Sprężynę da się założyć bez wyciągania zamka. Sprężyny są lewe i prawe.
Pompa paliwa umiera lub jej masa
Bez problemu, najlepiej destylowaną lub przynajmniej miękką, żeby nie było problemu z kamieniem. Pamiętaj tylko o wzrastającej temperaturze zamarzania, aby zimą nie było niespodzianki.
Witam.Mam Poloneza Atu Plus`97.Wiec silniczek taki sam.Mam tez w nim gaz.Wiec autko takie samo.Mialem kiedys podobne problemy,tyle ze osobno.Kiedys jadac z pracy,odpalilem go na benzynie,po czym przelaczylem na gaz.Byl wtedy mrozik.Przejechalem okolo 500 metrow i silniczek mi zgasl i nie chcial zapalic.Dodam ze rozrusznik krecil jak glupi.Okazalo sie...
Miernik do ręki, ustawiony na pomiar natężenia, na wyłączonym silniku wepnij go między akumulator i klemę i po kolei wyciągaj bezpieczniki. Będziesz wiedział jaki obwód zżera Tobie prąd.
Wjedz na kanał,ewentualnie podnieś tył.Filtr jest w pobliżu zbiornika paliwa przymocowany do karoseri.
Przewody WN firmy ZEM - Ełk: http://www.zem.elk.pl/produkcja.htm# Przewody WN firmy Sentech - Pabianice: http://www.sentech.pl/pobierz-katalog/#1 Przewody WN firmy NGK: http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produk... Forum FSO: http://www.forum.fsoautoklub.pl/
Mają, mają.
Nie!!! Zetknij przewód z alternatora do masy. Lampka ma się wesoło zaświecić.
Nie trzeba demontować głowicy.Można wyciągnąć np. mocnym magnesem, długimi szczypcami itp.
Masz zepsuty przełącznik (klawiszowy) Pozdrawiam. Chodzi o ten co się włącza światła? Hmmm Jeżeli tak to musiałby mieć osobno podłączone kable na przednie lampy i na tylne. Nie kombinuj, dostałeś gotowca i nie politykuj - nie masz racji.. Pozdrawiam.
Miernik kosztuje 60pln i można zbadać kompresje. Nawet pokręcić wałem i czy idzie lekko czy kompresja stawia opór.
Luz zaworowy na popychaczach hydraulicznych 0,05 jeśli jest większy to brak krzywek na wałku
Wykręć świecę i sprawdz kolor elektrody oraz czy jest mokra czy sucha.Porwnaj z pozostałymi świecami.Odpowiedz nasunie ci się sama.
A w trakcie jazdy przełączy i jedzie czy gaśnie. Na początek wyklemować go.
Niestety polonez nie posiada filtru kabinowego i cały syf zalega nagrzewnice.
zadziala jakakolwiek wysokoprądowa cewka zapłonowa - uzwojenie niskiego napięcia ok 0.9 Ohm Cewki z uzwojeniem 3-4 Ohm nadają się do aparatów tradycyjnych z przerywaczem. U mnie w UAZie z ruskim modułem zapłonowym i aparatem bezstykowym chodzi cewka LUCAS i jakoś się nie gryzą.
Może czas zregenerować już reduktor? Ile przejechane i kiedy coś robione?
Znaczenie ma napiecie.
Mam ciekawy problem z zapalaniem mego Poloneza Caro Plus 1.6GLI z fabryczna instalacją gazową Bedini. Obecnie jeżdżę tylko na benzynie (uszkodzony parownik). Samochód zapala od razu , ale jak jest zimny silnik (wyprowadzam go np. z garażu). Natomiast jeżeli jeżdżę jakiś czas , stanę , wyłączę silnik. Chcę go uruchomić i nic z tego- kręcę rozrusznikiem...
Pojawił mi się nowy problem z moim Polonezem Caro Plus GLI rok produkcji 2000. Polega on na tym, że nie mogę zapalić go w przypadku jak jestem w trakcie jazdy na gazie ( nie tym procentowym), po czym staję, wyłączam silnik i np. idę do sklepu , wracam i wtedy nie chce zapalić. Muszę odczekać np. pół godziny i silnik zapala za " dotknięciem" . Ma instalację...
Muszę jeszcze dodać jak się zachowuje przy uruchomianiu, gdyż moja informacja nie była pełna. Mianowicie jak włączę rozrusznik, to po kilkunastu sekundach silnik się uruchamia, ale na kilka sekund, strzałka obrotomierza osiąga cyfrę 10 i silnik-jak napisałem-po kilku sekundach gaśnie.
No jeżeli kolega przejechał 700km to faktycznie jest doświadczonym kierowcą poloneza.
Jedna lampka sygnalizowała zużycie klocków -zostały wymienione. Druga-przepalenie żarówki-okazało się, że przepalone sa obie żarówki oświetlające tylną tablice rejestracyjną -cenna uwaga: aby wymienić te żarówki nie odkręcać krzyżowych śrub , tylko od spodu zderzaka przez obrót wyjąć żarówki wraz z gniazdami. Pozdrawiam Jerzy
Centralka najczęściej siedzi za zegarami.
To zmienia postac rzeczy...powodzenia:))
wolne obroty są nie równe tak i na benzynie jak i na gazie. Może kto wie co z tym zrobić? Doprowadzić do takiego stanu aby pracował poprawnie na benzynie i wtedy ewentualnie szukać w gazie a nie zabierać się za robotę od d... strony
samo sie odpowietrzy podczas odpalania silnika
Być może masz rozprogramowany sterownik LPG.
Auto posiada immo ?
Pompka dziala w sensie podaje paliwo na rozruch jak ja sprawdzic dalej i jak sprawdzic wtryskiwacz z regulatorem?
Wydech sprawdzisz na podnośniku lub kanale.
Stacyjka jest sprawna , sprawdziłem. Jak,? Pomagało ruszanie wiązką przewodów przy stacyjce , z których jeden z nich biegnie do rozrusznika I co z tym zrobiłeś ?
Niestety nie ma możliwości kupna takiego wskaźnika. Niestety, nawet gdybym znalazł, to i tak bym nie wymienił. Próby odkręcenia nakrętek (mimo wcześniejszego spryskania środkiem przeciwkorozyjnym) zakończyła się urwaniem dwóch śrub. Tak więc dalej już nie próbowałem i na tym kończę temat.
Sprawdzić filtr powietrza czy nie zapchany .
Ten czujnik miał 2 styki jeden do wskaźnika wychyłowego, a drugi od lampki. To zależy co się zepsuło, jeżeli się nie podnosi pływak to nie zadziała też lampka. Pamiętam, że dało się go wymontować bez ściągania zbiornika. Niestety chyba był pod miejscem na koło zapasowe.
Witam, wymieniłem przekaźnik, nie pomogło, poprowadziłem nową instalację, wstawiłem nowy przekaźnik,zewnętrzny, poza urządzeniem mikroprocesorowym, poprowadziłem nowy przewód do tyłu samochodu, do ogrzewania szyby, o większym przekroju, odporniejszy na większy prąd, przekaźnik w urządzeniu mikroprocesorowym nie włącza już bezpośrednio szyby a steruje...
Czyli szczotki
Witajcie. Wiem, że to śmiesznie łatwe dla każdego wtajemniczonego, ale niestety nie dla mnie. Nie znam się na mechanice. Szukałem w internecie, w książeczce dołączonej do samochodu oraz w "Budowa, naprawa, eksploatacja Polonez Caro Atu Plus" mgr inż. Edwarda Morawskiego. Ale niestety nie znalazłem tam jasnej i zrozumiałej dla mnie procedury właściwego...
Witam, proszę o pomoc! Otóż posiadam Poloneza Caro Plus 1.6 Gli Katalizator z 1997 roku. Od kilka dni mam problem z odpalaniem na benzynie. Problem już kilka miesięcy temu się pojawił, ale jakoś samoistnie się naprawił. Miałem problem z jazdą na gazie, ale wymieniłem czujniki temperatury i jest ok, z jazdą na benzynie nie było probleów do teraz. Samochód...
No tak gdzies sie zalaczaja, wskaznik pokazuje temperature przybliżoną. Skoro ci nie gotuje auta to wszystko ok.
Witam wszystkich. Mam problem z wykręceniem nagrzewnicy. Odkręciłem środkową konsolę i deskę roździelczą ale nie wiem co dalej. Czekam na porady i podpowiedzi
Nie oszukujmy się, polonez nie jest autem za kilka tys. Warto ładować 200-300zł w alternator, skoro używkę na allegro kupisz za 50zł? Może ma do niego sentyment albo niedługo pojawią się na nim żółte tablice...:-). Zrobi i ma spokój na długo a z używką może być różnie. Nie mniej jednak my za niego decyzji nie podejmiemy.;-). Nam może kliknąć "pomógł"...
U mnie jest inaczej. Źle się wyraziłem, nie ma przełącznika, jest przycisk, który po naciśnięciu zwiera 2 przewody. Pozostałe 2 przewody obsługują diodę. Mierzyłem napięcia na tych przewodach i są , ale nie wiem czy prawidłowe. W ogóle jest jakoś teraz odwrotnie. Naciśnięcie pedału gazu powodowało przejście na gaz, a tutaj mam wrażenie jakoby naciśnięcie...
Witam mam bardzo podobny problem jednak zacznę od początku. Polonez Gli 99 r 1.6 na gazie układ Lovato( o ile to coś daje ) Na gazie auto chodzi bardzo ładnie prócz małego ale... jak wcisnę gaz do dechy to bardzo słabo wkręca się na obroty... jakieś sugestie? Bardziej jednak martwi mnie benzyna. Zimny silnik - odpala miodnie. Nagrzewa się zaczynają...
Dołączam się do tematu. Czy problem został rozwiązany?
I po kłopocie. Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego - 39zł (ten który idzie do komputera) przy okazji też termostat -20zł i wyczyściłem obudowę termostatu strasznie dużo syfu się w środku nazbierało. musiałem dokupić litr płynu chłodzącego bo mi wyciekł przy odkręceniu obudowy termostatu - 12zł i uszczelkę 1,50zł. Auto odpala jak nowe Dzięki...
Musisz zobaczyć kontrolką, nie miernikiem, przy podłączonej pompie, czego nie dostaje, plusa czy może ginie masa. Potem iść w kierunku zasilania. Przekaźnik, jego zasilanie i sterowanie. Aż trafisz na usterkę. Może ona tkwić w sterowniku silnika lub jego zasilaniu i to on, nie wystawia sterowania na masę. Sterownik silnika sprawdź jak pompę, żarówką...
Polonez Caro Plus 1,6 GLI 99 r. Kolektora nie trzeba demontować, tylko blachę osłony, ale jest dużo radości przy wyjmowaniu rozrusznika, a jeszcze więcej przy wkładaniu. Jak bym wiedział, że tylko 120 zł biorą to bym się nie czepiał. Demontaż rozrusznika bez kanału (szczególnie odkręcenie jednej śruby) to jak jazda na rowerze bez kół. Fakt - jak już...
Nie regulator a prostownik /diody/, możesz wymienić sam.P
witam mam pytanie w moim poldku rano jak go zapalilem wlaczylem wycieraczke szyby tylnej iii nie moglem jej juz wyllaczyc po parokrotnym przyciskaniu wlacznika wreszcie sie wylaczyla i mam jeszcze jedno pytanie jak wymienic i gdzie sie znajduje zarowka podswietlajaca regulacje swiatel pozdrawiam i z gory dzieki
to jest zwykły caro, czy caro plus?
Rozrusznik E100N nie kręci zasprzęglony z kołem zamachowym. Jak jest podłączony na stole probierczym bez obciążenia chodzi jak nowy. Co to może być bo sam już nie mam pomysłów. (samochód do którego go podłączam to polonez caro plus gli z 1997 r.)
nie - do filtra powietrza idzie ryrka od kolektora i druga rurka ktora ciagnie powietrze z otoczenia. ja sciagnalem ta rurke z kolektora do filtra
Tak jest w starszych rocznikach w tym gdzieś schowany....????
Steczow : Juz niemiales czego powidziec ? za nowego merca masz 10 lub wiecej poldkow a poldki to wozy ktore uzywa sie przewarznie do pracy (to raczej logiczne )
Nie odłączaj akumulatora i zrób samodiagnostykę wtrysku, jak sam umiesz - jedź do elektryka samochodowego. Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik temp. silnika. Pozdrawiam.
Problem był poruszany na forum : http://www.elektroda.pl/rtvforum/searcht... z porządanym skutkiem.
Aby zlokalizować usterkę nie trzeba go wyciągać, ale białe rękawiczki też będą nieprzydatne.
Tak jasne przy skrzyni biegów jest czujnik.
Mam Poloneza Caro Plus 1.6 GLI instalacją Bedini(niestety). Przełączanie na gaz następuje automatycznie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika i naciśnięciu pedału gazu. Auto zawsze zapala na benzynie. ostatnio mam awarię w układzie zasilania benzyny i mam pytanie: czy można zapalić na gazie i jak to zrobić, żeby chociaż mógłbym dojechać mechanika?...
Pytaj śmiało
Witam! Mam problem z autem POLONEZ Caro Plus 1,6 GLI rocznik 2001. Problemem jest brak iskry. Ale może od początku: 2 tygodnie temu profesjonalny serwis samochodowy założył mi w nim instalację gazową LPG. Autko działało bez najmniejszych problemów. Tydzień temu wysiadła mi w nim kostka od stacyjki - wymieniłem na identyczną pojeździłem 3 dni bez problemu....
Sprawdziłeś dokładnie masy?Chyba nie.
w alternatorach z regulatorami (z Malucha) montowanymi na alternatorze. Wtedy częściej w ogóle nie zapalała się kontrolka.
przewód z tego co pamiętam jest jeden szukaj kontrolką
A co ze sprzęgłem, Drogi Kolego ? Od tego należało by zacząć :!:
Działanie tego przełącznika krańcowego jest w istocie niezwykle proste. Mając chwilkę - można się tym pobawić. Pod dekielkiem przekładni będzie krzywka sterująca blaszką ze stykiem przełączającym. Albo starła się nieco krzywka, albo wygięło ramię styku albo zabrudził sam styk - wszystko okazuje się po otwarciu. Możliwy jest jednak też niesprawny któryś...
Można samodzelnie wymienić filterek gazowy ???
Witam. Jeżeli w czasie uruchamiania rozrusznika nie przygasają światła, oznacza to, że rozrusznik nie pobiera prądu. Sprawdź połączenia rozrusznika ale chyba trzeba wymontować rozrusznik. Pozdrawiam.
Klucz oczkowy 22 mm,i musi iść.Bez obaw,w polonezach się odkręca łatwo,taka tolerancja na gwincie.
Caro- abimex TBI 700 Caro plus- Bosch
Witam Polonez 1,6 GLI Mam problem z modułem sterowania wycieraczek w polonezie caro plus. Wycieraczki same się włączają. Nie działają pozostałe stopnie przy wyłączniku. Potrzebny jest schemat modułu i co w nim pada. Pozdrawiam Andrzej
Witam Polonez 1,6 GLI Mam problem z modułem sterowania wycieraczek w polonezie caro plus. Wycieraczki same się włączają. Nie działają pozostałe stopnie przy wyłączniku. Potrzebny jest schemat modułu i co w nim pada. Pozdrawiam Andrzej
Witam, mam pytanie. Posiadam Poloneza Caro Plus 1.6 GLI rocznik 1997. Silnik ma już najlepsze lata za sobą i tu nachodzi mnie myśl, żeby zamienić na jakiś inny, mocniejszy. Biorę pod uwagę 1.6 GSI i 1.4 103 KM (roverowski). Czy jest możliwa zamiana na któryś z powyższych? I jak wyglądałaby sprawa z gazowaniem?
Aleś zrobił zdjęcia...ile tam wychodzi wiązek z centralki, dwie czy trzy? Jeżeli dwie to [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... Silicon Bas , jeżeli trzy to [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... Silicon Bas Plus.
Sama obróbka mechaniczna około 1000 zł.
Dzięki za sugestie Albercik 321 ale jeśli chodzi o wyregulowanie gazu to chyba nie to będzie przyczyną dlatego że byłem u kolegi na analizatorze spalin i jest ok a moja instalacja gazowa jest bardzo prosta ,z tego co ja się orientuję to nie mam silniczka krokowego ani komputera ,jest tylko przełącznik "benzyna gaz" a pod maską emulator sondy i to wszystko....
W Polonezie 1,6 caro GLI bezpieczniki i przekazniki od pompy paliwa sa za schowkiem od strony pasazera.Natomiast w Polonezie Caro Plus wszystko jest pod kierownica.Sprecyzuj wiec jakie masz autko.
To ja też sie podepne do tematu.. Mam pytanie jakie powinno byc napięcie na linii danych w złaczu boscha??? Bo jest tak +12(zasilanie) masa i dane..ja mam ponad 11,5 i nie wydje mi się to dobre....więc jakby ktoś mógł podac jakie ma usiebie, bym był wdzięczny Mam poloneza caro plus 1,6 GLI no i jak wspomniałem na Kompie Boscha.... dzięki z góry
Witam. Mam zamiar kupić Poloneza, ale nie wiem jeszcze jakiego? Myślę nad tym nowszym Caro plus atu plus. Doradźcie mi z jakim silnikiem, czy Rovera, czy coś innego może jakiś policyjny?
blad sondy podczas pracy na gazie to normalny objaw , czyli , nic sie nie dzieje
Witam. Mam problem z silnikiem od Poloneza Caro Plus 1.6 GLI. Jakiś czas temu wyjąłem go ze swojego samochodu i zamontowałem do takiego małego ciągniczka. Stał on jakiś czas nie odpalany i dzisiaj próbowałem go uruchomić jednak nie udało mi się to. Podczas sprawdzania iskry na świecach okazało się że brakuje jej na 1 i 4 cylindrze. Zmieniałem kable...
Witam, Posiadam Poloneza Caro Plus 1.6 Gli na jedno punktowym wtrysku. Instalacja gazowa Tartarini Tec99. Auto działa w 100% na benzynie i na gazie na obrotach jałowych działa tez dobrze. Problem jest w tedy jak się naciśnie pedał gazu, wtedy silnik się dusi prawie ze gaśnie i obroty nie przekraczają około 1,300-1,500obr./min. Raz się udało zęby pracował...
witam,ostatnio kupilem poloneza caro plus 1.6 gli z 1997 roku i zauwazylem ze po przejechaniu dziennie wiecej niz 100 km zapala mi sie pomaranczowa kontrolka od ukladu elektrycznego i samochod jest jakby slabszy.dodam ze jak jezdze w ciagu dnia tylko do pracy i robie 30-40 km to wszystko jest w porzadku.dodam ze mam monowtrysk boscha.co to moze byc?...
Mam poloneza caro plusa 1.6 GLi na LPG. Mam przełączniki od gazu 1 to zapala na samej benzynie, 0 zapala na benzynie i prze łącza na gaz i 2 sam gaz. Mam taki problem że jak prze łącze na 0 i próbuje go odpalić na benzynie to już gdy kręcę rozrusznikiem przeskakuje po 2s od razu na gaz i na gazie pali, a nie powinno tak być bo powinien zapalić na benzynie...
Mam Poloneza Caro Plus 1.6 GLI i przejechałem nim 156tys. km na gazie. Jak dotąd nie mam kłopotów z układem paliwowym. Stosuję się jednak do kilku zasad: 1. w zbiorniku musi być zawsze paliwo, 2. silnik musi osiągnąć swoje parametry i sam musi przejść na gaz, 3. filtr powietrza - wymiana co 10tys. km, 4. wymiana oleju co 10 tys. km, 5. wymiana świec...
Witam! Mój problem związany jest z niedziałającą poprawnie pompką od spryskiwacza szyby przedniej w Polonezie Caro PLUS 1,6 GLI (1998). Sęk w tym, iż nie wiem dokładnie czy nie jest to wina mikroprocesora. Pompka włączona na "krótko" działa dobrze, jednak włączona w obwód nie uruchamia się po przetrzymaniu włącznika spryskiwacza. Nie włączają się również...
Cześć mam problem z polonezem caro plus 1.6 gli na wtrysku boscha mianowicie po odpaleniu silnika na zimnym obroty nie idą na 1500 tylko próbują utrzymać się na 950 czyli na wolnych a powinno się automatycznie załączyć ssanie do osiągniecią 60 stopni
Witam, Wygląda to na pompe paliwa, może nie mam takiego samego samochodu. Poczciwy polonez 1.6 gli caro plus miał takie same objawy, jak opisujesz, pompa pompuje ale nie z pełną wydajnością. U mnie pompa cały czas pompuje na gazie dlatego ten element też się zużywa :) Uważaj na zamienniki są słabej jakości .
mam problem z zapaleniem poloneza caro plus 1999 wielopunkt. od czego należałoby zacząć, czy ktos wie jak sprawdzic poprawnie działające wtryskiwacze.
Kolego zrób odetnij ten pomarańczowy i dotknij nim do masy samochodu i trzymaj powinien wtedy pstryknąć ten przekaźnik, jak pstryknie to odpalaj auto, a jak nie to dotknij nim do plusa i wtedy odpalaj, jakby nie chciał pstryknąć to go wyjmij i zmasuj przewody biało-czarny z czarnym, jesli wszystko jest ok powinien zapalić.
Witam Mam problem z ogrzewaniem wnętrza kabiny.(polonez Caro Plus) Podczas osiągniecia tem. 90 st. nadal dmucha letnim powietrzem. Zasilanie nagrzenicy jest gorące, a odpływ letni. Układ był płukany K2
Miałem napisać jaki to reduktor i nie mogłem rozszyfrować co na nim pisze i sobie nie odpisałem , dodam że, ojciec w polonezie caro plus 1,6 gli ma identyczny reduktor, i ta śruba na imbus jest wykręcona o ok 10 obrotów tak ja u mnie było początkowo, gdy palił 10l była wykręcona o 6 obrotów teraz wróciłem do wykręcania na 10 obrotów od max wkręcenia,...
Hej jaką mam kupić sonde do caro plus gli na boschu, chodzi mi o oryginał Byłem w polmozbycie ale nawet tam nie potrafili dobrać.
Spróbuj kolego podmienić przekaźnik pompki paliwa Dodano po 1 A mam pytanie to jest GLI czy GSI?
Witam w moim sportowym polonezie mam dziwną usterkę, otóż kwestia jest tego typu że jak załączam zapłon i włączam ogrzewanie to słychać przekaźnik i świeci kontrolka podgrzewania, jednak gdy odpale auto to nie załącza się przekaźnik i nie ogrzewa kontrolka nie świeci, załączany przekaźnik jest z mikrostyku ten włącznik to mikrostyk oczywiście moge przerobić...
Po pierwsze nie ma potrzeby zasłaniania chłodnicy jeżeli termostat jest sprawny, kiedyś tak zrobiłem i po 4 km zagotował się. Po drugie w Atu/Caro plus nie ma zaworu na wężu, nagrzewnica jest cały czas gorąca. Jeżeli nie jest zakamieniona i wszystko sprawne to masz w polcie jak w piekarniku :-) Ja tak miałem, he he. Atu plus 1.6gli 1998r. Kilka lat...
jeżeli to caro wykły,nie plus,to na 90% zakleszczona szczotka w szczotkotrzymaczu.
Już pisałem. Czerwony i żółty z radia połącz razem i do plusa poloneza czyli czerwonego. Trzy przewody w jednym - czerwony, czerwony i żółty.
chłodnica polonez polonez chłodnica mikroprocesor polonez immobilizer polonez
paliwo vectra zbiornik zasilacz buforowy łączenie mikser hollywood
zgrzewarka transformatorowa wymuszenie gwarancji
Wpływ switcha na ping latency w sieci Układ scalony DIL8 do generowania sygnału PWM