Czy na końcówce 30 powinno być napięcie jak samochód nie jest uruchomiony ale zapłon jest włączony/wyłączony? Bo u mnie nie ma Szukaj urwanego przewodu przy rozruszniku, ewentualnie ktoś mógł go tam zostawić nie podłączony, jak robił coś z rozrusznikiem.
Poprawiony schemat.
Najprościej to sprawa wygląda tak: Na jeden gwint, ten bliżej rozrusznika przykręcasz przewód wystający z rozrusznika. Na drugi gwint przykręcasz kabel plusowy z akumulatora taki gruby oraz troszkę cieńszy który idzie z prądnicy lub alternatora - nie wiem co masz, ale to nie ma znaczenia. Te dwa muszą być na jednym zacisku bo nie będziesz miał ładowania....
Gruby kabel do plusa akumulatora, masa to wiesz, do minusa. Cienki przewód, poprzez kontrolkę(na przykład żaróweczka 12V5W) do plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu.
Jak sprawdzic i podlaczyc rozrusznik do 126p
Zrób zdjęcie jak podłączyłeś kable do rozrusznika, wygląda jak byś podłączył grubego plusa do zacisku szczotek
Należy pociągnąć dodatkowy przewód od nowej stacyjki do elektromagnesu rozrusznika.
opisywane na forum Zamykam
Lepiej dać plus z aku na rozrusznik prosto. Na alternator możesz dać z rozrusznika lub akumulatora, to już nie ma większego znaczenia.
Na zdjęciu masz pokazane. Ale nie rozumiem co można pomylić.
Rozrusznik do wyjęcia będzie, pewnie i alternator padł i masę na silniku trzeba poprawić.
Jest to napięcie akumulatora. Mam nadzieje że aku mi nie wybuchnie;] Jeszcze trzecie pytanie, mam ruraka z podzespołami 126p i zastanawiam się czy dawać bezpiecznik na kablu wzbudzenia rozrusznika?
Mam całą instalacje. nie wiem jak podłączyć przewody do rozrusznika, do cewek i do silnika.
No chyba wie jak podłączyć rozrusznik dobre to ma.P
niestety rozrusznik jest prawie nowy i nie był dużo używany działa poprawnie po podłączeniu do bezpośrednio do akumulatora
Pod wykładziną bagażnika jest gruby czerwony przewód rozłącz go jeżeli kontrolki swiecą dalej to problem leży w tej przeróbce i kłopot jest przy rozruszniku nejprawdopodobniej źle połączone przewody. Zlikwiduj tą przeróbkę a rozrusznikiem zakręcisz zwierając w czarnej kostce stacyjki przewód brązowy lub czarny z czerwonym. Oczywiście sprawdź podłączenie...
Skoro coś "buczy" to zlokalizuj co dokładnie i skąd dostaje prąd-pewnie jakieś zwarcie, przekaźnik, albo stacyjka.
Właśnie nie wiem czy mam ten przewód oporowy. Jeżeli nie jest to ten z diodą to chyba innego nie mam. Można go jakoś rozpoznać? Jest jakiegoś koloru innego czy jak? Aparat zapłonowy jest w bdb stanie jak i cały silnik. Czyli ten przewód z diodą podłączyć od rozrusznika do cewki.
Przecież jak masz rozrusznik na zewnątrz auta i sprawdzasz samą cewkę, to nie ma znaczenia jak podłączysz zawsze będzie działać prawidłowo.
Teraz pomiary. Sprawdzić jeszcze masę na karoserię, tą co idzie z ujemnej klemy akumulatora. Bez pomiarów to właśnie takie szukanie po omacku. Jak masz kable rozruchowe, takie porządne, nie supermarket, to podłącz masę z akumulatora, bezpośrednio do silnika. Zobacz czy zapali. Jak nie, to tym kablem, daj zasilanie na śrubę rozrusznika. Znowu spróbuj.
Witam, sprawdź przewody przy rozruszniku, tam też podłączony jest alternator. Powodzenia.
Bo podłączyliście odwrotnie bieguny akumulatora.P
Witam was jeszcze raz czy jest to możliwe ze bez abs tez nie odpali? Takze nie moge sie podłączyć z kompem :-(
Sprawdź czy przewód "B+" ten co idzie do rozrusznika na połączeniu z przewodem od akumulatora ma dobre połączenie, zielony przewód z regulatora idzie na pojedynczy styk szczotkotrzymacza, a żółty na potrójny styk szczotkotrzymacza. Dodano po 4 Były dwa typy, włoski Magnetti Marelli i polski Elmot, w podłączeniu niczym się nie różniły.
Przewód ten(brązowy) biegnie od alternatora do rozrusznika tam przy elektromagnesie jest skręcony z przewodem prądowym.Może wymieniałeś rozrusznik i zapomniałeś podłączyć go albo urwał się.
Ja mam mostek 10A na 4 stuki 4700uF A tak raz do „jajec” kupiłem taki jeden, mam trafko 200W na 11V i na wyjście podłączyłem rozrusznik z fiata 126p... Pociągnął jakieś 3 sekundy i go rozerwało... Był na radiatorze, a gdy go rozrywało to urwało mi główkę śrubki mocójacej go do radiatora!! Ja przed tymi mostkami już mam rispekta... bo nie...
Masz z po stronie kierowcy dwa kable, grubszy na śrubę alternatora, cieńszy na wsuwkę alternatora przy regulatorze napięcia. Dodatkowo plecionka masowa między alternator a belkę tylną. Z boku będziesz miał jeszcze kostkę do oświetlenia tablicy rejestracyjnej i drugą do światła przeciwmgłowego. Analogiczna kostka jest z prawej do światła cofania. Z prawej...
Podłącz go na krótko nie używając stacyjki - czy problem się powtórzy?
to zrobilem podłączyłem wszystko jak trzeba i sie wszystko tam iskrzy i wyje :/
No, to całkiem źle robiłeś. Minus na obudowę rozrusznika, nie ma tam miejsca na niego, w aucie bierze sobie minus z obudowy silnika, do której jest przykręcony. Więc podłącz gdziekolwiek do metalowej obudowy. Plus do tej śruby elektromagnesu, do której nie jest podłączony przewód z rozrusznika. Teraz dodatkowym kabelkiem łączysz plus z tej śruby i dajesz...
Wymieniając tłumik pewnie odpiąłeś przewód od kontrolki oleju lub uszkodziłeś sam czujnik. Nie naruszyłeś przy okazji przewodu od ładowania, tego co wchodzi na rozrusznik? Masa między belką tylną a alternatorem podłączona?
Jeśli by się przestawił zapłon to z popychu też by nie chciał palić. No tak iskra przeskakuje ale czy świeca mokra? Jak będziesz kombinował z rozrusznikiem, to sprubuj także + z akumulatora podłączyć do elektrozaworu prz gaźniku, może jest na padnięciu i jak ma mało prądu (podczas kręcenia) to się nie otwiera.
Jeżeli przy próbie odpalania kontrolki świecą się cały czas i nie przygasają może to być wina kabla (akumulator - rozrusznik), samego rozrusznika lub przewodu załączającego automat rozrusznika (chyba, że jest torozrusznik na linkę). Wyjmij rozrusznik, podłącz bezpośrednio do akumulatora i spróbuj zakręcić rozrusznikiem. Ja osobiście sprawdziłbym automat,...
Pompa paliwa sprawna, jak zdejmiesz wężyk i zakręcisz rozrusznikiem ma sikać jak fontanna. Słupek paliwa musi sięgać do wysokości kolektora wydechowego.
Witam Podepnę się do tematu. Chcę wymienić w swoim 126p 1998r. przewód alternator - rozrusznik. Stary jest w złej "kondycji". Nowy przewód chcę podłączyć od alternatora bezpośrednio do akumulatora. Czy coś się może stać przy takim rozwiązaniu? Chcę zastosować przewód o grubości 10mm2, czy taki zwykły przewód i o takim przekroju wystarczy? Pozdrawiam
I czerwony i brązowy to plus. Brozaowy z akumlatora a czerwony z rozrusznika gdzie jest podpięty razem z klemą idąca do plusa na akumulatorze Czy to źle ?
witam sprawa jest prosta jak drut po około30sek nastepuje załączenie czujnika spadku napięcia który wychwytuje spadek napięcia i zał.ącza alarm lekarstwo to wyłączenie czujnika spadku napięcia programowo i po problemie a z maluchami jest tak że czasem klakson lubi rozładowywać aku lub rozrusznik itp
Proszę o informację w jakich samochodach jest stosowany rozrusznik z magnesami neodymowymi. chyba w żadnych Zaletą takiego rozrusznika jest możliwość zmiany obrotów przez odwrotne podłączenie zasilania. Czy sprawność takiego rozrusznika jest większa od zwykłego? Jak każdego silnika prądu stałego z biegunami stałymi ( z ferromagnetyka), Sprawność jest...
Bodajże stojan różni się wyprowadzeniem, w starym jest uzwojenie przylutowane do tak jakby nita w środku obudowy, natomiast w nowym jest wyprowadzona miękka linka na zewnątrz do podłączenia na elektromagnes.
Pewnie BSI nawala Powinieneś mieć wiązkę diodową na zasilaniu cewki idącą w kierunku rozrusznika A jak byś podłączył żarówkę 21W zamiast cewki będzie świecić?
Podłącz zwykły woltomierz do akumulatora(na zgaszonym silniku)napięcie powinno wynosić ok 11,0-12,0V.Odpal silnik, jeżeli w trakcie odpalania napięcie spadnie poniżej 9V to znaczy że akumulator jest rozładowany. Po odpaleniu (na umiarkowanych obrotach) napięcie na akumulatorze powinno wynosić ok 14,4V (alternator ładuje prawidłowo).
Zacisk 51 regulatora do szczotek prądnicy(do tego najbliżej pokrywy silnika, obudowy łożyska to jest zacisk 51) i do lampki kontrolnej . Zacisk 67 do uzwojenia stojana (do tego co jest na korpusie, czyli stojanie). Zacisk 30 do + akumulatora (dokładnie podłączany jest do rozrusznika, razem z grubym przewodem z akumulatora).
Tak jak pisałem Cewka, obydwa moduły, czujnik położenia wału, czujnik podciśnienia wymontowałem ze sprawnego malucha. Do cewki prąd dochodzi w pomarańczowym kablu (od stacyjki) a w drugim białym powinny występowac impulsy podczas kręcenia rozrusznikiem. ( podłączyłem żarówkę i wogóle się nie świeci)
Witam, mam mały problem mianowicie mam buggy na bazie oczywiscie maluszka silnik z Eleganta.. buggy sprzedałem na czas braku pieniędzy, po czym ponownie je odzyskałem ale chłopak myślałze ja dla jaj sobie dałem lampke i wywalił mi kontrolke ładowania, teraz juz zapomniałem jak to wszystko miało byc no i nie ma ładowania, nie ma jeżdzenia :(.. wiec tak:...
Mam problem jak wyżej,wymieniałem rozrusznik i mi sie odczepił kabelek,chyba to ten od kontrolki oleju bo jak włączam zapłon to kontrolka oleju się nie świeci,może ktoś wie gdzie go podłączyć? Pozdrawiam
Do +AKu Dokładnie ! A konkretnie do śruby prądowej rozrusznika do której dochodzi gruby przewód z aku . W malczanie z powodu dużego telepania się silnika czesto się on odłamuje .
Najpierw sprawdź czy masz tam napięcie bo jak go nie ma to Ci przekaźnik nic nie da póki tego nie naprawisz. Podłącz żarówkę 5W zamiast elektromagnesu. Jak nie zaświeci to sprawdź czy wychodzi plus ze stacyjki jak przekręcisz na rozrusznik.
Witam jeśli nie kręci rozrusznik a sprawdziłeś wszystkie podpowiedzi przez kolegów to wyczyść styki na podłączeniu rozrusznika bo i przewód od arternatora jest tam podłączony , więc styki muszą być czyste i stabilnie zamontowane. Pozdrawiam,powodzenia.
kręci w samochodzie,ale nie zapali *) - Nie musi, to nie jego zadanie; ma kręcić i nic więcej go nie obchodzi. Można w jakiś sposób go naprawić?? *) - Nie warto. Ten czerwony to chyba prosto do stacyjki *) - Tak. Do automatu wchodzą 3xkable *) - Najgrubszy to z plusa akumulatora, Trochę cieńszy z alternatora - ten musi być podłączony BEZWZGLĘDNIE!!!...
Witam szanownych kolegów! Nigdy niepiszcie napewno jak niewidzicie tej usterki, bo to niekturych wkurza ( np.Mnie) A podobną usterke miałem jak moja mama w naszym fiat 126p wymieniała rozrusznik ( moja mama jest z technik-mechanik ) i zapomniało się jej podłączyć - ( masy ) rozrusznika do karoseri. I cały prąd popłynął przez linke ssania, linke zapłonu...
Jestem za ,stosowałem coś takiego jakies 7 lat temu . Przepadły problemy z ładowaniwem 14,5V jak w instrukcji.Układ taki w moim maluchu działa do dżis.Najczęsciej przerywa przewód łączący rozrusznik z akumulatorem ,masa akku tez,spadek napięcia na tych złączach nioeraz wynosi nawet 2,5V i po ładowaniu. Pzdr.
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Tak jak mówią Ci koledzy powyżej. MAsz gdzieś na sterowaniu rozrusznikiem zwaracie. Do sprawdzenia praktycznie wszystkie punkty masz wymienione. 1) Kostka pod stacyjką 2) przewód między dolną śrubą elektromagnesu a samym rozrusznikiem 3) czy napięcie po wyjęciu kluczyka pojawia się na przewodzie idącym do wsuwki elektromagnesu Naładuj akumulator, rozłącz...
wyciagniety z samochodu, na krótko bez elektromagnesu, bo znalazłem podłączenie jak włączyć rozrusznik bez elektromagnesu, jak sprawdzić elektromagnes i całkowite sprawdzenie rozrusznika z elektromagnesem i kręcącym się wirnikiem czyli tak jak powinno być :D Sorki jak coś pomieszałem...
Kosmo jesli po przekreceni kluczyka rozrsznik tylko cyka to sprawdź kabel, trn najgrubszy, który jest podłączony do rozrusznika. Najprawdopodobniej wysunąl sie z klemy zakończonej uchem - umocowanym do rozrusznika. Nie ma prądu na rozruszniku i nie kręci. Jak naprawisz napisz co było przyczyną Pozdro
Cześć ma ktoś może schemat uproszczonej instalacji elektrycznej malucha na aparacie zapłonowym. Chodzi mi w sumie o podłączenie alternatora cewki rozrusznika akumulatora i stacyjki. Buduje buggy i w sumie więcej mi nie będzie potrzebne.
Plus czy minus na masie nie ma znaczenia ale ma znaczenie czy DF sterowany masą czy prądem. O ile mnie pamięć nie myli Niemcy sterowali DF masą i od 126p i żuka nie będzie pasował ale od ciągnika powinien pasować .Ale jak oznaczany to już nie pamiętam.
kolego alternator jes podłączony do rozrusznika brązowym kablem na nim powino byc 12V zobacz szczotko trzymacz do po tym co zrobiłeś prawdopodobnie pękła szczotka i zobacz połączenie kontrolki do altrnatora
Czy jest ładowanie można bardzo łatwo sprawdzić - wystarczy sprawdzić napięcie na akumulatorze gdy silnik nie jest włączony. Potem odpalić i zobaczyć jak zachowuje się napięcie przy dodawaniu gazu. Sam aku powinien mieć 12,coś V (zależy od naładowania, stanu itd. Może być np. 12,6). Na chodzącym powinien mieć juz gdzieś 13-14V, a przy dodawaniu gazu...
Witam mam fiata z roku 1989 i jak chce go odpalić i przekręcam kluczyk to rozrusznik ani niedrgnie nic poprostu jest cisza tak jak by niedochodził prąd do rozrusznika ale sprawdzałem i kable są podłączone a jk się przekręca rozrusznik to kontrolki na liczniku troszkę przygasają czyli tak jakby dochodził prąd do rozrusznika tylko niemoże nim ruszyć.Prosze...
50a łączy dodatkowo cewkę zapłonową w chwili startu, omijając stosowany wówczas opornik. Taki układ był (bez takiego włącznika ale tzw. kabelek z diodą, takie samo działanie) w 126p FL, w pierwszych Golfach (50a było z elektromagnesu rozrusznika), Ładach. Normalnie cewka jest zasilana około połową napięcia nominalnego (ok. 7V) przez rezystor. W chwili...
Alternator od malucha to żaden problem, nie ma żadnego problemu z mocowaniem, w maluchu był stały rozstaw kół pasowych i to było ograniczenie, Miałem alternator Łada i ładował nie tylko na światła ale też na rozrusznik. Samą długą osią się nie przejmuj, zrób osłonę bo może się przydać do pompy hydrauliki lub serwa. Koła fi 24/4 cm.
Do śruby B+ dajesz gruby przewód do akumulatora, do plusa. Można, tak jak w oryginale podłączyć do rozrusznika, do automatu, tam gdzie przychodzi przewód od akumulatora. Masę silnika łączysz z ramą. Ale pewnie jest, skoro pali na rozrusznik. Dajesz kontrolkę z żarówki 5wat, jeden koniec podłączasz do plusa po stacyjce, drugi do wolnej wsuwki na alternatorze....
Ten przewód idzie do śruby + elektromagnesu rozrusznika, musisz rozpruć wiązkę i wymienić go na nowy, musisz też wymienić mostek prostowniczy w alternatorze, gdyż zwarcie diod spowodowało jego uszkodzenie (o ile nie podłączyłeś odwrotnie akumulatora), ale i tak diody już nie żyją
witam, posiadam silnik 1ca90 Andorii przy traktorku typu sam i mam problem z rozrusznikiem lub z silnikiem. gdy zimy silniki to odpalę przez rozrusznik tylko gdy podłącze szeregowo dwa aku 12[v] do napięcia 24[v]. na jednym nie ma szans. Tak jakby prędkość obrotowa była za mała na jednym aku. jak silnik się lekko zagrzeje to z korby idzie bez problemu....
Witam Konti Z tego, co opisujesz wynika (przynajmniej dla mnie), że ktoś przełożył u ciebie "budę" a następnie składał to tak niezdarnie i szybko jak leci, czyli na sztukę. Ja też miałem kiedyś takiego maluszka, on jest dziecinnie prosty jeśli chodzi o elektrykę, szkoda, że nie jesteś z Poznania, zaradzilibyśmy coś. Nikt ci tu tak naprawde na Elektrodzie...
Wziąłeś za cienkie przewody i masz za duży spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem. Miałeś przecież to podłączyć tak, by na pych odpalił i dojechał 10km do mechanika. Odpalić odpalił to nie kombinuj tylko jedź do tego mechanika i niech on się martwi co z tym fantem zrobić.
Powinieneś wymontować rozrusznik podłączyć do akumulatora i sprawdzić, czy zębatka wypychana jest do końca. Normalnie rozrusznik włączany jest dopiero po wypchnieciu bendiksa do końca a jeśli już jest wypchnięty to jest i zazębiony. Chyba, że masz rozrusznik uruchamiany linką. Wtedy jest inna metoda. Co do regulatora, to nawet nie myśl o przeróbce,...
Jest problem jaki to rocznik Fiata 126. Starsze roczniki miały rozdzielacz i bezpośrednie zasilanie cewki zapłonowej 12V. Kiedy wprowadzono układ bezrozdzielaczowy, to wprowadzono także cewkę o nominalnym napięciu zasilania ok. 8V i zasilono ją przez odcinek przewodu oporowego - na załączonym schemacie oznaczony jako opornik R (w rzeczywistości wygląda...
Pasek dobrałem doświadczalnie do kupienia w każdym sklepie z paskami (lepszy ten bez ząbków w tym wypadku). Krótszego nie da sie złożyć bo bedzie pracował na płasko a nie bokami! wymień oczka na przewodach przy altku, i przy rozruszniku, przy tak słabym ładowaniu jakie ma maluch na wolnych każde 0,5 V uciekające po drodze to sporo Co do instalacji to...
Konektor oznaczony cyfrą 1 - przyłączyć do instalacji samochodu biegun plus ( + ) za włącznikiem zapłonu ( stacyjka ) Konektor oznaczony cyfrą 2 - połączyć z biegunem minus ( - ) Konektor oznaczony cyfrą 3 - połączyć z zaciskiem zasilającym cewki WN przez przekaźnik sterujący W samochodach z silnikiem wysokoprężnym konektor ten połączyć należy z cewką...
Stacyjka za długo nie pociągnie jak dostanie dodatkowe 15 A Ja u siebie w c 330 mam podłączone ze styku 30 stacyjki[prosto z aku stacyjka nie cierpi potem bezpiecznik na jeden halogen 8A [obudowa od elektro-dyszy 126p] potem przełącznik wyciągany i po problemie działa już 3 -ci sezon i jest ok W c 360 poszedłem po bandzie i dałem przekaźnik zasilanie...
Młodyamator, proponowałbym zbudować inny układ, tzn. z elektroniki dla wszystkich (był artykuł). Układ był wyposażony właśnie w kontrolę prądu cewki, automatyczne przeciwdziałanie grzaniu jej gdy silnik sie nie kręcił, odatkowo żeby wyeliminować problem pustego obrotu wałem wystarczyło dać jedną diodkę od rozrusznika. Fabrzycznie nawet instalacja malca...
Witam mam malucha 126p z 98r wersja town. Odpalany na rozrusznik wajcha brak zapalniczki brak wentylatora nawiewu . Kupiłem takowy zamontowałem. Była kostka z czarnym i fioletowym kabelkiem. Ale pod żadnym przyciskiem nie było żadnych wolnych kabelków. Zajrzałem do bezpieczników jest miejsce ale brak bezpiecznika i metalowych blaszek na niego. Tez nie...
Poczytam ale boje się że nie podołam, nie jestem elektronikiem. Muszę wszytko sprawdzać bo nie znam oznaczeń:( Na innym forum MZki czytałem jak ktoś z maluchowym regulatorem miał wiecznie problemy w MZtce a Polonezowski dał mu dużo lepsze napięcie ładowania - a że wpadł mi taki w ręce... W maluchu rzeczywiście jest dużo strat, miałem nadzieję że ten...
(at)wojtek1234321 wybacz ja wiem jak to działa i nie rób z mojej osoby kogoś dziwnego (Debila) wiem iż prąd sterowania jest stosunkowo niski jednak mówimy o zasilaniu rozrusznika i tam prąd jest dość wysoki. Z nikogo nie robię "dziwnego (Debila)" (to są twoje słowa), ale sugerując sie tym wpisem: Najlepiej dać 2,5mm2, oczywiście przewód zasilający...
Na początku były wersje z przewodem oporowym i z rozrusznikiem na linkę i w nich były problemy z iskrą.Później zastosowano w celu podwyższenia napięcia zasilania cewki podczas rozruchu obejście tego przewodu oporowego poprzez diodę podłączoną równolegle do cewki włączającej rozrusznik. Jesli masz taką wersję to wskazane by było wykonać takie obejście.np...
Zapłon możesz ustawić za pomocą kontrolki wykonanej z żarówki 12V/4W. ustaw tłok w górnym martwym punkcie(znak na kole pasowym pokrywa się ze strzałką na na pokrywie rozrządu). Cofasz tłok na znaki 10° Jeden koniec kontrolki połącz na masę, drugi koniec podłącz do aparatu zapłonowego. Przekręć aparat w prawo(kontrolka nie świeci), cofaj delikatnie aparat...
Z ok ja to wiem tylko chce leciec na jak niejamniejszych kosztach i to sam zrobic on zakladal i rozszerzyl minus a na plus dal sreberko zebynie wylatywala :| :D:D:D, no to juz chyba przesada. Sprawdzić napięcie i prąd ładowania, pobór prądu na włączonych światłach, pobór prądu przy zgaszonym silnik i po przekręceniu zapłonu, poczyścić klemy i połączenia...
Witam mam problem mianowicie w fiacie 126p zostały podłączone zle kable na akumulatorze masa do + a ten drugi do - skutkiem tego jest to ze maluch strasznie cięzko odpala ma nierówne obroty , pali tylko na pycha aha jak podpinali aku to iskrzyło z klem i potem odpalałem malucha na rozrusznik ale nie zapalił to na pycha próbowaliśmy ale tez nie zapalił...
No więc rozrusznik tylko po woli się kręci ale elektromagnes nie zaskakuje, może to przez słaby aku, podłączyłem prostownik i zobaczę. Wydaje mi się że jak to by był słaby aku to elektromagnes powinien zaskoczyć, a tu tylko rozrusznik się kręci bardzo po woli. Dodano po 1 Spalił się elektromagnes, po wymianie wszystko działa. To chyba by było na tyle...
Zapłon będziesz miał bo jest ciągnięty od stacyjki. Na rozruszniku na tej śrubie jest (tak jak wcześnij napisano) połączenie z akku i z alternatora. Jeżeli jest tam słabe mocowanie lub coś odłamane do d..pa blada. Nie będzie kręcić i/lub ładować. Sprawdź to połączenie (najlepiej w tym czasie odłącz klemę, bo możesz mieć fajerwerki, blisko do masy!)...
Witam Sugestie poparte pięcioletnim doświadczeniem: Zobacz czy wszystko jest ok z kablem zasilającym rozrusznik - ten najgrubszy idący od rozrusznika przez kanał bezpośrednio do akumulatora. Sprawdź jakość i czystość styków na tym kablu. Sprawdź Podłączenie masy od akumulatora do nadwozia, oraz masy silnika do nadwozia. W jakim stanie jest akumulator?...
Bo to jest coś jak w Velorexie - prądnico-rozrusznik, co z resztą widnieje na niej napisane po niemiecku. Chyba ma Kolega rację: 30 to podłączane przecież stałe napięcie; wyjście by mialo (w niemieckich oznaczeniach) B+. 50 to rozrusznik - jak to w niemieckich. Moze mechaniczny od prądnicy (np 126P) by zadziałał. Chodzi tylko o wpięcie D+ po wzroście...
Witam, przeglądałem już kilka wiadomości na tym forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Mam problem z rozrusznikiem a mianowicie nie kreci wcale. Próbowałem 2 rozruszniki i to samo. Czy jak podłączy się zasilanie z akumulatora bezpośrednio na rozrusznik i poda sie 12V na wylacznik elektromagnetyczny to rozrusznik powinien sie krecić??? Gdy...
Witam ! Sprawdź podłączenie przewodów do rozrusznika. Na jeden ze styków elekromagnesu przychodzi przewód "gorący" z aku oraz przewód "gorący" z alternatora (łączą sią w tym mjejscu). Dodatkowo to wszystko jest narażone na wilgoć, dużo wilgoci . Pozdrawiam
Kontrolka ładowania się świeci? Jeśli jest nie podłączona do alternatora lub ma spaloną żarówkę (!!!) alternator się nie załączy. Sprawdź kabel od alternatora do rozrusznika oraz styk masy karoserii i silnika. Jeśli podczas jazdy na światłach kontrolka ładowania lekko się mrzy, wymień regulator.
Przewód oporowy był poprowadzony pod podłogą. Nie był. Nie dam sobie głowy uciąć, ale wydaje mi się, że był on zawieszony na ścianie grodziowej, za silnikiem. Dokładnie. Za obudową termostatu. W wiązce na ścianie grodziowej był pojedynczy konektor do jego podłączenia o ile w danym modelu taki przewód występował. Jeśli nie występował to zamiast złącza...
Mam taki problem z rozrusznikiem odebrałem go od mechanika wymienił bendix i cewke , podłączyłem go wczoraj i kręcił a dzisiaj nie chce tylko na pych mianowicie problem wygląda tak - chce zapalić kontrolki przygasają i słychać tylko cichutkie pyk na rozruszniku . Kabel czerwony gruby razem z brązowym są na jednej śrubie , podwójny cienki na samiczcce...
Odmian maluszków było trochę. Skoro do cewki idą dwa przewody to domniemywam, że może być to wersja z kablem oporowym, które to były w wersjach z rozrusznikiem w stacyjce. Było to ułatwienie rozruchu - przez cewkę szedł wyższy prąd podczas kręcenia rozrusznikiem. Tam powinna być specjalna cewka, która po podłączeniu 12V (np z alternatora) powodowała...
https://obrazki.elektroda.pl/3616644900_... Nie powinno nic świecić. Ma mrugnąć jak moduł kluczuje cewkę. Taka jest idea pracy tego i każdego układu zapłonu. Jeśli świeci to też po cewce już raczej. Ja podpiąłem żarówkę na wtyczce która idzie do cewki ale nie podłączyłem wtyczki do cewki, kostka ma dwa kable jeden plusowy od stacyjki...
Też kiedyś przerabiałem ten temat ledwie dychającego silnika diesla był to ford 2,5d i robiło się różne patenty Pierwsze to podłączyłem świece płomieniową do przełącznika sterowanego ręcznie [grzejesz ile chcesz i przy jakiej temperaturze chcesz] W wyjątkowo duże mrozy podgrzewałem taką dmuchawą grzewczą albo pompę paliwa albo misę olejową i pomagało...
Ja u siebie założyłem do c 360 alternator od żuka 9 diod W żuku tez jest pasek 17 tak jeden problem z głowy Najważniejsze przy montażu to jak pisali wyżej nie żałować grubości przewodu alternator-rozrusznik alternator, ustawić prosto tak aby nie cięło paska i wszystko mocno po przykręcać Dodano po 3 I jak wyżej regulator napięcia od 126p-super sprawa-tani...
Prądnice mają dwa rodzaje sterowań wzbudzania albo jeden koniec cewki wzbudzania jest podłączony do szczotki prądowej a regulator zwiera drugi do masy tak jest z minusem na masie, regulator od fiata 126p, Ursus C-4011. W drugim rodzaju podłączenie jest odwrotne, regulator zwiera koniec cewki wzbudzania ze szczotką prądową tak jest w prądnicach z plusem...
witam, mam malucha, zapłon platynki, cewka ta duża z kablami bezpośrednio na świece,(nowy akumulator, rozrusznik dosc stary na kluczyk ale dobry), gdy jest zimno przychodze, kręci wolno, ok, tyle ze musze z 30, 40 sekund kręcić, z przerwami 5 sekundowymi by zapalił, raz wziałem drugi akumulator podłączyłem bezpośrednio pod cewke, kręcił wolno ale do...
Witam. Mam problem z ww. autkiem a mianowicie: Kupiłem go tydzień temu od starszej pani która nie jeździła mobilkiem od 4 lat... Przekonywała mnie że przyjechała nim ostatni raz z pracy kiedy odeszła na emeryturę i po prostu zamknęła maluszynę w garażu i tyle.... Po 4 letnim postoju nie myślałem go kręcić rozrusznikiem bez zlania starego oleju i nasmarowania...
proponuję jednak wymienic tulejki na nowe i nasmarowac je (chociaż nie zalecają, ale ja zawsze smarowałem i zauważyłem że dłużej wytrzymują). Jak chcesz sprawdzic czy nie masz przebicia z uzwojeń stojana lub wirnika to zrób tak: rozkręc rozrusznik na części weź starą lampkę i odkręc przewody od włącznika lampki, podłącz te przewody: jeden do uzwojenia...
Każdy z nas, kto miał malucha to na pamięć zna schematy (z kolorami włącznie, bo fiat się ich trzyma). Jak masz napięcie na akumulatorze, a nie masz nigdzie indziej to do sprawdzenia: złączka 5, złączka 28 i gniazdo bezpiecznika nr 1. Na razie nie wyciągaj alternatora-odkręć od niego ten gruby, stopiony przewód (prowadzi on do rozrusznika). Zabezpiecz...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Możemy już zakończyć temat moduł zawiódł.Założyłem 2 cewki WN i odrazu zapalił.Mam tylko jedno pytanie czy takie podłączenie może pozostać do czasu gdy nie kupi ę nowego modułu.Pozdrawiam. http://obrazki.elektroda.net/4_127012441... Dodano po 49 Sory za wygląd.
podłączyć rozrusznik skoda schemat podłączyć rozrusznik podłączyć rozrusznik krótko
napełnianie kartridży canon schemat blokady drzwi wyciąć otwór szkło
odblokowanie hantek rozebrać zelmer admiral
Zamrażarka nie mrozi, tylko chłodzi - przyczyny Migotanie ekranu i ograniczenia LG G3 w 2024