to możesz mi coś doradzić w tej sprawie?? A w jakiej? Bo jak ustaliliśmy, napięcie jest. Czego natomiast nie ma, jakie są objawy? Nie ma iskry? Dodano po 1 Kolega zajrzy na swe "PW" :wink:
Odpowiedź będzie jedna, i na temat: forumowa wyszukiwarka jest dla każdego, dla nowo zarejestrowanych też. -podłączenie modułu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic68... -podłączenie alternatora: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Wskaźnik równolegle do cewki przekaźnika. Tak, jak pisałem styk przekaźnika normalnie zwarty (właczony). Gdy przekaźnik zostanie załączony (krańcówka), to rozwiera styk i odłącza silnik. A przełącznik dźwigniowy trój-pozycyjny, załatwi sprawę. Ale mam pytanie dotyczące tego siłownika: Jak załączysz mu zasilanie i dojedzie do końca, to jak odłączysz...
Zajrzyj tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Jak się nie mylę to 34S2C12 był do silnika 1.5.
Cewkę masz przykręconą dwoma śrubkami. Nie dwoma a trzema, nie śrubkami a nakrętkami, i nie pogubi wsporników bo wystarczy popuścić nakrętki i przesunąć wsporniki w bok.
Ten na parowniku nie może być cały czas włączony bo będzie za dużo gazu. Musisz podłączyć podciśnienie inaczej nie będzie działać. Możesz spróbować podłączyć to podciśnienie do portu w gaźniku (pamiętam że gaźnik fiata125 miał nadmiar wolnych podłączeń podciśnienia). Jeśli nie ma wolnego to przez trójnik np. na przewodzie podciśnienia idącym do przyspieszacza...
Czemu miałby nie chodzić stabilnie? Przy małej mocy jest małe zapotrzebowanie na mieszankę; wzrasta wraz z otwarciem przepustnicy - a w aucie z mieszalnikowym LPG użytkownik nawet nie poczuje że ma "mniej pod pedałem".
Już przy 40°C powinien pracować równo po wyłączeniu ssania. Poradę masz powyżej - wyczyścić sprawdzić ew oddać do regeneracji gaźnik.
Ech.. Co za polonez? Gaźnik, szpryca?
Szukam schematu ideowego modulu APE 05-POLONEZ silnik gaźnik ----------------------------------------... musze sprawdzic APE 05 - moduł zaplonu w Polonezie 1,6 silnik gaźnikowy . Jak sie do tego zabrac , nie ma iskry , kabelek aparat zaplonowy wymieniony cewka sprawna , jak sprawdzic sam modul
Cześć obrotomierz od poloneza powinien zadziałać, jak praktycznie każdy obrotomierz z silnika 4cylindrowego podłączany pod cewkę. pozdrawiam Dawid
rozio , nic nie piszesz co to za instalacja. Ja w polonezie miałem instalację Lavato I gen (bez komputera). Ale po kolei: 1. Warunek - silnik tylko na benzynie (zakręcony gaz na butli) powinien pracować bez zarzutu. Układ z termostatem i rurą od kolektora wydechowego, którego nie jak piszesz nie masz, ja miałem sprawny i wcale to nie przeszkadzało...
Zamarza zawór gazowy i przewód doprowadzający gaz (zaszroniony).Co to moze być za przyczyna. Samochód polonez na gaźniku a parownik Lovato.
Masz poloneza z elektryczną pompą paliwa, żółty przewód jest używany w gaźnikowcach do odcinania benzyny między mechaniczna pompą a gaźnikiem. U Ciebie jest to niepotrzebne.
A to silnik K14 w polonezie był na gaźniku?
ja zawory zawsze ustawiam na ssacy 0,20 a wydechowy 0,25, tak zreszta podaja ksiazki i jest oki!
Tu pewnie jest czujnik indukcyjny więc moduł od starego poloneza albo opla na gaźniku i cewka. Niestety nie potrafię powiedzieć czy czujnik będzie dawał odpowiedni sygnał (chodzi mi o dopasowanie napięcia) do modułu i czy to zadziała - podłączysz to będziesz wiedział.
Ten zaworek jest elementem układu wykonawczego "ssania". Jeśli to jest zdjęcie Twojego gaźnika, to nie dziwne, że silnik nie pracuje równo - źle ustawiony/zatkany układ biegu jałowego. Schemat gaźnika GM 34S2C dostępny jest z opisem działania w książce "Sam naprawiam FSO Polonez". http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Witam. Nich mi ktoś napisze za co konkretnie odpowiada moduł APE 05 w polonezie gaźnik, co robi? Jeśli chodzi o zapłon to wiem że napięcie 12V płynie z akumulatora przez stacyjkę na uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej potem na ??kondensator i także wcześniej przez moduł tym kabelkiem zielonym ekranowanym, później ma się wytwarzać wysokie napięcie na...
Ssanie to zwiększona dawka paliwa. Na jałowym obroty są wówczas wyższe. Takie cuda to były w Polonezie na gaźniku. Szukasz sobie na siłę problemu
Wielu zapewne znany jest schemat 'blokowy' elektronicznego ukladu zaplonowego czyli generator impulsow + modul + cewka. Moje pytanie jest takie. Czy istnieja jakies sprawdzone konstrukcje modulu elektronicznego ktore osiagaly by w efekcie wieksza energie iskry niz np ten modul spotykany juz w samochodzie dajmy na to polonez/125p (gaźnik) ??
O ile pamiętam to ta membrana służyła do otwierania przepustnicy drugiej gardzieli. Znalazłem nawet przed chwilą w mojej rupieciarni taki gaźnik. Gdzie masz podłączony przewód podciśnienia który w polonezach szedł z gaźnika do aparatu zapłonowego?
Ja bym zaczął od regulacji zaworów i zapłonu dopiero wtedy można coś robić z gaźnikiem
Może gaźnik przelewa? Sprawdź pływak w gaźniku.
Dziękuje za pomoc. Polonez zaczął normalnie palić ok 10l/100 jestem zadowolony. Pozdrawiam :)
Około 800om.
DCHD nie było w polonezie, to gaźnik o podciśnieniowym uruchamianiu przepustnicy II przelotu. U niego pewnie nie trzyma zawór iglicowy-podtarty stożek
może da się zastąpić to modułem zapłonowym z poloneza (gaźnik)?? sory, ze link z allegro, ale może sie przydać http://www.allegro.pl/item225267134_modu...
mam poldusia 1.5 gaznik,schodzi mu paliwo z gaznika po 1,3h.pompa nowa paliwowa,pozniej wystarczy troche pokrecic i normalnie pompuje,gdzie szukac przyczyny?
Jak składasz silnik, nie wiedząc jak działa? Ustawiasz silnik z 1 od strony rozrządu tłokiem w GMP, (obydwa zawory zamknięte) i ustawiasz aparat tak, żeby krzywka reluktora stała równo z zębami stojana cewki, a palec rozdzielacza pokazywał pole stykowe w kopułce pierwszego cylindra.
Problem leży w pedale gazu czy potencjometrze? Może linkę masz luźną... Gdybym miał luźną linkę to bym naciągnął i nie wstawiał tego posta potencjometr jest elektroniczny linek tam nie ma to nie polonez na gaźniku
Moim zdaniem wina leży między pompką a gaźnikiem,ponieważ paliwo już będące w komorze gaźnika nie powinno się cofnąć przy nowej pompce paliwowej .
a o jakim polonezie gadamy-na wtrysku,czy gaźniku?
Polonez gaźnik. Wysun kostke aparatu zapłonowego. Wypnij przewód Wn z rozdzielacza, i podłącz do niego świece. Włącz stacyjke. Wez przewód i podepnij do + akumulatora następnie dotykaj wypiętych bolców w module. Jak nie masz iskry to modół lub cewka. Jak masz iskre to koółka lub palec lub przewody lub swiece. CDN.....
Spróbuj ewentualnie zmienić "zielony kabelek" łączący aparat zapłonowy z modułem, w gaźnikowym poldku jest on często przyczyną kłopotów.
Hej, bardzo prosiłabym o pomoc.Wczoraj rano mój baronek normalnie odpalił i było wszystko w porządku,odwiozłam córkę do szkoły i zatankowałam paliwka,po czym przyjechałam do domku:) Niestety parę godzinek później gdy go odpaliłam dalej było wszystko w porządku niestety po ujechaniu jakiś 600 metrów coś się zchrzaniło:( Baronkowi zaczeło strzelać w gaźnik...
Silnik będzie zaskakiwał na pierwszym i drugim cylindrze i strzelał w gaźnik i tłumik na trzecim i czwartym. Może i nawet będzie pracował w dużymi wibracjami, ale po pierwszym strzale w gaźnik zgaśnie.
Jaki masz przełącznik z dwoma klawiszami ,czy z jednym?
Nie ma żadnej widocznej różnicy, możliwe że wymiar którejś dyszy osadzonej w korpusie będzie inny. S2C to ostatni gaźnik w Polonezie.
Obrotomierze różnią się. Inne są dla wtrysku (rozrżniasz jeszcze czy Bosch czy Abimex), inne dla gaźnika no i ze względu na pojemności również
Nie wierzę, że nie wypluje jakichś podstawowych danych. Poza tym traktuj ten samochód jak by to był zwykły polonez na gaźniku i co byś wtedy robił.
Mam problem z Polonezem jak w temacie. Otóż jak przekręcę kluczyk w stacyjce, rozrusznik startuje i zazębia silnk na kilka obrotów, a później słychać tylko obracający się sam rozrusznik bez silnika.I tak za każdym razem. Czy to wina rozrusznika, czy może coś jeszcze??
Ale tam po tych dwóch latach to benzyna była wymieniona? I jaka benzyna zalana?
Witam posiadam poloneza 1,5 gle na gaźniku silnik nie zapala z gaźnika leci dym paliwo jest.Czy dysze w gaźniku mogły się zapchać bo w zbiorniku była resztka paliwa.
Och, to straszne! Check się nie pali i czego się chwycić! :lol: A polonez na gaźniku nie miał lampki check i jakoś dało się go naprawiać. Nawet jak mocy nie miał. :lol:
lub zbyt niski poziom paliwa w gaźniku
Ten Polonez jest z gaźnikiem czy z wtryskiem? Jaki to model, silnik? Spróbuj też poszukać tutaj: http://fsoautoklub.pl
.....???? ...! ..... To forum to już parodia. A czego się spodziewałeś. Rozpracowywania map zapłonu ,, chyba w polonezie na gaźniku a i to by cuda były wypisywane i przypisywanie nadprzyrodzonych właściwości zielonemu kabelkowi.
Jeszcze raz spradzę gaźnik i dam znać
Mam takie dwa pytania a mianowicie: Jak dokładnie powinien byc wyregulowany gaznik w polonezie?? (jaki poziom paliwa itd itp) Jakie ustawic luzy na zaworach podczas ich reglacji i w jakiej kolejnosci sie je ustawia ?? Pozdrawiam
Do poloneza na gaźniku 92r potrzeba 55-72Ah mniejsze w zimie wysiadają i lepiej dołożyć 70zł niż stać z rozładowanym akumulatorem. Zwłaszcza jak jest ten stary alternator 44A który notabene jest dziadem. Włączysz reflektory , ogrzewanie i tylną szybe i już prąd jest na minusie.
przyczyną awarii był przerwany kabelek od cewki do gaźnika..
Mała pomyłka silnik jest na monowtrysku a nie gaźniku
jakim gaźniku? to nie polonez...
W latach 90 spalanie trasa 7-8 miasto 10-11. V max . Budzikowe 180. Na 98okt. Ale to był 125p ost wypust na 1.6 gaźnik.
Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem samochodu na gazie.Problem występuje tylko na zimnym silniku i gdy temp.spadnie do ok.50 stopni. Jeżeli odpalam na paliwie auto pali "na dotyk". Polonez rocznik 1992 ,gaźnik,przebieg 170tys.
Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym szybkim naciśnięciu hamulca na wolnych obrotach robi się on nieco twardszy (ale i tak nie ma nawet porównania do tego co jest na wyłączonym silniku), potem już bardziej...
Może moja odpowiedź coś Ci pomoże. W polonezie na gaźniku zrobiliśmy mechanicznej na elektryczną pompę. W miejsce zbiornika fabrycznego poszedł z pompa elektryczna. Ze zwrotem nie mieliśmy zbytnio problemu bo przewód już fabrycznie był. Zmiany polegały na obniżeniu ciśnienia poprzez dołożenie trójnika i założenie równolegle w przewody dobranego eksperymentalnie...
Tak, może jeszcze jednoprzelotowy z "Warszawy". Wszystkie Polonezy miały mechaniczną. Stare gaźniki miały tylko FSO1500 do bodaj 1983 roku. Do Poloneza nie całkiem pasowały.
polonez truck 1,6 94r gaznik 250 tys. przebiegu, wtym 200 na LPG olej norma . do 300 tys. napewno pobiega.
Czy zapłon napewno dobrze ustawiony?
Co do szczeliny na świecy to przy gaźnikowcu ustawia się 1mm.
To się nazywa Cut-Off a nie jakieś wymyślone ZHS-nie ma takiego pojęcia w żadnej z mądrych książek. To widocznie za mało ich kolega przeczytał, bądź czytał tylko te niewłaściwe - Zawór Hamowania Silnikiem . Żywy przykład ? Ostatnia wersja gaźnikowego Poloneza z gaźnikiem S2C. Cut -off to "cuś" troszkę innego, aczkolwiek na celu ma to samo .Po co nabijać...
witam proponuję sprawdzić czy filtr paliwa nie jest przypadkiem brudny może być też wytarty zawór iglicowy lub źle ustawiony pływak w gaźniku.
Ale gdzie to syczy? Może z instalacji gazowej? Syczy z rozrusznika Tam nie ma LPG Zwkykły 1.6 na gaźniku
Po odpaleniu silnika obrotomierz ani drgnie. Od czego zacząć szukanie przyczyny? Poldek jest z silnikiem 1.5 na gaźniku.
Bzdura, na zamkniętym gazie pokazuje 0,0 l/100 km, a na wciśniętym sprzęgle pokazuje 0,8 - 1,2 l/100 km. Ja to wiem ale staremu moherowi z własnym ego tego nie wytłumaczysz bo on ma kilka pozycji w liczniku i jest najmądrzejszy w tym momencie. Nawet głupi 125p czy polonez na gaźniku miał zawór oszczędzania paliwa w momencie hamowania silnikiem. A co...
Miałem na gaźniku.
Strzelanie w gaźnik występuje w dwóch przypadkach: zbyt wczesny zapłon lub zbyt uboga mieszanka. Sprawdź działanie urządzenia rozruchowego (jeżeli to gaźnik) i ustawienie zapłonu. Pozdrawiam
Witam na moje oko to źle wyregulowany gaźnik... pozdrawiam
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
moduł do wymiany,da się podłożyć od poloneza
Witam. Mam problem z reduktorem gazu BRC 70kW (elektronik) w polonezie 1.5 (gaźnik). Cieżko jest go na gazie zapalić tzn. jak już na benzynie zapali i przełącze na gaz to jest ok. Obroty, jazda itp. Ale jak chcę zapalić na gazie to nie da rady. Ale jak uderzam w reduktor i kręcę rozrusznikiem to zapali. Po prostu coś się w nim zacina. Membramy dobre...
Masz tam gaz tzn. w polonezie?94 r to jeszcze był na rozdzielaczu,schemat gaźnika tylko po co ,tam tylko jest elektro zawór a poza tym nic elektronicznego,na początek sprawdź świece i przewody .
Witam Ja chce pare słów nt ustawienia poziomu paliwa w gaźniku kaszlaka: ustawiene poziomu na odległość pływaka od pokrywy komory nie jest właściwe, bo nie uwzględnia rzeczywistego ciśnienia paliwa podawanego przez pompkę paliwową (szczególnie w wykonaniu rzemieślniczym). W związku z powyższym należy poziom regulować tak, aby po wyjęciu pokrywy z pływakiem,...
Zasadniczo tak się robiło, ale zawsze trzeba było go jeszcze podregulować. Na wkręcie wypacowywał się stożek, w korpusie gaźnika gniazdo.
Nieprawda janaszek, już nawet w głupim Polonezie na gaźniku był montowany zawór hamowania silnikiem. Co z resztą było częstą przyczyną usterek. W zwykłym Dieslu nie ma takiej możliwości. Przy samochodach na wtrysku PB byś się bardzo zdziwił, hamując silnikiem i obserwując czasy otwarcia wtryskiwaczy. Tak samo byś się zdziwił przy CR. Piszmy o czymś,...
Silnik to C20NE( 2.0 8v, motronic 1.52), buda Polonez. Oryginalnie był tam gaźnik ale przewody paliwowe są wymieniona na takie od Poloneza GSI(wtrysk, ciśnienie pompy 3bar, pompa zanurzona w zbiorniku o ile cokolwiek to zmienia).
Podobny patent robiłem w czasach Fiata 125p - przeróbka układu rozrządu z łańcucha na pasek, wałek rozrządu FSO Polonez z bitą cechą "W", gaźnik z poloneza typ "S2C", dopasowanie kanałów kolektora ssącego do głowicy, przeróbka ukł. zapłonowego na elektronik (tzn czujnik indukcyjny zamiast platynek), pompa oleju również z Poloneza - i "kredens" zwijał...
podaj więcej parametrów. gaźnik czy wtrysk?
Panowie mam może laickie pytanie ale dawno nie zaglądałem do takich wehikułów, mam pytanie tego rodzaju czy w typ egzemplarzu istnieje dodatkowa pompa paliwa oprócz mechanicznej przy silniku. Bo pompa nie podaje paliwa albo bardzo mało, zawór elektromagnetyczny przy gaźniku dostaje napięcie.
Witajcie!!!Chcę kupic sobie poloneza z gazem z rocznika od 1994 (chodzi o ten szerszy rozstaw kół,szerszy niz przed roliem 93) do roku 1997(nie chcę gsi wielopunktowy wtrysk delphi) -zaraz powiem dlaczego//poraźcie mi proszę ,który napęd poloneza najlepiej radzi sobie z instalacją lpg na mikserze-najmiej pali(sekwencja opada)Gli abimex czy bosch( już...
Witam. Dawno nie miałem kontaktu z tym modelem, ale z tego co pamiętam w moim polonezie (ponad 15 lat temu) przyczyną takiego zachowania był zbyt niski poziom paliwa w gaźniku. Proponuję jeszcze raz sprawdzić gaźnik, czy nie jest zatkany układ przejściowy lub zamienione dysze między gardzielami gaźnika. Należałoby też sprawdzić jak się zachowuje silnik...
Kupujesz BU323,ten w obudowie TO3,poularny jak gwoździe w żelaznym,do tego dwie zenerki na 150V,szeregowo,katoda na C,anoda na B,z blachy aluminiowej doginasz fajny radiatorek,i po problemie.Tranzystor idizolowywujesz od blachy,i polakierować bezbarwnyn (korozja) Do marenio-też tak robiłem i hulało,uprzedzając sarkazm. A jak chcesz 941 to idziesz do...
Pływak najlepiej zalutować.
Zawsze do silnika można, po dorobieniu podstawy założyć prosty, łatwo dostępny gaźnik na przykład z poloneza czy łady
Gaźnik przed turbo - turbina między gaźnikiem a kolektorem (wlot->filtr->gaźnik->turbina->kolektor)... Gaźnik za turbo - gaźnik między turbiną a kolektorem (wlot->filtr->turbina-> intercooler ->gaźnik->kolektor).
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie zużywał paliwa. Często takie paliwo nie było nawet spalane...
Z tego co słyszałem te gaźniki są bardzo felerne i modne było wymienianie ich na webbery z poloneza. Podobno świetne efekty.
Witam .Sprawdż czy nie skończył się rozrząd
Dzięki a jeszcze dzisiaj mi wpadł pomysł silnika polonez no bo tak na gaźniku dosyć prosta budowa i napęd na tył co myślicie ??
Nie ten!
Pompka od roweru nie głupi pomysł, ja kiedyś miałem plan zrobić to w sposób o wiele inny. Pompka od roweru była by podłączona do koła zamachowego, a by cały czas nie było ciśnienia w cylindrze parę odcinałbym kawałkiem gaźnika od poloneza. Chodzi o tą część z pływakiem, taki mały "przycisk" który za zaworek by służył. Mam nadzieję, że mnie zrozumieliście.
Poreguluj wobec tego śrubką od składu mieszanki - tą w kanale gaźnika, obok śrubki regulacyjnej przepustnicy. Zaworu ZHS nie dotykaj, on m,a inne zadanie i jest trudny do poprawnego wyregulowania. Typ gaźnika S2C ?
podaj więcej szczegółów ,jaki silnik ,wtrysk czy gaźnik ,czy na gazie
Przy takim kręceniu to nic dziwnego, że padły. JAk uruchamiasz, na gazie czy benzynie? Masz gaźnik czy wtrysk benzyny?
Jeśli żadne działania nie pomogą proponuję rozebrać gaźnik na czynniki pierwsze a następnie rozpuścić w wodzie trochę pasty BHP ( tej bez piasku) w emaliowanym garnku, włożyć wszystkie elementy korpusu do garnka, postawić na kuchenkę i zagotować. Roztwór zrobi się brązowy jak mocna herbata a gaźnik czyściutki jak ze sklepu. Potem trzeba tylko dokładnie...
Witam. Polonez Truck DC na gaźniku, ma za duży pobór prądu po włączeniu świateł postojowych przednich. Pali żarówki i topią się oprawki, bardzo mocno świecą jak na światła postojowe. Co to może być? Proszę o odpowiedź, dziękuje i pozdrawiam.
Jest już dobrze była nieszczelna instalacja przy filterku gazu i nieszczelność pod gaźnikiem,zasysał lewe powietrze.
W moim Polonezie 1.5 na gaźniku i starej instalacji gazowej nie mogłem odpalić auta na gazie mając zaciągnięte ssanie , ale parę sekund po odpaleniu wyciągałem ssanie i silnik zaczynał równo pracować . Po pięciu minutach na ssaniu silnik był na tyle rozgrzany , że można było je wyłączyć .
gaźnik polonez polonez gaźnik paliwo polonez gaźnik regulacja
poziom sygnału wejściowego obliczenia kratownicy segregowanie elementów elektronicznych
analizator widma mikrokomputer cobra1
Telewizor Sharp Quattron nie włącza się, pisk z zasilacza Skoda Octavia 2 1.6 MPI - Czarna kostka i prąd spoczynkowy