Ten zaworek jest elementem układu wykonawczego "ssania". Jeśli to jest zdjęcie Twojego gaźnika, to nie dziwne, że silnik nie pracuje równo - źle ustawiony/zatkany układ biegu jałowego. Schemat gaźnika GM 34S2C dostępny jest z opisem działania w książce "Sam naprawiam FSO Polonez". http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
napięcie znamionowe 12 V prędkość przy 12 V i 25*Cna wolnym powietrzu 2300+-100obr/min moc oddawana w tych samych warónkach max 80W pobór prądu przy unieruchomionym silniku max 38A pobór pradu na gorąco 12A kierunek obrotów od strony odbiornika prawy dane przepisane z książki sam naprawiam
No fajnie świece bedą czarne bo idzie za dużo oleju gdy, 1- pierscienie są popękane na tłokach 2- są rysy na gładzi cylindra (to akurat było u mnie 1 i 2 gar miały rowki) Zawory żle ustawione od razu słychać (sprubój na Allegro poszukać książki sam naprawiam ) osobiście korzystałem z tego typu literatury i 25 letni fiat 125 i 12 letni Poldek przez 5...
Schematy do poloneza;: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic93... Wpisz w "szukaj" -polonez. Pozdrawiam
Gaźnik i jego regulacja jest opisana zarówno w "Sam naprawiam FSO Polonez", jak i w "Sam naprawiam FSO 1500" - z obszernym opisem budowy i działania gaźników 34DCHD/DCMP/S2C. Nie ma zresztą tam żadnej filozofii - jedyna regulacja w Polonezie to położenie pływaka, skład mieszanki wolnych obrotów i ich wysokość. Ani położenia 2 przepustnicy się nie reguluje,...
Lepiej każdemu samochodowi dać jakąś szansę. Ja dużo samochodów uratowałem przed złomowaniem i naprawiłem i długo mnie cieszyły i mam nadzieje że jeżdżą nadal. Aktualnie naprawiam np Astrę F kupioną za 800 zł ze "skupu aut", ale buda piękna, zdrowiutka i do tego kombi i z gazem, a konkretnie muszę wymienić automatyczną skrzynię bo ktoś ją jakimś cudem...
witam padł mi już drugi komputer wcześniej brak iskry drugi brak sterowania obrotami jest ktoś kto potrafi to naprawić za niedużą kase pozdrawiam
Witam wszystkich forumowiczów ! mam problem z moim polonezem a dokładnie z jego hamulcami . kilka razy juz zmieniałem zaciski , czysciłem je a te po jakims czasie znów się zapiekają i nie chcą hamować , już nie wspomnę o ręcznym bo to jest kompletna porażka... , chciałbym wymienić te zaciski na jakieś inne i moje pytanie jest czy od jakiegoś innego...
mam cholerny problem!!!nie wiem jak ale Qmpel przy otwieraniu wybil mi szybe z tylu <prawwe drzwi>!!naszczescie okazalo sie ze kumpel ma dzwi od takigo poloneza i wszystko by bylo pieknie gdyby nie to ze nie umiem szyby zdemontowac a tymbardziej zamontowac!!!prosze pomocy!!!bo jak starszy sie dowie to mnie chyba zabije!!
Dzień dobry! Na podwórku zalega mi polonez caro, ostatnio próbowałem go reanimować, ale wygląda na to, że immo nie działa. Czy ktoś ma wiedzę, kto mógłby mi to zrobić? Szkoda autka...
Mało informując odpowiedzi . Kolego jeżdżę już 6 rok polonezem sam go sobie naprawiam i powiem tak przyczyną wysokich obrotów są lewe powietrze u ciebie mało realne skoro LPG ok , czujnik temperatury komputer ma informacje o zimnym silniku i zwiększa dawkę paliwa i powietrza ( w starszym modelu odpowiada za to kierowca wyciągając ssanie)
Jestem tu nowy i jeżeli jest coś nie tak to przepraszam. Mam taki problem z Polonezem: W czasie hamowania włączają mi się wycieraczki. Bezpieczniki wyglądają na całe, ale chyba wymienię wszystkie bo już 12 lat mają. Zaniepokoiło mnie urządzenie mikroprocesorowe, w którym jedna ze ścieżek jest przerwana, więc zlutowałem to i po tym zrobiło się tak, że...
witam ma problem z polonezem z 95 r otóż tak jak napisałem w temacie wyje mi most tak ze nie da sie jechać . Wcześniej wył mi troszkę ale to cicho op jakims czasie słychac było jakis metaliczny głos na 1 i 2 dalej juz przestawało potem tak sie zrobiło ze troche głosniej a teraz jak wrzuce 3 w góre to nie da sie prawie wytrzymac a jak puszcze gaz to...
Kolego szymon_pawl ile naprawiłeś silników od Plusa że piszesz takie ciekawe i interesujące uwagi. Proponuje zanim napiszesz kolejną taką głupote siegnąć po książke Sam Naprawiam Daewoo Polonez Plus. Pozwoli ci ona poznać jakie zmiany nastąpiły w tych silnikach po wprowadzeniu Plusa na rynek. Pozdrawiam! ps. może nam kolega "diagnosta" wyjaśnić co kryje...
a na innych stronach czytałem iż jeszcze niby się ustawia na "0,175 S - 0,225 W" , "0,15 S - 0,20 W" to można zgłupieć dlatego zacząłem ten temat. Powiem tak: Kasator jest po to by kasować :D Regulacja luzu zaworowego miała swój cel w silnikach gaznikowych, i na jednym wtrysku Abimex. Natomiast monowtrysk Boscha, i wielopunkt miały już hydrokasatory....
dlatego mu kazalem sprawdzic dzialanie przy samej centrali jesli nie bedzie chodzila tak to nic nieda krecenie trymerem ja tez nie jestem laikiem w tym montuje i naprawiam alarmy od 15 lat
Drodzy Panowie i może piękne Panie szukam rady, pomocy , dobrej wskazówki ratunku dla starego poczciwego Poloneza ,bo jeżeli nie pomożecie to czeka go złomowanie .Pacjentem jest Polonez z silnikiem na wielpounkcie posiadającym hydro regulacje , po wymianie głowicy auto głośno klepie w okolicach 3-4 cylindra ,obstawiam błędny luz na zaworach , pomimo...
Weź plusa ze wspomaganiem, jak możesz to silniczek rovera. Raczej na kupno z klimą to nie ma co liczyć. Tylko jak chcesz wydać 2000zł to zastanów się czy na pewno poloneza chcesz. Czasami można wyrwać za 600zł dobrego i to się opłaca. Ale do 1000zł nic więcej. Sam mam roverka 96r i śmigam nim 20kkm rocznie, czasami z lawetą i daje radę. Po zimie zawsze...
Zgadzam się nie mam pojęcia nowsze auta naprawiam i se daje rade a tu mam problem i brak pomysłów, pompa paliwa jest założona z astry 1 jest to trzecia z pomp jakie założyłem ale nie wpinałem się manometrem powinno być dobre ciśnienie, co do przepustnicy to silnik krokowy był ponoć wymieniany zresztą sprawdzałem go i chodzi. Jeszcze potencjometr posprawdzam.
Ja bym się nie przejmował tym że świeci ta kontrolka . Jak stop sie zaświeca pzry naciśniętym hamulcu to ją ola..ć . A tak w ogóle to polonez ma cienką "elektronike". Mając częsty kontakt z tymi samochodami to zauwazyłem nastepujące mankamenty: - włączają się wycieraczki bez powodu - świeci się kontrolka przepalenia żarówek , a wszystkie są sprawne...
Witam Kupiłem za "flaszkę" całkiem młodego poloneza (1980 rok) :lol:, z blachami w bardzo dobrym stanie (po remoncie) i silnikiem w dobrym stanie. Jedynymi wadami są skrzynia biegów, duże zmatowienie lakieru i konieczność drobnego remontu zawieszenia. Ponieważ lubię grzebać w starych samochodach, więc postanowiłem doprowadzić go do stanu używalności...
Mam do sprzedania kserokopie książek ze słynnej serii: "Sam Naprawiam Samochód..." Każda książka w cenie 25zł. Kazda książka jest w porządnej zbindowanej oprawie. Mam też książki oryginalne, nowe w cenie niższej niż w wydawictwie. Mam też elektroniczne wersje książek na płytach CD. Cena płytki to 10zł (wysyłka 2zł przy wpłacie na konto lub 6,5 przy...
Fajnie sie czyta wasze pomysly z waleniem mlotkiem po zwrotnicy. Podziwiam ze ktos wam oddaje auto do naprawy. No chyba ze to jakas wiocha zabita dechami a wy polonezy naprawiacie to ok. 🙈 3.1.9. Rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.
Tutaj też zależy od instrukcji. Dla przykładu, dwie książki z serii "Sam naprawiam", od poloneza i cinquecento. W pierwszej kolor brązowy oznaczony literką M , w drugiej O . W sumie żadna litera się nie zgadza. W książce od poloneza pokrywają się mniej więcej z nazwami kolorów (P - pomarańczowy, B - biały), w książce od fiata skróty pochodzą od włoskich...
W czasach gdy naprawiało się te samochody wyprowadzałem kable od cewki impulsatora z aparatu i montowałem moduł z dużego Fiata/Poloneza gdzieś w okolicach cewki WN
jeżeli problem leży po stronie auta to należy naprawić (np. włączniki w drzwiach-może dlatego nie reaguje) i możliwe że będzie działać (nie dotyczy to czujników) ale jeżeli problem z samym alarmem to tak jak kolega Błażej napisał nie opłaca się tego naprawiać
Znalazłem na chomikuj książkę naprawczą: [url=http://chomikuj.pl/aseran/Sam+napra...
Bo dragonku1473 zadajesz pytania stare jak świat : jak znaleść GPZ? Też mi problem. POzatym naprawiam polonezy i bardzo to lubię . Nie obrażaj naprawiających polonezy pod blokiem - ty fachowcu od........
Tak przeglądałem te posty i nasunęła mi się jedna myśl... Temat jest o INDYWIDUALNYCH imprezach, tymczasem część z Was (zapewne firmy nagłośnieniowe) wstawia foty z imprez plenerowych czy eventów robionych za grube pieniądze... L'Acoustics, liniówki, głowy... Chcecie się dowartościować czy jak? Mierzycie się z nastolatkami i dyskotekami na salach gimnastycznych?...
To jedzie się do warsztatu gdzie naprawiają diesle i wiedzą jak one działają, a nie do stodoły, gdzie tanio Polonezy naprawiali. Oprócz sprawdzenia błędów, patrzy się w parametry - czy ciśnienie na magistrali rośnie w trakcie kręcenia i czy osiąga wartość wymaganą do startu, potem jak zachowuje się w trakcie obciążenia silnika. Bo równie dobrze może...
Tak co tam się ustawia i gdzie. I jak to wygląda. Jak naprawić świece żarową, jak wygląda i gdzie jest. Prądnicy nie naprawiałem nigdy a alternator przerabialem na regulator mechaniczny od poloneza. Świece żarową możesz tylko wymienić (zacisk wystaje z kolektora dolotowego) jeśli jest trafiona.
Witam kolege ,moge podesłać Sam Naprawiam z tym silnikiem. Pozdrawiam!
Widać..,w Stolicy juz nikt Polonezów nie naprawia.......... Dodano po 4 Większość na tym forum się ich wstydzi. A nie powinni bo sami jeździli tymi klamotami.Rzeczywistość jest jednak okrutna!
ale modul byl juz rozbierany i tranzystory sa wyprowadzone na zewnatrz, nie wiem czy beda chcieli taki naprawiac
Wystarczy zastosować przekaźnik R15 na 24 V R cewki 500Ω, wyregulować naciąg sprężyny na zadziałanie powyżej 13 V np. z pomocą zasilacza regulowanego. On trzyma jeszcze i przy 10 V. Link mój post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic74... Co do regulacji napięcia na żarówkach to może ktoś zastosował regulator nawiewu od poloneza? Naprawiałem...
Takie sobie auto kupiłeś to teraz płać. Taniej to się Poloneza naprawiało. Jedyne co można poradzić, to zakup używanego modułu (tylko jeszcze trzeba wiedzieć którego) i zakodowanie do konfiguracji samochodu. Reasumując praca nie prosta i na pewno nie tania. Poszukaj w okolicy kogoś, kto specjalizuje w elektronice w BMW, nie szukaj mechaników od BMW...
Nie będę się wypowiadał na temat mojej wiedzy i mojego sposobu diagnostyki ale to co piszesz przypomina mi czasy PRL jak naprawiałem "polonezy" i "duże fiaty". Mnie twoja wiedza nie obchodzi i to co ty sobie tam naprawiasz.Ja napisałem żeby sprawdził wiązkę.Czytać nie umiesz czy masz problemy ze zrozumieniem?Chce to niech sprawdza nie to nie.
Niestety, wyniki pomiaru spalin raczej pokazują (CO2 ponad 2,5) że ten sygnał jest dobry, tylko przekracza dozwolony limit. Do tego okazało się że są jakieś wycieki oleju z silnika i z mostu. Nie wiem, czy mi się opłaca naprawiać.
Jeżeli masz to co masz to potraktuj dalsze czynności tak, jakbyś naprawiał poloneza. Co byś robił wiedząc że jest iskra i silnik dostaje paliwo?
Różnica w oporności jest nieznaczna, to może byc różnica w docisku szczotek, albo ich zużyciu. Różnica w prądzie wynika prawdopodobnie z różnych oporów mechanicznych, objaw "przycierania" może byc tego potwierdzeniem. Rozbierz silnik, wyczyśc co się da naftą albo ropą, siknij WD40 i zobacz, czy prądy spadną, jeżeli tak - to po prostu zgęstniały smar...
A to chodzi na 4 na 100%? Znaczy się przewody zapłonowe tylko w nim naprawiałeś, tak?
Jak nie walisz kilometrów to sobie odpuść diesle. Diesle są dobre jak są nowe.. Każde auto się psuje. Ja od zawsze benzyna/LPG i inaczej nie będzie. Maluch, Polonez, Opel, Citroen XP, BMW E36. Auta stare, naprawiane nawet młotkiem. Na nowe auto musisz nastawić się na komputer. Niemal za każdym razem.
Po pierwsze to sprawdził bym co sygnalizuje sterownik silnika. W polonezie mozna bezproblemowo "wybłyskać" kod błędu. Jest to dokładnie opisane w książce "sam naprawiam" do tego samochodu. Znajdziesz gdzieś do ściągnięcia bez problemu :)
Pierwszy klucz dynamometryczny kupiłem gdy przyszło mi naprawiać poloneza z silnikiem 1.4 Rovera. Budowa plastrowa, śruby głowicy długie. Jedną ukręciłem, pykła jak marchewka i wtedy zrozumiałem co to momenty dokręcania śrub. Wcześniej tp pewnie dobry klocz (wyczuty) i kręciło się. Czuć kiedy śruba sprężynuje i gwint już nie ciągnie. Stare silniki dużo...
Dzięki za podpowiedzi. Zatem nie naprawiam tego układu pneumatycznego. Ale czy w zamian nie dalo by się coś zastępczego wmontować, na przyklad elektrycznie z innego samochodu/ Pozdrawiam slawek
Kiedyś naprawiałem naprawiałem moduły od poloneza ,były dość proste w naprawie i też były zalane jakimś mocnym silikonem i sporo trzeba dyło sie naskubać ,dlatego pytałem z ciekawości.
Nie naprawiam tych modułow,zakładam od poloneza. Nie baw się w naprawę,nie przyniesie porządanego rezultatu.
Dziś w dobie normy Euro 6 alternator jest sterowany Jeśli masz na myśli, że utrzymywanie napięcia 14,4 to "sterowanie" - to masz rację, to także jest sterowanie, i było nawet w Polonezie, Żuków nie naprawiałem, więc nie wiem . :lol: Tylko że nie takie "sterowanie" miałem na myśli. :lol: :D :lol:
To nie tak. Jakie są ciśnienia LP i HP. Jaka jest temperatura wydmuchiwanego powietrza do przestrzeni pasażerskiej? Na ciśnienia auto pojedzie jutro jednak temat założony po to, że w razie W wiedzieć czy gość nie naciągnie na pieniądze. Chodzi o to, że on nie robi tego zawodowo, to zwykły ogrodnik, który nabija klime za 100zł żeby dorobić. Temperatura...
W tym gaźniku mam elektrodyszę EZ-20 z 91 roku (oryginał) i końcówkę z dyszą #50, ale ktoś usunął iglicę która zamyka dyszę. Bo najstarsi górale nie wiedzą do czego ona tak naprawdę była. Ot tak zarówno FSO jak i FSM w pewnym momencie zaczęli ją stosować. Jej brak nie wpływał w odczuwalny sposób na "walory" eksploatacyjne. W rzeczywistości to bardziej...
No cóż , nie będę się chwalił ale Berlingo 1, 650000 km, dwa sprżęgła i 1 naprawa rozrusznika. Berlingo 2 , 300000, rozrusznik nie naprawiany, Ford C max 200000 nic nie naprawiane, no elektryka tylnej lampy, polonez 140000, tylko wyciek ze skrzyni biegów, Lanos 80000, łożysko tylne koło. Nie mówimy o bieżącej eksploatacji.
Dzisiaj spawałem tig kadłubek do laptopa ze stopów magnezu, ale poloneza tez bym pospawał :) ale polonez i 125p to polska POLSKA jakbym chciał jezdzić TOYOTA Nissanem P11 to bym jezdził. Ja wybieram Cię 1500 OHV. Mam Klime, ciemne szyby,CB. Pełny Zbiornik LPG w przeliczeniu pali mi 10LPG/100km. Żyć nie naprawiać.
..... a widzę że jest tu wielu mechaników którzy nie chcą pomóc a do tego zamykają temat. ... I jest jeszcze więcej laików którzy widzieli jak sie naprawia 126p lub poloneza i chcą spróbować swoich sił, bądź zaoszczędzić pieniążki. Amen.
Wg książki Sam naprawiam dla alternatora A124-14V-4 4A prąd maksymalny 53 A, prąd dostarczany przy 13,5 V do akumulatora przy 7000 obr/min w stanie ciągłym 42 A. Natomiast dla alternatora A125-55k(14V-55A) podany jest tylko prąd znamionowy 55A. Niby wg książki po roku 93 miały być te drugie montowane.
, ale może ktoś mi wyjaśni jaki jest sens reanimacji starego Rubina. Nostalgia czyli wspomnienia młodości typu "Panie ile ja wtedy telewizorów naprawiałem dziennie !". Rubin to był przecież sowiecki śmieć. To był normalny TV. Może wiesz dlaczego Maluch , duży Fiat, Polonez mają teraz takie ceny a luksusy to nie są ? Powód ten sam.
błąd to nie tylko uszkodzenie czujników pomiary trzeba porównać. chyba ssący 0.20 wydech 0.25 http://chomikuj.pl/skorpion.88/SAMOCHODY...
naprawiam polonez naprawiam falowniki naprawiam mazda
awaria sprzęgła piecu funai przewijanie uruchomienie zasilacza sucho
interfejs multidiag makita migają diody
Yamaha Majesty 125 1999 – układ i rozkład wskaźników, kontrolki, demontaż kokpitu Zmiękczacz wody Clack WS1 CI lub Fleck 5800 SXT, złoże Lewatit/Purolite, 28 °dH, 10m3/mies.