Ogólnie w zasilaniu zegarów, tym, które powinno się pojawić po przekręceniu stacyjki do pozycji zapłonu. Możliwe, a wręcz bardzo prawdopodobne, że jednak bezpiecznik.
witam. przepala mi sie bezpiecznik nr 14 w polonezie caro 96rok i nie dzialaja mi zegary i swiatla od wstecznego i stopu. pomocy
Najprawdopodobniej jest to wina układu czasowego, jeżeli jest to Polnez plus to sterownik znajduje się tam gdzie bezpieczniki (niebieski prostokąt), a jeżeli "zwykły" polonez trzeba odkręcić zegary (czarne pudełeczko). Najprościej jest go podmienić na sprawny. Potrafi paść w nim dioda z kilkanaście groszy i z tąd ten problem.
Który bezpiecznik? Czy ty jesteś delikatnie mówiąc niepełnosprytny?!? Ściągasz ten plastikowy dekiel od bezpieczników i tam masz nawet rozrysowane, a nie napisane żeby łatwiej było, za co odpowiadają poszczególne bezpieczniki! Skoro nie działają awaryjne, to szukasz bezpiecznika z symbolem podwójnego trójkąta i wymieniasz. Bezpiecznik nr 8: zapalniczka,...
A bezpieczniki były sprawdzone hmm???
Prawdopodobnie urwała się masa ze wskaźników. W zegary są wpięte wtyczki, sprawdź czy któraś nie wypadła. W polonezie plusie urządzenie mikroprocesorowe które odpowiada za przerywacz, programator wycieraczek i ogrzewanie tylnej szyby znajduje się w skrzynce bezpieczników, największy koloru niebieskiego lub zielonego.
Źle ci się wydaje. Tym steruje tzw. urządzenie mikroprocesorowe które jest za zegarami. Ale wpierw wypada sprawdzić bezpieczniki.
Czy sprawdzałeś bezpieczniki ? czy sprawdzałeś czy dochodzi napięcie na zegary ? jest jakaś geneza tej usterki? co sam w tej sprawie zrobiłeś?
Mogę się mylić, ale to APE jest chyba zlokalizowane gdzieś za zegarami, w desce rozdzielczej.
Zasilanie ze skrzynki bezpieczników z fioletowego przewodu 2,5 mm2 przez bezpiecznik 15A, masa z nadwozia tylko solidna np. śruba M6 mocująca wiązkę pod zegarami. Rozbierasz tapcerki drzwi, wciagasz wiązkę 5 przewodów do drzwi kierowcy przez gumowy przepust, do pozostałych drzwi po 2 przewody.Mocujesz siłowniki przód : pionowo w dolnej części pod zamkiem....
Witam. Mam problem z Polonezem. Dodatkowo tylko 4 dni na rozwiązanie gdyż startuje w tegorocznym rajdzie Złombol. Pilnie proszę o pomoc. Pali non stop bezpiecznik oznaczony jako światło wsteczne po włączeniu zapłonu. Niezależnie czy jest wbity bieg wsteczny. Nie działa światło wsteczne, stop, oraz kontrolki zegarów. Uwaga! Nie jest to zwarcie przy czujniku...
zgadza sie tyka gdzieś pod zegarem ,czy to jest naprawialne ? ewentualnie jaka cena nowego czy ktoś się orientuje ?
Kwok, które caro, wiesz? Bo stare caro miał urządzenie mikroprocesorowe za zegarami, zaś plus w skrzynce bezpieczników (niebieskie pudełko). A zaraz pewnie się okaże, że to akwariowiec z ośmiostykowym przerywaczen.
Witam Za tablicą z licznikami jest moduł elektroniczny który między innymi steruje kierunkami . Jest to małe plastikowe pudełko do którego wchodzą dwa złącze kabli . podjedz gdzieś na szrot czy złom wykręć taki moduł i podstaw do swojego samochodu . Koszt mały , w sklepie nowy sporo kosztuje , więc lepiej na złomie poszukać . Zwarcie potrafi uszkodzić...
Za zapalniczke,zegar i radyjko odpowiada bezpiecznik H8,bialy,25A.Jest to bezpiecznik ze swiatel awaryjnych,oznaczony czerwonym trokkacikiem. Wymien i sprawdz czy nadal sa te stuki w komputerze.
Panowie dziękuję, po wymianie regulatora, i dokładniejszym podłączeniu, ładowanie wróciło ;) Jednocześnie parownik LPG zamarzł :o Co do elektryki, to cały czas "cyka" mi mikroprocesor (Nowiutki) na zegarach, kontrolka od awaryjnych, jak wyjmę bezpiecznik odpowiedzialny za awaryjne. Jest cisza Lampy sprawdzone, ogrzewanie tylnej szyby wyłączone, wycieraczki...
Pojawił się problem, multimetr mi padł od mrozu, więc nie pomierze sobie nim niestety. A może lepiej odłączyć cały wtyk od centralki? Alarm nie miał połączenia na odcięcie zapłonu ani pompy paliwa, reagował tylko na włożenie kluczyka do stacyjki i otwarcie maski oraz dźwięk, po za tym nie ma też blokady drzwi, bo nie mam CZ, więc może odpięcie dałoby...
Posiadam poloneza 1.6 Gli. Mam problem ze zbyt dużym poborem prądu w czasie postoju samochodu. Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach samochód pobiera z akumulatora prąd 300-450 mA. Nie posiadam alarmu ani radia. Nie mam rzadnych innych urządzeń pobierających prąd. Próbowałem wyjąć wszystkie bezpieczniki ale to nie pomogło. Nawet te które są przy...
Witam, Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem Poloneza Atu plus GLI, i mam pewien problem z instalacja elektryczną. Mianowicie w obwodzie świateł awaryjnych, dzieją się rzeczy, których jak na razie nie pojmuje. Jeżeli jest włożony bezpiecznik od świateł awaryjnych, auto w ogóle nie chce palić w momencie ja kręci rozrusznik migają światła awaryjne....
Nic to nie da, ta żarówa. Generalnie jest tak -stara wersja, czyli urządzenie mikroprocesorowe za zegarami -nowa wersja, czyli urządzenie w skrzynce bezpieczników, niebieska kość. Inaczej się do tego podchodzi, ale wazne jest to co jest na 49 i 49a. A czemu nie wprost co i jak? Patrz mój podpis.
Witam Mam problem z Polonezem Atu Plus na Boschu. A mianowicie, nie działają kierunki z przełącznika zespolonego. Dodatkowo nie działają awaryjne z włącznika. I teraz jeśli przekręcę kluczyk na zapłon i wciskam włącznik awaryjnych to od razu pali bezpiecznik nr. 14- opisany jako stop. Oczywiście przestają działać zegary, kontrolki, obrotomierz itd....
Dziś sprawdzałem pompę na krótko chodzi elegancko. Bezpieczniki i przekaźnik są dobre. A jak przekaźnik zewrzesz na krótko to pompa się załącza? GSI miały fabryczny immobilizer tutaj może być problem. Chyba jest kontrolka na zegarach. Niestety już nie pamiętam jak ona powinna się zachowywać. Masz może alarm tutaj też może być problem
Zaiskrzyć delikatnie może, szczególnie jak masz otwarte drzwi w czasie zakładania. Choć generalnie prąd jaki tam powinien płynąć przy "uśpionym aucie" nie powinien przekraczać 100 mA (radio, zegar, alarm jeśli jest) nie powinien powodować zauważalnego iskrzenia. Odłączaj po kolei, to wyjdzie obwód. Możesz mierzyć wkładając amperomierz zamiast bezpiecznika....
Witam. Posiadam Poloneza Atu Plus i porykam się z następującym problemem. Odpalam silnik, odpala bez problemu wszystko świeci się mocno (podświetlenie zegara itd). Jak zapalę światła mijania osłabia się podświetlenie zegara i przy obrotach np. 1500 i wzwyż piszczy mi pasek mimo tego że jest naciągnięty. Jak wyłącze światła wszystko jest już ok. Domyślam...
Ja w swoim Polonezie trucku dieselku oczywiście zrobilem obrotomierz w prosty sposób. Zastosowalem czujnik położenia wału od forda transita, moduł zaplonowy od poldka benzyniaka i zegary od benzyniaka z obrotomierzem. Silnik Citroena ma fabrycznie wykonane w kole zamachowym naciecia nadajnika impulsów (2) na 1 obrót wału 2 czyli na obrót wałka rozrzadu...
Witam, znów problem z moim tragicznym polonezem. Problem dość dziwny, bo nie wiem już gdzie szukać przyczyny, a rozbebeszyłem już pół samochodu. Alternator w aucie od początku gdy go kupiłem nie ładował jakoś super dobrze, dopiero przy ~1300 obrotów gaśnie lampka, ale generalnie, nie było tragedii, prądu starczało. Ostatnio natomiast wystarczy zgasić...
Witam! (Wolałbym dział "elektryka", ale nie mam pojęcia jak tam posta wrzucić) Za psie pieniądze zakupiłem Poloneza Atu+ 1.6GSi na wielopunkcie bosha. Jak to na samochód za "cenę złomu" jest kilka usterek, lecz natrafiłem już na punkt końcowy w naprawie samochodu - alarm. Jest to chyba przedwojenna jednostka LangeFord (modelu autentycznie nie znam -...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
bezpiecznik polonez polonez bezpiecznik polonez bezpiecznik zegar
radia wojskowe samsung telewizor włącza wyłącza czarny nalot miedzi
nawadnianie trawnika nawadnianie trawnika
Jak uzyskać zgodę na przyłącze wod-kan na działce? Zgoda wodociągów na warunki zabudowy działki