Jazdaaaa-już raz Ci zwracałem uwagę: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Witam mam taki problem wymieniłem przewód układu chłodniczego dolałem płynu chłodniczego do zbiorniczka wyrównawczego bo nie było w ogóle w chłodnicy też dolałem wszystko sprawdziłem czy nie cieknie po naciskałem przewody gumowe i na drugi dzień rano wsiadłem i pojechałem do szkoły wróciłem podniosłem maskę patrze a cały silnik mokry w płynie chłodniczym...
Płyna chłodzącego wchodzi około 7,5 - 8 litrów. Wode z bloku można wypuścić odkręcając korek spustowy. Znajdziesz go pod kolektorem sącym z tyłu silnika, jest to śruba 8mm (na klucz 13 mm). Ciężko się do niego dostać i najlepiej zaopatrzyć się w klucz nasadowy z grzechotnikiem. :D Dodano po 10 http://obrazki.elektroda.net/46_12270062... zdjęcie...
sprawdź czy nie ma plamy pod dywanikiem pasażera - może nagrzewnica się rozszczelniła
zobacz czy nie zamarza Ci parownik, jesli tak to masz niski poziom płynu chłodniczego lub uszkodzona pmpe wody albo uszczelke pod głowicą
a jak gomozna odpowietrzyc
Witam posiadam Poloneza Caro Plus rocznik 1999 . Mam problem z uciekającym płynem chłodniczym . Większość napisze ,że to uszczelka ;ale są inne możliwości uciekania tego płynu niż uszczelka pod głowicą ? Wydaje mi się ,że raczej nigdzie spod auta nie kapie :D
kolego oby tylko uszczelka pod głowicą bo może być coś gorszego (pęknięcie jakiegoś elementu silnika) dobrze by było przy wymianie sprawdzić czy nie jest potrzebne planowanie głowicy no i nie zapomnij wymienić również oleju bo na 100 % dostał się do niego płyn chłodniczy
Witam forumowiczów. Mam problem z Polonezem (takim jak w temacie). Polonez jest z roku 1996 i ma założoną instalację gazową. Mam ogólnie dwa problemy z tym samochodem, pierwszy to taki, że płyn chłodniczy mi „ucieka” tj. jak go doleję to po jeździe podnoszę maskę i nic w zbiorniku nie ma. Temperatura sama w sobie nie skacze powyżej 90 stopni....
Sprawdź poziom płynu chłodniczego. Może jest zapowietrzony?
Skoro jest w nim gaz,to czy czasami parownik i przewody z płynem chłodniczym do parownika nie są koło modułu?
Zimą odpalałeś go na benzynie czy na gazie? Czy jak był zimny silnik i mróz jeździłeś na gazie? Może membrana w parowniku pękła? Zimą się to zdarza jak parownik zimny i płyn chłodniczy go nie ogrzeje
Napisałem, ze do silnika i w oleju go nie ma na 100% (chodzi o płyn). A ogolnie problem z płynem już rozwiązany. Czy po mocniejszym gazowaniu hmm no moze, ale na luzie mi gasnie, a nie jak wbijam na obroty ;) Dodano po 57 A chodizło Ci o "samochód" z gazem czy Poloneza z gazem?
z instalacja LPG ? W tych działach poruszamy tylko i wyłącznie problemy związane z instalacjami elektrycznymi i oprzyrządowaniem elektronicznym naszych pojazdów. <E>
U mnie kopułki niema bo to jest elektroniczny zapłon ze sterownikiem sama nazwa mówi ze jest na wtrysku paliwa. Gaz nigdy nie był regulowany nigdy u fachowca tyle co kiedyś samemu obroty. A filtr powietrza był zmieniony na jesieni. Płyn chłodniczy jest w normie.
witam kolegów !!! uszkodzony jest napewno moduł po cewkami... a przyczyna jest bardzo prosta i oczywista .Jest to typowa usterka w poldkach. Mianowicie na grodzi jest zaworek do regulacji ciepło/zimno, i jak tylo z niego cieknie płyn chłodniczy (a zawsze cieknie) to płyn spadając gromadzi się w niszy czwartej świecy zapłonowej i powoduje przebicie iskry...
Witam mam problem z Wentylatorami chłodnicy w Polonezie Caro Plus wentylatory nie działały więc wymieniłem czujniki i płyn chłodniczy po wymianie uruchamiają się ale przy okolo 110 stopniach czujniki z oznaczeniem 87/92 a włączają się dopiero na tej białej kreseczce zaznaczonej na żółto na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/4926618900_...
A nie ubywa Ci lub przybywa płynu chłodniczego?Może niewielka nieszczelność uszczelki pod głowicą i zalewa petrygiem? U mnie coś takiego było - jak gorący, nie było problemu, jak stygł - niewielka ilość płynu chłodniczego wsączała się do cylindra(-ów).
Z znajdującego się na przewodzie do nagrzewnicy zaworu wycieka płyn chłodniczy. Do tego zaworu doprowadzona jest linka z wewnątrz kabiny pasażera. Po trzepieniu wychodzącego z tego zaworu wycieka płyn chłodniczy. Proszę o radę dotyczącą nazwy tego podzespołu, oraz jego wymiany. PILNE pozdrawiam
pompę wyjąłem zbadana organoleptycznie wrociła na swoje miejsce,nie ma opcji,metalowe łopatki wirnik mocno przytwierdzony wróciła na swoje miejcse.Chłodnica aluminiowa jak nówka nie puści,wydaje mi się ,że zamulony jest tanim płynem chłodniczym ale ciężko wszędzie się dostać.Co dolać?
wskazuwka rusza sie bardzo szybko wystarczy szybki powiew wiatru i juz jest na zero a za chwile jak staje to nie zawsze wraca na temperature jaką ma silnik a płyn chłodniczy od podmuchu tak szybko by sie nie ochladzał
Winny może być czujnik bądź termowłącznik wentylatora który odpowiada za włączanie się silnika wentylatora we właściwym czasie, gdy temperatura płynu chłodniczego przekracza określony poziom.Zatem ta część jest do wymiany.
odpowietrza się z otwartym korkiem. Warszawę , może Poloneza. Układ ma być zamknięty, Pomyśl dlaczego.
Witam.Jestem nowy na tej stronce, bardzo prosił bym o pomoc.Mam poloneza 1.6GSI i mam dwa małe problemy. Pierwszy to:gdy silnik jest zimny najczesciej po nocy mam problem z odpaleniem go na benzynie natomiast po przełączeniu go na gaz odpala bez problemu-wymieniłem pompe paliwa wtryski oraz regulator ciśnienia ale bez efektu. Drugi problem jest taki,...
Witam Ja miałem taką sama sytuację i był to uszkodzony termostat od płynu chłodniczego. Wprawdzie inny samochód ale powinno mu dolegać to samo. Poszukaj w google jak przetestować termostat. Chodzi mi tutaj o odpalenie zimnego samochodu i sprawdzaniu odpowiednich przewodów (przewody od "wody"). Część powinna się zacząć rozgrzewać od razu, a reszta powinna...
no czytałem, ale ty nie czytałeś co już pisałem. może termostat nie bangla co w pojazdach typu polonez, fiat 125, żuk jest normą, a może czujnik temp. źle pokazuje i nie jest w rzeczywisości 95 a np. 85-90*c. a może lepiej zdjąć korek i wpakować termometr w chłodniece i zobaczyć co pokaże? niech autor tematu wykaże trochę własnej inwencji i pokombinuje...
Może jest za mało płyny chłodniczego?
Polecam Ci zastosowanie wlacznika termicznego z Poloneza - on jest na 97st Jeszcze zostaje mi zastąpienie mojego czujnika tym od poloneza. Za późno u mnie włącza się wentylator. Ostatnio robiłem test uszczelki pod głowicą i płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym zaczął mocno bulgotać jakby się gotował i dopiero po paru sekundach wiatrak włączył...
he! też to miałem ale powód był dziwny ,szronił mi się parownik jak się póżniej okazało powodem był płyn w układzie chłodniczym a konkretnie to że dałem się namówić "filozofowi" ze sklepu na jakiś cudowny koncentrat problem znikł jak przeszedłem na pomarańczowe BORYGO-2lata i spoko
Może ktoś mi pomoże? Przewody od sondy sprawdziłem i są ok masa też jest dobra. Płynu chłodniczego nie ubywa - Niedawno robiona uszczelka pod głowicą. Może ten czujnik temp jest popsuty?? Nie mam już pojęcia.??
co do płynu chłodniczego mozna dolac tak płyn który jest pdatny na mieszanie bodajze almatin bedzie ok ale nie jestem pewien;p a co do ogrzewania z kratek zandna wymiana czegos tam z poloneza nic nie zmieni poprostu układ jest tak poprowadzony ze ciepłe powietrze leci tylko tamtedy mozliwa jest przerobka nawet był kiedys jakis temat na forum na ten...
Witam. Chciałbym zapytać na jakiej zasadzie działa autodiagnostyka kontrolek w nowych zestawach wskaźników, konkretnie chodzi mi o to że lampki świecą się przez kilka sekund po przekrećeniu stacyjki a następnie gasną (np kontrolka zbyt wysokiej temperatury silnika, zużycia klocków hamulcowych itd). W polonezie caro ten system jest rozwiązany w ten sposób...
Przyznam, że nie wiem jak "zaprogramowany" jest wentylator chłodnicy, ale nie działa on cały czas- a bynajmniej nie słyszę podczas jazdy, żeby załączał się / pracował non-stop. Standardowo załącza się, gdy z jakiejś większej prędkości zwalniam radykalnie do minimum lub staję całkowicie (np. na światłach) - ale tak też było wcześniej i tak zdaje się...
ok termostat się zawiesił bo nie szło na duży obieg teraz włożyłem i już wszystko jest ok mam pytanie można jeździć na wodzie zamiast płynu bo mi zabrakło więc musiałem wody jakieś 2l wlać z 5chyba co się mieści a i drugie pytanie czemu włącza się mi dmuchawa tak wcześno dodam że wymieniałem czujnik właśnie od dmuchawy ale nie kupiłem od poloneza czy...
Jeżeli dymi Ci na biało to jest prawdopodobieństwo że uszczelka pod głowicą Ci mogła pójść. Jeżeli olej będzie zmieszany z wodą (płynem chłodniczym) będzie się robił białawy kolor (zmętniały). Wtedy jedyne wyjście to wymiana uszczelki spod głowicy, a jeżeli to jest ok to możliwe że masa od czujnika gdzieś nie styka
Polonez łapie temperaturę, po przejechaniu około 2km wszystko dosłownie się gotuje, węże syczą pękają, nie da rady odkręcić odrazu korka od zbiornika płynu chłodniczego bo kumuluje się tam nie opisane ciśnie ;) Żaden z wentylatorów się nie załącza mimo tego że są sprawne- sprawdzałem na krótko, chłodnica jest ciepła u góry a nie na dole gdzie są czujniki....
A czym mierzysz ciśnienie oleju? Ja w polonezie montuje swój komputer pokładowy, który rejestruje obroty, prędkość, poziom paliwa, temp płynu chłodniczego i ciśnienie oleju, a następnie wysyła po rs232 do kompa gdzie zapisywane są wyniki (Taka mini hamownia tylko że w trakcie jazdy hehe). Odnośnie pomiaru ciśnienia - mam do tego wskaźnik na desce rozdzielczej...
I jak poszło na tego świstackiego ?? Całkiem zapomniałem o tym wątku. Polonez już jest po remoncie. Okazało się, że winna była uszczelka pod głowicą. Auto brało już nawet płyn chłodniczy. W tej chwili wszystko jest super. Panowie wymienili mi też wszelkie inne uszczelki, gumy, końcówki, łożyska, itp. Oczywiście tylko te, które budziły jakieś podejrzenia....
W tym okresie jak zapalasz i przełączysz na gaz, parownik pewnie Ci zamarza. Reduktor jest ogrzewany płynem chłodniczym i lepiej jakby się troszkę rozgrzał (mówi się o 30 stop.) Bardzo dużo osób przyjeżdża do mnie z takim problemem. A ja choć z niedużego doświadczenia wiem że samochód tak szybko przełaczany na gaz jest w stanie spalić nawet dwa litry...
Silnik ma temp. normalną 70-90 C. Czy jeśli jest zapowietrzony układ to czy płyn chłodniczy "krąży" w odwodach czy stoi w "miejscu". Co do tego odpowietrzania to musze sprawdzić. Mam pytanie jak sie dobrać do nagrzewnicy by sprawdezić czy jest ciepła i jak ją odpowietrzyś w razie konieczności? To czy rdza zapycha to też sprawdze. Jeśli chodzi o ten...
Co do masełka to faktycznie może być to uszczelka pod głowicą, chociaż nie koniecznie. W moim polonezie z gaziurą czasami tez się pojawiało, jak to powiedział gaziarz "urok gazu i jazdy na krótkich odcinkach". Niepokojący jest jednak ten ubytek płynu chłodniczego i to w dość sporej ilości. Najlepiej przeglądnij jeszcze raz wszystkie węże i chłodnicę....
Witam serdecznie. Mam Poloneza Caro Plus 1,6GLI z 1999r. Ostatnio spaliły mi się trzy żarówki od przednich reflektorów. Wymieniłem je myśląc, że może wadliwe były. Podczas podróży nagle usłyszałem jakby pisk paska klinowego, zapaliła mi się czerwona dioda sygnalizująca przepalenie się żarówki. Ciekawe było to, że dioda ta przy naciskaniu pedału gazu...
Zapewniam że mozna odpalić poldka na gazie nawet w -15 stopniowym mrozie :D Mój kumpel robi tak: Gotuje litr wody idzie odpalić autko. Jak zaskoczy otwiera maskę i polewając wrzątkiem ogrzewa parownik. Zwykle lejąc powoli ok minutę, po tym czasie silnik na tyle się rozgrzewa, że jest juz sam w stanie ogrzać parownik. metoda może nieco brutalna ale...
Trochę nie doczytałem. Biały dym to ewidentnie przedostawanie się płynu chłodniczego do cylindra(ów).Ale skoro piszesz że go nie ubywa... W takim razie wina musi leżeć po stronie parownika-od czyszczenia którego rzekomo wszystko się zaczęło(który też jest ogrzewany płynem). Jednak w przypadku ubytku płynu to jeśli nie uszczelka to sama głowica(pęknięcie).
Skoda Felicja 1.3 przebieg 107tys. Rok temu był wymieniany termostat i jakiś czas temu też (w domowych warunkach tata zakładał nowy). Termostat oryginalny. Obecnie jest ok. Tzn. temperatura utrzymuje sie na poziomie 90 chyba że wjade w miasto to 100. A przy jakiej temp. powinna się załączyć chłodnica? Termostat puszcza obieg przy ok 89stC.Wlacznik...
Dzięki za liczne odpowiedzi A wracając do kupna cc to ojciec ma cc 700 aisan i dzięki za taką jazdę, nie mogę zdzierżyć tego silnika i lewarka biegów -Gumki na świecach pozakładane -klapka termostatu ładnie sie domyka -rura metalowa którą idzie powietrze Dodano po 1 Mam w domu nagrzewnicę od żuka ale gdzie zmieszczę takiego kolosa
Kolego, jeśli masz na myśli przedostawanie się płynu chłodniczego do komór spalania. Można to bardzo łatwo sprawdzić. Przytykasz rączkę do wydechu, czekasz chwile i języczkiem dotykasz rączki. Jeśli jeździsz na płynie poczujesz słodkość. Wypluj to do razu oczywiście. Jeśli to olej, poczujesz smak spalonego oleju. To tez wypluj od razu.
Silnik powinienes odpalać na benzynie. Na gaz przełączać dopiero jak temperatura płynu chłodniczego osiągnie ok.50 stopni. Jeśli robisz inaczej to masz jak masz !!! Ponadto szybko wykończysz silnik. Ps. tłumaczenie dlaczego tak a nie inaczej zajeło by mi wiele czasu, musisz to przyjąć jako aksjomat.
W jednym silniku w pokrywie zaworów na przelewie płynu chłodniczego miałem chyba jakiś zaworek jednokierunkowy odwrotnie wsadzony, przez co w ogóle nie szło silnika płynem poprawnie zalewać. Tak dokładnie tak jest jest tam zaworek przez któy można zalać płynem silnik ale obiegu w drugą strone nie przepuści. Kolego jezdże 6 lat pol roverem i tylko raz...
Tylko że olej przypuszczam że znalazł się tam przez przewód który jest podłączony do pokrywy zaworów. Czy może to być uszkodzenie pierścieni Sprawdź poziom oleju w misce olejowej. Jeżeli jest go dużo, to sprawdź dlaczego jest go dużo - czy nie dostaje się do oleju benzyna lub płyn chłodniczy. Koledze lata temu przydarzyła się taka sytuacja, że poluzowała...
Witam, posiadam poloneza caro plus 1,6 z gazem 2000r (samochód kupiony z gazem w salonie). Od długiego czasu (w prawdzie odkąd pamiętam) w samochodzie tym ubywało płynu chłodniczego, teraz muszę go dolewać około 0,5l na 100km. Do tego ostatnio tj. wczoraj i dzisiaj, samochód strasznie się przegrzewa, za pierwszym razem się przegrzał jak nie dolałem...
robi ci się mieszanka wody z olejem zrzuć głowicę i wymień uszczelkę sprawdź uszczelniacze na zaworach pozdrawiam Nie zawsze tak jest jak piszesz,jeśli gość robi krótkie odcinki na niedogrzanym silniku to właśnie na korku zbiera się kondensat a ludzie myślą ze to uszczelka,ważne jest to jaką trzyma temperaturę silnik i z reguły jest to objaw niedogrzanego...
Heniek1234, po prostu to idź Ty lepiej na piwo. Objawy wskazują na dostawanie się płynu chłodniczego do oleju, ale jeżeli mówisz, że z tym jest wsio ok to warto byłoby sprawdzić ciśnienie oleju.. Zastanów się co za głupoty piszesz. Widziałeś kiedyś jak wygląda olej do którego dostaje się płyn chłodniczy? Raczej nie, to już objaśniam: Nabiera szarawego...
Witam wszystkich, mam napisany program do mierzenia napięcia, poprzez ADC wbudowany w atmege16, jednak nie wiem jak podłączyć pod procek jakieś źródło napięcia np. baterie. Gotowy program przedstawiam poniżej: $regfile = "m16def.dat" $crystal = 16000000 Config Lcd = 16 * 2 Config Lcdpin = Pin , Db4 = Portd.5 , Db5 = Portd.6 , Db6 = Portd.7...
witam wszystkich. Otóż posiadam poloneza z silnikiem 1,4 rover-a MPI (samochód ma 10 lat i 83tyś km przejechane) i chciałbym go troszeczkę ztuningować. myślałem o zmianie filtra na stożkowy i zmiana wydechu. Co o tym sądzicie? czy to coś pomoże nie jestem zbytnio obeznany w tych sprawach a i czy dała by coś zmiana komputera? czytałem na podobnych forach...
Dzisiaj padł mi silnik w moim trucku. Gdyby nie to że jesienią wymieniłem progi to pojaazd dzisiaj stałby na złomie a tak niestety szkoda. Silnik padł od pękniętej z tyłu metalowej rurki którą uciekał płyn chłodniczy. Niestety musiałem dojechać do celu wlewając przez około 25km 30 l wody. No ale to nieważne . Po przyciągnięciu do domu nawet odpalił...
przegrzanie :?: woda zamiast płynu chłodniczego uszkodzony korek na chłodnicy wypalona uszczelka po głowicą żle ustawiony rozrząd ewentualnie zapłon uszkodzony termostat zamulona,zasłonięta,pozbijana chłodnica lub nagrzewnica zagięte przewody wodne żle podpięty reduktor gazu trzymające hamulce dodatkowe(samoróbki)osłony pod silnikiem zamulony katalizator...
Co do aku ciężko powiedzieć bo nie wiadomo jak długo by wytrzymała centra. Mam na firme Poloneza Caro - jego pierwszy własciciel (a mój ojciec) kupił Centre 11 lat temu i nadal kręci bez zarzutów. Innym Centra potrafi wytrzymać rok do dwóch i pada, więc chyba nie ma reguły. Płyn hamulcowy Dot-3 i wchodzi go chyba 1 i 1/2 butelki czyli coś ok 0,7l -...
Witam. Na konsoli niemam kluczyka . Auto posiada immobilaizer i to gaśnie po przekęceniu stacyjki. Wybudowałem silnik dmuchawy , ale po włożeniu spowrotem sytuacja nieulega zmianie. Pozdr 2009.01.27 Serdeczne podziękowania dla kol. "autoas" zato że nic niepodesłał na PW. Sam rozebrałem wszystkie wiązki i doszegłem do oczywistej oczywistości, że przy...
Witam forumowiczów mam problem z polonezem caro plus 1.6 gsi z fabryczną instalacją lpg . Zacznę od początku otóż auto zostało pół roku temu oddane do mechanika czego do dziś żałuje był to warsztat na uboczu gdzieś w krzakach a sam elektryk /mechanik był no cóż partaczem ale mniejsza ;) . Gościu miał mi wymienić ,przełącznik benzyna lpg , pan zdemontował...
25 lat temu gdy na nowy akumulator mało kogo było stać to w mojej okolicy funkcjonowało uruchamianie właśnie silnikami elektrycznymi na koło rowerowe. Mój dziadek miał w garażu odpowiednio ustawiony silnik na wózku zblokowany o ścianę, ciągnik był ustawiany zawsze w tym samym miejscu. Do wału silnika zakładał oś zakończoną kołem do roweru. Koła ze szprychami...
Mam Poldka atu 1,6gli na mono-wtrysku+kat. i instalacje lovato II generacji lecz ostatnio wywaliłem krokowca bo nie reagował na sygnał z kontrolera STAG2L.Więc wstawiłem register.I są teraz problemy z odpaleniem silnika jak jest zimny(na samym LPG).Ponadto zauważyłem że przy filtrze powietrza coś dziwnie dzwoni-termostat sterujący powietrzem się rozleciał(przetarł...
Czyli jednym słowem opłaca się lać ceramizery czy nie. Jeśli tak to jakie Dodano po 2 Pierwsza opinia Używam od czasu gdy mam pierwszy samochód i jestem zadowolony ;) Nie ma oczywiście cudów uszkodzonegfo silnika nic nie naprawi ale ogólnie silniczek chodzi troszke ciszej (w przypadku wolnossoacego diesla cieżej zauważyc róznice) jakby lżej/łatwiej...
Witam mam dwa małe problemy z moim samochodem (polonezem) pierwszy to problem związany z cykaniem przekaźnika w skrytce (w momencie cykania włącza mi się kontrolka stop na desce) drugi problem to nie wylączający się wentylator na chłodnicy - mialem problem bo ostatnio rano przychodzę a akumulator zimny ledwo żyje a pod maską ledwo kręci się wentylatorek...
Jeszcze nie spotkałem samochodu w którym wentylator miałby studzić płyn chłodniczy przy temperaturze 75 stopni. Opisz jakoś dokładniej o co Ci chodzi i co wg. Ciebie jest nie tak tylko jakoś dokładniej :) Lada 2107 Kolego w instrukcji napisane "temperatura załączania się wentylatora 75 stopni :D Być może kolego nie miałem z takową do czynienia :) ale...
witam, uzupelnij plyn chlodniczy i odpowietrz /po nagrzaniu silnika/,jak jest prawidlowe podlaczenie to reduktor musi grzac i nagrzwnica rowniez, pozdrawiam Zdzislaw
Cześć, Jakiś czas temu zakupiłem w/w auto w celach kolekcjonerskich. Samochód ma obecnie 25 tysięcy przebiegu, przez ostatnie 3 lata zrobił około 1200km. Generalnie, ze względu na jego zastanie postanowiłem profilaktycznie wymienić wszelakie oleje i płyny (skrzynia, wał, układ kierowniczy, chłodniczy i hamulcowy). Wycieków nie było dużo, natomiast wszystkie...
To nie będzie wina termostatu, ponieważ: po kilku sekundach poziom płynu podniósł się do momentu, aż wylała się jakaś szklanka, po chwili opadł do minimum. winna będzie (najprawdopodobniej) pompa wody.
W Polonezie Caro 1.6 GLE 95 r. wygląda to tak: Po odkręceniu konsoli, w głębi za lewarkiem biegów, nad kanałem centralnym widać dużą kwadratową/prostokątną 'skrzynię' z plastiku. Składa się ona z dwóch połówek - dolnej i górnej - spiętych dwoma metalowymi zatrzaskami z dwóch stron. W bokach dolnej pokrywy znajdują się kolektory nadmuchowe połączone...
Witam. Po zamontowaniu diód smd pojawił się problem. (tylko podświetlenie). Po przekręceniu kluczyka w stacyjce swiecą się lekko kontrolki klocków hamulcowych, płynu chłodniczego oraz płynu hamulcowego. Miałem wcześniej zrobioną diagnostykę kontrolki klocków oraz płynu chłodniczego przez diody półprzewodnikowe, podłączone pod kontrolkę ciśnienia oleju...
polonez płyn wyrzuca płyn chłodniczy mercedes płyn chłodniczy
pralka polar filtr pompy wskaznik spalania alkoholem izopropylowym
Rezystor 1R00 - czym zastąpić i ile ma omów? Zwarcie instalacji elektrycznej Ford Mondeo - diagnostyka i naprawa