Nowa uszczelka nic nie da. Możesz składać na silikon i też będzie ciekło. Problemem nie jest uszczelka, tylko zbyt duża ilość oleju w kanale dolotowym. Albo odma jest uszkodzona, i nie daje rady separować oleju - ale odma siedzi w pokrywie zaworowej i kosztuje koło 600 zł, ponoć są dostępne regenerowane - albo masz zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej....
horse667, po zdjęciu węza odmy jest w niej podciśnienie, wiec nic nie poleci, nie ma szans. Natomiast pod pokrywą zaworów nadciśnienie pochodzi z przedmuchów do komory korbowej, po prostu miski olejowej :) z nieszczelnego złożenia tłok-cylinder. Najczęściej winne są pierścienie, zużute, przegrzane, zapieczone. Uruchom silnik i zdejmij korek wlewu oleju....
Prawdopodobnie popychacze hydrauliczne albo juz wyjechane, słabe ciśnienie oleju lub brak dbałości o silnik (wymiana na dobry olej i w terminie) Ale może być źle ustawiony zapłon, sworzeń tłokowy itp.
Te przewody przykręcone są do świec żarowych podgrzewacza płynu. Odkręcić i oczyścić. będzie dobrze. Dodano po 1 Przy okazji dokręcić cybant, bo to jest nalot z odparowanego płynu chłodzącego, nie żadne zasiarczenie.
Jest to elektrozawór pochłaniacza par paliwa, a ta puszka, to właśnie pochłaniacz. Dodano po 3 Zawór otwiera się przy dużym obciążeniu silnika, przy normalnej jeździe jest zamknięty. Być może u Ciebie padł i jest stale otwarty.
Zatkany wydech. lub urwany wirnik turbiny który zatkał wylot. Spaliny wydostają się do silnika przewodem powrotnym od turbo.
Wiązka pompowtryskiwaczy pod pokrywą zaworów.
Witam W mojej corsie też tak było jak ja sprowadziłem. Olałem to :-) Wymieniłem olej, odkręciłem pokrywe zaworów i wyczyściłem to mazidło. Przejechałem od tamtego czasu jakieś 15 tyś km i jest ok. Żadnego mazidła już nie ma. Widocznie poprzedni użytkownik mojego auta jeździł na krótkich dystansach i podczas jazdy liczył chmury, tzn. słabo naciskał na...
A silnik pracuje poprawnie, czy nie? Jeżeli chodzi o zalanie olejem, to najprawdopodobniej uszczelka pod pokrywą zaworów jest stwarniała i tam sobie akurat znalazła upust.
Olej leci pod pokrywą zaworów. Do ściągnięcia pokrywa.
Trzeba wpierw go zdemontować a to nie łatwa sprawa , wyżej masz filmik jak to zrobić a w naprawę bym się nie bawił tylko go wymienił ( naprawiałem dwukrotnie siłownik wlewu paliwa w ZB w końcu kupiłem nowy i mam spokój)
Wszyscy macie trochę racji , ale wina tutaj leży w nieszczelności wtryskiwaczy. Przez to padają odma i turbo.Część wtryskiwacza pomiędzy uszczelką gumową a uszczelką miedzianą znajduje się pod pokrywą zaworów. Gdy wydmucha uszczelkę miedzianą gazy spalinowe dostają się pod pokrywę zaworów, wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowego, odma rzyga olejem i niszczy...
A jak tam z pokrywą zaworów? Czy taki sam problem z pracą silnika bez pokrywy lub z mocno poluzową? Ano my tu sobie radzimy a osoba pytająca poprzestała na korespondencji w dniu 22 listopada.
Taki silnik za ok 400zł można spokojnie znaleźć. Pasuje też 1.4 i 1.6 z golfa III z blaszaną pokrywą zaworów. Pozdrawiam.
mam też leciutko pękniętą pokrywę zaworów i tamtędy też czuć uderzenie powietrza. I kupiłem cały komplet góry silnika, skręciłem i dalej nie odpala. Jak się ma jedno do drugiego ? Komplet to nowa głowica z zaworami, ich gniazdami, wałkiem rozrządu i pokrywą zaworów.
Ten otwór powinien być połączony wężem z pokrywą zaworów, lub zatkany. To coś zaznaczone X wygląda mi na EGR - zawór recyrkulacji spalin.
Witam W załączeniu umieściłem materiał opisujący moje doświadczenia, dotyczące wymiany uszczelki pod osłoną rozrządu. Materiał zawiera 9 stron na których jest 8 zdjęć i kilka słów na temat tej naprawy. pozdrawiam robert
Dobrze, a ile ustawić Nm na kluczu dynamometrycznym, czy dokręcać zwykłą grzechotką lub kluczem płasko-oczkowym z wyczuciem aż do oporu? a pozatym poczytałem na forum toyoty, że niektórzy dają silikon wysokotemperaturowy ( taki który jest odporny na smary i oleje ) koloru czerwonego lub czarnego inni twierdzą, że tylko do użyć silikonu do "zwilżenia"...
https://obrazki.elektroda.pl/6709117000_...
Czyli mam te intercooler zdjąć bez obaw i tak po prostu dostać się do pokrywy ?
Coraz bardziej wygląda na zastany mechanizm wyprzedzenia zapłonu lub częsty problem z pokrywą zaworów.
Przytarta panewka na wałku. Trzeba jak najszybciej ją wymienić i koniecznie zajrzeć do miski oleju! Typowy problem ze smarowaniem w Mazdzie!
witam. potrzebuje pomocy kupiłem uszczelkę pod pokrywe zaworow do lupo 3l kod widnieją cy na niej to 458.370 oddałem samochód z nową uszczelka w ręce mechanika wymienił i dalej cieknie. powiedział, że uszczelka powinna być wyższa nie mogę takiej znaleźć. ktoś coś wie na ten temat. jaka powinna przechodzić ?
Musisz określić skąd dobiega stukanie czy z góry silnika czy z doły bo z filmu nie można tego wywnioskować. Diagnozę zaczyna się od sprawdzenia sprężania. Zobacz co się dzieje pod pokrywą zaworów. Czy nie ma luźnych części np. dzwigienek. Obejrzyj wałki rozrządu. Na pierwszy rzut ucha to klepie jak uszkodzony popychacz hydrauliczny ewentualnie problemy...
SPN 3679 Napięcie dodawcze, rząd 2 Strategia monitoringu Kontrola napięcia wzmacniacza wtryskiwaczy rzędu 2 pod kątem granic napięcia, zwarcia i wiarygodności wskazania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka ostrzegawcza żółta • Lampka kontrolna żółta • Brzęczyk Failure Mode Identification (FMI) FMI 1 za wysokie Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet...
Ale tych silników 1.7 w Astrze G były dwa rodzaje? Dzisiaj oglądałem u znajomego wyjęty silnik, ten miał wtryskiwacze schowane pod pokrywą zaworów, pompę wtryskową schowaną z tyłu silnika i poniżej sterownik pompy wtryskowej (miejsce na ECU było nad silnikiem). W dodatku turbina znajdowała się od przodu silnika. Nie znam tego silnika. Kuzyn wymieniał...
Problem rozwiązany pompa ok , 3 pozostałe wtryski poszły do regeneracji i wszystko ok.
musisz wymienić krućce one są zamontowane w głowicy pod pokrywą zaworów każda głowica ma jeden kruciec one są odpowiedzialne za to żeby paliwo nie schodziło pozdrawiam
Jeśli masz tylko oznaczenia: 1, 2, 3, 4, 5, 6 to regulujesz na 1 - wszystko - ssący, wydech, hamulec wydechowy, pompowtryskiwacz. Musiał być zrobić zdjęcie naklejki na pokrywie zaworów, bo mi wyskoczyło z 50 możliwych typów silnika. Są np. różne luzy dla wydechu.
Jest możliwe że to pozostałości oleju z przed wymiany uszczelki.
Wiazka pompowtryskiwaczy pod pokrywą zaworów. Jak nie kontaktuje na którymś to nie odpala czasami łapie kontakt od wibracji. Zużyte oringi pompowtryskiwaczy lub gniazda w głowicy. Jeśli podczas odpalania nie widzi obrotów to czujnik położenia wału. Wszystkie przypadki mogą nie powodować błędów w ecu.
halas slyszalny z glowicy?
Witam, chciałbym sam spróbować wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów ale nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji w jakiej kolejności przykręcać śruby oraz z jakim momentem. Czy ktoś ma może rozpiskę do Mastera 2 silnik 2.5 dCi 120km o symbolu G9U. Pozdrawiam
witam, tak to wygląda jak na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/2119758300_1...
Stukot słyszalny od 3k obrotów do 4k. Wyżej nie kręciłem, nie wiem czy cichnie, czy się utrzymuje. Może to być walnięty wałek rozrządu ?
ta plastikowa puszka to zawór ograniczający ciśnienie w skrzyni korbowej, w środku znajduje się membrana i sprężyna i jak ciśnienie wzrośnie na tyle aby pokonać opór stawiany przez sprężynę to membrana się podniesie i gazy (niejednokrotnie z drobinkami oleju) dostają się do przewodu powietrza idącego do turbiny. Ten zawór nie służy do oddzielania drobin...
Zintegrowana z pokrywą zaworów.
Diesle z wtryskami pod pokrywą zaworów. To jest prawdziwa wpadka. Pomijam grupę VAG.
Szybciej to jest odma. Połączenie pokrywy zaworów z górna pokrywą filtra powietrza. Czujnik zasysanego powietrza masz w kolektorze.
Witam, potrzebuję rady fachowca, trochę wycieka mi olej spod pokrywy zaworów, pewnie z pod uszczelki, i tu jest problem, bo jak to wytrarłem do sucha, pojeździłem trochę, to mokre jest jakby poniżej, nie wiem czy tam jest jakaś uszczelka, dołączam zdjęcia, a chodzi o Peugeot 307 1.6 benzyna 2005 rok można byłoby powiedzieć, że to spływa na dół ale między...
Silnik jest kolizyjny. Jeśli by Ci przeskoczył pasek, to na pewno miałbyś kłopot i to duży z uruchomieniem i pracą silnika. Zawory trzeba najprawdopodobniej wyregulować. Reszta wyżej.
Dodałbym jeszcze odmę do listy ( w twoim przypadku pokrywą zaworów) w takim roczniku nawet profilaktycznie warto wymienić
Czujnik jest w tylnej części silnika Tak mniej-więcej za pokrywą zaworów a przed turbosprężarką Jest to czujnik na jedną wężyk i 3 pinowa wtyczka.
Witam. Jako, że jestem amatorem bank 1 oznacza pierwszą sondę lambda czyli tą za pokrywą zaworów tak?
W Odpowiedzi do tematu nie znalazłem momentu dokręcania pokrywy zaworów. Czy moglibyście podać ? Mój model to 1,5dci 106KM 2006r, dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie czy zawory w tym modelu podlegają jakiejkolwiek regulacji ponieważ mam wrażenie że są zbyt głośne kiedy silnik się rozgrzeje. Mogę dodać że na 90% jest do wymiany uszczelka pod pokrywą zaworów...
Odma się poci bo gumowa rurka się zrobiła twarda.
Podkłada z pudełka ma mieć odpowiednią twardość. Lepiej zainwestować w frezy do czyszczenia gniazd i wtryskiwaczy tak by powierzchnia styku była idealna przed montażem nowych podkładek.
https://obrazki.elektroda.pl/8706240900_... Tak to wygląda bez wałków i koników, zakała jedna. Sciągasz górny dekiel czyli pokrywe jak ja nazywasz.
A tak w ogóle to przecież jest pompowtrysk. Czyli może być problem z wiązką pompowtryskiwaczy (luźne kostki). Tej wiązki która jest pod pokrywą zaworów i pływa sobie w oleju. Jesli straci kontakt na którymś pompowtrysku to zgaśnie i nie odpali. Może tak być że jak stygnie to kontaktuje i odpala.
Serwis Manual podaje, że wg. "rus.PDF" - wszystkie 13 śrub dokręca się momentem 10 Nm : Затянm... винты крышкl... головl... блока цилинk...
nie wiem co sie stalo. wymienilem olej i uszczelke pod glowca i "klawitura" a na korku i w kolo pokrywy "klawiatury" jest mnostwo szlamu jakby budyniu. plynu chlodniczego nie ubywa. przejechane jest 5 tys. km od wymiany. co to jest? ile w ogole powinien palic paliwa ten silnik?
Panewnica, tak zwana, jest tą częścią przez użytkowników forum Audi A6 C6/C7. To ta aluminiowa ramka pod pokrywą zaworów, która trzyma wałki. Pod nią znajdują się te uszczelki, które gdy stwardnieją, to olej przedostaje się do gniazd świec zapłonowych. W załączniku dołączam zdjęcie uszczelek pokrywy zaworów, chodzi o te uszczelki, które na zdjęciu są...
Cześć, Kontrolowałbym poziom oleju aby nie zabrakło, oprócz tego posprawdzałbym parę rzeczy, np. to czy po odkręceniu korka nie ma zbyt dużych przedmuchów, czyli czy nie wydostaje się zbyt dużo powietrza(spalin) z komory silnika. Tak z ciekawości czy wyciek nie został spowodowany zbyt dużym ciśnieniem w komorze. Natomiast warto zagadać więcej z mechanikiem,...
Witam, proszę o poradę. Wycieka mi olej z przewodu łączącego się z pokrywą zaworów. Wyciek jest, gdy przewód łączy się z pokrywą zaworów Renault Laguna 2,2dci 2005 rok. Wyciekło mi tyle oleju, że stoi w ściankach, gdzie są wkręcone pompowtryskiwacze . Myślałem, że to wina oringu, który znajduje się w wężu łączacym się z pokrywa. Wymieniłem i nadal jest...
http://obrazki.elektroda.pl/7712771800_1... kolega wyżej ma rację z rozrządem natomiast uszczelka jest jak najbardziej dostępna do kupienia ok 40-50zł
Wyciek oleju podczas jazdy wymieniona uszczelka pod górną pokrywą zaworów i nadal jest wyciek niewiadomo skąd
Dla EBS wtyczka 1 zasilająca: pin 7 i 8 to +24V względem masy pin 10 i 12 (masa -). Jedno zasilanie jest po kluczyku. Dla hamulca górskiego to: są trzy elektrozawory sterowane przez ECU silnika - dwa na powietrze w takim bloku z boku silnika bliżej miski olejowej - steruje klapą wydechu i trzeci to pod pokrywą zaworów steruje ciśnieniem oleju na dźwignie...
Nakrętka na resztę gwintu i ją przyspawać. Musi puścić
Proponuje osłuchać pokrywę zaworów stetoskopem. Jeśli hałas pochodzi z tej okolicy, wymień hydrauliczne popychacze zaworów.
1.Ten przewód powinien prowadzić do strony ssącej turbosprężarki i do tego przewodu lub do samego filtra powinna być dołączona odma.2 Jeśli został usunięty to nic nie wpływa na pracę silnika ale koniecznie otwór musi być szczelnie zaślepiony bo przepływka będzie przekłamywać i będzie muł.3Jeśli idzie z turbo to jest to zawór regulacji doładowania.
torx 10 i ew. torx 8 nasadowe ....
Kolego już Ci opisuję co jest grane bo nie raz to przerabiałem. Po pierwsze to cieknie z tego oringa pod cewkami na bank!On z czasem robi się twardy i zaczyna przepuszczać olej, tak po 10-15 latach musi być zmieniony. Po drugie , we fiatach z tym silnikiem nie ma opcji zmiany samej uszczelki pod klawiaturą!Fiat tak ma, że ludzie kombinują, wkładają...
Czy sądzisz że to bezpieczne? Owszem bezpieczne bo gdyby było uszkodzenie mechaniczne silnika to już by stał na dobre. Wydaje się, że po odparowaniu wilgoci z płynu chłodniczego silnik ożyje na dłużej. Pamiętaj tylko o uzupełnianiu płynu chłodniczego bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Dodano po 8 aż zauważyłem że tłumik który wychodzi zaraz...
Jeżeli tak jest jak myślę i zacznie chodzić wentylator to znaczy że wszystko z układem jest ok, a reszta czyli moment (temperatura) załączenia zależy już od czujnika który jest w chłodnicy. A i sprawdź sobie czy dobrze łączy zasuwka na czujniku od temperatury silnika Ten który jest na górze silnika za pokrywą zaworów w okolicach obudowy rozrządu Dodano...
silikonu sie w samochodach nie stosuje nie wiem kiedy do dużej częsci mechaników to dotrze oczywiscie nieraz sie stosuje pasty uszczelniajace ale nie silikon jak w tym wypadku ja stosuje paste pod te dekle bo przeważnie ciekną po nie długim czasie a paste kupuje erling jasną albo victor reinz szara oczywiscie dobrze odtłuścić przed nałożeniem:)
Witam serdecznie Mam do wymiany uszczelkę pod pokrywą zaworów, silnik w koparce - Deutz BF4M 1013E nr: 00270430. Przy wymianie uszczelki chciałem sprawdzić luzy zaworowe czy ktoś zna schemat regulacji i jakie luzy powinny być? Z tego co się dowiedziałem to na zaworze ssącym luz wynosi 0,30, na zaworze wydechowym 0,35. Jeżeli ktoś może pomóc i podzielić...
Tak się składa, że miałem w rękach takie urządzenie. Sprawdzałem jego przydatność do podobnych celów, ale w urządzeniach przemysłowych. Powiem szczerze raczej nie widzę przydatności tego typu urządzeń do celów o które wam chodzi. Dlaczego tak sądzę: średnica kamery za duża i kamera patrzy tylko do przodu, więc widać tylko to, co kamera może pokazać,...
Odma razem z pokrywą zaworów i kolektorem ssącym. Lepiej założyć oil catch tank.
Trochę to nudne ale powtórzę ponownie. Czy próbujesz uruchamiać ze zdjętą lub mocno poluzowaną pokrywą zaworów?
Z przelewów pod pokrywą zaworów leci. Podkładki do wymiany.
Tak, tam jest uszczelka pokrywy zaworów, wymienić, dodatkowo sprawdzić odme, tam jest taka membrana, najlepiej wymienić. Jeżeli się nie poprawi do sprawdzenia pokrywa, czy nie jest w tym miejscu odkształcona.
Dobra. Cewka działa i jest faktycznie poprawiona, nie styka się z pokrywą zaworów i zlewana jest po przeciwnej stronie dzięki temu obudowa nie styka się z pokrywą i jest mniej podatna na przegrzania. Potrzebne są tylko do niej dłuższe śruby które są już w zestawie.
No nie tylko . Np. 1Z ma jeszcze w bloku po stronie pompy. Chyba że chodzi o jakiś konkretny.
A uszczelka pod pokrywą zaworów nie ruszona.Właśnie widać też jak wyczyszczona.Ropa się może lać z połączeń wtrysk filtr rurka, albo z cewka korpus.A nie z pod podkładki miedzianej ja pierd...Wymienić uszczelkę pokrywy zaworów.Wymienić uszczelki między tuleją wtrysku a górna pokrywą głowicy.Uszczelnić wtryski i tyle . Dodano po 8 A zapomniałem jeszcze...
W korpusie monowtrysku jest z tyły króciec do podłączenia tego wężyka (odmy)
To znaczy tyle że uszczelka pod pokrywą zaworów przepuszcza olej. W sensie uszczelnienia kanałów swiecy
Zdejmiesz pokrywę to wszystko ładnie umyj na błysk, wkładasz nową uszczelkę, montując pokrywę uważaj żeby się nigdzie nie podwinęła, ja czasem punktowo łapie najtańszym klejem typu kropelka jak lubi wypadać. Moment dokręcania 10Nm, kolejność mniej więcej tak: 10 8 1 3 5 11 12 6 4 2 7 9
Pod pokrywą zaworów jest wszystko ok. I ciśnienie na cylindrach też jest w porządku
Oczywiście, ale jeśli będzie uszkodzony separator oleju, który jest zintegrowany z pokrywą zaworów to olej będzie przedstawal się przez odme do turbo, a zniego do dolotu przez intercooler, na wskutek czego olej będzie spalany i silnik będzie dymil na biało.
Są pod pokrywą zaworów.
Ty się znakami na pasku nie sugeruj że się nie pokrywają! Tak ma być. Zgodzić się mają znaki kół względem silnika. Ktoś kiedyś gdzieś liczył. Chyba 40coś albo 90coś obrotów by się pokryło, oczywiście zależnie od silnika. Miłego kręcenia. Znaki na pasku są tylko do montażu. Zawory 30/40 +/-5 więc ok. Zresztą większy luz nie jest tak groźny niż za mały...
Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:) Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby...
A gdzie ten króciec pompy, znalazłem jeden taki gruby wąż od podciśnienia który ma właśnie luźny króciec, przychodzi z tyłu silnika u góry za pokrywą zaworów.....króciec skręcony kawałkiem wężyka dwoma opaskami, ktoś tam coś grzebał widać Dodano po 4 I czy ten króciec jest wymienny ??
Co sprawdziłeś ? Gaźnik: ssanie, pływak, dysze, zawór. Zawory luzy i ewentualnie przyciśnięcie pokrywą zaworów. O zapłonie na razie nie wspominam bo nic o iskrze nie piszesz.
uszczelka pod pokrywą zaworów to ta sławna "Uszczelka klawiatury"? Tak to ta jak wszystko zrobisz dobrze to nie powinno tam lecieć.
W tym silniku trzeba wyciągać wtryskiwacze do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów?
Masz pogięta pokrywę zaworów, nierównomiernie dociska uszczelkę. W dodatku bez żadnego silikonu przy nowej uszczelce ma być szczelnie - pod warunkiem oczyszczenia i odtłuszczenia powierzchni. Infantylność zagadnienia powala.
Nic nie uszkodzisz, prosta robota....ale użyj dobrego klucza do tych nakrętek...
Sorry, Tak mówię o uszczelce pod pokrywą zaworów, właśnie tam zauważyłem wycieki. Nie zaobserwowałem zmniejszenia się ilości płynu chłodniczego i oleju. Zaczołem tankować na Bp i już tak nie kopci i rzadziej traci moc ale jeśli się to dzieje to zapala się pomarańczowa kontrolka z takim piorunem, czy wymiana tej uszczelki pod pokrywą zaworów załatwi...
Jak pisałem: dobry fachman od francuskiej myśli technicznej i kpl rozrząd do wymiany wraz z tym co pod pokrywą zaworów czyli łańcuch i ślizgi/napinacze.
Często siada odma jest razem z pokrywą zaworów.
nic sie nie stanie tez mam takiego golfa tylko 1,3 po tuningu 85km
Zawsze można w lokalnej hurtowni/sklepie kupić. Zaoszczędzone pewnie z 15 zł, a pisania i myślenia od wuja. Miłego weekendu.
Ja mam serwisówkę Haynes'a w domu, ale będę dopiero na wieczór, wtedy wrzucę skan odpowiedniej strony z tej książki. O ile pamietam to tam głowicę się dokręca momentem + 1/3 obrotu śruby, ale na pewno podam na wieczór. Dodano po 2 https://obrazki.elektroda.pl/7456451100_... https://obrazki.elektroda.pl/4748270900_...
Oczywiście. Poskładany. Miedziane uszczelki 6 x 10 x 1mm są delikatnie za grube podnosząc szpilki na tyle że jarzmo opierało się ich części wypukłej. Zrezygnowałem z tego pomysłu i zrobiłem tak jak poniżej. Nakładając uszczelkę płynną pod pokrywę zaworów (nie mylić z odmą) zwróciłem szczególną uwagę na uszczelnienie połączenia słupków szpilek wtrysków...
Ten sam problem miałem z pokrywą do 1.7 CDTI w Astrze J. W ASO powyżej 4 tysi! I to jeszcze brak dostępności. Na Ukrainie pasująca membrana odmy coś 150 zł. Ale pojawiały się zamienniki z nty za 350 zł. Koniec końców wjechała używana z oryginalną sprawna odmą.
Przewody paliwa pod pokrywą zaworów.
Odpowietrzenie idzie pokrywą zaworów do turbiny.
Nie słuchaj go on pieprzy głupoty, pod pokrywą zaworów nie ma walka, ale zacznij od najprostszych rzeczy tak jak pisze kol. Andrzej, pompa paliwa, przekaźnik pompy paliwa. Filtr paliwa jest pod podłogą tam gdzie tylna kanapa.
Osłona, potem odpiąć przewód nad pokrywą , no i samą pokrywę odkręcić. A po co demontujesz?
uszczelka pokrywą zaworów uszczelkę pokrywą zaworów uszczelkę pokrywą zaworów astra
bezpiecznik wysokiego opticum pilot lodówka bateria
husqvarna automower mikrokomputer cobra1
NAC CTS 45-40-01 – montaż klina Woodruffa na wale, ustawienie koła magnesowego, chińska pilarka Hughes & Kettner Attax 40 – potencjometr głośności A100k log, montaż PCB, wałek D-shaft