dzieki. patrz to takie banalne a ja na to, jak widze myslisz, nie w padłem
sprawdziłem, opis dotyczy jednopunktu czyli 1.6GLI ja znalazłem coś takiego :CZUJNIK TEMP.PN 1,6 WTRYSK JEDNOPUNKTOWY 065561 .......CZUJNIK TEMP.PN 1,6 WTRYSK WIELOPUNKTOWY 065145 .........jak to pogodzić z książką?
W googlach wystarczy wpisac "opel ECU" i juz mamy jak na dloni. A czy pomoze mi ktos z polonezem ? Tomek
Witam Podłaczyłem swojego podka GSi do kompa korzystając ze schematu interfejsów i softów zamieszczonych na elektrodzie i w końcu sie udało zdiagnozować. I przyszedł mi do gowy pomysł żeby zrobiś sobie taki mały komputerek pokładowy (nie mnie pierwszemu pewnie) wykorzystująć protokół ALDL. Czy ktoś posiada takie wiadomości i zechciałby sie mini podzielić,...
czujnik położenia wału sprawdziłeś ?
Dzieki kończe temat
Więc tak-sterownik jest pod siedzeniem pasażera,przykryty dywanikiem.Złącze ALDL jest tam gdzie w zwykłym Caro.
Tak, ta kontrolka wygląda jak kłódka i na pewno jest od immobilisera, na tyle to się znam jeszcze :P Powiedzcie mi lepiej co jest przyczyną migania tej kontrolki, czy może to oznaczać błędy komputera?
W polonezie GSI nie mozna odczytac kodow usterek , bo komputer w trysku nie posiada samodiagnostyki, - taka rzecz mozna odczytac tylko przy wtrysku jednopunktowym GLI Abimex W GSI jest tmo mozliwe tylko przy uzyciu komputera podlaczanego pod zlacze ALDL Oczywiscie komutery w poldkach nie posiadaja podtrzymywania pamieci wiec po odlaczeniu akumulatora...
Prośba o pomoc: POLONEZ Atu PLUS GSI (z komputerem) 1999 rok. Przy przełączeniu świateł z pozycyjnych na drogowe zaniknął prąd w samochodzie (nawet stacyjka się nie pali). Na skrzynce bezpiecznikowej też nie ma prądu. Prąd dochodzi tylko do rozrusznika i alternatora. Czy jest jakieś główne zabezpieczenie, jakiś główny bezpiecznik w innym miejscu, który...
zrob reset kompa,
Witam. Chciał bym się dowiedzieć czy pod skrzynie Poloneza 1.6 Caro gli, podejdzie silnik Opla Astry 2.0 gsi 16v. Czy oprócz mocowań i instalacji komputera czekają mnie inne przeróbki mechaniczne.? :?: :D
hehee a czy przypadkiem nie trzeb ajeszce siedem razy splunąc przec lewe ramie.przeciez te restety komputera to jakis żart............panowie
Witam ponownie odpaliłem na benzynie, zgasiłem silnik ,zwarłem styki i oto odczyt w filmiku. Czy odłączenie akumulatora na kilka min wykasuje błędy w komputerze?
W POLONEZIE ŁADOWANIE WZROSŁO DO 50V WSKUTEK CZEGO SPALIŁ SIĘ KOMPUTER.NAPRAWA ŚCIEŻEK NIC NIE POMOGŁA. ŻEBY ZMIENIĆ KOMPUTER TRZEBA KUPIĆ NOWY ,CZYLI CZYSTY NIE ZAPROGRAMOWANY DO IMOBILAJZERA.DOWIEDZIAŁEM SIĘ ŻE MOŻNA UŻYWANY KOMPUTER WYCZYŚCIĆ TAK SAMO IMOBILAJZER.CZY KTOŚ NA TEN TEMAT COŚ WIE Z GÓRY ZA ODPOWIEDZI DZIĘKUJE
Zewrzyj w gnieżdzie diagnostycznym A i B i odczytaj kody usterki po ich usunięciu odłącz ujemną klemę akumulatora aby zresetować komputer.
Witam Mam poloneza 1,6 GSI mam zamiar wymienić sterownik silnika na inny ale immobilajzer blokuje co trzeba zrobić by przyjął nowy komputer? Pozdrawiam Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
A czy do tego czasu nie wysyla sygnalu do komputera ze silnik jest zimny?? brak sygnalu tez jest jakims sygnalem
Komputerem diagnostycznym tego nie zgrasz.Trzeba na piechotę grzebać w sterownikach.Jeśli jesteś z okolic Białegostoku mogę ci to zrobić.
Kolego czytałem ten temat i ustawiałem na wszystkie opisane sposoby ale bez rezultatu silnik nadal nie wchodzi na obroty a dodam iż myślałem że to komputer ale nie niema żadnych błędów.
zresetowć komputer czyli zdjąć minusową kleme z akumulatora mi to pomogło
Jaki masz tam komputer - Boscha czy Ambimexa? Lub prościej - jakie masz złącze diagnostyczne?
To nic że lampka się zaświeci. komputer przejdzie na tryb awaryjny i nie brał pod uwagę zafałszowanych parametrów czujnika.
cześc Podobno w moim polonezie (GSI 99r) nie ma kąta wyprzedzania zapłonu tak powiedziała mechanik i kazał udac sie do elektonika jakiegoś. Chciabym ten temat przedyskutowac na forum zanim gdzieś pojade i bedż mi żenić kity, że zaraz trzeba będzie pół samochodu wymienić. Czy ktoś może mi coś doradzic jak to ugryść? Komputer nie wyrzuca żadnych błędów...
Ja proponowałbym narazie nic nie rozbierać i nie wymieniać Na początek: >zalać dobrego paliwa, przejechać kawałek trasy przy większych prędkościach obrotowych. >odłączyć akumulator na pare minut >sprawdzić połączenia kabli wtrysku,komputera (czy nie zaśniedziały) >sprawdzić masę silnika (od karoserii do prawej łapy silnika lub skrzyni biegów) >sprawdzić...
Najlepiej chyba zrobisz jak wywalisz ten wynalazek. Bedini były zakładane "fabrycznie" do Daewoo i nie tak dawno siąsiad chciał zebym sprawdził i wyregulował mu tą instalacje bo zaden warsztat nie chciał sie tego podjąc z powodu braku interfejsu. Niestety nie mozna było tego podłaczyć pod komputer. Komputer LPG kosztuje około 200zł, nowy na gwarancji...
Mam komputer z cala wiązka, pompa paliwa bedzie na wezyki, kolektor wydechowy jest z sonda. Chodzi mi o wyjścia z komputera na instalację samochodu (jakies kontrolki, inne podzespoły itp)
Niewiem jak masz rozbudowamy układ ale AL-700 ma funkcje która nie pozwoli na prace na gazie jeśli czujnik temperatury na parowniku nie osiągnie jej odpowiedniej ( Ale Jest to opcja którą sie włącza komputerem w centralce ) może jest włączona i podpięto czujnik z byle kąd hmmm.....
Wartość 3,5 bara podana jest w książce Edwarda Morawskiego pt Sam Nprawiam i taką wartośc uzyskałem ;) A mapa nie powinna być rozjechana ponieważ po dłuższym odłączeniu aku następuje reset komputera co też było uczynione ;) Może rzeczywiście ta pompa on tak się zachowuje tylko na zimnym silniku ;)
wedlog mnie to bedzie albo filtr paliwowy oraz LPG i może go zalewac przez nieszczelny olektro zawor. i sprobujcie podlaczyc go pod komputer Dodano po 1 równiez moga miec male znaczenie swiece
były modele poldków co imo niebyło w kluczyku tylko jako bryloczek który umieszczało się przed odpaleniem auta koło drazka zmiany biegów taki prostokątny otwór. ku zdziwieniu montowali to fabrycznie ,cała elektronika immo była połaczona czarnymi przewodami zasilana z bezpieczników i stacyjki odcinała jeden przewód z komputera silnika całe immo zamontowane...
Po pierwsze dzięki za odpowiedź . A więc tak wyłącznik bezwładnościowy nie jest to bo sprawdziłem no i kontrolka immo mówi co innego. Sprawdziłem połączenia na kabelkach między cewką na stacyjce a sterownikiem immobilizera i było ok .Następnie sprawdziłem połączenie 2 kabelków (bo tyle szło najprawdopodobniej do ECM) sterownika immo z komputerem i też...
witam, mam podobny problem, nie ma wogóle iskry jak kręcę rozrusznikiem (oczywiście na żadnej świecy), rozrząd ok, mogę jedynie dodać że jak wypiąłem kabelek dochodzący do cewki to przekręceniu zapłonu to na jednym z czterech przewodów (skrajnym) jest cały czas napięcie, po zakręceniu rozrusznikiem nic się nie zmienia na tym samym skrajnym napięcie,...
Ale po co tak robić.Ja rozumiem że już teraz zaczyna być ciężko kupić części do poloneza.Ale do 1,6 gli pasuje idealnie 1.5gle bez przeróbek ,wiem bo tak zrobiłem ponad 20,000 km.Oczywiście przekładałem silnik i tylko silnik .Wtrysk etc zostały.Tylko że udało mi się kupić silnik nowy i gdyby nie wypadek ,kiedy to w zaparkowane auto wpier....ła się grupa...
Czy jest możliwość uzyskania zapłonu bez komputera i głównej wiązki silnika? To właśnie ECU steruje cewką zapłonową, raczej mija się z celem wynajdywanie układu zapłonowego od nowa, najtaniej chyba i tak będzie uruchomić docelowy sterownik.
Witam, Czy ktoś wie w jaki sposób podłączyć się do komputera samochodu Daewoo Lublin II z 1998r, z silnikiem 2,2 GM-Holden na wielopunkcie? Komputer wydaje się podobny jak w polonezie GSI, osprzęt silnika (cewka zapłonowa, czujniki) również. Nie znajduje jednak nigdzie złącza ALDL. Jest natomiast zaraz obok sterownika 4pinowe luźne złącze, takie jak...
z fabryczną instalacją lpg A świstak siedzi... Sterownik AEB, parownik BRC, centralka AC. Z taką mieszanką na pewno od dilera nie wyjechał, a fabryki to już w ogóle w to nie mieszaj. Do tego się po prostu nie będzie chciało nikomu zaglądać, bo kto teraz ma komputer z DOS-em... Chyba że masz gdzieś tam zakład Elpigaz-u. Co do emulatora sondy to Viola...
Nalezaloby wyczyscic kopulke w ktora wchodza przewody wysokiego napiecia oraz sprawdzic czy np nie ma nalotu na zlaczkach przewodow wysokiego napiecia (glownie wychodzacych z cewki). Jezeli to nie pomoze stawiam na komputer (taki mialem przypadek z Polonezem 1.4). Moze w ASO beda mieli na podmianke i uda sie zdiagnozowac czy w tym lezy problem. Pozdrawiam...
dzieki almati. tzn. czujnik na filtrze swego czasu był nie podłączony, pojawił się błąd wiec go wsadziłem.. potem zniknął.. wiec pewnie ten jest ok.. zreszta auto zaczelo lepiej dzialac.. a blad wyskoczył bo był był pewnie zapisany w pamieci. z tym czujnikiem przebytej drogi moze byc cos nie tak.. ale najpierw sprubuje go zlokalizowac... Odłączylem...
napisz jaki masz wtrysk jesli wielopunktowy a to sugeruje GSI to zmostkowanie nic nie pomoze poniewaz immobiliser ECU i jednostka ECM(komputer) stanowi calosc i ona jest blokowana przez immobiliser. Wiec zwarcie pompy i tak nic nie pomoze gdyz ECM nie bedzie wytwarzal sygnalow sterujacych silnikiem (iskra). Chyba ze masz wtrysk jednopunktowy?
Jeżeli chodzi o sprawdzenie czujnika temperatury to domyślam się aby zmierzyć rezystancje. W jakich powinna być granicach na zimnym/ciepłym silniku?? Wiem, że są dwa czujniki jeden od komputera drugi od wentylatora i tablicy wskaźników. Stojąc przodem do komory silnika to ten pierwszy czy drugi (są obok siebie) Sprawa podciśnienia. Czy jest jakiś sposób...
watpie aby ktos w gsi zalozyl gaz bez "komputera" widzialem kilka polonmezow z tym silnikiem i zawsze byl "komp". dziwne jest to ze po odlacxzeniu aku resetuje sie centralka . komputer samochodu to rozumiem ale komputer gazu to juz nie. co to za model centralki?
A więc sprawa zamknięta auto gada jak ta lala a przyczyną problemów była przetarta instalacja pomiędzy komputerem a silnikiem. A tak na marginesie jeśli się komuś przydarzy coś takiego to warto sprawdzić stan oleju w silniku ja miałem ponad 8 litrów więc troszku bęzyny naleciało Dzięki za zainteresowanie
Samochód (Polonez Atu + GSI z zasilaniem gazowym) nie chce jeździć na benzynie. Na wolnych obrotach chodzi idealnie, nawet na obroty się wkręca i kręci do 5 tyś (więcej nie sprawdzałem, nowe panewki), raz tylko zdarzyło mi się powtórzyć objawy braku mocy na postoju (ale może się lekko toczył). W trakcie jazdy na benzynie trochę przyspieszy (bo jest...
no tam jest przepsutnica w niej mamy tps (potencjometr) i krokowiec . Stawiam na Tps ale komputer nie wystukuje mi jego błedów tak samo jak silniczka krokowego ani sondy , Jest mozliwe by komputer tego nie zauważał ? Z tym przełącznikiem jest taki problem ze robił to gaziarz partacz i od tego czasu swieci się check engine chodż auto na gazie i paliwie...
Mogę się mylić, ale zawór na butli zamyka się samoczynnie przy wyłączonym LPG, więc mógłby palić, ale tylko dopóki nie skończyłby się gaz w wężu. Inna sprawa, że mógł się i ten zawór w butli zablokować, ale do doprowadzenia gazu chyba jeszcze służy jeden zawór gdzieś przy parowniku. Co kolega powie na sugestię "sprawdź czujnik położenia przepustnicy"?...
Witam mam taki problem. Polonez GSI nie chce zapalić. Wymienione na nowe przewody WN i świece. Po wykręceniu świec jest iskra.( świece mokre) Wtryskiwacze działają prawidłowo. Ciśnienie w cylindrach powyżej 8. Ciśnienie w pompce na postoju 3,7 podczas kręcenia rozrusznikiem 2,3. Rozrząd ustawiony prawidłowo. Tydzień temu ustawiłem podparte zawory i...
Proszę o pomoc - co należy zrobić aby komputer sterujący wykonał od nowa samoadaptację? Nie chodzi mi o kasowanie błędów, lecz o "dopasowanie" wielkości korekcyjnych do silnika po remoncie i wymianie alternatora i cewek zapłonowych. Z opisu w książce Morawskiego wynika, że odpięcie zasilania z akumulatora nie powoduje utraty danych, tak jak w starszych...
Witam ,na początku musisz odczytać kody usterek silnika albo podłączając auto do komputera z odpowiednim oprogramowaniem albo zwierając styki A i B w złączu aldl który znajduje sie za połką po stronie pasażera . Dodano po 1 Spróbuje zeskanowac Ci ten temat z książki ,tam jest wszystko dobrze wyjaśnione .Pozdr. Dodano po 1 A spalnie gazu możesz zmiejszyć...
Witam Pisze w sprawie pomocy w naprawie silnika mojego Poloneza Caro plus 1,6 GSi rocznik 1997 z LPG. Jako że żaden mechanik w okolicy nie chce się podjąć naprawy mojego samochodu musze sam sobie z tym poradzić, doświadczenia nie mam dużego, ale może się uda :). Już raz przechodziłem naprawę tego silnika i na forum opisywałem tą "walkę". Mianowicie...
Tak samo jak w oplach (z reguly gsi ) masz cyfrowe zegary i co jakos podbijaja przeglady Nie mówie że jest to bardzo restrykcyjne. Nasze ministerstwo transportu moze dopuścić inne rozwiazania ale posiadajace homologacje. Nie mylmy pojeć odczyt cyfrowy ,sterowany elektronicznie, napedzany linka od slimaka przy przekladni glownej. Sam ma kadeta gsi i...
Witam!! posiadam plodka caro+ GSI na MULTEKU , stuki o których pisze kolega występują u mnie głównie u korku gdy trzeba podjechać kilka metrów najczęściej na zimnym silniku . Studjując książkę o poldku w rejonie lewego nadkola znalazłem elektrozawór pochłaniacza par paliwa , tylko nie wiem co morze powodować takie jego zachowanie , nie znam algorytmu...
Witam. Problem którego nie potrafię sam rozwiązać od ponad pól roku a mianowicie do nagrzania silnika do temp około 70 stopni wszystko jest okey.ładna praca tak jak Pan Bóg przykazał. Problem zaczyna pojawiać się po przekroczeniu tej temp. obroty na biegu jałowym zaczynają nieznacznie się podnosić a już swój szczyt osiągają przy temp 85stopni. Podnoszenie...
silnik benzynowy 1.6 GSI (1598 cm3) o mocy 62 kW (84 KM), z wtryskiem wielopunktowym Multec XM; Witam. Mam problem z odpaleniem poloneza.Wygląda to tak:ładowałem akumulator,po tym włożyłem go do auta i nie było żadnych problemów przez jeden dzień.Zrobiłem okolo 100km bez jakichkolwiek usterek.Następnego dnia wsiadam chce odpalić a tu d..a.immo nie reaguje...
Miałem dostęp do części od poloneza (gsi bodaj) i wykręciłem z niego impulsator podłączany do skrzyni. Podciągnąłem do niego zasilanie i kabel sygnałowy - wszystko z kostki od radia, żeby dużo kabli z różnych miejsc nie ciągnąć. Auto wcześniej gdy jechałem i puściłem gaz, wcisnąłem sprzęgło pracowało na wolnych obrotach, gdy się zatrzymałem to obroty...
Witam, jestem tu nowy i zarejestrowałem się tylko po to by założyć ten temat. Jak w temacie, jeżdżę Polonezem Atu Plus 1.6 GSI rocznik 2001 i mam w nim dość dziwną usterkę, którą wykryłem w sobotę. Mianowicie w tamtym tygodniu mechanik wymienił w Poldku całą listwę wtryskową i zalecił jeździć przez jakiś czas na benzynie wraz ze środkiem czyszczącym...
Witam. Mam problem z odpalaniem, wszystko zaczęło się od pompy. Siadła pompa została wymieniona, ale nie odpalał na benzynie tylko na gazie, później trzeba było wymienić uszczelki w silniku i splanować głowice. Dalej nie palił na benzynie tylko na gazie. Okazały się spalone wtryski. Wymieniono wtryski, a samochód zaczął odpalać na benzynie, tyle że...
Witam. Posiadam poldka 1.6 na wielopunkcie i odkąd go mam czyli 2 lata chodzi nierówno na benzynie tzn telepie go, a z tyłu słychać jakby wypadały zapłony. Jakiś miesiąc temu wziąłem się za niego i tak: wymieniłem bak paliwa, sprawdziłem pompę paliwa (daje 3.0 bar), wymieniłem filtr paliwa i doszedłem do wtrysków. Podmieniłem chyba z 5 kompletnych listew...
Witam. mam poldka ATU plus 1.6 GSI. 1999r nie odpala jak jest zimny na benzynie. Ma on komputer DELCO GM i zrobiłem mu wywołanie kodów usterek Sprawdziłem: 1. Czujnik temperatury na termostacie obok czujnika temperatury wskazań zegara. 2. Czujnik temperatury powietrza znajdujący się w obudowie filtra powietrza. 3. Silnik krokowy. 4. Czujnik położenia...
Czy opłaca sie założyc do poloneza GSIgaz w wersji okrojonej tj bez emulatora i komputera (800zł)?? I jak to wpłynie na silnik. Miałem taki w GLI i było spoko kontrolki "check" nie miałem odcinanej przekaznikime i zapalała się bardzo żadko. Jak będzie zachowywał sie GSI?? P.S co to są za błedy 17 i 85 ?? Kiedyś już ktoś chyba oto pytał ale nie moge...
witam walczę ostatnio z polonezem . Miałem problem z immobiliserem sprawdź czy gaśnie czerwona kontrolka na tablicy rozdzielczej w kształcie kłódki (maleńka w dolnej części) nie powinna mrugać po włączeniu zapłonu. Jak stawiam auto na więcej niż 2 dni zdejmuje klemę z akumulatora . Tracę 1 minutę ale nie mam problemów z akumulatorem jak chce jechać...
Panowie, Samochód od 10 lat na gazie pierwszej generacji - w czasie jazdy na gazie zawsze świeci się CE. Po przełączeniu na benzynę - powinna zgasnąć. Zawsze tak było. Jakiś czas temu zauważyłem, że na benzynie jednak nie gaśnie. Samochód nie sprawia przy tym żadnych problemów w eksploatacji; normalnie pali zimny/ciepły, silnik równo pracuje, może trochę...
Ja mam Atu + i powiem że wtrysk wielopunktowy jest dobry tylko gdy chcemy montować gaz - możemy zainstalować instalacje sekwencyjną. Spadek mocy na gazie jest znaczny Blacha siada gdzie tylko może, po jeździe po kałużach jest wszędzie mokro ....... gazownicy nie potrafią poprawnie zainstalować i wyregulować instalacji na mono wtrysku a co dopiero na...
Witam! W wspomnianym modelu poloneza znajduje sie alternator A125-70p który to posiada regylator napiecia zespolony z szczotkami. Jesli swiecila sie tylko wspomiana "kłodka" a kontrolka ładowania i cisnienia oleju była zgaszona i obrotomierz działal prawidłowo moze to byc usterka regulatora napiecia. oczywiscie moze być uszkodzony mozstek prostowniczy...
W trakcie wolnej jazdy (skręty/parkowanie/dojeżdżanie do skrzyżowania) oraz na postoju sterownik Bingo przełącza się automatycznie na benzynę. Dzieje się tak tylko przy nagrzanym silniku (>70°C). Silnik przygasa, po czym wraca do obrotów znamionowych. Następuje wyłączenie sterownika Bingo i w zależności od ostatnio przeprowadzonych czynności sterownik...
Czesc Czy emulator w instalacji gazowej jest tyko emulatorem sygnału sondy lambda czy tez i z wtryskami ma coś wspólnego. Z jaka częstotliwością komputer samochodowy odczytuje sygnał z sondy lambda(moze zrobiebie takiego emulatora nie jest trudne)Czytając forum dowiedziałem sie, z sondy lambda jest sygnał od 0 do 1V Mierzyłem u siebie zarówno na gazie...
Witam. Posiadam Poloneza Atu Plus rocznik 1998r (wielowtrysk). W grudniu 2010 roku założyłem instalację gazową - układ sterujący STAG. Samochód przed założeniem instalacji nie sprawiał żadnych problemów, a już po jej założeniu zaczeły się delikatne problemy, takie jak problem z odpaleniem z pierwszym razem z rana, dość duże spalanie. Ze względu na porę...
Przeszukałem wyszukiwarkę elektrody na temat diagnostyki komputerowej(interfejs) jak i również forum fsoptk i NIGDZIE nie spotkałem się z pewną i całkowicie sprawdzoną metodą diagnostyki Poloneza z Multeckiem(MPFI). Na tutejszym forum są schematy kabli do GSi ale nikt nie napisał z jakim dokładnie to programem działa i który schemat kabla jest pewny...
Czytam czytam posty i chyba znowu zabiore sie do robienia komputerka samochodowego. Kiedys juz zrobiłem namiastkę, ale jakoś prace ugrzeżły. W moim kompie założyłem jako główny parametr to wskażnik chwilowego zużycia paliwa, bo reszta (temp, predkości i inne sa własciwie dostepne bez jakiej kolwiek obróbki. natomiast chwilowe zuzycie chciałem zrobic...
Problem polega na duzym spalaniu gazu. W miescie 17-18l/100km, a na trasie 10l/100km. Porownanie do benzyny na trasie 7-8l/100km a w miescie 11-12l/100km.Instalacja gazowa Landi z komputerem.Ma dwa lata.Od poczatku tak spala gaz.W stacji gdzie montowali gaz mowi ze wszystko jest wporadku.Juz mi sie nie chce do nich jezdzic (za duzo pali:)).Swiece i...
polonez komputer polonez ustawić komputer polonez schemat komputer
sterowanie furtki przepalony element modułu zmywarki samsung skraplacza
bandit power unitra at9115 schemat
Typowe usterki wzmacniacza Sansui B-3000 Niedziałający podgrzewacz powietrza w Renault Celtis - diagnostyka i naprawa