witam albo masz wycieki z uszczelek , uszczelnień wału albo silnik do remontu Pozdrawiam
Witam! Mam pytanie do uzytkownikow polonezow. Chcialem sie zorientowac ile moze wytrzymac silnik na gazniku bez remontu glownego oczywiscie przy rozsadnej eksploatacji. Czy w tych samochodach to kwestia szczescia czy moze jest jakas rozsadna granica? (moze jakies rekordy!) Pozdrawiam.
witaj nie chcę cię marwić ale to może byc kompresja zbyt mała powinienes zmierzyć sobie kompresję ile silnik ma nakręcone? Jeśli ok 300 000 to na polonezai tak dużo bez remontu pozdrawiam
Sądzę, że to wina silniczka krokowego. Mam nadzieję, że mnie ktoś poprze. Czasami to się już gubie kiedy kolega moderator szydzi a kiedy nie :D 155 000 km bez remontu silnika jak na Poloneza to wynik jeden z lepszych. po takim przebiegu można się spodziewać że gażnik już w jesieni życia a i sam silnik już nie najlepszy pewnie. Choć widziałem kiedyś...
Cześć. Nazbierało się trochę dłubaniny przy samochodach. Pierwsza sprawa to mój własny projekt. Polonez GSI 2001 r z fabryczną instalacją LPG marki BELDINI, potrzebuję zlikwidować LPG (koniec legalizacji), usunąć sterownik i emulator wtrysków zgodnie ze sztuką. Auto kiepsko pali z benzyny. Wymieniłem: Sonda lambda listwa wtryskowa pompa paliwa filtr...
Witam. Nie piszesz jaki przebieg ma auto. Stawiam na uszczelnienie tłok-cylinder. Za duże luzy, brak kompresii, utrata mocy, przedmuchy ze skrzyni korbowej - i stąd olej w obudowie filtra. Sprawdz ciśnienie sprężania w każdym z cylindów - jego wartość odpowie Ci czy obejdzie się bez remontu silnika czy też nie. Pozdrawiam
Ciekawe co go wykończyło po 60kkm, mój ostatni miał ok 230kkm bo kilka razy jezdziłem bez linki speedometra z pół roku. Wymiana oleju co 10kkm i nieźle śmigał. Ale zawieszenie było do wyrzucenia a nie remontu i cały sie wyzłomował. Także się dziwię że tak niski przebieg i 0 kompresji.
Witam. A czy regulacja gazu nic nie daje????Ja jak tak miałem tylko ze w samarze to glowica była do remontu ale u ciebie silnik jest dobry.Jezeli gaz masz na srubie i nie mozna go ustawic to ja jeszcze raz stawiam na zaplon.Moze czujnik polozenia walu albo jakis podcisnieniowy jest walniety.
Witam Kupiłem za "flaszkę" całkiem młodego poloneza (1980 rok) :lol:, z blachami w bardzo dobrym stanie (po remoncie) i silnikiem w dobrym stanie. Jedynymi wadami są skrzynia biegów, duże zmatowienie lakieru i konieczność drobnego remontu zawieszenia. Ponieważ lubię grzebać w starych samochodach, więc postanowiłem doprowadzić go do stanu używalności...
...smarowało się smarem grafitowym i wystarczały na bardzo długo. Dzwoniłem do producenta, fachowiec powiedział, że 'fabrycznie' stosują Renolit (?). Nie mam powodu by nie wierzyć i stosować coś innego. Ten wsporniczek ze zdjęcia pojeździł 6 m-cy, jego następca ma już 8-em i zaczyna podejrzanie wyglądać, tzn. gumowa uszczelka zaczyna mieć mikropęknięcia...
Wzmacnianie podwozia przerabiałem w innym aucie, przy okazji remontu blacharki, obspawałem podłogę w miejscach oryginalnych zgrzewów, wzdłuż progu dałem gruby płaskownik. Jest o wiele stabilniejszy niz wcześniej. Dobrze zabezpiecz blache, która jest obecnie, lej w profile zamkniete wosk, wszedzie, gdzie się da. Co do spawarki elektrodą ciężko spawa...
Zrobiłem kiedyś "test łosia" Polonezem przy 70km/h gdy z bocznej mi wyjechał koleś. Zdecydowanie nie polecam. Nigdy się tyle strachu nie najadłem. W końcu to zawieszenie starego Fiata opracowane w latach 60 ubiegłego wieku. A co do unikania wysokich obrotów, w instrukcji do Poloneza albo 125p było śmieszne zdanie o nie kręceniu, gdyż może dojść do...
Mam 240 000 km bez remontu. Cały czas właśnie ma lotosie mineralnym. Hydraulika klepie, ale nie ma tragedii Szczerze mówie: jestem pod wrażeniem przebiegu twojego silnika. Mało jest takich rodzynków które tyle wytrzymują, chyba że non stop na długich odcinkach śmigały.
Witam Podczas remontu mojego egzemplarza poloneza atu przód pojazdu został całkowicie rozebrany. Niestety miało to miejsce już jakiś czas temu. Wobec czego teraz chcąc przystąpić do montarzu napotkałem trudności wiążące się z tym , że po prostu zapomniałem jak wyglądał układ położenia osłon (plastikowych i blach) wokół chłodnicy. Byłbym wdzięczny za...
mam cholerny problem!!!nie wiem jak ale Qmpel przy otwieraniu wybil mi szybe z tylu <prawwe drzwi>!!naszczescie okazalo sie ze kumpel ma dzwi od takigo poloneza i wszystko by bylo pieknie gdyby nie to ze nie umiem szyby zdemontowac a tymbardziej zamontowac!!!prosze pomocy!!!bo jak starszy sie dowie to mnie chyba zabije!!
witam ma problem z polonezem z 95 r otóż tak jak napisałem w temacie wyje mi most tak ze nie da sie jechać . Wcześniej wył mi troszkę ale to cicho op jakims czasie słychac było jakis metaliczny głos na 1 i 2 dalej juz przestawało potem tak sie zrobiło ze troche głosniej a teraz jak wrzuce 3 w góre to nie da sie prawie wytrzymac a jak puszcze gaz to...
Poniżej dopuszczalnej granicy. Silnik do remontu.
Raczej napewno woda w tłumiku. Ja tak tikiem po remoncie dymiłem kilka dni zanim się uspokoił. Jak jechałem na wysokich obrotach to za mną nic nie było widać :)
przy kazdej rozbiorce silnika i takim remoncie to przydalo by mu sie wymienic uszczelniacze zaworow jestem pewny na 100% tak samo mialem w polonezie
dzieki, wymienie i dam znać czy pomogło
a głowica była planowana?Jeśli nie to szkoda twojej roboty bo niestety na 90%zawsze są krzywe,planowanie kosztuje raptem 50-70zł. Co do dokręcania głowicy aby mieć pewność dokręcać tylko i wyłącznie kluczem dynanomertycznym albo przeciągniesz szpilki albo za słabo dokręcisz,i wracasz do punktu wyjścia,a mam wrażenie że chyba dosyć wymarzłeś podczas...
Witaj! Skoro masz problem z linką gazu to bym się zastanowił o remoncie silnika. Przy tym pomiarze mogą być pierścienie - gładź w cylindrach - zawory. Przy wykręconych świecach kamerką można zobaczyć w środku cylindrów. Najprościej wyjąć głowicę i będziesz widział jak wyglądają cylindry no i zawory. Pozdrawiam Miro.Nasz
Ja przy remoncie kapitalnym silnika do Poloneza 1500 zakładałem pierścienie z Prima Łódz ponieważ mam tego producenta w swoim miejscu zamieszkania a wiem że swego czasu Prima robiła pierścienia nawet dla Steyer Austria
Wtam. Chip zastosowany w polonezie ma pamięć RAM i ROM. W ROM jest zapisany program pracy silnika i mapa zapłonu. Wszystkie te dane są zapisane na trwale przez producenta w chipie i nie ma możliwości ingerowania w tą część programu. Jest też pamięć zapisywalna RAM i w niej program zapisuje wszystkie parametry adaptacyjne np. Sportową jazdę lub w trudnych...
Tak ma być
Witam serdecznie Posiadam żarówkę produkcji radzieckiej 200w (logo producenta niestety zamazane) Nie kłamię służyła w garażu ponad 20 lat !!! .Pamięta czasy remontu Poloneza i wielogodzinnej pracy, nie potrafię określić jej czasu pracy? (nie znam się na fizyce).Odkręciłem ją delikatnie, spoczywa na półce dla tego,że obecnie 60W wystarcza na oświetlenie...
To niech w końcu ktoś podpowie koledze że jak pracuje to lepiej wziąść coś porządnego na kredyt niż mieć skarbonkę. Remontu Poloneza nie polecam, wręcz odradzam, co prawda te po 95 roku z lukasem przechodzą przeglądy hamulców ale rdza go zjada szybciej niż ty zdążysz wypychać go pianką i gazetami a to w końcu przestaje być bezpieczne. W każdym komisie...
W 270 tysięcy km w polonezie w życiu nie uwierzę. Bez kapitalnego remontu silnika. Miałem i poloneza i krótko też dużego fiata, żaden nie dobił mi do takiego przebiegu bez sporego remontu mechanicznego silnika. No ale cóż, może trafiłem na "wadliwe" egzemplarze😀 Dużo ludzi wymienia telefon/smartfon częściej niż co 5 lat, nie wiadomo po co. No...
Panie Zbigniewie świece były wymieniane przed remontem silnika na nowe specjalne do gazu założono.
Ciśnienie na pewno jest... pierścionki wymieniłem i zawory dotarte, ustawione tak jak w książce pisze i to samo co i przed remontem. To nie jest mój pierwszy Polonez, co robiłem, ale ten, i to jeszcze mój, mnie już załamuje.
widzę że na tym forum są sami fachowcy i wytłumaczą mi to że , Magnetyzery mam zalożone dodatni na przewod paliwowy a ujemny przed filtrem powietrza w polonezie o przebiegu 140 tys km oczywiście silnik bez remontu . Na corocznym badaniu technicznym przyżądy pokazują "wyziewy" dwutlenku węgla znacznie nizsze niż średnia dopuszczalna wręcz diagności są...
Miałem też poloneza z 97 roku. Zrobiłem nim 213 000 km bez remontu. Popychacze klekotały na zimnym silniku, na ciepłym już nie, ale zdarzało się że regulacja zaworów szwankowała i klekotał na ciepłym silniku (przy 90st też). Wtedy musiałem silnik zgasić i uruchomić ponownie. Takie coś zdarzało się raz na 2000 km. Może w twoim przypadku też jest coś...
Spoko ale tak to można było robić w Fiat 126p , 125p czy polonezie. Raz wyczyszczona odma i szczelna nie jest problemem. A jak już naprawdę wali olejem do dolotu to oznacza silnik do remontu . I takie rozwiązanie które proponujesz było modne 20 lat temu . Dalej widzę żyjemy komuną .
Nominalne ciśnienie to było 30-34. 28 fabryka podawała do remontu. Przy 26 jakoś to paliło, a przy 24 były już duże kłopoty. W latach 80 były popularne w polonezach i fiatach 125p. A że często były to trupy, to zakładało się 24v. Rozrusznik wytrzymywał max 10 tys. km i zakładało się nowy.
Nie chce mi się z Tobą gadać No i to by było na tyle.... Na przyszłość sugeruję poczytać więcej, zanim się zacznie dyskusję. Ja kilkanaście - kilkadziesiąt kompletnych remontów tych silników zrobiłem. Nawet z modyfikacjami, typu tłoki z Poloneza, pompa oleju z Poloneza czy wałki rozrządu z cechą "W". Nawet pewnie nie wiesz co to było.
Znam podobny przypadek, ale było to w fiacie 125p, w którym podczas remontu silnika mechanik pomylił wtyczki łączące światła drogowego z wtyczką dochodzącą do czujnika chłodnicy ( w fiacie są one blisko siebie i można je po mylić). Wtyczkę z czujnika temperatury chłodnicy podłączył do lampy św. "długiego" i odwrotnie. Tym samym już po przekręceniu kluczyka...
Zarówno na regenerowany jak i na nowy masz gwarancję.Na regenerowany pewnie krótszą.Na nowy powinno być 2 lata gwarancji. Jeśli nie masz pewności kto to regenerował i w jaki sposób to weź lepiej nowy. Albo poszukaj jakiegoś dobrego zakładu (czy fachowca) i oddaj swój do remontu. Porównaj koszta i oceń sam co Ci się lepiej opłaca.
A3 to Golf albo Octavia w innym opakowaniu więc silnik 1.6 znajdziesz w tych autach i śmiało można go zagazowywać. LPG w kolegi golfie wytrzymało już ponad 200tyś i jak na razie nic! Instalacje założył przy 30tyś km. W Polonezie ojca widziałem 290tyś na liczniku na gazie i bez remontu ale jak dbasz tak masz. Kupując używany samochód nie jesteś w stanie...
Wiem że działa na tej samej zasadzie tylko są następujące problemy: aparaty z regulatorami odśrodkowymi zazwyczaj kręcą się w przeciwną stronę.Do budowy oczywiście zastosuje części z różnych aparatów np odchudzone ciężarki z 126p zamontowane na odwrót , sprężyny chyba z poloneza. Silnik nawet po remoncie pod obciążeniem miał spalanie stukowe (nawet...
do hydruliki nie zalewa się silnika mineralnym olejem minimum półsyntetyk wiem z praktyki ,kilka remontów silnika już robiłem po takich olejach
witam. mam taki problem od dluzszego czasu.mam problemy z zapalaniem na zimnym i na cieplym silniku lecz nie za kazdym razem. samochod nierowno pracuje telebie nim jakby nie palil rowno na wszystkie gary. ma rowniez doze spalanie oraz jest bardzo slaby. swiece , kable , silniczek krokowy sa wporzadku silnik mam po kapitalnym remoncie. dzieki za kazda...
Wyciągarka Ale tylko 1,5T . Nic poważnego. Z powodu remontu nagrzewnicy wrzuce foty grzałek. Jak wygrzebie jakiś altek tez zapodam. http://obrazki.elektroda.net/25_12870789...
Po remoncie zaworów zdarza się że wypada popychacz hydrauliczny i wtedy ostro tłucze w silniku. Co może być powodem? (taki opis przedstawił mi teść przez telefon) :)
kup sobie polo z lat 90-94 za ta kasę spokojnie kupisz coś w miare Tiaaa, Poloneza co najwyżej. Trzy tysiące to nie są pieniądze na samochód - chyba że chcesz jakąś bazę do remontu. O zadbanym i ekonomicznym możesz zapomnieć.
A tym bardziej, że w opisie aukcji pisali, że pompa jest nowa lub sprawdzana używana. Panewki też nowe i co nie nasmarowane podczas montażu? Trza rozebrać silnik i samemu nasmarować? Pisze też w aukcji - założyć filtr i zalać olejem. Równie dobrze przy remoncie mogli zalać magistralę olejem, jak to takie oczywiste, aby zabezpieczyć się przed tego typu...
Polonez Caro 92-gaźnik po full remoncie silnika +głowica, nowy gaźnik ,przewody wys. nap. ,aparat zapłonowy ,świece PROBLEM1:zimny silnik -zapalam na ssaniu chodzi ok 3 sek i gaśnie i tak ze 4 razy ,póżniej jest ok z ciepłym nie ma problemu PROBLEM2: Pływa na wolnych obrotach w zakresie 1000-1500. Regulowałem wykręcając elektro- dyszę niebardzo pomaga....
A kolega wedsew jeździ 15letnim passatem w dieslu z autentycznym przebiegiem 10 tys km ?:] Heh.. Gdyby ktos się choć troche orientował w samochodach to widział by że 50% diesli na rynku ma za sobą milion i sprzedają się jako igiełki z 150 tysięcznym przebiegiem.. Więc bajką tutaj jest wiara w małe przebiegi 15 letnich diesli.. Ale jak widać są jeszcze...
Kolego jak chcesz sobie garnkami mikrofalami i pralkami wyspawać samochód , droga wolna. Po drugie ja bym kupił zlew nierdzewny i spawał. Ocynk też jest dobry xx lat temu w polonezie zrobiłem podłoge ocynkiem z pojemnika takiego 1000 l , w chwili ciecia na żyletki podłoga nadal była nie ruszona. Po ósma jak się komuś robi to koszt materiału to pikuś...
koledzy ja bym sprawdził ciśnienie sprężania bo miałem to samo lagunie i miałem wypalone dwa zawory wydechowe. po remoncie cyka jak ta lala. przy gazie częstą przyczyną są właśnie zawory( wypalają się przy zbyt ubogiej mieszance gazu).
Jakie by nie było to będzie wymagało kapitalnego remontu. A to są bardzo duże pieniądze. Zdajesz sobie z tego sprawę? Z takich większych i kultowych to fiat 125 pikap, polonez coupe. O maluchu czy trabancie zapomnij, tam normalny człowiek ma ciasno a co dopiero większy. Może jakiś busik? Barkas albo coś od Volkswagena.. Jaki budżet?
I jak poszło na tego świstackiego ?? Całkiem zapomniałem o tym wątku. Polonez już jest po remoncie. Okazało się, że winna była uszczelka pod głowicą. Auto brało już nawet płyn chłodniczy. W tej chwili wszystko jest super. Panowie wymienili mi też wszelkie inne uszczelki, gumy, końcówki, łożyska, itp. Oczywiście tylko te, które budziły jakieś podejrzenia....
Witam! Problem wygląda tak, że po nawet krótkiej jeździe świece są zasyfione. Jeżeli zgaszę silnik to mam problem z odpaleniem, chyba, że wyczyszczę świece to wtedy pali od razu. Zupełnie nie wiem dlaczego ma takie spalanie. To coś z zapłonem ? Jeżdżę tylko na benzynie. Silnik 6 tyś po remoncie. Poziom oleju prawidłowy, olej wymieniony około 100 km...
koszt remontu wykonywania remontu encyklopedia remontu
mercedes impulsator niska wydajność klimatyzacji załączanie alarmu pilota satel
Toyota Yaris schemat głośników, kolory przewodów, pinout ISO i 10-pin, JBL, podłączenie audio Jak uruchomić piec gazowy bez sterownika?