Tu potrzebny jest układ sporej mocy - prąd 1-2A. Najlepszym sposobem będzie źródło prądowe, które stabilizuje prąd (na wartości odpowiedniej dla taśmy LED) regulując napięcie jej zasilania. To źródło musi być tak skonstruowane aby min. spadek napięcia na nim był jak najmniejszy - aby w sytuacji gdy napięcie w instalacji spadnie do ok. 12V taśma jeszcze...
Nie ma z tym kłopotu, jest to system z tzw. iskrą traconą. Iskra zawsze pada w tych cylindrach w których tłoki wznoszą się i opadają razem, tak jak wykorbiony jest wał, a więc 1-4 oraz 2-3, jak w jednym padnie w suwie pracy to w drugim w suwie wydechu. Ważne, abyś sobie znalazł tylko parę, dwa skrajne idą na jeden bank tłoków czyli 1 i 4, nie ważne...
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Na kierownicy nie ma być napięcia bo sygnał sterowany jest minusem.
Racja jest tam termistor i włącza on szybe automatycznie ale MUSI sie równiez ona właczać ręcznie po nacisnieciu przycisku - warunek trzeba to robić na odpalonym aucie ( 30 sekund od zgasniecia kontrolki ciśnienia oleju)
Za schowkiem masz 2 bezpieczniki, jeden od zasilania sterownika, drugi od pompy, jak nie pojawia się tam napięcie, to szukaj pomiędzy nim a stacyjką (włącznie z kostką stacyjki)
zacznij od przekazników świateł czy dochodzi do nich napięcie
Czyli problem jest głębszy i nie wiem czy da radę Kolega to wykryć. Bo jeśli napięcie na cewce i module jest, a żaróweczka nie miga - przyczyną może być czujnik obrotów bądź sam moduł. Najpewniejszym sposobem wykrywania "w domu" takich awarii to podmiana części z drugiego, sprawnego i stojącego obok ( :D ) Poloneza. Kupowanie aż się "trafi" jest zbyt...
Ja natomiast sprawdziłbym pasek i ewentualnie wymienił.Czy napięcie mierzone na alternatorze czy akumulatorze?
tak jak napisał kolega , ladamaniac , to BYŁ warystor sprawdż napięcie ładowania
Nura pod schowek i są tam 4 bezpieczniki.
Korekta 3V- R434, napięcie 25V-R433. Korekta częstotliwości na wskaźniku wychyłowym R435, tylko po to, by wskazówka wychylała się w pełnym zakresie. :D
Miałoby to sens tylko w jednym wypadku: 126 ma dużą odległość alternator-akumulator i cała reszta instalacji, z czego wynikają spore straty napięcia, i gdyby Kolega zamierzał poingerować w wysokość podawanego napięcia. Wówczas owszem, regulator od Poloneza - ale mechaniczny z możliwością regulacji. To rozwiązanie zaś nie ma najmniejszego sensu: oba...
Brak masy,Sprawdz polaczenia do masy No i uzwojenie wirnika oczywiście.pozdr. I regulator napięcia
opornośc każdej gałęzi to około 60 om,silniczek mozna sprawdzić w samochodzie zwierając styki A i B gniazdka diagnostycznego,jak przy odpytywaniu pamięci usterek,ale nie wymontowywac go ,mo moze po prostu za daleko wysunąć trzpień,i tak go słychać.Do sprawdzania na "na stole" służy specjalny przyrządzik,ja stosuje to: http://www.jacekgrabowski.pl/wlasne.htm#...
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Najlepiej to daj gaz do dechy i wtedy zciąg kleme bo na wolnych obrotach to alternator może jeszcze przeżyć. A potem zapraszam bo ładowania napewno nie będziesz miał a moze jeszcze czegoś. ps: za to właśnie kocham to forum im więcej doradców to wiecej roboty
Musi być do masy.
Czy to chodzi o poloneza?
W książce od poloneza jest tak. http://obrazki.elektroda.net/96_12460517... ps. Przepraszam za jakość foto ale robiłem tym co miałem pod ręką.
Układ czasowy przerzutnika wyzwalany podaniem masy. Zresztą na rysunku poglądowym widać - w stanie spoczynkowym oba przekaźniki zwarte do masy. Po pobudzeniu z któregoś przerzutnika przekaźnik przełącza na zasilanie. Po czym, po chwili z powrotem powinien opaść.
masz problemy z wysokim napięciem lub czujnikiem na wale korbowym
Wyglądają jak w Polonezie ,bo są to takie same żarówki. Żarówki bezcokołowe 12V. Sprawdź napięcie na zaciskach zasilających listwę. Koniecznie !!!!!!!!! Podaj wynik.
Czy moze to być spowodowane niesprawnym regulatorem napięcia Zdecydowanie nie ! Regulator napięcia nie jest powodem zwarć i przerw w obwodach oświetleniowych .
Na bank stacyjka.
jak wbudowany do cholery, nie opowiadajcie pierdół, ok?
Witam! Pracuję nad pewnym układem do zamocowania w Polonezie i mam w związku z tym kilka pytań. 1) Jak wygląda przebieg impulsów wchodzących do obrotomierza w Polonezie? 2) Jaka jest amplituda napięć tych impulsów oraz maksymalne napięcie tam występujące? 3) Jaka jest maksymalna obciążalność prądowa tej linii? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
Witam. Jakieś dwa tyg. temu zamontowałem do mz regulator napięcia od poloneza bo z oryginalnym regulatorem na włączonych światłach motor po 5 min już gasł. Z regulatorem od poloneza napięcie dochodziło max. 14vi było ok. Pojeździłem około 2 tyg. po czym motor zaczął przerywać na wysokich obrotach. Chciałem sprawdzić jakie jest napięcie na akumulatorze...
Chyba alternator do wymiany ladowanie pod obciazeniem na wolnych obrotach ok 12,5v na obrotach roboczych ok 13 a to chyba za malo 12,5V to brak ładowania. Zmierz napięcie na śrubie alternatora oraz na wtyku od wzbudzenia.
i napewno będzie dobrze? nieuszkodze alternatora? szkoda by było bo to nowy alternator. regulator też jest nowy niedawno kupiłem ale sie zatarły łozyska mysle ze niebędzie problemu z przymocowaniem regulatora
nie ten rocznik tzn model.powinni wymienic w sklepie.ewentualnie mozna przerobic
Regulator napięcia - nie szczotki....
Wiadomo, że chodzi o napiecie rozruchu ze stacyjki. Jest to napięcie na kostce, czy nie ma? Tu masz schematy do Poloneza, szukaj: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Powiedz tylko czy masz jakikolwiek regulator (od innego auta) a jak nie to jakki chciałbyś wykożystać.(od 126 jest najtańszy ok. 20 zł). Dodano po 10 prey zasilaniu gdy jedna szczotka jest do masy zstosuj regler od fiata125-poloneza
Buduję sobie samochodzik "rurowca" mam silnik od Poloneza. Problem mam z podłączeniem regulatora napięcia, pudełeczko ma zaciski "15" i "67" powiedzcie co pod nie podłączyć.
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
mam problem z polonezem mpi,napięcie ładowania wzrosło do 50V w skutek czego przepalił się komputer. próby łatania ścieżek nic nie dały.Wiem że komputera używanego się nie założy,ponieważ imobilajzer jest zakodowany do starego komp. wymiana całości jest bardzo kosztowna Dowiedziałem się że można wyczyścić używany komp.lub odłączyć w nim imobilajzer...
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia. Znajduje się na alternatorze i jest przykręcany śrubkami. Wymiana nia nastręcza żadnych problemów. Koszt do 20 zł. Wymień jak najszybciej, ponieważ możesz uszkodzić aku i wiele innych rzeczy. Pozdrawiam
Podmień regulator napięcia.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
właśnie do nózek diody bez posrednio załozyłem konektory próbowałem na dwóch różnych diodach to samo dobra daje sobie spokój zamawiał regulator od poloneza
Kolego zastosuj przełącznik silnika dmuchawy powietrza od poloneza nowy typ z elektroniką działa idealnie i kosztuje grosze
jak w temacie szukam schematu . regulator bardzo popularny stosowany m. in. w fiatach polonezach itd.
Musiałbyś ustalić dlaczego masz tylko 13.8V widocznie masz uszkodzony stojan i podnosząc napięcie ładuje cały czas wysokim natężeniem prądu.P
Polonez z silnikiem Rovera ma alternator produkcji Lucas (Magneti Marelli).Nie myl z Polskim Elmotem
Pewnie napięcie będzie miał ponad 15v. Miałem podobny przypadek i była padnięta jedna dioda. :D
Miałem podobny przypadek - akumulator gazował i ubytek elektrolitu (wody). Tyle że w polonezie. Regulator napięcia był w porządku. Na jednej diodzie wzbudzenia była przerwa.
Kolego mam takie alternatory o oznaczeniu A124F2 -14V44-A53 i A124F-14V44-A53A i z pewnością są to alternatory 9 diodowe.Były i są montowane, nowy typ Żuka,ciągnik Ferguson,Polonez.
Słychać pompkę bo sieje zakłócenia do instalacji. Pewnie masa wzmacniacza podłączona na masę w bagażniku. Możliwe że się coś dzieje z alternatorem, podaj dokładne wartości napięcia, gdy nie pracuje silnik, gdy pracuje bez obciążenia, i z obciążeniem, mam tu na myśli odbiorniki elektryczne w samochodzie. Może winny jest wzmacniacz, który nie filtruje...
Witam ! Mam takie pytanie. Czy możliwa jest naprawa regulatora napięcia ? Alternator to chyba dosc standardowy fordowski LUCAS(Magnetii Marelli), zamontowane w polonezie 1.4. Napięcie przy obciązeniu to kolo 13-13.5V. Regulator jest zintegrowany ze szczotkotrzymaczem i szczotkami, szczotki są jeszcze w całkiem dobrym stanie. Wiem , ze niby regulator...
Witam. Wie ktoś jak poprawnie podłączyć regulator napięcia od poloneza (9d) do MZ etz 250? w regulatorze są wejścia 15 i 67: 67 podpinam pod wzbudzenie, czyli Df na alternatorze..? 15 pod 61 na prostowniku z przewodem od kontrolki razem..? D- na alternatorze, do obudowy regulatora przymocowanej do ramy MZ? i ten gruby kabel idący od D+ na prostowniku(...
Kabel niebieski ( za skrzyką,od bezpicznika,lub przekaźnika pompy ) przeciąć i w obwód wbudować przekażnik 541 (styki 30 i 87a-normalnie zwarte).Cewkę zasilać z elektrozaworu na parowniku (kable przeważnie niebieski i czarny) Idea jest taka że jak zawór dostanie napięcie (jazda na gazie) przekaźnik rozłączy obwód pompy.
Cześć.Powinien pasować one mają zbliżone parametry.
Witam Może masz '' głodne aku '' i wtedy potrzebuje więcej prądu do chwili naładowania . Chociaż normalnie było by do około 14,6 V ale i mówią że 15 V też nie szkodzi , czego lepiej unikać no chyba że głodne aku np. po uruchomieniu kiedy był duży pobór prądu . Pozdrawiam
Do wymiany regulator napięcia.
Zawór oparów paliwa ,wysokie napięcie.
Aby dostać się do diod musisz go rozpołowić. Alternator 9diodowy nowego typu jak wyżej napisane ten kabel który podłączony jest do masy to kabel od mostka wzbudzenia a te dwa kable to końce (uzwojenia wzbudzenia) najprościej kupić orginalny regulator napięcia, da się także podłączyć regulator od poloneza.
Oczywiście można zastosować z Poloneza typ, RA2/12.
Sprawdź regulator napięcia
Witam Stały + (30) na brązowym Rozrusznik (50) na czerwonym Po włączeniu zapłonu napięcie jest na wszystkich kablach oprócz czerwonego Można tez po włączeniu zapłonu podać napięcie do pojedynczej złączki na kablu idącym ze stacyjki do rozrusznika w pobliżu akumulatora Pozdrawiam
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
czarny zasilanie 12V,brazowy masa,niebieski wyjście.Przebieg prostokatny o amplitudzie zblizonej do napięcia zasilania.Wyjście typu OC.
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Jak mogę sprawdzić elektromagnes? Nie bardzo rozumiem co oznacza "brak sterowania"? Inaczej brak napięcia na kablu idącym od stacyjki do rozrusznika.
Parametry sprawdzałem wczoraj na Polonezie 1,6.Oto wyniki:wolne obroty,bez obciążenia-14,5V. Wolne obroty,włączone św.mijania,awaryjne,stop-13,8V. Obroty 2,5tys. obc.j./w. -nap 14,2V. Pomiar był dokonany na zaciskach akumulatora.
Zapchany układ paliwowy, filtr, rurki, a zacznij od sprawdzenia ciśnienia z pompki mimo że nowa, sprawdź napięcie na wtryskiwaczach jeżeli niskie sprawdzić cały układ zasilania, styki, bezpieczniki.
Pewnie polonez staruszek, przerywacz bimetal, wiązka zaśniedziała...Spadek napięcia w instalacji i mamy problem, pocieszę Cię,że jeszcze troszkę a po naciśnięciu dodatkowo stopu auto zgaśnie! Do zlokalizowania masz szereg miejsc gdzie występuje spadek napięcia;) Klemy, masy, kostki, bezpieczniki...oczyścić, wymienić końcówki itd...
No to albo wysiadł wtryskiwacz albo nie dostaje napięcia.
czy może ktoś się orientuje czy można wstawić do matiza przewody wysokiego napięcja naprzykład od poloneza czy może malucha lub jeszcze innego samochodu
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Witam Ja bym przyjrzał się jeszcze świecom i przewodom wysokiego napięcia.
czy starszy regulator napięcia w polonezie to taka czarna skrzyneczka wielkości ok 7cm na 5cm?
Sprawdź napięcie na grzałce sondy.
Auto z lpg? A bez.. Sonda jakie napięcie podaje?
Odłącz wiatrak i podaj mu napięcie 12v bezpośrednio z akumulatora. Jak zadziała to znaczy, że któryś czyjnik. Nie pamiętam ile w polonezie. A jak nie zadziała to znaczy, że padł wiatrak. Może szczotka, wirnik...
Według opisów kodów z Poloneza z silnikiem 1,6 MPI kod 49 to zbyt wysokie napięcie akumulatora
Witam. Chce wykonać układ wysokiego napięcia którego źródłem będą 2 cewki zapłonowe od poloneza. Mam tytanie jakim maxymalnie napięciem DC mogę zasilić te cewki bez ich uszkodzenia. Widziałem układy na formu które działały pod napięciem 250V ale to chyba dość niebezpieczne...... Stąd moje pytanie, napięcie strony pierwotnej będzie rozłączane za pomocą...
Jutro wezmę alternator na warsztat, i sprawdze co w nim piszczy, jakis link?
autem jezdze sporadycznie Pewnie jeszcze na krótkich odcinkach? Jakie jest napięcie ładowania?
Kod 13 to "sonda lambda-brak sygnału lub brak zmian napięcia."
Jakie jest napięcie ładowania?
ja bym zaczą od świec i przewodów wys.. napięcia bo nic nie napisałeś kiedy je wymieniałeś
... na przykład od poloneza caro.
masz w tym prostowniku amperomierz? jak tak to napisz co się dzieje tzn. prąd maleje podczas ładowania czy nie i czy wzrasta napięcie?
15 to napięcie po włączeniu zapłonu.
jeszcze jedno pytanie czy w/w podjedzie bez problemu alternator od poloneza caro
Witam Mam zamontowany w c330 alternator z poloneza z regulatorem napięcia JEZPOL RNA-1. Przez długi czas wszystko było ok. Podczas kontroli poziomu płynu w aku. okazała się susza.Zmierzyłem napięcie, które na wysokich obrotach wynosi 16v. Co może być przyczyną ?
Jeśli już zrobiłeś auto to tak dla informacji ci powiem że to nie było żadne zwarcie tylko walnięty regulator napięcia.
Sprubój zamiast wymieniać regulator narazie zmiezyc ile ładuje i ewentualnie można spróbowac zwiększyć napięcie ładowania jeśli jest za małe przez podgięcie blaszki przy srężynce znajdującej się w regulatorze czyli niewielkie naciągnięcie tej sprężynki
Jeżeli brak opisu przewodów na wyłączniku,to wystarczy odszukać przewód z napięciem po włączeniu stacyjki 15 z przewodem który idzie do styku 49 przerywacza .Oczywiście trzeba je połączyć.
A więc: Postanowiłem zamontować elektryczne szyby i moduł wyzwalany z centralnego. Szyby to: http://stig.pl/produkty.php?id_produktu=... moduł domykania: http://stig.pl/produkty.php?id_produktu=... Na początek podłączyłem szyby i dałem na nie +12 z aku w celu testów - szyby śmigały. Później podłączyłem przyciski - szyby chodziły...
Witam po prawej od pasażera stronie za schowkiem , masz przekażńiki i bezpieczniki od wtrysku zacznij tam .:D
po pierwsze czy w polonezie jest instalacja gazowa? Jeżeli nie ma to prawdopodobnie to jest usterka wtryskiwacza druga możliwość to ktoś grzebał w skrzynce bezpieczników i spadł lub nie łączy przewód zasilania pompki (może spalony bezpiecznik :-) trzecia możliwość uszkodzona kostka łącząca pompkę z instalacją
A zmierz napięcie między B+ a obudową alternatora. Jeśli wyniesie 14V ale na klemach aku jest 12 V to winowajcą jest masa silnika/kable/styki.
Do Trabanta po przeróbce na 12V zamontowałem cewkę zapłonową od Poloneza, działało niezawodnie. Zapomniałem, kondensator obowiązkowo !.
W maluchu był zdaje się taki nietypowy układ, że cewkę zasilano poprzez drut-przewód oporowy. Sama cewka miała niższą rezystancję od typowej cewki na 12V, ale przez dodatkową rezystancję napięcie na cewce było niższe. Podłączenie bez dodatkowej rezystancji zwiększa iskrę, ale zasilana 12V to długo taka cewka nie popracuje.
Z tych twoich konkretów, to wynika, że nie chce ci się sięgać do alternatora. Niestety, wbrew pozorom jest to urządzenie, gdzie się może zepsuć KILKA rzeczy, a ty wymagasz tu od nas JEDNOZNACZNEJ odpowiedzi: zrób to i ładowania wróci. A nawet nie masz ochoty sprawdzić, czy przypadkiem nie skorodowało ci oczko na przewodzie alternator - rozrusznik. Bo...
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Nie.Trzeba odkręcić termostat,wlew oleju,rurę do termostatu i linkę gazu ze wspornikiem.Po takich czynnościach człowiek wygląda jak biały inaczej(Murzyn nie wolno pisać)
Układ przypomina zapłon typu CDI, dlatego sądzę że lepiej byłoby zastosować cewki przeznaczone do zapłonu CDI lub inne niskoindukcyjne (np. 4226 od Poloneza).
napięcie ładowania polonez prawidłowe napięcie alternatora polonez chłodnica polonez polonez chłodnica
robota kuchennego tuner amstrad konicaminolta skanowanie
oscyloskop aliexpress 17mb110s firmware
Pilarka Stihl 028 - problem z wyłączaniem silnika Skaczący kursor myszy - przyczyny i rozwiązania