(at)siewcu Bzdury gadasz jakich malo, mam s13 od 1999 roku... z silnikiem CA18DET... z Jarokowym i paroma osobami zakladalismy turbokillers... domena dalej do mnie nalezy choc na forum sie nie udzielam. Nissan jakos jezdzi i nie obraca panewek... ba ma nawet customowe ECU o jakim ci sie nawet nie snilo i sporo wiecej niz seria... Jak jestes z Wrocka...
Witam! Może na początek powiem parę słów o autku: a więc jest to Polonez Caro z silnikiem 1.5. Na polskich drogach od 1995. A teraz kilka słów z czym mam problem, Poloneza dostałem w kwietniu 2012 roku. Mój tato pracował w serwisie Fso/Daewoo. Po przejażdżce stwierdził że stukają panewki. Więc postanowiliśmy że je wymienimy a przy okazji wymienimy pierścienie...
Zrobiłem kiedyś "test łosia" Polonezem przy 70km/h gdy z bocznej mi wyjechał koleś. Zdecydowanie nie polecam. Nigdy się tyle strachu nie najadłem. W końcu to zawieszenie starego Fiata opracowane w latach 60 ubiegłego wieku. A co do unikania wysokich obrotów, w instrukcji do Poloneza albo 125p było śmieszne zdanie o nie kręceniu, gdyż może dojść do...
>Marcyś20, a po cholerę szlif od razu, jeśli po ząłożeniu nowych panewek >luz wału będzie mieścił się w ustalonej przez producenta normie? panewka to tak jakby jedna czesc ukladu, wal jest jego druga czescia - obie czesci wspolpracuja ze soba i stad raczej powinno sie "wymieniac" oba wspolpracujace ze soba elementy. kol.arkadiusz na poczatku nie napisal...
Miałem tak w jednej Corsie, tylko jeszcze panewka nie wypadła. Takie cuda działy się przy zgotowaniu silnika - blok, a co za tym idzie podpory traciły osiowość, ale przeważnie na panewkach głównych były ślady jeszcze. W 125p i polonezach z tym się walczyło, kiedy pierścienie oporowe trzeba było z kilku kompletów składać, żeby wał się nie zakleszczał...
Szanowny kolego. Tiuningowanie silnika poloneza to trochę przesada. Konstrukcja tego silnika przypada na lata 1936-38. Po wdrożeniu ficencji fiata w FSO silnik ten przechodził kolejne przeobrażenia polegajace na znianach w układzie smarowania, zniany układu zapłonowego, rozrządu. Kadłub jest ten sam od samego początku. Silnik ten jest nietrwały (w odniesieniu...
zbiornik z pompą kupiłem bo stara się stopiła, jej siatkowy filtr był porwany. widziałem jak jeździł polonez z tą "nową" pompą. nie było więc potrzeby mierzenia ciśnienia paliwa. czujnik temperatury nie wskazywał nic, na zimno i na gorąco. stary potencjometr nie pokazywał nic. sonda nie pokazywała nic. pasek i koła wymieniłem bo nic nie wiedziałem o...
Witam. Miałem poloneza caro 1,6 GLI, przejeździłem 138 tyś. na gazie i wymienione były panewki. Góra nie ruszana i tak dojeździł u mnie do 180 tyś. I go sprzedałem. Silnik dalej był w porządku, natomiast karoseria nie bardzo. Moja rada jest taka, Jeżeli auto jeździ na gazie to szczególnie zimą sachochód należy odpalać na benzynie i po częściowym rozgrzaniu...
Sorki za wprowadzenie w błąd,ale mechanik twierdził że tam są układy Boscha,teraz gdy przeglądam książeczkę samochodu to widze że są w nim podzespoły inej firmy,podam to co znalazłem w książeczce: -urządzenie wtryskowe TBI 700 f-my AC ROCHESTER -komputer sterujący ECM f-my DELCO ELEKTRONICS -cewka zapłonowa f-my DELCO REMY Jest to Polonez Caro 1,6GLI...
Witam wszystkich! jestem posiadzaczem fiata 125p, miałem okropne broblemy ze silnikiem,oczywiscie nie był on w wesołym stanie(miedzy cylinder a tłok wsadzałem srubokręt:))ale jeździł dopuki nie "żygnoł"olejem ze wszystkich mozliwych dziur:( zakupiłem silnik od poloneza 1500, zrobiłem generalny remont szlif cylindrów, nowe tłoki,pierscienie,panewki,simerinigi,...
poldek wg mnie to złom jak i większość aut polskiego pomyślunku jak np żuk... i nic tego nie zmieni... A ja się z tym stanowczo nie zgodzę. Polonez był nowoczesna konstrukcją a to że produkowali go do 2000r. przemawia dodatkowo na korzyść tej konstrukcji. Zawieszenie wytrzymywało spokojnie koło 100000 km na naszych drogach gdzie po tym przebiegu jego...
Samochód (Polonez Atu + GSI z zasilaniem gazowym) nie chce jeździć na benzynie. Na wolnych obrotach chodzi idealnie, nawet na obroty się wkręca i kręci do 5 tyś (więcej nie sprawdzałem, nowe panewki), raz tylko zdarzyło mi się powtórzyć objawy braku mocy na postoju (ale może się lekko toczył). W trakcie jazdy na benzynie trochę przyspieszy (bo jest...
ja zawsze wyłączam na luz z górki. Bardzo nie odpowiedzialne zachowanie, w przypadku zgaśnięcia silnika mocno spada siła hamulców. Po za tym jak ktoś wspomniał nie oszczędza się na tym paliwa. Jazda z niską prędkością na najwyższym biegu powoduje szybsze zużycie wału korbowego, silnik jest wtedy mocno obciążony a z powodu małych obrotów olej słabiej...
No jest wiele rzeczy, bo niestety Polonez nie należał do auto dobre jakości. Mogę napisać Ci co mi się psuło ale pewnie też ktoś by się przydał że sprzętem, żeby to sprawdzić. Pod koniec żywotności miałem bardzo niskie ciśnienie na cylindrach, prawidłowe koło 12 atmosfer a u mnie nawet na ostatnim nie było 2 atmosfer na reszcie koło 7, lecz może być...
rozrusznik daje sie wyjac bez kanalu..a raczej bedziesz go musial wyjac.Wyglada na to ze wytarte panewki ...w efekcie wirnik ociera o stojan...znam to z praktyki trzeci poldek..hihipanewki to niewielki koszt jakies trzy czy piec zlociszow.. mozliwe jest tez wykrzywienie osi wirnika lub uszkodzenie uzwojen wirnika(mniej prawdopodobne )w tym wypadku lepiej...
mam poloneza 1,5 x z 1982 r z LPG, silnik nominalny, 2 lata temu byly wymieniane pierscienie, panewki i zawory, rok temu gaznik, mam pytania dotyczace silnika: 1. gdy odkręce korek wlewu oleju do kopułki, silnik dmucha i leca siwe spaliny (chyba to spaliny) - czy to dlatego ze jest instalacja gazowa (akurat zaobserwowalem to podczas pracy silnika na...
pozdrawiam jakiś czas temu tak z ciekawości badałem takie autko, 0 błędów, wszystkie parametry w normie i nie wychodził poza 32 (chyba ; +- 2) stopnie, więc chyba tak powinno być. Poza tym 45 stopni to bardzo dużo jak na silnik z wałem podpartym w 3 miejscach, podejżewam że to było jednym z czynników zmiany układu sterowania z multec na bosch (multec...
Witam! Problem jest następujący: Od jakiegoś czasu był taki problem że autko ciężko wchodziło na średnie obroty (poprostu prawie się dusiło). Teraz wymieniono pierścienie, panewki i korbowód. Autko odpaliło (z problemami ale jednak), ale coś jest nie tak. Otóż wszystko jest ok na wolnych obrotach, odpala na gazie i benzynie. Jednak przy próbie naciśnięcia...
Jest kilka przyczyn. Prawdopodobnie silnik ma już spory przebieg. Luz na panewkach jest już pewnie duży i pompa nie daje przez to odpowiedzniego ciśnienia. CO do pompy to też może być ale to raczej nie jest główną przyczyną, chyba że ktoś nie zmieniał oleju na czas. Spawdź też zawór ciśnieniowy. Jest on zamocowany w pompie olejowej. To jest taka sporra...
Problemy z uruchomieniem silnika<br/><br/>W kilku przypadkach (także i swoim) przyczyną rozruchu zimnego silnika jest zużycie panewek!!!, szczotek i komutatora wirnika rozrusznika. Często rutynowa wymiana samych szczotek i spr. rozrusznika na luzie wskazuje na ego prawidłową pracę, jednak te prozaicznie niewielkie luzy łożysk powodują, że...
Kolego masz opory na silniku i tyle w temacie, pewnie panewki zatarte a może i coś bardziej!
Pod względem osiągów lepsze były wersje z 2 litrowymi silnikami fiata (podobno również trwalsze), ale raczej trudno na takiego trafić. Choć te z silnikami rovera rzeczywiście były niezłe, ale niektórzy narzekali na szybko przekręcające się panewki. Z drugiej strony miałem takiego z silnikiem 1.4 czasem dostał po tyłku. Niestety musiałem go zezłomować...
bosch..... hmmm mówisz że regulowałeś zawory? a wiesze na 90% jest tam hydraulika i inaczej się to reguluje!! a co do klepania to nie koniecznie panewka możne być hydraulika,albo wytarty wałek rozrządu. Podłącz jeszcze komputer i sprawdź błędy. jeśli piszesz do mnie o regulacji zaworów na 100% są zwykłe zawory sprawdzone ale temat już zamknięty samochód...
To dotyczyło tylko silnika 115C z małą, niewydajną pompą i bocznikowym filtrem oleju; AA, AB i pozostałe z rodziny miały się pod tym względem dużo lepiej. to prawda ale jak ktoś jeździł delikatnie (wysokie biegi małe obroty) to i tak panewki padały że nie wspomnę już o dodatkowym czynniku jak jazda na lotosie w ten sposób
Nie da się. Jeżeli czopy mają niezużytą i gładką powierzchnię, to możesz założyć nominalne panewki, choć w Polonezie wątpię, aby wał był gładki. Opisywane stukanie nie musi wcale pochodzić od panewki, zużytą panewkę słychać również bez obciążania silnika. Proponuję Ci, abyś pozwolił komuś doświadczonemu osłuchać silnik. Uszkodzenie uszczelki głowicy,...
hmm myslisz że to jest napewno powodem ? bo wiem ze mi stukał trochę wlasnie na 4 ale nie bylem pewien czy to panewka... a stukać mi zaczął jakos latem... a wiec nie pozostaje mi nic innego jak zdjąć pokrywę zaworów i to sprawdzić...
Zbyt mała ilość oleju w układzie, uszkodzona pompa oleju. uszkodzone panewki, wypadnięta zaślepka kanału olejowego.
Polonez w Twojej wersji rajdowcem nie będzie. Na Twoim miejscu założyłbym amortyzatory gazowe Monroe na przód i tył i stabilizator tylny z Poloneza Combi. Założył koła 14" i zmienił przednie hamulce na większe /tego nie próbowałem i nie doradzę jakie/. Poprawisz własności jezdne. Masz silnik jaki masz i planowanie 2mm głowicy się nie uda. Jak zobaczysz...
a obrotów na zimnym jak nie trzymał, tak nie trzyma... Tylko na gazie, czy na benzynie też? Jak to rozumieć - nie trzyma - obroty raz są większe, raz miejsze, zmieniają w ten sposób- po zwiększeniu obrotów (dodanie gazu) nie wracają do poprzednich? Jak wyglądają luzy na panewkach ośki przepustnicy?
Cewka na 100 procent sprawna?? u mnie były identyczne objawy przez właśnie cewkę i nie było iskry na 4 tej świecy d przodu. Auto ledwo jechało więc pojechałem do serwisu do Mrągowa gdzie powiedzieli mi że trzeba silnik wymieniać że poszedł pierścień puźniej że poszła Panewka... strasznie mnie wkur.... tą głupotą bo przez telefon mówili że nie ma problemy....
Różnica nie zauważalna poza wyskakującymi biegami,ukręconymi półosiami i zajechanym wałem włącznie z panewkami-to podstawowe różnice.Przy wersji cywilnej nie dało się zbytnio katować wozu gdzie ja swoim wyczyniałem różne cuda przez kilka lat eksploatacji a przy końcu nawet wyrywałem nim drzewa w ogrodzie:)
Jeżeli w silniku jest olej (to nie jest śmieszne), prawidłowy, miska nie jest wgnieciona, to powodów i tak może być wiele - począwszy od zużycia samej pompy oleju, przez problemy z obiegiem oleju, aż po zwyczajne ogólne zużycie silnika, np panewek - nie podałeś przebiegu ani innych szczegółów.
Witam Chciałem zadać pare ogólnych pytań. 1.W jakim zakresie obrotów jezdzić najlepiej by nie męczyć silnika? ani za małe obroty ani za duże ? 2.Jakie macie spalanie w swoim 1.6 GLE na benzynie? Trasa( jaka predkość) miasto 3.Silnik odpala bardzo dobrze zimny ciepły lecz prz rozpedzaniu np 2-3-4 bieg w zakresie obrotów 2,3tys do 3,5tyś obr/min silnik...
Kolego tak jak czytałeś u mnie gaźnik stary nie miał zaworu ZHS gdyż był to oryginał z fiata 125p Czytałem i przyznaję, jak pisałem przedmiotowego posta to o tym zapomniałem. Przyznaję też, że w silnikach gaźnikowych poza silnikiem w poldku z gaźnikiem z ZHS, nie spotkałem się z falowaniem wolnych obrotów. Owszem w drugim maluchu miałem kłopoty z ustawieniem...
Witam mam podobne problemy z moim poldkiem nie chce gasnąć po wyjęciu kluczyka strzela w kolektor ssący po gwałtownym dodaniu gazu auto jeździ tylko na benzynie wymieniłem przepustnice wtryskiwacz sterownik wyregolowalem zawory na ciasne 0.20 auto spala ogromne ilości paliwa 20zl jeździ 23 kilometry zostały przepatrzone wszystkie podciśnienia jak zdejmuje...
Wygląda na to że, nie pracuję jeden z cylindrów, albo co gorsze obróciło panewkę lub luz na sworzniu tłokowym. Na początek do sprawdzenia czy nie ma wypadania zapłonu, potem luzy zaworowe, ciśnienie oleju, itd... Ale jak Napisałeś że, nie masz o tym pojęcia to zostaje Ci tylko warsztat.
Głowica po szlifie jest ale mniejsza z tym . Nie mogę znaleść miejsca gdzie się przykręca linke . ( pierścienie i panewki zamówiłem)
Panowie... proszę Was... do rzeczy. Bo nabijacie sobie licznik postów chyba... mebarth... to co stuka słychać na drugim końcu parkingu... miotły nie trzeba. wole słuch oszczędzać :) Tyle tylko że nie wiem czy widziałeś jak zbudowany jest ten konkretny silnik w tym polonezie. Kolektor dolotowy zakrywa prawie całą pokrywę zaworową, a bez kolektora nie...
co do tej pracy silnika to pracuje równo póżniej zaczyna (po ok. 3 min. lekko drać tak było przy pierwszym odpaleniu i zgasiłem ) jeśli chodzi o stukanie na wysokich obrotach to nic takiego się nie dzieje jak np: w polonezie że panewki słychać przez radio CB nawet. Zadnych szumów i jargolenia takie dzwięki słyszłem tylko po zaświeceniu się kontrolki...
dlaczego auto na gaz nie ma jezdzic szybko????? to opinia ktora narazie pokutuje w Polsce. Prawda w instalacji gazowej I i II generacji jest trudno osiagnac osiagi takie jak na benzynie - ale nie jest to niemozliwe. Natomiast majac wtrysk gazu i troche pojecia jesli chodzi o zasade dzialania silnika spalinowego, powinnismy bez problemu uzyskac okolo...
Jeden doradzacz rozpoczął swoje fantazje panewkowe i reszta jak papugi ten kretynizm powtarza. T5, brandy-p, i polonez 15 rozwiązali temat. Tak rozwiązali? A zacz kto, że tak wie? Może już potwierdził autor postu a ja przegapiłem? Bo ja nie wiem, czy to na pewno panewki. Od autora wiem że rozrusznik jest "sprawdzony", kable, bateria nowa.. Więc kretynizm...
Dziś przerabiałem to samo w Fordzie Mondeo.Jakieś dziwne ,dość głośne terkotanie z tylnej części skrzyni biegów(słyszalne z odległości 2-3 metrów)jedynie przy puszczonym sprzęgle i jedynie przy BARDZO WąSKIM zakresie obrotów silnika(w moim przypadku jakieś 1500-1600 obrotów,ani przy wyższych,ani przy niższych obrotach silnika stojącego na luzie nie...
Miałem kilka lat temu ciekawy przypadek z poczciwym Polonezem.Dość głośno tłukł się po przekroczeniu 2000 obr/min,a na dodatek przy wciskaniu sprzęgła wszystko cichło.Okazało się że pękł wał główny na podporze na jakieś 1/3 swojej średnicy,choć wszyscy obstawiali na coś innego tylko nie na wał. Spróbuj wlać do silnika jakiś"cud środek"podwyższający...
Jeśli chcesz sprzedać po roku (komu? kto to potem kupi?), to co cię interesują ceny części zawieszenia, które przy takich przebiegach nie zdąży się wytłuc, chyba że kupisz Fiata 125p, Poloneza albo inną motoryzacyjną obrazę boską. Niby tak, ale niespodzianki się zdarzają. W moim s40 gdyby miał siąść cały tył zawieszenia, to byłaby połowa wartości samochodu....
sprawdź rozrusznik identyczny dźwięk wydawał mi silnik od nissana sereny 2,0 i dokładnie w granicach od 2000 do 4000 obrotów a na samym początku przy odpalaniu silnika to tez było słynne rechotanie co się okazało to rozrusznik się nie do końca się wyzębiał z kola zamachowego lub go owadzał podczas pracy nie śmiejcie się ale czasem szuka sie przyczyny...
cichy_misiek napisał: Witam, mam sprężarkę (taka jak na foto). Chciałbym na niej zbudować kompresor. W związku z tym mam kilka pytań do znawców i fachowców tego tematu. 1. Jaki to model: HS-21 czy HS-31? 2. Jak jest rozwiązane ułożyskowanie a w związku z tym i smarowanie? 3. Jeśli smarowanie jest ciśnieniowe to gdzie jest wlot a gdzie wylot oleju. 4....
Witam! Chciałem zaprezentować mój zestaw do piaskowania wykonany całkowicie samodzielnie. Składa się on z dwóch urządzeń tj. kompresor i piaskarka. Sprzęt wykonałem na własny użytek - posiadam kilka zabytkowych pojazdów do remontu. 1. Piaskarka. Piaskarka to nic innego jak urządzenie wykonane dokładnie na podstawie opisu z forum ( ). Do jej budowy...
esa 18 odpalić z korby strasznie ciężko, tzn bez pasków samego to łatwo, ale z paskami to już strasznie ciężko go tak rozpędzić żeby zapalił, To jest STRASZNY błąd napinać paski ponad miare bo niszczy to drogie panewki główne. Na dzień dzisiejszy ok 800zł para. Dodano po 2 najgorsze esioki to na skrzyni i mostach żuka/poloneza i silniku z malucha to...
w moim przypadku powinien sie blos sprawdzic przy turbo bo mój silnik to ohv polonezowskie wiec nie poswiruje z duzymi mocami na nim , doladowanie to bedzie 0,2-0,3 bara , wiecej nie zniosa panewki ale zalezy mi zeby jakos to jezdzilo
mam maly problem okolo 1roku temu zrobilem (remącik) w maluszku wymienilem glowice,cylindry,tloki,pierscienie,wal,k... z obudową simerigi i inne ale po remącie maluszek ma niepokojące tykanie tak jak w polonezie i to na wolnych obrotach,sprawdzilem prawie wszystko zaplon zawory to co mozna bez rozbierania spowrotem serduszka:)...
Pewnie coś się zepsuło, lewe powietrze raczej usterka :) A na poważnie niewiem ale dla mnie raczej zbieg okoliczności. Zdejmij magnetyzer i zobaczymy czy za trzy miesiące spadną obroty. A propo nulonu i tym podobnych preparatów, ładnych kilka lat temu wlałem coś takiego do poloneza o przebiegu ok 90 000 tyś km. Na oko nic to nie dało samochód jak jeździł...
Musiałbys w zastosowac odme. do wykorzystania zbiorniczek wyrównawczy od poloneza z chłodnicy. Wydmuchany olej zbierał i skraplał by sie w zbiorniczku wyrownawczym a potem sam sciekal ponownie do komory korbowej spreżarki. sprężarkę trzeba troche przerobic .Na kobowodzie powinien byc zamocowany pręcik siegajacy prawie do dna komory korbowej .Pret ten...
no tak, łożyska panewkowe smarowane są poprzez kanał który biegnie przez cały wał a otwory są na panewkach podtrzymania wału oraz na łożyskach panewkowych korbowodów, w tłoku są otwory (lub nacięcia jak w polonezie) w rowku na pierścień zgarniająco smarujący oraz czasem poniżej jego. Warunkiem takiego smarowania jest wysoka dokładność wykonywanych części...
Panowie, zaślepki występowały tylko w 3 podporowym wale korbowym, np w polonezie, w pięciopodporowych silnikach nie występują, z każdej korby jest kanał do panewki głównej. Ponadto, w filtrze oleju (metalowym, a nie we wkładzie) znajduje się zawór przelewowy, który otwiera się tylko w przypadku zatkania ww
Witam mam pytanie do mechanikow mam forda mondeo 1.8 benzyna mk II 97rok przebieg 240tys przebieg jest oryginalny wiec pekła mi glowica i plyn dostal sie do komor spalania a wlasciwie była to woda z płynem niestety z braku kasy na naprawe wzialem sie po 3 miesiacach dopiero wtedy zdjąłem głowice i okazalo sie ze woda stala w cylidrach i pokryły sie...
Witam Zrobiłem swojego sama około roku temu na silniku 19 diesla wyciagnietym z poloneza przełozenie z silnika na skrzynie odbywa sie poprzez paski klinowe wychodzoce bezposrednio z koła pasowego które dorobiłem na kole zamachowym silnika do skrzyni. chciałbym sie dowiedziec czy poprzez dodatkowa siłe którą działaja paski klinowe na wał silnika nie...
Owik, ale paskami Plasitiagae nie mierzyło się luzu poosiowego, a jaki jest luz między czopem a panewką. Pamiętasz jak się mierzyło luz np. w polonezie, szczelinomierz pomiędzy krawędź oporową na środkowym czopie a półksiężyc i już.
Polonez: Wymiana zwrotnicy, montaż i demontaż układu korbowego i ustawienie rozrządu(wał korbowy , korby razem z tłokami, panewki, wałek rozrządu, pasek rozrządu). Fiat 126p.: Pomiar ciśnienia spręzania i ciśnienia oleju.
Dlaczego FSO nie poszło drogą stworzenia własnego silnika Diesla? Spójrz na silnik Poldolota, technologicznie ten sam relikt co w 125p, wał na 3 panewkach głównych :D rozrząd OHV, materiały chyba przedwojenne i tak klepali przez n lat. Później ktoś wpadł na genialny pomysł przykręcenia wtrysku jednopunktowego, a w końcu produkcji nawet wtrysk wielopunktowy...
W Polonezie Caro GLE 1.6 MR 93 wymieniłem szczotki alternatora ,regulator napięcia oraz łożyska. Ponadto pierścienie ślizgowe zostały przetoczone. Przy maksymalnym obciążeniu tj załączonych wszystkich odbiornikach napięcie ładowania wynosi 12,5 do 12,7 wolta przy prędkości obrotowej silnika ok 3 tys. Czy to trochę nie za niskie napięcie ? , natomiast...
Po 1 . Na smarowanie panewki idzie mocny gwint żeliwny, troch większy niż 10x1,25 bo śrubę M10 można swobodnie wyjmować, tak samo jak M12. Po 2 .Nie wiem czemu akurat chciałem na zwykłe ½" Pewnie ze względu na dostępność kształtek.Mam zamiar zrobić przejściówkę z tego gwintu ze sprężarki Po 3 Wolę zrobić zwykłe smarowanie z pompą, a niżeli przelewać...
Alfa 1.8 benzyna -porażka,obraca panewki space star-pompy wysokiego ciśnienia w silnikach GDI siadają z innych wymienianych tutaj na forum hyundai lantra, acent bardzo mało awaryjne honda civic ,mistubishi colt 1.5 stara toyota corolka też jest dobrym wyborem wszystko zależy od stanu danego samochodu , nie zarażaj się żadnym starym golfem ani audi ,...
ty bys wsadził nowy wal + nowe panewki + nowe tloki do auta wartego 3 tys? To znacznie znacznie taniej wyszedł by swap na 2l turbo i efekt tez byłby duzo lepszy. Nie sztuka wsadzić 5 tys i "nic z tego nie mieć" W takich sprawach kieruje się rozsądkiem. Tu nie chodzi o to co się opłąca, mam poloneza z tuningowanym silnikiem którego wartość z osprzętem...
Witam. Pozwolę się dołączyć do tematu. Od kilku miesięcy buduje sprężarkę na silniku spalinowym fiata punto 1.7 TD. Przed budową przeczytałem ten temat jak i kilka innych, prawdopodobnie będzie to najbardziej zaawansowana konstrukcja w tym temacie wykonana w warunkach warsztatowych - wkrótce zrobię publikacje w tym temacie. Oczywiście robiąc coś pierwszy...
Ceramizer to bajka. Na YT film jak polonez bez oleju "przejechał" 200km. Kpina i żart panewek by nie miał po 10km. Oczywiście komentarze wyłączone. Śmiech k...a , jak można takie brednie serwować?
biorąc pod uwagę pancerność tych silników Że co? Silnik 115C to śmieć jakich mało, z wycierającym się wałkiem rozrządu i szybko padającymi panewkami wału, paliwo żerny, olejożerny i tragicznie nie odporny na przegrzanie - przy byle zagotowaniu następowało szybkie i niszczące w skutkach przekoszenie podpór wału. gaźnik 34S2C który wydaje się być najbardziej...
Stary silnik to większe luzy wszędzie, i na panewkach i na tłokach i w pompie. Czemu ma go dobić gęstszy olej lepiej wypełniający zużyte powierzchnie? Nie to że się upieram przy swoim ale liczę na jakieś merytoryczne argumenty przeciw. Takie rzeczy się wzięły za czasów polonezów, że im więcej przejechanych km to trzeba gestszy olej lać a co 50 tys...
Pozamieniane dysze i ew. rurki emulsyjne pomiędzy gardzielami (łatwo je pomylić). Walczyłem z takim wieki temu, mając do dyspozycji dane serwisowe, ale nie dałem rady. Też kichał po dodaniu gazu choć dało się jechać. Gaźnik później trafił do innego samochodu i dopiero wtedy gazownik - specjalista od FSO zauważył błędy w montażu. Dla przypomnienia gaźnik...
A tym bardziej, że w opisie aukcji pisali, że pompa jest nowa lub sprawdzana używana. Panewki też nowe i co nie nasmarowane podczas montażu? Trza rozebrać silnik i samemu nasmarować? Pisze też w aukcji - założyć filtr i zalać olejem. Równie dobrze przy remoncie mogli zalać magistralę olejem, jak to takie oczywiste, aby zabezpieczyć się przed tego typu...
W okresie fascynacji użytkowników tego oleju, gwałtownie wzrosła liczba silników, które remontowaliśmy po 100-120 tys.km. Ewidentnym sprawca był ten olej, jego nazwy już nie pamiętam. Aby podkreślić wagę stosowania dobrego oleju, przytoczę przykład mojego dobrego przyjaciela z Łowecz w Bułgarii. Jego żona, Polka, wniosła w posagu nowego, 125F,1500....
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
nadaje się nawet silnikowy 10w40, zresztą silnikowy jest o wiele wiele lepszy od hydraulicznego, kolega taki nalewa jak jest zajechana pompa w koparce i dużo lepiej działa atf pewnie też się nada, co tam się niby miało by od tego zepsuć? do automatu nie można lać czegokolwiek, bo może rozpuścić klej od tarczek i tarczki poodpadają, i tylko tyle ja tam...