sprawdz przewód od modułu do aparatu.zdejmij kopułkę i pociągnij za te kabelki biały i czarmy czy nie są przerwane przy wsówkach. 92 TO GAźNIK
Jest to typowa usterka w Polonezach - moduł pada. Przyczyn ciężko się doszukać - może być wina cewki, przewodów lub zdejmowania fajek ze świec przy pracującym silniku (nie wolno tego robić). Z reguły jednak wymiana (niestety drogiego) modułu rozwiązuje problem.
Witam! Na stronie fsoautoklub.pl w dziale warto wiedziec, jest schemat elektryczny poloneza z tym modułem i tam własnie są rozpisane wyjścia. pozdrawiam bialywht
Witam Koleżaneczkę ! Jeżeli mnie pamięć nie myli jest to mikroprocesorowy sterownik prędkości wycieraczek9Zazwyczaj umieszczony po lewej stronie pod deską , na grodzi) Programowanie odbywa się tylko na pierwszym biegu ! Włacz 1 bieg. Pyrzyciągnij dźwignię do kierownicy, odczekaj max 16sek, przyciągnij jeszcze raz.Wycieraczki będą bujały się w odstępach...
W tych polonezach typową wadą były przewód łączący aparat z modułem oraz ceweczka w aparacie rzadziej moduł i tu bym szukał przyczyny.P
W czasach gdy naprawiało się te samochody wyprowadzałem kable od cewki impulsatora z aparatu i montowałem moduł z dużego Fiata/Poloneza gdzieś w okolicach cewki WN
Tak na początek-przewód pomiędzy rozdzielaczem i modułem.
No i trochę wysiłku nie zaszkodzi http://mfk126p.nazwa.pl/viewtopic.php?t=...
lesia napisałeś "Wymieniłem cewkę zapłonową ale to nie cewka.Został tylko moduł Zanim wymienisz moduł to sprawdż cewkę w aparacie czy ma przejście (podczas pomiaru poruszaj lekko kablem pod aparatem zap.).dość często przełamuje się ten kabel.
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Cewki i moduł przeważnie padają w wyniku przebicia na kablach WN . Dbaj o kable i świece to nie będziesz miał kłopotów z modułem .
Szyby w polonezie nigdy nie należały do lekko chodzących. W tym module obowiązkowo wymieniłbym to złącze, które niespecjalnie się nadaje do przenoszenia takich prądów na dłuższą metę. Jak zdemontujesz przekaźniki z modułu i zamontujesz większe o tej samej konfiguracji, to pomiar spadku po domknięciu napięcia zostanie zachowany. Tak swoją drogą, to bł...
Tak,pod warunkiem że transoptor jest w układzie dioda-fototranzystor
WN do wymiany, obstawiam zespół cewek lub moduł zaplonu.
najlepiej miernikiem
Zaczął się sezon na te moduły, najlepiej zamienić cewki i wtedy widać czy moduł padł. Należy wymieniać: świece, kable, cewki i moduł - na jednym paragonie by w razie przy nie sprawności modułu (np po 1000km) uznali reklamacje...
Nie mam tego opornika, zostały tylko kawałki drutu. Było to około pięciu-sześciu zwojów drutu - wyglądał jak cewka powietrzna - może to była cewka? - , na zdjęciu umiejscowiony był ten element tam, gdzie jest narysowane takie "m". Obok jest miejsce na kondensator elektrolityczny 100 µF /16 V. Uległ on zniszczeniu. Możliwe, że stanowi tylko jakieś...
Kupisz i oryginalny ( Bosch, Ducellier, Magneti Marelli), kupisz i zamiennik. Można też zamontować od poloneza.
Że z odpowiednią cewką jeździłby jeszcze lepiej, lepiej palił w zimie itp.
Przełączniki szyb w samochodzie w pozycji spoczynkowej zwierają do masy oba bieguny silniczków, musisz rozciąć kabel pomiędzy silniczkiem a klawiszem (ten, na którym pojawia się + przy domykaniu) i tam się wpiąć z modułem. Trzeci styk przekaźnika zwiera przecięte przewody gdy moduł jest nieaktywny
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
ale który moduł-od poloneza z aparatem zapłonowym,czy moduł od poloneza na wtrysku?
Czy dolegliwość nasila się w wilgotne dni :?: jeśli tak to zwykłe objawy wyeksploatowanych kabli WN, rozdzielacza i świec. Najlepiej odpal go wieczorem i zaglądnij pod maskę czy iskry nie skaczą sobie po silniku, jesli skaczą to wiesz co jest przyczyną
ta balonika, ciekawe gdzie ma szukac aparatu zaplonowego w polonezie na wtrysku,aparat w polonezie występował na gażniku tylko,najprędzej to moduł bo tam są 2 cewki,raczejnie padły 2 na raz
Ponoć można dostawić do tego aparatu moduł zapłonowy od poloneza i działa to poprawnie. Skoro ten i tak padł, to można spróbować.
Ty masz aparat zapłonowy na wałku rozrządu (jak na zdj. w 1 poście), czy w bloku silnika ?. Ten od passata będzie pasował tylko w tym drugim przypadku Moduł od poloneza nie będzie współpracował z czujnikiem halla, musisz gdzieś zdobyć moduł tsz (golf mk II, passat b2 i inne vw z lat 80)
Sprawdź taki zielonkawy przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego
Moduł zapłonowy oryginał czy podróbka?
Witam. Potrzebuje opis wyprowadzen modulu zaplonowego poniewaz nigdzie nie moge znajsc.Mam niby schemat poloneza ale nic mi to nie pomoze poniewaz na module nie mam podpisanych nog. Wiem ze sa dwie kostki jedna dwojka ktora idzie do czujnika a z trojka mam problem. Za pomoc dzieki. Pozdrawiam
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
czy ktos wie jak zdjac blokade obrotow z modulu od poloneza teraz wkreca sie do ok 6000 obr a potrzebuje ok 12000 obr oczywiscie niechce tak wkrecac poloneza
Tu pewnie jest czujnik indukcyjny więc moduł od starego poloneza albo opla na gaźniku i cewka. Niestety nie potrafię powiedzieć czy czujnik będzie dawał odpowiedni sygnał (chodzi mi o dopasowanie napięcia) do modułu i czy to zadziała - podłączysz to będziesz wiedział.
:roll: Czy GL-118 to nie jest przypadkiem moduł zapłonowy od poloneza? Coś mi się kojarzy, że gdzieś widziałem opis jak go wykorzystać... Znalazłem: http://skoda3city.dobis.pl/?strona=warsz... Pozdrawiam Andy
Witam. Jeżeli jest przerywacz indukcyjny to powinien współpracować z modułem zapłonowym z poloneza. Moduł ten wymaga zasilenia go napięciem 12V.
Fabryka ustawia przerwy na swiecach 0,6 silniki starszego typu{przerywacz w aparacie} 0,7 w instalacjach zmodulami elektronicznymi ma byc 1mm ja osobiscie mam 0,9 i wszystko jest ok!
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
A może byś tak poszukał w googlach. Mam linka ale żeby nie łamać regulaminu wyśle ci na pw Pozdr.J.
To zapłon o wyzwalaniu magnetorezystancyjnym, jak np polonez-elektronik lub Fiat Uno.
Do modułu poloneza potrzebne jest bezstykowy aparat zapłonowy.Jaki to motor?
-stacyjka -moduł -osławony kabel łączący aparat z modułem -cewka nadajnika impulsów ( w aparacie)
zabezpieczony darlington NPN.Typowa usterka tego modułu-brak zapłonu w 2 i 3 cylidrze.Moduł łatwo naprawialny,około 1,5 godziny wystarcza. Zrobiłem ich juz około z 500.
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Schematu nie mam,ale w modułach zapłonowych POLONEZ-a najczęstszą usterką jest przepalenie diody na (+) zasilania.
Może. Ale to trzeba znać model alarmu. Jak nie ma, to można alarm wymienić na taki, który posiada takie wyjście. ale dysponujesz też sygnałem "zamknij" centralnego zamka, z którego można wysterować dodatkową czasówkę, a z niej podać sygnał na domykanie. Przy odrobinie sprytu można nawet wykorzystać czasówkę oświetlenia kabiny, choćby z poloneza...
Skoro jest w nim gaz,to czy czasami parownik i przewody z płynem chłodniczym do parownika nie są koło modułu?
Mialem taki sam problem i co się okazało ,po skręceniu modułu na trzecią srube występował bląd .Także popuść podstawę modułu żeby nie występowały napręzenia.
Nie wystarcza sam ECM, musiał byś jeszcze wymienić immobiliser i kluczyk. A tym błędem nie zawracał bym sobie głowy. Moduł QDM to poczwórny wzmacniacz.
Koledzy a co może być w 1.6GLi lecz na boschu??ma iskrę na 1 i 3,a 2 i 4 jak zaczynam kręcić to jest i po chwili zanika?
Od Poloneza podejdzie moduł GL118. Podłączenie znajdziesz w Google. Zakładałem taki do Toyoty, bo za oryginalny wołali siedem stówek. W aparacie była cewka impulsatora, nie halotron.
A próbowałeś coś z modułem zrobić bo tylko to mi przychodzi do głowy
Witam! Chciałbym zainstalowac moduł zapłonowy od poloneza w garbusie!! Czy jest to mozliwe , jezeli tak to prosze o jakies wskazówki jak tego dokonac!!!
Tam gdzie przedmówca powiedział, że jest niepodłączony należy podpiąć masę - dla pewności. Nie zawsze masa przez obudowę jest wystarczająca. Pozdrawiam.
Kolego po pierwsze czy ci pali bezpiecznik 15A od modułu i cewek? Tak , NIE?
Witam posiadam zuka 82 rok mam problem ze zlokalizowanie modułu nie wiem czy w tym roczniku występuje u kolegi jest moduł obok zbiorniczka wyrównawczego u mnie go brak nie ma też charakterystycznego niebieskiego kabelka jak w polonezie.
Chciałbym wysterować taki moduł (Polonez lub Cienki) zewnętrznym generatorkiem powiedzmy 100Hz. Czy ktoś ma sprawdzony patent? Jaką muszę zapodać amplitudę i polaryzację, bo wiadomo w oryginale z cewki w aparacie przychodzi impuls +/-
Kolego nie zagłębiaj się, jedź na szrot i podmień moduł
Uszkodzony moduł.
Czy to polonez, może moduł, niezła metoda wymieniam , aż trafie.
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
W polonezach z przerywaczem był niestety inny obrotomierz.W Caro sterowanie jest z modułu. Dodano po 6 Zobacz jeszcze na [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Witam, czy jest możliwe sprawdzenie w warunkach domowych modułu zapłonowego Abimex (polonez 1.6 GLI)?? Samochód zachowyj esię jakby chodził na "2-ch garach"
Nie będzie to działać.
Kupiłem do starego malucha silnik od eleganta, który nie ma aparatu zapłonowego.Czy moge w miejsce orginalnego modułu od malucha <elegant> założyć moduł od poloneza i podłączyć do czujnika i do cewki zapłonowej?Czy to będzie działać?.
no nie przesadzaj.40-45 zł nowy moduł do poloneza. Najlepiej Jezpol.
zwykła podwójna cewka boscha, taka jak w polonezie nawet. Moduł można naprawić.
Kolego elektrit.Bardzo chcę pomóc koledze i jestem cierpliwy.Nie każdy posiada takie ogromne doświadczenie jak Ty i czasami trzeba dużo więcej informacji.Tym bardziej, że ten moduł jest naprawdę nieźle schowany.Serdecznie pozdrawiam.
Taki manewr może spowodować złą prace przerywacza.
Cewka od poloneza,ale nie elektronika Typ BE200B lub 4232 (zdaje się...)
a jak wyglada sprawa swiec, kiedy ostatni raz byly wymieniane?
Gdzie szukać alarmu w Polonezie. Limuzyna wyje i nie daje się uruchomić.
Do modułu dochodzi stałe zasilanie ,pod schowkiem są bezpieczniki skrajny to właśnie moduł ale jak będzie przepalony to zwarcie na module.P
Też miałem podobny problem - podkładka drugiego modułu i grało . Poobserwuj też sygnał z czujnika wału ( szczelina )
Zazwyczaj to byłą wina aparatu zapłonowego, albo naderwany zielony przewód łączący aparat z modułem albo coś przeciwciężarami regulatora odśrodkowego ( wyciągnięte sprężyny).
pewnie że moduł.
Lata temu w czasopiśmie "Elektronika dla wszystkich" było opisane jak podłączyć moduł od Poloneza, do przerywacza, by sterował cewką zapłonową. http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewt...
http://obrazki.elektroda.pl/4379440800_1... Dodano po 16 W tych Polonezach niekoniecznie wysiadają cewki czasem uszkadza się moduł zapłonu lub impulsator w aparacie zapłonowym a przeważnie jego kabel łączący się z modułem zapłonu.
Kolego teoria, teorią, a z praktyki się żyje i bardzo dobrze byłoby gdyby jedna z drugą szły w parze. Ja w swoich polskich samochodach (maluchy, fso1500 i polonezie) na zimę zmniejszałem przerwę na świecach do 0.5-0.6 mm, a to wszystko dlatego, żeby zimą przy ciężkim rozruchu nie męczyć za bardzo akumulatora. Przez zmniejszenie przerwy tworzyłem lepsze...
Witam Polonez 1,6 GLI Mam problem z modułem sterowania wycieraczek w polonezie caro plus. Wycieraczki same się włączają. Nie działają pozostałe stopnie przy wyłączniku. Potrzebny jest schemat modułu i co w nim pada. Pozdrawiam Andrzej
Mam kod uszodzenia 93-(USZKODZENIE CZTERODROŻNEGO MODUŁU STERUJĄCEGO(QDM))-dopisek"W systemie MPFI dla FSO zastosowano sterownik QDSM,który steruje lampką kontrolną silnika oraz sygnałami ECM do Immobilajzera.Gdzie tego szukać :?:
Nie cewkę ale moduł zapłonowy.
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
Niebieski zasilanie brązowy z modułu
Poszukaj z GLE, co prawda miał moduł, ale to to samo. Ale teraz powiem ci w zaufaniu, ale nikomu nie powtarzaj-lepszy będzie z dużego fiata.
Czy zasilanie modułu Abimex w polonezie, czyli przewód biały z czerwonym paskiem jest odłączane po wyłączeniu stacyjki? Według schematu w książce jest ono na stałe ale schemat ten źle podaje opis przewodów do Abimexu. A w tej chwili po wyłączeniu stacyjki z kluczyka, silnik zachowuje się jak rozgrzany maluch. Dostaje jeszcze kilku zapłonów. Jeśli zasilanie...
każdy klucz matka jest przypisany do danego modułu immo. musiałbyś dostać klucz razem z modułem a to może być trudne. niestety kody się nie powtarzają.
załączyłem kody diagnostyczne do monowtrysku
Sprawdź czy na module masz stałe zasilanie i czy masz dobre bezpieczniki pod schowkiem.P
Wielu zapewne znany jest schemat 'blokowy' elektronicznego ukladu zaplonowego czyli generator impulsow + modul + cewka. Moje pytanie jest takie. Czy istnieja jakies sprawdzone konstrukcje modulu elektronicznego ktore osiagaly by w efekcie wieksza energie iskry niz np ten modul spotykany juz w samochodzie dajmy na to polonez/125p (gaźnik) ??
Wada konstrukcyjna. Jeden tranzystor się przegrzewał. Ja podmieniałem kiedyś klientowi z używek i dopiero czwarty okazał się sprawny. Usterka jest zazwyczaj ta sama - pad tranzystora od cewki 2 - 3.
W samym silniku sa przekaźniki i jest moduł sterujący.
Witam Przypnę się do tematu. czy ma ktoś schemat tego modułu? albo mógł by mi podać jaką wartość ma rezystancja jednego z rezystorów w tym module, ponieważ widzę że jest spalony a nie jestem w stanie odczytać kodu paskowego. Pozdrawiam
To zastosuj moduł od Poloneza lub od Skody Faworit.Zasilanie tych modułów jest 12VWłaśnie w tych modułach ceweczka zbiera impulsy i przekazuje do modułu.
3 pin we wtyczce modułu jest wolny, wtyczki są różne, żeby nie pomylić się przy podłączaniu. Ten moduł musi mieć pewną masę na obudowie, inaczej nie będzie działał poprawnie. Ja bym zerknął do aparatu zapłonowego, czy kabelek od impulsatora się nie przełamał (stały numer w polonezach)
Około 800om.
Przewód łączący aparat zapłonowy z modułem.
E nie jest tak źle, na dwu jeździli np polonezami jak im moduł padł. Owszem, katalizator był gorący jak piec hutniczy. Piszę żeby odpiął wtryskiwacz, żeby nie wstrzykiwał paliwa, po co ma rozrzedzać olej?
dokładnie
Panowie nie krytykujcie, napisałem że rozwiązanie dla pytających o tą przeróbkę. Sposób jest opracowany 5 lat temu w warunkach polowych kiedy oryginalny moduł kosztował przeszło 300 zł i był na zamówienie. Moduł z poloneza kosztował 35zł i można go było kupić na każdej stacji benzynowej. Panie Elektrit, w tym modelu fiata przewód nie jest ekranowany,...
Niech poldon najpierw sprawdzi czy wałek aparatu się obraca . Może zerwał mu się pasek rozrządu a on wymienia moduły zapłonowe .
moduł polonez moduł wycieraczek polonez sprawdzić moduł polonez
programowanie bramy normstahl wektor napięcia komunikaty avast
Sterownik BCU w John Deere 5720: Funkcje i Zarządzanie Wideorejestrator wyłącza się podczas jazdy - przyczyny i rozwiązania