Panewki to napewno nie są , wygląda mi to raczej na duży luz zaworu co zdarza się w silnikach z hydropo popychaczami które długo stoją nie odpalane . Czasami po kilku dziesięciu minutach pracy popychacz się odblokowywuje i przestaje stukać , a czasem potrzebna jest wymiana . W polonezie dzwigienki zaworowe są regulowane warto sprawdzić .
Głowica po szlifie jest ale mniejsza z tym . Nie mogę znaleść miejsca gdzie się przykręca linke . ( pierścienie i panewki zamówiłem)
>Marcyś20, a po cholerę szlif od razu, jeśli po ząłożeniu nowych panewek >luz wału będzie mieścił się w ustalonej przez producenta normie? panewka to tak jakby jedna czesc ukladu, wal jest jego druga czescia - obie czesci wspolpracuja ze soba i stad raczej powinno sie "wymieniac" oba wspolpracujace ze soba elementy. kol.arkadiusz na poczatku nie napisal...
300-400tyś polonezem? Może 90% przebiegu miał w długich trasach, albo to taki wyjątek, który potwierdza regułę 100, czy maks 200tyś km. Sam poloneza nie miałem, ale miałem 125p, w którym kończyły się panewki po 70tyś km całkowicie normalnej jazdy.
może zobacz czy da radę zmienić panewki na łożyska igiełkowe .Co do zapchanych kanałów to pamiętam jak czyściłem wał w polonezie kiedyś i niczym nie szło wymyć kanałów olejowych .Pomogło dopiero wiertło . Silnik z malucha to średni pomysł ze względu na tłoki które sprężają obydwa na raz .Powoduje to mocne drgania silnika a kompresor potrafi ,,chodzić''...
Nie da się. Jeżeli czopy mają niezużytą i gładką powierzchnię, to możesz założyć nominalne panewki, choć w Polonezie wątpię, aby wał był gładki. Opisywane stukanie nie musi wcale pochodzić od panewki, zużytą panewkę słychać również bez obciążania silnika. Proponuję Ci, abyś pozwolił komuś doświadczonemu osłuchać silnik. Uszkodzenie uszczelki głowicy,...
Zbyt mała ilość oleju w układzie, uszkodzona pompa oleju. uszkodzone panewki, wypadnięta zaślepka kanału olejowego.
Kolego masz opory na silniku i tyle w temacie, pewnie panewki zatarte a może i coś bardziej!
Witam. Miałem poloneza caro 1,6 GLI, przejeździłem 138 tyś. na gazie i wymienione były panewki. Góra nie ruszana i tak dojeździł u mnie do 180 tyś. I go sprzedałem. Silnik dalej był w porządku, natomiast karoseria nie bardzo. Moja rada jest taka, Jeżeli auto jeździ na gazie to szczególnie zimą sachochód należy odpalać na benzynie i po częściowym rozgrzaniu...
Pod względem osiągów lepsze były wersje z 2 litrowymi silnikami fiata (podobno również trwalsze), ale raczej trudno na takiego trafić. Choć te z silnikami rovera rzeczywiście były niezłe, ale niektórzy narzekali na szybko przekręcające się panewki. Z drugiej strony miałem takiego z silnikiem 1.4 czasem dostał po tyłku. Niestety musiałem go zezłomować...
Witam szanowne grono i proszę o wskazówki. Pacjent to Polonez Caro 1,6 Gli. Wczoraj jechałem z synem tym sprzętem i dojeżdżając do pasów, syn miał za wysoki bieg jak na swoją prędkość, Polonez zaczął gwałtownie szarpać tak z 3 sekundy zaczym syn wcisnął sprzęgło. Od tego czasu strasznie głośno pracuje silnik, i wydaje charakterystyczne stukanie takie...
co do tej pracy silnika to pracuje równo póżniej zaczyna (po ok. 3 min. lekko drać tak było przy pierwszym odpaleniu i zgasiłem ) jeśli chodzi o stukanie na wysokich obrotach to nic takiego się nie dzieje jak np: w polonezie że panewki słychać przez radio CB nawet. Zadnych szumów i jargolenia takie dzwięki słyszłem tylko po zaświeceniu się kontrolki...
nadaje się nawet silnikowy 10w40, zresztą silnikowy jest o wiele wiele lepszy od hydraulicznego, kolega taki nalewa jak jest zajechana pompa w koparce i dużo lepiej działa atf pewnie też się nada, co tam się niby miało by od tego zepsuć? do automatu nie można lać czegokolwiek, bo może rozpuścić klej od tarczek i tarczki poodpadają, i tylko tyle ja tam...
Polonez: Wymiana zwrotnicy, montaż i demontaż układu korbowego i ustawienie rozrządu(wał korbowy , korby razem z tłokami, panewki, wałek rozrządu, pasek rozrządu). Fiat 126p.: Pomiar ciśnienia spręzania i ciśnienia oleju.
Panowie, zaślepki występowały tylko w 3 podporowym wale korbowym, np w polonezie, w pięciopodporowych silnikach nie występują, z każdej korby jest kanał do panewki głównej. Ponadto, w filtrze oleju (metalowym, a nie we wkładzie) znajduje się zawór przelewowy, który otwiera się tylko w przypadku zatkania ww
Chłopie silnik na gaźniku ma już swoje lata, jak będziesz kręcił do 6,5tys. to panewki będą grały i silnik szybko straci swoją jakość, takiego benzyniaka bezpiecznie do 3,5tys możesz kręcić a do 5 tys maksymalnie, wyżej nie kręć, przy 80km/h to już ci most szumi napewno, może panewki klepią także jak chcesz pojeździć bez awaryjnie to nie dawaj po garach.
esa 18 odpalić z korby strasznie ciężko, tzn bez pasków samego to łatwo, ale z paskami to już strasznie ciężko go tak rozpędzić żeby zapalił, To jest STRASZNY błąd napinać paski ponad miare bo niszczy to drogie panewki główne. Na dzień dzisiejszy ok 800zł para. Dodano po 2 najgorsze esioki to na skrzyni i mostach żuka/poloneza i silniku z malucha to...
nie chodzi mi o ciśnienie sprężania tylko oleju ,luz na panewkach.
To dotyczyło tylko silnika 115C z małą, niewydajną pompą i bocznikowym filtrem oleju; AA, AB i pozostałe z rodziny miały się pod tym względem dużo lepiej. to prawda ale jak ktoś jeździł delikatnie (wysokie biegi małe obroty) to i tak panewki padały że nie wspomnę już o dodatkowym czynniku jak jazda na lotosie w ten sposób
przejechane mam 93 000 miska jest raczej w calosci zadnych przeciekow nie ma, stan oleju tez jest ok nawet dzisiaj troche dla pewnosci dolalem(jest lekka poprawa ale szalu nie ma ) panewki raczej sa spokoo bo silnik pracuje rowno nie slychac zadnych niepokojacych odglosow. Czy to moze byc wina samego czujnika?
Roverek daje rade na zwykłym mikserze, ale przy jego niesymetrycznym kolektorze ssącym ostatni cylinder zawsze będzie miał uboższą mieszankę niż pierwszy. Oj dobrze, że przy ohv nie ma plastykowego dolotu, moje Atu ostatnio się "rozstrzelało" jak CKM... ogur3k: Codziennie dojeżdzam Polonezem 1.6 Gli do pracy 45km. Raz tylko nie dojechałem - zatarł się...
sprawdź rozrusznik identyczny dźwięk wydawał mi silnik od nissana sereny 2,0 i dokładnie w granicach od 2000 do 4000 obrotów a na samym początku przy odpalaniu silnika to tez było słynne rechotanie co się okazało to rozrusznik się nie do końca się wyzębiał z kola zamachowego lub go owadzał podczas pracy nie śmiejcie się ale czasem szuka sie przyczyny...
Witam wszystkich! jestem posiadzaczem fiata 125p, miałem okropne broblemy ze silnikiem,oczywiscie nie był on w wesołym stanie(miedzy cylinder a tłok wsadzałem srubokręt:))ale jeździł dopuki nie "żygnoł"olejem ze wszystkich mozliwych dziur:( zakupiłem silnik od poloneza 1500, zrobiłem generalny remont szlif cylindrów, nowe tłoki,pierscienie,panewki,simerinigi,...
mam poloneza 1,5 x z 1982 r z LPG, silnik nominalny, 2 lata temu byly wymieniane pierscienie, panewki i zawory, rok temu gaznik, mam pytania dotyczace silnika: 1. gdy odkręce korek wlewu oleju do kopułki, silnik dmucha i leca siwe spaliny (chyba to spaliny) - czy to dlatego ze jest instalacja gazowa (akurat zaobserwowalem to podczas pracy silnika na...
Witam! Może na początek powiem parę słów o autku: a więc jest to Polonez Caro z silnikiem 1.5. Na polskich drogach od 1995. A teraz kilka słów z czym mam problem, Poloneza dostałem w kwietniu 2012 roku. Mój tato pracował w serwisie Fso/Daewoo. Po przejażdżce stwierdził że stukają panewki. Więc postanowiliśmy że je wymienimy a przy okazji wymienimy pierścienie...
mam maly problem okolo 1roku temu zrobilem (remącik) w maluszku wymienilem glowice,cylindry,tloki,pierscienie,wal,k... z obudową simerigi i inne ale po remącie maluszek ma niepokojące tykanie tak jak w polonezie i to na wolnych obrotach,sprawdzilem prawie wszystko zaplon zawory to co mozna bez rozbierania spowrotem serduszka:)...
pozdrawiam jakiś czas temu tak z ciekawości badałem takie autko, 0 błędów, wszystkie parametry w normie i nie wychodził poza 32 (chyba ; +- 2) stopnie, więc chyba tak powinno być. Poza tym 45 stopni to bardzo dużo jak na silnik z wałem podpartym w 3 miejscach, podejżewam że to było jednym z czynników zmiany układu sterowania z multec na bosch (multec...
Sorki za wprowadzenie w błąd,ale mechanik twierdził że tam są układy Boscha,teraz gdy przeglądam książeczkę samochodu to widze że są w nim podzespoły inej firmy,podam to co znalazłem w książeczce: -urządzenie wtryskowe TBI 700 f-my AC ROCHESTER -komputer sterujący ECM f-my DELCO ELEKTRONICS -cewka zapłonowa f-my DELCO REMY Jest to Polonez Caro 1,6GLI...
Witam Zrobiłem swojego sama około roku temu na silniku 19 diesla wyciagnietym z poloneza przełozenie z silnika na skrzynie odbywa sie poprzez paski klinowe wychodzoce bezposrednio z koła pasowego które dorobiłem na kole zamachowym silnika do skrzyni. chciałbym sie dowiedziec czy poprzez dodatkowa siłe którą działaja paski klinowe na wał silnika nie...
Miałem tak w jednej Corsie, tylko jeszcze panewka nie wypadła. Takie cuda działy się przy zgotowaniu silnika - blok, a co za tym idzie podpory traciły osiowość, ale przeważnie na panewkach głównych były ślady jeszcze. W 125p i polonezach z tym się walczyło, kiedy pierścienie oporowe trzeba było z kilku kompletów składać, żeby wał się nie zakleszczał...
rozrusznik daje sie wyjac bez kanalu..a raczej bedziesz go musial wyjac.Wyglada na to ze wytarte panewki ...w efekcie wirnik ociera o stojan...znam to z praktyki trzeci poldek..hihipanewki to niewielki koszt jakies trzy czy piec zlociszow.. mozliwe jest tez wykrzywienie osi wirnika lub uszkodzenie uzwojen wirnika(mniej prawdopodobne )w tym wypadku lepiej...
dlaczego auto na gaz nie ma jezdzic szybko????? to opinia ktora narazie pokutuje w Polsce. Prawda w instalacji gazowej I i II generacji jest trudno osiagnac osiagi takie jak na benzynie - ale nie jest to niemozliwe. Natomiast majac wtrysk gazu i troche pojecia jesli chodzi o zasade dzialania silnika spalinowego, powinnismy bez problemu uzyskac okolo...
A tym bardziej, że w opisie aukcji pisali, że pompa jest nowa lub sprawdzana używana. Panewki też nowe i co nie nasmarowane podczas montażu? Trza rozebrać silnik i samemu nasmarować? Pisze też w aukcji - założyć filtr i zalać olejem. Równie dobrze przy remoncie mogli zalać magistralę olejem, jak to takie oczywiste, aby zabezpieczyć się przed tego typu...
Samochód (Polonez Atu + GSI z zasilaniem gazowym) nie chce jeździć na benzynie. Na wolnych obrotach chodzi idealnie, nawet na obroty się wkręca i kręci do 5 tyś (więcej nie sprawdzałem, nowe panewki), raz tylko zdarzyło mi się powtórzyć objawy braku mocy na postoju (ale może się lekko toczył). W trakcie jazdy na benzynie trochę przyspieszy (bo jest...
Jeden doradzacz rozpoczął swoje fantazje panewkowe i reszta jak papugi ten kretynizm powtarza. T5, brandy-p, i polonez 15 rozwiązali temat. Tak rozwiązali? A zacz kto, że tak wie? Może już potwierdził autor postu a ja przegapiłem? Bo ja nie wiem, czy to na pewno panewki. Od autora wiem że rozrusznik jest "sprawdzony", kable, bateria nowa.. Więc kretynizm...
Pewnie coś się zepsuło, lewe powietrze raczej usterka :) A na poważnie niewiem ale dla mnie raczej zbieg okoliczności. Zdejmij magnetyzer i zobaczymy czy za trzy miesiące spadną obroty. A propo nulonu i tym podobnych preparatów, ładnych kilka lat temu wlałem coś takiego do poloneza o przebiegu ok 90 000 tyś km. Na oko nic to nie dało samochód jak jeździł...
ty bys wsadził nowy wal + nowe panewki + nowe tloki do auta wartego 3 tys? To znacznie znacznie taniej wyszedł by swap na 2l turbo i efekt tez byłby duzo lepszy. Nie sztuka wsadzić 5 tys i "nic z tego nie mieć" W takich sprawach kieruje się rozsądkiem. Tu nie chodzi o to co się opłąca, mam poloneza z tuningowanym silnikiem którego wartość z osprzętem...
Alfa 1.8 benzyna -porażka,obraca panewki space star-pompy wysokiego ciśnienia w silnikach GDI siadają z innych wymienianych tutaj na forum hyundai lantra, acent bardzo mało awaryjne honda civic ,mistubishi colt 1.5 stara toyota corolka też jest dobrym wyborem wszystko zależy od stanu danego samochodu , nie zarażaj się żadnym starym golfem ani audi ,...
Witam mam podobne problemy z moim poldkiem nie chce gasnąć po wyjęciu kluczyka strzela w kolektor ssący po gwałtownym dodaniu gazu auto jeździ tylko na benzynie wymieniłem przepustnice wtryskiwacz sterownik wyregolowalem zawory na ciasne 0.20 auto spala ogromne ilości paliwa 20zl jeździ 23 kilometry zostały przepatrzone wszystkie podciśnienia jak zdejmuje...
W Polonezie Caro GLE 1.6 MR 93 wymieniłem szczotki alternatora ,regulator napięcia oraz łożyska. Ponadto pierścienie ślizgowe zostały przetoczone. Przy maksymalnym obciążeniu tj załączonych wszystkich odbiornikach napięcie ładowania wynosi 12,5 do 12,7 wolta przy prędkości obrotowej silnika ok 3 tys. Czy to trochę nie za niskie napięcie ? , natomiast...
Po 1 . Na smarowanie panewki idzie mocny gwint żeliwny, troch większy niż 10x1,25 bo śrubę M10 można swobodnie wyjmować, tak samo jak M12. Po 2 .Nie wiem czemu akurat chciałem na zwykłe ½" Pewnie ze względu na dostępność kształtek.Mam zamiar zrobić przejściówkę z tego gwintu ze sprężarki Po 3 Wolę zrobić zwykłe smarowanie z pompą, a niżeli przelewać...
Witam! Problem jest następujący: Od jakiegoś czasu był taki problem że autko ciężko wchodziło na średnie obroty (poprostu prawie się dusiło). Teraz wymieniono pierścienie, panewki i korbowód. Autko odpaliło (z problemami ale jednak), ale coś jest nie tak. Otóż wszystko jest ok na wolnych obrotach, odpala na gazie i benzynie. Jednak przy próbie naciśnięcia...
a obrotów na zimnym jak nie trzymał, tak nie trzyma... Tylko na gazie, czy na benzynie też? Jak to rozumieć - nie trzyma - obroty raz są większe, raz miejsze, zmieniają w ten sposób- po zwiększeniu obrotów (dodanie gazu) nie wracają do poprzednich? Jak wyglądają luzy na panewkach ośki przepustnicy?
bosch..... hmmm mówisz że regulowałeś zawory? a wiesze na 90% jest tam hydraulika i inaczej się to reguluje!! a co do klepania to nie koniecznie panewka możne być hydraulika,albo wytarty wałek rozrządu. Podłącz jeszcze komputer i sprawdź błędy.
Ceramizer to bajka. Na YT film jak polonez bez oleju "przejechał" 200km. Kpina i żart panewek by nie miał po 10km. Oczywiście komentarze wyłączone. Śmiech k...a , jak można takie brednie serwować?
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
http://obrazki.elektroda.pl/5379830000_1... Witam! Chciałem zaprezentować mój zestaw do piaskowania wykonany całkowicie samodzielnie. Składa się on z dwóch urządzeń tj. kompresor i piaskarka. Sprzęt wykonałem na własny użytek - posiadam kilka zabytkowych pojazdów do remontu. 1. Piaskarka. Piaskarka to nic innego jak urządzenie wykonane...
ja zawsze wyłączam na luz z górki. Bardzo nie odpowiedzialne zachowanie, w przypadku zgaśnięcia silnika mocno spada siła hamulców. Po za tym jak ktoś wspomniał nie oszczędza się na tym paliwa. Jazda z niską prędkością na najwyższym biegu powoduje szybsze zużycie wału korbowego, silnik jest wtedy mocno obciążony a z powodu małych obrotów olej słabiej...
Jeśli chcesz sprzedać po roku (komu? kto to potem kupi?), to co cię interesują ceny części zawieszenia, które przy takich przebiegach nie zdąży się wytłuc, chyba że kupisz Fiata 125p, Poloneza albo inną motoryzacyjną obrazę boską. Niby tak, ale niespodzianki się zdarzają. W moim s40 gdyby miał siąść cały tył zawieszenia, to byłaby połowa wartości samochodu....
Owik, ale paskami Plasitiagae nie mierzyło się luzu poosiowego, a jaki jest luz między czopem a panewką. Pamiętasz jak się mierzyło luz np. w polonezie, szczelinomierz pomiędzy krawędź oporową na środkowym czopie a półksiężyc i już.
Polonez w Twojej wersji rajdowcem nie będzie. Na Twoim miejscu założyłbym amortyzatory gazowe Monroe na przód i tył i stabilizator tylny z Poloneza Combi. Założył koła 14" i zmienił przednie hamulce na większe /tego nie próbowałem i nie doradzę jakie/. Poprawisz własności jezdne. Masz silnik jaki masz i planowanie 2mm głowicy się nie uda. Jak zobaczysz...
hmm myslisz że to jest napewno powodem ? bo wiem ze mi stukał trochę wlasnie na 4 ale nie bylem pewien czy to panewka... a stukać mi zaczął jakos latem... a wiec nie pozostaje mi nic innego jak zdjąć pokrywę zaworów i to sprawdzić...
poldek wg mnie to złom jak i większość aut polskiego pomyślunku jak np żuk... i nic tego nie zmieni... A ja się z tym stanowczo nie zgodzę. Polonez był nowoczesna konstrukcją a to że produkowali go do 2000r. przemawia dodatkowo na korzyść tej konstrukcji. Zawieszenie wytrzymywało spokojnie koło 100000 km na naszych drogach gdzie po tym przebiegu jego...
w moim przypadku powinien sie blos sprawdzic przy turbo bo mój silnik to ohv polonezowskie wiec nie poswiruje z duzymi mocami na nim , doladowanie to bedzie 0,2-0,3 bara , wiecej nie zniosa panewki ale zalezy mi zeby jakos to jezdzilo
Różnica nie zauważalna poza wyskakującymi biegami,ukręconymi półosiami i zajechanym wałem włącznie z panewkami-to podstawowe różnice.Przy wersji cywilnej nie dało się zbytnio katować wozu gdzie ja swoim wyczyniałem różne cuda przez kilka lat eksploatacji a przy końcu nawet wyrywałem nim drzewa w ogrodzie:)
no tak, łożyska panewkowe smarowane są poprzez kanał który biegnie przez cały wał a otwory są na panewkach podtrzymania wału oraz na łożyskach panewkowych korbowodów, w tłoku są otwory (lub nacięcia jak w polonezie) w rowku na pierścień zgarniająco smarujący oraz czasem poniżej jego. Warunkiem takiego smarowania jest wysoka dokładność wykonywanych części...
biorąc pod uwagę pancerność tych silników Że co? Silnik 115C to śmieć jakich mało, z wycierającym się wałkiem rozrządu i szybko padającymi panewkami wału, paliwo żerny, olejożerny i tragicznie nie odporny na przegrzanie - przy byle zagotowaniu następowało szybkie i niszczące w skutkach przekoszenie podpór wału. gaźnik 34S2C który wydaje się być najbardziej...
Dziś przerabiałem to samo w Fordzie Mondeo.Jakieś dziwne ,dość głośne terkotanie z tylnej części skrzyni biegów(słyszalne z odległości 2-3 metrów)jedynie przy puszczonym sprzęgle i jedynie przy BARDZO WąSKIM zakresie obrotów silnika(w moim przypadku jakieś 1500-1600 obrotów,ani przy wyższych,ani przy niższych obrotach silnika stojącego na luzie nie...
zbiornik z pompą kupiłem bo stara się stopiła, jej siatkowy filtr był porwany. widziałem jak jeździł polonez z tą "nową" pompą. nie było więc potrzeby mierzenia ciśnienia paliwa. czujnik temperatury nie wskazywał nic, na zimno i na gorąco. stary potencjometr nie pokazywał nic. sonda nie pokazywała nic. pasek i koła wymieniłem bo nic nie wiedziałem o...
Witam. Pozwolę się dołączyć do tematu. Od kilku miesięcy buduje sprężarkę na silniku spalinowym fiata punto 1.7 TD. Przed budową przeczytałem ten temat jak i kilka innych, prawdopodobnie będzie to najbardziej zaawansowana konstrukcja w tym temacie wykonana w warunkach warsztatowych - wkrótce zrobię publikacje w tym temacie. Oczywiście robiąc coś pierwszy...
Problemy z uruchomieniem silnika<br/><br/>W kilku przypadkach (także i swoim) przyczyną rozruchu zimnego silnika jest zużycie panewek!!!, szczotek i komutatora wirnika rozrusznika. Często rutynowa wymiana samych szczotek i spr. rozrusznika na luzie wskazuje na ego prawidłową pracę, jednak te prozaicznie niewielkie luzy łożysk powodują, że...
panewki polonez panewki mazda moment panewki
parametr maszynowy tranzystor citroen zamiennik klejenie żywicą metal
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Aplikacje na Androida do kasowania błędów w Renault Laguna 3 Electrolux Ergorapido EER77SSM - migająca zielona dioda, brak ładowania