Schematy do poloneza;: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic93... Wpisz w "szukaj" -polonez. Pozdrawiam
Fajnie sie czyta wasze pomysly z waleniem mlotkiem po zwrotnicy. Podziwiam ze ktos wam oddaje auto do naprawy. No chyba ze to jakas wiocha zabita dechami a wy polonezy naprawiacie to ok. 🙈 3.1.9. Rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.
Ten zaworek jest elementem układu wykonawczego "ssania". Jeśli to jest zdjęcie Twojego gaźnika, to nie dziwne, że silnik nie pracuje równo - źle ustawiony/zatkany układ biegu jałowego. Schemat gaźnika GM 34S2C dostępny jest z opisem działania w książce "Sam naprawiam FSO Polonez". http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
To jedzie się do warsztatu gdzie naprawiają diesle i wiedzą jak one działają, a nie do stodoły, gdzie tanio Polonezy naprawiali. Oprócz sprawdzenia błędów, patrzy się w parametry - czy ciśnienie na magistrali rośnie w trakcie kręcenia i czy osiąga wartość wymaganą do startu, potem jak zachowuje się w trakcie obciążenia silnika. Bo równie dobrze może...
Tutaj też zależy od instrukcji. Dla przykładu, dwie książki z serii "Sam naprawiam", od poloneza i cinquecento. W pierwszej kolor brązowy oznaczony literką M , w drugiej O . W sumie żadna litera się nie zgadza. W książce od poloneza pokrywają się mniej więcej z nazwami kolorów (P - pomarańczowy, B - biały), w książce od fiata skróty pochodzą od włoskich...
jeżeli problem leży po stronie auta to należy naprawić (np. włączniki w drzwiach-może dlatego nie reaguje) i możliwe że będzie działać (nie dotyczy to czujników) ale jeżeli problem z samym alarmem to tak jak kolega Błażej napisał nie opłaca się tego naprawiać
Tak przeglądałem te posty i nasunęła mi się jedna myśl... Temat jest o INDYWIDUALNYCH imprezach, tymczasem część z Was (zapewne firmy nagłośnieniowe) wstawia foty z imprez plenerowych czy eventów robionych za grube pieniądze... L'Acoustics, liniówki, głowy... Chcecie się dowartościować czy jak? Mierzycie się z nastolatkami i dyskotekami na salach gimnastycznych?...
Znalazłem na chomikuj książkę naprawczą: [url=http://chomikuj.pl/aseran/Sam+napra...
W czasach gdy naprawiało się te samochody wyprowadzałem kable od cewki impulsatora z aparatu i montowałem moduł z dużego Fiata/Poloneza gdzieś w okolicach cewki WN
Bo dragonku1473 zadajesz pytania stare jak świat : jak znaleść GPZ? Też mi problem. POzatym naprawiam polonezy i bardzo to lubię . Nie obrażaj naprawiających polonezy pod blokiem - ty fachowcu od........
Wystarczy zastosować przekaźnik R15 na 24 V R cewki 500Ω, wyregulować naciąg sprężyny na zadziałanie powyżej 13 V np. z pomocą zasilacza regulowanego. On trzyma jeszcze i przy 10 V. Link mój post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic74... Co do regulacji napięcia na żarówkach to może ktoś zastosował regulator nawiewu od poloneza? Naprawiałem...
napięcie znamionowe 12 V prędkość przy 12 V i 25*Cna wolnym powietrzu 2300+-100obr/min moc oddawana w tych samych warónkach max 80W pobór prądu przy unieruchomionym silniku max 38A pobór pradu na gorąco 12A kierunek obrotów od strony odbiornika prawy dane przepisane z książki sam naprawiam
Gaźnik i jego regulacja jest opisana zarówno w "Sam naprawiam FSO Polonez", jak i w "Sam naprawiam FSO 1500" - z obszernym opisem budowy i działania gaźników 34DCHD/DCMP/S2C. Nie ma zresztą tam żadnej filozofii - jedyna regulacja w Polonezie to położenie pływaka, skład mieszanki wolnych obrotów i ich wysokość. Ani położenia 2 przepustnicy się nie reguluje,...
Takie sobie auto kupiłeś to teraz płać. Taniej to się Poloneza naprawiało. Jedyne co można poradzić, to zakup używanego modułu (tylko jeszcze trzeba wiedzieć którego) i zakodowanie do konfiguracji samochodu. Reasumując praca nie prosta i na pewno nie tania. Poszukaj w okolicy kogoś, kto specjalizuje w elektronice w BMW, nie szukaj mechaników od BMW...
Nie będę się wypowiadał na temat mojej wiedzy i mojego sposobu diagnostyki ale to co piszesz przypomina mi czasy PRL jak naprawiałem "polonezy" i "duże fiaty". Mnie twoja wiedza nie obchodzi i to co ty sobie tam naprawiasz.Ja napisałem żeby sprawdził wiązkę.Czytać nie umiesz czy masz problemy ze zrozumieniem?Chce to niech sprawdza nie to nie.
Niestety, wyniki pomiaru spalin raczej pokazują (CO2 ponad 2,5) że ten sygnał jest dobry, tylko przekracza dozwolony limit. Do tego okazało się że są jakieś wycieki oleju z silnika i z mostu. Nie wiem, czy mi się opłaca naprawiać.
Tak co tam się ustawia i gdzie. I jak to wygląda. Jak naprawić świece żarową, jak wygląda i gdzie jest. Prądnicy nie naprawiałem nigdy a alternator przerabialem na regulator mechaniczny od poloneza. Świece żarową możesz tylko wymienić (zacisk wystaje z kolektora dolotowego) jeśli jest trafiona.
Jeżeli masz to co masz to potraktuj dalsze czynności tak, jakbyś naprawiał poloneza. Co byś robił wiedząc że jest iskra i silnik dostaje paliwo?
A to chodzi na 4 na 100%? Znaczy się przewody zapłonowe tylko w nim naprawiałeś, tak?
Witam kolege ,moge podesłać Sam Naprawiam z tym silnikiem. Pozdrawiam!
Jak nie walisz kilometrów to sobie odpuść diesle. Diesle są dobre jak są nowe.. Każde auto się psuje. Ja od zawsze benzyna/LPG i inaczej nie będzie. Maluch, Polonez, Opel, Citroen XP, BMW E36. Auta stare, naprawiane nawet młotkiem. Na nowe auto musisz nastawić się na komputer. Niemal za każdym razem.
Pierwszy klucz dynamometryczny kupiłem gdy przyszło mi naprawiać poloneza z silnikiem 1.4 Rovera. Budowa plastrowa, śruby głowicy długie. Jedną ukręciłem, pykła jak marchewka i wtedy zrozumiałem co to momenty dokręcania śrub. Wcześniej tp pewnie dobry klocz (wyczuty) i kręciło się. Czuć kiedy śruba sprężynuje i gwint już nie ciągnie. Stare silniki dużo...
To nie tak. Jakie są ciśnienia LP i HP. Jaka jest temperatura wydmuchiwanego powietrza do przestrzeni pasażerskiej? Na ciśnienia auto pojedzie jutro jednak temat założony po to, że w razie W wiedzieć czy gość nie naciągnie na pieniądze. Chodzi o to, że on nie robi tego zawodowo, to zwykły ogrodnik, który nabija klime za 100zł żeby dorobić. Temperatura...
Dziś w dobie normy Euro 6 alternator jest sterowany Jeśli masz na myśli, że utrzymywanie napięcia 14,4 to "sterowanie" - to masz rację, to także jest sterowanie, i było nawet w Polonezie, Żuków nie naprawiałem, więc nie wiem . :lol: Tylko że nie takie "sterowanie" miałem na myśli. :lol: :D :lol:
Kiedyś naprawiałem naprawiałem moduły od poloneza ,były dość proste w naprawie i też były zalane jakimś mocnym silikonem i sporo trzeba dyło sie naskubać ,dlatego pytałem z ciekawości.
Nie naprawiam tych modułow,zakładam od poloneza. Nie baw się w naprawę,nie przyniesie porządanego rezultatu.
Po pierwsze to sprawdził bym co sygnalizuje sterownik silnika. W polonezie mozna bezproblemowo "wybłyskać" kod błędu. Jest to dokładnie opisane w książce "sam naprawiam" do tego samochodu. Znajdziesz gdzieś do ściągnięcia bez problemu :)
Różnica w oporności jest nieznaczna, to może byc różnica w docisku szczotek, albo ich zużyciu. Różnica w prądzie wynika prawdopodobnie z różnych oporów mechanicznych, objaw "przycierania" może byc tego potwierdzeniem. Rozbierz silnik, wyczyśc co się da naftą albo ropą, siknij WD40 i zobacz, czy prądy spadną, jeżeli tak - to po prostu zgęstniały smar...
Kolego szymon_pawl ile naprawiłeś silników od Plusa że piszesz takie ciekawe i interesujące uwagi. Proponuje zanim napiszesz kolejną taką głupote siegnąć po książke Sam Naprawiam Daewoo Polonez Plus. Pozwoli ci ona poznać jakie zmiany nastąpiły w tych silnikach po wprowadzeniu Plusa na rynek. Pozdrawiam! ps. może nam kolega "diagnosta" wyjaśnić co kryje...
..... a widzę że jest tu wielu mechaników którzy nie chcą pomóc a do tego zamykają temat. ... I jest jeszcze więcej laików którzy widzieli jak sie naprawia 126p lub poloneza i chcą spróbować swoich sił, bądź zaoszczędzić pieniążki. Amen.
To kupił zjeżdżony samochód i do tego jeszcze wcześniej naprawiany u jakichś łorcyków po stodołach.
No cóż , nie będę się chwalił ale Berlingo 1, 650000 km, dwa sprżęgła i 1 naprawa rozrusznika. Berlingo 2 , 300000, rozrusznik nie naprawiany, Ford C max 200000 nic nie naprawiane, no elektryka tylnej lampy, polonez 140000, tylko wyciek ze skrzyni biegów, Lanos 80000, łożysko tylne koło. Nie mówimy o bieżącej eksploatacji.
Dzisiaj spawałem tig kadłubek do laptopa ze stopów magnezu, ale poloneza tez bym pospawał :) ale polonez i 125p to polska POLSKA jakbym chciał jezdzić TOYOTA Nissanem P11 to bym jezdził. Ja wybieram Cię 1500 OHV. Mam Klime, ciemne szyby,CB. Pełny Zbiornik LPG w przeliczeniu pali mi 10LPG/100km. Żyć nie naprawiać.
to załóz z powrotem ten silnik krokowy bo bez niego nie zapali a jak jest zepsuty to trzeba nowy.A tych głupot ,że bez tego silniczka krok. to Ci pewnie nagadał mechanik bo mu sie naprawiać nie chciało.Pozdrawiam.
Widać..,w Stolicy juz nikt Polonezów nie naprawia.......... Dodano po 4 Większość na tym forum się ich wstydzi. A nie powinni bo sami jeździli tymi klamotami.Rzeczywistość jest jednak okrutna!
a na innych stronach czytałem iż jeszcze niby się ustawia na "0,175 S - 0,225 W" , "0,15 S - 0,20 W" to można zgłupieć dlatego zacząłem ten temat. Powiem tak: Kasator jest po to by kasować :D Regulacja luzu zaworowego miała swój cel w silnikach gaznikowych, i na jednym wtrysku Abimex. Natomiast monowtrysk Boscha, i wielopunkt miały już hydrokasatory....
błąd to nie tylko uszkodzenie czujników pomiary trzeba porównać. chyba ssący 0.20 wydech 0.25 http://chomikuj.pl/skorpion.88/SAMOCHODY...
Bez urazy oddaj do mechanika ,bo sam nie wiesz o czym piszesz. To jest dci podstawowa wiedza nie wystarczy żeby go naprawiać .Piszesz o mieszance - to nie polonez.
http://obrazki.elektroda.pl/3594758100_1... np.BMW kombi E61 łamiące się kable instalacji do tylnej klapy !!! Przez ostatnie pół roku naprawiałem ten problem 5 razy! Rozumie w tanim aucie np. Polonez ale w aucie za grube pieniądze ??? :-)
Z tego co widzę to kolego kursaxx naprawiasz komuś auto podpierając się wiedzą z forum ??
Nie rozumiem problemu przecież można jeździć tylko na samym gazie tak się robiło w dużym Fiacie Polonezie w Tico właściwie nie używałem benzyna a jak się popsuła to jej nie naprawiałem Bach był pusty a czasem zdemontowany i tak robiło wiele osób
Dzięki za podpowiedzi. Zatem nie naprawiam tego układu pneumatycznego. Ale czy w zamian nie dalo by się coś zastępczego wmontować, na przyklad elektrycznie z innego samochodu/ Pozdrawiam slawek
Kabel plusowy idzie do rozrusznika czy do alternatora I tu i tu. To wynika z konstrukcji i funkcji tych podzespołów. Spraw sobie książkę z serii "Budowa i Eksploatacja" lub "Sam naprawiam". Tam znajdziesz wiele przydatnych ci informacji.
Panowie po co tak kombinować wiejskimi metodami, u mnie w mieście nikt nie bawi się w naprawę alternatorów itp. Z tego względu że czasem naprawa się nie opłaci jak brakuje wiedzy, u nas zawozi się alternator do serwisu gdzie na nowych częściach regenerują i dają gwarancję, kiedyś naprawiałem alternator w polonezie i nie dość że udało mi się na chwile...
Ja sam nie naprawiam to po pierwsza, po to zakładam temat żeby się dowiedzieć czy sam dam rade i po to żeby kolejny pseudo mechanik który widzi obce blachy nie policzył mnie potrójnie , a jak nie chcecie pomagać to w ogóle nie piszcie bo nabijać punkty to możecie na innych tematach. Ja oczekuje rzetelnych odpowiedzi a nie wyśmiewania się ze mnie ze...
Być może moduł pada, przez co nie ma iskry, sprawdzić to możesz tyko po przez założenie nowego. Naprawiałeś kiedyś takie auto,może uzupełnisz serwisówkę?
dlatego mu kazalem sprawdzic dzialanie przy samej centrali jesli nie bedzie chodzila tak to nic nieda krecenie trymerem ja tez nie jestem laikiem w tym montuje i naprawiam alarmy od 15 lat
No fajnie świece bedą czarne bo idzie za dużo oleju gdy, 1- pierscienie są popękane na tłokach 2- są rysy na gładzi cylindra (to akurat było u mnie 1 i 2 gar miały rowki) Zawory żle ustawione od razu słychać (sprubój na Allegro poszukać książki sam naprawiam ) osobiście korzystałem z tego typu literatury i 25 letni fiat 125 i 12 letni Poldek przez 5...
tak ,sprawdzmy układ pokarmowy ,a co do tych klinów to chyba sporadycznie ,to nie jest polonez czy lada ,chyba że wcześniej jakiś spec majster to naprawiał
Witam Koledzy ostatnio padł mi uszczelniacz w tylnym moście, przydrożny mechanik wymienił go ale, po wymianie most zaczął strasznie drżeć i wyć!. Podejrzewam ze za mocno dokręcił nakrętki, i uszkodził tulejkę rozprężną. Pytanie moje jest następujące czy warto rozbierać most i wymienić tą tulejkę oraz łożyska, czy lepiej poszukać gdzieś mostu? Kolejne...
To nie jest fiat czy polonez. Chyba jedyne co znajdziesz to oryginalna instrukcję obsługi jeśli już, a tam będzie napisane "jedź do najbliższego koniecznie autoryzowanego serwisu renault"
witam zgadzam sie z Adamdn w autach z tymi silnikami czesto "zdycha" komp nawet niedawno widziałem program na TVN TURBO o tym zakładzie w Piasecznie i tam jakiś gość mówił o tym pozdro T P.S. znam podobny zakład w Sopocie tez naprawia kompy do aut T
Nie wszyscy umieją naprawiać te silniki ,nie umiejętny montaż i demontaż głowicy może prowadzić do jej skrzywienia.
Och, to straszne! Check się nie pali i czego się chwycić! :lol: A polonez na gaźniku nie miał lampki check i jakoś dało się go naprawiać. Nawet jak mocy nie miał. :lol:
W tym kompie ma sie co zepsuć,i to jest sterownik najczęściej naprawiany. To ze ty jeździsz 3 lata bezawaryjnie nie potwierdza reguły.
Dziekuję. Tak też myślałem. Raczej nieumiejetny demontaż bo naprawiać to ja nawet nie zacząłem.:cry:
Sam widziałem jak kliknął w poszukiwanie usterek, we wtrysku wykazało mi tylko przepalone świece. Podstawowe rzeczy czyli jakie? Jutro mam jechać do Wrocławia, na razie planuję to pod akumulator i przekaźnik na krótko by dojechać. Po drodze ogarnąłbym mechanika z lexią bo z tego co wiem to te peugeoty i citroeny tylko tym się powinno. Stan modułu kierownicy...
Zamiast wymieniać w ciemno to należałoby na chłopski rozum sprawdzić czego mu brakuje, np iskry, paliwa, zasilania itp. Taką felicje to naprawia sie bez diagnostyki komputerowej. Dużo od poloneza się nie różni.
W sobotę wybiorę się po Renault Clio 1.4 z 1991 roku. A przynajmniej obejrzę. Coś z progiem jest nie tak, chyba kawałka brakuje. Nie mam zielonego pojęcia jak wygląda wymiana progów i z czym to się je. Przebieg 220 tys, chcą za nie 1500 zł. Na ubezpieczenie mam już odłożone i chcę coś maksymalnie 1,6L - nie potrzeba mi więcej a i OC tańsze. Z kolejnych...
Witam jestem elektrykiem samochodowym ale nie chodzi mi o naprawy cudzych aut tylko mojego sportowego poloneza Może lepiej nie naprawiaj cudzych skup się na swoim. jest sprawna i ciśnie 6 barów Taka pompa ma zastosowanie w mechanicznym wtrysku ciągłym. noi gaz się skończył przełączyłem na benzyne i tu kicha auto nie jedzie, mało brakło Na to nie ma...
Żeby sprawdzić diody trzeba uzwojenie odłączyć. Z podłączonym można wykryć jedynie zwarcie diod bo przerwy np jednej diody się nie da. PRZEZ DIODY WZBUDZENIA NIE JEST NIC PROSTOWANE (PRĄD ORAZ NAPIĘCIE DO AKUMULATORA), TO SA ODCZEPY TRZECH UZWOJEŃ, KTÓRE ZASILAJĄ REGULATOR NAPIĘCIA. Jest prostowanie przemiennie napięcie z uzwojenia na drugi plus do...
Mało informując odpowiedzi . Kolego jeżdżę już 6 rok polonezem sam go sobie naprawiam i powiem tak przyczyną wysokich obrotów są lewe powietrze u ciebie mało realne skoro LPG ok , czujnik temperatury komputer ma informacje o zimnym silniku i zwiększa dawkę paliwa i powietrza ( w starszym modelu odpowiada za to kierowca wyciągając ssanie)
A po co ci aż tak dokładne dane? Jeśli się już upierasz, to najwięcej znajdziesz chyba o polskich alternatorach. I zawsze możesz zapytać ich producenta. W książce "Elektrotechnika samochodów polski fiat i polonez" wydawnictwa WKł, znajdziesz charakterystyki alternatorów stosowanych w fiatach, polonezach (starszych) i im podobnych pojazdach. Dane odczytasz...
Przecież te klamczaki to się naprawiało ... tam na ogół tylko sprężynka pękała, a ją się wymieniało i było git panowala.
ak widać z powyższego, albo na forum nie ma już ludzi kompetentnych w starych samochodach, albo organizacja forum nie przystaje do współczesnych czasów, i ludzie kompetentni nie dostrzagają mojego pytania, Kolego, źle trochę na to wszystko patrzysz. W tym wątku, w którym piszę, udzieliły się dwie osoby - kolega Goldwinger oraz ja. Nie wiem, czym na...
Z uwagi na druciarstwo jakie miał w starym alternatorze, ten kabelek od nowego chińczyka i tak będzie lepszy. Poza tym nie rozumiem celu pozbywania się porządnego Elmota i zastępowania go ryżowym wynalazkiem, który jak podziała pół roku to będzie cud. Po roku już się odzywają łożyska a pierścień tak wycięty jak by przechodził 20 lat w polonezie. Do...
Witam Proponuje poszukać dobrej książki typu "sam naprawiam" może być np. od Poloneza i poszukać sobie charakterystyki wydajności alternatora (prąd w funkcji obrotów). Wykres taki da odpowiedź. 90A to jest maksymalne dopuszczalne obciążenie przy określonych obrotach (zapewne większych niż 2000RPM), wraz ze spadkiem obrotów wydajność alternatora gwałtownie...
Witam mam taki mały problem z samochodem Posiadam warsztat samochodowy . Dwa lata temu klient naprawiał u mnie samochód marki polonez i nie zapłacił za naprawe . Samochód stoi do dziś u mnie na placu sprawny . Klient od niego rok temu umarł . Czy istnieje możliwość przerejestrowania go na kogos innego. Posiadam z tego samochodu dowód rejestracyjny ....
Dzięki. Jutro będę szukał. P.S. Skoro masz taki fajny programik to moze bedziesz mial jakies PDFy w stylu "SAM NAPRAWIAM" do mojej omegi ?? Szukalem tego typu ksiazek. Sa do kadetow, do vectry, ...do poloneza :D a do mojego nie mam :(
Wg książki Sam naprawiam dla alternatora A124-14V-4 4A prąd maksymalny 53 A, prąd dostarczany przy 13,5 V do akumulatora przy 7000 obr/min w stanie ciągłym 42 A. Natomiast dla alternatora A125-55k(14V-55A) podany jest tylko prąd znamionowy 55A. Niby wg książki po roku 93 miały być te drugie montowane.
Powiedz co robisz z przegrzanym materiałem pochwy mostu? Ehmm - pochwa, to jest to, z czego wychodzi półośka koła - jak to przegrzać? Chyba jedynie w piecu hutniczym. Jakim momentem ? Az do skasowania luzu miedzy lozyskami walka. Jezeli sa podkladki, to zagladam do autodaty albo zasiegam wiedzy z innych zrodel. Padajace lozysko ... zuzywa sie jak kazde...
Mam właśnie taki typ gaźnika. A jak ustawić dobrze pływak? Z resztą sobie poradze, ale pływak jest dla mnie najgorszy. Jak naprawiałem motory to też zawsze miałem problemy z ustawianiem pływaków, a w polonezie to wogóle nie wiem na jakiej wysokości ma być i ile ma opadać.
Autorze. Tego poloneza chcesz kupić do normalnej codziennej jazdy? Bo jak tak to nie radzę. Dzień pojeździsz, tydzień będziesz naprawiał. Chyba że jesteś kolekcjonerem który go kupi po to żeby przy nim dłubać i stał w garażu jako eksponat. To wtedy to zmienia postać rzeczy. Dodano po 3 I jeszcze co do spalania. Ten model jest z silnikiem 1.6 gsi i pali...
Czy ta przypadłość wyszła nagle czy narastała stopniowo? Może było coś ostatnio naprawiane? Objaw teoretycznie pasuje do opóźnionego wałka rozrządu. Może przeskoczył o 1 ząbek na pasku?
> Sposób 3, moim zdaniem najlepszy. Włączamy bieg 4 (bezpośredni, aby nie męczyć skrzyni) E tam...:) > Czasem śruba wygrywa ze sprzęgłem, które się ślizga... Przecież w takich starych destruktach sprzęgło zawsze będzie się ślizgać... > Sposób 4: odkręcamy od skrzyni biegów blachę od strony silnika i wtedy mamy dostęp do koła zamachowego. > Wystarczy...
ale modul byl juz rozbierany i tranzystory sa wyprowadzone na zewnatrz, nie wiem czy beda chcieli taki naprawiac
Poldek rocznik 95. Nie mogłem wcześniej odpowiedzieć - padł mi komp dziś(sobota) udało mi się go jako tako postawić na "nogi" (znaczy kompa, Poldka naprawiać będę poźniej- sprawa masy wydaje się jak najbardziej prawdziwa). Dzięki
Jasne super :D he he od dolu czy od góry płytki druk. :D. Jakieś wskazówki? Naprawiałeś już je? Może na emaila jakaś podpowiedź? :D
Warsztatów specjalizujących się we FIATach jest niewiele mniej niż tych wyspecjalizowanych w VW, do silników FIRE żadnych specjalizowanych narzędzi nie potrzeba (to silnik 8V, są znaki do ustawiania rozrządu, nie potrzeba blokad, a w razie czego silnik i tak jest bezkolizyjny, więc jak źle założysz rozrząd to najwyżej nie odpali), a poza tym jak ktoś...
witam bardzo ciekawy temat , żart też super. Ale temat nie rozwiązany. ja mam poloneza gli na abimexie , a dni bez kłopotów to święto. naprawiałem już co popadło , ale zawsze coś , nie zawsze zawodzi elektronika, czasami kable, regulacja zaworów, uszczelka pod głowicą ,termostat (zwłaszcza zimą). jedyne z czym nie ma problemu to to że zawsze jedzie...
Posiadam instrukcję obsługi elektryzatora EB 75.Jest w niej zamieszczony schemat elektryczny i wykaz elementów ale o samym transformatorze wys.napięcia nie ma ani słowa.Ja naprawiałem te urządzenia w ten sposób,że w miejsce uszkodzonego transformatora dawałem 12V cewkę zapłonową od Fiata,Poloneza lub tp.starszych typów samochodów.
Ponawiam prośbę o podpowiedź prywatną. A dlaczego ktoś kto się nad sprawa napracował ma Ci wyłożyć kawę na ławę? Przypominam, ze Motronic na tym zarabia na chleb, tak jak większość użytkowników tego forum. Swego czasu naprawiałem moduły GL do poloneza i spędziłem sporo czasu aby poznać zasadę działania, przeczytałem parę książek i nie podzieliłem się...
Podaj masę na przewód masowy lampy z zewnątrz. Jak zadziała, to masz rozwiązanie. Wtedy szukasz, gdzie urwana i naprawiasz. Oczywiście, że możesz podać masy z karoserii. Tylko takie rozwiązanie będzie wyglądać co najmniej amatorsko...
a pompe masz do wymiany bo leci na tzw reperaturce kiedyś sie to naprawiało obecnie nie opłacalne .apropo przenikalnośći zalej mlekiem to dopiero zaobaczys zile jest niesczelności:)
Napięcie trochę za niskie, ale może to też wynikać z błędu pomiaru. Czasami po prostu pasek jest słabo naciągnięty lub zużyty i się ślizga pod obciążeniem. Regulatora nie naprawia się, nowy kosztuje z dwie dychy, nie szkodzi że zamiennik.
Dokładnie o tym serwisie mówiłem (zdjęcie). http://obrazki.elektroda.pl/4505777000_1... Baner jeszcze wisi, ale jak mnie Pan poinformował "Nie naprawiam nic, nie mam już nawet podnośnika". Serwis, który podjął się naprawy znajduje się na ul.Świstackiego, na samym końcu (Teren PKP). Pozdrawiam, SM.
, ale może ktoś mi wyjaśni jaki jest sens reanimacji starego Rubina. Nostalgia czyli wspomnienia młodości typu "Panie ile ja wtedy telewizorów naprawiałem dziennie !". Rubin to był przecież sowiecki śmieć. To był normalny TV. Może wiesz dlaczego Maluch , duży Fiat, Polonez mają teraz takie ceny a luksusy to nie są ? Powód ten sam.
Naprawiać tego oryginalnego to raczej mi się nie opłaca. Wolę zamontować alternator z poloneza. Dodano po 5 A co do tych kabli to z pięciu wykorzystuje tylko 2 prądowy i wzbudzenie na szczotki a co z resztą? Chodzi mi przede wszystkim o te dwa od pradu zmiennego czy nie muszę ich nigdzie podpinać?
Heh widać zamiłowanie to tej padaki jaką nazywamy FSO, więc coś Ci powiem. W latach 90 co produkowało FSO? Polonezy i Żuki. A co produkował VW? Golfy, Passaty, Vento, Corrado. Nad czym pracowano w FSO? Dalej polonezy. A VW? Passat B4, Transporter T3, Santana. Co my mieliśmy? Stare plany konstrukcyjne, które nie nadawały się do dalszego wdrażania do...
Witam. Jak w temacie: szukam schematu instalacji elektrycznej do poloneza GSI oraz książki "sam naprawiam Opel Astra Classic I" w wersji elektronicznej. Z góry wielkie dzieki :)
witam naprawiają to gdzieś pod WA-wą stary temat elektrody poczytaj poprzednie posty na ten temat to na pewno coś znajdziesz pozdro T
cyt.: (...) Michał21 Post 25 Mar 2009 23:39 Re: nadęd strugowodny konserwacja okresowa Witam znam się dobrze na napędach strugowodnych ponieważ robię je i naprawiam a także modernizuje od prawie 30 lat więc mam doświadczenie (...) Michale21 Czy możesz udostępnić swój e-mail lub nr telefonu? Mam motorówkę z dość starą konstrukcją napędową ;-) - turbiną...
Witam panowie ponownie. Widzę, że toczy się tutaj dyskusja odnośnie wersji silnika. Co do silnika to na bloku silnika pod kolektorem wydechowym lub ssącym(nie mam go przy sobie wiec dokladnie nie powiem) jest wyraźny napis 115C i wedle mnie jest to oryginalny silnik fiata 125p ze względu na fakt, że ma zainstalowaną oryginalną pompę wody wraz z termostatem(pionowym),...
Witam,zamierzam się zabrać do przeglądu ,wymiany paska rozrządu, ponieważ nie posiadam jeszcze książki sam naprawiam,bardzo bym prosił o jakiekolwiek opisy,skany,zdjęcia rozrządu,nawet jak ktoś ma zdjęcia samych wybebeszonych części,mniej więcej wiem jak to może wyglądać-ohv-wałek rozrządu na dole,blisko korbowego-napędzany krótkim paskiem zębatym,nie...
Weź plusa ze wspomaganiem, jak możesz to silniczek rovera. Raczej na kupno z klimą to nie ma co liczyć. Tylko jak chcesz wydać 2000zł to zastanów się czy na pewno poloneza chcesz. Czasami można wyrwać za 600zł dobrego i to się opłaca. Ale do 1000zł nic więcej. Sam mam roverka 96r i śmigam nim 20kkm rocznie, czasami z lawetą i daje radę. Po zimie zawsze...
jak sprawdzić moduł ? nie mam drugiego peugeota :/ a w polonezie nie ma takiego modułu To jakieś totalne jaja...... chłopie no może jesteś trochę początkujący, ale może warto trochę poczytać (dokształcić się) zanim zaczniesz zadawać pytania i naprawiać auta, mo trzeba sobie kupić książkę "Sam Naprawiam...." albo "Peugeot Dla Opornych"
Ja bym się nie przejmował tym że świeci ta kontrolka . Jak stop sie zaświeca pzry naciśniętym hamulcu to ją ola..ć . A tak w ogóle to polonez ma cienką "elektronike". Mając częsty kontakt z tymi samochodami to zauwazyłem nastepujące mankamenty: - włączają się wycieraczki bez powodu - świeci się kontrolka przepalenia żarówek , a wszystkie są sprawne...
Witam Witam, rzadko się udzielam ale w tym wypadku nie mogę się zgodzić!, pokaż mi chociaż Elringa w którym są podane momenty, takie rzeczy to raczej z serwisówek ewentualnie Autodaty, a 1000 km to nie mit chociażby polonezy 1.6 tak się dokręca, a golfa też jakiegoś robiłem ale raczej mk2 diesla, gdzie zalecane było dokręcanie po przebiegu... pozdr...
samara 1500, występowały tam różne wersje? bo na allegro nie ma opisane modelowo. http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-gazni... po zestawie naprawczym widzę że są tam jakieś membrany, więc pewnie druga przepustnica jest otwierana podciśnieniowo. może ktoś z was ma jakąś tabelkę z oznaczeniami gaźników w jakich modelach...
Jeśli chodzi o naprawę widziałem zestawy naprawcze pompy wodnej zarówno do poloneza jak i fiata 125p(zestawy te same) ale pompa jest stara, nie mam pewności czy uda się z niej wybić łożysko i rozebrać w sposób takowy aby nie uszkodzić obudowy dlatego myślałem nad zakupem nowej pompy od poldka lub oryginalną z fiata 125. Ta u mnie przy silniku na 95%...
skoda naprawiam naprawiam mazda mercedes naprawiam
napełnianie butli gazem wąskie gardła włącznik pociągany podłączenie
czarna lista gitara akustyczna
Jak przyspieszyć kursor myszki w Windows 10? Wyłącznik różnicowoprądowy a wyłączony czajnik: przyczyny zadziałania