sprawdź cewkę tachometru na silniku i czy nie poluzował się magnes tachometr do tego nic nie ma, uszkodzone jest uzwojenie silnika !!!! nowy silnik 260zł. Kod silnika 481236158439. Jak pralka na gwarancji to wezwij serwis.
Tak, choć myślałem aby tej listwy nie ciąć na pojedyncze styki tylko zostawić 5 styków podłączonych to 5 przewodów od silnika (od wtyczki do silnika, tachometr nie jest potrzebny więc wystarczy 5). Jak wolisz taką wersję to też jest dobrze. Prąd nie wie czy listwa jest pocięta czy cała.
Tachometr do wyniany
Przyczyną mogło być uszkodzenie uzwojeń silnika. Trzeba jeszcze zwrócić uwage na tachometr
Po trudach w pewnym punkcie znalazłem podobną ale po zamontowaniu silnik pracuje tylko brak mu wysokich obrotów przy wirowaniu. najprawdo podobnie przyczyną jest nieodpowiedni tachometr ichciałbym się dowiedzieć jaki powinien być opur na tachometrze ja ma 540 omów a jaki powinien być podaje nr sil SOLE 20584.074 AC-EL bo być może myle się Po pierwsze,...
Sprawdź tachometr i połączenie jego z płytą
Dziękuję koledzy zaraz sprawdzę co to jest ten tachometr i jak go sprawdzić :-) Pozdrawiam wiesław
Tachometr sprawdziłem , jest cały. Oporność cewki wynosi 70,4 Ω. Typ silnika : MCA 45/64 - 148/TAT5 1,9A - 420 W.
Witam moim problemem jest to że po włączeniu jakiego kolwiek programu bęben zakręci 3 razy i tyle nic więcej się nie dzieje. Sprawdzone zostało wszystko chyba grzałka sprawna ntc sprawne silnik, szczotki i tachometr sprawny pompa na krótko działa hydrostat sprawny http://obrazki.elektroda.pl/5246398900_1... nie widać ale kontrolka zasilania...
sprawdziłem kabelki chyba wszystko ok, nie sprawdzałem przejsciomierzem tylko tak na oko, tachometr tez wyglądał ok, nie wiem jak go sprawdzić. Postanowiłem więc w trakcie kiedy silnik próbował ruszyć bęben pomóc mu, i zacząłem kręcić i to dosyć długo. Coś musiało zaskoczyć bo własnie piorę pranie :). Niestety nie wiem co to było i boje się że niebawem...
witam. Po pierwsze... 1.Zdjąć kostki z programatora i sprawdzić DOKŁADNIE czy programator nie ma widocznych wypaleń - 2.Sprawdzić kostkę silnika i wszystkie połaczenia 3.Sprawdzić tachometr na silniku .....a dopiero teraz ... 4.Zabrać się za moduł!!!!! i napisz czy silnik w ogóle nie idzie? czy buczy? czy co?? :) Ps.Gdyby faktycznie moduł był uszkodzony...
Dziękuję za szybką odpowiedź. Zastanawia mnie jednak fakt, że jeśli byłby to tachometr to powinien silnik cały czas "świrować". A tu jednak nie bardzo. Pobawiłem się trochę programatorem i wywnioskowałem, że jak ustawie na szybkie pranie to jest ok, natomiast robię pauzę daję na zasadnicze pranie i kicha, wracam z powrotem do szybkiego jest ok i tak...
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
Podłączając silnik na 230V ma wchodzić na maksymalne obroty. Prądniczka nie jest podłączona i nie kontroluje obrotów.
To sprawdź nie na cewce silnika tylko na tachometrze który jest z tyłu silnika. O, cezet mnie wyprzedził :)
Hydrostat jest ok. Jest to polar pdn855. Wodę wypompowuje a silnik nie startuje?
Początek nr. zaczyna się na IBA573... dalej trochę pomazane.
Pomylone były wtyczki od tachometru silnika i czujnika temperatury ( ale że wtyczki pasują w inne miejsca) wymiana szczotek pomogła ,pralka pierze działa . Dziekuję za pomoc .
Na tachometrze jest 97 Ohm Tachometry są w samochodach (dziwna to nazwa). W pralkach jest prądnica tachometryczna, a to jest inna bajka. 97Ω powiadasz (cewka)? To dobrze. A jakie generuje napięcie przy obrotach silnika? Jest i mówią że to problem z tachometrem, pierwszy raz się biorę za pralkę i chciałem się upewnić czy dobrze odczytałem błąd,...
To mi wygląda na zwarcie w obudowie złącz silnik pomiędzy prądnicą tachometryczną (zalana obudowa złącza) a sąsiednimi konektorami silnika. Może być również uszkodzona prądnica tachometryczna (brak obwodu). Sprawdź to.
Szczotki padają (wieszają się) albo prądnica tachometryczna (czujnik obrotów silnika) lub przewody od czujnika obrotów do sterownika.
jak nie spuszcza wody to cos z pompką a jak zaczyna wirowac na rewersach to cos ze sterowaniem silnika w tych modelach czasami odkręcaja sie wirniczki na tachometrze albo tak jak mówił Rychomuch pomierz cewkę tachometra ewentualnie do wymiany triak na płytce sterującej silnika (ten z radiatorem)
Trzeba sprawdzić czy nie odkręcił się wirnik tachometru umiejscowiony na ośce silnika po przeciwnej stronie koła pasowego. Również należy sprawdzić czy nie robi się przerwa na cewce tacho wtedy gdy wiruje bez rozkładania wsadu.
Witam Sprawdż pradniczke tachometryczną , podłącz woltomierz i zobacz czy generuje napięcie , może jakaś przerwa w obwodzie prądniczki albo problem z magnesem .
Moduł, albo prądniczka tachometryczna na silniku, choć jeśli wciąż wiruje od razu bez pobory wody to stawiam na moduł. Napisz jeszcze czy wykonuje jakieś inne czynności oprócz wirowania.
cewka jest dobrze zamocowana lecz po nagrzaniu się luzuje się magnesik w tachometrze ... jest tam taki plastikowy pierścień z ząbkami musi być zapięty w zębatce przeciwnej i najlepiej sklejony klejem "kropelką" nie za dużo Jak silnik wystygnie to wszystko wraca do normy a po nagrzaniu problem powraca...
Sądzę że można to zrobić za pomocą falownika Sądzę, że nie mozna. Jak nie wierzysz to podłącz pod prąd stały. Kup sobie najprostszy regulator obrotów silnika na triaku, albo nawet przerób ściemniacz. Oczywiście to nie zapewni dobrej regulacji przy zmiennym obciążeniu - wtedy potrzebujesz np. TDA1085 i wykorzystujesz prądniczkę tachometryczną. Nie wiem...
sprawdź czy magnesik w tachometrze nie jest luźny jeśli... wtedy może się zawieszac program jak ściągniesz dekielek z tachometra to magnesik jest zamknięty takim plastikowym pierscieniem(przeźroczystym) wklej go ponownie... jeśli to jest to to powinno byc wszystko ok Piszemy po polsku! <skryn>
Ten pirscien to prawdopodobnie zabezpieczenie pradnicy tachometrycznej. Pradnice znajdziesz z tylu na osi silnika.
........... aby regulator za pomocą serva oraz zliczonych obrotów z czujnika halla utrzymywał mi obroty mimo obciążenia, czyli kolokwialnie dodawał gazu. Nie mam zielonego pojęcia od czego mam zacząć gdzie zamocować najlepiej ten czujnik. Bardzo proszę o pomoc, Zacznij od podzielenia projektu na dwa segmenty: Jeden: to utworzenie formalnego tachometru...
Witam mam parę pytań co do tej pralki a więc czy bęben obraca się lekko,czy podczas wirowania nie czuć dziwnego zapachu a czy na praniu jest ok powodów może być kilka od łożysk silnika modułu tachometru na razie nic innego mi do głowy nie przychodzi jak będę miał więcej informacji to może coś jeszcze wymyśle Interpunkcja się kłania!
Witam co do modeli AWO/D oraz niektórych modeli Polara tz.Whirpoola wystepuje proble mocowania prądniczki tachometrycznej.Objawami w/w usterki jest głosna i niestabilna praca tz.zerwanie i przemieszczanie po łazience. Jezeli jest wyswietlacz pokazany jest bład F06 oraz zapalenie sie kontrolki SERWIS. Zadzwon do swojego serwisu i podaj numer 85... i...
https://obrazki.elektroda.pl/5976855200_... Prosto i na temat: gilotyna do papieru Polar 78 es nie zapisuje i też nie odczytuje programu do automatycznego cięcia (ludzik). https://obrazki.elektroda.pl/4720183100_... Proszę o pomoc w nakierowaniu, gdzie szukać przyczyny problemu. Dodam, że maszyna wszystkie inne czynności...
To mi wygląda na prądnicę tachometryczną, albo aktuator a nie silnik DC. Sądząc po układzie magnesów to będzie aktuator. Przy pokręcaniu daje impuls napięcia o polaryzacji zależnej od kierunku obrotów dwa razy na obrót. Tabliczka z drugiego zdjęcia to jest silnik i nie będzie to samo. Prądnica tachometryczna ma taki sam układ jak silnik DC z magnesami...
Wracając do mojego egzemplarza pralki. Reasumując dotychczasowo przeprowadzone działania: 1. Przeprowadziłem operację oczyszczenia komutatora w silniku, dzięki czemu ponownie nabrał pożądanego koloru ;). Fotkę rezultatu zamieszczam poniżej: http://obrazki.elektroda.net/25_12592440... 2. Pompa wody została wymieniona na nową przez specjalistę...
Czy fotodioda ma polaryzację? Zakupiłem fotodiody z allegro SFH203P patrzyłem na nóżki i niby są jednakowe. Dlaczego akurat ta? Sugerowałem się kolorem ;) mimo tego że jednak się różni wymiarowo inne fotodiody są czarne lub smd. Czy dioda nadawcza to fotodioda? ;>
Jaki to simoreg - model. Jaka moc silnika. Ogólnie to: 1) czy na silniku DC jest prądnica tachometryczna? potrzebny jest sygnał zwrotny do simoreg'a, 2) przy uruchomieniu wszystkie zabezpieczenia skręcić na minimum, w razie "rozbiegania" się silnika zmienić polaryzację na tacho, 3) zwrócić uwagę czy jest oznaczona polaryzacja na wzbudzeniu silnika,...
Sprawdź obwód prądniczki tachometrycznej, może jest przerwany albo robi zwarcie i nie moduł nie wykrywa obroty silnika.
Najlepiej wkleić na lakier do paznokci (!). To jest część prądniczki tachometrycznej i ściśle współpracuje z modułem sterującym obrotami silnika. Bez tego silnik wchodzi na maksymalne obroty. Pozdrawiam. PS. Nie zapomnij o zabezpieczeniu cewki takim okrągłym pierścieniem (pewnie leży gdzieś pod pralką), bo znowu Ci "wylata".
1.Uszkodzony triak w module CVA. 2.Przerwa w obwodzie cewki prądnicy tachometrycznej. 3.Gdzieś odczepiony przewód. 4.Uszkodzony programator. Do sprawdzenia w/w elemety w kolejności najczęstszego występowania.
Witam! Potrzebuję silnik do pralki Polar LT-613. Jest to silnik bezszczotkowy bez prądnicy tachometrycznej i mam uszkodzone uzwojenie prania. Jak pan myśli czy ten by też pasował do LT-613? Pozdrawiam Władek
szczotki Szczotek to ja bym się nie czepiał :) Proponuję podłączyć silnik "na krótko" i zobaczyć czy będzie chodził, do tego sprawdzić obwód prądniczki tachometrycznej.
(mam wrażenie że próbuje rozkręcić się do maksymalnych obrotów). Sprawdź prądniczkę tachometryczną silnika, może być poluzowany magnes.
Witam po dlugiej przerwie. Problem rozwiazny. Winna byla pradniczka tachometryczna. Nie wiem jakim cudem ale po nagrzaniu sie robila sie w obwodzie przerwa. Wymiana pomogla. Dzieki za podpowiedzi
głowny włacznik sieciowy? Dodano po 1 czasami jest tak ze idzie ale rzadko ,a moze byc to wina prądniczki tachometrycznej? czy cos takiego?i gdzie mam jeszcze szukac? Rozumiem że nie rusza (nie pobiera wody,nie grzeje) jeśli tak to musisz zacząć od sprawdzenie (wyłącznik sieciowy,blokada)
na początku sprawdziłbym czy pralka wypompowuje całą wodę( czy hydrostat przełączył swoje styki)pralka ta posiada regulat. elektroniczny obrotów dlatego sprawdziłbym czy prądniczka tachometryczna jest sprawna(jest zamontowana z tyłu silnika czy ma przejście)
Witam. Sprawdz regulator obrotów układ TDA 1085.Na nodze 9 scalaka powinno być 15V.Może być uszkodzony rezystor w zasilaczu 5,6K. Sprawdz prądnicę tachometryczną czy ma obwód. Masz tu schemat pralki. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic48... Powodzenia.
To znaczy zamocowanie pasuje a reszta nie bardzo ale jak ktoś uparty to przerobi zmień koło pasowe na mniejsze a prądniczki tachometrycznej nie podłączaj (i tak nie podłączysz bo nie ma gdzie) Dodano po 2 Floidek-ja mam silnik od gracji na zbyciu, jak jesteś zainteresowany to napisz do mnie olej42(at)poczta.onet.pl
Jak można sprawdzić prądniczkę tachometryczną?
Sprawdź prądniczkę tachometryczną.
tachometr schemat tachometr silnik tachometr whirlpool
error loading loader palnik olejowy gaśnie silnik frania obrót
tranzystor bf966 radio internetowe firmware
Luz w kole magnesowym piły Faworyt RG 5300 18 A Błąd E62 - brak cofania w urządzeniu elektronicznym