Podłącz: Zawór N75 - sterowania turbiną; pin1-czarny, pin2- brązowo-niebieski. Zawór N18 - sterowania EGR; pin1-czarny, pin2- brązowo-zielony. Zawór N239 - przełączanie klap kolektora; pin1- czarno-żółty, pin2- zielony. Który zawór jest którym, znajdziesz po numerach części. Przewody czarne to masa, więc można je zamienić, nie ma to znaczenia. PS: te...
Dolny kruciec to wejście z vacum. Górny to wyjście dalej na zawór.
Jeśli nie ma opisu, to powinno być bez znaczenia, ale zawsze możesz sprawdzić i chyba nie trzeba tłumaczyć jak.
Ale czy prawidłowo połączony jest elektrozawór taki mały pod zaworem turbo, który się łączy podciśnieniem z zaworkiem turbiny na wejściu vac?
Witam , udało się koledze dojść do ładu bo mam ten sam problem
Wężyk jest od podciśnienia, powinien być podłączony do zaworu.
Tam nie ma filozofii na zaworku jest skrót 'vac' to podciśnienie podłączone przy serwie hamulca i 'out' czyli do gruszki na turbosprężarce. PS obecny zaworek jest z Renault, ale powinnen pasować.
Bardzo prosty.Nie mam rysunku ale mogę opisać bo znam na pamięć.Z vakuum pompy gruby przewód plastikowy czarny do serwa chamulców.Po drodze wychodzą z niego cienkie króćce do podłączenia poszczególnych zaworów.Przewód prowadzący do zaworu regulacji doładowania jest przyłączony do tłumnika podciśnienia dopiero po nim jest podłączony do zaworu w miejsce...
http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Masz te podciśnienia źle podłączone. Z wakupompy wężyk do trójnika pomiędzy zaworem termicznym, a mechanicznym przy dźwigni nastawnika, z zaworu termicznego do siłownika na pompie (podnosi obroty biegu jałowego na zimnym silniku), a z zaworu mechanicznego do egr
Jak podciśnienie wchodzi do elektrozaworu a nie wychodzi to ubity elektrozawór (lub źle podłączony).
A ten reduktor to chyba też ma wyjście zaworu bezpieczeństwa połączone z podłączeniem podciśnienia. Jeśli z zaworem jest coś nie tak (przepuszcza) to może stąd te "numery" z ciśnieniem i brakiem możliwości dalszej regulacji.
Króciec gaźnika, do zaworu paliwa.
witam czy ktoś mógłby napisać jak podłączyć przewody podciśnienia zaworu doładowania turbiny w sprinterze 2.9 1996 rok i jak nożna sprawdzić czy zawór jest dobry? za wszelką pomoc szczerze dziękuję
Odłącz niebieski z N75, odłącz czerwony od czarnej listwy (ten co idzie z gruchy). Podłącz niebieski do czarnej listwy, czerwony podłącz do środkowego na N75. BLS ma 2 rodzaje pokryw zaworów - jedna jak u ciebie. Ona ma zbiornik podciśnienia. Drugi rodzaj jest bez tego "prostokąta" na pokrywie - wtedy jest dołączony osobny zbiornik podciśnienia.
2.0 HDI RHZ 109kM i dokładnie identyczny ten sam problem. U mnie auto zaczyna pracować normalnie po odłączeniu zaworu od podciśnienia sterowania przepustnicą po podłączeniu dalej to samo. Tylko co ma wspólnego deszcz z zaworem podciśnienia ? Rozwiązał już ktoś ten problem bo ręce opadają.
Witam, mam problem taki że nie wiem czy wężyk podciśnienia ma być podłączony tylko do kranika paliwa czy jeszcze podciśnienie jest gdzieś potrzebne? Do gaźnika czy zaworu pseudo egr? Silnik 139QMB/QMA (GY6 50)
Wydaje mi się że nigdzie. :D Jeśli z drugiej strony są już dwa wężyki to ten króciec to odwietrzenie zaworka
Zależy czy zawór jest otwarty czy zamknięty... przewód między siłownikiem a zaworem jest albo podłączony do podciśnienia albo otwarty na przelot.
Gruszka od klapy przy EGR się nie zamyka, ani nie otwiera, w sensie nie zamyka klapy w EGR. Jak zatkałem palcem wąż, który jest podłączony do tej gruszki to ,poczułem lekkie zasysanie przy wyłączaniu silnika. Czy ty wiesz co ty robisz?MOże ty mylisz klapę gaszącą z EGR?Podaj podciśnienie na EGR i obserwuj wskazania MAF jak kolega wyżej pisze.MAsz albo...
A masz podłączony przewód podciśnienia do zaworu zamkniętego obiegu wchodzi on w obudowę filtra ? sprawdź też czy okolica filtra jest czysta i nie zapchana chodzi mi o tą gumową cześć która powinna odpływać woda
Problem występuje nadal. Na wejściu podciśnienia do zaworu sterującego sztangą turbo jest ciśnienie -0.8 bara, ale tylko gdy zawór nie jest podpięty. Po podłączeniu zaworu ciśnienie to wynosi -0.5 bara. Na wyjściu z zaworu na sztange wynosi około -0.3 bara. Wymieniłem zawór na nowy, ale wynik jest ten sam. Po podłączeniu ciśnienia do zaworu i podłączeniu...
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
Szukam schematu podłączenia przewodów podciśnienia zaworow turbiny i egr iveco daily 2.3 100kw może ktoś pomoże z góry dziękuję
Witam, proszę o wskazówkę, gdzie podłączyć przewód podciśnienia idący od zaworu sterującego turbosprężarką. Numer części to 1922 W1. Solenoid air vent pipe na rysunku element numer 20. Na rysunku widać że powinien iść gdzieś do pokrywy zaworów, ale tam nie ma żadnego miejsca do którego można go podłączyć. Z góry dziękuję za pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/8943102400_...
Prawdopodobnie nie podłączyłeś zaworu turbiny. Znajduje się w okolicy turbo, w dole komory. Widoczny jest od dołu.
Witam, na wtyczce do zaworu sterowania podciśnieniem mam 10V, nie daje podciśnienia na zawór zmiennej geometrii(jest sprawny, po bezpośrednim podłączeniu) Proszę o schemat, podejrzewam przetarty/przełamany przewód, ze względu na demontowaną wiązkę przy wymianie silnika.
Czasami z "gruszki" turbiny pociągnie troche nieczystości i zatka się zawór podciśnienia lub podłączenie podciśnienia i wtedy ciśnienie jest niewystarczające z powodu zatkania tegoż zaworu miedzu Vacum a Serwo. Objawia się to brakiem wysterowania zaworu EGR (swieci kontrolka) lub brakiem mocy -kontrolka nie świeci ale po podłączeniu najprostszego VAGCOMu...
witam mam pytanie potrzebuje schemat podciśnienia do passata b6 2.0 tdi 16v 140km .
Z zaworu termicznego, który jest z tyłu plastikowego wlotu powietrza do korpusu monowtrysku
Wielkie dzięki jarecki04 schematy bardzo się przydały ale mam jeszcze jedno małe pytanko są tam dwa elektrozawory jeden z czarną wtyczką a drugi z brązową który jest do zaworu EGR a który do zaworu kolektora.
Może ten reduktor Cię zainteresuje http://www.phjacus.pl/R53-Reduktor-KME-S... .
Sprawdź czy auto nie zasysa "fałszywego" powietrza czyli nie ma nieszczelności pomiędzy przepustnicą a zaworem ssącym. Powodem mogę być źle podłączone wężyki podciśnienia do kolektora czy też uszkodzenie serva hamulców od wystrzału gazu...
No ok . Ale w takim razie gdzie był wpięty przewód podciśnienia zaznaczony literką A na załączonym zdjęciu , którego drugi koniec idzie do zaworu sterującego turbosprężarką ?
Jak masz pojęcie trochę o elektryce to spróbuj podłączyć zawór na krótko. I zobaczysz wtedy czy tak samo się zachowuję. Nowe nie znaczy zawsze sprawne. Ja postaram się w najbliższym czasie podesłać Ci schemat elektryczny sterowania tym zaworem. Dodano po 5 Oto i on:
podpinap sie pod temat. jak bede szybszy to umieszcze odp :D Dodano po 37 podpinap sie pod temat. jak bede szybszy to umieszcze Dodano po 22 wychodząc od vakupompy idziemy po wężyku i dochodzimy do trójnika, z czego jeden króciec kieruje nas do elektrozaworu turbiny złącze oznaczone VACU, a z elektrozaworu wyjście oznaczonym OUT idziemy do turbiny wróciwszy...
A co chcesz o tych przewodach wiedzieć,jak je podłączyć? Jak by był problem z przewodami i podciśnieniem to by waliło błąd systemu krytycznego 2 .Ale dobra ,przy vacum masz trójnik ,jedno wyjście do zaworu turba drugie idzie na zawory klap i egr.Na zaworkach masz podpisane gdzie idzie vacum.
Pytanie: Jakie powinno być napięcie na wspomnianej wtyczce na wolnych obrotach a jakie przy dodaniu gazu? Problem: Pytanie jest połączone z moją walką w aucie ojca z czarnym dymieniem podczas ostrego przyspieszania. Po krótce-zawór EGR wyczyszczony, grzybek wychyla się prawidłowo (po podpięciu bezpośrednio rurką od pompy VAC). Jak EGR jest odłączony...
Jeżeli podłączyłeś bezpośrednio podciśnienie z pompki na zawór i samochód nie zgasł to jest to wina zaworu gaszenia na pompie. Oczywiście o ile pompa podciśnienia działa i faktycznie czujesz że to podciśnienie jest, ale to najlepiej podłączyć miernik podciśnienia. Poprawiłem.
Teraz mogę się mylić ale do tego reduktora powinno być podłączone podciśnienie a on ma chyba 2 króćce - jeden od podciśnienia a drugi od "zaworu" bezpieczeństwa więc może masz źle podpięte podciśnienie i tu problem.
Nie do końca wszystko rozumiem. Gumowy przewód na podciśnienie oznacza ,że gdzie mam go podłączyć tzn do kolektora ssącego przed turbiną czy do jakiegoś podcićnieniomierza (regulatora podciśnienia)?
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
To napisz jeszcze, co chcesz osiągnąć... Nie ma zbiornika i nie będzie mieć? A ma wyłącznik ciśnieniowy, czy nie jest planowany wzrost ciśnienia na wyjściu (otwarty wylew)? Pompa raczej sama nie zaciągnie wody, ale warto to sprawdzić przed zakupem zaworu zwrotnego do kosza ssawnego i trójnika z zaworem do zalewania (bo jak zaciągnie - to nie ma potrzeby...
tak po podłączeniu komputera przejechaliśmy się tak i tak stwierdził ten mechanik <znajomy>że jest puszka podciśnienia że nie podaje ciśnienia do kolektora ssącego czy jakoś tak powiedział że najlepiej będzie zregenerować turbo i będzie po kłopocie Po pierwsze to nie puszka podciśnienia tylko puszka siłownika ciśnieniowego, puszka podciśnienia...
Witam posiadam seat exeo 1.8 t CFMA 2009 rok , w którym od paru lat nie działało poprawnie turbo ponieważ było uszkodzine . Zrobiłem turbinę lecz przy montażu zauważyłem zawor w którym były urwane króćce podciśnienia, ale teraz dalej nie wiem jak to podłączyć gdzie ma iść główne zasilanie na gruszkę turbo itd .Po prostu potrzebuje tego schematu . Z...
Dziś doszedł do mnie wakuometr, a wiec mogłem sprawdzić jakie są wartości podciśnienia. Okazało sie że przy podłączeniu wakuometru za zaworkiem mam prawie -1 bar (czyli OK), a na podłączeniu gruszki -0,2 bar. Po sprawdzeniu wszystkich podłączeń i zaworów okazało sie ze winny jest zwór nagrzewnicy sterowany podciśnieniem. http://obrazki.elektroda.pl/5869054600_1...
Witam. Podczas demontażu kolektora i przewodów podciśnienia, wyłamałem króciec/plastik na który jest podłączony przewód podciśnieniowy idący z kolektora do zaworu podciśnieniowego. Skleiłem i powinno być ok, gorzej jednak jak tak nie było. Czy jest ktoś w stanie to potwierdzić aby rozwiać wątpliwości? Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Wie ktoś może czy ten zawor z Opla 2.2 DTL będzie pasował do 2.0 DTL ?
N75 teoretycznie powinien być wpięty przed zaworem jednokierunkowym, aczkolwiek takie podłączenie nic nie zmienia, on jest tylko do podtrzymania podciśnienia do klapy gaszącej. Turbo wstaje późno, dawki ładnie się trzymają.
Puszka EGR czysta. Przewody podciśnienia do klapy gaszącej ktoś wcześniej pozamieniał. Wyjście z zaworu podłączył do atmosfery. Oczywiście podczas gaszenia rzucało silnikiem. Problem rozwiązałem. O które klapki w dolocie pytasz?
Mam Octavie JEDYNKĘ z 1999r i silnik TDI 110 koni AHF. Miałem problemy z osiągnięciem prędkości powyżej 130 km/h, a silnik zachowywał się tak, że odczuwałem przyrosty i spadki mocy w czasie przyspieszania. Pierwsze podejrzenie - turbina i sterowanie, ale silnik nie zawsze wpadał w błąd i utratę mocy, tylko jak przyspieszałem łagodnie to prędkość dochodziła...
Dalej , już na silniku jest regulacja poprzez zawór EHA oraz zawór membranowy połączony z kolektorem ssącym który reguluje ciśnienie paliwa w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. To by się zgadzało, podciśnienie podłączone pod przewód pokrywa zaworów(przewietrzenie)-filtr powietrza.Co do sterowania wolnymi też na schemacie widzę oddzielny...
W zasadzie samo podłączenie podciśnieniowych przewodów nie powinno odgrywać wielkiej roli w tym przypadku.Jest tam dość proste połączenie.Z głównego przewodu podciśnienia rozdziela się w zasadzie tylko na aparat zapłonowy poprzez włącznik/zawór termiczny,oraz na włącznik obciążenia który powinien być na tylnej ścianie komory silnika.Piszę że nie powinno,ponieważ...
Witam. Mam problem z podłączeniem zaworu EGR w moim ducato 2.5 tdi rocznik 96. Po naprawie w warsztacie okazało się że, samochód nie ma takiego kopa jak przed nią. Wymieniałem łożysko oporowe sprzęgła oraz tarcze ponieważ łożysko hałasowało i sprzęgło szarpało. Niestety po naprawie sprzęgło nie szarpało i było cicho przez ok. 20 km a teraz jest to samo....
W tym afn nie ma zaworu N239, wiec to nie ten schemat. Jest pełno schematów ale nie ma żadnego jak połączyć to wszystko żeby miało ręce gdy jest klimatyzacja też podpięta pod akumulator podciśnienia.
Kolego ważne jest ciśnienie w cylindrze i dlatego należy je sprawdzić przyrządem (sprawny silnik powinien mieć min. 7 - 10 barów) a w razie zbyt niskiego ciśnienia wykonać regulację zaworów. Gdy te czynności nie dadzą pozytywnego efektu, to trzeba będzie zmienić pierścienie, bądź cylinder i tłok z pierścieniami. Sprawdź dokładnie, czy gaźnik jest starannie...
Zamień mechanika na innego. Podłącz proxie i zrob testy zaworu, wtedy bedzie wiadomo czy działa czy nie, ewentualnie wykonaj czynności z pomiarem podciśnienia na zawoże sterującym i przepustnicy EGR.
Witam wszystkich na forum. Mam mały problem po wizycie u mechanika mechanik stwierdził ze brakuje mi zaworów podciśnienia w mojej audi i teraz jak je podłączyć samemu żeby nie płacić mechanikowi podsyłam zdjęcie i proszę jak je podłączyć krok po kroku. http://obrazki.elektroda.pl/6469968400_1...
tak to by się zgadzało tylko jest jeszcze jeden fakt u mnie ten filtr węglowy jest wymontowany, pamiętam że do niego prowadzą 4 przewody: -doprowadzenie powietrza -ze zbiornika paliwa - podciśnienie z krućca przy przepustnicy (gruby przewód) - podciśnienie do sterowania zaworem filtra węglowego (cienki przewód) o ile się nie myle biegnący z drugiego...
Na cewce przy śrubach mocujących masz napisane cyfry od 1 do 4. Kolejność cylindrów liczy się od skrzyni biegów. Do dzieła! Swoją drogą mam ten sam silnik tylko nowsza wersja chyba bo mniej wężyków od podciśnienia. Jeden wężyk mam od serwa i drugi od zaworu jakiegoś i tyle.
dziękuję za zainteresowanie moim problemem ! turbina się nie wlancza to jest pewne , jechac można do 90 km/h , do zaworu który jest w turbinie przychodzi wężyk w którym powstaje podciśnienie i zawór ten powinien się podnieść / to jest moje zdanie/ , jednak zawór ten się nie podnosi , gdy podniosę ręcznie dzwignię zaworu to turbina pracuje po przegazowaniu...
http://obrazki.elektroda.pl/5038380700_1... Nr 9 na zdjęciu - przetwornik ciśnienia (do zaworu recyrkulacji spalin) Zaworek/czujnik znajduje się w lewym nadkolu, jak powinien być podłączony? Tzn pod jaki króciec który wężyk podłączyć? Drugi wężyk przy zaworku idzie gdzieś w stronę podszybia. http://obrazki.elektroda.pl/8906747900_1...
Witam! sprawdz sisnienie doladowania i zawor na turbinie (jesli jest) ktory przy za duzym doladowaniu wypuszcza czesc powietrza w wydech. Pozdrawiam :D
Ja nie wiem co ty chcesz osiągnąć. Jak po zapaleniu cięgno jest zaciągane to zaworek działa a geometria nie stoi. Tylko dlaczego po zaciągnięciu gruszki spada moc (bo tak to jest przedstawione) to trzeba zajrzeć na turbo. Czy dźwignia kierownic opiera sie o zderzak czy jest w innej pozycji. Z tych twoich "logów" wynika że nie doładowuje. A jak już robisz...
I co po podmianie?, bo na logach widać poprawę. Chociaż idealnie jeszcze nie jest. jaką januszu widzisz poprawę bo ja żadnej : pierwsze logi dotyczą silnika ALH a drugie AHF ale patrząc na temat to pewnie chodzi o te drugie więc : turbo wcale nie pompuje i normalnym jest, że przepływka wskazuje tak niskie wartości i sterownik wchodzi w tryb pracy awaryjnej...
do zaworu podłączony jest wężyk na którym po odpaleniu pojawia się podciśnienie ( chyba że nie powinno ? ) Nie powinno zaworek N75 może być uszkodzony lub źle wysterowany.
Tak jak piszesz. Sprawdź probówka ledowa czy jest wysterowany. Podłączysz się do wtyki i powinna się jarzyc. Sprawdź podciśnienie przed zaworem, jak jest wszystko ok to zawór do wymiany
No to mogę ci powiedzieć że te wyjścia z wężykami to będą od podciśnienia jeden np. może być do zaworu paliwa jeżeli masz otwierany podciśnieniowo a nie zwykły kranik tak że kręcisz nim i masz zamknięte otwarte albo rezerwę jeżeli masz zwykły kranik to możesz zatkać ten wężyk albo jeżeli do niczego ci to nie potrzebne to jednym wężykiem połączyć oba...
Ponawiam swój post związany z zapytaniem o zawór dv, gdyż nikt nie udzielił mi odpowiedzi. Mianowicie mam założony już blow off na wężu od intercoolera do przepustnicy. Podciśnienie podłączyłem z kolektora ssącego. Chodzi o to, że nie wiem co zrobić ze starym zaworem dv jest na swoim miejscu ma tylko zablokowany przewód podciśnienia i potrzebuje informacji...
Witam Wymieniłem w mojej vectrze uszczelkę pod pokrywą zaworów . Ale chyba zle podłączyłem wężyki podciśnienia bo silinik wchodzi na wysokie obroty. Jeśli ktoś posiada jeszcze taką vectre z silnikiem 1,6 i gazem proszę o jakąś fotke.
Ten wąż to prędzej jest od systemu EGR niż termostatu. Twoje problemy mogą być związane z nieprawidłową pracą tego systemu - nieszczelności w przewodzie podciśnienia lub uszkodzenie zaworu EGR (ten grzybek od którego idzie ten przewód). Najlepiej podłączyć pod diagnostykę, odczytać kody błędów, to może znacznie pomóc w diagnozie usterki.
Witam serdecznie Mercedes w124 rok 1988 3.0 benzyna mam problem z lokalizacją podciśnienia widocznego na zdjęciach. Wydaje się że wężyk powinien wchodzić do skrzynki bezpieczników i dalej do kabiny jednak nie znalazłem tam żadnego wężyka ani zaworu do którego można by podłączyć ten przewód. Może ktoś posiada informacje gdzie powinien być podłączony??...
Opisywane objawy mogą dotyczyć co najmniej pięciu tematów. Bez podłączenia SD i oglądnięcia co się dzieje trudno wyrokować. Z rzeczy mało inwazyjnych i prostych do wyeliminowania możesz przeczyścić wężyk podciśnienia zaworu EGR. Zawór ten o ile dobrze pamiętam jest po prawej stronie silnika (stojąc od przodu, czyli po lewej stronie samochodu ;) ) pod...
Pisałem wszak , że autokalibracja przy idiotycznym ciśnieniu nie może się udać . Na szczęście zdjęcia wyjaśniają dlaczego : okazuje się że paprak , który próbował to zainstalować wcale nie podłączył podciśnienia do reduktora ! Wiele już rzeczy widziałem i zawsze się jeszcze znajdzie zadziwiający dureń.Omijaj proszę go z daleka jeśli Ci życie miłe !...
To nie pompa, ponieważ problem występowałby tylko na PB. Moim zdaniem pomyliłeś podciśnienia lub EGR otwarty. a czy wystarczy zatkanie kruća od zaworu egr bo jeżeli tak to nic to nie daje. A jeśli chodzi o podciśnienia to wydaje mi się, że są ok patrzyłem w innym lanosie i podłączyłem tak jak w nim
Mam problem z turbiną w moim audi a3 1.9tdi.Chodzi mianowicie o to ,że włącza mi się tryb awaryjny auta.Zdarza się to przeważnie gdy silnik nie osiągnoł prawidłowej temperatury. Zawór podciśnienia n75 został wymieniony,turbina była czyszczona,po podłączeniu do vag-com pojawia się błąd zawór podciśnienia.Prosiłbym o jakąś podpowiedz w tej sprawie.
Wymieniłem niedawno silnik w Stilo 1.4, bo żarł litr oleju na tysiąc km i ostatecznie wypalił się zawór. Drugi silnik z pewną historią, 120 tys przebiegu bierze "tylko" pół litra na tys km. Prawdopodobnie uszczelniacze są do zrobienia, bo rano potrafi zrobić zasłonę dymną. Myślę nad tymczasowym rozwiązaniem, polegającym na podłączeniu pełnego podciśnienia...
Jeśli jest to Caro Plus to produkcja już Daewoo więc nagrzewnica jest bez zaworu, wcześniejsze wersje miały zawór, który nie otwierany po jakimś czasie nie dawał się ruszyć. W wersji Caro Plus nadmuch na nagrzewnicę otwiera się za pomocą linki sterowanej prawym pokrętłem, aby sprawdzić delikatnie podważ wkrętakiem cały panel z pokrętłami na środkowej...
Skoro zapala się kontrolka to odczytanie błędów powinno sporo wyjaśnić. Tak na oko to coś nie tak z podciśnieniami. Pod maską masz 2 lub 3 elektrozawory podciśnienia, które sterują: zaworem obejścia turbiny, klapami przeciwdymowymi i zaworem EGR (w silniku X20DTH chyba był elektryczny). Elektrozawory mają z góry 2 króćce - VAC i OUT. VAC ma być podłączony...
Witam na schemacie silnika 1.8 PM. Od aparatu zapłonowego idzie jeden wężyk do zaworu perbut pod spód, kolejny idzie od zaworu perbut do monowtrysku. Są 2 wejścia, pierwsze idzie do pierwszego, a drugie idzie od monowtrysku do obudowy filtra. Moje pytanie: przy zaworze perbut numer 5 na tym schemacie zostaje jedno wolne miejsce, czy to jest zaślepione?...
Gaźnik jest prawdopodobnie sprawny, dowiedziałem się, iż nie miałem zaworu membranowego na wejściu paliwa. Nie rozumiem całkowicie tego gaźnika, może pozbędę się problemu wyciekania paliwa, gdy silnik jest wyłączony, ale gdy benzyna zebrana w komorze pływakowej nie zostanie zużyta do dalej się będzie wylewało. Czeka mnie kolejna walka z ustawieniem...
Mam Opla Signum 2,2 DTI 2003r 125KM. Wyprogramowany EGR i podniesiona moc (zmiana mapy). Rok po przeprogramowaniu wszystko było w miarę chociaż co jakiś czas tracił moc (kluczyk na zegarach) ale po ponownym uruchomieniu wracało do normy i znów tydzień czy miesiąc spokoju. Z tą utratą mocy było już wcześniej tak że nie łączę tego ze zmianą mapy i wyprogramowaniem...
Wszystko wygląda na to że w tym wypadku jest to samo ale forum to nie warsztat i nie można jednoznacznie powiedzieć że jest to wina przetwornika regulacji turbiny czyli jak to napisałeś zaworu 75. Nikt kto zna się na elektronice samochodowej nie powie Ci że to on na 100% bez diagnostyki i nie mówię tu o podłączeniu diagnoskopu. To może być zawór ale...
Co to jest ten EGR ? Czy to urządzenie z tworzywa do którego dochodzą 3 wężyki gumowe,czy ta puszka do ,której dochodzi jeden z wężyków. Rozebrałem to plastikowe urządzenie,umyłem,przedmuchałem i złożyłem do kupy.Podłączyłem i uruchomiłem silnik.W czasie pracy zdjołem wtyczkę od tego urządzenia i brak reakcji.Jak sprawdzić czy EGR działa poprawnie ?...
Geometria? Pytanie co to za silnik? Kod ? Bo tam powinien być wastegate (klapka co upuszcza spaliny bokiem zamiast na wirnik turbo) skoro to 90 km. No chyba że ktoś zrobił konwersję z wastegate na VNT co by wyjaśniało wszystko bo wtedy trzeba odwrócić działanie N75. Zrób jeszcze test podłącz bezpośrednio do turbo podciśnienie (bez zaworu N75 ) czy wtedy...
Witam. Mam problem z Galaxy 1.9TDI 110KM. Nie wchodził na obroty, gasł więc podłączyłem pod komputer i wykazało zawór recyrkulacji spalin N18. Więc go wymieniłem, przy okazji wyczyściłem zawór EGR (był brudny), skasowałem błędy i było ok. Odpalał bez problemu przyśpieszenie ok, ale po kilku dniach nagle zaczął tracić moc. Ciężko wchodził na obroty i...
Witam. Nie działa mi zawór podciśnienia N156,podłączyłem go pod sam akumulator to zadziałał,gruszka też sprawna,wsadziłem na miejsce i nic.Ma ktoś może schemat skąd idą kabelki do tego zaworu,dodam że faza jest cały czas na jednym kabelku więc masę wziąłem sobie inną i zaworek zadziałał i jest cały czas teraz otwarty(a powinien chyba raz byc otwarty...
Panowie mam problem .Podczas wymiany stacyjki wypadł mi jeden wężyk od podciśnienia .Wiem że jeden idzie do zaworu gaszenia pompy bezpośrednio ze stacyjki .Natomiast z czym powinien być połączony drugi ? Ciasno tam pod kokpitem obswiecilem pod spodem jest zawór sterowania reflektorami ale nie ma wolnego miejsca aby wpiąć tam ten przewód .Może ktoś ma...
Mówisz o servie ( wspomaganie hamulca ):) Ale zbiornik zapasowego podciśnienia znajduje się pod spodem samochodu mniej więcej pod siedzeniem kierowcy. jak wejdziesz pod samochód to zobaczy taką owalną czarną gruszkę to jest ten zbiornik, tam gromadzi się zapasowe podciśnienie.Wężyk od EGR powinien być podłączony do elektrozaworu znajdujący się nad zaworem...
pytanie jak byście podłączyli podciśnienia w silniku i jak zwiększyć moc takiego czegoś Nijak, bo nie mają tam już racji bytu. jak zwiększyć moc takiego czegoś Dokładając paliwa na pompie i ciśnienia na turbinie. Ogólnie trzeba by zrobić sterowanie LDA i cisnieniem turbiny jak było w AAZ, czyli Przewód od kolektora ssącego do LDA, a drugi z muszli...
To ty nie wiesz o czym mówisz kolego. Albo nie rozumiesz, co ja do ciebie piszę. Trudno. To ty masz problem, nie ja. Wiem o czym piszę i w pierwszym poście dość dokładnie wszystko wyjaśniłem. Z zaworu wychodzi wężyk i jest podłączony do elektrozaworu, którym steruje ECM, dalej wężyk jest podłączony do kolektora ssącego. Zawór EGR będzie się otwierał...
A więc auto było podłączone pod komputer i błędów żadnych nie wyląduje, i tak da się ruszyć autem po Od pięciu tej rury z przepustnicy (egr) ale pod warunkiem że rurka podciśnienia jest ściągnięta z pokrywy zaworów
Podłącz przewód vac pod gruchę. Powinno wciągnąc na max. Ale masz błąd elektryczny zaworu. Podmień np. z zaworem klap kolektora to jest to samo. Można sprawdzić oczywiście też aktuator Strzykawką.
Kurcze dawno tu nie zaglądałem:) No owszem w dieslu nie ma przepustnicy co nie oznacza że zaworu nie można tu zamontować po prostu trzeba zastosować inne rozwiązanie takie które nie będzie tylko i wyłącznie mechaniczne tylko np. zastosować sterowanie elektromechaniczne lub elektroniczne które będzie otwierało zawór przy ustalonym ciśnieniu granicznym...
Tego typu aparat jest używany w innym modelu silnika owszem 1.8 ale 1. 1.8 RP - przewód ten ma być podłączony do zaworu magnetycznego 2. 1.6 / 1.8 EZ,RF,GU itd. - Do kolektora ssącego 3. 1.8 AAM - nie występuje wg moich informacji
Wziąłem kolegę, wcisnął mi pedał gazu na maxa, auto wkręciło się na 2,5tys obr. Zszedłem do kanału zauważyłem że dźwignia na turbinie idąca od gruszki jest na maksa u góry, pociągnąłem ją w dół i silnik wszedł na obroty ;). pod gruszkę podłączyłem się wężykiem i strzykawką i pracuje, więc jest ok. wężyki podciśnienia są ok i podciśnienie jest. Jutro...
Witam, Mój problem polega na tym, że nie działa przepustnica znajdująca się przed EGR, na desce świeci się kontrolka check engine. Membrana w gruszce od przepustnicy oraz wężyki są ok. Problem leży prawdopodobnie po stronie elektrozaworu podciśnienia. Sprawdziłem napięcie w kostce tego zaworu, wynosi ono 10,79V-10,95V czyli jest za niskie. Gdy podłączę...
Witam, od ostatniego czasu borykam się z brakiem mocy w moim Oplu. Miesiąc temu wymieniłem uszczelki pod pompowtryskiwaczami oraz wszystkie przewody doprowadzające do turbiny (do zaworu podciśnienia itd.). Wszystko było dobrze. Kilka dni temu błąd się ponowił. Rozważam, że może być to uszkodzony zawór podciśnienia (zawór elektromagnetyczny) bądź też...
Jednak wystarczy podłączyć podciśnienie pod serwo i pedał hamulca sam się wciska od razu aż do podłogi i problem zaczyna się od początku Wskazuje to na uszkodzone sterowanie serwa.. Może jest zablokowany zawór w serwie. Rozumiem ze chodzi ci o zawór zwrotny. U niego w serwie nie ma zaworu zwrotnego. On ma zawór zwrotny po drodze na przewodzie pomiędzy...
regulacja zaworu podciśnienia działanie zaworu podciśnienia podłączenie podciśnienia schemat
zmniejszyć moment obrotowy tranzystor a1266 głowica lexmark czyszczenie
kluczyk kodowanie kluczyk kodowanie
Saeco nie robi kawy - napełnianie obwodu i standby Jak odkleić plastik przyklejony Poxipolem?