Do sprawdzenia silnik, a dokładnie tachometr.
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
Błąd F06 Do sprawdzenia obwód tachometru. http://obrazki.elektroda.pl/1514288100_1...
Przyczyną mogło być uszkodzenie uzwojeń silnika. Trzeba jeszcze zwrócić uwage na tachometr
sprawdź cewkę tachometru na silniku i czy nie poluzował się magnes tachometr do tego nic nie ma, uszkodzone jest uzwojenie silnika !!!! nowy silnik 260zł. Kod silnika 481236158439. Jak pralka na gwarancji to wezwij serwis.
Tachometr do wyniany
w tych modelach lubiał luzować się magnesik z tachometra .....
Sprawdź tachometr i połączenie jego z płytą
Po trudach w pewnym punkcie znalazłem podobną ale po zamontowaniu silnik pracuje tylko brak mu wysokich obrotów przy wirowaniu. najprawdo podobnie przyczyną jest nieodpowiedni tachometr ichciałbym się dowiedzieć jaki powinien być opur na tachometrze ja ma 540 omów a jaki powinien być podaje nr sil SOLE 20584.074 AC-EL bo być może myle się Posty scalono....
To sprawdź nie na cewce silnika tylko na tachometrze który jest z tyłu silnika. O, cezet mnie wyprzedził :)
Pomylone były wtyczki od tachometru silnika i czujnika temperatury ( ale że wtyczki pasują w inne miejsca) wymiana szczotek pomogła ,pralka pierze działa . Dziekuję za pomoc .
Podłączając silnik na 230V ma wchodzić na maksymalne obroty. Prądniczka nie jest podłączona i nie kontroluje obrotów.
jak nie spuszcza wody to cos z pompką a jak zaczyna wirowac na rewersach to cos ze sterowaniem silnika w tych modelach czasami odkręcaja sie wirniczki na tachometrze albo tak jak mówił Rychomuch pomierz cewkę tachometra ewentualnie do wymiany triak na płytce sterującej silnika (ten z radiatorem)
Hydrostat jest ok. Jest to polar pdn855. Wodę wypompowuje a silnik nie startuje?
Początek nr. zaczyna się na IBA573... dalej trochę pomazane.
Tak, choć myślałem aby tej listwy nie ciąć na pojedyncze styki tylko zostawić 5 styków podłączonych to 5 przewodów od silnika (od wtyczki do silnika, tachometr nie jest potrzebny więc wystarczy 5). Jak wolisz taką wersję to też jest dobrze. Prąd nie wie czy listwa jest pocięta czy cała.
Na tachometrze jest 97 Ohm Tachometry są w samochodach (dziwna to nazwa). W pralkach jest prądnica tachometryczna, a to jest inna bajka. 97Ω powiadasz (cewka)? To dobrze. A jakie generuje napięcie przy obrotach silnika? Jest i mówią że to problem z tachometrem, pierwszy raz się biorę za pralkę i chciałem się upewnić czy dobrze odczytałem błąd,...
To mi wygląda na zwarcie w obudowie złącz silnik pomiędzy prądnicą tachometryczną (zalana obudowa złącza) a sąsiednimi konektorami silnika. Może być również uszkodzona prądnica tachometryczna (brak obwodu). Sprawdź to.
Trzeba sprawdzić czy nie odkręcił się wirnik tachometru umiejscowiony na ośce silnika po przeciwnej stronie koła pasowego. Również należy sprawdzić czy nie robi się przerwa na cewce tacho wtedy gdy wiruje bez rozkładania wsadu.
Ten pirscien to prawdopodobnie zabezpieczenie pradnicy tachometrycznej. Pradnice znajdziesz z tylu na osi silnika.
Szczotki padają (wieszają się) albo prądnica tachometryczna (czujnik obrotów silnika) lub przewody od czujnika obrotów do sterownika.
sprawdź czy magnesik w tachometrze nie jest luźny jeśli... wtedy może się zawieszac program jak ściągniesz dekielek z tachometra to magnesik jest zamknięty takim plastikowym pierscieniem(przeźroczystym) wklej go ponownie... jeśli to jest to to powinno byc wszystko ok Piszemy po polsku! <skryn>
Witam Sprawdż pradniczke tachometryczną , podłącz woltomierz i zobacz czy generuje napięcie , może jakaś przerwa w obwodzie prądniczki albo problem z magnesem .
Moduł, albo prądniczka tachometryczna na silniku, choć jeśli wciąż wiruje od razu bez pobory wody to stawiam na moduł. Napisz jeszcze czy wykonuje jakieś inne czynności oprócz wirowania.
czerwona lampka nie zapala się zbyt często w tych pralkach...proponowałbym sprawdzić grzałkę lub usterka kodu f-23 (jeśli się zapalają jeszcze inne lampki to powiedz będzie łatwiej Ci pomóc) Odnośnie automatyki wagowej to sprawa wygląda następująco.... silnik pobiera jakiś prąd (gdy kręci sie w pralce) inny(większy) gdy podciąga pranie do góry bębna...
Sądzę że można to zrobić za pomocą falownika Sądzę, że nie mozna. Jak nie wierzysz to podłącz pod prąd stały. Kup sobie najprostszy regulator obrotów silnika na triaku, albo nawet przerób ściemniacz. Oczywiście to nie zapewni dobrej regulacji przy zmiennym obciążeniu - wtedy potrzebujesz np. TDA1085 i wykorzystujesz prądniczkę tachometryczną. Nie wiem...
Witam mam parę pytań co do tej pralki a więc czy bęben obraca się lekko,czy podczas wirowania nie czuć dziwnego zapachu a czy na praniu jest ok powodów może być kilka od łożysk silnika modułu tachometru na razie nic innego mi do głowy nie przychodzi jak będę miał więcej informacji to może coś jeszcze wymyśle Interpunkcja się kłania!
https://obrazki.elektroda.pl/5976855200_... Prosto i na temat: gilotyna do papieru Polar 78 es nie zapisuje i też nie odczytuje programu do automatycznego cięcia (ludzik). https://obrazki.elektroda.pl/4720183100_... Proszę o pomoc w nakierowaniu, gdzie szukać przyczyny problemu. Dodam, że maszyna wszystkie inne czynności...
........... aby regulator za pomocą serva oraz zliczonych obrotów z czujnika halla utrzymywał mi obroty mimo obciążenia, czyli kolokwialnie dodawał gazu. Nie mam zielonego pojęcia od czego mam zacząć gdzie zamocować najlepiej ten czujnik. Bardzo proszę o pomoc, Zacznij od podzielenia projektu na dwa segmenty: Jeden: to utworzenie formalnego tachometru...
Witam moim problemem jest to że po włączeniu jakiego kolwiek programu bęben zakręci 3 razy i tyle nic więcej się nie dzieje. Sprawdzone zostało wszystko chyba grzałka sprawna ntc sprawne silnik, szczotki i tachometr sprawny pompa na krótko działa hydrostat sprawny http://obrazki.elektroda.pl/5246398900_1... nie widać ale kontrolka zasilania...
Witam co do modeli AWO/D oraz niektórych modeli Polara tz.Whirpoola wystepuje proble mocowania prądniczki tachometrycznej.Objawami w/w usterki jest głosna i niestabilna praca tz.zerwanie i przemieszczanie po łazience. Jezeli jest wyswietlacz pokazany jest bład F06 oraz zapalenie sie kontrolki SERWIS. Zadzwon do swojego serwisu i podaj numer 85... i...
sprawdziłem kabelki chyba wszystko ok, nie sprawdzałem przejsciomierzem tylko tak na oko, tachometr tez wyglądał ok, nie wiem jak go sprawdzić. Postanowiłem więc w trakcie kiedy silnik próbował ruszyć bęben pomóc mu, i zacząłem kręcić i to dosyć długo. Coś musiało zaskoczyć bo własnie piorę pranie :). Niestety nie wiem co to było i boje się że niebawem...
witam. Po pierwsze... 1.Zdjąć kostki z programatora i sprawdzić DOKŁADNIE czy programator nie ma widocznych wypaleń - 2.Sprawdzić kostkę silnika i wszystkie połaczenia 3.Sprawdzić tachometr na silniku .....a dopiero teraz ... 4.Zabrać się za moduł!!!!! i napisz czy silnik w ogóle nie idzie? czy buczy? czy co?? :) Ps.Gdyby faktycznie moduł był uszkodzony...
Dziękuję za szybką odpowiedź. Zastanawia mnie jednak fakt, że jeśli byłby to tachometr to powinien silnik cały czas "świrować". A tu jednak nie bardzo. Pobawiłem się trochę programatorem i wywnioskowałem, że jak ustawie na szybkie pranie to jest ok, natomiast robię pauzę daję na zasadnicze pranie i kicha, wracam z powrotem do szybkiego jest ok i tak...
Fotodioda to z założenia dioda odbiorcza. Polaryzacje? Ma anodę i katodę więc nie jest obojętne jak je podłączysz. Można zweryfikować multimetrem która nóżka do anoda a która katoda.
Faktycznie! To jest dobre rozwiązanie :) Z tego co czytam są tam takie elementy jak fotodiody IR oraz fototranzysyory i element mechaniczny w postaci kółka, którego obroty mogą być generowane przez inny napęd zewnętrzny ;) Z praktyki wiem, że myszka komputerowa dobrze sobie radziła z delikatnymi ruchami, nawet 3mm na sekundę, ale czy taki układ poradzi...
Nie, to nie zadziała. W Polarach tej generacji masz silniki indukcyjne, które zachowują się inaczej od komutatorowych. Na allegro masz gotowy moduł o którym pisałem. Bez wymiany silnika się jednak raczej nie obędzie bo potrzebujesz prądniczkę tachometryczną na silniku.
Sprawdź obwód prądniczki tachometrycznej, może jest przerwany albo robi zwarcie i nie moduł nie wykrywa obroty silnika.
Najlepiej wkleić na lakier do paznokci (!). To jest część prądniczki tachometrycznej i ściśle współpracuje z modułem sterującym obrotami silnika. Bez tego silnik wchodzi na maksymalne obroty. Pozdrawiam. PS. Nie zapomnij o zabezpieczeniu cewki takim okrągłym pierścieniem (pewnie leży gdzieś pod pralką), bo znowu Ci "wylata".
Jak to zwyle lepiej poczytać niż się domyślać, kombinować lub snuć teorie (tak.. człowiek bywa leniwy :) Z dok. EBM (tłumaczem nie jestem więc mogą być pomyłki) "dla napedow BLDC - elektronika bez przerwy monitoruje kątową pozycję wirnika i odpowiednio wysterowuje tranzystory mocy w odpowiedniej sekwencji w celu wygenerowania wirującego pola i w efekcie...
1.Uszkodzony triak w module CVA. 2.Przerwa w obwodzie cewki prądnicy tachometrycznej. 3.Gdzieś odczepiony przewód. 4.Uszkodzony programator. Do sprawdzenia w/w elemety w kolejności najczęstszego występowania.
głowny włacznik sieciowy? Dodano po 1 czasami jest tak ze idzie ale rzadko ,a moze byc to wina prądniczki tachometrycznej? czy cos takiego?i gdzie mam jeszcze szukac?
W jakim stanie są łożyska? obtarcia to skutek luzu na łożyskach, a szarpanie jeśli łożyska dobre to może być winą prądniczki tachometrycznej. od razu można sprawdzić wirnik czy na wszystkich sąsiednich wycinkach komutatora masz takie same opory oraz czy niema zwarcia do masy,
Witam! Potrzebuję silnik do pralki Polar LT-613. Jest to silnik bezszczotkowy bez prądnicy tachometrycznej i mam uszkodzone uzwojenie prania. Jak pan myśli czy ten by też pasował do LT-613? Pozdrawiam Władek
szczotki Szczotek to ja bym się nie czepiał :) Proponuję podłączyć silnik "na krótko" i zobaczyć czy będzie chodził, do tego sprawdzić obwód prądniczki tachometrycznej.
(mam wrażenie że próbuje rozkręcić się do maksymalnych obrotów). Sprawdź prądniczkę tachometryczną silnika, może być poluzowany magnes.
Witam po dlugiej przerwie. Problem rozwiazny. Winna byla pradniczka tachometryczna. Nie wiem jakim cudem ale po nagrzaniu sie robila sie w obwodzie przerwa. Wymiana pomogla. Dzieki za podpowiedzi
na początku sprawdziłbym czy pralka wypompowuje całą wodę( czy hydrostat przełączył swoje styki)pralka ta posiada regulat. elektroniczny obrotów dlatego sprawdziłbym czy prądniczka tachometryczna jest sprawna(jest zamontowana z tyłu silnika czy ma przejście)
Witam. Sprawdz regulator obrotów układ TDA 1085.Na nodze 9 scalaka powinno być 15V.Może być uszkodzony rezystor w zasilaczu 5,6K. Sprawdz prądnicę tachometryczną czy ma obwód. Masz tu schemat pralki. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic48... Powodzenia.
To znaczy zamocowanie pasuje a reszta nie bardzo ale jak ktoś uparty to przerobi zmień koło pasowe na mniejsze a prądniczki tachometrycznej nie podłączaj (i tak nie podłączysz bo nie ma gdzie) Dodano po 2 Floidek-ja mam silnik od gracji na zbyciu, jak jesteś zainteresowany to napisz do mnie olej42(at)poczta.onet.pl
Jak można sprawdzić prądniczkę tachometryczną?
Sprawdź prądniczkę tachometryczną.
co to za element przy silniku oznaczony jako "T" ? Prądniczka tachometryczna.
Zapewne silnik posiada prądniczkę tachometryczną i ona może jest uszkodzona.
To mi wygląda na prądnicę tachometryczną, albo aktuator a nie silnik DC. Sądząc po układzie magnesów to będzie aktuator. Przy pokręcaniu daje impuls napięcia o polaryzacji zależnej od kierunku obrotów dwa razy na obrót. Tabliczka z drugiego zdjęcia to jest silnik i nie będzie to samo. Prądnica tachometryczna ma taki sam układ jak silnik DC z magnesami...
Sprawdź prądniczkę tachometryczną (może przerywa cewka tacho) i drogę transmisji impulsów z prądniczki do modułu.Ząbki do wyłamania służą do ustalenia prędkości maksymalnej bębna na wirówce.
Sprawdź czy się magnes na prądniczka tachometryczna nie wykręcił.
wymienilem triaka BTB24 i scalaczka TDA 1085C jednak dalej silnik nie chce wystartowac jeszcze jednamozliwosc tylkozostaje ze jest uszkodzona pradniczka tachometryczna
tacho jest to prądnica tachometryczna, służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, sygnał z prądnicy wykorzystuje moduł elektroniczny i w zależności od programu prania ustala właściwą prędkość obrotową
Ok, dzięki czyli mogę podłączyć regulator do wyprowadzeń szczotek silnika? Ciekawi mnie jeszcze co to jest na ostatnim zdjęciu tak jakby w miejscu łożyska na zakończeniu wirnika, wychodzą z tego dwa niebieskie przewody. Czy to może być jakaś prądniczka tachometryczna do pomiaru prędkości? I jeszcze jedno czy ten silnik ma uzwojenia szeregowe i bocznikowe?...
czy to jest ta prądniczka tachometryczna? a co to jest ten drugi układ który umieszcze na fotkach?
Witam. Niekoniecznie wina musi znajdować się po stronie silnika. Powinieneś sprawdzić moduł sterujący silnikiem, czy przypadkiem nie spalił się triak, albo przekaźniki, potem dopiero sprawdź prądniczkę tachometryczną, komutator, i uzwojenie...
Jeśli skończy się tylko na przyspawaniu tego zwieracza do kondensatora to ten sprawdzający będzie mógł mówić o dużym szczęściu 8O PS Do wypowiedzi poprzednika dodam jeszcze prądnicę tachometryczną ;)
Podepnę się pod temat. Mój problem wygląda tak: Pralka czasami nie odwirowywała aż w końcu wogóle przestała. Wymieniłem kondensator 25 micF ale nic to nie dało. Wirowanie próbuje ruszyć ale tylko drga i się zatrzymuje. Wymieniłem triaka. Był BTB15 600CI niestety nie mogłem takiego dostać więc zastąpiłem BTB16 600 (w sklepie powiedzieli że będzie OK)....
Pralka tak szybko wiruje że aż skacze Najprawdopodobniej uszkodzona prądniczka tachometryczna. Z tyłu silnika jest cewka a wewnątrz okrągły magnes - sprawdź czy się nie wykręcił z osi silnika.
Dziękuję wszystkim za pomoc i przesyłam punkty tym co wskazali na prądniczkę tachometryczną, po wymianie pralka jest sprawna.
prądnica tachometryczna jest sprawna, właśnie odkryłem że uszkodzony jest przekaźnik w module o symbolu G2R-2, zamówiłem go w TME i czekam :? jeśli po naprawie objawy nie ustąpią to zamienię silniki.
sprawdź prądnicę tachometryczną na tylnej części (tarczy) silnika sprawdź czy nie odkręcił się magnes od osi sprawdź ciągłość obwodu cewki prądniczki oraz czy nie odłączył się któryś przewód
Moduł RMA 130 nie będzie prawidłowo sterował silnikiem szczotkowym bo musi mieć odpowiednią prądniczkę tachometryczną. Silnik będzie startował na pełne obroty bo jest zła prądniczka tachometryczna . Każdy mechanik AGD wie że moduł RMA 130 współpracuje z prądniczką która ma około 430 Ohm, A silniki szczotkowa mają prądniczki maks do 230 Ohm, także moduł...
Witam. W pierwszej kolejności trzeba zdjąć koło pasowe, po odkręceniu nakrętek na szpilkach wybijasz wirnik od strony koła pasowego razem z kapą i prądniczką tachometryczną czarne kółko z nakładaną obręcza do której dochodzą dwa czerwone druciki z kostki silnika
Czy ktoś mógłby powiedzieć mi jaki hydrostat jest w tej pralce i jak go podłączyć. Do podłączenia jest 5 przewodów:pomarańczowy, czarny, biało-czarny, biało-zielony, biały. Dostałem pralkę bez hydrostatu, bez silnika i chciałbym ją skompletować. Silnik jest na pewno szczotkowy, tylko też nie wiem czy z prądniczką tachometryczną czy może inny. Proszę...
Witam szanownych kolegów forum. Potrzebuję pomocy w zakupie miernik do pomiaru obrotów w silnikach spalinowych/regulacja (kosy, pilarki, skutera 4T...). Na znanych portalach jest dużo tego a jestem laikiem. Poszukuję czegoś do 200 zł. Co myślicie o takich miernikach https://www.amazon.pl/Jayron-tachometr-i...
OK. Spraedzę prądniczkę tachometryczną, ale wydaje mi się ona wporządku, bo gdy na obrotach prania - wolnych - przytrzymałem siłą koło pasowe aby zwolnić obroty- to w chwilę później silnik mocno zwiększył moc - przyśpieszył , a następnie po puszceniu koła wrócił do swoich obrotów, dlatego podejrzewam że zarówno prądnica jak i moduł są w porządku, chyba...
Panowie strasznie kombinujecie, jeżeli pralka ma ruchy rewersyjne to jak może być uszkodzona prądniczka tachometryczna lub triak sterujący silnikiem w module ?? - dziwne rozumowanie ciekawe czy jak kolega przekładał hydrostat nie pomieszał przewodów, po drugie trochę tych pralek naprawiłem i w żadnej nie był uszkodzony hydrostat jedyna przyczyna problemów...
Sprawdziłem przełącznik wirowania - ok. pradniczka tachometryczna (ok. 43 ohm) podaje napiecie 2V nawet przy lekkim pokręceniu paskiem napedu bebna - wg mnie ok. Przewody wg schematu (wprawdzie 348xw - róznia sie jedynie kolorystyką i programatorem, płytka silnika ta sama) "przedzwoniłem" - ok. Elektronikę na "wejściu" płytki sprawdziłem - wszystkie...
Witam. O poprawności działania układu napędowego decyduje: 1.Napięcie zasilania modułu musi być pewne tzn 220 lub 230V. 2.Sprawny moduł (wymieniony - nowy) 3.Sprawny silnik (szczotki - nie wytarte,komutator - nie zniszczony oraz prądnica tachometryczna - musi dawac odpowiednie napięcie). Zakładam,że styki programatora są OK (dają pewne połączenia)....
Ten modul to plytka drukowana z elementami i takim radiatorem w ksztalcie puszki ktora stanowi tez pewnego rodzaju obudowe. Modul RM130 to elektroniczny regulator obrotow pralki i z pompa wodna raczej nie ma nic wspolnego. Bylo o nim duzo w niniejszym dziale. I byly tez wskazowki jak go sprawdzic i sposoby naprawienia. Pozdrawiam :) Witam. Moduł RM...
Akurat stwierdzenie że od pralki Polar i 6-cio pinowy nię określa jednoznacznie co to za silnik ale wygląda na współczesny - szeregowy (w odróżnieniu od starych indukcyjnych z kondensatorem) Mam problem z ustawieniem obrotów silnika od pralki Polar (6 Pinowy). Wszystko podłaczyłem lecz działa on na najwyzszych obrotach Jako że to silnik szeregowy to...
Witam Kolegów! :D Potrzebuje pomocy – podpowiedzi. Posiadam silnik prawdopodobnie pralki polar, podobny do PREDOM-Poniatowa Typ OKC 2-2/12D z prądniczka tachometryczną. Brak na nim jakichkolwiek oznaczeń. Leży już chyba z 6 lat i chciałbym go wykorzystać do zrobienia ostrzałki pił widiowych, do pilarki tarczowej (krajzegi – cyrkularki)....
Pralka jest moja i od 18 lat wywiązuje się z powierzonych jej zadań :). W tym czasie zniszczyła dwa paski napędowe, kilka razy rozsypała tachometryczną prądniczkę i raz się przytkał przewód od presostatu. Prądniczkę składałem z resztą pierwszy raz na podstawie Twoich wskazówek skryn - więc jeszcze raz dzięki :D. Od jakiegoś roku nagminnie zaczęły gnić...
Właśnie , w starszych modelach np. Polar stosowano prądnice tachometryczne w silniku , a impulsy z czytywał układ elektroniczny i na podstawie tego następowało wyważanie prania . Jak nie dała rady to wirowanie odbywało się na zmniejszonych obrotach albo wcale . W książce było opisane o kilku stopniowej regulacji obrotów przed rozpoczęciem wirowania...
Jaki to simoreg - model. Jaka moc silnika. Ogólnie to: 1) czy na silniku DC jest prądnica tachometryczna? potrzebny jest sygnał zwrotny do simoreg'a, 2) przy uruchomieniu wszystkie zabezpieczenia skręcić na minimum, w razie "rozbiegania" się silnika zmienić polaryzację na tacho, 3) zwrócić uwagę czy jest oznaczona polaryzacja na wzbudzeniu silnika,...
Bardzo serdecznie witam wszystkich na FORUM. Prześledziłem wasze dyskusje od samego początku wiele dały mi do myślenia jak również wiele wyjaśniły. W ostatnim czasie miałem przypadek z pralką Polar o regulowanej prędkości obrotowej od 400 do 1000 obr/min, otóż po obciążeniu bębna silnik nie miał siły wystartować. Jak się okazało padł układ regulacji...
Witam. Temat jest mi znany bo kilka lat temu wykonywałem taki napęd.Konstrukkcja jego oparta była na silniku 2/16 biegunów z prądnicą tachometryczną (2800/320 obr/min) od polarowskiej pralki.Do tego celu wykorzystane było tylko jedno uzwojenie 2p=16 (320obr/min - wykonuje w pralce ruch rewersyjne prania).Silnik był sterowany napięciem z regulatora (fazowo)...
Chyba silnik padł. Zdjąłem pasek jak niektórzy z kolegów radzili i silnik normalnie wchodzi na obroty jak powinno być. Jednak jak się wałek silnika lekko obciążyć paskiem trzymanym w rękach to staje. Wygląda na to, że silnik słaby i pewnie ma lekko przyjarane uzwojenie, pomimo że nie śmierdzi, być może długo stała. Kupiona z opuszczonego mieszkania,...
Poszukuję danych o tejże prądniczce, poszukiwałem w sieci oraz na elektrodzie i niestety nie znalazłem żadnych informacji na jej temat. Czy o to chodzi? Tutaj > http://uk.rs-online.com/web/p/tachometer... - pokazany jest "Optical tachometer" TP2 . Po prawej stronie jest tam uwidocznione pole zatytułowane "Technical Reference", które...
Dzień dobry. Proszę o pomoc w podłączeniu do zasilania silnika z tematu. W necie znalazłem te dwa schematy: http://obrazki.elektroda.pl/6606838200_1... http://obrazki.elektroda.pl/5335686400_1... Jestem zielony, więc proszę o wyrozumiałość: 1. Co to jest to po lewej (oba symbole i ten podobny do stycznika i ten czarny...
Hamowni nie mam, ale planuję zakup tachometru do pomiaru prędkości obrotowej wału. Robię to z ciekawości wszystko. Czy prędkość podana na tabliczce to prędkość na biegu jałowym czy pod obciążeniem. Jestem ciekawy jakbym zmierzył prędkość na jałowym jaki będzie poślizg wału względem pola Ta stała moim zdaniem nie powinna wynosić 9550 tylko 9549. (60/(2Pi))...
Dobry będzie taki program? Można coś jeszcze poprawić? Return Podaj jaka dokladnosc pomiaru jest wymagana i do czego to ma sluzyc. Najprostszy, najtanszy obrotomierz/ tachometr, najlatwiej jest wykonac uzywajac tylko ATtiny 2213, jeden wyswietlacz LCD (8 lub 16 cyfr, jedna lub dwie linie dla dodatkowych informacji, opcji) Impulsy "odczytasz" z elementu...
Wentylator pompy (cpu_ Opt ) są zwykle umieszczone w pobliżu gniazda (gniazda do instalacji procesora) i mają 4 szpilki: - pomierz ile masz na tym pin 1. Pin odpowiada czarnemu przewodowi wentylatora-jest to masa lub minus źródła zasilania. 2. pin odpowiada żółtemu lub czerwonemu przewodowi-to plus zasilacz 12 V. w niektórych modelach płyt głównych...
Wewnątrz cewki tachometru powinien obracać się okrągły magnes wkręcony w czoło osi wirnika . Może wykręcił się z osi i nie przekazuje na cewkę tacho impulsów pola magnetycznego , cewka nie przekazuje tych informacji o obrotach do elektroniki która blokuje natychmiast prąd silnika .Sprawdź mocowanie tego magnesu.Pozdrawiam.
Silnik był sprawdzany Tachometr też? Sprawdź na zwarcie triak sterujący obrotami silnika , jeśli pralka stała w wilgoci przemyj spirytusem wtyczki i pola stykowe modułu elektronicznego . To taka ? http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?pro...
Poprawcie mnie, jeśli się mylę. W każdym silniku występuje tzw. "poślizg", czyli pole wyprzedza rotor, dzięki czemu rotor ciągle je goni i silnik się kręci. W BLDC backemf jest wykorzystywane do precyzyjnego ustalenia momentu komutacji. Ma to wpływ na prędkość obrotów oraz moment. Dokładniejsze od tej metody jest wykorzystanie hallotronów, dzięki czemu...
Jest możliwość "unieczynnienia magnesów". Poprzez podgrzanie ferromagnetyka powyżej temperatury Curie. Np. MnAs w temperaturze 318 K staje się paramagnetykiem. Na Wikipedii napisano: ...Dzięki opisywanemu zjawisku jest możliwa budowa silników cieplno-magnetycznych, w których energia cieplna zostaje przekształcona w mechaniczną za pośrednictwem oddziaływań...
Układ nie będzie działać, a to z prostego powodu. SAK215 jest konwerterem częstotliwość/prąd. Czyli zwykły układ całkujący do wysterowania ustroju magnetoelektrycznego z jedną cewką. Twój woltomierz jest ustrojem ilorazowym (logometr), w którym dwie skrzyżowane (prostopadłe) uzwojenia wytwarzają dwa pola magnetyczne. Wskutek tego powstaje pole wypadkowe,...
Zabawa w sensowanie pradow , przesuniec fazowych itp. moze byc troche uciazliwa, i nie do konca pewna w dzialaniu. W ukladzie zaslaniania zaslon w oknie pracuje u mnie silnik, ktory wyposazylem w cos w rodzaju tachometru zrobionego z zcujnikow optycznych wzietych ze zwyklego myszaka. Gdy silnik sie kreci, odbiornik odbiera strumien IR przerywany przez...
To taki prosty układ a podczas prób można zwątpić w siebie :D żeby nie wprowadzić Cię w maliny popracowałem trochę nad podobnym silnikiem wyjętym ze starego CD-roma LG 52x. Po obejrzeniu efektów od razu odradzam stosowanie wogóle takich układów jak BA68.... Wszystko wykonałem na pojedynczych, łatwych do zdobycia elementach. I odrazu dadziałało. Efekt...
Znalazłem jeszcze jeden: https://botland.com.pl/pl/grove-czujniki... https://www.seeedstudio.com/Grove-Hall-S... Czujnik A1101. Dodano po 9 Że ESP ma wbudowany czujnik Hall wiem, tylko nie przystawię go do wrzeciona :-). Całość układu jest już...
Witam Udało mi się praktycznie rozpracować sterowanie silnikiem w pralce. Oto co się dowiedziałem: Sterowanie kierunkiem odbywa się przez zmienianie kierunku przepływu prądu przez stojan co osiągamy przy pomocy dwóch przekaźników. http://obrazki.elektroda.net/16_12275664... Sterowanie prędkością to już trudniejsze zadanie. W szereg ze szczotkami...
Witam! Mam problem z pralka Whirlpool AWM 8123 polegający na dziwnym rozkręcaniu się pralki do dużych obrotów zaraz na początku prania. Pralce włączyłem przed chwilą delikatny program na 44min, wsad tak na 3/4 i po zalaniu wodą pralka kręci raz w lewo raz w prawo ale sęk w tym że to nie jest zwykłe obracanie ale rozkręca się dosyć mocno i spowalnia...
tachometr schemat tachometr whirlpool tachometr silnik
odblokować telefon samsung galaxy silnik rozdrabniacza scania przełączniki
współczesne badziewie radmor5412 przestrojenie
Naprawa ekranu dotykowego w nawigacji TomTom, Garmin, Navitel – objawy, diagnostyka, wymiana digitizera Subaru Impreza – prawidłowy zakres napięcia sondy lambda, diagnostyka 0,8–1,8 V