22Nm + 43Nm jak byś podał jeszcze typ silnika byłoby pewniej
Rolki napinające 20Nm, rolka prowadząca 50Nm, śrubę na wale 90Nm +90* Wałek rozrządu nakrętki - pierwszy etap 6nm, drugi etap dokręcić o 90* Łożyska główne na wale - 65nm Pokrywy korbowodów - pierwszy etap 30nm, drugi etap dokręcić o 120* Głowica - pierwszy etap 40nm, drugi etap 60nm, trzeci etap dokręcić o 90*, czwarty etap dokręcić o 90* (w określonej...
Kilka. Chociaż w 80 KM żadko, na pewno masz tam 80 klaczy? Nie więcej? A koszt? Skąd mam wiedzieć, pewnie nie mały. W najlepszym wypadku szlif wału i takie tam "drobnostki" do tego. Ale najpierw zdejmij miskę, odkręć pokrywy korbowodów i oglądaj, dalej będziesz myślał.
Zalecane momenty dokręcania, Y 17 DTL, Y 17 DT Pokrywy łożysk korbowodów do korbowodów 24 Nm + 100° + 15° 1) Głowica cylindrów do bloku cylindrów 39,2 Nm + 60° + 13° + 60°+ 13° 1) Pokrywa łożyska głównego wału korbowego do kadłuba silnika 88,2Nm 1 ) Użyć nowych nakrętek wzgl. śrub mocujących Dane tis..
jeden z korbowodów (ten bliżej pokrywy - od zewnętrznej strony) ma luz, tzn., można nim ruszyć ok. 1 mm na wale i na sworzniu tłoka, witaj kol kiepsko to wygląda na fotce , DSC01055.JPG kol rozmontuj cały kompresor, uszczelki można dorobić . wygląda na to że albo tłok ci rozwalił panewkę na korbowodzie lub odwrotnie, z tłokiem morze być problem, z pierścieniami...
Ta sprężarka nie potrzebuje smarowania ciśnieniowego, robiłem kompresor na sprężarce podobnej HS31, gdzie przerobiłem pokrywy korbowodów na rozbryzgowe i działa już 10 lat. Dwa lata temu zaglądałem do panewek (bez większych zużyć). Kompresor używam na bieżąco do malowania i spokojnie daje radę.
Więc nareszcie są postępy, w zasadzie byłaby machina złożona gdyby nie... Ale po kolei... Więc skrótowo opisując usunąłem wpierw rurki olejowe z korbowodów po to by chwilę później wlutować je z powrotem. Ustawione tak by lekko wchodziły w tulejkę główki korbowodu zalutowane, niespecjalnie estetycznie jednak zdaje się dosyć skutecznie. Po tym złożenie...
Zwykle na pokrywie korbowodu jest element zanurzający się w oleju i rozbryzgujący np fi 3 mm. U kolegi jest czy tylko ślad po nim.
Też chyba nie do końca zrozumiałeś. Poprzez sprawdzenie ciśnienia masz pogląd tylko na stan pierścieni uszczelniających i zaworów, ale sam widziałem przypadki gdzie właśnie szczelność była a mimo to pierścienie olejowe były zapieczone przez nagar i silnik pił olej. Tak więc sam test szczelności niewiele ci powie o pierścieniach olejowych Masło maślane....
Dziękuje bardzo za odpowiedź. Potrzebuje jeszcze do tego samego silnika następujące momenty dokręcenia: 1. Stopy wału korbowego 2. pokrywy wałków rozrządu 3. ustawienie rozrządu na łańcuszku
Jest jeszcze kwestia 5.8 wyprodukowane zgodnie z PN/EN/DIN a wyprodukowane w chinach z przetopionych puszek na konserwy i importowane przez markety... Czym się sugerować przy wyborze takich śrubek aby były one wytrzymałe ? Kupować w sklepach mechanicznych z zaopatrzeniem dla zawodowców, nie w marketach. 8.8 Ci wystarczą do ogólnych zastosowań. 10.8...
Nie ma manuala. Schemat rozrządu? Spójrz na nowy pasek i będziesz wszystko wiedział. Śruby pokryw korbowodów: 25Nm + 110° ± 10 Śruby głowicy wstępnie 30Nm, następnie 230° ± 6 Koło zamachowe: 45Nm + 50° ± 5 Nie mogę znaleźć momentu do panewek głównych.
Tan silnik to masakra ja mam 4 cylindry każdy w innym nominale.
Książkowo śruby korbowodu 110-120Nm. Śruby pokrywy panewki głównej 180-200Nm
Tez chciałbym zebym mógł tak zrobić jednak mam pewne obawy czy któraś się nie urwie i korba wyjdzie bokiem. Przy odkrecaniu srub od panewek głównych pomimo ze je popuszczalem stopniowo w dwóch śrubach obrobiły się łebki i musiałem je rozwiercać (przyczyna nie była krzywo założona nasadka, tylko to ze one są zrobione z plasteliny)dlatego też boje się...
Panewki montujemy zamkami do siebie, tzn. że zamki jednej i drugiej połówki panewki muszą być po tej samej stronie czy to korbowodu czy pokrywy łożysk głównych.
cześć, znalazłeś może te wartości do dokręcania poszczególnych śrub? Jeżeli coś masz to podrzuć, z góry dziękuje, pozdro!
Witam, po rozkręceniu pokrywy korbowodu była niespodzianka. Co o tym myślicie ? Tylko jeden korbowód tak miał, panewka była trochę rozjechana, pokrywa wygląda tak.[/quote]
Urwany korbowód a raczej wałek rozrządu bez zębów, zdejmij dolną pokrywę to się dowiesz.
Musisz zdjąć górną pokrywę i wlać oleju maszynowego w smarowniczki (otworki w główkach korbowodów). Pasek też nie może być za mocno naciągnięty.
W sumie racja. Ciężko zamienić korbowody przy demontażu tłoka. Chyba że ktoś rozbiera wszystko. Chodzi mi głównie o pokrywy stopki korbowodu i same panewki, które łatwo zamienić.
Stopę korbowodu dokładnie się czyści, drugą połówkę obudowy tak samo. Panewki dobrane do wymiaru wału korbowego zakłada się tak aby zamek panewki (taki ząbek) trafił na wycięcie w stopie korbowodu. To samo z drugą częscią panewki. Następnie smarujemy olejem i możemy skręcać pamiętając że zamkek na pokrywie łożyska MUSI być po tej samej stronie co zamek...
Witajcie, potrzebuję momenty dokręcania korbowodów, głowicy i pokrywy wałków Scenic 2 1.6 16V.
Nie kontrolka nie świeciła, znajomy mechanik mówił że: mógł strzelić rozrząd, mógł pęknąć korbowód ew wyskoczyć jakaś końcówka w korbowodzie, teraz przede wszystkim muszę zalać świeżym olejem zmienić filtry ściągnąć pokrywę obejrzeć korbowód i po wszystkim sprobować zakręcić rozrusznikiem. dziekuje i prosze o wiecej opini
Bo przecież jak w fabryce składają silnik to są specjalnie korbowody znaczone. Nie zamienia się korbowodów/panewek bo są one dotarte pod dany czop wału. Czasem wystarczy podmienić pokrywę stopy korbowodu. Jak ktoś namiesza to później są niespodzianki. Cześć fachowców nawet śruby sobie wbija szablon z kartonu aby nie zmienić miejscami. Podobnie robią...
Zdejmij pokrywę o obejrzyj wałek oraz hydroregulatory czy tam się nic nie wytarło. Generalnie te silniki 105KM z serii BKC/BXE/BLS miały masę przypadłości i problemów. Równie dobrze może to być sworzeń w główce korbowodu albo w tłoku albo pęknięty wał korbowy.
Nic tam nie trzeba wyłamywc, aby wymienić łożysko na wirniku, wybij po prostu wirnik z łożyska , następnie nowe , zabuduj wirnik i tyle. uważaj aby przy demontażu nie uszkodzić szczotek - wyciągnij je jako pierwsze ( ale dlaczego ono ma by wadliwe????) . Tak naprawdę to jeżeli masz słaby udar to najprawdopodobniej jest zużyta uszczelka na tłoku udaru...
Szukam informacji nt. kolejności i momentów dokręcania śrub silnika 1,9 TDI AJM: - łożysk wału korbowego, - pokrywy łożysk głównych, - łożysk stóp korbowodów, - śrub koła zamachowego, - łożysk wału rozrządu,
Więcej niż pewne powodem tego jest wykorbienie na wale głównym które napędza przez korbowód chwytacz. Pierwotnie było one wykonane jako odlew ale komplikowało produkcje i zamiast tego jest prosty wał na który została nałożona krzywka ustalana dwoma wkrętami które potrafią się poluzować i zmienić kąt obrotu chwytacza. Dostęp do tego patentu uzyskujemy...
Witam, Potrzebuję momenty skrecania silnika(korbowody,wtryskiwacze,głowica,p... oraz Ustawienie rozrządu i regulacja zaworów. Silnik DXI 11 450KM Jest ktoś w stanie pomóc? Z góry dziękuje.
Wyjmij bębenek potem chwytacz, odkręć igłę, po każdej z czynności sprawdź czy koło ruszy, nic na siłę. Po odkręceniu górnej pokrywy jest dostęp do korbowodu od strony koła zamachowego odkręć dwie śrubki które trzymają korbowód na korbie wału głównego, sprawdź czy puściło.
Już miałem pisać prośbę o wrzucenie serwisówki na forum, bo z goole nie dało się ściągnąć. Niestety serwisówka niewiele mówi o budowie silnika i konstrukcji układu smarowania. Widzę że wał korbowy jest podparty na łożyskach tocznych, natomiast korbowody jak się domyślam również są łożyskowane tocznie, lecz smarowanie dopływa z pompki przez pokrywę zapłonu...
Może zamiast wymieniać pompę to lepiej ją rozebrać i sprawdzić. Będziesz miał miskę zdjęta chcesz robić sam to sprawdź wszystkie panewki od wału i korbowodów. Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź panewki wałka rozrządu. W podstawie filtrów masz zawór chłodzenia tłoków i termostat olejowy. Dla porównania ciśnienie oleju na zimnym silniku, na wolnych obrotach...
Pokrywę zaworów zdejmowałeś? Może laski popychaczy?
Witam, Potrzebuję dane lub serwisówkę do silnika 1.4 16V z Doblo 2013r moc 95km. Chodzi o momenty dokręcenia, stop korbowodów, miski, pokrywy zaworów, głowicy itp. Mile widziany schemat ustawiania rozrządu (blokady zakupiłem) Pytam tu konkretnie ponieważ google podsuwa dane z fiata punto/stilio silnik niby 1.4 16v lecz roczniki starsze nadal jest to...
Problem rozwiązany, stuki w silniku były wywołane czepianiem kosza sprzęgłowego o pokrywę sprzęgła, co do braku mocy na nowym cylindrze i tłoku, winą był wał, zbyt krótki korbowód, więc jeśli ktoś kiedykolwiek będzie chciał zrobić remont silnika na nowym wale, to proponuję najpierw zmierzenie odległości sworznia korbowodu od osi wału, względem starego...
O co spór ? Przecież gwint zostaje ten sam nie zmienia się materiał i zastosowana obróbka cieplna śruby i bezpośrednio jej wytrzymałość. Śruba 10.9 ma granicę wytrzymałości na rozciąganie na poziomie 1000MPa, umowną granicę plastyczności około 900MPa. Zamiast niej można powkręcać śruby A4-90 o wytrzymałości na rozciąganie 1030-1100MPa, umowna granica...
service manual: Sprawdzić luz panewek korbowych pręcikiem “plastigage” (patrz str. 7-11), następnie dociągnąć prawidłowym momentem nakrętki korbowodów. Moment dokręcania: Silniki B16A2, B16A4, B16A5, B16A6: 40 Nm (4,1 kGm) Posmarować gwint śrub olejem silnikowym. Pozostałe silniki: 31 Nm (3,2 kGm) Posmarować gwint śrub olejem silnikowym....
Główne, z rowkiem i dziurką do bloku, te gładkie do pokryw, korbowe z dziurką do korbowodu, gładkie do stopy. W obu przypadkach zamki do siebie
Korbowody na pewno sa proste. Swporznie i glowki korbowodow tez sa w porzadku. Luzu nie ma (odkrecalem pokrywy korbowodow), panewki na 3 cylindrach sa w idealnym stanie. Widze jednak, ze tam ktos juz byl i teraz pytanie. Na dwoch korbowodach znaki fabryczne sa na jednej strony korbowodu (na stopce i pokrywie od strony chlodnicy) natomiast na dwoch sa...
Witam. Mam taki problem, że nie wiem jak wymienić korbowód sprężarki w c-360. Jak w ogóle się do tej sprężarki dobrać, czy od pompy wtryskowej czy ściągać pokrywę rozrządu? Proszę o szybką odpowiedź
Naciśnięcie sprzęgła odłącza korbowód od skrzyni biegów, a starter jest połączony właśnie przez sprzęgło, także naciśnięcie sprzęgła lub ślizgające się sprzęgło spowoduje bardzo luźne działanie startera, a włączenie biegu dodatkowo powoduje przeniesienie napędu ze startera na koło. Podejrzewam, że masz za mocno naciągniętą linkę sprzęgła. Można ją regulować...
Odkręć górną pokrywę i ręką sprawdź co stuka, być może tylko trzeba dokręcić jakiś korbowód. Optymalna grubość igły do tej maszyny to 80
śruba stopki korbowodu Chyba błąd. ta śruba wygląda jak do pokryw łożysk głównych wału korbowego. :spoko: A mówią, że 2.4 AAB jest niezniszczalne.
nie zaglądałem pod pokrywę. Wałek poszedł o 1 ząb do przodu przy ustawieniu korbowodu na znaku.
Witam, posiadam Fiat Stilo 1.6 benzyna rocznik 2004, któregoś dnia jadąc tym autem zgasł mi na środku skrzyżowania i nie chciał już odpalić, po przekręceniu kluczyka słychać jak by kręcił lecz jest to takie znikome kręcenie jak by zębatka nie łapała, myślałem że może rozrusznik padł ale pasek kręcił się normalnie wraz z całym rozrządem, wrzuciłem auto...
Dzwoniłem do mechanika zdają pokrywę i mówi że albo tłok albo korbowód możliwe jest że tłok o ściski może stukać bo pierwszy raz takie coś słyszę.? I tak przy okazji jaki jest mnie więcej koszty remontu jeżeli to wał ??
Podobnież jak w chińczykach. Koło magnesowe na "T", koło zębate wałka rozrządu dwoma małymi otworami w płaszczyźnie łączenia głowicy z pokrywą. Silnik sprawdzony, czy zawory nie pogięte, tłok i korbowód nietknięty?
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Tylko że za 1000 zł kupiłem jeszcze blok po osiowaniu, korbowody 2 wały korbowe silnik jezdny do ładowarki UNC 060 pokrywę sprzęgła i tak po kolei by wymieniać. generalnie 400 kg na palecie części. Także OPŁACAŁO SIĘ.
korbowodów tulejki wymiana korbowodów panewki korbowodów
trybie bypass korektor audio wzmacniacz włączyć kamerkę
stiga 2084h ustawić rozrząd nissan primera
Błąd P06 w pompie ciepła Nulite - jak usunąć? Siemens WLM40 IPX4 błąd F21 po wymianie szczotek, reset F63 – jak skasować?