Witam . Mile widziane,a raczej konieczne zabezpieczenie silnika odpowiednim termikiem.Obwód sterowania zabezpieczyłbym bezpiecznikiem.
Tak aby nastawa zawierała się w połowie zakresu, wtedy będziesz moģł ustawić go wg potrzeb zwiększą lub mniejszą czułością na zablokowanie silnika.
Witam. Program sterownika musi przewidywać uaktywnianie wyjścia odpowiadającego za włączenie stycznika. Jeśli sterownik ma wyjścia przekaźnikowe o odpowiedniej obciążalności to styk odpowiedniego wyjścia można zastosować bezpośrednio. Można też zrobić to, dla wydłużenia trwałości styku, za pomocą przekaźnika pośredniczącego. Taki przekaźnik stosujemy...
Dokładnie tak.
Poczytaj tutaj;[url=http://www.plcs.net.pl/index....
Ten twój silnik jest trójfazowy powiadasz. A w silnikach trójfazowych zmiane kierunku obrotów ustawia sie poprzez zamiane jednej fazy z drugą. Dodano po 14 http://obrazki.elektroda.net/76_12312404... Dodano po 14 masz schemat Dodano po 13 przez stycznik
Na początek należy połączyć uzwojenia silnika i kondensator. Wyprowadzić 3 przewody: wspólny (ten podpięty do BC), oraz dwa kierunkowe AE oraz DF. Teraz w zależności który koniec zasilimy silnik będzie pracował lewo/prawo(ten przełącznik na schemacie). Teraz tylko należy podpiąć styczniki i gotowe. W tym silniku nie jest to aż takie proste. Kolego...
Do wyjścia stycznika jest podłączony termik,do wyjścia z termika podłącz silnik.
Witam Tu masz połączenie sterowania z zabezpieczeniem przed wciśnięciem dwóch przycisków jednocześnie i sklejeniem się styków stycznika, taka sytuacja doprowadziłaby do zwarcia między fazowego.
I jesteś pewny, ze taka cewka jest w środku stycznika ? No właśnie trzeba sam stycznik sprawdzić bo cewka może być na 220AC ;)
Kolego pawel3 , do zasilenia tego silnika musisz użyć trzech styczników. Tu masz schemat takiego sterowania. http://www.silnik.pl/index.php?func=3&pa... Jeszcze gdyby Cię interesowało to są do tych silników wyłączniki krzywkowe, nawet takie które mają dwa biegi i dwa kierunki obrotów, wszystko w jednym przełączniku.
Kol. 78db78 zamieścił schemat podłączeń silnika w układach gwiazda i trójkąt, ale ty cały swój układ masz podłączyć tak: https://obrazki.elektroda.pl/4949919200_... poprawiono.
Jedno czy trójfazowy?
Jak podpiołeś układ poprawnie to niema czego szukać silnik pracuje w gwiezdzie ale pomiar pradu nie zaszkodzi
A do czego jest tam stycznik, nie jest do niego podłączony silnik ?
Tak, w ten sposób powinieneś podłączyć.
Czy sam chcesz podłączyć ten moduł? Pytam, bo masz schemat i według niego trzeba to zrobić. Jeżeli już Twój silnik jest podłączony, to trzeba dostosować podłączenie do tego schematu. Symbole na schemacie to: K1 - stycznik główny, K2 - stycznik trójkąta, K3 - stycznik gwiazdy, K5 - przekaźnik czasowy, F2 - zabezpieczenie przeciążeniowe silnika, S1 -...
https://iautomatyka.pl/zmiana-kierunku-p...
http://obrazki.elektroda.net/24_12403492... http://obrazki.elektroda.net/24_12403492...
A jak ten silnik podłączyć na styczniki?
Tak ,stycznik załącza spawarkę (trafo) i sterowanie silnikiem podawania drutu ,gdy zwolnisz przycisk na fajce wyłącza stycznik i wtedy przez te styki normalnie zwarte przez ten rezystor ceramiczny jest wykonane hamowanie silnika
Za pośrednictwem odpowiednio dobranego przełącznika gwiazda / trójkąt. Albo automatyki na stycznikach. Na pełnym wypasie przez falownik.
Nie należy przełączać prawo -lewo dopóki silnik się nie zatrzyma . Inaczej kiszka. Stosując Przełącznik P - 0 - L nie mamy problemu. Można również dołożyć przekaźnik czasowy. jerzyp2015 w podanym przez Ciebie przykładzie, o ile dobrze się przyjrzałem to przed każdą zmianą kierunku obrotów należy wcisnąć przycisk 0.
Witam. Zamierzam zabezpieczyć silnik 7.5 kW czujnikiem (czujnikami) zaniku i asymetrii faz. Zastosowałem 3 styczniki do uruchomienia silnika w gwiazdę i trójkąt. Czy mógłbym prosić o poradę, gdzie podłączyć czujniki, aby wyeliminować możliwość wadliwej pracy silnika ze względu na wypalone styki styczników? Miło by było popatrzeć na schemat podłączenia....
Witam. Chciałbym podłączyć silnika pompę głębinową 3f przy użyciu stycznika oraz czujnika zaniku faz i asymetrii. Mam mały probelm z podłączeniem tego czujnika a mianowicie gdzie podłączyć jego styki 7,8? Opinie są różne. Jedni mówili mi abym zrobił to za s301 w układzie sterowania drudzy natomiast aby zrobić to przed cewką stycznika. Jaka jest prawidłowa...
Czyli podłączyłeś ten silnik poprzez stycznik zwierający gwiazdę .A więc teraz, tak silnik w gwieździe pójdzie zawsze jeśli idzie w trójkącie jeśli chodzi o uzwojenie nie ma takiej możliwości technicznej by było inaczej więc obecność nawijacza zbyteczna .Powtórzę jeszcze raz to co w innym poście pomierzyć napięcia , ja mam pewność że to stycznik zwierający...
Moduł przekaźników też nie jest potrzebny. Jest to klasyczny układ nawrotny na stycznikach (bez podtrzymania)
Presostat steruje 1 fazą a silnik masz trójfazowy. Musisz zastosować stycznik, Presostat steruje stycznikiem a stycznik silnikiem trójfazowym.
Tu masz schemat: www.elektronik.edu.pl/strnaucz/strona_ss...
Jak widzisz sterownik jest jednofazowy a silnik trójfazowy. Więc potrzebne dwa styczniki trójfazowe. Sterownik będzie sterował stycznikami, a odpowiedni stycznik będzie włączał odpowiedni kierunek obrotów.
Powinno to wyglądać tak jak na załączonym obrazku. Zakładam że styki zielone kasetki to styki NO a czerwone NC. Natomiast styk 3 i 4 TSM-1 to styk NO. Jest to podstawowy układ start stop, Dorysowany silnik bo pewnie do tego będzie służyć
Nie należy zapominać ,że soft-start nie za stępuje wyłącznika on ma tylko ułatwić rozruch a gdy się on zakończy powinien być zbocznikowany poprzez styki stycznika.
Musisz zastosować wyłącznik gwiazda trójkąt lub softstart ale to droższa opcja. Nie "wyłącznik" a "przełącznik" PS. Co do "wybijania" to można co najwyżej szybę lub zęby ;)
Falownik jednofazowy, podłączasz pod 230V, na wyjściu masz 3x230V podłączasz silnik w trójkąt. Można zrobić płynny start, regulację obrotów, obroty prawo-lewo. Używany falownik to koszt kilku stów, trochę taniej wyjdzie zrobienie układu na stycznikach i przekaźnikach.
Ten silnik jest trójfazowy, więc jeśli musisz mieć tokarkę na jedną fazę, to ten silnik odpada. Jeśli masz dostęp do "siły", to możesz użyć ten silnik, ale instalacja wymaga modyfikacji. Styczniki się nadają.
Prąd stały plus duże obciążenie silnika z opcją zwarcia -więc tylko stycznik ewentualnie R15 4PDT
gag70 Silnik jest normalnie podłączony przez styczniki trójkąt gwiazda Więc pół sukcesu, te styczniki już mają jakąś linię napięcia sterowniczego, trzeba ją tylko przerwać w przypadku błędnego przyłączenia zasilania. V.
Zobacz tutaj www.zamel.pl/index/downloadFile?file=/pu... Zamiast syrenki sygnalizacyjnej podłącz drugi stycznik zasilający silnik zamienionymi fazami.
Witam. Styk pomocniczy musi być NO (normalnie otwarty), czyli zwierny. Po zadziałaniu stycznika zwiera on chwilowe zestyki przycisku "start" i w ten sposób stycznik jest podtrzymywany. Pzdr.
(at)78db78 no pisała ja :) zabezpieczenie nadprądowe silnika V.
Grzybkiem przerywasz obwód cewki stycznika, co powoduje wyłącznie silnika.
Witaj Kolego z doborem bez znajomości maszyny jest mały problem. Ja jednak proponuję Ci inne rozwiązanie. W szafie elektrycznej do której ten silnik był podłączony znajdź stycznik. Pod stycznikiem będziesz miał termik, a jeżeli nie to przed nim powinien być bezpiecznik. Przewody stycznika, nastawy termika i typ bezpiecznika pozwoli Ci w przybliżeniu...
Witam, Tak jest to możliwe. Ale aby wykorzystać w pełni możliwości CZF-2 musisz L1,L2,L3 i N zasilające podłączyć przed pierwszy stycznik - ten z prawej a resztę za termikiem na stykach odchodzących już do silnika. Sterowanie - zezwolenie natomiast podłączyć pod ten lewy stycznik którym steruje LCA.
Witam. Wolałbym prościej np. Z zacisku CZF 11 do zacisku stycznika L1, z CZF 12 do zac. stycznika...... Bo podłączenie silnika do stycznika zostaje jak było jak rozumiem T1, T2, T3. DZIĘKUJĘ
Rozwiązanie na stycznikach Moeller-a z modułami czasowymi
30 - + stały 15 - + po zapłonie 31 - masa 50 - sygnał + z rozrusznika G - wyjście na świece NTC - czujnik temp silnika La - końtrolka
Proponowałbym wyłącznik silnikowy wstawić przed stycznikiem K1. Nie jest mi znana żadna korzyść ze wstawiania go przed stycznikiem. Większość kompaktowych rozwiązań wygląda w ten sposób, że po styczniku następuje wyłącznik. Natomiast żeby było lepiej, stycznik K3 podłączyłbym wprost do lini L1L2L3
Tak, teraz jest OK, żółty to N? Nie ma potrzeby puszczać go poprzez styczniki, silniki 3f nie potrzebują N do poprawnej pracy, za to PE podłączony do obudowy to konieczność.
W takim wypadku należy Wykonać układ załączania stycznika przyciskiem astabilnym/ stycznik z samopodtrzymaniem/. Wyłączanie stycznika stykiem NC przyciskiem astabilnym. Przekażniki od radiolinii poprzez przekażniki pośrednie podłączyć Włączający równolegle do włączającego astabilnego Wyłączający szeregowo z wyłączającym astabilnym.
Bo chciałbym podłączyć silnik pod stycznik . Obecnie jest to zrobione na przełączniku 0-1 i w obudowie silnika jest przełącznik gwiazda trójkąt.
Niektóre presostaty mają tylko dwie pary styków to jednofazowe . Jest to oczywiście źle dla odłączenia trójfazowego ponieważ jedna faza będzie stale zasilana do silnika .
Ten pierwszy nie jest przeznaczony do załączania obciążeń silnikowych. Ten drugi owszem. Szukaj pierwszego lepszego stycznika do obciążeń o charakterze AC-3, o parametrach łączeniowych co najmniej takich samych lub lepszych jak odbiorniki do niego podłączone.
w instalacji mam L1 , L2, L3 , N , i masa na grubym bolcu To nie "masa", a przewód ochronny PE zwany potocznie uziemieniem. Jeśli wpiełem mase do silnika to wywalało różnicówke.. jesli N.. to jest ok.. a jesli nic nie podłaczałem tylko same fazy to tez działał .. wiec co zrobic ? Do punktu gwiazdowego silnika nic się nie podłącza. Natomiast PE podłącz...
Sprawdź miernikiem obwody. Powinne być dwa obwody po trzy kable, jeden z nich to 1 bieg a drugi obwód to 2 bieg. Zwróć uwagę aby kolejność faz na obu obwodach była taka sama bo jeżeli podczas biegu przełączysz bieg i wymusić zmianę kierunku obrotów to możesz zniszczyć silnik.
Prosił bym o prosty schemat podłączenia z dokładnym wytłumaczeniem. https://obrazki.elektroda.pl/5740745300_... Co tu tłumaczyć, wszystko jest opisane.
cieżko chyba zmienić polaryzacje kiedy od układu odcina sie zupełnie napięcie. Jeśli zrobić to na styczniku/przekaźniku to nie koniecznie tylko silnik musi mieć wtedy zasilanie. Na styczniku/przekaźniku widzę to tak (w zwykłym styczniku można użyć samych styków pomocniczych jako głównych do Twojego pomysłu. Jeśli chodzi o przekaźnik to ze stykami NO...
Na zdjęciu nie znajduje się stycznik, tylko polski przekaźnik, prawdopodobnie RM1.
Może to były styczniki dwustronnego działania. no po przyciągnięciu elektromagnesu przełączałoby na drugi bieg. Lub drugie uzwojenie o innej prędkości obrotowej.
Nie uzyskasz tego musisz pod piny podłączyć nie silnik tylko styczniki czyli do cewek styczników (A1) N i pod piny; cewka (A2) Com1/ do drugiej cewki (A2) Com2
Czujnik zmierzchu podłączyć do przekaźnika przełączającego, jeden styk do stycznika otwierania drugi do zamykania. Od styczników do odpowiednich krańcówek i po kłopocie.
Nie można. 10A to jest maksymalny prąd obciążenia. Silnik 1,5kW to taki prąd będzie pobierał w trakcie pracy, ale w chwili rozruchu nawet ponad 40A. Silnik jest urządzeniem indukcyjnym i dlatego tak się zachowuje. Musi być odpowiedni stycznik, który wytrzyma prąd rozruchowy minimum 40A.
Cewka od przekaźnika pobierała 7mA, więc RCD nie wyzwoli. Cewka od stycznika pobiera więcej i wyzwoli RCD. Nie zmienia to faktu że jeśli podłączyłeś 1:1 to od początku było źle podłączone.
Z załączonego zdjęcia nie wynika gdzie leży problem, bo nie widać przycisku o którym piszesz i jak on jest podłączony. Przypuszczam, że chodzi o stycznik i prawdopodobnie nie ma podtrzymania stanu załączenia.
Ten stycznik jest za mały- prąd rozruchowy silnika 4 kW spali styki. Sterowanie 24V jest tylko po to żeby instalacja była bezpieczna. Potrzebny jest transformator bezpieczeństwa. Stycznik 24V nie będzie włączał silnika tylko 2 stycznik włączający silnik.
Na rysunku poniżej masz rozrysowane jak ma wyglądać podłączenie pod styczniki, jak masz na silniku oznaczone końce to nie powinieneś mieć problemów. http://obrazki.elektroda.net/41_12237998...
Prostuje pytanie kieruje do autora postu który pytał o podłączenie silnika 3f do presostatu. Więc podtrzymuje możliwość użycia stycznika.
Witam! Falownik jest zasilany jednofazowo dlatego silnik 230/400V należy podłączyć w trójkąt, bez pośrednictwa stycznika na wyjściu. Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.net/96_12012873...
Do jakich zestyków w styczniku te przewody dokładnie podłączyć?
Czy do przekaźnika potrzebne jest dodatkowe zasilanie 230V Tak przekaźnik czasowy działa na 230 V. Ale to nie przeszkadza, wystarczy, że weźmiesz zasilanie do niego z jednej z faz dochodzących do urządzenia. Schemat podłączenia przekaźnika jest na stronie którą podlinkowałem. Tylko że dodatkowo na zacisk nr 3 przekaźnika dajesz włącznik zasilania,...
Jeśli tylko do silnika (bez automatyki- stycznik, lampka sygnalizacyjna itp), to należy podłączyć 3 fazy i przewód ochronny- czyli PE. W przypadku, gdy urządzenie będzie wyposażone w styczniki lub inną automatykę pulpitową zasiloną napięciem 230V, wtedy należy dostosować przewód zasilający do gniazda z którego urządzenie będzie zasilone, a więc 3xL+...
To prawdopodobnie stolarski wyciąg do trocin. Spotkałem się na stolarni kilka lat temu z podobnym problemem. Wyciągi trocin stały w innym pomieszczeniu a formatówka w innym i za każdym razem operator musiał wychodzić przed pracą na formatówce aby złączyć wyciąg. Wystarczy zamiast owego wyłącznika zastosować stycznik. Cewkę stycznika należy wysterować...
Przekaźnika czasowego, a sterowanie jest wtedy na stycznikach.
Pierwsze pytanie - co napędza silnik? Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że nie w każdym przypadku wolno (przepisy) sterować maszynami na odległość?Co zrobisz jeśli w momencie krytycznym - konieczność szybkiego wyłączenia silnika padnie bateria w nadajniku? Samo sterowanie opisali koedzy wyżej. Pozdrawiam Słuszna uwaga. Proponuję oprócz sterowania (odbiornik,...
Stycznik musi mieć cewkę na 24V (lub nawet na 12V) 1. Zasilacz 24V lub 12V (lub transformator jeżeli cewka stycznika będzie na prąd przemienny o wydajności prądowej wystarczającej do wysterowania stycznik 2. Stycznik odpowiedni do mocy silnika (prawdopodobnie 400V, 10A, praca AC3) 3. Obudowa hermetyczna do stycznika 3. 2 krańcówki hermetyczne dostosowane...
Prawdopodobnie w układzie nie jest podłączony styk podtrzymujący ( styk pomocniczy stycznika ). Na rysunku masz pokazane jak powinien wyglądać obwód sterowniczy ( Q to stycznik ).
Popatrz na http://www.falowniki.edu.pl/nauka,2,5,37... Kiedy wyłączasz styczniki?
Z tego wynika, że układ powinien być bez stycznika? Powinien stycznik zawierać, ale odpowiednio podłączony. Po drugie, czego nie napisałem wcześniej - mieszasz symbole ze schematu ideowego i montażowego. Narysuj ten przekaźnik czasowy tak jak narysowany być powinien. Zadaniem układu jest: - załączenie silnika po jakim czasie, - wyłączenie silnika po...
Te dwa przewody dodatkowe powinieneś podłączyć do cewki stycznika : Jeden do A1, drugi do L1, A2 stycznika do N. Jest to tzw termokontakt i rozłączy zasilanie jeśli silnik będzie zbyt ciepły. W przypadku uszkodzenia silnika na gwarancji, bez podłączonego termokontaktu najczęściej odrzucają reklamację.
Tu link jak to podłączyć na styczniki ; http://www.plcs.net.pl/index.php/schemat...
Pewnie do sterowania stycznika. M
Stycznik ma dużo większą przerwę i to wymuszaną relatywnie silnym układem "sprężynującym". Prawdopodobieństwo zespawania styków przekaźnika jest o rząd wielkości większe niż przy styczniku. Nie muszę chyba tłumaczyć co się stanie jeśli będziesz manipulował przy silniku, który na stałe ma podłączoną jedną fazę...
Czy to jest możliwe, że silnik 2,2kW 3 fazowy połączony w gwiazdę pobiera 5A? 400*1,73*5*0,8*0,8=~2,2kW... Pośrednią przyczyną spalenia były zaśniedziane styki w przełączniku, który odłącza gdy baniak się już napełni wodą. Ten baniak to hydrofor, nie przełącznik tylko wyłącznik ciśnieniowy. Lepiej zastosować stycznik, a wyłącznik ciśnieniowy niech...
Ale jak podłaczyć skoro raz XYZ są zwarte ze soba a raz dołaczone do faz? Faza ginie na silniku a nie na dopływie. To zastosuj stycznik z termikiem na zasilaniu przed przełącznikiem Y/D
Rozłączyć mostki i przewody silnika podłączyć na wyjście, a na wejście przewody wychodzące ze stycznika. Można też zostawić jak jest i inaczej podłączyć stycznik ale wtedy stracisz kontrolę styków stycznika przez CZF2-B. Nie wiem jak ten CZF się zachowa jak dodatkowo w obwód stycznika wepnie się presostat w istniejącym stanie.
Witam. Potrzebuje rady. Podłączenie silnika, stycznika, bezpiecznik i falownika. Sterowanie z pulpitu włącz /zalacz nie działa falownik wyłączony stycznik nie reaguje i brak napiecia. Gdy stycznik mechanicznie wcisne i trzymam zapala się falownik jest napięcie i wtedy z panelu sterowania normalnie załączam silnik i działa normalnie, gdy puszczę stycznik...
Przykładowo do podłączenia sygnalizacji zamknięcia/otwarcia styków. Do sterowania innym stycznikiem. I tak dalej i tym podobne.
https://www.falowniki.edu.pl/uklad-dahla... Tu masz przykład realizacji układu dahlandera na stycznikach, drugim rozwiązaniem jest zastosowanie przełącznika zamiast styczników.
Nie dostałem na to pytanie odp . więc może inaczej się zapytam . wiem że po podłączeni zamiast silnika stycznika nie da rady tak podłączyć tak aby silnik chodził w dwie strony ale w moim modelu wychodząc z odbiornika 4 przewody , 2 na przednie lampy ( świecą gdy pojazd jedzie do przodu ) i 2 na tylne ( świecą gdy pojazd jedzie do ryłu ) . Więc zamiast...
przed włącznikiem ciśnieniowym jest stycznik Zatem jak podłączysz ten wyłącznik do sterowania stycznika? Przecież tenże wyłącznik ma zasterować stycznikiem więc musi być zasilony. czy do takiego wyłącznika można podłączyć silnik na 230 V Silnik podłączysz do stycznika a wym przypadku mógłby to być przekaźnik dla napięcia 230 V..
Żadnego kondensatora. Styki mają być podłączone zamiast tego styku w silniku. Wciskasz przycisk start-stycznik podaje napięcie -trzymasz przycisk dalej aż silnik wejdzie na właściwe obroty -puszczasz przycisk -rozłącza się uzwojenie rozruchowe -silnik pracuje. Musisz tylko te dwa przewody podłączone do styków w silniku wyprowadzić do tabliczki zaciskowej.
Bardzo dobrze! W tym układzie możemy zastosować mały(cena) stycznik Y(K3M) który załączany jest bez obciążenia, a czarną robotę załączenia prądu rozruchowego wykona stycznik sieciowy(K1M) .
Jeden z tych wentylatorów "ma zmianę prędkości" poprzez zasilanie innych wyprowadzeń silnika, drugi chyba nie. Na pokrywach tych tabliczek zaciskowych powinny być schematy podłączenia. Alternatywnie można wykorzystać: https://obrazki.elektroda.pl/9520147700_... i zamiast przełącznika 1-5 dać dwa przekaźniki/styczniki - niska i wysoka...
Czy taki się nada: https://allegro.pl/oferta/wylacznik-siln... Z Eatona poszukaj sobie PKZM0. Jakbyś chciał "zaszaleć", to poza samym PKZM można się jeszcze pokusić o czujnik zaniku fazy oraz stycznik.
Zasilanie na stycznik, ze stycznika na termik z termika na silnik.
Nie wiem tylko gdzie się wpiąć w instalacji trojkat-gwiazda. W instalację zasilającą silnik nigdzie . Musisz podłączyć w układ sterowania załączający styczniki . Jak wygląda twój schemat obecnie .
jak był podłączony kondensator do stycznika czy do silnika bezpośrednio w sobote mam egzamin i dzis na zajęciach sie zastanawialiśmy Kondensator trzeba było podłączyć przy silniku , nie wprowadzało się go do styczników.
Ten pierwszy owszem jest przystosowany do pracy w trójkąt ale przy napięciu między fazowym 220V, np. po przez falownik. Jeżeli ten większy ma 6 wyprowadzeń to można go podłączyć w gwiazda/trójkąt chociaż producent podaje że w trójkąt. Będzie maił wtedy lżej wejść na obroty. Styczniki 63A moim zdaniem na przerost. Styczniki i termiki kup ze stykami pomocniczymi...
Ale żeby to zabezpieczenie ewentualnie wykorzystać musisz mieć łącznik zasilania silnika zrobiony ze stycznikiem, bo do M611 go nie podłączysz. V.
Proszę o pomoc w podłączeniu prądnicy 220 V o mocy 5000 W do silnika o napięciu 220 V i mocy 1.5 kW oraz o pierwsze uruchomienie silnika z sieci elektrycznej o napięciu 220 V. Chciałbym rozłączyć silnik w układzie styczników i ponownie podłączyć go do prądnicy w celu ciągłej pracy. Jakiego typu styczniki o szybkim działaniu powinienem użyć? Proszę o...
Rozumiem, że koledze retrofood łatwiej odpowiedzieć na pytanie jak przejść z przewodu 4-żyłowego na 5-żyłowy niż nas tak "skomplikowane" pytanie jak moje. Pytanie zrodziło się z tego, że jak dotąd wcześniej nie podłączałem czujników pojemnościowych (w ogóle) do stycznika. Podejrzewam, że powinienem czujniki (pojemnościowy i bezpieczeństwa) podłączyć...
podłączyć stycznik silnik fazowy podłączyć silnik przez stycznik podłączyć falownik stycznik
głowica próżniowy wymiana samsung świetlówki deska rozdzielczy iveco
Factory reset dekodera Arris VIP1113M - jak to zrobić? Schemat podłączenia przewodów w mikrofonie KPO 500