Jak nie podasz kl15 to się nie wzbudzi. Więc nic mu nie będzie.
https://obrazki.elektroda.pl/3207795700_... Zapożyczone z innego tematu
0 Bateria - 1 Bateria + 2 Sygnałl L regulator napiecia ( kontrolka ładowania ) 3 Rozrusznik kl 50 4 czujnik ciśnienia oleju 5 Przegrzanie silnika czujnik w głowicy ( opcja) 6 Grzanie świec ( opcja specjalna ) 7 Cewka gaszenia 14 Regulacja prędkości ( opcja ) 22 Terminal W predkośc obrotowa silnika 24 Terminal C do regulatora napięcia (praca regulatora...
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
Podłaczyłem +pod d
Oczywiście zapomniałem wyjaśnić jak jest podłączona kontrolka ładowania.
Witam Na D+ podłącz kontrolkę ładowania.
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
3-cie to wyjście obrotomierza.P
Witam. Kontrolka ładowania jest podłączona w różnych punktach w zależności co jest źródłem ładowania (prądnica, alternator 6-cio diodowy lub 9-cio diodowy)
Nie wiem dokładnie jak jest rozwiązane zasilanie wzbudzania alternatora w Twoim aucie. Zazwyczaj właśnie w desce rozdzielczej, poprzez lampkę ładowania, szeregowo do układu wzbudzenia. Jak miałeś "rozbebeszoną" deskę, to mogłeś czegoś nie podłączyć
Ten bezpiecznik na schemacie przecież jest do pominięcia. Są przecież zbędne. Cenna uwaga, pominąłem to.
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
Nigdzie!. Jest to idiotyczny i bardzo niebezpieczny bajer. Lepiej podłączyć tam kontrolkę ładowania. Układ do niej trzeba by zrobić. Może ktoś sprzedaje??? Były tematy
Temat rozwiązany przez człowieka z forum Jawy. Zrobił kontrolkę na tranzystorze i upchał to w oprawkę oryginalnej żarówki.
Dzięki. Ale problematyczne jest wyjęcie prądnicy, nie sprawdzę czy zadziała jak silnik, bo jest sprzęgnięta kołami zębatymi z napędem. Znaczy, wyjmę, ale to hektar roboty. To jeszcze zapytam, czy uszkodzony regler może dawać taki efekt jak pisałem? Że brak jest ładowania? A kontrolka cały czas świeci? Dodam, że miałem możliwość ściągnięcia tylnego dekla,...
Zółto-czerwony podłącz pod konektor w izolatorze na alternatorze. Pod tablicą ten sam kolor podłącz pod kontrolkę ładowania a drugi koniec kontrolki pod plus po stacyjce. Zanim podłączysz te przewody sprawdź czy na pewno ten przewód idzie z pod alternatora do regulatora i dalej pod tablice.
Tak. Pin 16, to pin przy licznikach, ale nie wiem gdzie ten przewód został przerwany.
Witam . Jeżeli przy tradycyjnym podłączeniu kontrolki ładowania(zacisk L ,oraz +15 po kluczyku) kontroka nie świeci ,czyli brak masy na zacisku L na zgaszonym silniku.Natomiast pojawiające się napięcie na tym zacisku gdy alternator pracuje,może świadczyć o nieprawidłowym działaniu regulatora(kontrolka jest sterowana z regulatora),lecz nie koniecznie.Dla...
Witam kupiłem taki alternator czy ktoś mógł by mi pomoc i opisać jak go mogę podłączyć do akumulatora żeby światła z niego się świeciły a akumulator miał ladowanie A co z kontrolką ładowania?
Jeśli dobrze rozumiem że drugi przewód jest od wzbudzenia to oba te przewody są plusowe tak? A masę bierze z silnika na to by wychodziło. Jakie powinno być w takim razie napięcie na tych przewodach? Na tym grubym to bezpośrednio do akumulatora wiec tam ciągłe 12V tu nie będe pisał, cienki to D+ i na nim się skup. Odłącz go podłącz tam żaróweczkę 2W...
Witam Wypnij kostkę na wyłączonym silniku,włącz zapłon i sprawdź kontrolką zrobioną z żarówki czy na jednym z dwóch przewodów jest napięcie.Na drugim po podłączeniu kontrolki ,powinna zapalić się kontrolka ładowania w aucie. To jest wstępny warunek by było ładowanie,jeżeli wszystko jest O.K ,problem będzie w alternatorze.Przewody oznaczone S i L.
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
Sprawdź miernikiem czy jest ładowanie!!!!!
Czy możesz dokładniej określić cel stosowania i twoje wymagania wobec takiej kontrolki. Czy musi to być żarówka? A LED?
Alt 6-cio diodowy, musi być przekaźnik lampki ładowania.
Przecież musisz mieć podłączona kontrolkę ładowania. To ona daję małe wzbudzenie.
Dzięki za odpowiedź,ale że nie jestem biegły w elektronice mam kolejne pytanie:co,gdzie i jak(schemat połączeń)?
W przepływomierzu jest taki. W kostce pod lewą lampą jest prąd chyba żółty kolor. W ostateczności możesz d się podłączyć pod kontrolkę ładowania tam na niebieskim kablu po odpaleniu masz prąd do świateł dziennych wystarczy.
Jak nie podłączysz L, to alternator nie ma wzbudzenia, zaczyna ładować dopiero z magnetyzmu szczątkowego wirnika, jak pisałeś po przekroczeniu 4k rpm
Masz jeszcze spalone bezpieczniki w skrzynce bezpieczników pod maską. Zwłaszcza bezpiecznik opisany jako Main lub symbolem akumulatora.
alternator podłącz 30 z rozrusznikiem prądowy ,67 z regulatorem 67 ,a15 połącz z kontrolką ładowania (trzeba uważać spalenie kontrolki spowoduje brak ładowania).Nie opisaną możesz podłączyć pod masę nie jest to konieczne.
Toyota Yaris 2006 1.0. Niekiedy zapala się kontrolka ładowania. Podłączyłem miernik - ładowanie wynosi 14.1 V. W czasie, gdy zapala się kontrolka ładowania, dalej wynosi 14.1 V. Kable są OK.
Poprawić. Ign to plus po stacyjce, a L to żarówka na tablicy (kontrolka ładowania).
Kontrolka to skutek , znajdź przyczyne i napraw ją, - alternator.
Wogole nie podpinasz kontrolki do niego. Tak będzie ładował, tak najlepiej voltomierz.
Alternator ma wbudowany regulator napięcia z wyprowadzonymi przewodami. Zapewne tylko należy podłączyć kontrolkę ładowania do zacisku D+ Dodano po 1 Przewód czerwony z końcówką konektorową.
jak mówiłem, wzbudzenie jest Kontrolka ładowania świeci?
Odpowiadam na pierwsze pytanie: druga bateria opcjonalnie znajduje się w stacji dokującej. Odpowiedź na drugie pytanie: z bardzo dużym prawdopodobieństwem: TAK https://www.pocitarna.cz/user/documents/...
http://obrazki.elektroda.pl/6557898300_1... To schemat instalacji w moim ciągniku, oznaczenia na alternatorze się zgadzają wiec nie byłoby problemu, tylko może ktoś mi podpowie jak zmienić podłączenie jeśli mam taki regulator rc2/12b Dodano po 3 http://obrazki.elektroda.pl/1210400800_1... A regulator mam taki, wiem tyle że...
Obudowa - masa B+ plus na aku D+ wzbudzenie (kontrolka ładowania)
Cieńki kabelek D+ wzbudzenie, do kontrolki ładowania. Gruby zacisk B+ do plusa akumulatora.
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
Co do zasady podłączania. Ma kolega jedno wyjście silnoprądowe i jedno wejście do podłączenia kontrolki. Wyprowadzenie z zielonym kablem wygląda na to od kontrolki ładowania. Drugi koniec kontrolki ma być podłączony do plusa zasilania po stacyjce, czyli tam gdzie kontrolka czujnika ciśnienia oleju. Wyjście silnoprądowe podłącza kolega do rozrusznika...
Witam chciałbym podłączyć kontrolkę ładowania do skutera 4t
Regulator który podałeś powinien działać tylko po podłączeniu kontrolki ładowania, wiem bo sam obcinałem w takim szczotko trzymacz i podłączałem go do alternatora w garbusie. Jeśli podłączysz tylko kontrolkę ładowania to po odpaleniu ona gaśnie ?
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
A ile kabli idzie do alternatora? Jeżeli to jest ten model co myślę to idą 2 kable. Gruby i cienki . 1. Gruby ( przeważnie przykręcany nakrętką) to wyjście do akumulatora. Jest z nim podłączony na stałe (bez żadnych stacyjek, zapłonów) Musisz go dobrze podłączyć bo jak się odczepi, albo dotknie do masy to grozi pożarem auta. 2.Drugi cienki (przeważnie...
Witam. Kupiłem zamiennik baterii do mojego laptopa. Zasilacz oryginalny (napięcie ok) Gniazdo i wtyk jak najbardziej ok. Problem polega na tym, że po podłączeniu ładowarki bateria ładuje się około 5 sekund (kontrolka ładowania się świeci) po czym Windows pokazuje komunikat (ikona baterii) : podłączony, nie ładuje (kontrolka ładowania wyłączona) Co może...
Tam gdzie piszesz " górna szczotka ' ma być podłączone do przewodu od kontrolki ładowania/wzbudzenia/ , oczywiście ten punkt jest też połączony z wyjściem z diod wzbudzenia alternatora. Resztę , sam napisałeś.
W takim razie ma ktoś poprawny ?Chciałbym go podłączyć bez kontrolki ładowania.
Bardziej kończy się czujnik kąta w EPS. Co nie znaczy że alternator należy olać. Zmierz ładowanie na początek ,potem podłącz tester. NIe święci żadna kontrolka.?
Pewnie spaliła się stacyjka, poruszaj kluczykiem może załapie. U mnie stacyjka była wymieniana wiele razy, to wynik kiepskiego rozwiązania gdzie przez stacyjkę płynie prąd podgrzewaczy (60 Amper). Obecnie mam przerobione zasilanie przełącznika świec żarowych (na stałe), a obwód rozrusznika jest zabezpieczony przekaźnikiem podłączonym do kontrolki ładowania....
Tak, musi sie kontrolka zapalić.
Czy bez tego przewodu do kontrolki w liczniku powinno być ładowanie?
Dziękuję za sugestie, ale już doszedłem co i jak. 1- (+) z akumulatora 3- (-) z akumulatora (masa) Dzięki temu podłączeniu działa woltomierz. Jak zegar odpakowałem z paczki jako nowy, to przy starym akumulatorze (11,5V) nic nie wskazywał. Dopiero dzisiaj, jak go podpiąłem do prostownika (15,5V) to się ruszył i już działa dobrze. Widocznie zastał się...
Co oznacza: "Nie podpinałem + z alternatora bo nie mam świateł."? Czy to znaczy, że nie masz podłączonej kontrolki ładowania, bo jeśli tak to musisz ją podłączyć żeby było wzbudzenie.
Sprawdź IATS i/lub połączenie między nim a EKU... może ktoś coś robił z obudową filtra powietrza i zapomniało mu się podłączyć ?!
Na jakiej podstawie twierdzisz, że jest uszkodzony? Są jakieś kontrolki? Przeważnie takie prostowniki uruchamiają się po podłączeniu do ładowanego akumulatora.
54 to plus który idzie na te 3 żarówki. Jedna z nich to kontrolka "luzu" czyli biegu neutralnego gdzie podawana jest masa z włącznika, druga to kontrolka ładowania ktora jest podłączona do regulatora napięcia a trzecia to kontrolka kierunkowskazów. Ogólnie jest słaba jakość tego schematu. Czwarta kontrolka to drogowe gdzie jest ona podłączona pod włókno...
Zapłon i ładowanie to dwie różne sprawy. Ten niebieski przewód nie ma wpływu na to, czy motocykl zapala, czy też nie. Sprawdź czy ten niebieski przewód idzie do regulatora i dalej do kontrolki ładowania. Jeśli tak, to podłącz go do szczotki, tylko nie tej, która podłączona jest do masy.
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Tak dokładnie do tej wsuwki, gdy do kontrolki zamiast plusa ze stacyjki podłącze mase, kontrolka się świeci. Sprawdzałem miernikiem alternator ładuje nawet bez podłączonej kontrolki. Prąd jest mozna powiedzieć że na każdym wyjściu, na śrubie cieńszej na dole i na wsuwce na dole tez jest prąd.
Na zacisku D+ i DF powinno być napięcie po włączeniu kluczyka. Przekaźnik z trzema konektorami jest od kontrolki ładowania. Przewód niebieski lub zielony będzie drugim przewodem (końcem) kontrolki ładowania. Gdy jeden lub drugi przewód dotkniesz do masy kontrolka powinna świecić . Przewód żółty steruje przekaźnikiem ,jest podłączony do alternatora(środek...
Podłączyłem alternator z wbudowanym regulatorem napięcia. Tylko mam taki problem ze nie gaśnie mi kontrolka ładowania wiecie może jak to dokładnie podłączyć trzeba pociągnąć jeszcze przewód minusowy z alternatora do kontrolki ?
Kod wykazuje niby uwalony sterownik, potrzebna diagnostyka czymś inteligentnym, do Forda.Nie ładowałeś/odpalałeś prostownikiem z podłączonymi klemami?
Witam . Mam dziwną sytuację z kontrolką ładowania. Gdy się zapali to ładowanie i tak jest , chciałem wykluczyć instalację więc podłączyłem żaróweczkę koło 2 watów do alternatora a konkretnie do przewodu od kontrolki . gdy jest podłączona żaróweczka kontrolka ładowania się nie zapala a gdy ją rozłączę to nie trzeba dużo jeździć żeby się zapaliła . Może...
Nigdy mi się nie udało ustalić czasu ładowania, ponieważ pierwszą "załatwiłem" już podczas pierwszego ładowania - czekałem aż w końcu zgaśnie któraś z dwóch kontrolek (podłączyłem do PC). Po ośmiu godzinach ładowania ogniwo "zdechło"... Drugą sztukę ładowałem max. dwie godziny, ale energii starczyło na jakieś 45 minut nagrania. -Od razu postanowiłem...
Witam . Opis; L -kontrolka ładowania R -zacisk (+) po kluczyku
Witam. Mam taki pytanie czy w alternatorze tico potrzebny jest prąd wzbudzenie, np tak, że trzeba podłączyć kontrolkę, żeby ładował czy coś podobnego. Czy w ogóle w jakiś alternatorach taki prąd jest potrzebny. Proszę o pomoc
czy można podłączyć te alternatory do ciągnika c-360 ?? jak to podłączyć żeby było ładowanie ,gdzie podłaczyć kontrolkę ładowania i amperomierz
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Faktycznie niedawno pisałem, ale o innej baterii z Della i tamta została uratowana dlatego zabrałem się za kolejną a parę sztuk takich mam więc po mału postanowiłem się nimi zająć. A więc sprawdziłem pod obciążeniem (dokładnie żarówką H7 55W - taką samochodową) i pomiary już nie są takie imponujące: 1 sekcja: 3,71 2 sekcja: 3,68 3 sekcja: 2,5 - a nawet...
Kolego nikusert - część wiadomości już masz - patrz post nr 3. Wartość napięcia regulatora może być pomocna ( czyli to co wychodzi na przewód żółty ) Tak się zastanawiam czy ten alternator nie ma "miękkiej charakterystyki " i być może w tym zastosowaniu się nie sprawdzi. Kolego autorze - jak jest podłączona kontrolka ładowania - bo to też może wpływać...
Podłącz woltomierz i zobacz czy jest ładowanie. Jak masz dobry akumulator to bez problemu dojedziesz te 10km. Ja na akumulatorze kupionym w Tesco ubiegłej zimy przejechałem 115km Mondeo. Po wjechaniu na plac i zgaszeniu auta już nie odpalił. Akumulator był wyczerpany do zera. Zobacz czy nie masz rdzy na konektorach wszystkie kable muszą być podłączone.
Hmmm...ładowanie idealne. Na wolnych jest 14,32V, a na wyższych nieco spada :-) Dziwna sprawa, bo kontrolka świeci dalej. Nawet próbowałem "na krótko" kontrolkę podpinać i nic. Podłączenie sprawdzone 100razy. Ponieważ ładuje super, to przestałem z tym walczyć :-)
Jęśli ten alternator jest szescio diodowy to do podłączenia kontrolki ładowania bedzie potrzebny dodatkowo przekaźnik
Tak jak kolega pisze wcześniej ,obecne alternatory posiadają zacisk do podłączenia kontrolki ładowania bez względu czy są 6-cio czy 9-cio diodowe.Jężeli chodzi Tobie o kontrolkę ładowania.
dzięki że ktoś się tym zainteresował .poszukiwałem informacji u znajomych trochę się dowiedziałem na ten temat zgadza się to jest alternator samowzbudny, pod pokrywą znajduje się tylko układ prostowniczy jednak nie ma regulatora. podaję oznaczenia na oryginalnym regulatorze σΠB 23_50 . ten środkowy zacisk (ros d ) służy do podłączenia kontrolki...
Tak odłącz również prądowy przewód ,tak alternator mógł się uszkodzić poprzez złe podłączenie z masą .
styk 15 stacyjki służy do podłączenia kontrolki ładowania i na nim napięcie powinno być cały czas po wciśnięciu kluczyka. skoro masz tam 12v nawet po wyjęciu kluczyka to znaczy że stacyjka uszkodzona. a czy świeci się kontrolka ładowania jak uruchomisz silnik? ps. jak odpiąłeś kabel od złącza 54 to nieodpalisz bo tam jest podpięty rozrusznik
Specjalny, styki ma zwarte, do jednego jest podłączona masa a drugiego kontrolka ładowania. Oryginalny był w metalowej puszce z wytłoczonym napisem T5231. Lepiej dołożyć mostek i do niego podłączyć kontrolkę.
Śruba 1 to B+ do akumulatora. Pin 1 to D+ do kontrolki ładowania. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Witam Jeżeli masz podłączoną kontrolkę ładowania ,to podłączyłbym alternator(wyjście,gruby kabel) bezpośrednio pod rozrusznik .Będą mniejsze spadki napięcia.Koło pasowe jeżeli zbyt duże to wiadomo problem z ładowaniem na niskich obrotach.
Posiadam zasilacz awaryjny A200WAC. Mam pytanie jak zasilacz podłączę do zasilania 230V, akumulator jest niepodłączony pali się kontrolka (zielona) ładowania akumulatora i na kabelkach jest około 13,7V to tak jak by zasilacz chciał ładować akumulator, którego fizycznie nie ma. Jak podłączą akumulator do naładowanego akumulatora 13,5V to ładuje go choć...
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
dzieki za wszystko ale to jest "inne" i jak ten alternator ładuje to sie ma ta kontrolka swiecic a jak zgasnie to nie ładuje, troche to głupie no ale........
Praktycznie każdy elektroniczny regulator do Malucha spełni swoje zadanie. W zależności od typu, różnica będzie w podłączeniu kontrolki ładowania. Są ze stykiem ST i bez niego.
Gdzie podłączyłeś kontrolkę? Zrób zdjęcie tylnej pokrywy, jakie ma oznaczenia.
Witam Sprawdź jakie masz napięcie na tym grubym przewodzie ,jak również na tym zacisku do którego jest podłączona kontrolka ładowania,musi być identyczne.
Cześć, Powiedz dokładnie jaki to model oraz czy po podłączeniu zasilania palą się np. kontrolki od ładowania. Dodano po 3 Bez pilota raczej ciężko będzie coś zrobić, więc lepiej go kup, tak więc nie rozbieraj tej deskorolki jak się nie znasz pomotasz coś i uszkodzisz. I naprawa będzie nieopłacalna.
To wychodzi na to że walnięta jest dioda dlatego jak dam bezpośrednie napiecie na D+ i omijam żarówkę to jest ładowanie bo ma stały + ze stacyjki tak?
Witam. Ciągnik typu SAM, alternator i regulator / elektroniczny / z UAZ-a. Jak najprościej i najtaniej podłączyć kontrolkę ładowania akumulatora ? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Mam silnik Kuboty w miniładowarce. Kiedy kupiłem ładowarkę, nie było ładowania ani instalacji. Kupiłem nowy alternator Denso 19630-64014, który pasuje gabarytowo do Kuboty. Podłączyłem go i ładuje perfekcyjnie, ale kontrolka ładowania nie gaśnie. Alternator ma oznaczenia P, IG, L oraz jedną dużą śrubkę (prawdopodobnie do podłączenia pod plus na rozruszniku)....
Witam Na początek sprawdź jakie jest ładowanie.Taki objaw( gdy alternator jest O.K )może powodować spadek napięcia na instalacji ,zwłaszcza zasilania licznika (kontrolki ładowania).Należy zrobić jeszcze pomiar napięcia na wyjściu alternatora do którego jest podłączona kontrolka ładowania.
co masz na myśli mówiąc 100% sprawny wtedy by zgasła myślę ze jeśli alternator jest sprawny to wina tkwi w regulatorze napięcia bądź w błędnym podłączeniu kontrolki ładowania
Kurcze kolego, jak zwykle w wielu postach i D+ do kontrolki. Tak podłączony nie ładuje. Co może być przyczyną? napisz proszę czy kontrolka świeci po zapłonie to są suche i formacje które podałeś co może być przczyną przyczyn może być wiele.
Kolega tak specyficznie podchodzi do sprawy oraz tłumaczy, ze nigdy nie dojdziemy prawdy. A może problem w regulatorze z racji, że także niewiele wiemy o modelu i podłączeniu?
kontrolka ładować podłączyć schemat podłączyć kontrolka ładować podłączyć kontrolka ładować ursus
rozpoznanie uzwojeń crown kanał instrukcja serwisowa pralki bosch
bosch smart system telewizor hisense
Dobór rezystora rozruchowego do silnika SUg 200L4A Zanik świateł mijania w Toyocie Corolli 2009