Jedną szczotkę zmasować drugą podłączyć do regulatora o ozn.-szcz jednocześnie podpinając w to miejsce kontrolkę , 6V+ podłączyć do akumulatora, jeden koniec stojana zmasować drugi koniec podłączyć pod wzb.-regulatora , drugi koniec kontrolki do plusa po zapłonie.P
Witam Panowie głobie się właśnie z podłączeniem regulatora prądnicy od silnika właśnie takiej maszyny jak opisuje kolega ssaku1 i potrzebuje takich informacji jak symbol regulatora napięcia jaki jest oryginalnie zamontowany przy tym zespole i czy na obudowę silnika jest podłączony plus z akumulatora czy minus? pozdrawiam
nie lepiej poszukać schematu kaszlaka? 30- + aku 67- wzbudzenie (mniejsza śrubka na prądnicy) 51- prąd z prądnicy (większa śrubka)
Ależ lenistwo :cry: . Proszę, dziesiątki tego wszędzie https://obrazki.elektroda.pl/3789264200_... Kontrolka ładowania włączona pomiedzy zacisk 16 i (-) po zapłonie, bo o ile pamiętam, ten traktor ma + na masie.
Zacisk 51 odpowiadał zaciskowi do wirnika prądnicy.Tak więc myślę że to regulator prądnicy.
Witam, z tego co wiem Ogar ma wzbudzenie magnesami stałymi więc ten regulator się nie nada. Może stabilizator napięcia na wyjściu prądnicy?
Tak. Ma być podłączone tak jak napisałeś. Jeśli dalej byś nie miał ładowania to nie zastanawiaj się tylko wywal prądnice i wstaw alternator.
Witam Jeżeli prądnica jest sprawna jak określiłeś,to powinna wytworzyć napięcie(na których zaciskach to sprawdzałeś).Powinno być na zacisku 16 względem masy.W regulatorze są dwa rodzaje styków; -zwierne ,to jest wyłącznik prądu zwrotnego (rozłącza prądnicę od akumulatora, gdy napięcie prądnicy jest mniejsze niż na akumulatorze) -rozwierno-zwierne,to...
Zacisk 51 regulatora do szczotek prądnicy(do tego najbliżej pokrywy silnika, obudowy łożyska to jest zacisk 51) i do lampki kontrolnej . Zacisk 67 do uzwojenia stojana (do tego co jest na korpusie, czyli stojanie). Zacisk 30 do + akumulatora (dokładnie podłączany jest do rozrusznika, razem z grubym przewodem z akumulatora).
Tak dobry, podłącz zgodnie z numerami na prądnicy i regulatorze.
Prądnica to z ciągnika URSUS C360 i regulator tez ale modelu nie wiem bo jedynie co na nich pisze to 67 , 51 ,30 czyli oznakowanie tych pinów
Witam.! Chciałbym wiedzieć jak podłączyć elektroniczny regulator prądnicy motocykla "MZ" typ RP-15t w miejsce starego regulatora mechanicznego. Zaciski starego mechanicznego regulatora nie mają żadnych oznaczeń. Proszę o schemat.
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
jeszcze raz dzięki za informację Z tą obudową to masz dobry pomysł ale chyba na powrocie trzeba zamontować zawór ciśnieniowy bo będzie pompowała w kółko może wiesz o jakim ciśnieniu zastosować ten zawór? Dodano po 57 Panowie odnośnie podłączenia regulatora prądnicy ktoś coś rozmieni nie wiem jak to podłączyć i do czego są te dwa elementy po bokach regulatora.
Do Stefek 206 Prezentowany regulator (jak podano RG 15K) jest przeznaczony do współpracy z prądnicami z (+) na masie, a prądnica malucha ma (-) na masie, oprócz tego ten regulator ma nieco inne parametry niż regulator przeznaczony do poprawnej współpracy z tą prądnicą. Jeśli jednak ktoś lubi eksperymentować, to podaję jak powinno się połączyć prądnicę...
Wydaje się oczywiste, że przewód z zacisku 19 regulatora prądnicy należy podłączyć do zacisku 30 alternatora. Czyli alternator - wskaźnik - zacisk rozrusznika lub akumulatora. Oj poprawiam. A to z powodu że dawno nie dłubałem w takim wehikule. Aby wskaźnik pokazywał także ujemny bilans to połączenie wskaźnika musi nastąpić przez pokład czyli 19 do 30....
Owszem, przebieg napięcia wyjściowego z prostownika może nie będzie piękny książkowy ale będzie ok. Zawsze można dorobić regulator ładowania akumulatora.
czy prądnica pracuje prawidłowo Jak z regulatora nie dostanie prądu wzbudzenia to nie będzie ładować. Skoro regulator i prądnica były wymienione to czy jedno i drugie jest na 6V (zakładam, że to instalacja 6-cio woltowa)? Dobrze jest podłączona masa regulatora i prądnicy?
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Akumulatora nie musisz mieć ale regulator tak.P
Pierwszy jest od odcięcia prądnicy gdy jej napięcie jest niskie, żeby jej akumulator nie zasilał. Drugi ogranicza napięcie maksymalne prądnicy do ok. 15.6 V. Jeśli dobrze pamiętam instrukcję regulacji tego elementu. Jest tam jeszcze uzwojenie z grubego drutu i ono jest podłączone szeregowo pomiędzy prądnicę a wyjście regulatora i ono ma za zadanie odłączyć...
Główny problem nie jest w konstrukcji tylko w napięciu jałowym/maksymalnym. Może się okazać że prądnica bez obciążenia daje 20-30V i po prostu spali regulator.
Okej czyli prawy górny pin w regulatorze ma zostać pusty i tylko podpinam żółty do regulatora z prądnicy, masę i ładowanie? Ja osobiście mam podłączone oba żółte i prawy górny i lewy dolny. Jeśli dobrze kojarzę to prawy górny ogranicza prąd na żarówki (regulator stratny), także zostaw go pustego, i zobacz czy będzie działać.
zgodnie ze schematem który mam właśnie przed sobą to jeden pin 30 to kabel z rozrusznika na stacyjke a drugi do regulatora prądnicy, ja halogeny w c-360 podłączyłem prosto z bezpieczników i działa bez zarzutów.
Po pierwsze: każdy pojazd ma MASĘ NA OBUDOWIE! Tylko zależy, czy jest to PLUS, czy MINUS... A czy ten elektroniczny regulator z malucha, to nie jest przypadkiem regulator alternatora? Jeśli tak, to nie nada sie w żadnym wypadku. Natomiast regulator prądnicy powinien działać bez problemów. A jeśli szukasz więcej informacji, to odsyłam cię do grupy dyskusyjnej...
na zdjęciu są zaciski uzwojenia wzbudzenia, na zacisku wzbudzenia powinno być tak jak piszesz 3V-9V na wyższych obrotach a nie żadna masa. Styk z trzema zwojami powinien wibrować, a ten drugi powinien być zwarty. Napisz dokładnie jaki typ prądnicy i regulatora P20d i RG15d, czy jakieś inne wynalazki??? Z tym 16/18 to chyba za ślepy jestem. wrzucę schemat...
Prawdopodobnie nie działało i dlatego był odłączony. To regulator prądnicy.
Prawdopodobnie przez zacisk DF regulatora płynie prąd wzbudzenia prądnicy. Jeśli regulator jest uszkodzony to na próbę można podać napięcie wzbudzenia przez żarówkę 20W na zacisk DF prądnicy i plus akumulatora.
Podłączyłeś nieprawidłowo przewody na prądnicy.Po podniesieniu obrotów na silniku kontrolka ładowania powinna zgasnąć.
Jaka wydajność prądnicy? Jakie napięcie na przewodach z prądnicy bez podłączonego regulatora? Jakiej pojemności akumulator? Podaj dokładnie typ silnika. Stare rozwiàzania były nieco inne. Począwszy od najprostszego mostka prostowniczego przez regulatory szeregowe do dzisiejszych rozwiązań. Tu myślę że powinien być regulator szeregowy (więcej prądu...
Nieaktualne
Jeżeli jest oryginalnie dioda to pewno nie było regulatora i charakterystyka prądnicy jest podatna. Zdjęcia ustrojstwa wyjasniły by wszystko.
Tak więc sprawdź czy na pewno regulator jest podłączony do instalacji, nawet jak nie będzie podłączony to światła będą świecić i będą takie objawy jak piszesz. Te regulatory działają na zasadzie obciążania prądnicy wraz ze wzrostem napięcia. Nie wiem jeszcze czy podłączenie jako uzwojenie świateł i uzwojenie ładowania jest poprawne.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic74... powinno pomóc. A o ile dobrze pamiętam idzie to tak ze z zacisku D na prądnicy podłączasz do wejścia szcz. na regulatorze, +6 czyli plus z akumulatora i wzb. czyli prąd wzbudzenia na prądnicy w tym przypadku M z wyjścia prądnicy
To mi wygląda na regulator prądnicy BOSCH.
Dzięki piękne Zico63 za błyskawiczną wręcz odpowiedź. Dam znać jak uporam się z podłączeniem alternatora. Jestem ciekaw, co mogło ulec zniszczeniu podczas zamiany tych przewodów przy prądnicy. Spróbuje coś jeszcze podłubać przy regulatorze i prądnicy.
Jak widzisz masz nowszą wersję "puszki prądów" - zwróć uwagę na różnicę w sposobie włączenia uzwojenia wzbudzającego na schemacie z Twojej "puszki" i schemacie, który dostałeś z instalacją. Prądnica od tej "puszki", a właściwie regulatora powinna mieć wbudowany dodatkowy rezystor włączony szeregowo z uzwojeniem wzbudzającym do masy. W starszej (chyba)...
Napędzasz obrotami znamionowymi wirnik prądnicy i powinno być napięcie na zaciskach wyjściowych. Regulator napięcia wbudowany. Jeśli stała długo nie używana może nie dać napięcia na wyjściu - trzeba ją lekko "namagnesować".
Witam. Może mi ktoś powiedzieć, jak jest podłączony regulator napięcia do prądnicy w PF126? Jakiś schemat poproszę lub dokładny opis.
Witam, kupiłem motocykl po rocznym postoju Na początku wszystko poczyściłem i iskra była nawet motor odpalił, niestety przewody zaczęły się łamać więc zacząłem je wymieniać. Nagrałem sobie filmik żeby wiedzieć jak to potem podłączyć a okazało się że przewody były kolorowe😂,(jeden przewód składał się z 3 innych). Noi tutaj pojawia się problem. Dodatkowo...
od kilku lat naprawiam instalacje w maszynach rolniczych ale jakoś do tej pory nie ogarniam układu ładowania prądnicy Kolego zatrudnij sie jako pomocnik gastrologa, bo jak mozna naprawiac instalacje kilka lat i nie ogarnąć tak prostego tematu jak prądnica. I problem polega na tym że zrobiłem całą instalację w c360 a nie potrafię podłączyć prądnicy...
witam a czy zamiast mostka prostowniczego można by było zastosować jakiś regulator napiecia
Oznaczenia na prądnicy 30 D- DF D+ Schemat z którego skorzystałem
Prądnica. numer wyjścia z prądnicy 16 podłącz pod zacisk regulatora nr 16.Nr wyjścia na obwodzie prądnicy 18 podłącz pod nr na regulatorze 18.Na środkowy zacisk regulatora napięcia podłącz zasilanie.Zauważ iż na stojanie prądnicy są dwie śruby .jedna ma oznaczenie 18 i podłącza się ją pod zacisk nr 18 regulatora napięcia a druga z tych śrub jest bezpośrednio...
Witam Można podłączyć regulator napięcia z prądnicy do polskiego alternatora??Albo trzeba dokupić regulator??Prądnica była wymieniana na alternator, polski zamiennik na regulator fiatowski.
Przewód zasilania nowy 8mm2 . Bezposrednio aku lub rozrusznik. Ten z prądnicy się upali.
Zaciski prądnicy łączysz z identycznymi oznaczeniami na regulatorze napięcia:10 z 10, 18 z 18 i 16 z 16 (10 jest połączony z masą)
Witam. Mam traktor URSUS C-325 z 1962 roku. Chcę podłączyć prądnicę ale nie mam do niej regulatora. Na prądnicy jest symbol p4a. Jedna szczotka podłączona tylko do zacisku 16. Druga szczotka do masy 0 Ohm do zacisku 18 około 8 Ohm. Plus podłączony na masę. Wydaje mi się że pasuje ten schemat: https://obrazki.elektroda.pl/6084147600_...
Teoretycznie tak ale nigdy tego nie próbowałem i koledze tez nie radze możesz spalić regulator, takich rzeczy się nie praktykuje... i poza tym bez przekaźnika rozładuje ci akumulator...
Witam! Dzięki za porady! Co do prądnicy to kupiłem nowa z + na masie od stara 660 tak, że wymienię ją? Dziś kupiłem regulator o C 330 z + na masie, ale mam problem z podłączeniem to znaczy jak się patrzy z góry to po prawej są trzy przyłącza oznaczone 1 od góry to 18 2 to 19 3 to 16 jak to podłączyć ??????
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
Witam. Masz 100% pewności,że regulator od <malucha> jest regulatorem od prądnicy prądu stałego? Pozdrawiam.
ja myślę że w takim układzie uzwojenie jest obciążone cały czas na max - jeśli nie robią tego odbiorniki to robi to SCR nie spotkałem się z takim rozwiązaniem ale sądzę że w jakimś układzie istotna jest szybkość reakcji regulatora napięcia i być może taki reaguje szybciej na zmiany napięcia niż regulator po stronie wzbudzenia prądnicy
Spokojnie kolego czytamy to jest alternator 2f a nie 1f schemaciki podłączenia zaraz podeślę. http://obrazki.elektroda.pl/7180645200_1...
Witam mam problem z kombajnem massey ferguson Mf240, silnik 4c perkins nie ma ładowania, sprawdzałem prądnicę za pomocą żarówki w trakcie pracy wydaje się być sprawna, chciałem sprawdzić regulator poprzez zmasowanie wszystkich kabli które są do niego podłączone bo tak wyczytałem w jakieś starej serwisówce ursusa ale kabel który jest podłączony z akumulatorem...
Czy tą drugą prądnicę tez podłączyłeś pod regulator?.Gdzie robiłeś pomiar napięcia.
Witam Mam silnik z 2CV. Jest tam prądnica o takich oznaczeniach styków: https://obrazki.elektroda.pl/8092158900_... https://obrazki.elektroda.pl/4231113200_... Oczywiście DYN to pewnie "+". Jaki regulator będzie potrzebny? Jak to podłączyć? W necie jest dużo informacji tylko o alternatorach o prądnicy brak.
Nie wiem jak chcesz podłączyć alternator z regulatorem napięcia od prądnicy ? Alternator zapewne 6 diod więc regulator napięcia od żuka czy innego na 6 diod i podłączyć wg schematów dostępnych w sieci
Witam Panowie i Panie nie wiem gdzie umieścić ten problem to robię to tutaj . Posiadam prądnicę taką jak w opisie a dokładniej jest ona zamontowana przy silniku S322 nie mam pojęcia co do podłączenia regulatora ponieważ nie jestem pewien co do biegunowości tej prądnicy nie wiem jaki biegun ma być na obudowę silnika + czy - może ktoś już spotkał się...
mogę zmienić to na tak jak było tylko że ja nie mogę sobie poradzić teraz z podłączeniem tych kabli od tej prądnicy do tego regulatora no a potem do akumulatora ponieważ w ogóle się na tym nie znam po prostu ominąłem kilka lekcji w szkole z prądnicy wychodzą 3 a do akumulatora trzeba dwa no i klapa a pomiędzy jeszcze ten nieszczęsny regulator
jak zrobić ładowanie? musisz założyć regulator.... tylko pytanie czy można 6V regulator podłączyć do tej prądnicy...
Jeżeli masz regulator, jak na zdjęciu powyżej, to odstaw go na półkę. To regulator napięcia alternatora, a nie prądnicy. Nie nadaje się.
Jeśli ktoś posiada jeszcze malucha z prądnicą to może przydać mu się ten schemat :D :D
Odłącz ładowanie aku od regulatora i zapal silnik. Jak OK, to regulator lub prądnica nie OK. Podejrzewam przebiegunowanie prądnicy, źle podłączony aku lub uszkodzony regulator. Czy instalacja podłączona zgodnie ze schematem?
Kolego 'Adasku' a czemu kolega się wcześniej nie włączył do dyskusji tylko teraz? No to niech kolega wytłumaczy jak można dać - na ramę przy prądnicy P20C i regulatorze RG15C?
Jakie mogą być przyczyny nie wzbudzenia sie ww prądnicy? CZy zasilając wzbudzenie 12V z akumulatora otrzymamy napięcie zmienne bez podłączenia regulatora? Prądnica z podłączonym regulatorem nie chce sie wzbudzić. Jaką role odgrywa magnetyzm szczątkowy? Napięcie przy obrotach 1500 wynosi ok. 9 V, czy układ regulacyjny podniesie napięcie do 400 V? Jak...
Nie działają kierunkowskazy. Mam do nich 4 przetwornicę. Spodziewałem się problemów- kupiłem przerywacz 12V dc na LED-y. Aby układ się "zerował" zostawiłem z przodu żarówki, z tyłu LED-y. Nic z tego. Pytania: Dobrze, że nie 10 :D . Co Ty tworzysz ? Nowo_twory ? Zastosuj sobie jedną przetwornice step up z 6 na 12 woltów, ze wspólną masą wejścia /wyjścia...
Mnie się wydaje co innego - skoro upala uzwojenie od komutatora, to prawdopodobnie źle podłączone do regulatora - nie odcina prądnicy od instalacji i zmuszą ją do pracy silnikowej.
Pomiar proponowany przez =slawussj= niemożliwy jest dostęp tylko do przewodów podłączenia prądnicy do regulatorów a wyjścia to tylko plus i minus ale już z prostownika całość zatopiona w żywicy.
Zadaniem samoczynnego wyłącznika prądu zwrotnego jest odłączenie prądnicy od akumulatora w sytuacji, gdy prądnica jest nieczynna (silnik wyłączony) lub napięcie na prądnicy jest niewystarczające do ładowania akumulatora. W obu tych sytuacjach akumulator zasilałby prądnicę, co kończy się jej spaleniem. Wyłącznik samoczynny znajduje się w regulatorze...
Jeszcze tego nie robiłem ale czy dobrze rozumiem że powinienem naładować kondensatory a następnie napięcie z kondensatorów przyłożyć do zacisków wirnika prądu stałego DC czyli do zacisków A1 i D1 i tak kilka razy? Proszę Ciebie - skup się i pamiętaj o dwóch maszynach elektrycznych w jednej obudowie - prądnicy AC (tej głównej wytwarzającej prąd trójfazowy...
Wszystko pięknie tylko że ten regler u góry jest od CZ i o taki motor pewnie chodzi? Dodano po 44 (B+)=(+) akku czyli te czerwone kable na starym reglerze (B) (D-)=masa (DF)=biały kabel na starym reglerze (M) (D+)=szczotka plusowa prądnicy jeden z granatowych kabli(D)na starym reglerze (61)=kontrolka ładowania drugi granatowy kabel(D)najłatwiej sprawdzić...
Tak musisz nieco zmienić połączenia. Prądnica jest odłączana od akumulatora poprzez regulator napięcia, alternator, jego zacisk B+ podłączasz bezpośrednio do + akumulatora, natomiast lampka ładowania, podłączona zwykle cienkim kablem do zacisku 51 regulatora (tego, z którego gruby kabel idzie do prądnicy) ma być podłączona do zacisku D+ alternatora
A jeszcze poza alternatorem potrzebujesz blachy osłaniającej wentylator (do prądnicy jest inna), oryginalny regulator wywal i jak kolega wyżej napisał do B+ podłącz ten kabel który ze starego regulatora podłączony był do rozrusznika.
(at)eurotips Mógłbyś przytoczyć zapis prawny nakazujący wyłączenia świateł mijania/drogowych przy włączonych roboczych? Z tego co pamiętam, jest zapis że światła robocze mają być włączane niezależnie lub nie włączane razem ze światłami drogowymi. Problem w tym, że Ursusy i Zetory miały reflektor roboczy włączany przez światła pozycyjne. Natomiast np....
Dla bezpieczeństwa lepiej diody podłączyć katodą bezpośrednio do masy , a anodę zabezpieczyć rezystorem podłączonym do plusa zasilania . W instalacji samochodowej występują zakłócenia szpilkowe od zapłonu ( teoretycznie są blokowane przez regulator prądnicy ) . Jeżeli ma kolega możliwość to lepiej wszystkie diody zasilić za pomocą stabilizatora np....
Masz na mysli zamianę miejscami podłączenia szczotek?
moga być jakieś konsekwencje tego podłączenia po stacyjce np uszkodzenie regulator, alternatora?
Cześć. Faktycznie za mało danych z twej strony. Ja napisałem jak to ma wyglądać przy prawidłowym podłączeniu. Nie ruszając przewodów od prądnicy i regulatora. Robiąc nową instalację. Co się tyczy regulatora to jak nie masz od tego alternatora oryginalnego to dostaniesz w punktach kasacji pojazdów od Fiata 125. Przykręcając w dostępnym miejscu będziesz...
Witam ponownie. Otrzymałem wczoraj inny egzemplarz regulatora napięcia. Przed podłączeniem zrobiłem test obciążeniowy prądnicy za pomocą żarówek. Prądnica sprawna. Podłączyłem więc kolejny podesłany regulator. Efekt znowu ten sam- brak napięcia na wyjściu. Nie dałem za wygraną i podłączyłem ''na krótko" trochę inny regulator z innego skutera ale też...
Sorki, dziwi mnie to że na przewodach wychodzących z prądnicy jest 15v a z podłączoną wtyczka do instalacji na zaciskach akumulatora 30v. Pomiędzy prądnicą a akumulatorem nie ma żadnego regulatora.
czyli jak mam + na masę to muszę zastosować prądnice P20c i do tego regulator napięcia RG15-c? Dodano po 23 prądnica sprawna sprawdzona100% regulator RG15-c założony i nic.... podłączone według tego rysunku oczywiście z opcją prądnicy i pod zacisk 16 podłączona kontrolka
Tak wszystko z prądnicą i regulatorem wyrzuciłem oprócz kabla od kontrolki.
podłączę akumulator 48V a ta prądnica nie będzie ładować bo jest np na 24 V. Bez obrazy. Umiesz czytać ze zrozumieniem? Akumulator 48V musisz podłączyć do regulatora ładowania, a regulator do prądnicy. Gdy napięcie na prądnicy z powodu braku napędu ( wiatru ) spadnie do ok. 48V, to regulator przestanie ładować akumulator, to przecież logiczne.
Nie prościej wziąć miernik i zmierzyć napięcie na pracującym silniku? Nie masz na stacyjce pozycji "praca bez akumulatora"? Jak silnik chodzi w tej pozycji to prądnica działa.
Ten żółty łączysz tak jak mówi mechanik. Przewód czerwony dołączasz do konektora w alternatorze. Usuń stary regulator od prądnicy. Wszystkie wolne przewody po odłączeniu prądnicy i regulatora izolujesz lub usuwasz.
Witam Jest schemat - przesyłam , jest regulator napięcia , brakuje wtyczki w wiązce przewodó z prądnicy (fatalnie odcięta) , jak podłączyć regulator , moż jest sposób na określenie wejścia zmiennego do regulatora i wyjścia do instalacji . Jest sprawny silnik , instalacja elektryczna do odbudowania. Porady koledzy jak podłączyć orydinalny regulator (...
Jak sprawdzic ilu jest diodowy bez rozbierania i czy moge podpiac regulator ze zdjęcia. Jest to regulator z prądnicy.
Dziękuję za informacje. Niestety podpięcie tylko 2 przewodów do tego regulatora nie daje rozwiązania. Zasilanie modułu zapłonowego jest automatyczne na wyjściu z prądnicy osobnymi przewodami.
Regulacja obrotów takiego silnika bez sprzężenia z prądnicy tacho jest kłopotliwa - brak stabilizacji obrotów w funkcji zmian obciążenia. Podpowiedź - taki silnik można też zasilać prądem stałym. W linku dostałeś praktycznie wszystko co Ci potrzeba - trochę teorii i układ połączeń wraz ze schematem regulatora.
http://www.terytorium126p.pl/forum/ladow... Masz tam wykresy charakterystyk prądnicy i alternatora. Wszystko zależy, jakie obciążenie planujesz, trzeba to policzyć. Resztę załatwi odpowiednia przekładnia, by nadać wybranemu generatorowi odpowiednią prędkość przy typowej pracy silnika. I pamiętaj, że zarówno prądnica, jak i alternator...
Uzwojenie stojana jak masz podłączone?
Właśnie to " lata 60te" jest tu ważne, tam nie było zadnej elektroniki, przekażników, komputerów itp. A taki crafter to sama elektronika i nawet takim ładowaniem steruje pewnie "komputer" a nie regulator w alternatorze , czy prądnicy.
Witam . Jeżeli masz podłączoną prądnicę z regulatorem w sposób poprawny i podłączony akumulator (to bezwzględny warunek),należy sprawdzić napięcie ładowania,jak również wszelkie połączenia masowe (akumulator-nadwozie,nadwozie silnik).Możesz podać jakie oznaczenia mają wyjścia prądnicy i regulatora,by stwierdzić czy wszystko jest odpowiednio połączone....
Bardzo dziękuję panu za zainteresowanie. Producenta nie znam, prawdopodobnie jest to Elmor a pracuje u znajomego w agregacie samoróbce sprzężonym z silnikiem z ciągnika C360 a zasila pompę głębinową o mocy 3,5 kw służącą do nawadniania plantacji malin. Nie posiada żadnego regulatora napięcia. Na stronie producenta wyczytałem iż jest ona samowzbudna...
To jest silnik przerobiony na prądnice o mocy 500W i napięciu 40V, 850obr/min , do tego mam jeszcze regulator napięcia . Jaki mostek prostowniczy do tej prądnicy????
Mam silnik od pralki, chyba 200W, kupiłem też tani regulator obrotów US-53 AC 220V, niestety nie mam prądnicy tachometrycznej, jak ją tanio wykonać samemu? Cześć! Zbudowanie własnej prądnicy tachometrycznej może być ciekawym projektem DIY. Oto jeden ze sposobów, aby ją wykonać tanio i efektywnie, korzystając z prostych elementów, takich jak magnes...
ok tak zrobię. W sobotę zobaczę co z tego wyszło. Pytanie odnośnie regulatora AVR. Jaki regulator podejdzie do mojej prądnicy w razie czego. czy pasowałby GB-170AVR
Cenna rada, dziękuję, stojan podłączyłem szeregowo co dało 8,8ohm, na końce podałem 12v, na wirniku wyszło 115v 100hz. Jest szansa obniżyć częstotliwość? Np. przez zmianę podłączenia stojana? Silnik ma obroty 1500.
Żarówka świeciła ,bez żarówki też sprawdzane. Pytanie czy mogę tak sprawdzić z podłączonym regulatorem lub czy regulator ma wpływ na wzbudzenie prądnicy ?
oznaczenia regulatora prądnicy podłączyć regulatora prądnicy podłączenie prądnicy
zacięcie stacji serwisowej pompa kulka skrzynia automatyczna dodge
bezpieczniki swiatla mijania zmywarka simens
Błąd F53 w pralce Miele W627 - przyczyny i rozwiązania Mikrokontroler w lampce rowerowej Deilin Y3POCDM - schematy i alternatywy