0 Bateria - 1 Bateria + 2 Sygnałl L regulator napiecia ( kontrolka ładowania ) 3 Rozrusznik kl 50 4 czujnik ciśnienia oleju 5 Przegrzanie silnika czujnik w głowicy ( opcja) 6 Grzanie świec ( opcja specjalna ) 7 Cewka gaszenia 14 Regulacja prędkości ( opcja ) 22 Terminal W predkośc obrotowa silnika 24 Terminal C do regulatora napięcia (praca regulatora...
Witam. Kontrolka ładowania jest podłączona w różnych punktach w zależności co jest źródłem ładowania (prądnica, alternator 6-cio diodowy lub 9-cio diodowy)
A może coś takiego proste, łatwe do podłączenia.https://bartsoft.pl/miniatur...
Witam, https://obrazki.elektroda.pl/9275199100_... Przy silniku KUBOTA jest alternator jak na zdjęciu. Gdzie podłączyć kontrolkę od ładowania i czy muszę mu podać plus po zapłonie ?? Czy można podłączyć ten plus na stałe do akumulatora ??
Kontrolka ładowania pod D+..pozdrawiam
Alternator, czy prądnica? Tu mas Wszystko (leniuszek szukać się niechce) https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
Temat rozwiązany przez człowieka z forum Jawy. Zrobił kontrolkę na tranzystorze i upchał to w oprawkę oryginalnej żarówki.
W przepływomierzu jest taki. W kostce pod lewą lampą jest prąd chyba żółty kolor. W ostateczności możesz d się podłączyć pod kontrolkę ładowania tam na niebieskim kablu po odpaleniu masz prąd do świateł dziennych wystarczy.
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
https://obrazki.elektroda.pl/2515780300_... IG - zapłon (ignitron). L - lampka ładowania (charging lamp). S - stan naładowania akumulatora, pomiar N - wyjście obrotomierza (point central). ****************************************... gruby - wiadomo gdzie IG - plus po stacyjce L - chyba jasne S - zostawiasz N - zostawiasz...
Dzięki za odpowiedź,ale że nie jestem biegły w elektronice mam kolejne pytanie:co,gdzie i jak(schemat połączeń)?
Kontaktron to rurka szklana (czasem z innego materiału) z końcówkami na jej końcach. Nawijasz na tej rurce cewkę, puszczasz przez nią prąd, a kontaktron łączy te końcówki (pole magnetyczne cewki powoduje, że one się przyciągają - na magnes też reaguje). Można poprzez taki kontaktron podłączyć zasilanie kontrolki - wtedy ona zaświeci, gdy przez cewkę...
witam! otoz mam ładowarke akumulatorowa na akumultorki R6,i chcilabym zamontowac cos takiego jka jest w inych ladowarkach drozszych kontrolka ktora informuje o naladowaniu akumulatorkow a nie domysle czy juz sie naladowalo.pozdrwoinka
Witam. Mam alternator od Jelcza 24V i mam problem z wyprowadzeniem kontrolki. Kontrolka ma gasnąć jak alternator będzie ładować tak jak maja samochody. Więcej na rysunku. Szczotko-trzymacz jest na jeden zacisk. http://obrazki.elektroda.net/49_12164934...
Witam. Prosiłbym o podpowiedź, gdzie mam podłączyć w prądnicy drugi przewód kontrolki ładowania. Jest to chiński skuter i prądnice we wszystkich są takie same. Z magneto wychodzą cztery kable, dwa idą do regulatora napięcia a dwa do CDI. Dodam że jeden przewód kontrolki jest podpięty do plusa po stacje.
Witam Ostatnio wpadłem na taki pomysł żeby zrobić w swoim motorku dodatkową kontrolkę która miała by pokazywać ładowanie akumulatora .. czy jest to wykonalne ?? jeżeli tak to jakich części powinienem użyć tak w przybliżeniu .... instalacja jest na 12V . Aha i zasada działania tak jak w motorach wyposażonych w tą kontrolkę czyli przekręcam kluczyk na...
Dzień dobry. Opiszę stan rzeczy, a na koniec pytanie. Prądnica 126p. Odpięty regulator APE. Prądnica jest napędzana, pod zacisk 51 podłączam żarówkę i na zacisk 67 daję napięcie z akumulatora. 67 to wzbudzenie prądnicy? Żarówka zaczyna świecić. Odłączam zacisk 67 od prądnicy, mimo zwiększonych obrotów żarówka przestaje świecić. Robię takie wygibasy,...
Podłączam wszystko tak jak trzeba (pod ladowanie). Witam. Podłaczasz pod kontrolkę ładowania ale od strony plus 12 V, a musisz podłączyć od strony wzbudzenia. Rysunek wszystko wyjaśnia.
Możliwe że zakładając inny alternator elektryk wykorzystał jeden przewód ( niebieski ) wzbudzenie przez kontrolkę . Po dotknięciu przewodem do ( - ) masy , kontrolka powinna zaświecić . To będzie ( L ) w alternatorze. Możesz do wejścia ( L ) podłączyć kontrolkę ( 5 W ) drugi do ( + ) kontrolka powinna zaświecić . Natomiast co do przewodu czerwonego...
Alternator wymieniłem na sprawny z drugiego samochodu, kontrolka bez zmian, takie cos ... Czy ten system byłby na tyle sprytny ze w momencie duzego poboru pradu np uszkodzony akumulator zapala kontrolke. Z tym ze silnik odpala normalnie. Najbardziej mnie ciekawi czemu kontrolka gasnie po wyjeciu wtyczki z alternatora, ładowanie na jałowych na poziomie...
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
https://obrazki.elektroda.pl/2327631000_... Niedawno w jednym z podobnych tematów wspominałem, że na dniach będę swoją drugą już wkrętarkę przerabiał no i te "na dniach" nadeszło :) W zasadzie nic odkrywczego tu nie napiszę ale być może ktoś coś wykorzysta. Przerabiana wkrętarka to 18V Einhell. Bardzo mi jej szkoda było, bo ma świetne...
Układ zapłonu dobrze. Układ ładowania prawie dobrze. Kontrolkę ładowania należy podpiąć pod PLUS po stacyjce, czyli tam, gdzie zasilanie cewki. Przy alternatorze dobrze. Do świateł i klaksonu radze zastosować przekaźniki. Zobacz sobie instalację dużego fiata, tam były one stosowane. A instalacja w dużym fiacie jest też bardzo prosta. Jak masz problemy...
Cześć. Faktycznie za mało danych z twej strony. Ja napisałem jak to ma wyglądać przy prawidłowym podłączeniu. Nie ruszając przewodów od prądnicy i regulatora. Robiąc nową instalację. Co się tyczy regulatora to jak nie masz od tego alternatora oryginalnego to dostaniesz w punktach kasacji pojazdów od Fiata 125. Przykręcając w dostępnym miejscu będziesz...
Alternator ma wbudowany regulator napięcia z wyprowadzonymi przewodami. Zapewne tylko należy podłączyć kontrolkę ładowania do zacisku D+ Dodano po 1 Przewód czerwony z końcówką konektorową.
witam. Jak podłączyć kontrolkę ładowania (żarówka) do elektronicznego regulatora ładowania (WMCN00173) w ROMET ZETKA 50. Instalacja 12v, magneto, cztery cewki.
Kontrolkę ładowania trzeba podłączyć do plusa po zapłonie, nie do akumulatora. Zapłon na regulator też podaj bezpośrednio ze stacyjki, nie przez kontrolkę
Witam Nabyłem taki oto woltomierz do ciągnika MTZ. http://obrazki.elektroda.net/99_12725678... Instalacja 12V, nic nadzwyczajnego. Obecnie w ciągniku zamotowany jest amperomierz, ale postanowiłem unowocześnić deskę rozdzielczą i zastąpić ten amperomierz oryginalnym woltomierzem. Zabieg taki jest rzeczą normalną i w dokumentacji technicznej...
To że w c 385 są części czeskie to wiem że normalne bo można powiedzieć że to taki polski zetor. Alternator jest chyba orginalny a na nim jest 443113516, 35 A. Ogólnie alternator ładował, ale strasznie poplątane było z kabelkami, było podłączone tylko B+ przez amperomierz do rozrusznika i wyjście M do 67 regulatora, R nie było podłączone, a 15 regulatora...
Podaj jaki lub z czego ten alternator,.Zazwyczaj główny prądowy idzie z rozrusznika ze szczotek wychodzi przewód na regulator, a z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawidz własny zbudowany obwód) lub pod samą kontrolkę ładowania i kontrolować ją żeby nigdy niebyła spalona (przy spalonej nie ma ładowania).
Zaizoluj te wsuwki i zabezpiecz przed zsunięciem bo grozi to pożarem i żarówka 5W w oprawę kontrolki , jeśli nie pomoże zmień regulator. Spróbuj podłączyć kontrolkę przy samym alternatorze między plus a D+. To iskra jugosłowiańska pobróba Boscha
mam problem z masterem 3 Nie ma komunikacji z komputerem. Obd2 nie dziala, jest tylko zapłon, rozrusznik nie kreci. Wszystkie kable, sterowniki sprawdzone, napięcie wszedzie powyzej 12 Dodano po 4 Wprowadzenie Masz problem z Renault Master 3, który objawia się brakiem komunikacji z komputerem pokładowym (OBD2), brakiem reakcji rozrusznika oraz komunikatem...
Jaka jest rezystancja uzwojenia na wirniku tego nowego alternatora? Problemy z migającą kontrolką bywały też w alternatorach od Poloneza, do których był dedykowany regulator zewnętrzny, a ktoś zamontował nowszy regulator bezpośrednio na alternatorze. Tam były różnice w uzwojeniu wirnika. Czasami pracowało to dobrze, ale nie zawsze. Rezystancja tego...
Ale bzdury! Wyjściem na kontrolkę ładowania steruje z regulatora alternatora jakis mikry tranzystor, a wy chcecie tam podłączyć obciążenia na poziomie kilku amperów lub więcej. Do takich celów służą przekaźniki/komparatory które np. zwierają styki po wykryciu wzrostu napięcia w instalacji po uruchomieniu silnika. Wystarczy popatrzeć w Allegro. To który...
Witam. Ciągnik typu SAM, alternator i regulator / elektroniczny / z UAZ-a. Jak najprościej i najtaniej podłączyć kontrolkę ładowania akumulatora ? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
czy można podłączyć te alternatory do ciągnika c-360 ?? jak to podłączyć żeby było ładowanie ,gdzie podłaczyć kontrolkę ładowania i amperomierz
Witam Alternator pracujący z regulatorem zewnetrznym. 1-zacisk pod(+)rozrusznika,lub bezpośrednio do akumulatora. 2-zacisk wzbudzenie (67). 3-zacisk kontrolki ładowania i zasilania regulatora. Dodano po 23 Trochę niewyraźne zdjęcie ,ale 2-zacisk to (SZ)w jezyku rosyjskim .Ten 3-trochę zastanawia (B) bez znaczka plus lub minus. Napewno jak przyłożysz...
Chciałbym do MTZ zamontować altka samochodowego. I mam takie pytanko.Mój MTZ nie ma kontrolki ładowania. Czy wzbudzanie alternatora trzeba koniecznie podłączyć przez kontrolkę czy można bezpośrednio dać 12V na wzbudzanie ?
Proszę o pomoc. Mam alternator od TARPANA firmy Elmot z oddzielnym regulatorem. Na alternatorze są 3 styki- 2 wsuwki oznaczone 15 i 67 oraz śruba (czy może to ta śruba jest oznaczona tym numerem, są blisko więc trudno powiedzieć). Na regulatorze są 2 styki 15 i 67. Jaki to alternator, 6 czy 9 diodowy??? Bo wtedy inaczej będe musiał podłączyć kontrolkę...
Ale może prościej byłoby się podłączyć pod kontrolkę ładowania?? Wówczas kontrolka gaśnie - światła się zapalają. Tak to jest zrobione w Oplach.... Według mnie to jet najprostszy sposób, podłączyć przekaźnik pod kontrolkę ładowania i przekaźniki świateł, najmniej elektroniki i nie co się zepsuć.
Witam, mógłby ktoś napisać jak sprawdzić elementy alternatora (wirnik, stojan, regulator, mostek) tak krok po kroku, chodzi mi o to gdzie co podłączyć i co mierzyć. Alternator z vectry A delphi, kontrolka nie działa ale prawdopodobnie się przepaliła podczas uszkodzenia, podłączyłem kontrolkę bezpośrednio w alternator i świeci ale ładowania nie ma, nie...
Witam Na D+ podłącz kontrolkę ładowania.
JAK BYM PODŁĄCZYŁ DO ŚRUBY ŁADOWANIA NA DEKLU CZYLI PLUS , A JAK MAM PODŁĄCZYĆ DO OBUDOWY / NA KTÓREJ NIE MA ŚRUBKI DO PODŁĄCZENIA KABELKA MINUS? Przepraszam - czy kolega jest z PCK (pieronem ciężko kapujący) - to wpakuj śrubę w otwory mocowania dokręć nakrętką a potem drugą nakrętką przykręć oczko kabla "MINUS". W samochodzie jako jednego przewodu...
Oczywiście zapomniałem wyjaśnić jak jest podłączona kontrolka ładowania.
Można zrobić dokładniejszy układ i z regulacją, używając TL431. Można wykrywać prąd hallotronem. Ale i to, i to będzie nieco bardziej złożony układ. Dlaczego? TL431 potrafi wysterować przekaźnik 12-towoltowy. Przykręcony do kawałka metalu, te 0,2 - 0,3 wata mocy rozproszy, a i precyzja, termicznie zanadto się nie "rozjedzie". Potencjometr, rezystor,...
A czy będzie można ten układ podłączyć pomijając podłączenie pod kontrolkę ładowania i w to miejsce podłaczając pod normalne napięcie?? Problem u mnie jest z tym, że chcę to podłaczyć pod nowe auto a rozbieranie go nie wchodzi w gre. Jedynie gdzie mam dostęp to miejce włączenia świateł
Ameryki nie odkryłeś :wink: . Widzę że dopiero empiryczne stwierdzenie faktu ze dynama są niewypałem powinno ciebie przekonać. Pomyśl lepiej o zastosowaniu jakiegos alternatora ze szrotu z wbudowanym regulatorem napięcia.alternatory takie mają samochody japońskie i zachodnie. Alternato taki ładuje juz przy obrotach ok 1500 obr/min .Mogłbys zbudować...
Można by jeszcze pójść na łatwiznę i podłączyć przekaźnik pod kontrolkę ładowania zastanawiam się tylko czy nie cierpiał by w tedy regulator alternatora.
Do tego zacisku co jest obrotomierz nie możesz podpinać (+). Jedynie do zacisku D+ czyli kontrolki ładowania możesz na próbę podłączyć dodatkową kontrolkę zrobioną z żarówki 2-4watowej .Jeden koniec kontrolki do akumulatora ,drugi do tego właśnie zacisku na alternatorze.Gdy nie zgaśnie to na bank masz coś nie tak z alternatorem .
Witam serdecznie po przerwie. Dzisiaj założyłem nowy alternator dedykowany do C330, uchwyty pasują idealnie. Zrobiłem wszystko według instrukcji. Dołączam zdjęcia mojego alternatora i podłączeń, tak jak pisano na tym forum, czyli zacząłem od zamiany polaryzacji akumulatorów bo w mojej 30-stce minus był na masie. Od razu chcę zapewnić wszystkich niedowiarków,...
musisz podłączyć podk kontrolkę ładowania bo na niej pojawi się +12V po wzbudzeniu alternatora a na przewodzie od ciśnienia oleju po prostu "ginie" masa po odpaleniu auta Możesz wpiąć się przy zegarach, albo przy samym alternatorze (zależy jak wolisz-ja bym wolał przy altku)
Pierwszy pomysł może wypalić, natomiast nie mogę podłączyć sie pod kontrolkę ładowania akumulatora, ponieważ takowej nie posiadam. Chciałem jeszcze zapytać czy pod ten układ opóźnionego załączania głośników, mogę podłączyć coś jeszcze (np. Wentylatorek z komputera na chłodnicy oleju), czy jest jakieś ograniczenie do tego układu co do poboru proądu
kontrolkę ładowania akumulatora alternator kontrolkę podłączyć zgasić kontrolkę
pomiar częstotliwości audio dławik rdzeń wspomaganie astra
samsung blokada telefonu samsung blokada telefonu
Witryna chłodnicza Ladycook nie chłodzi – możliwe przyczyny Prowadzenie masy we wzmacniaczu lampowym na pająka