Ta nakrętka nie jest zwykła. To obniżona M8x1 klasa twardości 8.8.
Nie, ja nie złośliwie mówię, tylko pytam jako doświadczonego mechanika. Tak mi się wydaje ze jakby przeskoczył na pasku o ząb lub 2, to w najlepszym razie podegną się laski, bo wątpię żeby panewka się obróciła. Tak czy siak jutro zwalam koło i sprawdzę rozrząd na znakach, potem zwalam pokrywę zaworów i klawiaturę.
Teraz na chodometrze jest powyżej 400tyś.Nie bierze i widzi tylko gaz-benzyną się brzydzi:D Śilniczek w środku wygląda jak nowy,dobry olej to podstawa. Raczej tego, że benzynę rzadko widzi. Też tak na początku myślałem, a teraz już nie jestem taki pewny. Historia: Pierwszy maluch z 74 roku - kompresja 11 barów, olej Selektol - Monte Carlo, klawiatura...
Nie doregulowana klawiatura, ewentualnie przytarty konik.
umnie wina stukow zaworow była wina swiec,po wymianie znikły
Pomysł spoko,wiem,że takie blaszki zabezpieczają w fiacie klawiaturę zaworów.Na szrocie znajdziesz,bo nie wiem czy w tych czasach jest w sklepie,ale z tego co pamiętam w polonezach też tak było,bo tych aut nie robię od 10lat.
W Polonezie , a miałem ich 4 sztuki, układ rozrządu znajduje się na górze pod pokrywą. Kolega Herr.... chyba nie widział silnika w Polonezie na oczy. Autorowi tematu, proponuję sprawdzenie luzów zaworowych. jaki luz zaworowy w takim razie ustawić przy hudraulicznej regulacji zaworów o ile jest to tutaj mozliwe bo jeszcze pokrywy klawiatury nie ściągałem...
Temat stary, ale dobry. Witam, Mój sprzęt to polonez atu plus 1.6 , samoregulatory. Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić w jaki sposób sprawdzić zawory, czy jest możliwość wyregulowania :?: chyba tak skoro są śrubki na klawiaturze. Z góry dziękuje :D Pozdrawiam
Odkręć świece, sprawdź spalanie. Może być cewka lub przestawiony zapłon. Zdemontuj filtr powietrza i sprawdź czy jest to samo. Zastanów się za nim pukniesz w klawiaturę i napiszesz bzdury
Bez rozebrania klawiatury niczego sie nie dowiesz a zatem do dziela !!!
He He naprawde fajne, spoko szczurek. Nareszcie coś naprawde fajnego a wiecznie te wzmacniacze i to jeszcze większość na TDA albo te diody do podświetlania klawiatury (ja mam lampke z wnętra kabiny poloneza i jest ok). Super 666/6
Jest napisane: GLi , a swoją drogą , piszący temat może by się odezwał, nie sądzę,że zawiesiła się klawiatura. Co do wciągania sądzę , że butapren bo TRI bardzo trudno dostać.
Uszkodzona została uszczelka pod głowicą. Teraz potrzebuje momenty dokręcania śrub głowicy, klawiatury i pokrywy, no i też jak ustawić luzy zaworowe Pozdrawiam
Tego Poloneza to się chyba nie uda odpalić. Kolega autor wciąż myli hydrauliczne popychacze ze starą, zwykłą klawiaturą. Podaje jakieś luzy, których w przypadku hydrauliki nie ma być wcale. To beznadziejny przypadek, szkoda strzępić języka. Świadczy tylko o poziomie tego forum. Kolega sobie sprawdzi popychacze najpierw, później poda ciśnienia na cylindrach.
Nagle pojawia się oś ze wspawanym na nowo czopem I tu bym nie wyklikiwał klawiatury, ale czop został ucięty i przyspawany , a nie całkowicie usunięty i wspawany nowy na obrobioną rurę. Z taką naprawą się nie spotkałem nigdy. W polonezie samo przegrzanie półosi sprawia że w tym miejscu pęka. Tak samo w papajach. Innych takich czynów nie widziałem.
Witam, kupiłem niedawno Poloneza Caro Plus 1.6 GLI benzyna/LPG. 2000r. Jednopunkt Bosch. Blachy jak nowe, zawieszenie też niczego sobie, ale silnik kompletnie do niczego Silnik wogóle nie ma siły, a pali jak smok. Przypuszczam luzy na zaworach bo klekocze jak cholera przez cały czas niezależnie czy jest zimny czy ciepły, na benzynie czy na gazie. Słyszałem...
co masz zrobić pytasz?Po pierwsze nacisnąć taki klawisz na klawiaturze na którym pisze >caps lock<. Po drugie-opcja >szukaj <czyni cuda.Ot choćby to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic83...
świadczyło to o niskiej jakości wyrobów FSO w owych czasach Tego nie neguję. Wg mnie w większości spowodowane to było niechlujnym montażem, niestosowaniem się do procedur montażu, o czym może świadczyć ciśnienie sprężania. W pierwszym PF ponad 11 bar, a w drugim PF na jednym cylindrze 9.4 a na drugim 9.2 bar. W tym drugim zdejmowałem głowicę, bo na...
Witam Temat może rozwałkowany ale z immo na klawiaturę. Mam Citroena Saxo 1,1 Bosh monotronik, w którym jest fabryczy immo na "dotyk" coś jak tabletka w Polonezach (rezystorek w plastikowej obudowie). Czy można obejść immo przez wlutowanie w obwód czytnika na stałe rezystora z rozmontowanej "tabletki" ??
Posprawdzaj wszyskie filtry,głownie powietrza. Sprawdź czy masz kompresje w silniki .odkręć korek od oleju przyłóż rękę i będziesz wiedzial czy panuje ciśnienie. Co ma do tego cisnienie na wlewie oleju?? Nawet gdyby jakims cudem sie pojawiło to przecież i tak ucieknie do filtra przez wąż odpowietszajacy podłaczony do pokrywy zaworów (klawiatury), albo...
Dzieki, wlasnie sciagam schemat instalacji. Przesiedzialem troche przy klawiaturze i wyszlo, ze np Polonez i Lublin tez mialy tego typu kontrolki, choc z wygladu polonezowski czujnik swatel stopu ma jakies ambitne cewki, gruby drut, wyglada mi to na rozwiazanie z kontaktronem, wiec wywolywac bedzie spadki napiec. Nie mam niestety zadnego egzemplarza,...
Tanie laptopy są przeważnie kiepsko wykonane. Jak ktoś dba o lapka to będzie zadowolony, Jeżeli natomiast codziennie wozi się go do pracy, często przenosi, używa np. w pociągu to wiadomo ze szybko padnie dysk a uchwyty wyświetlacz szybko się poluzują. toshiba ma dobre laptopy ale je ceni. Te tanie na pewno nie będą lepsze od lenovo, asusa. Maja po prostu...
Większych liter do pisania tych bzdur nie było? NO NIESTETY... :-( WIĘKSZYCH LITER (BZDUR) MOJA KLAWIATURA NIE CHCIAŁA PRZYJĄĆ. Panie "Pawel wawa" - dziwi mnie jedna rzecz?...? Czemu Pan jako jedyny będąc na tym forum, w temacie postu odnośnie Poloneza, nie udzialił się w swej FACHOWOŚCI!?? ODWAGII ZABRAKŁO? ŚMIAŁOŚCI DO POMOCY... CZY OD TAK WYSZŁO...
Kolego matroxi: "cewka olejowa sama sie regeneruje" - może wyjaśnisz, co miałeś na myśli, bo takie perpetuum mobile aż mnie zaciekawiło. co do oporności cewek, to z tego co pamiętam, a sporo mam do pamiętania, to cewki w polonezach były pochodna cewek z dużego fiata. I dzieliły się te cewki z fiata i poloneza na : cewki do klasycznych PRZERYWACZOWYCH...
Znam się na tych sprawach. Nie musisz mi tłumaczyć. Poloneza regenerowałem całe 1,5 roku od podstaw każdą część naprawiałem, wymieniałem itp. Silnik cały od podstaw wyczyściłem zmieniłem wszystkie część "robocze" i w tym wałek rozrządu. Poprzednio jeździł, ale był w stanie takim, że szkoda gadać. Każde łożysko było zapieczone a klawiaturę traktowałem...
romoo napisał: Nic nie pokutuje i nic sie nie pali jak jest dobrane z głową. Prąd zwaciowy trafa jest ok 120A a diody wytrzymują 25A więc gdzie tu myślenie. Tam wystarczy prostownik alternatora Polonez Maluch DF można sobie zwierać dopuki nie zapali sie ogniem a diody wytrzymają. No właśnie, gdzie tu myślenie? Jeżeli jest taki prąd zwarciowy jak napisałeś...
Laski popychaczy zaworowych mają dwie długości, nie pamiętam, czy da się pomylić. Istnieje też możliwość wygięcia laski i to nawet dość łatwo, jeśli nie wskoczy dobrze w szklankę a dokręcisz klawiaturę. Sprawdź to. A i jeszcze laski popychaczy zwykłych i hydraulicznych chyba też miały inne długości. Polta miałem 12 lat temu i nie wszystkiego co piszę...
witam.dysze przeczyściłem.teraz pracuje na wolnych obrotach.dzieje się dziwna rzecz.gdy zatykam otwory doprowadzające powietrze do filtra nic się nie dzieje.silnik dalej sobie pracuje normalnie.z pokrywy klawiatury idzie przewód do filtra i on podaje jakieś powietrze z parą wodną albo dymem?czy to jest normalne? jak pamiętam tylko min. zatkanie powietrza...
witam, ja też dużo czytam elektrody, postanowiłem sprawdzić ten myk z parą wodną podawaną do silnika. niestety w moim przypadku eksperyment przyniósł odwrotne skutki od opisywanych, do testów posłużył polonez 1992 1,6 gaźnikowy, zasilany gaziorem, silnik z grubsza rozgrzany-po przejechaniu 8km. para wodna pochodziła z żelazka które potrafi buchać parą....
w sumie bosch powinien mieć hydraulikę ale....różnie bywa Hydraulika to czarny dekiel klawiatury A tak poważnie jeśli jest hydraulika to w bloku pod kolektorem dolotowym na wysokości popychaczy jest magistrala olejowa. W tym miejscu w blok są powkręcane śruby z łbem klucz ampulowy. Spróbuj na początek wymienić olej w silniku. ja jeżdżę na zwykłym lotosie...
Ja oferuję alternatywne: Unitra to FSO. Po ~20-30 latach wracają na rynek oferują nowego Poloneza S-klasa w cenie 500kPLN. Nie jest pod żadnym względem lepszy od doposażonej Toyoty Yaris W tym porównaniu wg mnie robisz jeden błąd. O ile cena w Twoim porównaniu jest trafna to z jakiegoś powodu zakładasz, ze ten 'nowy Polonez' oferuje klasę Yarisa. Nie...
Koledzy! W Polcie GSI nie da się założyć innej głowicy (starego typu) ponieważ GSI ma inny kształt na styku z kolektorem ssącym. Poza tym głowica nie ma wpływu na rodzaj szklanek, gdyż znajdują się one w bloku silnika. Każdy Polt po 97 (96?) ma hydraulikę. Pomimo to na klawiaturze istnieje możliwość regulacji luzu. A robi się to tak: ustawiamy luz na...
Witam, po namysłach zamiast konsoli chce zlozyc kompa multimedialnego, którego wrzuce w szawke pod TV i pod niego podepnę (55"). Obudowa musi się zmiescic we wneke, które ma 50cm szerokości i 38cm glebokosci. Wysokosci nie ma az takiego znaczenia. Priorytety: 1. wydajny do grania, ma posluzyc pare lat i pociagnac gry w HD na tym TV. 2. karta bluetooth...
Witam też kiedyś miałem taki przypadek w GSI że był bardzo słaby z miejsca ile było teori, że to, że tamto a ja poprostu stawiałem na zajechany wałek coś tak czułem, nie jestem mechanikiem zle co nieco wiem o autach i zacząłem od tego że zdjąłem sobie ten "cudowny" kolektor ssący, potem pokrywę od klawiatury i załeżyłem klucz na koło pasowe i powoli...
Włączę się, chociaż to było dawno temu i poldka miałem gaźnikowca. W poldku przed zagazowaniem miałem izolatory i elektrody w świecach mocno obrośnięte, ale kolor tego narostu był biały a na ostatnim cylindrze jasna kawa z mlekiem. Po założeniu gazu po jakich 15-20 tys.km ten narost znikł, kolor izolatorów pozostał mniej więcej taki sam. Znikły również...
Sposób 3, moim zdaniem najlepszy. Włączamy bieg 4 (bezpośredni, aby nie męczyć skrzyni), zakładamy klucz francuski lub podobny na widełki kardana od stroni silnika tak, aby się opierał o nadwozie (można dać kilka warstw tektury, aby oszczędzić lakier) i zabrać się za odkręcanie. Czasem śruba wygrywa ze sprzęgłem, które się ślizga wtedy: Sposób 4: odkręcamy...
Witam - nie doszukałem się takiej usterki w dotychczasowych wypowiedziach - więc pisze tutaj i proszę Was o pomoc. Na "gazie" samochód jeździ (jak go odpalę). Komputer gaz/paliwo chodzi - jak przekręcam stacyjkę to słyszę jak chodzi pompa w baku, a jak jest przełącznik na opcji "gaz" to po chwili (jak się przełączy) słysze jak gaz płynie - więc tam...
Panowie, czytam sobie teraz te posty i odnoszę wrażenie jakbyście chcieli mieć "nastolatkę z 30-letnim doświadczeniem w branży"; autka z tych lat wyglądają jak wyglądają, trwałość też jest nadszarpnięta. Kwestia jest tego rodzaju, że jednak jakby były nieładne, to do niemieckich aut części jest po sufit: oryginałów, zamienników i używek. Z francuskimi...
Przeczytałem posty i spróbuje jakoś zbornie odpowiedzieć. DSC 4020, 4010 raczej nie. Zbyt rozbudowany program wewnętrzny, kupa niepotrzebnych funkcji, Za duże i adresowalne. 6010 - nie wiem. Jak lubisz odpowiadać klawiaturze "tak, dalej, tak, dalej, nie, dalej tak, tak" aby zazbroić garaż to można. Ja cenię prostotę, funkcjonalność i niezawodność. Dlatego...
Jestem uzytkownikiem tego radia 3 rok, czułość tego radia od70 - 950 MHz nie budzi zadnych zastrzezen, w pasmie lotniczym AM też ok. Radio dwukrotnie zostało przejechane Polonezem, działa bez awaryjnie. Jedyne do czego mozna miec obiekcje, to fakt ze brak podswietlania klawiatury :)
Czytając to wszystko nie chcialbym sprzedac auta komuś z Elektroda. Dobre, dobre. Spokojnie to są mądraki przy klawiaturze i w wielkiej teorii. Normalnie to siadłby za piecem i płakał/li. Nadmierne obciazenie. Masz Ty pojecie 🤣 Raz polonezem (rocznym) zachciało mi się przywieźć żwiru w przyczepce. Na przyczepkę weszło 3,5 tony kruszywa. Od kopalni...
kolego Polonez15 tylko Ze nie mam wyświetlacza dlatego pytam. nie jestem wszech wiedzący. Dziękuje za pomoc _Glowart_
Tam są dwa od LCD ten z brzegu i ten środkowy o ile dobrze pamiętam (a tak w ogóle sa tam 3 obok siebie ;p) :) Wiem że są 3 , nie było zawartości ekranu i po wymianie środkowego pochodził 1 dzień i znów ciemno w takim razie wymienię jeszcze pierwszy po lewej. "Czujnik światła" działa dopiero po załadowaniu symbiana, więc nawet jeśli on by przekłamywał...
satel klawiatura klawiatura chłodnica polonez polonez chłodnica mikroprocesor polonez
xiaomi pliki obliczenia spadku napięcia automatyka budynkowa
samsung le37b650 przyczepa kampingowa
Wybór najlepszej anteny wewnętrznej 5G: pasma, MIMO, zysk Jak usunąć telefon z konta Google - krok po kroku