaworu miga? A co wy chcecie grzać w EDC15?
coś kolega mi zasnął? czy jest ktoś, kto może przetransponować w sposób pewny plik z EDC15 z citroena, tak, żeby wyjąć immo ? Chodzi o to, żeby komputer mogł być podstawiany do dowolnego auta z takim silnikiem celem diagnostyki(czy osprzęt silnika , czy komputer?).
12V,to 2M2 i 2E3. Minus to;2L3,2L4 i 2M4.
zadziałał Ci kolego ten sterownik. Ja aktualnie taki ster chciałem do galletto v54 podłączyć. Mi nie czyta wsadu.
Nie warto pchać się w staroć, edc15 na dwie wtyczki ten nowszy, pedał gazu, jakiś włacznik do "zapłonu" guzik do rozrusznika. Podłączy pompę, potencjometr gazu, czujnik temp i czujnik położenia wału.
Teoretycznie według schematów do ECU leci K do reszty KL. Połączenie jest równoległe więc ECU moim zdaniem nie ma tu nic do tego. Odetnij K przy ECU i podłącz się do sterownika na krótko.
Plus po zapłonie.
Ruszyła komunikacja z tym sterownikiem. Podłączyłem go następująco: 4, 5 - masa; 1, 2, 37 - +12V; 16 - K line. Pin 88 nie musi być podłączony do +12V, muszą natomiast być podłączone piny 1, 2. Serdeczne dzięki za pomoc.
Jest postęp, udało mi się odczytać eeprom z EDC 15 z 2001 (A6 C5). Po zapisaniu jako bin plik ma tylko 1KB. Interfejs nie odczytuje w pełni pamięci sterownika? Dodam że podłączyłem się jedynie linią K bez canu. Celem jest poprawny odczyt, zapis w postaci pliku bin oraz wgranie tego pliku do sterownika.
http://www.transpondery.com/pinout_guide... Brak komunikacji może być spowodowany zwarciem na linii K, jest ona podłączona nie tylko do ECU, równolegle może być podłączona do innego osprzętu a nawet radia, uszkodzenie któregoś z podłączonych urządzeń i/lub zwarcie w dowolnym miejscu linii K powoduje brak komunikacji.
Drogi użytkowniku elektrody - jeżeli planujesz zmienić cokolwiek w swoim sterowniku radzę najpierw pobrać plik ECUpin we wpisie poniżej. A dlaczego? A dlatego że są tam rozpisane sterowniki aut i możliwości modyfikacji. A tak się składa, że niektórych sterowników nie da się od tak zmodyfikować za pomocą tylko kabelka. Konieczna jest ingerencja mechaniczna...
Z uwagi na totalnie inną wajchę do sterowania tempomatem, poszukuję schematu podłączenia tempomatu w VW LT jak w temacie. Pojazd ten posiada standardowy sterownik EDC15 więc powinno dać się to zrobić podobnie jak w całej grupie VW z tych lat. Jednak przeszukując posiadane materiały natknąłem się na informację o dodatkowym module do GRA właśnie w WV...
to proste. sprawdź podczas jazdy ciśnienie doładowania i będziesz wiedział gdzie jest problem. wszystko jest w parametrach. Skoro nie zapisuje dtc ,a odcina moc to znaczy że ktoś usuną tabele błędów z flasha i sam tego nie naprawisz. Mogę Ci pomóc w naprawie.Na początek odczytaj flasha z edc15.
Chodzi mi o to czy juz ktos probowal takie cos Vag k+can commanderem, czy sie polaczy z tym sterownikiem jezeli immo nie jest dopasowane lub czy mozna go bezposrednio do sterownika podlaczyc?
Witam, szukam schematu silnika i podłączonych do niego czujników. Golf 4 1.9 SDI z komputerem 038906012J 121pin Niestety wszystkie schematy jakie znalazłem są na 80 pinowym ECU. Będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Z góry dziękuje Robert
Ale kolego jeszcze raz, bo być może nie zrozumiałem, udało się włączyć pod VCDS tempomat? (aktywować)? Jeśli tak to na 95% bedzie chodził, dodatkowo to nowy rocznik, więc tym bardziej. Jak na razie aktywowałem obsługę w sterowniku elektryki w kodowaniu długim. Są tam bloki pomiarowe gdzie można obserwować stan styków manetki, nic tam nie reaguje bo...
Podłącze sie pod temat . Moze ktoś podrzuci mi na priv schemat elektryczny do xsary picasso 2,0 hdi 90 km ecu bosch edc15. trzy wtyki . Po zalaniu padła płyta ecu i cztery piny sa wypalone . Z góry dziękuje . Pozdrawiam
Ktag robi edc16 i edc17 oraz denso .Bdm100 do edc16.Kłopot to z reguły źle podłączenie.Galletto pod bdm edc16,ma inne podłączenie niż bdm 100 czy ktag.Galletto też wszystkich edc 17 nie ruszy lub ubije.Generalnie ktag robi to co bdm100 plus edc17.Nie trzeba na koniec kazac liczyc checksum.Czyli jeżeli fundusze pozwoliły mogłeś zamiast bdm100 kupić...
Ja również poszukuję pinoutu, albo jakichkolwiek informacji na temat podłączenia licznika w 2.5 TDI 102KM AHD. Miałem licznik z tacho, wymieniłem licznik na wersję bez tachografu. Impulsator w skrzyni wymieniony. Prędkościomierz działa prawidłowo, ale straciłem obrotomierz. Nie mam pojęcia na który pin podać sygnał obrotów, ani skąd one pochodzą. Na...
witam sprawdzałem wczoraj paska 1.9 tdi pd 130km, k+can commanderem 3.6 i jak zwykle przebieg z edc15p pokazał 0, a po podłączeniu się pod licznik pokazał 1.048.000, a na liczniku wyświetla się 189.000 km :) zegary identyfikacja to vdo8, dokładnego nr niestety nie spisałem, ani eproma nie zapisałem na dysk I nie wiem co jest grane ze w ecu jest 0 ?...
Stary sterownik został uszkodzony, przez poprzedniego specjalistę. Numery obu sterowników są identyczne (zarówno Bosch jak i VW). Jak go podłączę jest dokładnie to samo tzn. w sterowniku silnika brak błędów a ESP swoje. W sobotę dokładnie sprawdzę jeszcze raz opisy sterowników na jednym był chyba napis Diesel a na drugim EDC15. A może (teraz na to wpadłem...),...
Niestety, operacja się nie powiodła. Eeprom również martwy, o dziwo. Jak zmusić nowy sterownik do pracy? Jedyne co mam to dump ze wskaźników. Okazało się, że eeprom i flash milczą. Edit. Doczytałem się, że jeśli w samochodzie nie było grzebane (a mam podejrzenia, że nie było) To pin z licznika i do ECU jest taki sam. W związku z tym po podłączeniu kolejnego...
Chyba sobie żarty robisz. AAZ ma mechaniczny wtrysk, czasem ze szczątkowym sterownikiem. Nic do niego nie podłączasz. 1Z natomiast miał EDC15 - z pełnym sterowaniem wtryskiem i doładowaiem. I w jednym i w drugim przypadku ABS był systemem autonomicznym - sterownik z tyłu pod kanapą, dołożone dodatkowe przekazniki i bezpieczniki nad skrzynką.
Stare, ale znalazłem rozwiązanie zagadki. Ten czujnik ze zdjęcia to CMD046, w innym pozyskanym z EDC15 był CMD048. Poświęciłem dwa walające się pod ręką czujniki i po odklejeniu górnego dekielka obejrzałem ich struktury pod mikroskopem. Oba oznaczenia są wytrawione i doskonale widoczne na krzemowych strukturach przy powiększeniu około 40x. Na temat...
czy mpps v3.0.2.37 obsłuży mi EDC16c31 lub C35 w bmw e46 320d 150 km ????? tzn. odczyt i zapis ????/ ktoś używa bo sprzedawcy sami nie wiedzą .... klon we wtyku obd tak ,w metalowym boxie nie :) Dodano po 54 Panowie czy "galeciak" zczyta ECU Siemensa z Peugeota 407 2.0HDI 136km. 2007r nie masz szanns sid 803,aha 1.9.9 nie da sobie z tym rady :) ,podjedz...
dzięki za odpowiedzi. Ale we fiatach linia K była jednokierunkowa. jest jeszcze linia L. Linie K podłączyłem do bramki tranzystora którego emiter jest podłączony do masy przez opornik 2kOhm i działa wszystko. Rezystancja wejściowa dla lini K wynosi okolo 2kOhm * hfe tranzystora czyli okolo 400kOhm. Tester działa bardzo dobrze. brakuje mi jeszcze jednkak...
czy dokadałeś jakieś przewody ?,o ile pamietam tam sie tylko zmienia przełącznik , pin w kostce jest oryginalnie i jest podłączony do ecu kierownicy a z tamtąd canem do sterownika silnika .Jak zakodowałes sterownik i licznik to jesli nie działa to trzeba wymienic sterownik elektroniki kierownicy bo kod przyjmie ale nie działa tempomat.nowy jak zakładamy...
Dziękuję za podpowiedzi. Powinienem dodać czego nie zrobiłem wcześniej, jak powstawała usterka: 1. Pewnego dnia nie zadziałał centralny zamek, wszedłem używając klucza. Przekręcenie kluczyka w stacyjce i nic, dosłownie żadnej reakcji. Winowajca - akumulator rozładowany do zera. Dał się naładować, chociaż na pewno trochę stracił na sprawności. Silnik...
Pytanie o sterownik gdzie realnie ma zasilanie stałe niektórzy piszą że M2 i E3 Na zachodnim forum z jest to EDC15C13 KL30 czyli stałe pin F1 i M3 a KL15 pinA1 Realnie tylko po zapłonie są napięcia na M2 M3 więc podłączenie jest inne Jakie podłączenie jest prawidłowe ? 0 281 011 432 Bosch 8200311553 .8200311550
Dzięki za zrzut - wgrał się poprawnie ale niestety program nie chce działać - "open port failted". Kabel jest teraz wykrywany poprawnie - uaktualniłem nawet sterowniki FTDI od konwertera i portu. Na dołączonej płytce jest katalog VAGCAN+K V3.6 a w nim VWTester.exe o rozmiarze 647168 bajtów (product version: 1.0.0.1, oryginalna nazwa: VAG K+CAN Commander.EXE,...
Mam aplikację FiatScan. Jaki mogę do tego interface podłączyć. Mam multiplę. Może jakiś schemat. Dzięki za pomoc. Prosty i tani VagCom KKL. A darmowy program oraz sposób podłączenia znajdziesz tutaj : http://fiatecuscan.net/ Sprawdzone na Stilo 1.6 16V mimo iż program sterownika tego silnika nie wspiera. Jeżeli chodzi o multiple to wspiera chyba wszystkie...
Od jakiegoś czasu auta muszą być wyposażone w system diagnostyki pozwalający okreslić czy samochód zanieczyszcza środowisko z powodu uszkodzenia kluczowych dla emisji spalin czujników. Kazdy mechanior ma mieć możliwość sprawdzenia która sonda w wydechu padła by samochód jak najszybciej przestał truć Producenci muszą umieszczać w tym protokole dane o...
Wszystkie Audi i VW w których są silniki PD, mają takie kompresory. jest na nich zawór wydatkowy sterowany PWM, a kółko nie posiada sprzęgła. Taa.. tylko pytanie brzmiało czy komp jest sterowany dyskretnie czy po CAN, myślisz że do sprężarki bez sprzęgłowej idzie informacja po CAN czy po prostu modulowane 12 V które otwiera zawór. Co do meritum z Climatronic'a...
Myślę że T3 podłącza do układu konkretny wtryskiwacz, ponieważ T1 i T2 jest jeden w całym układzie, a T3 po jednym na wtryskiwacz.
Witam, czy miał ktoś cos podobnego?? Auto nie odpala po umyciu silnika, odpalił jeszcze na drugi dzień a później już nie chciał. Może immo się rozkodowało w Ecu to EDC15 miałem wczesniej 1,6 hdi edc 16c34 i wgrywałem immo przez bdm100, czu tu tak samo podłącza się pod bdm ? Dodaję zdjęcie z kodami błędów, kodów nie mogę usunąć przez interfejs.
Wysłałem na PW. Dziękuję Może ktoś ma rozpiskę pinów / schemat od licznika VDO 6K9 920 840 G bo trochę mnie to dziwi, że żaden wskaznik mi nie ruszył na stole po podłączeniu opornika a w jednym aucie działają
Witam serdecznie . Mam problem w Sharanie z czujnikiem położenia wału w silniku AUY. Podstawiane były dwa nowe ale ciągle wywala błąd tego czujnika. Objaw to bardzo długie kręcenie rozrusznikiem zanim odpali.Moje pytanie to na które piny sterownika ECU podłączony jest ten czujnik. ECU to EDC15P+ Z góry dzięki za podpowiedź
Witam Gdzieś widziałem projekt kolesia co sobie sam zbudował taki tester w oparciu o EDC15m, po prostu symulował prace silnika. Do zrobienia tylko czy nie warto raz zainwestować i mieć spokój...
galetto v56 bez problemu klonuje eeprom EDC16 przy podłączeniu przez złącze bdm ale klon zegarów ????? przecież to interfejsy do ecu a nie do liczników ..
Czyli błąd jest w podłączeniu zasilania TTL-a z pinu 23? Nie chciałbym tego wszystkiego juz przerabiać. Chciałbym tylko poprawić ten projekt jeśli się da w jakiś sposób. Żeby nie gasl silnik ani też nie występowały jakieś zaniki napięć.
Witam. Mam problem z czujnikiem położenia iglicy we wtrysku sterującym, sam czujnik wydaję się sprawny (100 Ω) diagnostyka wskazuje (czujnik g80 zwarcie do masy) nie ważne czy w/w czujnik podpięty jest do wiązki czy nie. Kod silnika AGR, sterownik to EDC15. Mierząc impedancję styków od strony sterownika na pinie sygnałowym impedancja około 5,5KΩ...
Witam, Dopadła mnie usterka czujnika MAF, podłączonego do EDC15M (HW: BOS 010505, SW: HJ7M0400_S, engine Y20DTH D3) i już zacząłem rozglądać się za nowym czujnikiem. No ale mamy sobotę, wolną sobotę - więc czemu by nie sprawdzić dokładniej co się stało?. Objawy typowe: zaniżone wskazania o ok. 50%, samochód muli do ok. 2000-2200RPM, nie osiąga max prędkości...
wsady edc15 edc15 zasilanie edc15 pamięć
ustawić deutz odkurzacz zelmer wycie silnika napięcia baterii telefonu huawei
Wymiana matrycy w monitorze Gigabyte Q32QC Jak przyspieszyć kursor myszki w Windows 10?