Dwóch przekaźników nie podłączysz ja w dużym fiacie, czy polonezie, bo przełącznik świateł przy kierownicy nie ma stałej pozycji. Daje tylko impuls, jak się nim przełącza światła.
Przekażnik Ps 541, podstawkę do niego z okablowaniem kupisz na Allegro. Możesz podeprzeć się fragmentami schematów instalacji np. od poloneza.
Prościej ... to zwykły przekaźnik do świateł dla np. Poloneza .Kupisz na prawie każdej stacji benzynowej jak również w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym za ok 10zł .
Może wyskoczył, bądź jest luźny konektor z tablicy przekaźników, z przekaźnika od świateł. Podmienialeś sam przekaźnik? Może to jego wina.
A nie chodzi o przekaźnik ?
Przekaźniki produkcji Elmot,typ 541. Idź do motoryzacyjnego i poproś o przekaźnik do świateł do poloneza
Musisz mieć oczywiście siłownik sterujący, który można podłączyć przez przekaźnik np. od świateł z Poloneza, a przekaźnik sterujesz impulsem masy z alarmu. (koszt ok 15zł)
Pobór pradu 0,01A na zgaszonym silniku. Przeróbek na dzienne brak, kable wyglądają na całe, niegrzebane. Zapomniałem dodać - kontrolka świateł w środku też się nie świeci. Z wiedzy i schematów jakie posiadam, jest jeden przekaźnik do świateł. Pytanie dlaczego od razu tylne pozycje się nie zapalają :/
Odszukałem opis skrzynki bezpieczników i przekaźników w polonezie atu. Jako pierwszy jest kontroler świateł przeciwmgłowych, za nim jest kontroler świateł mijania i długich i w nim są przekaźniki. Bezpieczniki od świateł mijania 1,2 i drogowych 3,4 są w jednym rzędzie i tu mozna podać plus bezpośrednio z akumulatora i obserwować czy sytuacja się poprawi.
Przekaźniki od świateł w Polonezie mają obciążalność styków 30A. Światła mijania/drogowe przy odpalonym silniku (załóżmy napięcie 13,5V) pobierają odpowiednio 8,8/8,14A więc tak szybko nie powinny się wypalić ani skleić
Udało mi się znaleźć takie coś: Widok modułu od strony złączy 1 (D) - wyjście na bezpieczniki świateł drogowych 2 (31) - masa 3 (PD) - wejście z włącznika świateł drogowych 4 (30) - zasilanie z akumulatora (stałe) 5 (PM) - wejście z włącznika świateł mijania 6 (M) - wyjście na bezpieczniki świateł mijania 7 (50) - wejście z elektromagnesu rozrusznika...
Witam! mam pytanie odnośnie podłączenia centralnego zamka w polonezie. Jak podłączyć centralkę zamka pod przekaźnik świateł awaryjnych, tak aby w momencie otwierania i zamykania drzwii, kierunkowskazy - awaryjne migneły???? z góry dzięki za informacje:)
Po cholerę cztery przekaźniki? Żadne auto nie miało osobnych przekaźników na poszczególne reflektory. Popatrz sobie na schemat reflektorów fiata 125 lub poloneza :D Tam masz przekaźnik świateł mijania i przekaźnik świateł drogowych. Dalej obwód rozdziela się osobne dla każdego włókna bezpieczniki - mijania L i P i drogowe L i P. Czyli w sumie cztery...
Uzupełnię mojego porzednika - przekaźniki wystarczą zwierne (najtańsze takie od świateł do FSO czy Poloneza) oraz w rozwiązaniu z przekaźnikami należy zastosować podłączoną równolegle zaporowo do cewki przekaźnika diodę przeciw samoindukcji. Pozdrawiam
Jako przekaźnik do odcięcia zapłonu najlepiej zastosować taki standardowy - jak np. do świateł w polonezie - lub oczywiście podobny. Ja zawsze daje przekaźnik 12V/30A (typowy samochodowy)
Witam ponownie Problem rozwiązany. Po długich poszukiwaniach i kontroli wszystkiego okazało się ,że padł przekaźnik świateł . Idealnie ,że pasuje od Poloneza ...koszt 12 zł Dziękuje i pozdrawiam
Witam, w podstawie bezpieczników jest moduł sterujący kontrolką od hamulców, jest wielkości dwóch przekaźników. Często ulega on uszkodzeniu. Pozdrawiam
A może zastosować zwykły przekaźnik 30A i wpiąć go w obwód rozrusznika,między stacyjkę,a elektromagnes rozrusznika?W czasie uruchamiania silnika,wyłączane zastają wszystkie odbiorniki,które pobierają dużo prądu,np.światła(zaletą jest to,że jak się włączy światła na włączniku jeden raz,to nie trzeba już więcej go wyłączać),dmuchawa,radio itp.Układ taki...
Co do świateł zewnętrznych to może padać kontroler świateł. Polonez Plus nie ma osobnych przekaźników do świateł, wszystkim steruje ten układ. To taka biała kość w skrzynce bezpieczników, wygląda jak taki większy i wyższy przekaźnik. Była raz taka sytuacja iż w desce kontrolki ciemniały, a światła normalnie pracowały, i okazało się że to kontroler....
Z maluchów to tylko BISy i ostatnie modele EL miały przekaźniki świateł fabrycznie (bo zamiast reflektorów na zwykłe żarówki z kołnierzem zaczęto montować halogenowe i zmieniła się skrzynka bezpieczników na nożowe). Wcześniej każdy musiał sobie w polmozbycie zakupić takie cudo: http://obrazki.elektroda.pl/5412847000_1... Czarny przewód...
zamontowałem zwykły przekaźnik plusowy Co to jest "zwykły przekaźnik plusowy"? O ile to nie jest "przekaźnik plusowy" tylko "zwykły przekaźnik" to dla mnie jest to coś takiego jak "kostka" do świateł w Polonezie. To jest PRZEKAŹNIK. To, co zamontowałeś to jest STEROWNIK. Musisz sobie zdawać sprawę, że z powodu braku głupiego przecinka sens zdania się...
Nie masz masy na silnik wycieraczek.W tym programatorze praktycznie nie ma sie co zepsuć,2 tranzystory,z 5 oporników i 3 kond. Jedynie co w nim siadało to przekaźnik MTD6
Witam!!!W polonezie caro + 1997r. nie działa kontrolka świateł zewnętrznych pojazdu!Włączając światła pozycyjne,słychać jak działa przekaźnik lub kontroler(któreś jest poprawne:D) światła także działają, tylko dręczy mnie ta głupia kontrolka i chciałbym naprawić usterkę!!!Proszę o porady!Pozdrawiam!
Skrzynka bezpiecznikowa z fiata 126 eleganta - ta na płaskie bezpieczniki. Ma od razu miejsca na 4 przekaźniki, które to można wykorzystać do przekaźników na światła, klakson, przerywacz kierunkowskazów. Obwody świateł pozycyjnych i głównych jak z fiata 125/poloneza (z przekaźnikami). Obwód kierunkowskazów i awaryjnych jak w autach zachodnich na jednym...
Przełącznikiem od świateł sterujesz przekaźnik a on włącza leflektory drobna przeróbka. Chodzi o to by prąd roboczy płynoł przez przekaźnik a nie przez przełączniki od świateł. Przekaźnik samochodowy nie pamiętam oznaczeń takie jak stosowane były w polonezach na przyzwoity prąd chyba 16A ale nie jestem pewien. Koledzy napewno pamiętają. Pozdrawiam :)
W skrzynce z bezpiecznikami jest duży niebieski przekaźnik. Steruje on :wycieraczkami, ogrzewaniem szyby tylnej, kierunkowskazami i kontrolą żarówek świateł hamowania... R.
Jak mniemam kostka z trzema kropkami to drugi przełącznik, na pewno ma on wyprowadzony wspólny kontakt po lewej (do polonezowego przełącznika)? Jeżeli świecą po wyłączeniu a wszystko jest podłączone jak na rysunku to padnięte są (albo jest jeden) przekaźnik lub do linii dostaje się lewy prąd (uszkodzona instalacja). Postój najpewniej można bezpiecznie...
Pomysł z przekaźnikiem lub dwoma jest dobry, ale wymaga odpowiedniego podłączenia do instalacji. Tak jak koledzy podpowiadają: najważniejsze jest zabezpieczenie przewodu zasilającego, który poprzez przekaźnik zasili nam reflektory. No a później cała reszta: sterowanie do przekaźnika, masa, odpowiednie zamocowanie (też już zostało to napisane). A co...
Przekaźnik. Cewka przekaźnika z jednej strony do plusa po stacyjce, z drugiej strony do zasilania świateł po wyłączniku. Przekaźnik będzie sobie "łapał" masę przez żarówki, a jak je włączysz, to pojawi się zasilanie i się rozłączy.
Koszt przekaźnika to 7 zł (od świateł poloneza), przwody możesz sam zacisnąć i zalutować złączkę albo wyciąć na szrocie z jakiegoś okablowania (lutowana pewniejsze), zasilanie styku ,,30'' bezpośrednio z alternatora czyli ,,+'' akumul. Ja nie polecam diody, ponieważ potrafią dostac zwarcia przy przepięciach, natomiast nap. 12 -14 V jest na tyle niskie,...
Jak sie uprzesz podłącz plus zamiast do aku to pod +15. Właśnie po kluczyku ma oznaczenie 15 pisałem wcześniej Zobacz sobie wyłącznik czasowy ewz-10 z poloneza i z nim po kombinuj jak się tak upierasz na to doświetlanie abo poszukaj gdzieś plusa który pojawia się po włączeniu webasto i podłącz go pod ten kabel co idzie od modułu dziennych do świateł...
coś pstryknęło i zniknęły kierunki z awaryjnymi - ??? usłyszałem, głośny PSRTYK spod zegarów licznika km/h i obr. od tej pory nie mam kierunkowskazów ani świateł awaryjnych myślę, że przekaźnik, ale... gdzie On dokładnie jest? Polonez Caro 1995 1.6GLI
Tak są włączone, jakieś propozycje schemat, który bezpiecznik, przekaźnik, jest jakiś moduł dziennych, czy może pająk pod kierownicą. Ogólnie to nie działają jeszcze przeciwmgłowe z przodu, może ma to jakiś związek z tym. Na internecie znalazlem jedynie opis bezpieczników tych w komorze silnika są tam jakieś przekaźniki tylko od czego nie ma nigdzie...
Przecież to układ jak w maluchu. I gorszy pod tym względem, że wszystko idzie w pierwotnym obwodzie, czyli bezpośrednio przez wyłącznik świateł i przełącznik zespolony. Jeszcze raz polecam ci schematy od fiata i starego poloneza. Poszukaj też w bibliotekach książki "Elektrotechnika samochodów polski fiat i polonez" autorstwa R Demidowicza. To ci wszystko...
Witam Sprawa nieaktualna Ciężko było w nocy przy świetle latarki coś zrobić ale udało się. Typowy przykład zimnego lutu. Nóżka zasilająca przekaźnika była luźna, roboty na 2 minuty a szukania od cholery
Witam. Mam złożony problem z instalacją elektryczną z Poloneza Caro Plus: 1. kierunkowskazy działają chaotycznie tj. migają raz wolno raz szybko, świecą przez krótki albo dłuższy czas, dodatkowo podczas ich włączenia słychać takie brzęczenie (tak dźwięk podobny do działającego spryskiwacza), które dopasowuje się pod chaotyczne miganie kierunkowskazów,...
Panowie wy chyba sobie jaja robicie ja mam poloneza a jak wiadomo polskie samochody nie grzeszą dobrymi światłami zastosowąłem tylko przekaźnik i jak nakrótsze kable o większym przekroju niż orginalne i to w zupełności wystarczyło. Na początku kombinowąłem z żarówkami zakładałem jakieś żarówki o kosmicznej mocy no 100/130 W i gówno pomagąło teraz mam...
Wielkie dzięki, uszkodzeniu uległ wyłącznik świateł awaryjnych. Nigdy bym na to nie wpadł... pewnie bym grzebał z okablowaniem urządzenia mikroprocesorowego. Pozdrawiam Kowolo lolo
W polonezie mówisz.... ja zrobiłem to w Matizie gdzie do włącznika głównego świateł idzie masa rozciąłem ten przewód i podłączyłem pod przekaźnik... i teraz włącznik od świateł jest ciągle na pozycji włączonej a światła zaświecają się dopiero po przekręceniu stacyjki na zapłon.
Ta grzałka ma 900W jak mnie pamięć nie myli więc przez krótki czas pobierania 75A. Więc te bezpiecznik 50A odpada. Zakładaj 70 i to maxi. 6mm² wystarczy na krótkim dystansie. Zawsze możesz dać przełącznik dwustopniowy od świateł, tylko zamienisz mu przód. Dzięki temu masz jedno miejsce i podwójny przełącznik. Dwa 40A przekaźniki tez łatwiej znajdziesz...
najprosciej wpiąc przekazniki zaraz przy zarowkach jezeli takowych nie ma wcale tylko wpiac ich tak zeby nie ciac kabli w instalacji robi sie dodatkowa wtyczke taka jak przy danym reflektorze i miedzy ta wtyczke a orginalna wpina sie przekaznik najlepsze rozwiazanie bo po wyjeciu przekaznika jak by bylo zle normalnie mozna spowrotem podlaczyc do zaruwki...
można sie śmiać ale ....... w polonezie po wyjęciu kluczyka można zostawić tylko postojowe - ani mijania ani krótkich nie da sie włączyć co do wyłączenie świateł podczas odpalania to wystarczy dodać przekaźnik (najlepiej z kondensatorkiem) zasilany z wyłącznika elektromagnetycznego rozrusznika
Silnik chodzi po wyłączeniu kluczykiem. Można wyłączyć go np naciskając hamulec lub włączeniem świateł .Proszę o radę. Zauważyłem , trzyma przekażnik pompy paliwa ,a w chwili obciążenia elektrycznego -puszcza i silnik gaśnie. Przekażnik nie klei się lecz ma jakieś podtrzymanie. Potrafi skutecznie rozładować akumulator. Może ktoś zna to uszkodzenie....
sprawdź "KONTROLER ŚWIATEŁ" (biały i zielony) w nowszych :p poldkach jest tak ze są dwa ładnie nazwane "kontrolery" odpowiedzialne za sprawdzanie żarówek (kontrolka na desce o przepaleniu) oraz wyłączenie świateł gdy pracuje rozrusznik tam w środku jest normalnie zwarty przekaźnik, który dostaje + z rozrusznika często się to jara, słabe połączenie konektora...
Witam. W dużym Fiacie i Polonezie z lat '80 Maluch typowy na linkę maił w stacyjce 3 przewody. -Zasilający, -napięcie na światła i resztę -napięcie na zapłon. Polonez i 125 miały przekaźniki było to tam ciut inaczej rozwiązane ale funkcja stacyjki ta sama bo ta sama kostka z dodatkowym kablem - rozruch. Gdzie często w maluchach były montowane te kostki...
Po dłuższym przemyśleniu doszedłem do wniosku, że zaproponowane rozwiązanie nie spełni oczekiwań. Problem powstanie kiedy samochód pozostanie z włączonymi światłami awaryjnymi. Mógłby działać, ale tylko w przypadku bardzo różnej częstotliwości mrugania dla załączenia alarmu i trybu awaryjnego. Można by to obejść wykorzystując sygnał załączenia świateł...
Czwarty bieg dmuchawy załączany jest przez przekaźnik i on mógł ulec uszkodzeniu znajduje sie tam gdzie bezpieczniki. Co do światełka prawdopodobnie uszkodziło się urządzenie mikroprocesorowe steruje ono wycieraczkami, ogrzewaniem szyby i lusterek, światełkiem, awaryjnymi kontrolką świateł stopu.
Nieco więcej informacji z neta wyciagnąłem. Tak - ma mikroprocesor (taki większy przekaźnik :P ) i są różne. Tak, pasują od poloneza ale są niewielkie różnice. Niektore mają sterowanie światelkiem w kabinie, inne mają sterowanie wycieraczka inne mają tlyko swiatla i kierunki itd itp. Zamówilem już wczoraj nowy, oryginalny. Jutro powinien zostać dostarczony,...
Niestety przekaźnik tutaj nic nie pomoże ponieważ odłączyłem sosatkowe światło stopu i znów kontrolka się załączyła. Dopiero odłączenie któregoś ze stopów głównych rozwiązuje problem. Po prostu proplem plega na tym iż granica wykrycia dodatkowych żarówek stop jest za niska. Może wie ktoś który opornik w układzie odpowiedzialny jest za pomiar prądu świateł...
To zależy też jakie się ma auto. Najprostrza przeróbka jest w VW na jednym przekaźniczku i mamy światła jak w polonezie po kluczyku. Sprawdzone, od 3 lat jeżdżę i jest ok.
Przełącznik świateł od Fiat 125, 126, Polonez. Pierwsza pozycja 0, druga poz 1 trzecia poz 1+2. Do tego możliwość zasilenia drugiej pozycji z innego zasilania, czyli po kluczyku. Gasząc silnik gasną światła. Oczywiście za tym włącznikiem słuszny jest przekaźnik, aby nie wypalić styków. Jeżeli nie ma przekaźników to albo dołożyć do świateł mijania, albo...
Ten czarny przekaźnik ma styki NO (normalnie otwarte) i jest używany do załączania świateł. Ten żółty styki NZ (normalnie zamknięte) w moim poldku (przed caro) nie przypominam sobie aby był stosowany. Przerywacz do kierunkowskazów i świateł awaryjnych miał kolor czarny kształt prostopadłościanu o wymiarach 100x50x20 (wymiary z głowy). Znajdował się...
typowa usterka w polonezie winny jest moduł elektroniczny sterujący praca kierunkowskazów , wycieraczek, tylnej szyby ogrz. ,kontrolka stop zbyt czuły próg działania trybu pracy z uszkodzoną jedną z żarówek kierunkowskazów ( szybko miga kierunkowskaz) rada jest taka: 1.. zlikwidować spadki napięcia na instalacji elektrycznej tzn . sprawdź wszystkie...
Czyli rozumiem to tak że kabelek prowadze od akumulatora rozruchowego do akumulatora w bagażniku. Na kablach tych daję przekaźnik tylko jaki. Szukałem teraz na necie i nic ani na allegro ani w sklepach z elektroniką nic nie ma. Jak możesz to podaj model oznaczenie czy coś innego. Jeszcze co do przekaźnika to patrząc na nie posiadają zależnie 4-5 nóżek....
W tym aucie jest to trochę namotane. I wcale nie jest to idealne rozwiązanie. Ja bym to proponował trochę przerobić, wydłużając przy tym sprawność oryginalnego przełącznika świateł. Zastosuj instalację, jak z fiata 125 lub poloneza. To nie żart! Tam światła załączają przekaźniki. I wystarczą dwa. Jeden na mijania, a drugi na drogowe. I podłącz to tak,...
Możliwe, ale poczekajmy na newsy od Poldka . Piszę o tym bo kiedyś walczyłem z czymś takim w Lublinie 3 i z powodu kosztów skończyło się na przeróbce. Z całego tego Daewowskiego bajzlu wiem że tych modułów tak samo wyglądających jest kilka a jednak nie zawsze są zamienne. Z drugiej strony zadaję sobie pytanie po co tak pokomplikowali skoro można było...
no i błąd, bo z rysunku na przekaźniku wynika, że 87 i 87a są ciągle złączone. Nie rozumiem więc sensu tego przekaźnika. Aha, już wiem jak ma działać, tylko rozłącza. Lipa. Musisz poszukać przekaźnika tzn uniwersalnego, zwierno-rozwiernago. Dodano po 1 87 i 87a mają być NIE ZŁĄCZONE jak to wynika z rysunku. Problem powinien zniknąć. Twoje zainteresowanie...
Witam! Mam Poloneza Caro z silnikiem 1.6GLI (wtrysk jednopunktowy). To wersja MR93, rok produkcji 1996, ta z wlotem w podszybiu, szerszym rozstawem kół i nowymi zegarami. Mam z nim dwa problemy. Po pierwsze nie działa obrotomierz. Czasem zdarzy się, że załapie i chodzi, ale zdarza się to rzadko. Trzech mechaników nie podołało. Nikt nawet nie potrafił...
Dzięki za reakcję... Korzystam ze skrzynki bezpiecznikowej poloneza... Ja wiem, że układ jest prosty, ale... Nie palą się długie i mijania równocześnie tylko przy włączonych mijania ( przekaźnik zwarty ) pojawia się jakby prąd zwrotny na bezpiecznikach od świateł długich... Bezpieczniki są po przekaźniku od długich...Sprawdzam próbnikiem... Nie pomyslałem...
Tak,częsty problem.Wypala się złaczka odpowiadająca stykowi 87 przekaźnika bodaj świateł długich. Trzeba wyjąć przekaźniki swiateł długich i krótkich i przyglądnąc sie zaciskom w skrzynce-czy nie ma deformacji i wyraźnych śladów nadtopień. Drugim powodem jest kostka pod stacyjką-załacza ona dwa obwody.Jednym z nich są światła.Trzeba sprawdzić czu na...
Witam wszystkich. Niedawno ze Szwagrem dokonaliśmy przekładki silnika Rovera 1.4 do mojego Caro+, w którym wcześniej był mono Bosh'a. Wszystko działa jak należy z wyjątkiem świateł mijania i kierunkowskazów. Otóż problem jest następujący: Przy włączonych światłach mijania lewy kierunkowskaz nie działa, a lewe światło mijania przygasa z częstotliwością...
Witam. Przykro mi, ale nie mam takiego przekaźnika. Za to - jeżeli można - proponuję zastąpienie oryginalnego innym, najlepiej popularnym. Ja zrobiłem podobnie w swoim peugeocie z tym, że poprawiłem fabrykę i dla każdego włókna żarówki (światła drogowe i mijania) założyłem oddzielny przekaźnik, taki jak od poloneza. Do tego bezpośrednio podłączyłem...
To przejrzyj płytę bezpieczników i przekaźników. Zdemontuj i szukaj zimnych lutów. To nie ma, nie może być, filozofii. To auto pozbawione w zasadzie elektroniki, o stopniu skomplikowania dużego fiata, na pewno prostsze, niż polonez ;)
Witaj , problem może mieć kilka przyczyn jeśli tak jak piszesz przekaźniki są sprawne to sprawdź instalację elektryczną przy skrzynce z bezpiecznikami ,sprawdź też czy przy kostkach podłączeniowych do żarówek jak również masę tz minus .Pozdrawiam i powodzenia życzę
Witam!! Mam problem z brakiem świateł w tylnych lampach. Jak włączę światła postojowe (pozycyjne) to wszystko jest ok natomiast jak włączę mijania lub drogowe to świecą tylko światła przednie a tylne nie. Bezpieczniki są w porządku. Myślę, że to coś z przekaźnikami, które są przy bezpiecznikach, ale nie jestem pewien. Proszę o pomoc jeżeli ktoś wie...
Oczywiście, że można. Wystaczy nawet sterownik zamka centralnego z osobnym przewodem 30-to sekundowego komfortu. Do tego dokładasz przekaźnik, lub przekaźniki i robisz co chcesz. Ale będzie to działać tylko po zamknięciu samochodu. Jeżeli ma działać po otwarciu, to sterownik i czasówka, na przykład z oświetlenia wnętrza Poloneza, albo uniwersalny moduł...
w chwili obecnej wiem, że bezpieczniki mam sprawne, masa jak najbardziej jest. Wiązka cała, brak otarć, przeciętych przewodów, zagięć. Przekaźniki odpowiedzialne za światła są sprawne. Podświetlenie tablicy padło( obie żarówki nie świecą) Jakby nie docierało do nich napięcie. Mierzyłem stany napięć w pozostałych żarówkach i wszystko było ok. Tylko w...
Witam. Wszystkie kable biegną do skrzynki bezpieczników i przekaźników znajdującej się nad pedałami. Tam zazwyczaj upalają się przewody lub nawet gniazda. Nie pamiętam tylko, czy po drodze nie ma wtyczek przy reflektorach.
Witam A ja kupiłem na allegro włącznik z opóźnieniem, trochę go zmodyfikowałem i od roku działa jak należy. Włącznik składa się z BC517, elektrolita, 3 diód, 4 rezystorów, 2 przekaźników. Ja zmieniłem kondenstor i rezystor (bo one odpowiadają za opóźnienie załączenia) zmieniłęm również przekaźniki (były 2 wyjścia - dobre do Poloneza) bo w moim Seacie...
Mam następujący problem. Od jakiegoś czasu świeci mi się non stop światło stopu, gdy wcisnę pedał i puszczę to zgaśnie na jakieś 2 sekundy a potem znowu. Przepompowałem pół litra płynu i nic - dalej to samo. Zmieniłem czujnik, znowu pół litra płynu i żadnych efektów. Do czujnika dołożyłem przekaźnik muszę to zrobić bo przegląd mi się zbliża .
Witaj!! Elektron1234 Wielkie dzięki za pomoc, miałes racje był uszkodzony przekaźnik, tylko był kolory czarnego, wielkie dzięki :D Dodano po 4 autoas tobie też dziękuje za pomoc!
Przeczytałem z ciekawości wszystko od początku i albo żyłem w innej Polsce, albo miałem taki fart, że nie miałem problemów z moimi samochodami. Miałem PF126 z 74 i 78 roku, miałem FSO1500 z 86 roku oraz Poloneza 90 roku. Jedynie w Polonezie po 1500 km był wymieniany wałek rozrządu na gwarancji. - W pierwszym PF126 wymieniłem obydwie zwrotnice, bo miały...
Witam. Czy może ktoś się podzielić zdjęciami jak to wygląda podpięte, tj.gdzie jest moduł i gdzie sie wpiąć. Jaki mikroprzełącznik zastosować? Właśnie nabyłem zestaw czujników do mego w246 a nie chcę czegoś zepsuć. Fot nie mam, ale wygląda to tak: kolega Gerri napisał na którym przewodzie w wiązce szukać kabla w którym się pojawia +12v, wiązkę znajdziesz...
Literówka miało być "Moderator" O tym włączniku od poloneza to ja właśnie mówię do Ciebie. Nie twierdzę, że to moja praca. Masz na PW, że nigdy nie jeździłem tym samochodem. Parametry nie są istotne ze względu na problem z poszukaniem tego przełącznika. Po prostu będzie włączać cewki przekaźników i cała obciążalność styków zeszła na drugi plan. Naprawdę...
Diody na jakieś 5 Amperów. No, nie dokładnie: jeśli te przecimgłowe są takie jak myślę czyli halogenowe po 55W każda, to "na zimno" czyli w sekundzie włączenia prąd znacznie przekroczy 12A na diodzie prowadzącej do przeciwmgielnych! A do autora tematu: po podpowiedzi Kolegi Czubeq15 a przy pytaniu jeszcze potem o rodzaj diody, wskazującym na stan obecnej...
Żarówki o mocach powyżej stanadrdowej od uznanych producentów są homologowane, ale każdy umiejący czytać w obcym narzeczu, wyczyta na opakowaniu taką informacje: NOT FOR USE IN EUROPE. Czyli NIE można ich używac na drogach (są dopuszczane w rajdach i innych zastosowaniach specjalnych). Poza tym faktycznie za ich używanie leci dowód. nie wspomne już...
dzis mam wiecej czasu wiec moge wiecej napisać jak zbudowałem swój mig jak juz wcześniej pisałem trafo złożyłem z dwóch spawarek jednofazowych na jeden transformatoe trójfazowy, wymiary kolumn (bo są trzy jednakowe ) 4cmx6cm uzwojenie pierwotne 310 zwojów średnica 1,9mm z odczepami co 50 zwoji (czyli 210 odczep 260 odczep i 310)błąd w tym taki że powinienem...
Daj jedne końce cewek przekaźników do masy a drugie do kabelka od kontrolki ładowania - na pewno się załączą. Na litość boską odpuść sobie te pie.... zwłokę bo nie jest do niczego potrzebna. Pierniczenie sprzedających o ochronie alternatora itd itp służy tylko sprzedaży i lepszemu samopoczuciu kupujących. Alternator w momencie odpalenia silnika zapodaje...
Ma ktoś pomysł, jak, gdzie i jakie zamontować w Omedze B (rocznik '96) przekaźniki do świateł mijania? Przed Omegą ciemność widzę, ciemność, choć wymieniłem reflektory ze zwykłych H1 na soczewkowe H1 (właściwie żaden zysk, głupi Focus przy Omedze świeci jak lokomotywa przy kolejarzu z latarką). Przewody dochodzące do żarówek są w Omedze chyba cieńsze,...
raczej codzi o to żeby światła były jak starych fiatach czy polonezie albo maluchu czyli można włączyć pozycyjne (pierwszy stopień wyłącznika) a na drugim stopniu wszystkie światła zgasną bez włączonego zapłonu niestety w oplu ciężko jest to zrobić (dość skomplikowany układ) można natomiast podłączyć 2 przekaźniki równolegle z wyłącznikiem a sterowanie...
No jak już tak musi to być to wersja minimalistyczna: Zasilanie z plusa akumulatora do pinu przekaźnika oznaczonego 30; wyjście z 87 i idzie do tego przewodu przy manetkach, na którym pojawia się prąd po PRZEŁĄCZENIU z drogowych na mijania (może to być żółty). 86 to masa a od przewodu białego (chyba - i to sprawdzić czy na nim pojawia się po PRZEŁĄCZENIU...
Wystarczy zastosować przekaźnik R15 na 24 V R cewki 500Ω, wyregulować naciąg sprężyny na zadziałanie powyżej 13 V np. z pomocą zasilacza regulowanego. On trzyma jeszcze i przy 10 V. Link mój post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic74... Co do regulacji napięcia na żarówkach to może ktoś zastosował regulator nawiewu od poloneza? Naprawiałem...
Ponieważ moderator oprócz uwagi o zasadach pisowni nie miał nic do napisania, spróbuję ja. Urządzenia elektroniczne które były włączone podczas odwrotnego załączenia akumulatora mogły ale nie musiały się uszkodzić, trzeba by zacząć sprawdzać ich działanie po kolei np. radio gra znaczy się nie uszkodziło, przełącznik świateł awaryjnych działa to tak...
Mam w moim Caro + '97 takiego rebusa: Ja w zbiorniku spryskiwacza nie ma płynu to przyciągnięcie dźwigni wycieraczki (krótko aby raz przetrzeć szybę albo na dłużej aby włączyć spryskiwacz) powoduje ruch wycieraczek które w czasie powrotu zatrzymują się na ok. 0,5 s w połowie tegoż powrotnego ruchu, słychać pyknięcie jakiegoś przekaźnika i zapala mi...
Pamiętaj o światłach! Akumulator kosztuje a mandaty drożeją. Kierowcy jeżdżący z włączonymi obowiązkowo światłami w okresie jesienno-zimowym często zapominają wyłączyć światła po zakończonej jeździe -dotyczyto samochodów, w których nie są one samoczynnie wyłączane po wyłączeniu zapłonu. Drugą bolączką jest zapominanie o włączeniu, co może mieć przykre...
Witam. Mam Poloneza Kombi. Od czasu jak sam podłączyłem hak holowniczy świeci mi kontrolka diagnostyki układu hamulcowego która powinna zgasnąć po naciścnięciu pedału hamulca( ideogram w kształcie pedału). Samochód fabrycznie nie jest wyposażony w wiązkę do gniazdka haka holowniczego. Jaka jest przyczyna? Czy fakt wpięcia kostki gniazdka wpłynął na...
Ja mam pytanie czy po zgaszeniu lampki układ pobiera jakiś prąd czy rozłącza to jakiś przekaźnik? Czy jeśli masa jest podana na 1 cały czas to światło świeci się non-stop czy też po kilku minutach zgaśnie pomimo otwartych drzwi w celu uniknięcia rozładowania akumulatora i załączy się po zamknięciu i ponownym otwarciu drzwi? Szczerze mówiąc poszukuję...
Jak wiadomo instalacja elektryczna w maluszkach pozostawia wiele do życzenia. Bawie się z nią już od długiego czasu. Wymieniłem standardowe bezpieczniki topikowe na porcelanowe, poprawiłem ładowanie poprzez poprowadzenie kabla bezpośrednio z alternatora do akumulatora. Mam przekaźniki na światłach przednich H4, dmuchawie (zmodyfikowane ogrzewanie),...
Witam Mam taki dziwny problem z światłami pozycyjnymi. Jak włączę tylko pozycyjne to są ale jak przełączę na mijania to gasną i muszę poczekać kilka minut aby się włączyły. Mam schemat ale jestem elektronikiem i nie potrafię prześledzić tego na schemacie elektrycznym :cry: . Walenie po przekaźnikach ani pstrykanie tym przełącznikiem nie daje efektu,...
Witam wszystkich! Mam problem ze światłami mijania i drogowymi w Polonezie rocznik '90. Problem jest taki, że jak włączam światła mijania to gaśnie mi kontrolka na liczniku i tył mi przygasa, a jak włącze jeszcze drogowe to wyłączają mi się mijania, a niekiedy nawet auto gaśnie. Sprawdzałem kostki i przekaźniki, a także lampy i wszystko wygląda ok....
Ładowanie za duże, bez obciążenia akumulatorów na bank będzie przeładowywać, będzie wypluwać elektrolit(musi być jakieś obciążenie(np. można jeździć z włączonymi światłami, albo wstawić jakiś układ by po włączeniu zapłonu, odpaleniu i jak alternator zacznie ładować poprzez przekaźnik, zaczęło pobierać prąd(myślałem przez wytracanie prądu poprzez radiator...
20A przekaznik z "poloneza" wiec napewno to nie jest syf. wystarczy na wszystkie swiatla?
Nie pamiętam, co tam jest. Ale sądząc po aucie, to pewnie jakieś podtrzymanie jest. Jak nie, to założyć. Jest tego cała masa na rynku. Ja najczęściej w takich przypadkach stosujowałem EWZ z poloneza. Miałem zawsze wytarganego ze szrotu kilka sztuk. :Blackboy - "prostrzym" się na pewno nie da. Jak ci mam to napisać? Potrzebujesz sygnał z układu centralnego...
Witam. Dzięki za odpowiedź. Domykanie szyb nie zatrzyma się, gdyż, żeby szyby się domknęły trzeba podać sygnał długi normalnie do pinu który zamyka drzwi, a żeby lusterka się złożyły trzeba podać masę do któregoś kabelka przy joysticku do lusterek, czyli są to dwie osobne sprawy. Pomysł z przekaźnikiem dobry, gdyż wówczas zostaje mi w sterowniku zamka...
Sprawdzałem masy już wcześniej, ale dziękuję za odpowiedź i zainteresowanie tematem. Sprawdzałem następujące punkty masowe: Pod maską: - Komputera wtryskowego - Obydwa punkty masowe na błotniku po stronie kierowcy (masa układu wtryskowego, zapłonowego i związanych z nim czujników) - Główną masę od akumulatora po stronie pasażera - Punkt masowy po stronie...
Witam, na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem bardzo początkujący, ale bardzo się staram :) Od pewnego czasu borykam się z problemem braku ładowania. Do tej pory udało się wymienić alternator (sam alternator regenerowany z wbudowanym regulatorem Magneti Marelli) i zmienić akumulator (z padniętego Kagera na Bosch 53Ah 450A). Muszę tu też zaznaczyć,...
Tak przekaznki dają duuużą poprawę. Zrobiłem to u siebie. Na światłach bez przekaźników miałem 9.8V po zamontowaniu bezpiecznika było przawie tyle co na akumulatorze (około 0.3V mniej bezpiecznik).Jest ogromna róznica. Dodatkowo miałem stare lampy (zmatowiały odbłysnik)ale na złomie ( na szrocie dużo chciał )kupiłem 2 za 15 zł prawie nowe. A co do joho...
to niestety mususz dolozyc chocby przekaznik opoznionego wylaczania swiatla z poloneza aby w tym alarmie zrealizowac taka funkcje. osobiscie uwazam ze nie jest to dobry pomysl zeby zawsze zamykac okna, a jak bedziesz chcial zamknac auto a zostawic uchylone szyby albo szyberdach zeby sie przewietrzylo?
ALARM I CENTRALNY Ja mam malucha i sam montowałem centralny + alarm Centralny - jak najtańszy ok 40 zł (im taniej tym lepiej dla naszej kieszeni - siłowniki w każdym są takie same a czy sie obraca główka czy nie nie ma znaczenia. Bo montujesz tylko raz. Obracane nie zawsze są lepsze. Ja kupiłem oddzielnie na wypadek jak by alarm w przyszłości był bardziej...
Witam, mam problem ze swoim Atu z 96 roku, z LPG. Wszystko zaczęło się prawdopodobnie od ogrzewania tylnej szyby. Po włączeniu ogrzewania sprawdziłem po 5 minutach czy szyba się ogrzała (kontrolka się świeciła), a szyba była nadal zimna. Zrezygnowałem i wyłączyłem ogrzewanie. Chwilę potem zaczęły się żarzyć kontrolki "STOP" i akumulatora. Świeciły się...
polonez świateł polonez kontrolka świateł świateł mijania polonez
wymiana wsadu eeprom sterujacy samsung strumienica zamiast katalizatora
mikrokomputer cobra1 toshiba 32l2433d
Fiat Punto II 1.2 8V – zapach spalonej gumy po wymianie paska rozrządu Krups FDB145000P – komunikat „napełnić pojemnik”, czyszczenie pływaka i czujnika wody