Utnij albo jak się da odłącz przewody pod maską idące do nagrzewnicy otwórz pokrętło ogrzewania na max i podłącz wąż z kranu z wodą i zobacz drożność nagrzewnicy.
sa linki, ale raczej sie nie zaplatały bo są METALOWE zobacz czy linka rusza sie swobodnie i jej ruchu nie blokuje instalacja od radia (zobaczysz to po wyjeciu radia) ew panel tez odkrec i odczep linke z pokretla, sprawdz czy pokretlo bedzie chodzic swobodnie bez linki pewnie cos blokuje klapy w obudowie nagrzewnicy
Możliwa awaria czujnika cw, pęknięte pokrętło, niskie ciśnienie gazu albo zanieczyszczenie palnika i nagrzewnicy.
Może masz kiepski płyn i przymarzł w przewodzie do nagrzewnicy. Musisz posprawdzać również czy pokrętło przełącza zimno/ciepło
Witam mam następujący problem we Fiacie Punto 2 1.3 multijet po lifcie z 2004roku. Otóż odpalając rano samochód chciałem ustawić wentylator nagrzewnicy na 2 kręcę a z wylotów nie dmucha... ale zauważyłem że jak dałem na 0 to zaczęło dmuchać na maxa tak jakby było na 4. Czym może być spowodowane to że pokrętło działa ale tylko na ustawieniu 0 a na pozostałych...
Zapchana nagrzewnica, do wymiany, ewentualnie zawór nagrzewnicy, ale jak pokrętło regulacji ogrzewania chodzi bez wyraźnych oporów to raczej tylko nagrzewnica.
Nie rozbierałem tyłu bo nigdy nie miałem potrzeby. Pokrętło powinno się wciskać, do niego idą dwa węzyki podciśnieniowe.
Witaj. Z tyłu w bagażniku za lewym boczkiem jest nagrzewnica wraz z przepustnicą sterowaną elektronicznie poprzez pokrętło na suficie. Trzeba sprawdzić czy pokrętło działą na suficie, np miernikiem na rezystancję, oraz czy się przestawia klapka w nagrzewnicy. Pozdrawiam.
Na początek sprawdź stan klapy mieszania (może ci dopuszcza zimnego powietrza) . Jeżeli ok sprawdź czy wymiennik oddaje ciepło ( nagrzej silnik, pokrętło na max ciepłe wentylator na max, w komorze silnikowej powinien jeden wąż od nagrzewnicy być znacznie zimniejszy od drugiego)
Płyn spyścisz odłączając rurę dolną przy chłodnicy (gruba). Potem łączysz tą rurę z chłodnicą i nalewasz powoli płyn. Pewnie zapowietrzy się nagrzewnica, ale ma ona swój odpowetrznik na przewodzie do nagrzewnicy w komorze silnikowe przy ścianie grodziowej. Przy spuszczaniu i napełnianiu płyny ustaw pokrętło ogrzewania na grzanie.
a czy potencjometr o takich parametrach bede mogl zastapic zamiast tej opornicy dmuchawy... REGULATOR OBROTÓW SILNIKA ELEKTRYCZNEGO 12-24 V DC 25 A jest dość maly i bede mogl go ladnie wcisnac pod pokrętło
Termostat sprawny? Corsa ma LPG? Dawno czyściłeś nagrzewnicę z osadu? Wentylator pracuje w całym zakresie nawiewu, czy blokuje się? Sprawdź w panelu sterowania ogrzewaniem, czy linki regulatora (pokrętło od nawiewu) otwierają kanał przewiewu do końca.
na którym forum ? -nie wszystkie astry g mają ten zawór -zawór zamyka obieg cieczy przez nagrzewnicę gdy jest włączona klima a pokrętło ciepło-zimno jest skręcome na max zimno czy się mylę ?
Może na początek trzeba by sprawdzić czy węże od nagrzewnicy są zimne czy ciepłe oczywiście na ciepłym silniku, to raz a dwa czy pokrętło, linka, zawór odpowiedzialne za obieg w nagrzewnicy są sprawne.
Na zdjęciu jest zaznaczony odpowietrznik, są tam dwa węże wchodzące do środka pojazdu. Jest na jednym z nich. Odkręć go delikatnie, nie wykręcaj całkowicie plastikowej śrubki. Lepiej na ciepłym silniku, ale trzeba uważać bo wtedy jest ciśnienie w układzie chłodzenia, na zimnym czasami zasysa powietrze do środka. Przed odpowietrzeniem przekręć pokrętło...
Witam, potrzebuje małą podpowiedz jak zabrać się do rozbierania deski w okolicach radia, regulacji ogrzewania, tak jest wszystko ładnie dopasowane i wykonane, że nie wiem jak do tego podejść żeby czegoś nie uszkodzić (połamać) mój problem tkwi że pokrętło od ustawienia nagrzewnicy się rozsypało lub spadła tam jakaś linka. Proszę o małą podpowiedż jak...
Nie ma żadnego zaworu do płynu w nagrzewnicy. Płyn krąży cały czas przez nagrzewnicę. Pisałem o klapce i lince wczesniej. Sprawdziłeś ? Możliwe, że masz zamienione przewody do nagrzewnicy. Odpowietrz nagrzewnicę. Jak zachowuje się środkowe pokrętło (jest pełny ruch w lewo i w prawo). Pozdrawiam.
Najpierw sprawdź ręką, czy są gorące węże idące do nagrzewnicy, dostęp masakryczny ale możliwy - od strony silnika. Jeśli są gorące to problem pewnie leży w przesłonie ciepło/zimno która jest sterowana silniczkiem. Spróbuj kilkukrotnie przekręcić pokrętło od max do minimum. Może coś tam haczy. Jak nie pomoże to wymiana silniczka po uprzednim sprawdzeniu,...
To nie jest prawidłowa praca piecyka. Przy ustawieniu gazu na minimum i jednocześnie pokrętła wody na piecyku na maximum przepływu, ciepła woda powinna być lekko ciepła (ktoś by ją nawet nazwał letnią). Powinien to sprawdzić serwis. Może pokrętło regulacji gazu jest uszkodzone (lub zespół gazowy jest uszkodzony) i podaje gaz jak na maximum, stad gorąca...
Odkręć wężyk wylotu ciepłej wody z nagrzewnicy i puść wodę bezpośrednio do wiadra. Pokrętło od regulacji przepływu wody najlepiej skręcić na maksa w prawą. Przycisk wciśnięty, baterie plusamy do przodu...
to w takim razie trzeba by sprawdzić zaworek nagrzewnicy czy prawidłowo się otwiera czy pokrętło nim steruje.
Miałem taki przypadek w oplu. W oplu jest elektrozawor, który odcina nagrzewnice przy włączonej klimie i ten zawór lubi się zaciac, wtedy nie otwiera dopływu płynu do nagrzewnicy. Nie wiem czy w fordach jest takie samo/podobne rozwiązanie. U mnie pomogło kilkakrotne kręcenie pokretlem ciepłe/zimne i się odwiesil. Poczytaj na forach. Może ford stosował...
A czy odpowietrzono dobrze układ ? A jak z temperaturą silnika ? nie wiem czy odpowietrzono układ, z temperaturą silnika wszystko ok, Dodano po 1 Sprawdziłeś nowy zawór przed montażem, czy pracuje poprawnie. Są dość awaryjne, ale naprawialne, w przypadku usterki mechanicznej przekładni(naprawa banalna). Zawsze montuję zawór w stanie otwartym, po uprzednim...
Odnośnie regulacji żeby była ciepła woda wystarczy zmniejszyć przepływ wody przez nagrzewnicę do tego służy pokrętło które jest pod spodem regulacji gazu. Wydatek wody jest mniejszy ale woda ma czas się ogrzać do większej temperatury
Sprawdź, czy pokrętło (grzanie) otwiera zawór, może uszkodzone cięgła. Nagrzewnica może być zapowietrzona, uzupełnij płyn w zbiorniku wyrównawczym (w razie potrzeby, do wymaganego poziomu). Zaobserwuj, czy podczas pracy silnika przelewa się w zbiorniku płyn chłodniczy, bo jeśli nie, to może "padła" pompa cieczy chłodzącej ( np. oberwany wirnik).
Wiatj!Sprawdzić trzeba: 1.poziom płynu ( uzupełnić ,gdy mało i odpowietrzyć) 2.pompę 3.przepustowość nagrzewnicy ( np.zamulenie ) 4.drożność układu chłodzącego silnik 5.wycieki płynu z instalacji 6.zawór doprowadzający obieg chłodzenia silnika do nagrzewnicy (tzn.czy pokrętło zmienia położenie dźwigni zaworu. Pozdrawiam.
Zaworek służy do odcięcia przepływu płynu przez nagrzewnicę, gdy ustawisz pokrętło na maks. zimno. Można z tym żyć, klima będzie miała trochę więcej ciepła do odebrania. Chyba, że zaworek zaciął się w pozycji zamkniętej, to nie będzie ogrzewania.
W sumie dowiedziałem sie tyle ze ilosciom cieplego powietrza reguluje zaworek nagrzewnicy który reguluje przepływ cieczy przez nagrzewnice: gdy napięcie na kostce wynosi 12V to elektrozawór odcina płyn chłodniczy od nagrzewnicy - w środku mamy zimno - pokrętło na polu niebieskim - gdy napięcie na kostce wynosi 0V to elektrozawór przepuszcza płyn do...
Sprawdź czy nie masz urwanej linki od zaworu wodnego ( wychaczona, zwrwane pokrętło , zatarty zawór). Sprawdż czy przewody wodne idące do nagrzewnicy są ciepłe.
Witam. Mam problem brak świateł pozycyjnych z lewej strony, podświetlenie pokręteł nagrzewnicy i tablicy rejestracyjnej. Samochód z klapą i dwa razy drzwi przesuwne. Szukam schematu instalacji. Znalazłem uszkodzona izolacje przewodu w przelotce tylnej klapy, prawdopodobnie zwarcie. Wszystkie bezpieczniki dobre a dalej nie ma zasilania. Możliwe, że nie...
Nie jestem silny z mechaniki, lecz miałem "prywatne" przeboje z płynem w Polo - to prawie to samo. Tu, w tym wypadku, prawdopodobnie zapowietrzony jest układ a dodatkowo mała wydajność pompy płynu (lepsza praca po dodaniu "gazu"!). Przy pracach z układem chłodzenia waże jest, by nie zapomnieć, że pokrętło ogrzewania MUSI być w pozycji pełnego otwarcia...
No, nie wiem... Manualną to ja miałbym w Lanosie :) , guzik z "prośbą o włączenie klimy" do sterownika silnika, i pokrętła do sterowania klap, zrealizowane na LINKACH, jak bym ustawił pokrętło na ciepło, to linka też tak ustawiała klapę, a u Ciebie silniczkami steruje jakiś sterownik, elektronika. Niby różnicy dużej nie ma, ale "mój" przykładowy manual...
Witam Jak w temacie w moim polonezie mam słabe ogrzewanie płyn w zbiorniczku na ful, nigdzie nie ucieka pokrętło od ciepłego powietrza działa, nagrzewnica zamulona raczej być nie może bo wcześniej było ok. Chłodnicę zatkałem kartonem temperaturę mam 90 a z nadmuchów leci tylko letnie powietrze, dawniej to przy 90 leciało zarąbiście gorące. Dodam jeszcze...
Witam. Mam pytanko może ktoś mi pomoże. Moja dziewczyna posiada renault clio I 95r 1.2 energy i ma problem z wentylatorem nagrzewnicy. Mianowicie wentylator raz "dmucha" a nie raz wcale. Gdy pokrętło dmuchawy jest na maksa to też nie chodzi. Jak już działa to na wolniejszych biegach, a właśnie od nie dawna zaczęło się już całkiem chrzanić. Proszę o...
Temperatura zapewne na wskaźniku będzie bliżej nieskończona, ponieważ jak wszyscy wiedzą tam takich rzeczy nie ma. Zaraz pojawią się treści z słynną UPG czy silniczka krokowego lub co jeszcze ropy w benzynie. Jeżeli do nagrzewnicy dochodzi gorący płyn, to winnymi są albo linka do której przyczepione jest pokrętło(nie do końca otwiera zawór nagrzewnicy)...
Witam Jeśli pozwolicie podłącze się pod temat. Mój problem to uderzenia hydrauliczne podczas odkręcania ciepłej wody. Dopóki piec nie wystartuje dudni po nagrzewnicy. Jeśli pokrętło wyboru temperatury przestawimy na zimniejsza wodę problem się nasila do tego stopnia ze zaczyna pluć wodą z kranu. Rozbierałem zespół wodny i zaobserwowałem pękniecie membrany...
Witaj. Wyjmij sobie radio i zobacz na linke która idzie od tego pokrętła do klapy nagrzewnicy
Zapomniałem napisać jednej informacji, nie wiem czy nie najważniejszej. Wentylator chodzi nawet gdy pokrętło jest ustawione na '0'. Wyłącza go dopiero wyjęcie kluczyka.
Witam was. scenic 1998 rok nie leci ciepłe powietrze z dmuchawy nawiew działa poprawnie -obieg płynu chłodniczego jest -temperatura silnika w normie -oba przewody od nagrzewnicy są ciepłe - pokrętło do zmiany temperatury powietrza działa poprawnie otwiera i zamyka - płynu chłodniczego mi nie ubywa - szyby nie parują dziękuję za odpowiedzi, bo mi brakuje...
Jest jakaś reakcja na pokrętło ciepło - zimno?
Co do nagrzewnicy , to bym się pokusił o jej zdemontowanie i jeszcze raz odkamienienie Chyba żartujesz. Po to demontować nagrzewnicę żeby ją odkamieniać. Jeśli miałbym stracić cały dzień żeby zdemontować nagrzewnicę to wymieniłbym ją na nową. Myślę że układ chłodzenia z nagrzewnicą jest odpowietrzony. poświęciłem na to trochę czasu i przyłożyłem się...
Witam, posiadam samochód Polonez Atu Plus, auto nie posiada ogrzewania. Problem nie leży w zatkanej nagrzewnicy, czy zapowietrzonym układzie a chodzi o sterowanie ogrzewaniem. Kupiłem Poloneza bez ogrzewania, po zdjęciu przedniego panela, czy tam ramki widać że pokrętło od ogrzewania nie jest z niczym połączone. Sterowanie, widzę odbywa się za pomocą...
A pracuje na najwyższym biegu? Sprawdź bezpiecznik termiczny na rezystorze dmuchawy, oraz podstaw regulator nawiewu. (to pokrętło regulujące moc)
A wpadłem na taki pomysł....wiem że nie jest to rozwiązanie dobre ale powiedzcie co myślicie oraz wypowiedzcie się o wadach i zaletach tego... Jeżeli pokrętło ogrzewania mam ustawione na max. zimne powietrze nagrzewnica jest zamknięta(jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie). A wystarczy że przekręcę pokrętło o jeden ząbek w kierunku ciepłego powietrza(akurat...
Wymień nagrzewnice. Nagminny problem w tych autach.
Klapka zimno/ciepło domyka się ? Pokrętło samo nie odbija ? W nagrzewnicy nic nie stuka na wybojach, nierównościach ? Grzejnik w lanosach trzyma plastykowy klips, potrafi pęknąć, ta opada, i tyle z grzania... a że w nubirze nie rozbierałem... :?: Czym zasilany jest parownik, drożnymi trójnikami ? ? Ja płukałem 2L octu na resztę wody, ale chłodnica była...
no wiesz sam to napisałes sprawdz tylko pokretło otwarcia nagrzewnicy,ma być na max.
Witam Aby zdemontować pokrętła oraz suwaki które zaznaczyłem na poniższych zdjęciach, należy po prostu pociągnąć je do siebie ? Nie chce niczego uszkodzić, bo mamy zimę :) http://obrazki.elektroda.pl/3548907700_1...
Pokrętło od sterowania jest sprawne i sprawdzone... Niestety usterka leży gdzie indziej... Może ktoś wie jak w tym modelu odpowietrzyć nagrzewnicę? :?:
Witam! chciałbym odświeżyć temat nagrzewnicy. Posiadam Thalię 1.4 v 8 i ostatnio stwierdziłem, że pod nogami zbiera się czerwony płyn - chłodniczy. Wcześniej lała mi się woda podczas opadów, ale chyba udało mi się przeciek wody zlikwidować. Przymierzam się do wymiany nagrzewnicy. Z tego co się zdążyłem zorientować, to należy zdemontować sporo elementów...
Czy aby nie jest przerobiona na gaz. Źle odpowietrzony układ, otwarty termostat /uszkodzony/, pokrętło ciepło-zimno nie otwiera sie do końca.
Lub sterowanie nie przestawia klap mimo że pokrętło jest w pozycji "czerwone" i do kabiny trafia powietrze wymieszane z zimnym.
Witam ewidentnie uszkodzony czujnik przepływu wody, syczenie jest oznaką gotowania się wody w nagrzewnicy. Możliwe uszkodzenia: membrana układu wodnego, zaworek minimalnego przepływu, zapieczona iglica układ wodny-układ gazowy, przytkany filtr wodny. Zagrożenia: po zamknięciu kranu zamykamy wodę w nagrzewnicy, a palnik powoduje zagotowanie wody- może...
witam. Z góry mówię, iż nie znam się na tego typu urządzeniach, zajmuję się elekteoniką a nie elektryką. Nagrzewnica jak w temacie - trafiła do mnie z popalontmi przewodami w srodku jako nowa, ktoś zostawił coś w środku i to zrobiło zwarcie. Czy dysponuje ktoś fotką ewentualnie podpowiedzią, jak połączyć grzałki? jest 6 szt, dwa przekaźniki z dwoma...
Obieg cieczy jest cały czas. Regulacja polega na przestawianiu przesłony powietrza. Jest możliwość, że niedomaga silniczek do jej przestawiania, albo przesłona o coś ociera. Np u mnie sporadycznie muszę przestawić pokrętło temp. z max na minimum i z powrotem, żeby się właściwie ustawiła. Pewno coś tam haczy, ale nie chce mi się na razie tam grzebać....
Najczęstszą przyczyną problemów przy odpowietrzaniu beemek to zacięte elektrozawory nagrzewnicy.Po takim czasie w cale bym się nie zdziwił jak by te gumki w środku się rozleciały albo zapiekły.Odpowietrzamy przy pokrętłach nagrzewnicy na max grzanie.Jeżeli nie grzeje podczas odpowietrzania to zawory na bank do wymiany. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...
termostat jest sprawny, bo mówisz, że silnik utrzymuje stałą temperaturę i zapewne wskazówka temp. jest blisko połowy wskaźnika. Stawiałbym na zapowietrzenie układu chłodzenia, bo na przykład jest za mało płynu lub po prostu na zerwaną linkę, która łączy pokrętło temperatury nawiewu z nastawnikiem przesłony w zespole nagrzewnicy, czyli kręcisz gałką...
Jak pokrętło regulacji temp. jest skręcone na zupełnie zimne, to w tym przewodzie powinno być podciśnienie. Zawór jak dostanie podciśnenie zamyka nagrzewnicę i "zwiera" mały obieg. Było stosowane w oplach z klimą aby poprawić skuteczność klimy.
pokrętło sprawdzone linki też, rozebrałem całą deskę i linka chodzi .A wiesz może coś bliżej o tej klapce przy nagrzewnicy ? co steruje ciepło zimno,czytałem że mogła się zablokować w jednej pozycji. Wie ktoś coś więcej na ten temat?
Standard. Przy nagrzewnicy od dołu dojdziesz do klapy temperatury bez ściągania deski. Zerknij też na panel czy nie ułamał się zaczep linki.
Nie powinno być zaworu innego niż tego przy nagrzewnicy, sterowany z panelu pokrętłem. Ale też nikt nie wie czy ktoś nie dał zobacz przewody wychodzące z przedniego lewego słupka kabiny czy idą prosto do układu chłodzenia silnika i są bez zaworu.
Tunel zdemontowałem i odkręciłem wkręty które trzymają dolną obudowę nagrzewnicy ale za cholere nie mogę wyjąć tej obudowy bo coś jeszcze blokuje od strony pasażera przy ściance grodziowej ! jakby jakiś zatrzask czy co ? jak to odczepić ? Obudowa opadła trochę w dół i widać nagrzewnice. Zapaliłem auto (zimny silnik) i zaczeła się stopniowo nagrzewać...
Jak w temacie. Pokrętło regulacji niby obraca się tak jak wcześniej, a powietrze cały czas gorące. Czy w nagrzewnicy jest jeszcze jeden termostat? Ty mam taki rysunek poglądowy. http://obrazki.elektroda.pl/8615067100_1...
Sprawdź sobie jeszcze czy pokrętło od regulacji temperatury jest dobre, czy przełącza ciepłe-zimne, jeśli będzie ok to zobacz czy węże wchodzące do nagrzewnicy są ciepłe.
Klapa przełącza strumień powietrza pomiędzy parownik a nagrzewnicę w sposób płynny. Zawór sterujący przepływem płynu przez nagrzewnicę jest rozwiązaniem stosowanym w BMW, Mercedesach, starszych Hondach czy Fordach, często równolegle z klapą rozdziału temperatury powietrza. Po przeczytaniu tego co napisałeś i przemyśleniu przyznaję Ci rację. Gdyby było...
Witam, Posiadam mopa parowego Vileda Steam Mop SC-1066 - model jak na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/1280377900_... https://obrazki.elektroda.pl/5627303800_... Po uruchomieniu i odpowiednim ustawieniu intensywności pracy (pokrętło) mop praktycznie nie wytwarza pary (ilość minimalna). Rozkręciłem urządzenie i sprawdziłem...
Witam przejechałem uniakiem około 50 km i znow słysze bulgotanie z kratek moze to tak ma byc ????? Bulgot oznacza zapowietrzony układ nagrzewnicy. Trzeba odpowietrzyć. 1. Przede wszystkim,sprawdzamy poziom płynu i UZUPEŁNIAMY tylko na zimnym silniku, przy gopracym sprawdzanie nie jest miarodajne (przy okazji może płyn uciec i poparzyć rękę). Korek...
Rozumiem że pokrętło w kabinie ustawione na ciepło, ale czy steruje ono zaworem? Mogł się wysunąć pancerz linki, z opaski na jednym z końców sterowania. A jeżeli zawór pracuje, to masz większy problem. Zapowietrzona nagrzewnica. Generalnie po uzupełnieniu płynu powinna odpowietrzyć się sama. Jeżeli tak się nie dzieje to wydmuchana uszczelka pod głowicą...
jeśli zciągniesz to pokrętło od regulacji gazu, to w osi tego pokrętła jest śruba do regulacji gazu i tutaj ostrożnie, abyś nie dał za dużego płomienia, bo przepalisz nagrzewnicę
Witam, Jak w temacie, pokrętło ustawione ma maxa to grzeje do oporu, jak dam pokrętłem choć trochę w lewo to wogóle nie grzeje. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Zawór nagrzewnicy wymieniony na nowy - słychać jak pyka. Czujnik temperatury ten biały nad nagrzewnicą wymieniony na nowy. Co to może być?
Witam, W moim citroenie xsara 1.9 TD (wersja z klimatyzacją automatyczną) występuje sezonowa usterka. A mianowicie - silnik dmuchawy (nagrzewnicy) działa z pełną prędkością. Nie reaguje na pokrętło nastawy. Sytuacja dość dziwna bo rok temu na jesień sytuacja była identyczna - na wiosnę usterka odpuściła. Co może być przyczyną? Czy tranzystory sterujące...
Witam. Ja posiadam Zafirę z 2000r i problem taki pojawił mi sie zaraz jak to autko zakupiłem , to podobno usterka nagminnie występująca w tych modelach. Nie jest to przyczyna klapki , bo klapa jest regulowana linką podczepioną pod pokrętło regulacji ogrzewania. Największy problem to elektrozawór nagrzewnicy który jest umieszczony w moim przypadku z...
Kabina częściowo w górę, po prawej stronie pod podłogą masz obudowę plastikową z nagrzewnicą i dmuchawą, trzeba odkręcić boczną część obudowy i masz dostęp do silnika dmuchawy i opornicy.
Witam. Mam problem w moim CFie z 2011 roku. Chodzi o ogrzewanie, które w czasie jazdy nie grzeje wystarczająco ciepło. Na postoju gdy mam pokrętło ustawione na maksymalną temperaturę to czuć, że grzeje. Natomiast w czasie jazdy od razu leci zimniejsze powietrze ( trochę ciepłe, nie całkiem zimne). Gdy włączę obieg wewnętrzny to jest trochę lepiej, ale...
Wentylator nagrzewnicy nawiew ,tak w tym aucie jest ,że załączając klimatyzację wentylator startuje na 1 bieg nawet gdy pokrętło jest ustawione na zero. Sam wymieniałem . Jutro posprawdzam ten czujnik ,jeśli nie będzie padać. Na drugim foto skrzynka ,proszę o opis który przekaźnik od czego , na pierwszym wtyczka od czujnika ,pomiary patrząc od lewej...
Jezeli wymieniłeś membramę na nową idalej jest tak samo to trzeba wyczyścic nagrzewnicę ipalnik glówny ipo złożeniu wyregulować dobrze wydajność palnika.
Wyjście z nagrzewnicy jest minimalnie chłodniejsze od wejścia, ale raczej bardzo minimalnie. Pokrętło ciepło/zimno obraca się od deski do deski bez zbędnego oporu - powiedział bym wręcz, że bez żadnego oporu. Jak zdjąłem cięgno z ramienia klapy ciepło/zimno i poruszałem klapą ręcznie to wydaje mi się, że się otwierała od początku do końca - więc wygląda,...
Większe pokrętło (symbol kranu) na minimum - czy mam rozumieć, że na minimalny przepływ wody? Z kontekstu tak wynika, jeśli po obrocie tegoż pokrętła w lewo piecyk gaśnie. To wszystko oznacza, że bateria umywalkowa nadmiernie dławi przepływ wody (jak duże pokrętło jest maksymalnie w lewo, to piecyk potrzebuje 2-krotnie większego przepływu do zapłonu,...
Być może, tylko jak to sprawdzić. Czy da się zdemontować to pokrętło nie rozbierając całego modułu ? Być może co innego. Być może nagrzewnica zakamieniona ? takich być może jest zapewne wiele, ale od czego mam zacząć ? Nie za bardzo orientuję się w tych nowych piecykach. Dawniej naprawiałem sobie sam PG6 i znałem go na wylot bo co 2-3 miesiące trzeba...
Kocioł wymaga doświadczonego serwisanta. Urządzenie z wyglądu już jest mocno zużyte, nagrzewnica już czarna od przegrzań... Gaśnięcie świecy to wiele powodów. Wzrost ciśnienia i gaśnięcie może wskazywać na brak synchronizacji działania pompy i palnika tzn. następuje odpalenie palnika a pompa stoi i dochodzi do przegrzania a w konsekwencji gaśnięcia...
To jest klima przy silniku, ty masz problem w zespole nagrzewnicy. https://obrazki.elektroda.pl/9352809000_... Linka, zębatka, dźwignia kręcąca klapą... Czy to ta klapa ciepło/zimno nie wiem, dalej widać inną linkę. To jeśli tak masz, to pokrętło kręci linką, linka zębatką/ślimakiem i dźwignia rusza się razem z klapą w nagrzewnicy...
Palnik , nagrzewnica ( od wewnątrz i na zewnątrz wyczyszczone ) , jak przekręce za bardzo w prawo ( do oporu ) pokrętło od regulacji strumienia wody w zespole wodnym , to kapie woda z tego regulatora . Czy przez to nie leci mi ciepła woda z pieca ? , co wymienić w zespole wodnym ?
No szkoda że taka decyzja została podjęta,bo to nie są takie złe podgrzewacze.Przeżyły wiele innych podgrzewaczy i jak je znam to jeszcze tak będzie!!! Wystarczy wymienić zespół wodny i nagrzewnicę i jest jak nowy!!! Koszt po cenie sklepowej to ok.290 nagrzewnica i 160 zespól wodny.A odnośnie cofki z kanału spalinowego to nie urządzenie winne a szczelne...
Mam Punto 2 z 2001 r. z silnikiem 1.2V8. Od roku zauważyłem, że nawet przy dłuższej jeździe (ponad 20 km) nagrzewnica nie jest w stanie dogrzać wnętrza kabiny. Z otworów nawiewnych wylatuje powietrze średnio ciepłe (dawniej było gorące). Dmuchawa działa prawidłowo, na wszystkich zakresach obrotów, pokrętło temperatury ustawione na maksimum (kolor czerwony),...
Witam ja również mam pytanie odnośnie nagrzewnicy. Czy to jest normalne w tych modelach vectr że prawie wogólę nie ma ogrzewania, dopiero powyżej 90 zaczyna się nagrzewać w samochodzie? u mnie tak jest. Również z środkowego wylotu powietrza(nie wiem jak to fachowo nazwać) przy ustawieniu suwaka czy na ciepłym czy na zimny, leci zimne powietrze, po bokach...
Witam. Mam problem z piecykiem termet termaq electronic G-19-02. Mianowicie od jakiegoś czasu słabo ogrzewa wodę. Z dnia na dzień mamy wrażenie, że coraz słabiej. Robiłem pomiar na butelce wody 1,5l i napełniona została w 11s z pokrętłem od temperatury najbardziej w prawo, gdy dam pokrętło w lewo jest problem z odpaleniem lecz gdy odpali to woda jest...
Zdecydowanie tak. Węże są tak wygięte, że nie mogą iść w inne miejsca. Poza tym te sprzężyny zaciskowe nie ruszane. Fiesta jest parę dni w kraju, kupiłem od Niemca, który mi powiedział że ogrzewania brak. Ja obstawiałem ten elektrozawór na podszybiu, ale jak go wczoraj po sprawdzeniu zamontowałem, to mimo że otwarty był - wąż za nim w kierunku nagrzewnicy...
Witam serdecznie .Mam problem z ogrzewaniem w moim samochodzie (klima manualna).Nagle przestał działać nadmuch w nagrzewnicy. Objawy są następujące - jak jest włączony zapłon to nie działa pokrętło prędkości dmuchawy i przyciski klimy a także obiegu wewnętrznego . Jak wyjmę kluczyk ze stacyjki i nacisnę przycisk klimy to silnik nadmuchu kręci tak jakby...
Terma elektryczna to chyba nie pociągnie na 230V? Pociągnie, tylko że napełnienie wanny potrwa z godzinę czasu. Z uwagi na czwarte piętro ciśnienie wody (szczególnie w chwilach gdy inni użytkownicy korzystają) jest dość niskie. Ja osobiście inaczej odczuwam temperaturę od reszty domowników (ta która dla innych jest ok dla mnie jest za gorąca) więc...
Do nagrzewnicy jest zawór, sterowany od środka zazwyczaj przesuwka lub pokrętło. Może linka jest rozregulowana i nie otwiera zaworu. Otwórz maskę i popatrz na przewody płynu chłodzącego które wchodzą do środka kabiny. Ręką sprawdzisz czy są ciepłe. Może być również problem z termostatem (nie zamyka się), możesz to sprawdzić - otwórz maskę i uruchom...
Tylko że przeważnie problem jest za zapchaną nagrzewnica nie kamieniem a innym drobnym syfem (kawałki plastiku ,gumy, nikt raczej na wodzie nie jeździ). Wystarczy płukanie i czyszczenie bo filtr kabinowy przeważnie jest tylko na dopływie świeżego powietrza i wymiennik potrafi być zabity kurzem amen plus gąbki do uszczelniania które się zdegradowały...
Trzeba by się podłączyć np Delphi ds150e i sprawdzić błędy czy to nastawnik (pokrętło) ale raczej siłownik czyli dokładnie potencjometr w nim pracujący jako czujnik pozycji klapy. Dzięki. Znalazłem w internecie 2 silniczki/siłowniki sterowania nagrzewnicą (nr OE 500326609 a drugi 500326608). Jeden jest odpowiedzialny za sterowanie ciepło/zimno a drugi...
Klima jest manualna bez wyświetlacza a kierunek nawiewu jest manualny czyli są 3 pokrętła
Grzałki masz wpięte na pewno między fazowo dlatego nie grzeje Wystarczy spojrzeć na zdjęcia by zobaczyć że grzałki są na 230V. Z termostatu wystaje jakiś luźny niebieski przewód, powinien być gdzieś wpięty. Może wystarczy wcisnąć reset na panelu z przodu lub podkręcić pokrętło termostatu. Nie wiadomo co jest w przejściówce zrobione. Takie zdalne naprawy...
Czy nic nie robiłeś w układzie chłodzenia? Jeżeli tak,to go odpowietrz. Odkręć korek i połóż lużno na otworze wlewu płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Pokrętło ciepła daj na max-a i uruchom silnik niech sobie popracuje do chwili zadziałania silnika na chłodnicy.tak ze 2x.Być może gdzieś się zapowietrzył-lubi zapowietrzyć się w nagrzewnicy,
Przecieki powinny pojawiać się dopiero po kilkunastu latach eksploatacji (uważa się, że wężownica powinna wystarczyć przynajmniej na 10 lat). Warto zwrócić uwagę na eksploatację piecyka, w tym regulację. Po pierwsze, czy nie jest rozregulowany (może ta plomba została zdjęta, przekręcone coś śrubokrętem i potem na niby zaplombowane. Po drugie, zapewne...
Moim zdaniem zawór nie został otwarty, sprawdź czy rzeczywiście pokrętło powoduje otwarcie zaworu i czy nie obluzowała się dźwigienka na zaworze. Przy nowej nagrzewnicy i faktycznie otwartym zaworze ogrzewanie musi funkcjonowac. Jeśli w pompie cieczy chłodzącej byłby urwany wirnik to nie będzie wymiany płynu a tym samym chłodzenia silnika, co za tym...
Masz w swoim aucie instalację elektryczna na szynie CAN i w związku z tym masz w instalacjii elektrycznej moduł BSI ,może coś w nim jest uwalone. Nie jestem pewien ale silnik nagrzewnicy o którym piszesz jest owszem załączany pokrętłem na panelu , ale te pokrętło steruje silnikiem poprzez elektroniczny regulator - w nowszym modelu z 2002 roku tak było....
Ja się u siebie spotkałem z czymś takim - tak się nagrzewnica przepaliła, że lamelki odchodziły od rurek wężownicy i przestały przekazywać ciepło (lamelki się wręcz rozżarzały a woda była ledwo ciepła, duże zużycie gazu), w PG-6. Po pierwsze był rozregulowany, po drugie - źle eksploatowany (ojciec od razu pokrętło dawał prawie na max., a piecyk był...
Mam mały problem. Wymieniłem silnik w opel vectra B i od tego czasu nie mam ogrzewania. Nawiew jest, ale ciepłego powietrza brak. Z początku myślałem, że układ jest zapowietrzony, ale to chyba nie jest przyczyna. Czyściłem nagrzewnicę i też brak efektu. Dodam, że po dłuższej trasie, kiedy przekręcam pokrętło na kolor czerwony ciepło się pojawia ale...
płukanie nagrzewnicy zwarcie nagrzewnicy wymiana nagrzewnicy
gorący przewód wytrysk paliwo podłączyć wsteczny
miernik 43101 nieprawidłowe uziemienie
Sygnalizacja dźwiękowa w suszarkach Beko - jak działa? Prąd jonizacji w kotle Viessmann Vitodens 200: wartości i diagnostyka