Widziałeś jak wyglądają te hamulce bębnowe i jaka jest ich zasada działania? Jeżeli masz odpowietrzone przwidłowo, to rozbierz je /zdejmij bęben/, ogarnij na jakiej zasadzie działają i będziesz wiedział dlaczego pedał "wpada. Od rzau Ci podpowiem- samoregulatory zablokowane i szczęki mają "za daleko" do bębna. Dlatego musisz dwa razy "sztachnąć". Ale...
ta kontrolka wygląda jak pedal hamulca,czy to jest taki okrąg z ! lub P w środku?
To jest kontrolka od spalonych żarówek. Albo może być założona nieprawidłowa żarówka o za małej mocy.
Może być , albo dziura w przewodzie, ale miałbyś nierówne wolne obroty lub brak.
He, dobre pytanie. Od czegoś na pewno pasuje, bo to przecież gotowe rozwiązanie zaadoptowane do Poloneza. Co jej się stało? Zgubiłeś?.:D Ta blaszka i tak nie występuje samodzielnie z podróby.
z tyłu deski taki tranzystorek,na osobnej płytce razem z dwoma opornikami
jeżeli Jesteś pewien , że tyl nie jest zapowietrzony stawiał bym na nieszczelność między sekcjami pompy hamulcowej. Sprawdz czy przy hamowaniu w zbiorniczku nie podnosi się poziom plynu.Po zaślepieniu w pompie hamulcowej odprowadzenia na tyl pedal powinien być twardy i wysoki.Czy niema przecieków płynu z pompy do serwa.
Kontrolka migała w starszych wersjach, w Plusach nie miga. Co ciekawe problem głównie wystęuje właśnie w Polonezach z czasów Daewoo.
Witam Ten płyn to DOT3 takie oznaczenie znajduje się na opakowaniach większości firm.Polski płyn DOT 3 produkuje min. Organika.Możesz go śmiało stosować do tego Poloneza. Pozdrawiam
A jak ołączysz hak to jest ok? Masa u ciebie jest słaba...
Stary płyn się gotuje w niższej temp. Jak trochę pohamujesz przez te 10km to w zaciskach jest gorąco i pojawiają się bąbelki pary i stąd efekt zapowietrzenia. Po wystygnięciu wszystko wraca do normy. Druga przyczyna to wspomniany wcześniej "trzymający" zacisk - nagrzewa się i efekt ten sam. Sprawdzić czy tłoczki nie są zapieczone i wymienić płyn - po...
Zaciągnięty ręczny hamulec.
Witam; mam pytanie do Was. Jaka może być przyczyna blokowania przednich kół w Polonezie r.96 hamulce "lukas"? dodam, że najpierw wymieniłem klocki a potem pompę-teoretycznie tłoczki"chodzą" będę bardzo wdzięczny za pomoc-pozdrawiam:cry:
Szybkie kilkukrotne naciśniecie hamulca -pedał rośnie?
Nie można wyłączyć normalnie silnika kluczykiem (cała czas pracuje) tylko należy to robić razem z wciśniętym hamulcem. polonez gli 1.6 immobilajzer fabryczny
to kolo służy do napędu wakumpompy którą podłącza się do serva
pisałem kilka postów wyżej. pali sie kontrolka od haku i od hamulca ta pomaranczowa (przeczytaj cały temat)
jak działa ten wskaźnik bo jak wcisnę pedał hamulca to raz gaśnie następnym razem się zapala ale częściej świeci czyli coś nie tak.
ta kontrolka jest tylko od żarówek stopu masz zile podłączony trzeci stop w skrzynce bezpieczników masz niebieską prostokątną puszkę to urzadzenie mikroprocesorowe wyjmij je na parę minut powinno pomóc o ile samo zaczęło się tak dziać bo jesili po podlonczeniu trzeciego stopu to on będzie winy a kolega mariusz myli kontrolki od braku płynu jest czerwona...
pilnie poszukuje instrukcji montażu/demontażu hamulców przednich w polonezie caro z 1991 roku. Zablokowalo mi kolo i nie da rady wogóle go ruszyć, z góry dziekuje za pomoc[/b]
Linkę sprzęgła sam podkręciłem ale nic mi to nie dało .Pedał sprzęgła jest trochę wyżej niż pedał hamulca .
Na półośce nie ma żadnej nakrętki. Podnieś tył. zdejmij hamulec i kręć kołem, jak się zablokuje postaraj się wyczuć czy blokuje łożysko przy kole, czy coś w przekładni.
loool? (!) wkrzyknik zawsze był hamulcem ręcznym :|
Tak to jest jak samemu się chce naprawaić samochód , a toż to już nie technologia poloneza.
Mam problem z podświetleniem zegarów w Polonezie, kiedy wcisnę pedał hamulca to zegary i wszystkie kontrolki mi przygasają. Wymieniłem regulator napięcia, ale to nic nie dało. Proszę o pomoc.
miałem przypadek świecenia kontrolki spalonej żarówki w poldku - mimo, że wszystkie żarówki świeciły... po dłuższej analizie (dużo brzydkich słów) i wymienianiu żarówek po kolei okazało się, że żarówka od podświetlenia tablicy rejestracyjnej świeci, ale się grzeje(?!) za bardzo - po wymianie żarówki na nową kontrolka zgasła i jest ok.. a zaczep klapy...
To normalne w polonezach. Prawdopodobnie szwankuje urządzenie mikroprocesorowe. Da się z tym jeździć normalnie. Po prostu gaś na włączonych światłach albo wciśnij hamulec i zgaśnie.
Treaz jest lucas ale moze to zmienie z tym ze nie mam jeszcze pomyslu na co... chyba ze most nie wytrzyma mocy nowego silnika wtedy most pujdzie z volvo i beda nowe hamulce :-)
wtpnij na czs obserwacji jeden przewód z korka płynu to będziesz wiedział czy zaciął się pływak.Usterka może też dotyczyć krańcówki dźwigni hamulca ręcznego.
a wciśnięcie hamulca zmienia częstotliwość?? migania
Witam Te wszystkie rady powyżej jak najbardziej prawdziwe. A zobacz jeszcze krańcówkę hamulca ręcznego. Pozdrawiam
a i jeszcze jedno mam pytanie zawsze po uruchomieniu samochodu świeci sie kontrolka hamulca i pasy czemu gdy naciskam hamulec za każdym razem zapala mi sie ponownie na około 2 sek ?? Heh, dawno już "Poldolotem" nie jeździłem, ale jeśli dobrze pamiętam, oznacza to uszkodzoną żarówkę stop-u
Kolego IŁY,cały układ hamulca postojowego(recznego) w tym ciągniku jest mechaniczny.Nie ma w nim grama hydrauliki. Tak samo zresztą jak w żadnym innym pojezdzie produkowanym przez cywilizowane kraje europejskie.Układy postojowego hamulca hydraulicznego nie są dozwolone w żadnym znanym mi kraju. Są zbyt niebezpieczne,ze wzgledu na możliwość spadku cisnienia...
Ja raz eksperymentalnie (tych specjalnych smarów jeszcze nie było) zastosowałem przeźroczysty smar silikonowy w tłoczkach z tyłu w Polonezie (hamulce tarczowe). Miałem odtąd z tym spokój przez parę lat, aż go sprzedałem.Smarować smarem mineralnym to zbrodnia/samobójstwo (niepotrzebne skreślić) - guma spuchnie na 100%.
Jak będziesz miał uszkodzoną żarówkę to ten komunikat nie zniknie po naciśnięciu stopu. To jest tak jak w polonezie caro taki pedał hamulca. Reasumując - jak żarówki są dobre komunikat znika a jak są uszkodzone nie znika. bremslicht prufung - w dokładnym tłumaczeniu - egzamin (sprawdzenie) świateł stopu
noto silnik okej zajmij sie parownikiem lub poszukaj lewego powietrza masz wspomaganie hamulca
Dzięki za pomoc Ręczny jak ta lala :D
Witam. Posiadam poloneza z 96 roku i mam problem z hamulcami z którym sie spotykam pierwszy raz. Gdy silnik jest wyłączony to przy każdym naciśnięciu pedału hamulca czuć solidny opór (pompa nie działa). Po włączeniu silnika gdy nacisnę pedał dość szybko to również auto zahamuje a hamulec od razu wysoko twardy, jednakże gdy powoli wciskam pedał (około...
Wystarczy aby włączony był jakiś odbiornik prądu, choćby mały np. żaróweczka, opornik kilkanaście/ kilkadziesiąt om odpowiedniej mocy albo banalnie naciśnij hamulec w momencie wyłączania zapłonu (doraźne rozwiązanie).
Jeżeli przewód nie cofa płynu (rozwarstwił się w środku) możesz to sprawdzić w nastepujący sposób - poluzuj i przykręc odpowietrznik, wypłynie trochę płynu wtedy beben powinien się swobodnie kręcić, po ponownym naciśnieciu pedału hamulca bęben ponownie będzie zablokowany
jest to urzadzenie APE
Mógł, ale nieczęsto się trafiało, zazwyczaj szalały wycieraczki lub lampka hamulca.
To te mikroprocesory zasilają też sterownik silnika i resztę świateł? Jutro zobaczę czy w obu autach są takie same, zamienię miejscami i zobaczę czy problem się przeniesie. Nie wiem, nidy się w to nie wgłębiałem. Było to kilka dobrych lat temu a że te mikroprocesory były dostępne i tanie to po prostu je wymieniałem. Dwa razy mi padły, raz czyli nie...
Problem polega na tym, że po wyłączeniu silnika kluczykiem silnik nadal pracuje. Dopiero gdy nacisnę pedał hamulca silnik gaśnie. Czy ktoś może spotkał się z takim przypadkiem i co może być uszkodzone?
Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym szybkim naciśnięciu hamulca na wolnych obrotach robi się on nieco twardszy (ale i tak nie ma nawet porównania do tego co jest na wyłączonym silniku), potem już bardziej...
Ta lampka pojawiła się w modelach z hamulcami Lucasa
Wątpię, czy GSI ma A i B w gnieździe tak samo, jak oplowski GLI. Sprawdź szczelność dolotu (uszczelki kol. ssącego, serwo hamulców).
Koniecznie zmień mechanika. Dmuchawa nie działa ci ponieważ masz uszkodzony rezystor dmuchawy.Znajduje się on na obudowie dmuchawy nad nogami pasażera. A co do kontrolki, to co ona przedstawia? Pedał hamulca czy kółko w nawiasie ?
Jeżeli nawet wejdzie i poradzisz sobie z elektryką itp pamiętaj o zmianie hamulców bo auto nie tylko ma jechać ale przede wszystkim ma się zatrzymywać ,a już seryjne hamulce z Poloneza do za mocnych nie należą
Mam malucha chce z niego zrobić nowe BMW mam do dyspozycji części od poloneza HELP!! Takie rzeczy to u wróżki...
Witam w Polonezie Caro pali bezpiecznik od świateł awaryjnych, ciekawostka kierunkowskazy działają. Przerywacz kierunkowskazów działa nawet po ich wyłączeniu. Ale wyłącza się po naciśnięciu pedału hamulca, nadmieniam że przełożyłem immobiliser , komputer i cała kierownicę z poloneza ATU do Caro, nie wiem czy to ma znaczenie, ten sam rocznik i ten sam...
O rany! Dla 750-ki bez hamulca - znakomite. Dla większej - musi być hamulec. Jeśli większa i ma hamulec - tylko od Trucka.
Ekspert 100 ma racje. Tyle że to nie wina klocków a raczej zacisków które nie powracaja z powodu zapieczenia. To co opisuje Kinki to typowy objaw w wielu autach, piski które ustają po nicisnieciu delikatnym hamulca , w moim Polonezie tez tak było , po wymianie zacisków z przodu ( regenerowane) to piszczenie ustało. Darek...
Jak Ci już zablokuje to ciśnienie na zaciskach masz? Sprawdziłeś to? Chodzi Ci, czy jeśli wciskam hamulec, to czy tłoczek wychodzi? A przewody z przodu są nowe, a i tak zablokowało...
To racja flex i odginanie :D Co do silniczka od wycieraczek to mówiłem o caro 1.6 z 2000r. Z aluminiowym kolektorem zachodzącym na ponad pół silnika. Mikroprocesorów mam 6 i w każdym jest zepsute coś innego, w jednym świeci się ciągle pedał hamulca, w drugim nie dało się wyłączyć samochodu, nawet po wyjęciu kluczyka gasło wszystko a silnik pracował...
polonez caro przebieg 90 tys. hamulce lukas, ubywa plynu, pedal hamulca sie zapada przy naciskaniu, prosze powiedziec gdzie szukac najpierw, klocki nowe, jak byly mrozy to ubytki byly bardzo male, teraz przy dodatnich temp sytuacja pogorszyla sie zdecydowanie, prosze o sugestie, dziekuje
gdy mam zapalony silnik i wyciagne kluczyk to kontrolka nadal nie zaswieca się lecz gdy wcisne hamulec na zapalonym silniku i wyciagnietym kluczyku to kontrolka zaczyna swiecic Tak będzie bo napięcie z D+ idzie przez kontrolkę do 15 (plus po zapłonie) i stąd są zasilane lampy stopu. Więc po naciśnięciu hamulca na 15 pojawia się "masa" przez żarówki...
to ze leca spaliny przez korek wlwu oleju to raczej normalne silnik odducha poprzez odme a to ze obroty sie podnosza to tez normalne wakum pompoa wspomagajaca hamulec jest sterowana podcisniniem z kolektora ssacego i gdy wciskasz hamulec dostaje trosdzke wiec3ej powietrza pamietaj ze to tylko polonez
Niestabilne wolne obroty -> nieszczelność w układzie serwa hamulców (lewe powietrze w dolocie).
Witam serdecznie, Trafiłem na ten kapitalny temat o budowie przyczepek szukając pomysłów na modyfikację małego SAMa (kwestia dyszla oraz umiejscowienia osi). Mam za to pytanie do ekspertów, co byście polecili do SAMa ciężarowego w kwestii hamulców. Przyczepka dwuosiowa, na resorach; osie rury + piasty z Poloneza. W tym momencie hamulce tarczowe + zaciski...
Mam podobny problem-silnik gaśnie dopiero po naciśnięciu hamulca! Spotkał się ktoś z czymś takim? Co zrobić?
Skoro pobiera to urządzenie z procesorem od awaryjnych to je wymień. Miałem ten sam przypadek tylko e GLE. Po wymianie kostki /awaryjne, tam są chyba jeszcze wycieraczki. kontrola hamulca i doświetlanie wnętrza/ przestało rozładowywać.
Stary typ ma wieksze cylinderki. Zawsze możesz dołożyć pompe vaku taką z alternatorem np transit, corsa, hyunday. Starsi Panowie życzą sobie takiego czegoś czasami. Wtedy hamulce , nabieraja nowego życia. Serwo z pompką od poloneza. Bo inaczej czeka cię hamowanie rodem z flinstonów.
Trzeba podpiąć komputer i zobaczyć jakie prędkości kół podają czujniki. Dodano po 46 Kolega Polonez mnie uprzedził.
Witam jak w temacie napoczatku wycieraczki chodzily jak chcialy ostwietlenie w srodku mi migalo jak wlaczalem kierunek, kontrolka od hamulca zapalala sie kiedy chciala , swiatlo mi sie jakos ustabilizowalo ale wycieraczki dalej sie wlaczaja jak wcisne hamulec wlacze kierunek albo czasem nawet jak kierownica skrece i kontorlka hamulca caly czas miga......
Witam. Jeżdżę od jakiegoś czasu polonezem i zauważyłem małą usterkę.Otóż gdy naciskam hamulec przy włonczonym kierunkowskazie (lewym lub prawym) to jego częstotliwość mrugania zmienia się. Przez chwilę mruga prawidłowo później zwiększa częstotliwość, po chwili znowu normalnie. I tak cały czas, ale tylko przy wciśniętym pedale hamulca. Dodam, że żarówki...
Jakiś baran, który nie potrafił ustawić czujnika stop, uczył się jeszcze na polonezach. Trzeba wszystko wyprostować, i będzie dobrze.
Łechhhh, mechaniory.... Jakiego jugola? A różnica w szerokości to co ? To po pierwsze. Po drugie skrzynie w "Poldziach" wyły - jak rozpadło się łożysko wałka sprzęgłowego, to wcinały się zęby głównej przekładni - skrzynia cichła tylko na "4". Handlarze przeważnie wciskali kit że to łożysko oporowe wyje. A zapomniałem całkiem o hamulcach.
Jak trzeba taki silnik przerobić?? Wydawało mi się że podłączając bieguny w różny sposób można sterować kierunkiem obrotów. A co do hamulca to już jest wbudowany w bloczek.
Tylko zadaję pytanie o stan zdrowia owych wężyków, bo w mojej praktyce ktoś miał w polonezie problem z tylnymi hamulcami i paleniem klocków, do momentu wymiany wężyków, na nowe, wcześniej siedział co miesiąc ze ściskiem stolarskim przy zaciskach. Pozdrawiam.
sprawdzilbym polaczenia na kostkach oraz na puszce bezpieczników-
Witam. W starych polonezach stosowano małe przyrywacze do kontrolek hamulca ręcznego oraz ssania. Chciałbym zamontować u siebie w Caro kontrolkę włączonego wentylatora chłodnicy i uzyskać ten sam efekt czyli przerywane światło kontrolki. Jednak ze względu na słabą dostępność tych przerywaczy chciałbym wykorzystać mały układ elektroniczny. Gdzieś kiedyś...
Jakiś rok temu mieliśmy podobny problem w Polonezie brata z tylnymi hamulcami (tarcze). Jechał, zaczeły się smrodzić hamulce. Po zdjęciu zacisku, poruszeniu tłoczkami i odpowietrzeniu ok na kilkadziesiąt kilometrów i tak kilka razy. Okazało się że winny był przewód hamulcowy (w naszym przypadku gumowy odcinek do tylnego mostu) w kierunku od pompy do...
kolega kiedyś w polonezie atu też miał taki problem po wciśnięciu hamulca gasł,dość nietypowa sytuacja może stacyjka jest coś uszkodzona spróbuj odłączyć wtyczkę od stacyjki podczas pracy silnika jeśli zgaśnie a powinien to rozejżyj się za drugą stacyjką, ale te zegary?? a podłączałeś ją pod kompa??
Ludzie czasami montują durne zabezpieczenie gdzie podtrzymanie przekaźnika odcinającego jest brane z kontrolki ładowania, a żeby odpalić trzeba przydusić hamulec z któego przez diodę jest podawane napięcie na rozruch , zauważyłem w kilku polonezach. A puźniej auto czerpie prąd z plusowych diod wzbudzenia i alternator ugotowany.
hmm a podlacze sie do tematu gdyz mam ten sam problem u siebie, tak samo nieraz w czasie jazdy gdy zrzoce na bieg jalowy obroty wskakuja na 2 tys w momecie kiedy stane obroty pomalu spadaja.. dodam tez ze czasem koło zegarow zapala mi sie kontrolka jak by od hamulca(kolor pomaranczowy) i taka jak by od haka (o ile pamietam kolor zolty)... czy to moze...
Czasami wśród starców i kolekcjonerów bywa taki problem "jak samodzielnie wymienić pasek rozrządu w Polonezie". Wbrew pozorom jest to bardzo łatwe. Problem z wymianą tego paska polega właściwie tylko i wyłącznie na odkręceniu tej nieszczęsnej, zapieczonej śruby na wale, 38 mm. Wieki temu, patrząc na tych kretynów w warsztacie, którzy męczyli się z moim...
Filtr gazu odpada, po 10tys. raczej jest dobry (powinien zrobić ok 50-60 tys), domyślam się że jest na wtrysku, więc trzeba by przeczyścić i przesmarować krokowy, wygląda na to że opornie działa, no i reset komputera nie zaszkodzi. No i oczywiście to co sugeruje przedmówca też należy sprawdzić, najłatwiej "samostartem" przy chodzącym silniku spryskać...
Polonez kręci już 2 raz licznik ,ale co ma do tego zielony kabelek od aparatu zapłonowego? skoro polonez chodzi normalnie tylko w zakresie od 2000 jest taki efekt jakby nacisną lekko hamulec i puścił i wyskakuje na 3000 obr. a dalej to już normalnie więcej.. idzie normalnie tylko w zakresie od 2000 do 3000 tak się dzieje a na benzynie chodzi normalnie
Ja mam w polonezie to samo od 4 lat, obroty spadają dopiero po wciśnięciu pedału hamulca i przytrzymaniu przez 5-7 sekund - byłem u kilku mechaników i nic, czyściłem wszystko co się da i też nic - na moje oko to tak jakby się ssanie nie wyłączało, dopiero po naciśnięciu hamulca ssanie się wyłącza, albo silniczek krokowy do wymiany ale ja się już do...
to co ty tym polonezem chcesz latac pod dwiestowy ?? Moze malo powietrza, zapieczone hamulce
Jak świeci się mocniej po naciśnięciu hamulca to sprawdź masę przy prawym tylnym świetle. Jak nie, to tak, jak napisał elektrit.
Cześć. Jak zdecydujesz się na motor 1.4Rover to przy okazji przeróbek pomyśl nad hamulcami. Przerobiłbym na system lucasa, taki od poloneza po 95' lepiej się jeździ. Problem jest tylko w serveo, jest za duże i nie pasuje. Ale były polonezy 1.9 gld i tam servo było mniejsze, bo silnik by zawadzał i takie servo powinno pasować, od poloneza diesla po 95'.
Witam, mam dosyć nietypowy problem. Polonez Caro 1997r., już ze zmodernizowaną deską rozdzielczą. Po odpaleniu samochodu palą się i przygasają (efekt jakby złego styku) kontrolki STOP, ciśnienia oleju, hamulca ręcznego. Wskaźnik temperatury drga praktycznie w całej swojej skali. Czy jest jakiś ogólnie znany problem z tymi deskami, który daje taki efekt?
Witam! Kolego "mirek1g". Właśnie tego szukałem. Wielkie dzięki.:D Już teraz wiem na 100%, że mam odwrotnie założone szczęki hamulcowe i to jest przyczyną moich problemów z hamulcem ręcznym. Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam.
Tak jak napisał temprawg postępowałem ja i nie miałem z moimi samochodami żadnych kłopotów. Sprawę omawianą w temacie (linki hamulca ręcznego) załatwiałem w ten sposób. W nowym samochodzie na linki w miejscach gdzie wychodziły z pancerzy nakładam rozcięte wzdłuż kawałki węża (śr.wew. 8-10mm) o długości 100-150mm wypełnione wewnątrz smarem do łożysk...
Witam. Mam Poldka, i wszystko jest ok po za małym mankamentem, mianowicie kierunkowskazy podczas jazdy działają dobrze, jednak gdy jednocześnie używa się hamulca zaczynają mrygać szybko tak jak by np nie było jednej żarówki, w kilku polonezach to zauważyłem. ktoś wie jak temu zaradzić? dzięki za odpowiedzi. pozdrawiam:)
Witam wszystkich Prosze o dorade w usterce:nie gasnie silnik po wylaczeniu kluczyka mimo nacisniecia pedalu hamulca jak to wczesniej bylo Stacyjka w porzadku bo wylacza i swiatla i np kierunkowskaz Polonez ma stacyjke oplowska Gdzie szukac usterki Bardzo prosze o porady
No cóż zdarzyłomi się odpowietrzać Poloneza, potem Fiata 125P, CC700, Ticacza i Astre Diesla ale z tym silnikiem odpalonym to nie wiedziałem ;-)
musisz dobrze wyczyscic prowadnice zacisku sa tam aluminiowe i w uno czesto sie zapiekaja wyczysc dobrze ti i te blaszki ktore siree wklada do blokady nasmaruj smarem miedzianym i na pewni pomoze to jest bol w uno i polonezie bo to te same hamulce z pompa i serwem nie ma raczej problemow z rezta odkrewc odpowietrznik i zobaczysz
Witam! Sprawa dotyczy Poloneza Caro 1,5 GLE, rok produkcji 1994, hamulce starszego typu. Ostatnio skończyły mi się klocki na prawym przodzie tak, że tego wewnętrznego zostało tyle co nic a zewnętrznego nie znalazłem wcale (hamulec złapał skutecznie blokując koło). Kiedy hamulec odpuścił udało mi się jakoś dojechać do domu po woli i używając tylko hamulca...
Podejrzewam że wymiana przewodów elastycznych pociągnie za sobą również konieczność wymiany stalowych przewodów do samej pompy[pewnie się nie odkręcą] W warsztacie zakują nowe miedziane z metra i po kłopocie Kiedyś też chciałem zmienić elastyczny w polonezie trucku Stalowy był troszkę skorodowany i skończyło się na wymiaine kompletu
Kolego marco177 odgrzewam odpowiedzi dla Ciebie: WITEK1952 juz napisal ale powtorze... Ad.1 W polonezie caro plus są hamulce LUCASA: PRZÓD- tarcze i zaciski z kontrola zużycia okladzin.... TYŁ-bębny ze standartową samoregulacja luzu szczęk Ad.2 Klocki do zacisków sa identyczne ale jedna okładzina w kompecie ma (powinna mieć) przewody do czujnika zużycia....
Witaj. Jeśli chodzi o śmigła to najbardziej nadają się śmigła 3 łopatowe,max 4. Bo czym więcej łopat to mniejsze obroty,a do prądnic typu amerykanka wszystkie wyjściowe obliczenia są do 300 obr.A co do hamulca,ja to zrobiłem w ten sposób,że na piastę wirnika zamontowałem tarczę hamulcową od poloneza,jako docisk klocka wykorzystałem silniczek z przekładnią...
Elektryka w poldusiu wariuje. Mam atu plus GSI rok99, po zaświeceniu check engine chyba siadło ładowanie. Przy naciskaniu hamulca spada obrotomierz, temperatura idzie do góry. Wczoraj wymieniłem regulator napięcia i tu znowu jak się przełączy na gaz gaśnie oświetlenie kabiny, przestał działać wentylator chłodnicy. Gdy nacisnę hamulec to lewy migacz...
Przecież Peugeot 206 1,4 ma najzwyklejszą mechanicznie rozłączaną stacyjkę. Widocznie tak jak pisze (at)ociz przez tester musi się domykać jakiś obwód. Kiedyś w Polonezie jak spaliła się żaróweczka od czegoś tam (podświetlenie czegoś, 1,2W) to pomimo przekręcenia kluczyka na pozycję "0" silnik dalej pracował. Dopiero włączenie świateł lub wciśnięcie...
Kolego tylni napęd dociąża oś napędową. Przedni odciąża. Tak samo jak ręczny hamulec odciąża oś napędowa i podnosi du.... samochodu. Nie problem spalic gumę przednim napędem, ale problem przeniesć 200HP przez przednie koła i to jest to ..............
a jak z hamulcami ? miałem coś takiego jak mi serwo padło i prawie poł silnkia rozebrałem :-(
Witam. Silnik 1500 lub 1600 wywodzi się od konstrukcji silnika 115C montowanego w FSO 125P.Z tym że w polonezach i niektórych nowszych FSO 125P zmieniono nieco układ smarowania i zapłonowy i wprowadzono zamiast łańcuszka pasek rozrządu. Powstało kilka odmian tego motoru a polonezy w zależności co miały przykręcone do kolektora ssącego oznaczano GLE...
Usterkę z kierunkowskazami, awaryjnymi i zegarkiem udało mi się naprawić. Alarm też już działa jak powinien, może poldek chciał, żeby ktoś się nim przejechał i dlatego inaczej pikał :) Zmierzyłem napięcie na klemach akumulatora. 1. Przy wyłączonym silniku 12,5V 2. Przy włączonym silniku na wolnych obrotach, bez świateł mijania 14,2V 3. z światłami mijania...
hamulec polonez polonez kontrolka hamulec hamulec samochód automatyczny hamulec
urządzenie tranzystor unipolarny instalacja gazowa xsara picasso wentylator chłodnicy scenic
samozamykacz furtka sztuka elektroniki
Szary cień na środku ekranu Samsung UE55NU7093U Fideltronik FTP 350-01 - Diody LED nie świecą, zasilacz nie działa