Wprawo i w lewo ten silnik chodzi tylko na wolnych obrotach. Na szybkich tylko w jedną stronę. Obroty szybkie: kondensator 16mkr. podłącz do 2 i 5 a zasilenie do 2 i 3. Obroty wolne: kondensator <ten sam> podłącz do 1 i 4 a zasilenie do 3 a drugi przewód do 1 lub 4 zależnie od tego jakie chcesz obroty-prawe czy lewe. W momencie gdy silnik chodzi...
Zobacz to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... Prościej się nie da ;)
Witam,tu jest opisane jak podłączyć silnik od automatu i jak zmieniać obroty http://elektryk.ovh.org/readarticle.php?...
Po pierwsze raczej nic z tego nie będzie, po drugie to nie ten schemat. Na niebiesko u góry masz temat sprawdzenie silnika komutatorowego.
Przesyłam plik... https://obrazki.elektroda.pl/5546980000_... https://obrazki.elektroda.pl/8160929200_... https://obrazki.elektroda.pl/4744402500_...
Biały Wspólny Żółty zielony małe obroty Czerwony i niebieski Wysokie obroty (czerwony uzwojenie rozruchowe , niebieski uzw.główne )
Sprawdzić: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
witam czy ktoś może mi powiedzieć jak podłączyć silnik od automatu tamat500 z silnika jest 6 wyprowadzeń
zółty w osłonce to ten z plastikowym zakończeniem czy ten izolowany?
witam mam pytanko czy ktoś wie jakie ma być podłączenie silnika ze starego automatu POLAR z cewką czy ma ktoś schemat pozdro
Nie wiem, czy koszt falownika nie będzie większy niż znalezienie silnika bezpośrednio przystosowanego do napięcia 230 V, np od starej pralki wirnikowej, lub nawet automatu (polar)
dziękuję za odpowiedż ale raczej interesuje mnie instrukcja obsługi takiego automatu talerzowego
Automat rozruchowy
Witam szanownych kolegów z prośbą jak podłączyć silnik od automatu, była to pralka Philips, szukałem w internecie i nie znalazłem, z góry dziękuję.
Po wymianie szczotek podłączyłem silnik do automatu i działa a jak go przykręcę do mocowania to nie działa. Co może być przyczyną??
uruchomieniu silnika
Takich tematów podobnych do twego jest sporo, jeden z nich to również: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Tam też parę schematów, nie chcę powielać tematów. Generalnie do zmiany kierunku obrotów silnika trójfazowego, wystarczy zamiana kolejności podłączenia dwóch dowolnych faz.
to jest schemat elektryczny do skrzyń automat od 1996 roku do silnika AAB (2,4)
Cześć. Czy to jest silnik z automatu? Nie powinien on mieć sterownika?
no niewiem czy brak kondensatora. nie podam Ci jaki model pralki ani silnika. modelu pralki nie pamiętam, a na silniku nie ma tabliczki znamionowej. silnik jest od starego automatu.
I tak jak pisałem, wg instrukcji lampy powinno się ją podłączyć pod zacisk E i 10. Jest to prawidłowy opis bo w przypadku CAME oraz automatów z silnikiem na 24V podłącza się lampę właśnie pod te wyjścia. Natomiast u Ciebie motory są na 230V przez co musisz mieć lampę na 230V podłączona pod wyjścia W-E lub W-E1.
a jak to rozpoznac? wiem że od automatu
W tym wypadku napięcie 12-40V oznacza, że regulator może pracować i nie zepsuje się. Regulator nie podnosi napięcia. Poczytaj o regulacji PWM (Pulse Width Modulation).l Dziękuję czyli jedno zapytanie zostało rozwiązane, a teraz czy dobrze rozumuję, żeby tak to podłączyć pod automat i silnik? zaczerpnę zasilanie z obecnego okablowania, które wychodzi...
Silnik nie jest odwrotnie podłączony?
witam chciałbym podłączyć silnik od automatu polara mam silnik i kondensatory tylko teraz pytanie jak to wszystko podłączyć żeby mieć przełączanie wolne prawe i lewe i szybkie (wirowanie) oczywiście nie będzie to chodziło w pralce najlepiej jak był by to jakiś prosty schemacik czyli :arrow: silnik :arrow: kondzioły :arrow: przełącznik :arrow: z motorka...
Witam i proszę o pomoc Zakupiłem płytkę do sterowania 12v prawe lewe obroty z włącznikiem mechanicznym, czy da radę podłączyć ten włącznik pod automat zmierzchu i w jaki sposób. Pozdrawiam Adam Jeżeli oczekujesz pomocy, to przynajmniej wstaw zdjęcie tej płytki. Skąd można wiedzieć co kupiłeś.
Witam proszę bardzo. www.elektroinstalacje.info/readarticle.p...
Fabrycznie automat ssania jest podłączony pod uzwojenie alternatora, więc na przewodach pojawia się napięcie zmienne podczas pracy silnika. Dodatkowo automat ssania może być podłączony poprzez rezystor ograniczający prąd i przedłużający czas pracy układu ssania. W niektórych Yamahach stosowano dodatkowy moduł elektroniczny wpięty w wiązkę pomiędzy instalacją...
To jak ma automat to spokojnie możesz podłączyć światła pod plusa przy akumulatorze, po zgaszeniu silnika będą jeszcze chwilę świecić do póki napięcie na nim nie spadnie. Chyba że nie chcesz żeby tak świeciły to wtedy musisz znaleźć gdzieś w skrzynce pod maską + po stacyjce.
Dzięki, udało się znaleźć schemat: http://e36.it.pl/e36/t25/electrical_wiri... (strona 659) niebiesko-czarny: +12 biało-czarny: gnd zielony: dół zielono-czerwony: góra niebiesko-biały: automat
Czy możliwe jest że wiązka jest ta sama co do automatu/manuala i może ten kabelek gdzieś "czekać" na czujnik sprzęgła? Nie czeka niestety, trzeba kabelek dociągnąć do wtyczki sterownika silnika.
Najprościej odłączyć silnik i wyłącznik i podłączyć w gwiazdę silnik i sprawdzić .Ewentualnie silnik podłączyć w trójkąt i zobaczyć czy będzie dawać radę zabezpieczenie przy starcie . Dopiero jak próby wyjdą pomyślnie zdecydować czy robić automat gwiazda/trójkąt czy uruchamiać w trójkącie bezpośrednio. W gwieżdzie ten silnik nie powinien pracować z...
Silnik podłączony bezpośrednio z kondensatorem działa ,enkoder podaje na biały przewód 5 volt czerwony i czarny to zasilanie-działa .a teraz najlepsze po próbach samego silnika i podłączeniu centralki automat zaczął działać. Wszystkie piny wcześniej podoginałem i na chwile obecną nie wiem co było problemem oby się nie powtórzyło .Dziękuję za zainteresowanie...
Nie wiem tylko gdzie się wpiąć w instalacji trojkat-gwiazda. W instalację zasilającą silnik nigdzie . Musisz podłączyć w układ sterowania załączający styczniki . Jak wygląda twój schemat obecnie .
Podłącz skaner pod gniazdo OBD (w schowku podłokietnika) i odczytaj błędy z komputera skrzyni biegów, silnika i ABS.
Oj tam, lepiej z przekaźnika z opóźnieniem - nie wiem czy można załączyć światła bez włączenia silnika, a to to będzie jakiś automat.
Kombinowałem z wyłącznikami krańcowymi i zamieniłem ich miejsce, Musisz zamienić obroty silnika (C1 z C3) tak aby aktualne otwieranie traktował jak zamykanie. Prawdopodobnie od początku to było odwrotnie podłączone.
Ok. Czyli zasilanie idzie przez przekaźnik termiczny wchodzi do tego zwykłego włącznika. A potem z włącznika odpowiednie podłączenie pod silnik i powinni działać z rozruchem?
A na słupku (krańcówce) się zatrzymuje? I jak wtedy wciśniesz to co robi? Chce dalej się otwierać/prze na słupek, czy po prostu się nie rusza? Jeśli przejeżdża krańcówkę i prze dalej - odpowiedź 2 posty wyżej - coś nie tak z przekaźnikien kierunku silnika. Raczej z podłączeniem krańcowek.
A może podłączyć przez termostat (który już pewnie jest). Silnik będzie miał odpowiednią temperaturę i obieg rusza "z automatu" kiedy temperatura chłodziwa ma odpowiednią temperaturę.
Silnik jak najbardziej odpowiedni, bo nawrotny przez przełączanie uzwojeń w stosunku do zasilania i kondensatora, więc mechanika się upraszcza. Jeden przekaźnik 220VAC z dwoma układami styków NO/NC, wyłącznik zmierzchowy i dwa mikrowyłączniki krańcowe. Naprawdę, wyjątkowo prosty ,,automat" i bez ATmega się obejdzie :D
Cienki z automatu rozrusznika gdzie masz podłączony?
Mam problem z bramą, dokładnie automatem NICE Alto 100. Brama działała jak należy, miesiąc temu zahaczyłem o słupek murowany ale nie w automat, i trzeba było murować go od nowa. Automat został odłączony, porobione zdjęcia jak było wcześniej wszystko podłączone. Słupek wymurowany na nowo, podłączono automat i niestety jest problem. Brama drgnie kawałek,...
Masa na silniku, skrzyni, karoserii. Sercem masy jest akumulator. Masa podłączona do skrzyni jest w przypadku automatu. Tak to tylko silnik i buda.
Podłącz, skrzynia tam jest w gestii sterownika silnika.
Jutro będę walczył spróbuje tak zrobić , co do maximizera ma przełącznik obrotów i bezpiecznik automat 60A . Ale jego tak jak radzisz kolego podłączę dopiero jak silnik ruszy na samym aku . Bardzo dziękuje za pomoc . Gdyby jeszcze ktoś miał jakiś pomysł proszę pisać . Dam znać czy silnik ruszył .
w sc silniczki pracuja tak dlugo jak trzymasz przycisk do przycisku doprowadzone jest 12V i tam nastepuje zmiana polaryzacji a wszystkie sterowniki pracuja na przecizaenie pradowe jak szyba dojdzie do konca to wtedy plynie maxymalny prad i sterownik odlacza silnik
Nie no nie wierzę . On jeszcze tego nie podłączył pod tester?
Aby rozwiązać ten problem, wykonaj funkcję uczenia "Podwójna przekładnia sprzęgła" (DCT) za pomocą Scantool. Przeprowadzić naukę EOL, aby zabezpieczyć punkt styczności sprzęgła i standardową pozycję silnika zmiany biegów i wybrać silnik. Jednym słowem pod komputer go podłącz.
Witam Mam silnik od automatu Rosa polsa produkcja Chce go podłaczyc mam kondensator 16mikro do jakich kolorów to podpiąć i zeby byly wysokie obroty Dzięki
Masz silnik Z17DTR czyli denso .. podpinam schemat podłączenia wtrysków Jak daje automatu w OPcomie wyszukiwanie modelu ,silnika itp podaje mi zawsze Z17DTJ...? Jutro podeśle zrzut z ekranu
chodzi o podlaczenie gdzies pod komp od automatu, silnik ma czujnik predkosci obrotowej. Tak jak w modelu 250d
Kierownik serwisu automatycznych skrzyń biegów podłączył komputer ale "nie widzi" go. Silnik widzi ale automatu już nie. Co mam robić?
A co jak kiedyś się zagapisz? Temperatura wzrośnie o dużo za dużo i po silniku. To powinien być automat.
Witam. Potrzebuje schemat podłączenia kabli do programatora. Na automacie pisze jeszcze WA1600 Elektronik. Automat nie kręci silnikiem. Proszę o szybką odpowiedz. Dziękuje.
Dzięki za link do filmiku. Niestety nic się nie zmieniło, w dalszym ciągu nie działa automat zaparzający. W ogóle nie ma żadnej reakcji nawet od razu po podłączeniu do gniazdka. Przy naciskaniu filiżanki i dwóch filiżanek, tylko słychać kliknięcie z płyty głównej. Czy możliwe, że to silnik od automatu zaparzającego?
https://obrazki.elektroda.pl/8780672000_... Pomimo mało czytelnych zdjęć - nie widać dokładnie ścieżek - znalazłem w necie lepsze zdjęcie, to widać że układ musi pracować na AC jak i DC. W układzie jest pomiar prądu obciążenia przez silnik, i może on głupieć jak z akumulatora idzie za niskie napięcie, lub jak podłączyłeś akumulator...
Nie do końca rozumiem coś ty zrobił z tym automatem, że ci się przewody z kostek powypinały??? Tu masz fotkę: http://obrazki.elektroda.pl/5994871300_1...
W Lublinach jest siłownik gaszenia silnika (elektromagnes). Użytkownicy uciekają z tego rozwiązania, przechodząc na linkę. Automat rozrusznika pobiera duży prąd.
Witam udało mi się zdobyć silnik od pralki automatu i mam problem z podłączeniem czy ktoś może mi pomóc. Załączam zdjęcia tego silnika w załączniku. Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.net/63_11826862... http://obrazki.elektroda.net/26_11826862... http://obrazki.elektroda.net/27_11826863...
zobacz czy przewód podciśnieniowy jest szczelny i podłączony pod ECM.
Podłącz sobie dodatkowy przewód uruchamiający automat rozrusznika, to ten najcieńszy przewód przy rozruszniku, na wsuwkę, lub przykręcany małą śrubką, tak abyś mógł dotknąć nim plusowego słupka akumulatora. Mnie czasem nawet on "na krótko" nie pomagał odpalić, ale że silnik padł, to straciłem zainteresowanie co mogłoby być rozrusznikowi. Podobnie się...
Piloty oryginalne czyli SPACE tylko z innym logo..Ten 15 cm kabelek pełni rolę anteny. Jeżeli tak jak pisałeś wcześniej bramę można z tego samego miejsca otworzyć z uruchomionego pojazdu, ale nie można jej zamknąć, a po zgaszeniu pojazdu wszystko jest ok, to coś w samochodzie sieje na pewno, ale poza tym również podniesienie bramy powoduje ograniczenie...
Napisz dokładnie rok samochodu, jaki silnik, automat czy manual itp, może uda mi się pomóc.
Pojawił się nowy wątek w sprawdzaniu automatu. Kiedy brama jest ustawiona w pozycji zamkniętej (krańcówka wyższa na wysokości czujnika magnetycznego) po uruchomieniu automat rusza, ale tylko chwilę, jak tylko magnes przesunie się za czujnik brama staje. I działa tak tylko na krańcówce wyższej, na dolnej (brama w pozycji otwartej) nic się nie dzieje....
A gdzie ta pompa jest podłączona do napędu? Może zwykła przystawka i silnik hydrauliczny o odpowiednim przełożeniu załatwi sprawę?
Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem, ale jeżeli rozrusznik kręci już po podłączeniu aku, czy włączeniu zapłonu to: Pier*olnij młotkiem w automat (to cieńsze okrągłe z kablami) na podłączonym aku. Jeśli pomoże to automat do wymiany.Jeśli nie pomoże to odłącz cienki kabelek od rozrusznika.Jeśli to pomoże to znaczy że masz zwarcie w instalacji. Jeśli rozrusznik...
Też obstawiam silnik ze starego automatu. Kostka podobna do "dzisiejszych" podłączeń.. Dodano po 1 Mocowanie (zawias) też podobny.
To jest taki mały silniczek synchroniczny, jak kiedyś dawno temu były montowane w automatach schodowych.
Witam wszystkich. Mam podłączony silnik 3f 0,55kW na jedną fazę przy wiertarce stołowej i jestem zadowolony. Mało tego wiertarka ma obroty w prawo i lewo. Silnik jest podłączony w trójkąt jedna końcówka jest wspólna a do pozostałych podłączone jest zasilanie i kondesator o pojemności 16mf od automatu. Pozdrawiam .
Robocop gdzieś ci się zapodziało jedno zero, silniki tych pralek miały średnio 500-600W. Silnik pralki PS663 miał 700W, P565 Diana 600W, Luna 810W oczywiście na szybkich obrotach. Jakoś nie wyobrazam sobie kosiarki z nożem 25cm i silnikiem 50-60W, nawet silniczek pompy wodnej w automacie ma prawie 100W.
Proponowałbym zostawić w spokoju obwody silnika w siłowniku, a podpiąć automat pod obwód żarówki sygnalizatora. P.S. Podaj model siłownika.
To wygląda na złe podłączenie silnika - zamieniony kierunek otwieranie z zamykaniem. Dodano po 8 Tzn fabrycznie jest dobrze podłączony tylko automat może być umieszczony po prawej lub po lewej stronie bramy i wtedy kierunki automatycznie się zamieniają.
szukam podłączenia skrzyni automat (schemat)do elektryki silnik 3.0amerykaniec z roku 95 jest bieg 1do 2 aczasami sam wyrzuca na luz skrzynia na pewno dobra była wyjeta z jezdzącego cacy wozu(tyłko że w usa)takiego samego tylko że ktos już namieszał z kablami
No to jest problem, bo silnik za słaby, już miałeś i efekty widzisz, a mocniejszy, to sprawa zabezpieczenia, czy raczej przydziału mocy. Być może, trzeba "dokupić mocy", bo jednorazowe załączenie takiego silnika poprzez przełącznik γ/Δ, nie spowoduje zadziałania / wyłączenia zabezpieczenia, ale kilka rozruchów to już inna sprawa. W gospodarstwach...
Wystarczy nawinąć ten przewód (np. 5 do 6 zwoi) na przewodzie wysokiego napięcia np. pierwszego cylindra, potem wszystko owinąć taśmą izolacyjną i będzie przełączać centralkę na gaz w automacie przy podanych obrotach silnika.
Jak nie wiesz gdzie podłączyć, to kup takie z automatem. Podłączasz do akumulatora i zaświecają się jak alternator zacznie ładować, czyli po uruchomieniu silnika.
Ta pralka ma jakąś nazwę? Automat? Na silniku nic nie pisze? Jeśli to jest silnik z automatu, to musi się kręcić prawo-lewo i przy wirowaniu "troszeczkę" szybciej. Np w starym Polarze silnik ma 5 uzwojeń spiętych: =-= i pięć wyprowadzeń.
Witam, tak jak w temacie mam bramę 2 skrzydłowa rozsuwana, na boki podłączony do każdego skrzydła silnik faac 741 I.Chciałbym pod te dwa automaty podłączyć 1 parę fotokomórek rx tx aby zabezpieczały na zamknięciu. Zrobiłem schemat może ktoś podpowiedzieć czy będzie ok ? Ps. Elektrykiem nie jestem ale jak widzę schemat to dam radę podłączyć. https://obrazki.elektroda.pl/3218138200_...
Ok czyli zasilacz na 24v ok a Styczniki jakie wkoncu można linka ? I pytanie jeszcze bo mam automat na 400v sterowany z pilota na 2 stycznikach i jak braknie prądu to później silnik sam się załącza
Witam! O ile dobrze pamiętam w tym silniku jest stycznik z trzema pinami: masa. styk zamkniętej przepustnicy i styk pełnego otwarcia. Za pomocą omomierza można ustalić jak podłączyć który pin. Piszesz, że był tam podłączony przewód z instalacji gazowej, ale chyba nie do stycznika a do potencjometru przepustnicy (ale te były tylko w autach z automatem).
Witam. Przełożyłem z automata na manual VW Passat B5 FL 1.9 TDI AVF, rok produkcji 2003. Czy jest ktoś tutaj, kto mógłby podpowiedzieć (napisać), jakie kodowania zapisać do licznika, pompy ABS oraz sterownika silnika, aby wszystko było ok? Z góry dziękuję za odpowiedź. Sorry za odgrzewany temat. Bardzo proszę o rozpisanie co i jak, ponieważ jestem w...
Witam, mam silnik od starego polskiego automatu(polar) i chce go wykorzystac jako silnik do szlifierki, tylko schody pojawiają się podczas podłączenia, mianowicie wejście tego silnika zakończone jest kostką z której wychodzi 5 kabli-3 na górze i dwa na dole, jak podłączyć kondesator i wogóle,żeby wyciągnąć z niego maksymalną moc? Proszę o wskazówki
Witam serdecznie. Taki problem przy którym zgłupialem. Musiałem wymienić centrale i silnik w moim automacie do przesuwnej bramy. Wszystko podłączyłem i brama się tylko otwiera. Jak chce ją zamknąć buczy silnik i brama stoi w miejscu. Na krótko jak podłączyłem silnik obraca się w dwie strony. Centrala nie wskazuje problemu. Dioda od tzw logiki mruga...
Witam 30 +12V z akumulatora, 87 wyjście na świece żarowe, 85 i 86 jak w zwykłym przekaźniku odpowiednio -/+ 50 sygnał startu silnika (z rozrusznika) T czujnik temperatury L kontrolka świec żarowych
Może ktoś wie jak to usunąć Komputerem diagnostycznym. Mając podłączony komputer przy okazji sprawdzisz co było przyczyną.
Znalazłem coś takiego "Przełącznik pin 1 masa pin 5 zasilanie po zapłonie, pin 2 do komputera silnika do pinu 43 w dużej kostce" podłączone ale nie działa, został jeszcze jeden wolny pin Pin 4 czujnika sprzęgła podłącz do bornetza (centralna elektryka) na pin 7 kostki E (czarna 16-pinowa). Będzie na tym pinie kolor fioletowo-czarny, można go odciąć...
Problem rozwiązany, jednak wina automatu, po jego wymianie, silnik kręci ze stacyjki.. pozdrawiam
Jakie światła, z modułem wykrywającym pracę silnika? Masz do nich schemat, typ? Może zrób zdjęcie.
Jedyny problem to, że muszę przełaczać recznie, a ja potrzebuję automat Co ma powodować, aby automat przełączył?
Automat rozruchowy (ten przy agregacie) ma za zadanie załączać uzwojenie rozruchowe, i wyłączać je po starcie silnika. Ja polecałbym podłączyć agregat na krótko i zobaczyć czy ruszy :) Tzn z pominięciem elektroniki w lodówce, automat rozruchowy na agregacie zostaw.
Kolego, zrób kontrolkę z żarówki od reflektora przedniego, podłącz ją jednym przewodem do masy a drugi przewód podłącz do cienkiego przewodu od rozrusznika. Jeśli kontrolka zaświeci w chwili próby uruchomienia auta (zrób kilka prób), masz do zrobienia rozrusznik a instalacja auta jest sprawna. Następnie podaj zasilanie na krótko w miejsce tego przewodu...
Czytałem, że to może być cewka zapłonowa, która pomaga osiągnąć większe obroty. Co za brednie! Element ten to układ odpowiedzialny za sterowanie ssaniem automatycznym. Ogólnie jego zasada działania jest dość dziwna, nie pamiętam czy w serwisówce coś pisze o zakresach temperatur w których on działa. Jeżeli został on odłączony, to upewnij się że przewody...
W starych automatach często było 5 wyprowadzeń, jedno było wspólne dla obu szybkości.
Dokładniej to masa była na karoseri ale nie na silniku. Na silnik przechodziła tylko przez wybierak. Dosyć dawno to było, nie pamiętam dokładnie jego konstrukcji, ale na łączeniu pionowego elementu z poziomym jest taki bolec z zawleczka i podczas przestawiania dźwigni masa przestawala przechodzić na silnik i gasł. Dla testu możesz podłączyć zwykły przewód...
Powiedz mi bartek_j , bo wyciągałem silniczek krokowy i na końcu stożka i dookoła niego był po prostu jeden wielki czarny szlam. czy to normalne. I jeszcze jedno gdzie zdobyć jakąś instrukcje,rysunek chodzi mi o podłączenie wszystkich wężyków podłączonych do obudowy wtrysku
Witam ponownie. Podłączyłem dwa przewody od centralki uniwersalnej (biały i biało czarny) pod te przewody w kostce 26 pinowej jak na zdjęciu powyżej o kolorze : szaro czarnym oraz niebiesko czarnym. Nic nie konfigurowalem. Mój Santek to auto z 2006 roku silnik 2.2 CRDI 155 KM z automatem.
Kondensator można za grosze podmienić. Zobaczyć czy programator nie ma śladów wypaleń. Można silnik podłączyć na krótko i sprawdzić czy kręci. Ewentualnie zajrzeć do kostki, skoro jest naprawiana. Jeśli nic z tego to podejrzany silnik.
Dobry wieczór. Mam problem z bramą KEY Automation sterowaną modułem CT202K02 z 2016 r. Po podłączeniu zasilania silnik M1 cały czas jest zasilany - skrzydło bramy samoczynnie się otwiera aż do pełnego oporu. Po kliknięciu na pilocie przycisku zamknij, brama się zamyka (obydwa skrzydła), dociera do opornika a następnie skrzydło podłączone do silnika...
No i ok, 18 cewek, a ile magnesów dać?, i poza tym może schemacik na podłączenie cewek, a chciałbym żeby jako wolnoobrotowa 150-200 obr, była do ładowania akumulatora albo 2 , 12 V
podłączenie automatu schodowego podłączenie automatu bramy schemat silnika automatu
wtórnik katodowy ecc83 silniczek siłownika zamka piasta łożyska
wentylator łazienkowy pozycja pływająca
Błąd E23 w falowniku IBO IVR 11 - przyczyny i rozwiązania GECO G422 – komunikat „wyreguluj przepływ” w instalacji solarnej, regulacja pompy i rotametru