Witam po dlugiej przerwie. Problem rozwiazny. Winna byla pradniczka tachometryczna. Nie wiem jakim cudem ale po nagrzaniu sie robila sie w obwodzie przerwa. Wymiana pomogla. Dzieki za podpowiedzi
jak nie spuszcza wody to cos z pompką a jak zaczyna wirowac na rewersach to cos ze sterowaniem silnika w tych modelach czasami odkręcaja sie wirniczki na tachometrze albo tak jak mówił Rychomuch pomierz cewkę tachometra ewentualnie do wymiany triak na płytce sterującej silnika (ten z radiatorem)
1.Uszkodzony triak w module CVA. 2.Przerwa w obwodzie cewki prądnicy tachometrycznej. 3.Gdzieś odczepiony przewód. 4.Uszkodzony programator. Do sprawdzenia w/w elemety w kolejności najczęstszego występowania.
sprawdź czy magnesik w tachometrze nie jest luźny jeśli... wtedy może się zawieszac program jak ściągniesz dekielek z tachometra to magnesik jest zamknięty takim plastikowym pierscieniem(przeźroczystym) wklej go ponownie... jeśli to jest to to powinno byc wszystko ok Piszemy po polsku! <skryn>
Pralka tak szybko wiruje że aż skacze Najprawdopodobniej uszkodzona prądniczka tachometryczna. Z tyłu silnika jest cewka a wewnątrz okrągły magnes - sprawdź czy się nie wykręcił z osi silnika.
co to za element przy silniku oznaczony jako "T" ? Prądniczka tachometryczna.
szczotki Szczotek to ja bym się nie czepiał :) Proponuję podłączyć silnik "na krótko" i zobaczyć czy będzie chodził, do tego sprawdzić obwód prądniczki tachometrycznej.
W jakim stanie są łożyska? obtarcia to skutek luzu na łożyskach, a szarpanie jeśli łożyska dobre to może być winą prądniczki tachometrycznej. od razu można sprawdzić wirnik czy na wszystkich sąsiednich wycinkach komutatora masz takie same opory oraz czy niema zwarcia do masy,
Witam Kolegów! :D Potrzebuje pomocy – podpowiedzi. Posiadam silnik prawdopodobnie pralki polar, podobny do PREDOM-Poniatowa Typ OKC 2-2/12D z prądniczka tachometryczną. Brak na nim jakichkolwiek oznaczeń. Leży już chyba z 6 lat i chciałbym go wykorzystać do zrobienia ostrzałki pił widiowych, do pilarki tarczowej (krajzegi – cyrkularki)....
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
Po trudach w pewnym punkcie znalazłem podobną ale po zamontowaniu silnik pracuje tylko brak mu wysokich obrotów przy wirowaniu. najprawdo podobnie przyczyną jest nieodpowiedni tachometr ichciałbym się dowiedzieć jaki powinien być opur na tachometrze ja ma 540 omów a jaki powinien być podaje nr sil SOLE 20584.074 AC-EL bo być może myle się Po pierwsze,...
Witam! Potrzebuję silnik do pralki Polar LT-613. Jest to silnik bezszczotkowy bez prądnicy tachometrycznej i mam uszkodzone uzwojenie prania. Jak pan myśli czy ten by też pasował do LT-613? Pozdrawiam Władek
Ok, dzięki czyli mogę podłączyć regulator do wyprowadzeń szczotek silnika? Ciekawi mnie jeszcze co to jest na ostatnim zdjęciu tak jakby w miejscu łożyska na zakończeniu wirnika, wychodzą z tego dwa niebieskie przewody. Czy to może być jakaś prądniczka tachometryczna do pomiaru prędkości? I jeszcze jedno czy ten silnik ma uzwojenia szeregowe i bocznikowe?...
Czy fotodioda ma polaryzację? Zakupiłem fotodiody z allegro SFH203P patrzyłem na nóżki i niby są jednakowe. Dlaczego akurat ta? Sugerowałem się kolorem ;) mimo tego że jednak się różni wymiarowo inne fotodiody są czarne lub smd. Czy dioda nadawcza to fotodioda? ;>
Witam. Sprawdz regulator obrotów układ TDA 1085.Na nodze 9 scalaka powinno być 15V.Może być uszkodzony rezystor w zasilaczu 5,6K. Sprawdz prądnicę tachometryczną czy ma obwód. Masz tu schemat pralki. Powodzenia.
Witam. O poprawności działania układu napędowego decyduje: 1.Napięcie zasilania modułu musi być pewne tzn 220 lub 230V. 2.Sprawny moduł (wymieniony - nowy) 3.Sprawny silnik (szczotki - nie wytarte,komutator - nie zniszczony oraz prądnica tachometryczna - musi dawac odpowiednie napięcie). Zakładam,że styki programatora są OK (dają pewne połączenia)....
na początku sprawdziłbym czy pralka wypompowuje całą wodę( czy hydrostat przełączył swoje styki)pralka ta posiada regulat. elektroniczny obrotów dlatego sprawdziłbym czy prądniczka tachometryczna jest sprawna(jest zamontowana z tyłu silnika czy ma przejście)
Sprawdź prądniczkę tachometryczną.
Sprawdziłem przełącznik wirowania - ok. pradniczka tachometryczna (ok. 43 ohm) podaje napiecie 2V nawet przy lekkim pokręceniu paskiem napedu bebna - wg mnie ok. Przewody wg schematu (wprawdzie 348xw - róznia sie jedynie kolorystyką i programatorem, płytka silnika ta sama) "przedzwoniłem" - ok. Elektronikę na "wejściu" płytki sprawdziłem - wszystkie...
Najlepiej wkleić na lakier do paznokci (!). To jest część prądniczki tachometrycznej i ściśle współpracuje z modułem sterującym obrotami silnika. Bez tego silnik wchodzi na maksymalne obroty. Pozdrawiam. PS. Nie zapomnij o zabezpieczeniu cewki takim okrągłym pierścieniem (pewnie leży gdzieś pod pralką), bo znowu Ci "wylata".
Ten modul to plytka drukowana z elementami i takim radiatorem w ksztalcie puszki ktora stanowi tez pewnego rodzaju obudowe. Modul RM130 to elektroniczny regulator obrotow pralki i z pompa wodna raczej nie ma nic wspolnego. Bylo o nim duzo w niniejszym dziale. I byly tez wskazowki jak go sprawdzic i sposoby naprawienia. Pozdrawiam :) Witam. Moduł RM...
witaj za silnik odpowiedzialny jest modół elektroniki myślę że nic nie zrobisz sprawdz jeszcze prądniczkę tachometryczną
Przyczyną mogło być uszkodzenie uzwojeń silnika. Trzeba jeszcze zwrócić uwage na tachometr
To znaczy zamocowanie pasuje a reszta nie bardzo ale jak ktoś uparty to przerobi zmień koło pasowe na mniejsze a prądniczki tachometrycznej nie podłączaj (i tak nie podłączysz bo nie ma gdzie) Dodano po 2 Floidek-ja mam silnik od gracji na zbyciu, jak jesteś zainteresowany to napisz do mnie olej42(at)poczta.onet.pl
wymienilem triaka BTB24 i scalaczka TDA 1085C jednak dalej silnik nie chce wystartowac jeszcze jednamozliwosc tylkozostaje ze jest uszkodzona pradniczka tachometryczna
tacho jest to prądnica tachometryczna, służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, sygnał z prądnicy wykorzystuje moduł elektroniczny i w zależności od programu prania ustala właściwą prędkość obrotową
Witam. W pierwszej kolejności trzeba zdjąć koło pasowe, po odkręceniu nakrętek na szpilkach wybijasz wirnik od strony koła pasowego razem z kapą i prądniczką tachometryczną czarne kółko z nakładaną obręcza do której dochodzą dwa czerwone druciki z kostki silnika
Ten pirscien to prawdopodobnie zabezpieczenie pradnicy tachometrycznej. Pradnice znajdziesz z tylu na osi silnika.
Czy ktoś mógłby powiedzieć mi jaki hydrostat jest w tej pralce i jak go podłączyć. Do podłączenia jest 5 przewodów:pomarańczowy, czarny, biało-czarny, biało-zielony, biały. Dostałem pralkę bez hydrostatu, bez silnika i chciałbym ją skompletować. Silnik jest na pewno szczotkowy, tylko też nie wiem czy z prądniczką tachometryczną czy może inny. Proszę...
sprawdź prądnicę tachometryczną na tylnej części (tarczy) silnika sprawdź czy nie odkręcił się magnes od osi sprawdź ciągłość obwodu cewki prądniczki oraz czy nie odłączył się któryś przewód
Panowie strasznie kombinujecie, jeżeli pralka ma ruchy rewersyjne to jak może być uszkodzona prądniczka tachometryczna lub triak sterujący silnikiem w module ?? - dziwne rozumowanie ciekawe czy jak kolega przekładał hydrostat nie pomieszał przewodów, po drugie trochę tych pralek naprawiłem i w żadnej nie był uszkodzony hydrostat jedyna przyczyna problemów...
Czy wie ktoś może dlaczego nie wiruje? mam schemat i jest w niej regulator obrotów a w silniku jakaś prądniczka tachometryczna? Jak to sprawdzić? Jak "pykam" redukcją obrotów 800/600 to silnik na 1s startuje a potem znowu zwalnia. Pomocy! Treść tematu poprawiono.
Tachometr do wyniany Ta pralka to już chyba została na złom oddana :D Poza tym w tej pralce pierwsze co siądzie to ten niewydarzony Z82 a dopiero gdzieś tam na końcu tachometr
głowny włacznik sieciowy? Dodano po 1 czasami jest tak ze idzie ale rzadko ,a moze byc to wina prądniczki tachometrycznej? czy cos takiego?i gdzie mam jeszcze szukac?
czy to jest ta prądniczka tachometryczna? a co to jest ten drugi układ który umieszcze na fotkach?
Witam Sprawdż pradniczke tachometryczną , podłącz woltomierz i zobacz czy generuje napięcie , może jakaś przerwa w obwodzie prądniczki albo problem z magnesem .
Jeśli skończy się tylko na przyspawaniu tego zwieracza do kondensatora to ten sprawdzający będzie mógł mówić o dużym szczęściu 8O PS Do wypowiedzi poprzednika dodam jeszcze prądnicę tachometryczną ;)
OK. Spraedzę prądniczkę tachometryczną, ale wydaje mi się ona wporządku, bo gdy na obrotach prania - wolnych - przytrzymałem siłą koło pasowe aby zwolnić obroty- to w chwilę później silnik mocno zwiększył moc - przyśpieszył , a następnie po puszceniu koła wrócił do swoich obrotów, dlatego podejrzewam że zarówno prądnica jak i moduł są w porządku, chyba...
Witam mam parę pytań co do tej pralki a więc czy bęben obraca się lekko,czy podczas wirowania nie czuć dziwnego zapachu a czy na praniu jest ok powodów może być kilka od łożysk silnika modułu tachometru na razie nic innego mi do głowy nie przychodzi jak będę miał więcej informacji to może coś jeszcze wymyśle Interpunkcja się kłania!
Sprawdź czy prądniczka tachometryczna jest dobra, zaciski od niej oraz czy na module nie ma uszkodzonych elementów lub zimnych lutów. Powodzenia
Czy tachometr to chodzi o tzw. prądniczke tachometryczną która znajduje się gdzieś przy silniku głównym pralki i jej połączenie z płytką regulatora? Jeżeli chodzi napięci bramki BTB16 to chyba z tej całej elektroniki jest jakoś podawane.
Dziękuję wszystkim za pomoc i przesyłam punkty tym co wskazali na prądniczkę tachometryczną, po wymianie pralka jest sprawna.
sprawdź cewkę tachometru na silniku i czy nie poluzował się magnes tachometr do tego nic nie ma, uszkodzone jest uzwojenie silnika !!!! nowy silnik 260zł. Kod silnika 481236158439. Jak pralka na gwarancji to wezwij serwis.
Moduł, albo prądniczka tachometryczna na silniku, choć jeśli wciąż wiruje od razu bez pobory wody to stawiam na moduł. Napisz jeszcze czy wykonuje jakieś inne czynności oprócz wirowania.
(mam wrażenie że próbuje rozkręcić się do maksymalnych obrotów). Sprawdź prądniczkę tachometryczną silnika, może być poluzowany magnes.
witam. Po pierwsze... 1.Zdjąć kostki z programatora i sprawdzić DOKŁADNIE czy programator nie ma widocznych wypaleń - 2.Sprawdzić kostkę silnika i wszystkie połaczenia 3.Sprawdzić tachometr na silniku .....a dopiero teraz ... 4.Zabrać się za moduł!!!!! i napisz czy silnik w ogóle nie idzie? czy buczy? czy co?? :) Ps.Gdyby faktycznie moduł był uszkodzony...
Podepnę się pod temat. Mój problem wygląda tak: Pralka czasami nie odwirowywała aż w końcu wogóle przestała. Wymieniłem kondensator 25 micF ale nic to nie dało. Wirowanie próbuje ruszyć ale tylko drga i się zatrzymuje. Wymieniłem triaka. Był BTB15 600CI niestety nie mogłem takiego dostać więc zastąpiłem BTB16 600 (w sklepie powiedzieli że będzie OK)....
Sprawdź prądniczkę tachometryczną (może przerywa cewka tacho) i drogę transmisji impulsów z prądniczki do modułu.Ząbki do wyłamania służą do ustalenia prędkości maksymalnej bębna na wirówce.
To sprawdź nie na cewce silnika tylko na tachometrze który jest z tyłu silnika. O, cezet mnie wyprzedził :)
Sprawdź obwód prądniczki tachometrycznej, może jest przerwany albo robi zwarcie i nie moduł nie wykrywa obroty silnika.
Pralka jest moja i od 18 lat wywiązuje się z powierzonych jej zadań :). W tym czasie zniszczyła dwa paski napędowe, kilka razy rozsypała tachometryczną prądniczkę i raz się przytkał przewód od presostatu. Prądniczkę składałem z resztą pierwszy raz na podstawie Twoich wskazówek skryn - więc jeszcze raz dzięki :D. Od jakiegoś roku nagminnie zaczęły gnić...
Błąd F06 Do sprawdzenia obwód tachometru.
Do sprawdzenia silnik, a dokładnie tachometr.
Witam moim problemem jest to że po włączeniu jakiego kolwiek programu bęben zakręci 3 razy i tyle nic więcej się nie dzieje. Sprawdzone zostało wszystko chyba grzałka sprawna ntc sprawne silnik, szczotki i tachometr sprawny pompa na krótko działa hydrostat sprawny nie widać ale kontrolka zasilania Start mruga
Sądzę że można to zrobić za pomocą falownika Sądzę, że nie mozna. Jak nie wierzysz to podłącz pod prąd stały. Kup sobie najprostszy regulator obrotów silnika na triaku, albo nawet przerób ściemniacz. Oczywiście to nie zapewni dobrej regulacji przy zmiennym obciążeniu - wtedy potrzebujesz np. TDA1085 i wykorzystujesz prądniczkę tachometryczną. Nie wiem...
Dziękuję za szybką odpowiedź. Zastanawia mnie jednak fakt, że jeśli byłby to tachometr to powinien silnik cały czas "świrować". A tu jednak nie bardzo. Pobawiłem się trochę programatorem i wywnioskowałem, że jak ustawie na szybkie pranie to jest ok, natomiast robię pauzę daję na zasadnicze pranie i kicha, wracam z powrotem do szybkiego jest ok i tak...
Trzeba sprawdzić czy nie odkręcił się wirnik tachometru umiejscowiony na ośce silnika po przeciwnej stronie koła pasowego. Również należy sprawdzić czy nie robi się przerwa na cewce tacho wtedy gdy wiruje bez rozkładania wsadu.
Witam. Niekoniecznie wina musi znajdować się po stronie silnika. Powinieneś sprawdzić moduł sterujący silnikiem, czy przypadkiem nie spalił się triak, albo przekaźniki, potem dopiero sprawdź prądniczkę tachometryczną, komutator, i uzwojenie...
Mam taką samą pralke.U mnie przestała działać funkcja wyważania bębna.Wymiana płytki oraz programatora nie pomogła.Wymieniłem silnik i pomogło.W starym silniku uszkodziła się prądnica tachometryczna. Dodano po 3 W serwisie mówili że to ona odpowiada za wyważanie bębna z praniem.
Witam po przerwie. Sprzedawca zdecydował, że uzna reklamację i dostałem nowy moduł, więc wracam do walki :). Pomierzyłem multimetrem oporności na silniku i prądnicy tachometrycznej. Wyniki następujące: pin2 - pin3 = 3,5 Ω pin4 - pin5 = 4,8 Ω Pomiędzy innymi pinami brak przejścia. Odnoszę wrażenie, że na pinach 6 i 7 powinien być jakiś niewielki...
Podepnę się pod temat bo mam ten sam błąd tyle, że w pralce Polar PTL800 . Dodatkowo zauważyłem, że ten błąd pojawia się zawsze w tym samym momencie. Pralka ustawiona na program "każdego dnia 60 min" - Wszystko pracuje dobrze do momentu kiedy wypompuje wodę z prania zasadniczego, przełącza się na płukanie, wpuszcza świeżą wodę i próbuje obrócić bębnem....
Szczotki padają (wieszają się) albo prądnica tachometryczna (czujnik obrotów silnika) lub przewody od czujnika obrotów do sterownika.
Tak, choc myślałem aby tej listwy nie ciąć na pojedyncze styki tylko zostawić 5 styków podłączonych to 5 przewodów od silnika (od wtyczki do silnika, tachometr nie jest potrzebny więc wystarczy 5). Jak wolisz taka wersje to tez jest dobrze. Prąd nie wie czy czy listwa jest pocięta czy cała. Usunalem pytanie ponieważ mi się namieszało w głowie.Mam taki...
Pomylone były wtyczki od tachometru silnika i czujnika temperatury ( ale że wtyczki pasują w inne miejsca) wymiana szczotek pomogła ,pralka pierze działa . Dziekuję za pomoc .
Wracając do mojego egzemplarza pralki. Reasumując dotychczasowo przeprowadzone działania: 1. Przeprowadziłem operację oczyszczenia komutatora w silniku, dzięki czemu ponownie nabrał pożądanego koloru ;). Fotkę rezultatu zamieszczam poniżej: 2. Pompa wody została wymieniona na nową przez specjalistę (raczej działa poprawnie). 3. Zbadałem przepływ wody...
cewka jest dobrze zamocowana lecz po nagrzaniu się luzuje się magnesik w tachometrze ... jest tam taki plastikowy pierścień z ząbkami musi być zapięty w zębatce przeciwnej i najlepiej sklejony klejem "kropelką" nie za dużo Jak silnik wystygnie to wszystko wraca do normy a po nagrzaniu problem powraca...
Dołączę się do tematu, gdyż również potrzemuje prądniczki tachometrycznej do pralki Whirpool. Rezystancja prądniczki to 67 Ohmów. Czy ma może ktoś do sprzedania taką prądniczkę?
Witam. Dostałem od znajomych uszkodzoną pralkę polar pdp 1019/p. Uszkodzenie polega na tym, że pralka co prawda wykonuje zadany program (załączanie pompy, obrotów lewo prawo itp.), ale ma bardzo niskie obroty, a gdy jest obciążona to w ogóle nie rusza. Mechanik, który próbował naprawić pralkę powiedział, że uszkodzony jest moduł elektroniczny i co najwyżej...
Właśnie , w starszych modelach np. Polar stosowano prądnice tachometryczne w silniku , a impulsy z czytywał układ elektroniczny i na podstawie tego następowało wyważanie prania . Jak nie dała rady to wirowanie odbywało się na zmniejszonych obrotach albo wcale . W książce było opisane o kilku stopniowej regulacji obrotów przed rozpoczęciem wirowania...
Jak to zwyle lepiej poczytać niż się domyślać, kombinować lub snuć teorie (tak.. człowiek bywa leniwy :) Z dok. EBM (tłumaczem nie jestem więc mogą być pomyłki) "dla napedow BLDC - elektronika bez przerwy monitoruje kątową pozycję wirnika i odpowiednio wysterowuje tranzystory mocy w odpowiedniej sekwencji w celu wygenerowania wirującego pola i w efekcie...
........... aby regulator za pomocą serva oraz zliczonych obrotów z czujnika halla utrzymywał mi obroty mimo obciążenia, czyli kolokwialnie dodawał gazu. Nie mam zielonego pojęcia od czego mam zacząć gdzie zamocować najlepiej ten czujnik. Bardzo proszę o pomoc, Zacznij od podzielenia projektu na dwa segmenty: Jeden: to utworzenie formalnego tachometru...
Moduł RMA 130 nie będzie prawidłowo sterował silnikiem szczotkowym bo musi mieć odpowiednią prądniczkę tachometryczną. Silnik będzie startował na pełne obroty bo jest zła prądniczka tachometryczna . Każdy mechanik AGD wie że moduł RMA 130 współpracuje z prądniczką która ma około 430 Ohm, A silniki szczotkowa mają prądniczki maks do 230 Ohm, także moduł...
Bardzo serdecznie witam wszystkich na FORUM. Prześledziłem wasze dyskusje od samego początku wiele dały mi do myślenia jak również wiele wyjaśniły. W ostatnim czasie miałem przypadek z pralką Polar o regulowanej prędkości obrotowej od 400 do 1000 obr/min, otóż po obciążeniu bębna silnik nie miał siły wystartować. Jak się okazało padł układ regulacji...
Witam co do modeli AWO/D oraz niektórych modeli Polara tz.Whirpoola wystepuje proble mocowania prądniczki tachometrycznej.Objawami w/w usterki jest głosna i niestabilna praca tz.zerwanie i przemieszczanie po łazience. Jezeli jest wyswietlacz pokazany jest bład F06 oraz zapalenie sie kontrolki SERWIS. Zadzwon do swojego serwisu i podaj numer 85... i...
To mi wygląda na prądnicę tachometryczną, albo aktuator a nie silnik DC. Sądząc po układzie magnesów to będzie aktuator. Przy pokręcaniu daje impuls napięcia o polaryzacji zależnej od kierunku obrotów dwa razy na obrót. Tabliczka z drugiego zdjęcia to jest silnik i nie będzie to samo. Prądnica tachometryczna ma taki sam układ jak silnik DC z magnesami...
Jaki to simoreg - model. Jaka moc silnika. Ogólnie to: 1) czy na silniku DC jest prądnica tachometryczna? potrzebny jest sygnał zwrotny do simoreg'a, 2) przy uruchomieniu wszystkie zabezpieczenia skręcić na minimum, w razie "rozbiegania" się silnika zmienić polaryzację na tacho, 3) zwrócić uwagę czy jest oznaczona polaryzacja na wzbudzeniu silnika,...
Akurat stwierdzenie że od pralki Polar i 6-cio pinowy nię określa jednoznacznie co to za silnik ale wygląda na współczesny - szeregowy (w odróżnieniu od starych indukcyjnych z kondensatorem) Mam problem z ustawieniem obrotów silnika od pralki Polar (6 Pinowy). Wszystko podłaczyłem lecz działa on na najwyzszych obrotach Jako że to silnik szeregowy to...
Dzień dobry. Proszę o pomoc w podłączeniu do zasilania silnika z tematu. W necie znalazłem te dwa schematy: Jestem zielony, więc proszę o wyrozumiałość: 1. Co to jest to po lewej (oba symbole i ten podobny do stycznika i ten czarny prostokąt) na schemacie obok silnika? 2. Co to jest to po prawej na schemacie obok silnika? 3. Polaryzacja silnika zależy...
Witam. Temat jest mi znany bo kilka lat temu wykonywałem taki napęd.Konstrukkcja jego oparta była na silniku 2/16 biegunów z prądnicą tachometryczną (2800/320 obr/min) od polarowskiej pralki.Do tego celu wykorzystane było tylko jedno uzwojenie 2p=16 (320obr/min - wykonuje w pralce ruch rewersyjne prania).Silnik był sterowany napięciem z regulatora (fazowo)...
To taki prosty układ a podczas prób można zwątpić w siebie :D żeby nie wprowadzić Cię w maliny popracowałem trochę nad podobnym silnikiem wyjętym ze starego CD-roma LG 52x. Po obejrzeniu efektów od razu odradzam stosowanie wogóle takich układów jak BA68.... Wszystko wykonałem na pojedynczych, łatwych do zdobycia elementach. I odrazu dadziałało. Efekt...
Nie, to nie zadziała. W Polarach tej generacji masz silniki indukcyjne, które zachowują się inaczej od komutatorowych. Na allegro masz gotowy moduł o którym pisałem. Bez wymiany silnika się jednak raczej nie obędzie bo potrzebujesz prądniczkę tachometryczną na silniku.