centralka T100 nowa kosztuje około 35-40PLN więc szkoda chyba zachodu z naprawą. Schematu nie mam ale mogę podać oznaczenie przewodów: - biały zawór benzynowy -pomarańczowy- czujnik rezerwy -szary - dawka startowa - elektrozawór na reduktorze -zielony - elektrozawór gazowy - brązowy - plus po stacyjce. Jeżeli nie świeci żadna dioda to zacznij od znalezienia...
Wyciąg pestke od immo z klucza i wklej do petli. Wtedy każdy dociety kluczyk będzie gadał.
Może źle napisałem, chodziło mi o to żeby obrócić lekko kierownicą tak żeby się nie opierała o blokadę. PS Tego przecież uczą na kursie, zwłaszcza kobiety ;)
Samochód odpala dopiero gdy przekręci się kluczyk i zewrze na rozruszniku plus aku i zacisk po stacyjce(bez kabla). Nie wiem czy dobrze rozumiem ale to wskazuje na to, że rozrusznik wraz z elektromagnesem są sprawne. Proponuję podłączyć żarówkę 50W do końcówki zasilania elektromagnesu rozrusznika i sprawdzić czy się zaświeci po przekręceniu kluczyka.
Poszukaj na forum. Było już i o tym. Żeby pozbyć się problemu raz na zawsze trzeba troszeczkę przerobić obwód wzbudzenia alternatora...
W plus bylo immo w kluczyku.
sprawdź kostke stacyjki.
On ma czerwony kluczyk (matkę)ze starej stacyjki.Tak ze go nie przekręci.Ale może go -powiedzmy-przykładać go do cewki czytnika.Tylko problem-czy immo pozwoli dopisać nowe klucze?Bo niektóre centrale mają mozliwość dopisania max 2 lub 4 kluczy.A oryginalne ma juz wkodowane.
Witam. Pytanie-do czego służy trzeci czerwony kluczyk stacyjki. Polonez 97r.
Polonezy na wielopunktowym multecu ma immo.Transponder w kluczyku.
jezeli masz zwykłego Caro to 2 sztuki wkładek z kluczami kosztują 16zł.. dostaniesz to w kazdym motoryzacyjnym sklepie sprzedajacym czesci do fso
potkrec jej trochę na regulacji obrotów na przepustniy to nie polonez. (at)xxSashaxx wyczyśc przepustnicę z nagaru w srodku
Dzieje się coś po przekręceniu kluczyka?
Teminologia moja nie jest do końca poprawna bo elektro-mechaniką nie zajmuję sie na co dzień. Oczywiście miałem na myśli rozrusznik. ps Przykład własny (stary polonez): Kluczyk na rozruch, wyraźny dzwięk i nic (serwis) Wymiana bendiksu (tak brzmiała diagnoza) Polegało to na wymianie całego zespołu (elektromagnes + wyrzutnik "czy jak to tam zwali") Pozdrawiam.
z kluczyka
To zależy też jakie się ma auto. Najprostrza przeróbka jest w VW na jednym przekaźniczku i mamy światła jak w polonezie po kluczyku. Sprawdzone, od 3 lat jeżdżę i jest ok.
Witam, jaka jest procedura programowania immobilisera pod nowy kluczyk gdyż była wymieniona stacyjka czy trzeba dostać sie do immo ? Samochód marki polonez 1.6 GSI '98r
trzeba kluczyk zaprogramowac
Nie wiem o co panu chodzi z AI, ale to samo dzieje się z innym kluczykiem (czerwonym i czarnym). Polonez kręci, ale nie odpala.
Prawdopodobnie poleciały diody w alternatorze albo jakieś zwarcie w instalacji, stacyjka mogła się nie rozłączyć. Sprawdzić ładowanie i pobór prądu. Pozdrawiam.
Mam czerwony kluczyk i 2 czarne. Czyli wkladam nowy komputer i programuje kluczyki wedlug tego opisu.
Witam wszystkich Prosze o dorade w usterce:nie gasnie silnik po wylaczeniu kluczyka mimo nacisniecia pedalu hamulca jak to wczesniej bylo Stacyjka w porzadku bo wylacza i swiatla i np kierunkowskaz Polonez ma stacyjke oplowska Gdzie szukac usterki Bardzo prosze o porady
Witam. Posiadam polonez caro 1.6 gsi 99r . Borykam się z problemem gdy przekręcam kluczyk kontrolki się zaświecają a kontrolka od ciśnienia oleju nie . Jakieś porady ?
Sprawdż po kolei czy jest iskra na wszystkich cylindrach , kable wysokiego napiecia z poszczegolnych cylindrow podepnij do rezerwowej swiecy i zbliz ja do bloku / masy/ , nich druga osoba przekreci Ci kluczyk . Moze nie daje iskry na wszystkie swiece?
Odłącz przewód od kontrolki co dochodzi do alternatora,jeżeli kotrolka która się pali przy wyłączonym kluczyku zgaśnie ,to wina alternatora.Sprawdź czy na tym zacisku ,gdy silnik zgaszony jest napięcie.Powinno go nie być.
Stukanie w rozrusznik nie pomaga. Problem jakby minął, od trzech dni zapala za pierwszym przekręceniem kluczyka.
Nie wystarcza sam ECM, musiał byś jeszcze wymienić immobiliser i kluczyk. A tym błędem nie zawracał bym sobie głowy. Moduł QDM to poczwórny wzmacniacz.
To napewno immobilizer - jesli iskra jest przy pierwszym obrocie silnika, a pozniej zanika. mialem to samo...
Problem, czy w tym Polonezie jest w ogóle centralny z kluczyka, może by autor napisał jak teraz zamyka auto???
mam problem z polonezem którego nie potrafię już zrozumieć!!!W trakcie jazdy zaczęła mi delikatnie świecić się kontrolka akumulatora i w ciągu kilku sekund rozjaśniła się do prawidłowej jaśności,wtedy zgasł silnik,kontrolki oleju i ładowania na włączonym kluczyku nie świeciły choć kontrolka,podświetlenie tablicy rozdzielczej się świeciły co za tym idzie...
z ktorego roku ten polonez
A tak na marginesie: to na pewo jest pęknięcie, czy moze tylko skaza na odlewie? Gdzie ono dokładnie jest? czy kluczyk wchodzi i wychodzi ze stacyjki normalnie? Przekręca się bez oporów i innych problemów? blokada działa? Jak tak, to wymień tylko tę kostkę i po sprawie.
Masz uszkodzony alternator ewentualnie. Kontrolka ładowania świeci się po przekręceniu kluczyka?
przepnij stałego plusa na module zapłonowym na + po kluczyku i bez wymiany przekaźnika będzie po kłopocie
Na pewno pin 1 to zasilanie po kluczyku?
można sie śmiać ale ....... w polonezie po wyjęciu kluczyka można zostawić tylko postojowe - ani mijania ani krótkich nie da sie włączyć co do wyłączenie świateł podczas odpalania to wystarczy dodać przekaźnik (najlepiej z kondensatorkiem) zasilany z wyłącznika elektromagnetycznego rozrusznika
Mistrzu, dostań się do złaczki kostki pod stacyjka ( dostęp po odmontowaniu spodniej osłony kolumny kierownicy) i zobacz czy po przekręceniu kluczyka będzie prąd na wszystkich kablach oprócz czerwonego ( czerwone to rozruch). Jak sądze nie będzie na niebieskim.
Szukasz przewodu od zapłonu i masz napięcie dopiero jak kluczyki przekręcisz na zapłon.
Może się do czegoś nada:
Takie problemy przeważnie generował mikroprocesor, ta niebieska kostka w skrzynce bezpieczników. U mnie było tak że silnik nie gasł nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Dało się go tylko zgasić światłami awaryjnymi :)
Witam. Jeśli ciśnienie paliwa jest ok.,mierzone przy listwie wtryskowej to sprawdż czy wtryskiwacze benzynowe mają zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka i póżniej podczas kręcenia rozrusznikiem czy jest impuls na nie z komputera / sprawdzaj kontrolką zrobioną z diody led /
A czy przy nowej stacyjce dadzą mi czerwony kluczyk (matkę)? Czy jak by go dali to bym mógł je zakodować? Czy ktoś wie czy może w polonezach były te same kody immo w czerwonych kluczykach, bo słyszałem że w feliciach tak było do któregoś roku?
Niewiem co to jest za alarm ale drugi kluczyk taki mały zazwyczaj jest do wyłączenia syreny. Mały kluczyk rurkowy.
Witam dziekuje oczywiscie za odpowiedz, niestety nie jest centralka przyczyna moich klopotow z autem. Szczerze mowiac to cos zwariowalo gdyz kierunkowskazy to jedna dyskoteka, wycieraczki dzialaja tylko na najwyzszym biegu, a i nie ma swiatla w aucie w srodku po otwarciu drzwi.... podejrzewam mase na karoserii autko pali jedzi swiatla swieca ale cos...
A nie ma tam 2 linii zasilania? 15 do awaryjnych i 30 do kierunków, bo awaryjne muszą działać bez kluczyka. Podaj rocznik Poloneza bo to auto miało "bogatą" elektrykę w swojej klasie.
A to prosta sprawa, znajdujesz dwa zasilania kontrolką( kluczyk w pozycji zapłon), zapamiętaj gdzie są i...więcej ich nie dotykaj. Teraz zostały Ci trzy przewody, które możesz śmiało połączyć na chwilę z masą. Tam gdzie zapali się lampka to jest wyjście na wyłącznik drzwiowy. Teraz jeden z pozostałych (dwóch) pinów to masa stała a drugi masa po wyłącznikach...
Najlepiej tak powiedziec...dzieki za pomoc:)
Sprawdż stacyjkę.
zgodze się że można kupić komp. za 100zł tylko jak go wyczyścić żeby zakodować kluczyki
Witam! Temat wiele razy już poruszany. Poczytaj tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/searcht... Pozdrawiam
Witam wszystkich na forum. Mam problem z polonezem jak w temacie. Pierwszy dotyczy nie wyîâczania sië silnika z chwilâ przekrëcenia i wyjëcia kluczyka ze stacyjki, moűe tak chodzię jeszcze dîuuugo, dopiero wîâczenie ôwiateî lub naciôniëcie pedaîu hamulca powoduje zgaôniëcie silnika. Drugi problem zwiâzany jest z pracâ zimnego silnika. Po uruchomieniu...
A czy przy przekręceniu kluczyka słychać chociaż stuknięcie bendixu?
w instrukcji jest napisane ze ogrzewanie tylnej szyby wlacza sie automatycznie jezeli temperatura jest nizsza niz ok 10 stopni 30 sekund po zgasnieciu kontrolki cisnienia oleju i wylacza po 2,5 minucie albo jak sie nacisnie kluczyk. Polonezy MR'93 automatycznie wlaczaja szybe zawsze a mr'95 jak temperatura w jest nizsza niz 10 stopni. Do tego masz lampke...
andrzej20001 , i co to zmieni? To nie Polonez którego nie idzie kluczykiem zgasić. Chyba ople mają to "nieładowanie fabrycznie" . Nie mają.
Czyli szczotki
Tego chciałem uniknąć.. ;-), ale niestety chyba będę musiał pomierzyć.. Bardziej interesowało mnie wpięcie się w bezpieczniki, etc. Offtopic- miałem tak uruchamianego Poloneza dawno temu, kiedy zgubiłem kluczyki. Cóż, inna klasa auta..
a czy kolega w Polonezie zrobil sobie samo diagnostyke laczac we wtyczce diagnostycznej zlacze A i B a nastepnie rpzekrecajac kluczyk i odczytujac kod bledu z migajacej lampki check engine? przyczyn moze byc duzo.
Witam. Jeżeli masz wtrysk paliwa BOSCH to proponuje jechac do elektyka, ze by odciął zasilanie komputera(podtrzymanie) po wyłączeniu kluczyka. Problem powinien minąć.
Poczytaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16...
A co jeśli rozrusznik cyka, lampki przygasają ale nie chce kręcic? miałem kilka razy juz ze podczas kręcenia sie na chwile zawieszał ale szedł dalej a teraz wogóle nic tylko to cykanie po przekręceniu kluczyka. 1.6GLI
Były sprawdzane wszystkie dobre.
Witam panowie rzeczywiście problem tkwił w tym też kabelku był gdzieś przetarty dziękuję wszystkim za pomoc bez której bym sobie nie poradził jeszcze raz dzięki serdeczne. Ale teraz oto nowy problem nie chce mi odpalić tak jakby łapał ale nie pali. Iskra jest na każdej świecy. A może coś z zapłonem jest nie tak ?? mógłby się on rozregulować gdy była...
Wygląda na to że miałeś zacięty elektrozawór na parowniku, który powinien się otworzyć dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem a z tego co piszesz puszczał gaz od razu po przekręceniu kluczyka na zapłon.
Polonezy ATU tak miały że silink chodził po wyjęciu kluczyka, wystarczyło nacisnąć stop i auto gasło. Wina była w obwodzie od kontrolki ładowania.
usun immo ze sterownika i nie bedziesz mial juz wiecej klopotu z kluczykami
No więc tak, kiedy wybrałem się do mechanika, wsiadłem do poloneza i przekręciłem kluczyki... lampka ładowania się świeciła, po uruchomieniu zgasła a przy gaszeniu silnika błysnęła, czyli jakby sie wszystko samo naprawiło. Ale i tak postanowiłem pojechać. I dobrze, bo podczas jazdy kontrolka zaczęła się słabo żarzyć (jechałem na światłach), ale zaraz...
Spoko. W niektóre co nie mają blaszek można wbić na chama :) Probówka bo bezpieczników najlepsza, byle końcówka ostra i twarda. Awaryjne i kierunki mają oddzielne zasilania ze względu na przed i po kluczyku (awaryjne powinny chodzić bez klucza) i za zwyczaj jest to przełączane właśnie przyciskiem od awaryjnych. Zdaje się w polonezie można było ustawić...
Dzięki za opis "Jan". Chyba przy pierwszych próbach nie czekałem dostatecznie długo po włożeniu nowego kluczyka aż lampka zgaśnie. Sugerowałem się opisem programowania immobilajzera w Polonezie, gdzie czeba to robić bardzo szybko. Będę próbował o efektach powiadomię. : :o
Alternator terkocze, gdyz może występować (i prawdopodobnie występuje) nastepująca sekwencja zdarzeń: - przekrecenie kluczyka powoduje włączenie cewki bendiksu - bendiks załącza rozrusznik, czym powoduje wzrost poboru prądu - duży przepływ prądu powoduje znaczny spadek napiecia w układzie zozruchu - zanikajace napiecie powoduje że cewka bendiksu "puszcza"...
Właśnie chodzi o to, że kontrolka nie gaśnie. Tu jest właśnie problem, że ona cały czas się świeci. Wyczytałem w tym poście, że ona ma być podłączona do D+ (w moim przypadku na wsówke) i do jednej nóżki kontrolki, a drugą nóżke do plusa, ale jak silnik odpali to ma plus ma zniknąć. Może być to podłączone pod przewód np ten który idzie od małej srubeczki...
Centralny zamek-odpięty kabel gdzieś. A klakson-spróbuj opuścić kierownice niżej i zatrąb(lub wyżej).
Witam wszystkich użytkowników. Chciałbym w moim temacie z góry prosić o wyrozumiałość gdyż nowym użytkownikiem jestem. Mój problem dotyczy polonez Caro plus z 2002 roku z silnikiem 1.6 GSI. po wymianie swiec i regulatora napiecia podczas odpalania polonez cos pyknęło w okolicach stacyjki i samochod pomimo krecenia nie odpala. Dźwięk pompy w bagazniku...
Jeśli to stacyjka to wystarczy włożyć kluczyk przekręcić zapalić światła i poruszać kluczykiem jeśli będzie widać reakcję świateł na ruszanie kluczykiem to sprawa rozwiązana.
Witam, czy ktoś może mi powiedzieć co jest przyczyną, że lampka sygnalizacyjna immobilajzera co jakiś czas podczas jazdy zaczyna migać po czym gaśnie? Nie znalazłem nic na ten temat w instrukcji. Próbowałem zmieniać kluczyk na inny, ale dalej jest tak samo, a więc rozkodowanie kluczyka odpada.
Na tej aukcji kupiłem : http://allegro.pl/alternator-polonez-car... Najpierw wszystko podpiołem identycznie jak ten od malucha. Czyli + kablem od rozrusznika i wzbudzenia od kontrolki. Ledwo przyłożyłem kleme i po chwili pojawił sie dym. Nawet nie włożyłem kluczyka.
W kostce od stacyjki jest brązowy przewód, zasilanie z akumulatora, podłącz do niego żarówkę reflektorową i do masy. Na tym przewodzie ma żarówka się świecić bez kluczyka w stacyjce. Na dwóch przewodach jest prąd po przekręceniu stacyjki i na jednym jak kluczyk jest w pozycji rozruchu.
Masz urwany kabelek koloru biało-czarnego.Masz dwa wyjscia - albo podpiac do masy ten biało-czarny kabelek(z prawej strony na zdieciu),albo leciec po tym biało-czarnym kabelku i szukac złączki,do ktorej jest on podpiety.Z tej złączki poleci miedzy innymi też kabelek biało-czarny,ktory jest przykrecony do masy.To własnie on jest powodem twoich zmartwien.Powinien...
Sprawdź czy działają inne kluczyki . Jesli nie to posypał sie program w immo , często wystepuje w Polonezie przy odlączaniu akumulatora . Gdyby co mogę zgrać immo i sterownik .
Przy alternatorze są dwa kable gruby do aku i cienki na wsuwkę zdejmij go z alter. kluczyk na zapłon i dotknij do masy jak zaświeci to żarówka/instalacja ok a alternator do roboty Objawy o których piszesz wskazują na brak ładowania Alternator wzbudzany jest właśnie przez żarówkę Jak jej niema alter.nie ruszy
Witam serdecznie. Mam male pytanko, w passatach po wyłaczeniu kluczyka, ale pozostawieniu na światłach ( właczony przełacznik swiatel mijania) swieca sie światła pozycyjne. Jak zrobic aby te światła sie nie świeciły. Po prostu chcialbym zostawic właczony przelącznik, a swaitła mijania zapalały by sie po przekreceniu kluczyka np tak jest w polonezie....
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Wygląda na wyrobioną wkładkę elektryczną w stacyjce.Spróbuj włączyć zapłon i poruszać kluczykiem jeżeli kontrolki zgasną to wiesz gdzie usterka.P
Witam. Postanowiłem zrobić odpalanie na "kluczyk" w swoim ciągniku sam. Mam już akumulator, koło zębate i rozrusznik od Poloneza. Co jeszcze będzie mi potrzebne? Jakieś przekaźniki lub coś podobnego? Dziękuję za pomoc.
Kwestie bezpieczeństwa pomińmy w dyskusji, bo ile rozwiązań, tyle zdań - Jedni uważają że stary Polonez lepszy bo w nowym BMW można kluczyk skopiować - jak ktoś zna się na rzeczy to z alarmem na "PIN" też sobie poradzi, także jest to temat rzeka - skupmy się na tym czy jest do zrobienia to o czym pisałem ;)
A jak pompka zasilająca?? Sprawdzałeś?? Przekręć kluczyk i słuchaj czy słychać coś przy zbiorniku paliwa. Jeśli nie to może to być pompka. lub brak jej zasilania. (bezpiecznik, kable.) Jeśli słychać to może filtry paliwowe. Kiedy ostatnio je wymieniałeś?? Czy w momencie jak nie chce odpalic jest iskra?? (może kostka stacyjki szwankuje:)
Witam. Być może było już to poruszane na forum akle nie moge znalezc. Jak przepiąc instalację w VW Passacie B3 1.9 D tak aby światła mijania oraz postojowe po wyłączeniu kluczyka gasły. Tak jak to jest w polskich polonezach na przykład. Jak to jest zrobione że zostają czy jest przełączane w stacujce czy jest dodatkowy przekaźnik?
Witajcie. Jak napisał "wojosu" to masz dwa przekaźniki i jeżeli trafi ci sie taka sytuacja co opisywałeś ,to posłuchaj czy któryś z przekaźników zadziała . Jak tak to połowa sukcesu , bo sterownik się odezwał i najprawdopodobniej żyje , a jak nie ,to pewnie brak zasilania lub dobrej masy. Pewnie jak sam zauważysz ,to po przekręceniu kluczyka w stacyjce...
Witam. Ostatnio po długiej przerwie próbowałem odpalić swojego Poldka 1.6 GSI i cały czas nie idzie wyłączyć fabrycznego immobilizera. Znajomy mechanik stwierdził,że może bedzie trzeba wymienić immobilizer i komputer. Niestety koszt naprawy wyniósłby około 2tyś. zł. Czy można w jakiś sposób ominąć ten immobilizer bez wymieniania czego kolwiek?? Bardzo...
A masz taki moduł zapłonu który jest na rysunku co ci wysłałem to wszystko jest opisane wystarczy powiększyć obrazek . Jeśli masz dodatkowy kabel czarny to masa na moduł pod śrubkę a czerwony to sprawdź czy jest na nim napięcie cały czas 12V czy dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycji zaświecenia się kontrolek? A ten zielony .Sprawdzisz jak zapali...
Co do umieszczenia centralki to nie jest do niej taki trudny dostep.Przerabiałem ten temat w sobote. Dostanie do centralki zajeło mi ok 10 min ( a robiłem to po raz pierwszy).Wystarczy odkrecic ten dolny plastik od strony kierowcy. Sa tam 4 wkręty.Dwa od dołu, jeden od strony drzwi i jeden ukryty pod zatyczką wolnego gniazda (obok przełącznika swiateł...
Trudno mi wnioskować na podstawie zachowań Poloneza co się psuje, ale jak nie chciał zapalić szkoda że nie wykonałeś jakiegoś pomiaru zwykłą probówką czy w czasie kręcenia rozrusznika jest zasilanie na moduł zapłonu. Bywa dość często w Polonezie, że w położeniu kluczyka na rozruch stacyjka nie podaje prądu na zapłon. Kontrolki na tablicy będą się świecić...
witam kolegów mam pytanie czy na pompie paliwowej po załączeniu zapłonu powinno być napięcie, pompa jest sprawna ale ni chodzi po przekluczeni kluczyka w stacyjce
Jak sie uprzesz podłącz plus zamiast do aku to pod +15. Właśnie po kluczyku ma oznaczenie 15 pisałem wcześniej Zobacz sobie wyłącznik czasowy ewz-10 z poloneza i z nim po kombinuj jak się tak upierasz na to doświetlanie abo poszukaj gdzieś plusa który pojawia się po włączeniu webasto i podłącz go pod ten kabel co idzie od modułu dziennych do świateł...
Pojawił się problem, multimetr mi padł od mrozu, więc nie pomierze sobie nim niestety. A może lepiej odłączyć cały wtyk od centralki? Alarm nie miał połączenia na odcięcie zapłonu ani pompy paliwa, reagował tylko na włożenie kluczyka do stacyjki i otwarcie maski oraz dźwięk, po za tym nie ma też blokady drzwi, bo nie mam CZ, więc może odpięcie dałoby...
najlepiej podmien w skrzynce jest kilka takich samych. bodajze od klaksonu jest taki sam nie pamietam . czy po przekreceniu kluczyka slyszysz pracujaca pompe 2-3 sekundy ?
Panowie czytajcie uważnie posty. Co z obrotomierzem?? Akumulator sprawny, elektrozawory też , wtrysk, przewody paliwa. Najgorsze jest to , że nie wiem kiedy nasępny raz będzie , ale sprawdzę kierunkowskazy i nadmuch sam jestem ciekawy. Mnie to też wygląda na brak prądu w jakiejś gałęzi, tylko dlaczego po włączeniu ponownym kluczyka samochód jedzie dalej?
Nie można wyłączyć normalnie silnika kluczykiem (cała czas pracuje) tylko należy to robić razem z wciśniętym hamulcem. polonez gli 1.6 immobilajzer fabryczny
Mam problem z odpaleniem poloneza 1.6 MPi. Niekiedy (nie zawsze) po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się co prawda kontrolki, ale rozrusznik nie działa (jest cisza). Zdarza się to w różnych okolicznościach, nie ma reguły. Czasami rano, przy pierwszym odpaleniu, a czasami niespodziewanie po dłuższej jeździe w mieście. Siedziało już nad tym kilku...
Ok zmienię kable, a jeszcze jedno pytanie jeśli nie mam kabla żółtego od wiazki kabli z instalacji, a chcę podpiąć pod zapłon, to jak to mam zrobić, gdzie podpiąć kabel aby był prąd dopiero po przekręceniu kluczyka? Chodzi o samochód polonez atu plus, ponieważ tam są tylko dwa kable czerwony i czarny a nie ma żółtego.
a niemozesz przykleic "resztki" kluczyka na kropelke?? ostatnio odpalalem swojego poloneza na kable ale to rozne auta niewiem jak to sie ma w CC ale wystarczy odpiac kostke 4 kable w kupe 3 wsadzic w "dziory" a czwartym zwieramy i odpala:) blokade mozna zdjac przez odkrecenie tego plastiku na kolumnie kierowniczej i odkrecic to ustrojstwo z kluczykiem...
polonez czerwony kluczyk chłodnica polonez polonez chłodnica kluczyk mercedes rozebrać kluczyk
zapalona kontrolka scania ustawić zaworów ursus silnik smart fortwo
reset pilota szybkość internetu netia
Konfiguracja AVRISP mkII w Eclipse IDE Wpływ niedokręconej żyły miedzianej na sygnał DVB-T2