Tutaj masz filmik. Jak działa. Dzięki! Zaraz lece do garażu :) Doczytałem że w TTC dla C8/807 diagnostykę podłącza się do BSI i można przeprowadzać diagnostykę lexią. Oraz że 1 pin uruchamia piec +12V a 5 pin o który pytałem uruchamia piec masą tak więc jak na razie jest ok. Tylko co w C8 wysyła sygnał masy do pieca na 5 pin ? (bo tylko ten pin jest...
I musi działać? Nie znam prądu świecy, więc nie mogę zapewnić.
Jeśli nie ma tego płaskownika to daj grubą plecionkę, na końce pozarabiaj oczka, połącz tak jak było (zaciski + wszystkich świec połączone plecionką) a przewód gdzie prąd "przychodzi" daj do 2giej albo 3ciej świecy i już.
Tutaj nic nie dorysujesz , ponieważ świece żarowe są podpinane bezpośrednio do zespolonego przekażnika świeć żarowych sterowanego przez ECM , a wpine się je parami / dwie do pinu przekażnika nr. 1 i dwie do nr.2/.
Czerwono/biały to + w kolejnej pozycji stacyjki
Przerwa na czujniku temperatury.P
Jeżeli chcesz to zrobić, na przycisk to wystarczy znaleźć stałe 12 V, po włożeniu kluczyka do stacyjki. Bierzesz próbówkę, multimetr, żaróweczkę z kabelkami i szukasz, wg powinien być to zacisk 54, ale tam masz pewnie kierunki, STOP, może być też zacisk 30. Lub 54. :D Przycisk musi być solidny, przewody też bo przez nie będzie płyną duży prąd do świec....
po dotkniecu zamknieciu obiegu (stacyjka jakis srubka blaszka) Poszukaj Terminatora, albo czegoś takiego http://www.amt-alarmy.nazwa.pl/sklep/pro...
Sam zadałem pytanie i sam odpowiadam. O to plik ze schematem podłączenia sterownika świec żarowych GKS-01
NIe mam takiego schematu ale podpowiem praktycznie,nie wiem co dziala? ale jak sprawdzic: Z doswiadczenia wiem,ze najbardziej neuralgicznym punktem sa same swiece zarowe nalezy wykrecic wszystkie zasilania 12V i sprawdzic osobno kazda ze swiec Ωnierzem, dalej przedzwon przewod +, ktory idzie do przkazlika tzw. Rilla, natepnie jezli okazalo sie...
To wrzuc mi numer nawet na PW, a ja Ci wysle co trzeba :)
Powinny być jak na rysunku TERAZ.jpg Dodano po 3 Najprawdopodobniej po takim podłączeniu będą grzały tylko dwie świece bo sterownik jest uszkodzony. Stąd też ktoś zmostkował a tylko doprowadzi do całkowitego zniszczenia sterownika.
To nie jest przekaźnik świec tylko czasówka wycieraczek.
Z numeru na stacyjce 54 podłącz pod numer na stacyjce 15 i zobacz czy będzie efekt. Jeżeli będzie efekt osiągniesz stop i sygnał to wymiana stacyjki.Zwróć jeszcze uwagę na to iż przewód ze stacyjki nr 54 jest z ww numeru zabezpieczony bezpiecznikiem w tablicy bezpieczników i z bezpiecznika idą przewody na stop i sygnał. Dodano po 2 Zwróć uwagę iż po...
Ja miałem podobny problem. Trzeba oszukać sterownik, jak masz problem z uruchomieniem poszukaj wtyczkę temperatury silnika i wypnij ją, pojawij się kontrolka świec - uruchom silnik. Jeżeli niema problemu, przetnij przewód czerwony wychodzący z kostki czujnika tem. silnika i wlutuj rezystor 300Ω. powodzenia.
Nie wiem skąd przekaźnik skoro do grzania i odpalania masz specjalnie przeznaczony do tego hebel pod deską z lewej strony.
na rysunku widać przekaźnik i numerki oznaczają: 1-masa (31) 2-czujnik temperatury (T) 3-zasilanie po stacyjce ( +15) 4-sygnał z rozrusznika (50) 5-kontrolka(L) no i oczywiście zasilanie do świec przez bezpiecznik(50 do 80 A) i same świece. Jeżeli tak podłączysz to na pewno nic się nie stanie. PS.Te oznaczenia w nawiasach często występują na przekaźnikach
Kumasz dobrze , szukaj schematu elektryki tego francuskiego wynalazku. Ja nie podeślę , bo mam kartkowy , a nie mam skanera , aparat w telefonie też się zacina - wiekowy.
30-zasilanie z akumulatora poprzez bezpiecznik okolo 80A 87-wyjście na świece 86-plus za stacyjką 85 masa L-lampka kontrolna grzania 50-styk elektromagnesu rozrusznika
Chcę podłączyć włącznik światła ,ze ściany wystają 3 żyły (brązowa ,niebieska i żółto-zielona)jak to połączyć.
Ten kabel masowy przy cewce rozrusznika jest zbędny. Cały rozrusznik jest masą.
Pozbawiasz się cennych informacji. Kontrolki usunięto celowo te, które pokazywały napięcie na świecach, zastąpiono je "informacją" z CEM bądź ECM. Dlaczego? Jakbyś podłączył taką żarówkę pod Diesel z Euro4 ze świecami 4 V, tobyś dopiero och...ał z radości. Kto normalny spodziewa się że jego świece grzeją jeszcze przez kilkanaście sekund po uruchomieniu...
Zacznij od sprawdzenia czy prąd dochodzi do świec żarowych i jak długo po włączeniu zapłonu grzeją się świece ,najprościej to sprawdzić za pomocą żarówki tylko trzeba podłaczyć do świec żarowych :idea::idea: ,wydaje się ,że to przekaznik grzania świec jest uszkodzony ale lepiej to sprawdzić jw :idea:
Może wkleję to coś lepiej to będzie opisane . http://obrazki.elektroda.net/41_12770535...
Kolego świece żarowe sprawdza sie przewodem z jednej strony podłączony z +24akumulatora.
http://obrazki.elektroda.net/89_12416297... Chodzi o taki jak z prawej.P
http://obrazki.elektroda.net/70_12583089... l-kontrolka t-czujnik temperatury 50-rozrusznik 85-masa 86-zasilanie po zapłonie 87-do świec 30-stałe zasilanie
Pomiędzy stykiem T a masą .Zwarcie T do masy powoduje natychmiastowe wyłączenie przekaźnika.P
Tylko wtedy załóż oryginalny filtr z przelewem do baku i pompa niskociśnieniowa 0,2 bara. Ewentualnie widziałem już tak zrobiony układ że pompa była elektrycznie podłączona do świec żarowych i miała obejście z zaworem zwrotnym. Idea była tak że pompa podaje paliwo przed odpaleniem (napełnia układ) a po rozruchu pompa VP sama ciągnie paliwo przez zaworek...
Dzięki. Tak zrobiłem.
a żarówka w liczniku w ogóle dobra i łączy? sprawdzone czy po odpięciu małej 4 pinowej wtyczki modułu i podaniu plusa z akumulatora na 3 pin świeci lampka na zegarach? jak zaświeci to nie łatwiej tą kontrolkę podłączyć pod dowolną świecę żarową zamiast pchać się w koszty i kupować kolejne moduły?
Kolego ale co ty kupiłeś daj fote albo opisz. Bo jak to sa zwykłe świece żarowe to nawet sie nie trudź z tym i ja nic mądrego nie napisze bo pomysł niedorzeczny.
Podejrzewam, że niewłaściwie przykręciłeś "zasilanie" do świec żarowych, w wyniku czego + 12 V z przekaźnika świec dotyka do masy (obudowy) świecy. Sprawdź uważnie podłączenie zasilania do każdej świecy.
cześć wam, Do piotr32: jak możesz to podeślij mi ten schemacik, jest mi potrzeby. Do olo114: dzięki ale to raczej całkiem inna instalacja.
Zasada działania jest taka: -przekręcamy kluczyk w pozycję "zapłon" -zaczynaja grzać świece i zapala się kontrolka (tutaj uwaga: w układzie bardziej "zaawansowanym" - tak jak wspomniany Mercedes - w przypadku uszkodzenia którejś ze świec kontrolka się nie zapali. Zapali sie na ok. dwie minuty po uruchomieniu silnika) -kontrolka gaśnie - silnik jest...
Proponuje podłączyć normalny tester a lbo VCDS.
Skrzynia też jest przełożona? Możesz podłączyć świece na osobnym włączniku ale najlepiej zastosować przekaźnik.
to nie jest uszkodzenie układu świec żarowych. jest to zasygnalizowanie zapisanych usterek w sterowniku silnika,trzeba podłączyć tester i zdiagnozować pozdro
P1351 Przekaźnik świecy żarowej - przerwany obwód prądowy Możliwe przyczyny: - Wiązka przewodów - przekaźnik układu rozgrzewania świec - świeca żarowa - komputer sterujący silnika
Każda świeca 20A
SCHEMAT
Ale one mają grzać po odpaleniu . Nie pamamiętam do jakiej temperatury bo to stare auto.
30 (lub 15/54) to zasilanie. Kolejny styk (17) który najpierw się łączy z "30" - do świec. I styk 50 który łączy się z "30" najpóźniej to jest rozrusznik. Do 17 i masy jest też podpięta kontrolka pracy swiec. Schematy są fajne, nawet na tym Forum - wystarczy tylko wpisać o co chodzi.
Tam są 3 przekaźniki - przekaźnik mocy świec żarowych, ogrzewanie filtra i kontrolki ładowania oraz sterownik świec żarowych.P
witam ja mam problem z suzuki vitara 2.0 .po zapaleniu silnika i przejechaniu kawałka drogi zapalają się świece żarowe i auto traci moc .świece żarowe są nowe pompa została wymieniona i problem jest dalej co to może być .pompa denso silnik mazdy
Kontrolka świec w nowych autach nie służy tylko do kontroli świec jak w starym gruźlykach. Sygnalizuje także błędy w układzie wtryskowym. Także twój problem nie musi mieć żadnego powiązania ze świecami żarowymi. Podłączyć tester jak było już pisane. Tyle.
Cztery świece
Witam kolegów. Chciałbym się przedstawić - Mariusz Grabowski zam w Radawiu woj opolskie wielbiciel motocykla Junak oraz Audi. Problem mam z Audi a3 110 km tdi mianowicie taki, że nie dochodzi prąd do świec żarowych. Natomiast jak już auto odpali, kontrolka podłączona pod fajkę świecy świeci. Po odłączeniu czujnika temp kontrolka świeci przed zapaleniem...
Czy nikt nie ma choćby części schematu?? a chociażby podłączenia świec żarowych lub jakiś inny schemat żeby to wykonać, i alternator to główne problemy!!??
Wreszcie podłączyłem 86-plus ze stacyjki,85-masa,30-87 obwód świec,l-lampka,50-sygnał z rozrusznika(nie podłączałem),t-czujnik temp.(można zastosować rezystor ok.3kom,zmniejszając rezystancję skraca się czas grzania,ale wtedy nie będzie informacji o temp.silnika).Dziękuję za pomoc,pozdrawiam.
Mam parę pytań odnośnie podłączenia podgrzewacza płynu chłodzącego taki na 4 świece żarowe ma to służyć do podgrzania płynu chłodzącego w celu szybszego przełączenia się samochodu na LPG. http://obrazki.elektroda.net/1_122050500... Przy mierzeniu na akumulatorze częściowo rozładowanym (11V) wychodzi, że jedna świeca pobiera 10A niestety przekaźnik...
świeca żarowy podłączyć schemat podłączyć świeca żarowy świeca żarowy świeca żarowy aster
silnik elektryczny toyota prius centrowanie magnes kontaktron cewka przekaźnik
schemat wyłączników monostabilnych ariston przycisk
Moment dokręcania noża kosiarki - ile Nm? Miele zmywarka błąd F24 – przekaźnik grzałki, NTC, diagnostyka i naprawa