Pin 30 przekaźnika wejście na zasilanie kamery np. z gniazda mocy tył. bezp.7,5A pin 87 wyjście zasilania na kamerę pin 85 masa z karoserii pin 86 światło cofania znajdzieśz próbówką/miernikiem w lampie
Ale dzienne powinny gasnąć po włączeniu pozycji a nie mijania...
Gdzie i dlaczego podłączyć czujnik światła w przekaźniku zmierzchowym AZ-112?
Chyba właśnie takie rozwiązanie, jakie podał Kolega Andrzej20001 teraz Koledze rysowałem: http://obrazki.elektroda.pl/3744921700_1... Jest bardziej poprawne, prąd dziennych nie obciąża stacyjki - a spełnia wszystkie wymogi. Dioda dowolna, prostownicza - konieczna w razie włączenia pozycyjnych BEZ ZAPŁONU (wówczas przekaźnik także by...
Zrób Kolego tak: http://obrazki.elektroda.pl/3809827100_1... Należy wykonać dwa takie układy; na przód jeden i na tył - jeden. Zasilanie daje Kolega według swego zamiaru: jeśli mają świecić TYLKO w czasie pracy maszyny, podłącza Kolega do zacisku stacyjki "15" lub "54". Gdy mają świecić i na postoju (załadunek itp.) - to zaraz za bezpiecznikiem...
Dwa przewody to zapewne podświetlanie przycisku a pozostałe to włącznik. Musisz to podłączyć przez przekaźnik. Włącznik ma załączać przekaźnik a przekaźnik światła.
Mam taki przekaźnik ale nie bardzo rozumiem jego zasadę działania. Wg schematu to są dwa przekaźniki w jednej obudowie. Chciałbym podłączyć światła do jazdy dziennej tak aby zgasły po zapaleniu pozycyjnych ale żeby świeciły razem z długimi. Czy na tym przekaźniku mogę to zrobić? Możesz o ile to zwykły przekaźnik podwójny. Jeśli nie to proszę o opis...
Jeden i drugi schemat to to samo i poprawnie. Sprawdź przekaźnik czy klika podłączając 85 i 86 do + - akumulatora.Postojówka do której sie podłaczyłeś rozumiem że świeci.
Plus po stacyjce daj z jakiegoś grubszgo kabla,przypuszczam źe i nie gaśnięcie po włączeniu pozycyjnego ma z tym związek. Sprawdż bezpiecznik F 48 kabel czerwony. Były dwie skrzynki bezpieczników w tych autach . W jednej był nornalny plus po stacyjcea w drugiej gasnące po paru sekundach.
Wygląda na przekaźnik. Zwykle w samochodach światła dzienne podłączone są właśnie poprzez przekaźnik i po uruchomieniu świateł mijania tamte gasną. Widać że jest jakiś błąd w ich sterowaniu i ja bym to właśnie sprawdził
Pewnie moduł od świateł ogląda prąd i widząc większy stwierdza zwarcie i odłącza światła. Podłączenie poprzez przekaźnik powinno rozwiązać sprawę.
Normalnie to nawet dałoby się zrobić na jednym takim module pojedynczym bistabilnym. Tyle, że w tej instalacji nic nie zrobisz, ponieważ brakuje Ci jednej żyły pomiędzy puszkami. Wtedy mógłbyś moduł zamontować w jednej z puszek. W drugiej puszce zewrzeć przewód. Dwie dodatkowe żyły są potrzebne do sterowania. Żyły te podłączasz pod COM i S1 i równolegle...
Spróbuj podłączyć zasilanie kamery ze światła wstecznego przez przekaźnik.
Fotorezystor nieoświetlony ma rezystancję nawet kilka megaomów (mam takie) i prąd bazy wynosi wtedy praktycznie zero a tranzystor nie przewodzi i przekaźnik nie przyciąga kotwicy, po oświetleniu rezystancja FR spada do kilku kiloomów lub nawet mniej (mam takie co oświetlone mają oporność kilkaset omów), prąd płynie od plusa do bazy tranzystora przez...
Dodam że niektóre modele R posiadają światła do jazdy dziennej zamiast p.mgielnych i też nie opisałeś tej informacji. Przewód od świateł dolnych drogowych to właśnie filoletowy w wiązce lewej strony kabiny biegnący bezpośrednio z Visa to nim zasterujesz przekaźnik.
Podłącz żółty do pozycyjnych przez przekaźnik
Może zasilaj wentylator od strony światła przez przekaźnik i wtedy od strony sterownika wifi nie zaświeci to żarówek.
Jesteś pewny że nie jest uszkodzony ten przekaźnik?
To które opisałeś będzie działać w przypadku zwykłej instalacji, ale u mnie nie. Zastosuj przekaźniki Jak ? Dwa przekaźniki z cewkami 230VAC podpiętymi równolegle do lampek, tworzą "bramkę OR na 230V" Trzecią lampkę podłaczamy do zasilania przez połączone równolegle styki NO obu przekaźników.
Witam. Dioda jest nie potrzebna. Potrzebny jest przekaznik co rozlacza kiedy wlaczysz swiatla mijania .
Mam pytanie w związku z tym tematem. Czy mogę na tym przekaźniku podłączyć kilka źródeł światła włączanych oddzielnie, czy do każdego włącznika muszę dać oddzielny przekaźnik?
Jeśli już musisz zasilić to tak po partyzancku z żarówki reflektora czy jej przekaźników to daj 2 diody prostownicze, np 1N5408 katodami do tylnego światła, anoda do przekaźnika świateł mijania, druga anoda do przekaźnika świateł drogowych.
Włącz normalne światła i zobacz czy się dzienne włączą. Jeśli tak to + plus świateł dziennych należy podłączyć do 87 a 87a zostawić wolny. Jeśli nic się nie swieci, to trzeba sprawdzić, czy światła nie są sterowane masą, bo zdarzają się już takie przypadki w samochodach.
Pewnie miałeś wsteczny sterowany przez moduł. W skrzynce bezpieczników załóż nowy bezpiecznik z zasilaniem i połącz go do czujnika. Drugi przewód z czujnika na przewody wstecznego do lamp. Jeśli czujnik będzie rozwierny to zastosuj przekaźnik 85A.
Witam Mam światła do jazdy dziennej i szukam jakiegoś sposobu na podłączenie ich z "opcją" living home. Z tego co rozumuję, to normalnie należy podłączyć światła przekaźnikiem aby po odpaleniu świeciły DRL(po sygnale z alternatora?) i po włączeniu mijania gasły. Zależy mi aby po zgaszeniu/ włączeniuświateł mijania samochodu jeszcze przez jakiś czas...
Zapytałem tak z ciekawości, bo mam wrażenie, że Autor tematu nie ma dużego doświadczenia, a chodzi mi o ewentualny wpływ na przekaźnik światła , którym będzie sterował.
(at)Slawek K. Taak ? Przetwornica podłączona na stałe do akumulatorów, a stacyjka zamyka obwód przekaźnika wysokoprądowego do sterownika silnika. Równolegle do jego cewki podłączyć można światła i kierunkowskazy.
ludzie co wy piszecie jakie przerobki instalacji wy chyba bzika na tym punkcie macie,jakies 4 przekazniki montowac na kierunki macie o tym pojecie jakies ,impulsator pisze stachn. przeciez elektroniczny przekaznik swiatel kierunku jazdy kosztyje raptem 25,00 a te przerobki sa do kitu co opisuja koledzy szkoda sobie zycia utrudniac.jezeli juz tak chcesz...
dodaj foto..
Ładowarki USB mają wbudowany bezpiecznik ale dodatkowy nie zaszkodzi. Sterowanie przekaźnika napięciem świateł może być, jedynie weź pod uwagę to, że światła są zasilane prądem przemiennym, więc musi to być właściwy przekaźnik.
Można zastosować przekaźnik który będzie zasilany tym samym napięciem co oświetlenie a styki ww przekaźnika będą załączać głośnik.
Chcę wstawić do samochodu światła dzienne, które będą wyłączały się kiedy włączę światła mijania, żeby wszystko było zgodne z przepisami. Z reguły światła dzienne są już wyposażone w taki moduł i wystarczy je podpiąć zgodnie ze dołączonym schematem. Mały problem jest wtedy, gdy światła mijania zapalane są przez podanie masy, jak np. w corolli. Jak...
Przekaźnik typu 551. Napięcie cewki to 24 V i ma dwa wyjścia. 30 - podać 12 V, 85 - podać napięcie sterowania 24 V (np. światła pozycyjne), 86 - podłączyć do masy pojazdu, 87 - wyjście z przekaźnika napięcie 12 V.
Można innym sposobem, na przykład zastosować wyłączniki dwubiegunowe. W wersji z przekaźnikami wystarczy jeden przekaźnik ze stykiem przełącznym.
Żarówki musisz podłączyć jak na schemacie. Dla pewności sprawdzić czy do styków przekaźnika nie jest podłączone zasilanie układu. 3575288000_1401525775|btmEWe8qI0
Czujnik zmierzchu podłączyć do przekaźnika przełączającego, jeden styk do stycznika otwierania drugi do zamykania. Od styczników do odpowiednich krańcówek i po kłopocie.
Cewka przekaźnika równolegle do żarówki.
No właśnie brak zdjęcia jest. Przełącznikiem musisz włączać przekaźnik a stykami roboczymi przekaźnika zasilać światła.
Najprościej będzie poświęcić jeden podwójny przekażnik /zakładam że owy Żuk ma dechę identyczną ze starszymi/ i wpiąć jego zasilanie przez bezpiecznik do stacyjki /sprawdzić na którym drucie jest napięcie po przekręceniu kluczyka/. Tyle sterowanie. Załączane mają być światła więc blachy zwierne podłączasz w szereg z przewodami do włącznika świateł na...
czy można do wejścia centrali podłączyć standardową linię 230V, która wyjdzie z drugiej, aktualnie wolnej linii przełącznika bistabilnego? Przekaźnik bistabilny ma wyjścia bezpotencjałowe izolowane od siebie. Jeżeli do światła wykorzystywana jest tylko jedna para zestyków np 1,2 to 3,4 bez problemu można podłączyć pod centralę jako kanał zwrotny.
W jakim samochodzie to montujesz ?, jak światła są sterowane pwm, to będą cyrki, podłącz się bezpośrednio do wyłącznika światła cofania na skrzyni biegów, przekaźnik możesz pominąć
ogółem chodzi o to ,że musisz podłączyć pod chalogeny bo chcesz sterować te światła przełącznikiem o tych chalogenów?
Podłączyłem światła na przekaźnikach. Sterowanie jest masą. Wszysko działa ale obawiam się o przekaźnik. Bo lampka gaśnie powoli oraz powoli się zapala. I w momencie gaśnięcia powolnego przekaźnik wydaje dźwięki brzęczenia/buczenia.. Działa wszysko prawidłowo ale martwi mnie ten dźwięk. Czy są jakieś przekaźniki które nadają się do tego bardziej?
Witam. Moja propozycja to aby zasilanie kamery cofania, po włączeniu światła cofania, było włączane przekaźnikiem do zasilania ze skrzynki bezpiecznika. Dla zrozumienia należy zasilanie kamery cofania podłączyć, poprzez styki przekaźnika, do tej twojej puszki bezpieczników, a cewkę przekaźnika jednym wyprowadzeniem do masy, a drugim do światła cofania....
Spróbuj podłączyć światła cofania przez przekaźnik żeby załączony przekaźnik zdejmował zasilanie żarówek a wyłączony podawał napięcie na żarówki...
Możliwe, ale przekaźnik przecież nie pobiera zbyt dużego prądu, ja obstawiam źle podpięte sterowanie przekaźnikiem. Możliwe że koledze pomyliły się przewody sterujące z zasilającymi światła dalekosiężne.
Zawsze możesz użyć przekaźnika...SSR wyzwalanego napięciem przemiennym - wtedy nic nie stuka, ale trochę kosztowna zabawa.
Sprawdź co masz podłączone w BBEC bo może masz tam wszystko tylko trzeba sprawdzić. może ktos ma instrukcje serwisowa Instrukcji nie mam ale mam schematy jeśli wiesz jak podłączyć światła na przekaźnik to powinno być wszystko jasne, masz od strony pasażera z lewej strony jego nóg plastik pod którym jest BBEC i tam masz wszystko, zasilania i masy tylko...
Witam, Posiadam kilka włączników na pilota do gniazdek i chciałbym zrobić włącznik światła, który byłby przez niego włączany. Czy jest możliwość podłączenia zwykłego przekaźnika do włącznika światła tak, by ten układ działał jak krzyżowy?
Zaraz, wkładasz bezpiecznik od świateł roboczych przednich kabiny, a włączają się światła mijania lub drogowe? Widzę że masz funkcję Coming Home, nie wiem jak w tym modelu działają, jak się aktywuje i jak jest podłączony ten żółty przekaźnik. Światła nie wyłączą się same po odczekaniu 1–3 minut lub po przekręceniu stacyjki/odpaleniu ciągnika?
Jesli do styku przekaźnika podłączymy minus z akumulatora, to światła mijania się zapalają. Jeśli natomiast włączam światła manetka, to ich nie ma.
Od każdego przycisku oświetlenia do szafy teletechnicznej jest puszczona skrętka, Ale problem jest taki, że przekaźniki PBM-01 mają zostać, ponieważ znajomy obawia się, że w przypadku awarii centrali nie będzie mógł włączać światła :) A tego że w tej chwili prawdopodobnie skrętką leci 230V już się nie obawia? Te przekaźniki bistabilne mogą być sterowane...
Dwóch przekaźników nie podłączysz ja w dużym fiacie, czy polonezie, bo przełącznik świateł przy kierownicy nie ma stałej pozycji. Daje tylko impuls, jak się nim przełącza światła.
1093626
Jeszcze raz-minusLED do masy a + podłączasz do NC styków przekażnika który z do drugiego styku ma podłączone napięcie po kluczyku.
Sterownik jest potrzebny dopiero od nowszego modelu 8P tutaj najprościej podłączyć z tyłu pod lampę chociaż dobrze jest dać przekaźnik pod światła pozycyjne bo jak będziesz jeździł dużo z przyczepą to włączniki lubią się wypalać.
witam musisz sprawdzić jak one są podłączone bo nic to nie mówi. światła do jazdy dziennej trzeba podłączyć z przekaźnikami itp same światła ledowe firmy valeo to porządna firma nie jakieś chińczyki także muszą być źle podłączone
można to zrobić na dwóch przekaźnikach.
12 + daj po zapłonie, "stadlicht " pod pozycyjne i po temacie
Automatyczny Włącznik Światła.
Szybciej będzie to podpiąć pod włącznik świateł - tam masz wszystkie przewody jakie są Ci potrzebne a do stacyjki jest niedaleko. Podłączając pod przekaźnik (o ile taki w aucie jest) zostają jeszcze do podłączenia światła pozycyjne.
Sprawdzałem masę no i niby jest tylko zauważyłem inny problem gdy tylko włączę zapłon przekaźnik się załącza gdy włączę światła długie przekaźnik jest dalej załączony podłączyłem na krótko przewodem żarówkę i dotknęłem masy akumulatora przekaźnik się rozłączył i zapaliły się światła długie.
Lub podłączyć jak to w innych markach ,żeby uruchomić spryskiwacze reflektorów trzeba włączyć światła drogowe. 31-masa ,30-plus po stacyjce, P-pompka,S-sygnał ze spryskiwacza, 56- w twoim przypadku drogowe.
Teraz mi się przypomniało. Jeśli chcesz włączać te światła przyciskiem z panelu to musisz zastosować przekaźnik bistabilny.
Neogsm-ip-64 można zintegrować z Home Asistant przez MQTT. Sprzęty Tuya także. Wtedy HA pełni rolę pośrednika. Jest jeszcze jeden sposób uniwersalny niezależnie jaki mamy alarm. Otóż trzeba sterownik światła schodowy Tuya podłączyć przez przekaźnik do wyjść centrali. Na wyjścia alarmu wystawiamy co nas interesuje, a w aplikacji Tuya ustawiamy reakcję...
Chcę zmienić lampy z halogenowych na ksenon, światła mijania działają, ale gdy włączę na drogowe, słychać załączenie się przesłony i ksenon gaśnie. Czy można np. za pomocą przekaźnika podać zasilanie na przewód światła mijania? Jeśli tak, to w jaki sposób najlepiej to podłączyć? Nie mam jak zaingerować w zmianę kodowania, więc jeśli to możliwe, to zostaje...
Pięć sztuk to znaczna przesada, ale dwa to rozsądne rozwiązanie. Jeżeli dasz dwa i rozdzielisz oba światła mijania, to nie musisz wozić zapasowego przekaźnika.
No ale czy da się tak podłączyć że światła do jazdy dziennej zapalą się dopiero po odpaleniu samochodu ? A nie po załączeniu zapłonu. W trakcie odpalanie światła powinny być wygaszone. A gdy podłącze pod kluczyk to w trakcie załączenia zapłony światła się zapalą. Po załączeniu zapłonu światła się nie zapalą bo załączy się przekaźnik i styki NC - pod...
Nie trzeba Ci sterownika, wystarczy przekaźnik rozwierany.
A czy podłączenie zwykłego przekaźnika samochodowego 12V do cewki mogłoby rozwiązać mój problem? Pin 85 - do "-" ze światła drogowego Pin 30 i 86 - zmostkować i podłączyć do "+" światła drogowego Pin 87 - do cewki elektromagnesu Przekaźnik 12V załącza się dopiero przy ok. 12V, więc jeśli dobrze myślę, to miałoby to rację bytu?
Masz styk NO i NZ wyprowadzone z przekaźnika na złącze śrubowe wiec odbiornik podłączysz jak chcesz.
To proste, kupujesz najmniejszy przekaźnik na 220 V i podłączasz jego cewkę równolegle z dzwonkiem. Styki zwierne tego przekaźnika podłączasz równolegle do włącznika obsługującego automat schodowy. Wówczas gdy ktoś zadzwoni, styki przekaźnika włączą automat schodowy i światło zostanie zapalone. Przekaźnik jest tu konieczny ponieważ separuje galwanicznie...
Witam. Che podłączyć światła przeciwmgielne. Wszystko mam ( przekaźnik 5-pinowy, halogeny sztuk 2 , i oryginalny włącznik),problem pojawia się jak to wszystko zamontuje.Przekaźnik wpinam, włącznik instaluje w miejsce zaślepki ,instaluje halogeny...i nic się nie dzieje :( Wszystko na 100 % sprawne.Podam zdjęcia co gdzie wpiąłem.
Co się stanie gdy włącznik światła będzie włączony i zostanie włączona brama (a więc zapodany zostanie prąd przez J5 i jak rozumiem spowoduje to przełączenie przekaźnika z pozycji wyjścia 12 na 14? Tak przekaźnik zadziała przełączy styki i nic więcej. Styki przekaźnika są równolegle do styków włącznika, napięcie do lampy popłynie sobie dwoma drogami...
Dokładnie nie pamiętam ale była to kostka w bagażniku, włącz światła i sprawdzaj rozpinaj pokoleji aż zgasną światła. Zasilanie najlepiej jest podpiąć do przekaźników prosto z akumulatora przez bezpiecznik. Pamiętam że po takiej przeróbce światła były super.
Jeden wentylator wyciągowy ma obsługiwać dwie łazienki. Jak to podłączyć, żeby i z jednej i z drugiej dało się go włączać i wyłączać? Włączniki są osobne tylko do wentylatora i mają działać niezależnie od światła.?? Przekaźnik bistabilny.
Ale to aby to zrobić przez przekaźnik, to rozumiem, że do każdych świateł muszę taki przekaźnik mieć? Instalację opartą na przekaźniku robiłem. Mam podłączone halogeny przednie oraz tylne właśnie przez przekaźnik, a w zasadzie przez dwa. Osobny przekaźnik na światła tylne, osobny na przednie. I każdy podłączony tak samo. Czyli stały plus do przekaźnika...
W drzwiach kierowcy jest zamek z przekaźnikiem. Podłączyłem drugi siłownik i centrale.
wystarczy przez przekaźnik, który podłączymy pod światła mijania i w momencie ich zapalenia przekaźnik przełączy rozwierając obwód świateł dziennych
hyym, ja u siebie nie zauważyłem nic takiego :) może coś źle podłączone ??
Chciałem dla osoby niesłyszącej wykonać zaświecanie sie światła w chcwili gdy zadzoni domofon. Do domofonu nie można podłączyć przekaźnika.
Przekaźnik po podłączeniu zasilania rozłącza z opóźnieniem, i na to nie ma rady - poza zastąpieniem go czymś innym. Bo jeśli byś chciał, żeby coś odcięło prąd na czas, zanim przekaźnik rozłączy, to w ten sposób to coś będzie wykonywać zadanie tego przekaźnika, czyli on jest zbędny. Chyba, że włączasz kluczykiem najpierw obwód, z którego dostaje zasilanie...
Sprawdź omomierzem cewkę przekaźnika, przeważnie ona ulega awarii. Schemat połączeń bywa na obudowie przekaźnika.
Sterowanie światłami z domu i z sygnału mechanizmu otwierania bramy na cewki dwóch przekaźników. Styki przekaźników są połączone i zapalają światła. Dodatkowy styk przekaźnika od mechanizmu bramy zapala czerwoną lampkę. Jeśli czas podświetlenia ma być dłuższy od czasu otwierania to przekaźnik z czasówką
tak oto mi chodziło;) z tym że ja mam automat który włącza ksenony sam i pytanie czy nie będzie głupiał?
Witam, jak rozumiem chcesz sterować silnikiem zmieniając kierunek jego obrotów za pomocą "przekaznika od świateł". - co to jest przekaźnik od świateł? - czy masz przekaźnik takiego typu na stole i chcesz go użyć do sterowania silnikiem? Tu proponuj: potrzebujesz jeden przekaźnik z 2 parami styków SPDT, https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Jeśli dobrze zrozumiałem zamierzenia (LED ma świecić razem ze światłami drogowymi) to trzeba podłączyć tak: 85 i 30 na + z akumulatora przez bezpiecznik, 87 na + lampy LED, - lampy do nadwozia czy - akumulatora, 86 na zacisk żarówki, gdzie pojawia się masa po załączeniu świateł drogowych. Czyli patrząc na żarówkę od strony styków ten sterujący przekaźnikiem...
Mógł podłączyć przez przekaźnik.
Witaj chciałbyś, żeby klakson przerywał, nie znam tego alarmu, to więc się zapytam - w czasie alarmowania mrugają światła??? - jeśli tak, to podłącz go pod wyjście na światła(lub przekaźnik) - tylko pozostanie kwestia odseparowania napięcia podczas zwykłego użytkowania świateł... może koledzy się wypowiedzą.
Dzień dobry, Potrzebuję od Państwa pomocy bo chyba sobie sam nie poradzę. Potrzebuję wymienić przełącznik kołyskowy w jednej z maszyn bo stary się po prostu uszkodził mechanicznie. Kupiłem nowy. Różnica jest taka, że ten ma lampkę z podświetleniem. Stary nie miał. Przy starym są podłączone dwa kabelki. Więc analogicznie podłączyłem je do tego, do nóżek...
To skoro mam podłączony ten przekaźnik czy to automat... to dlaczego gdy włączę światła mijania to światła Led się nie wyłączają...? Padnięty automat? Napisałeś, że żółty jest podłączony do reflektora. To zobacz, czy jest na tym żółtym +12V po włączeniu świateł. Pierun wie co i jak tam ktoś podłączył. Jeżeli jest ten plus, a światła dzienne nie gasną,...
Ale ta są punkty masowe tykko pod te światła dalekosiezne czy ogólne? Robiąc podłączenie świateł bez przekaźnika robię to jak w załączniku w pierwszym poście z pinu nr 6? Czy może ten pin to tyko sterowanie? Jak to wygląda?
Może to byc jakikolwiek przekaźnik na 24V.
Witam jestem nowy na elektrodzie i mam problem jak podłączyć światła LED 12/24 V w ciągniku rolniczym , są to LED`y Wesem CRV1 35W . Zastanawiam się nad montażem LED`ów na przekaźnikach 541 i mam pytanie : czy przekaźniki typu 541 będą odpowiednie ? 1 przekaźnik na 2 lampy dać ? I jak je podłączyć ?
Jak to mam podłączyć żebym załączał od razu 3 żarówki pilotem? Dwa przewody fazowe żarówek do czerwonego przewodu wyjściowego z przekaźnika.
Ale nadal ma być możliwość włączenia/wyłączenia lampy przyciskiem na ścianie? To wtedy można by zastosować przekaźnik i zdalny przycisk działający na ZigBee.
Pewnie światła podłączone przez te przekaźniki, bo stacyjka się paliła. Nieźle ktoś zaszalał. Ciekawe, kiedy ktoś znajdzie w samochodzie szafę ZK...
Koszt przekaźników w serwisie to 250zł/szt. Ja kiedyś kupiłem od fiata za 30zł. można też taniej trafic. Jeśli się upierasz przy 541 to podłącz je kabelkami. Numer oryginalnego przekaźnika to: 96 202 209 80
Od 1 roku mam spokój z gasnacymi światłami mijania,w salonie fiata nie udało się postawić diagnozy. Wymieniłem przelaczniki pod kierownicą i przekaźnik, to nic nie dało, wykonałem obejscie i podłączyłem światła na kabelek że skrzynki bezpieczników i przekaźnika, dalej światła gasły. W przypływie rozpaczy rozłączyłem akumulator i dotykając plusa na klemie...
Kupujesz przekaźnik 12V samochodowy, cewkę podłączasz pod światła pozycyjne, obecne podłączenie z akumulatora do silnika przecinasz i podłączasz do styków zwieranych pod napięciem przekaźnika. przekaźnik musi mieć odizolowaną cewkę od styków.
podłączyć przekaźnik światła przekaźnik światła podłączyć podłączyć przekaźnik światła schemat
wycieraczek renault scenic kompresor sprężarki ursus motogodzina zetor
panasonic szybkie przewijanie impuls cd4011
Wzbogacenie mieszanki LPG: Jak to zrobić? Obniżenie map LPG a skład mieszanki paliwowej