I jak sie umie to sie ma!!!I tak samo ze spalaniem mozna utrzymac na calkiem dobrym poziomie ale trzeba umiec.A przyjelo sie ze poldon to 13L i 100tys. do remontu.
Poniżej dopuszczalnej granicy. Silnik do remontu.
witam albo masz wycieki z uszczelek , uszczelnień wału albo silnik do remontu Pozdrawiam
Mam 240 000 km bez remontu. Cały czas właśnie ma lotosie mineralnym. Hydraulika klepie, ale nie ma tragedii Szczerze mówie: jestem pod wrażeniem przebiegu twojego silnika. Mało jest takich rodzynków które tyle wytrzymują, chyba że non stop na długich odcinkach śmigały.
witaj nie chcę cię marwić ale to może byc kompresja zbyt mała powinienes zmierzyć sobie kompresję ile silnik ma nakręcone? Jeśli ok 300 000 to na polonezai tak dużo bez remontu pozdrawiam
Silnik na złom/ do remontu. Prawdopodobnie pierścienie popękały.
Jeżeli miałeś olej w filtrze wymień sobie odrzutnik oleju i dokładnie wymyj jego okolice gdzie jest zamontowany. Wnioskuję że autor tego postu silnika od poloneza na oczy nie widział. Olej w filtrze powietrza świadczy o popękanych/zużytych pierścieniach tłokowych, czyli silnik do remontu/na złom. W silnikach 1,5 i 1,6 odrzutnik oleju jest integralną...
To niech w końcu ktoś podpowie koledze że jak pracuje to lepiej wziąść coś porządnego na kredyt niż mieć skarbonkę. Remontu Poloneza nie polecam, wręcz odradzam, co prawda te po 95 roku z lukasem przechodzą przeglądy hamulców ale rdza go zjada szybciej niż ty zdążysz wypychać go pianką i gazetami a to w końcu przestaje być bezpieczne. W każdym komisie...
Witam serdecznie Posiadam żarówkę produkcji radzieckiej 200w (logo producenta niestety zamazane) Nie kłamię służyła w garażu ponad 20 lat !!! .Pamięta czasy remontu Poloneza i wielogodzinnej pracy, nie potrafię określić jej czasu pracy? (nie znam się na fizyce).Odkręciłem ją delikatnie, spoczywa na półce dla tego,że obecnie 60W wystarcza na oświetlenie...
W 270 tysięcy km w polonezie w życiu nie uwierzę. Bez kapitalnego remontu silnika. Miałem i poloneza i krótko też dużego fiata, żaden nie dobił mi do takiego przebiegu bez sporego remontu mechanicznego silnika. No ale cóż, może trafiłem na "wadliwe" egzemplarze😀 Dużo ludzi wymienia telefon/smartfon częściej niż co 5 lat, nie wiadomo po co. No...
A3 to Golf albo Octavia w innym opakowaniu więc silnik 1.6 znajdziesz w tych autach i śmiało można go zagazowywać. LPG w kolegi golfie wytrzymało już ponad 200tyś i jak na razie nic! Instalacje założył przy 30tyś km. W Polonezie ojca widziałem 290tyś na liczniku na gazie i bez remontu ale jak dbasz tak masz. Kupując używany samochód nie jesteś w stanie...
a głowica była planowana?Jeśli nie to szkoda twojej roboty bo niestety na 90%zawsze są krzywe,planowanie kosztuje raptem 50-70zł. Co do dokręcania głowicy aby mieć pewność dokręcać tylko i wyłącznie kluczem dynanomertycznym albo przeciągniesz szpilki albo za słabo dokręcisz,i wracasz do punktu wyjścia,a mam wrażenie że chyba dosyć wymarzłeś podczas...
widzę że na tym forum są sami fachowcy i wytłumaczą mi to że , Magnetyzery mam zalożone dodatni na przewod paliwowy a ujemny przed filtrem powietrza w polonezie o przebiegu 140 tys km oczywiście silnik bez remontu . Na corocznym badaniu technicznym przyżądy pokazują "wyziewy" dwutlenku węgla znacznie nizsze niż średnia dopuszczalna wręcz diagności są...
Miałem też poloneza z 97 roku. Zrobiłem nim 213 000 km bez remontu. Popychacze klekotały na zimnym silniku, na ciepłym już nie, ale zdarzało się że regulacja zaworów szwankowała i klekotał na ciepłym silniku (przy 90st też). Wtedy musiałem silnik zgasić i uruchomić ponownie. Takie coś zdarzało się raz na 2000 km. Może w twoim przypadku też jest coś...
A kolega wedsew jeździ 15letnim passatem w dieslu z autentycznym przebiegiem 10 tys km ?:] Heh.. Gdyby ktos się choć troche orientował w samochodach to widział by że 50% diesli na rynku ma za sobą milion i sprzedają się jako igiełki z 150 tysięcznym przebiegiem.. Więc bajką tutaj jest wiara w małe przebiegi 15 letnich diesli.. Ale jak widać są jeszcze...
Spoko ale tak to można było robić w Fiat 126p , 125p czy polonezie. Raz wyczyszczona odma i szczelna nie jest problemem. A jak już naprawdę wali olejem do dolotu to oznacza silnik do remontu . I takie rozwiązanie które proponujesz było modne 20 lat temu . Dalej widzę żyjemy komuną .
Sądzę, że to wina silniczka krokowego. Mam nadzieję, że mnie ktoś poprze. Czasami to się już gubie kiedy kolega moderator szydzi a kiedy nie :D 155 000 km bez remontu silnika jak na Poloneza to wynik jeden z lepszych. po takim przebiegu można się spodziewać że gażnik już w jesieni życia a i sam silnik już nie najlepszy pewnie. Choć widziałem kiedyś...
Zarówno na regenerowany jak i na nowy masz gwarancję.Na regenerowany pewnie krótszą.Na nowy powinno być 2 lata gwarancji. Jeśli nie masz pewności kto to regenerował i w jaki sposób to weź lepiej nowy. Albo poszukaj jakiegoś dobrego zakładu (czy fachowca) i oddaj swój do remontu. Porównaj koszta i oceń sam co Ci się lepiej opłaca.
Nominalne ciśnienie to było 30-34. 28 fabryka podawała do remontu. Przy 26 jakoś to paliło, a przy 24 były już duże kłopoty. W latach 80 były popularne w polonezach i fiatach 125p. A że często były to trupy, to zakładało się 24v. Rozrusznik wytrzymywał max 10 tys. km i zakładało się nowy.
kup sobie polo z lat 90-94 za ta kasę spokojnie kupisz coś w miare Tiaaa, Poloneza co najwyżej. Trzy tysiące to nie są pieniądze na samochód - chyba że chcesz jakąś bazę do remontu. O zadbanym i ekonomicznym możesz zapomnieć.
dzieki, wymienie i dam znać czy pomogło
przy kazdej rozbiorce silnika i takim remoncie to przydalo by mu sie wymienic uszczelniacze zaworow jestem pewny na 100% tak samo mialem w polonezie
Jakie by nie było to będzie wymagało kapitalnego remontu. A to są bardzo duże pieniądze. Zdajesz sobie z tego sprawę? Z takich większych i kultowych to fiat 125 pikap, polonez coupe. O maluchu czy trabancie zapomnij, tam normalny człowiek ma ciasno a co dopiero większy. Może jakiś busik? Barkas albo coś od Volkswagena.. Jaki budżet?
Znam podobny przypadek, ale było to w fiacie 125p, w którym podczas remontu silnika mechanik pomylił wtyczki łączące światła drogowego z wtyczką dochodzącą do czujnika chłodnicy ( w fiacie są one blisko siebie i można je po mylić). Wtyczkę z czujnika temperatury chłodnicy podłączył do lampy św. "długiego" i odwrotnie. Tym samym już po przekręceniu kluczyka...
Wyciągarka Ale tylko 1,5T . Nic poważnego. Z powodu remontu nagrzewnicy wrzuce foty grzałek. Jak wygrzebie jakiś altek tez zapodam. http://obrazki.elektroda.net/25_12870789...
Witam Podczas remontu mojego egzemplarza poloneza atu przód pojazdu został całkowicie rozebrany. Niestety miało to miejsce już jakiś czas temu. Wobec czego teraz chcąc przystąpić do montarzu napotkałem trudności wiążące się z tym , że po prostu zapomniałem jak wyglądał układ położenia osłon (plastikowych i blach) wokół chłodnicy. Byłbym wdzięczny za...
No dobrze ale pomijając fakt, że samochód był nażycie traktowany, nie dolewano tam oleju słonecznikowego, nie mamy czasów PRL i to nie polonez to chyba mało prawdopodobne żeby po 270 tysiącach kilometrów silnik był do remontu? Mało tego hydraulike zaworową byłoby słychać na postoju pod przykładając stetoskop przy deklu zaworów? Odnośnie stetoskopu to...
powiem tylko ze silnik gaznikowy mozna spokojnie odpalac na gazie gdy jest zimny - nawet w zimie mam podobnego poldasa z przebiegiem 70kkm na gazie +140kkm na Pb naprawde szkoda benzyny TAK A SILNIKA CI NIE SZKODA ??? ??? ??? Nie ma znaczenia czy silnik jest na gaźniku czy na wtrysku, aby pracował poprawnie gaz powiniem włączać się jak temperatura...
Kolego jak chcesz sobie garnkami mikrofalami i pralkami wyspawać samochód , droga wolna. Po drugie ja bym kupił zlew nierdzewny i spawał. Ocynk też jest dobry xx lat temu w polonezie zrobiłem podłoge ocynkiem z pojemnika takiego 1000 l , w chwili ciecia na żyletki podłoga nadal była nie ruszona. Po ósma jak się komuś robi to koszt materiału to pikuś...
Ja bym założył Lekr od Favoritki 1.3, to samo co Pierburg, tylko maksymalnie uproszczony. Będzie ci pasował bez żadnych przeróbek do kolektora, pod filtr powietrza i mikser zostanie ten sam. Gaźnik kosztuje grosze i są tanie części - do kapitalnego remontu trzeba kupić uszczelkę komory i dwie membrany, jedną od pompki przyspieszającej, a drugą od zaworu...
...smarowało się smarem grafitowym i wystarczały na bardzo długo. Dzwoniłem do producenta, fachowiec powiedział, że 'fabrycznie' stosują Renolit (?). Nie mam powodu by nie wierzyć i stosować coś innego. Ten wsporniczek ze zdjęcia pojeździł 6 m-cy, jego następca ma już 8-em i zaczyna podejrzanie wyglądać, tzn. gumowa uszczelka zaczyna mieć mikropęknięcia...
Witam. A czy regulacja gazu nic nie daje????Ja jak tak miałem tylko ze w samarze to glowica była do remontu ale u ciebie silnik jest dobry.Jezeli gaz masz na srubie i nie mozna go ustawic to ja jeszcze raz stawiam na zaplon.Moze czujnik polozenia walu albo jakis podcisnieniowy jest walniety.
Zrobiłem kiedyś "test łosia" Polonezem przy 70km/h gdy z bocznej mi wyjechał koleś. Zdecydowanie nie polecam. Nigdy się tyle strachu nie najadłem. W końcu to zawieszenie starego Fiata opracowane w latach 60 ubiegłego wieku. A co do unikania wysokich obrotów, w instrukcji do Poloneza albo 125p było śmieszne zdanie o nie kręceniu, gdyż może dojść do...
Witam kupiłem berlingo 1.9d 1998r. do remontu. Chce je cale wyremontować od podstaw. W samochodzie jest uszkodzony silnik i chce do niego kupić cały silnik w bardzo dobrym stanie.Akurat znalazłem silnik w idealnym stanie zero oznak wycieku oleju,bardzo dobry stan.Jednak jest to silnik od poloneza.Wiec pytanie moje brzmi, czy ktoś robił taka przekładkę...
Ja przy remoncie kapitalnym silnika do Poloneza 1500 zakładałem pierścienie z Prima Łódz ponieważ mam tego producenta w swoim miejscu zamieszkania a wiem że swego czasu Prima robiła pierścienia nawet dla Steyer Austria
Wtam. Chip zastosowany w polonezie ma pamięć RAM i ROM. W ROM jest zapisany program pracy silnika i mapa zapłonu. Wszystkie te dane są zapisane na trwale przez producenta w chipie i nie ma możliwości ingerowania w tą część programu. Jest też pamięć zapisywalna RAM i w niej program zapisuje wszystkie parametry adaptacyjne np. Sportową jazdę lub w trudnych...
Zobacz na Audi 80, nawet dziś nie brakuje klientów, te auta miewały po 500 tys przebiegu i jeździły dalej. Takie same mity, jaki swego czasu krążyły o W123. Że robiły po 1 mln bez remontu. Tyle tylko, że wcześniej, znacznie wcześniej, padały wskutek rdzy. Bo W-123 to był czempion korozji. Polonez przy nim to okaz zabezpieczenia antykorozyjnego. Poza...
Cześć. Nazbierało się trochę dłubaniny przy samochodach. Pierwsza sprawa to mój własny projekt. Polonez GSI 2001 r z fabryczną instalacją LPG marki BELDINI, potrzebuję zlikwidować LPG (koniec legalizacji), usunąć sterownik i emulator wtrysków zgodnie ze sztuką. Auto kiepsko pali z benzyny. Wymieniłem: Sonda lambda listwa wtryskowa pompa paliwa filtr...
Tak ma być
Witam Kupiłem za "flaszkę" całkiem młodego poloneza (1980 rok) :lol:, z blachami w bardzo dobrym stanie (po remoncie) i silnikiem w dobrym stanie. Jedynymi wadami są skrzynia biegów, duże zmatowienie lakieru i konieczność drobnego remontu zawieszenia. Ponieważ lubię grzebać w starych samochodach, więc postanowiłem doprowadzić go do stanu używalności...
W polonezie instrukcja zaleca co 50 000 a mechanicy co 30 000. (...) To jest dopiero MASAKRA :D :D Gdybym mial ....neza (brrr) musialbym wymieniac rozrzad wg mechaniorów czesciej niz 2x w roku?? ;) Dziekuje i pozdrawiam PS Kiedys gdy sprzedawalem Transita, uprzedzalem nowego wlasciciela zeby wymienil natychmiast pasek rozrzadu bo "juz najwyzszy czas!"...
Raczej napewno woda w tłumiku. Ja tak tikiem po remoncie dymiłem kilka dni zanim się uspokoił. Jak jechałem na wysokich obrotach to za mną nic nie było widać :)
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
Co z tym fantem zrobić? Głowica do remontu? Opłaca się? 125p z 1983r to już jest taki Yongtimer i takie auta już inaczej sie traktuje szczególnie jeśli reszta tego Fiata jest w przyzwoitym stanie. Te samochody raczej już nie są używane jako użytkowe wozidła do pracy ... a ich wartość pomału rośnie a nie spada Dodano po 3 Zamiast go remontować lepiej...
Witam! .dlatego po wymianie olej niedługo robi sie ciemny. A w jakim silniku będziesz wymieniał. Jeżeli w silniku Diesla to i tak olej szybko się zrobi ciemny. Nawet jakbyś silnik rozebrał, idealnie umył i złożył z powrotem. Jedynie w silniku zasilanym wyłącznie LPG olej jest zawsze czysty. W każdym razie miałem tak w Polonezie. Przy wymianie oleju...
Piekny silniczek, kawał dobrej roboty ;) Jestem trochę niedowiarek i podjechałem do gościa, który remontuje Fiaty i Polonezy. Potwierdził Twoje słowa :D Dzięki wielkie za pomoc, pomógł poleciało ;)
Wzmacnianie podwozia przerabiałem w innym aucie, przy okazji remontu blacharki, obspawałem podłogę w miejscach oryginalnych zgrzewów, wzdłuż progu dałem gruby płaskownik. Jest o wiele stabilniejszy niz wcześniej. Dobrze zabezpiecz blache, która jest obecnie, lej w profile zamkniete wosk, wszedzie, gdzie się da. Co do spawarki elektrodą ciężko spawa...
powiem Ci kolego, że mam jednego pięknie zbudowanego Sama, który mógł by stanąć w muzeum samów bo jest ślicznie zrobiony... i tyle, bo jest bezużyteczny, nie skręca (bo ktoś olał zasady budowania przedniej osi skrętnej i każde koło skręca jak chce), przekładnia kątowa choć wykonana ładniutko zacina się ( w ogóle jest niepotrzebna) a tylna oś i tak ślizga...
(at)krocze Zgaduję, że nigdy nie jechałeś Plusem. To zupełnie inne auto niż Borewicz i przy podanym budżecie nie będzie gorsze od konkurencji. Ale nikogo nie namawiam na siłę, podaję Poloneza Plusa jako jedną z opcji do rozpatrzenia. Nie ma sensu więc się rozpisywać zwłaszcza jeśli na temat Poloneza nie ma się nic sensownego do powiedzenia. Większych...
Wiem że działa na tej samej zasadzie tylko są następujące problemy: aparaty z regulatorami odśrodkowymi zazwyczaj kręcą się w przeciwną stronę.Do budowy oczywiście zastosuje części z różnych aparatów np odchudzone ciężarki z 126p zamontowane na odwrót , sprężyny chyba z poloneza. Silnik nawet po remoncie pod obciążeniem miał spalanie stukowe (nawet...
Panie Zbigniewie świece były wymieniane przed remontem silnika na nowe specjalne do gazu założono.
Ciśnienie na pewno jest... pierścionki wymieniłem i zawory dotarte, ustawione tak jak w książce pisze i to samo co i przed remontem. To nie jest mój pierwszy Polonez, co robiłem, ale ten, i to jeszcze mój, mnie już załamuje.
W okresie fascynacji użytkowników tego oleju, gwałtownie wzrosła liczba silników, które remontowaliśmy po 100-120 tys.km. Ewidentnym sprawca był ten olej, jego nazwy już nie pamiętam. Aby podkreślić wagę stosowania dobrego oleju, przytoczę przykład mojego dobrego przyjaciela z Łowecz w Bułgarii. Jego żona, Polka, wniosła w posagu nowego, 125F,1500....
Polonez? Nie bądźcie śmieszni! To niebezpieczne auto (w zimę), dużo pali, koroduje w oczach i jest koszmarny w użytkowaniu - głośny, niestabilny, trzepiący każdym detalem w aucie na malutkich wybojach. Za 3500zł - passat b3 1.8b (okolice 1990-92 powinny się udać). Idzie złapać taniej ale nie polecam - mogą być przelatane przez budowlańców lub klepane....
wiem ze to 700-tka i pod wzgledem glosnosci mercedesa czy bmw z niej nie zrobie ale mam w domu druga 700-tke ktora tez ma LPG,ma ponad 100.000km bez remontu,chodzi idealnie ale jest duzo cichsz w srodku podczas jazdy od mojej ktora tez ma LPG i ma mniej przejechane a co do silnika to oleju nie bierze,chodzi ladnie ale jest glosniejsza w srodku.jadac...
Wszystkie silniki obecnie produkowanych seryjnie silników benzynowych wymagają paliwa o liczbie oktanowej co najmniej 92. Liczba oktanowa to odporność na spalanie stukowe. W ogólnej dystrybucji nie ma na chwilę obecną paliw o niższej liczbie oktanowej. 35 lat temu była jeszcze benzyna o liczbie oktanowej 78 (niebieska), a 25 lat temu 86 (zielona) która...
witam. mam taki problem od dluzszego czasu.mam problemy z zapalaniem na zimnym i na cieplym silniku lecz nie za kazdym razem. samochod nierowno pracuje telebie nim jakby nie palil rowno na wszystkie gary. ma rowniez doze spalanie oraz jest bardzo slaby. swiece , kable , silniczek krokowy sa wporzadku silnik mam po kapitalnym remoncie. dzieki za kazda...
Przepraszam nie zrozumiałem, wracając zaś jeszcze do tej sprężarki o której rozmawialiśmy na polonezie z filmu https://www.youtube.com/watch?v=2X40QIXX... Rozmawiam z autorem na PW i wymieniłem się nim nr gg to będę wiedział znacznie więcej, ale tak jak mówiłem z zaworami to się mniej więcej potwierdziło. Pozwolę sobie zacytować: wiec co do tych zaworków...
Ja uważam, że się mylicie jeśli chodzi o most. Czas pokaże... Zobaczysz też ile jest roboty z przystosowaniem istniejącej konstrukcji do całkowicie innego mostu. Zastosować most od Poloneza do ciągnięcia maszyn rolniczych czy dwu/trzytonowej przyczepki to tak jakby maluchem próbować holować dostawczaka. Pewnie że się da, raz czy dwa, ale później to...
Mój samochód nie był nowy, dostałem po zmarłym dziadku. Z salonu kosztował jakieś 40-klika tyś zł. Nie mam AC a za samo OC wychodzi mi te 800zł rocznie. Jak dorobię się zniżek to będzie taniej. Z oponami nie mam problemu bo mam dwa komplety felg. Po prostu wymieniam felgi razem z oponami, nie muszę odwiedzać wulkanizatora. Opony po dziadku dobrze się...
Słuchajcie co Wy moi drodzy tu kombinujecie kolega ''robokop'' ma racje. A ja Ci coś powiem tak od siebie kiedyś to były ostre zimy nie to co teraz i jakoś ludzie jeździli kantami(125p) i trapezami(polonez) i nie zagłębiali sie w tematy że im tam paliwo schodzi, sam miałem kiedyś poldka z lat 80 i tam żadnego problemu nie miałem co prawda na samej benzynce...
Polonez Caro 92-gaźnik po full remoncie silnika +głowica, nowy gaźnik ,przewody wys. nap. ,aparat zapłonowy ,świece PROBLEM1:zimny silnik -zapalam na ssaniu chodzi ok 3 sek i gaśnie i tak ze 4 razy ,póżniej jest ok z ciepłym nie ma problemu PROBLEM2: Pływa na wolnych obrotach w zakresie 1000-1500. Regulowałem wykręcając elektro- dyszę niebardzo pomaga....
do hydruliki nie zalewa się silnika mineralnym olejem minimum półsyntetyk wiem z praktyki ,kilka remontów silnika już robiłem po takich olejach
Witam serdecznie Forumowiczów elki;) A więc, to będzie jeden z tych dłuższych postów. Chciałbym żebyście dokładnie zrozumieli moje pytania. Na początek powiem co umiem, bo od tego trzeba zacząć, umiem sobie poskładać kolumnę, polutować kabelki i złożyć sobie zwrotnicę. Technik elektronik na dyplomie, ale nic po za tym:< takie szkolnictwo, a może...
http://obrazki.elektroda.pl/5379830000_1... Witam! Chciałem zaprezentować mój zestaw do piaskowania wykonany całkowicie samodzielnie. Składa się on z dwóch urządzeń tj. kompresor i piaskarka. Sprzęt wykonałem na własny użytek - posiadam kilka zabytkowych pojazdów do remontu. 1. Piaskarka. Piaskarka to nic innego jak urządzenie wykonane...
I jak poszło na tego świstackiego ?? Całkiem zapomniałem o tym wątku. Polonez już jest po remoncie. Okazało się, że winna była uszczelka pod głowicą. Auto brało już nawet płyn chłodniczy. W tej chwili wszystko jest super. Panowie wymienili mi też wszelkie inne uszczelki, gumy, końcówki, łożyska, itp. Oczywiście tylko te, które budziły jakieś podejrzenia....
A tym bardziej, że w opisie aukcji pisali, że pompa jest nowa lub sprawdzana używana. Panewki też nowe i co nie nasmarowane podczas montażu? Trza rozebrać silnik i samemu nasmarować? Pisze też w aukcji - założyć filtr i zalać olejem. Równie dobrze przy remoncie mogli zalać magistralę olejem, jak to takie oczywiste, aby zabezpieczyć się przed tego typu...
I mam pytanie czy sprzęgło ciężko się wyciska? Ponieważ w maluchu naciska się je nogą, a tu masz przy kierownicy. Dość ciężko pomimo wielkiej klamki. Duże opory stawia linka - pancerze od peugeota a linka od poloneza trucka akurat. Ale ze zmianą biegów nie ma problemów. Przy powolnym turlaniu zapina się I i nawet nie zgrzyta, no czasem. Dodatkowo sprzęgło...
Praktycznie można wyznaczyć cztery zasadnicze drogi ubytku oleju z silnika samochodowego. 1. Ubytki poziomu oleju spowodowane nieszczelnościami pomiędzy gładzią cylindra, a tłokiem z pierścieniami. OBJAWY: a) Obserwuje się obniżone w stosunku do nominalnego wartości mierzonego ciśnienia spężania, które zdecydowanie rośną po "próbie olejowej". b) Wyraźny...
Witam! Problem wygląda tak, że po nawet krótkiej jeździe świece są zasyfione. Jeżeli zgaszę silnik to mam problem z odpaleniem, chyba, że wyczyszczę świece to wtedy pali od razu. Zupełnie nie wiem dlaczego ma takie spalanie. To coś z zapłonem ? Jeżdżę tylko na benzynie. Silnik 6 tyś po remoncie. Poziom oleju prawidłowy, olej wymieniony około 100 km...
Po remoncie zaworów zdarza się że wypada popychacz hydrauliczny i wtedy ostro tłucze w silniku. Co może być powodem? (taki opis przedstawił mi teść przez telefon) :)
Witam.Uklad zasilania jest taki:z pompy paliwa do gaznika,z gaznika nadmiar do baku.Musisz jeszcze pamietac o filtrze paliwa dostosowanego do elektrycznrj pompki,ktory wytrzymuje cisnienie panujace w ukladzie.A tak na marginesie,to szczerze powiem,ze nie spotkalem sie jeszcze z silnikiem gaznikowym z elektryczna pompka paliwa.Wszystkie Poldki ktore...
koledzy ja bym sprawdził ciśnienie sprężania bo miałem to samo lagunie i miałem wypalone dwa zawory wydechowe. po remoncie cyka jak ta lala. przy gazie częstą przyczyną są właśnie zawory( wypalają się przy zbyt ubogiej mieszance gazu).
To gratuluję że poldek się trzyma i ładnie wygląda zapewne garaż swoje zrobił - ja niestety spotykałem takie które są dość wygnite, ale u mnie stoją na dworze i wiadomo jaki syf leci z nieba... Co do przeglądu to idź i zapytaj za co może zabrać dowód rejestracyjny, ja nie mam czasu jeździć co chwile tam a byłem świadkiem gdy babcia Favo z 92r miała...
Jeśli przez mój ostatni wpis wprowadziłem troche zamieszania, to wybaczcie. Jestem słaby w te klocki ;) Z tym powietrzem pytałem jedynie przez pryzmat Poloneza, którym kiedyś miałem okazję pojeździć i w którym taka sytuacja miała miejsce. Z tego co pamiętam, pomogło wyjęcie jednego odcinka rury dolotu powietrza. Ale wracając do Bravo, na biegu jałowym...
praktycznie nie brał oleju(na 1200km dolałem ok 0,6L). A moim zdaniem brał kosmiczne ilości. Chłopie, to jest 5L od wymiany do wymiany. To już polonezem robiło się 10tyś bez dolewania. Nowe pierścienie, a cylindry były dokładnie pomierzone ?
no wiem ze sa IDFy ale wiesz chcialem kupic poziome bo to to jest klasa sama dla siebie , a polonez nie jest wart zebym w niego ladowal tyle kasy , aktualnie skladam silnik po remoncie zrobilem glowice kupie kolektor od gsi zrobie liczony wydech (w miare mozliwosci ) no i cos by warto zrobic z dolotem tzn gaznikami no pierwsze co sie nasowa to 2xpoziomek...
silnik był po remoncie bo właściciel pierwszy był maniakiem na jego punkcie przez cały rok mnie molestował jak mnie spotkał gdzieś to mi sprawdzał poziom oleju i różne rzeczy w samochodzie
Witaj! Skoro masz problem z linką gazu to bym się zastanowił o remoncie silnika. Przy tym pomiarze mogą być pierścienie - gładź w cylindrach - zawory. Przy wykręconych świecach kamerką można zobaczyć w środku cylindrów. Najprościej wyjąć głowicę i będziesz widział jak wyglądają cylindry no i zawory. Pozdrawiam Miro.Nasz
Witam! Mam problem z odpaleniem na zimnym, gdy ciepły pali bez zarzutu. Silnik po kapitalnym remoncie, nowa pompa paliwa, podłączałem do komputera PC poprzez interfejs wykonany samodzielnie na gniazdo ALDL z programem FSO monitor 3.4. Komputer w samochodzie z napisem "DELCO". Podczas testów program nie wykrył zadnych kodów błędów a parametry odczytywane...
W Polonezie został przeczyszczony gaźnik wymieniona dysza, Założony nowy filtr powietrza. Jednakże autko nie odzyskało mocy. Co jeszcze mogę sprawdzić, zrobić i co mogło się stać? a żaden nie raczył zauważyć, że może nie otwiera się przepustnica II-go przelotu. Czekam z niecierpliwością , bo temat ciekawy, autko po remoncie przeleciało 2kkm ! Dodano...
Obrotomierz został wyregulowany jako pierwszy, do regulacji zastosowałem PR 100Ohm. Ze wskazników nie został jeszcze podłączony wskaznik temperatury poniewaz silnik jest w remoncie, ale instalacja cała prawie gotowa, do jej wyregulowania za pewne trzeba bedzie rowniez uzyc potencjometru poniewaz czujnik temperatury jest z poloneza i za pewne bedzie...
Najpier musi zadziałać automat rozrusznik może być dobry i nie porównujcie poloneza z nissanem. Dodano po 3 A tak na marginesie to remont wyjdzie drożej od kupna używki, ale najpierw sprawdż automat .
Napewno odma leci do klapy zaworów fabrycznie w zależnosci od modelu i warunek nie z plastikową odmą ,a metalową z pojedyńczym wyjściem do góry /sprawdzałem/. Napewno te wyrzucanie oleju jest też zwiazane z temperatura silnika /wyrzuca przy dużej temperaturze / moim zdaniem tak powinno sie zrobic wąż odpowietrzający idzie do klapy zaworów przy korku...
O program sie narazie nie martwie bo mam auto w remoncie a to drugie (poldek) w ktorym bylo tartarini chce sprzedac zatem szkoda mi bylo tego sterownika. W polonezie z tego co pamietam to fioletowy przewod podlaczony byl do sondy lambda, szary natomiast podlaczony byl do przewodu z wiazki ktory niegdys podlaczony byl do sondy lambda, wnioskuje ze teraz...
Na początku po dziękuje za odpowiedzi. Po naładowaniu akumulatora nadal silnik nie chciał odpalić. Po trzech prubach postanowiłem sprawdzić starą metode z czasów wielkich mrozów. Puszka , szmatka , benzyna i zapalniczka. Gdy puszka została uruchomiona i wsunięta w okolice rozrusznika silnik ruszył po pierwszym przekręceniu kluczyka w stacyjce . Pytanie...
Oddam za darmo na części Poloneza TRUCK LB rocznik '97. Jeżeli ktoś chce pobawić się w remont, to mam trochę części blacharskich (drzwi, podłoga, progi). Lokalizacja: 05-800 W Legionowie pod Warszawą jest człowiek, który od przynajmniej 26 lat rozwozi butle z gazem Polonezem tego typu. Ma zamontowany melodyjkowy klakson, którym przyzywa klientów, dojeżdżając...
Filtr stożkowy sobie daruj, wydech - pewnie że możesz wymienić, zwłaszcza jak jest przerdzewiały ;) Chip tuning wolnossącego silnika sobie daruj, turbina - czemu nie, ale koszt tej modyfikacji przewyższy wartość samochodu, no i pewnie do 100kkm byś po takiej modyfikacji nie dojeździł. Poza tym zwiększenie mocy pociąga za sobą konieczność zmian w zawieszeniu...
Witaj ponownie nie kupuj naj tańszego bo co sie okaże remont silnika wyniesie cie co 2 maluchy w dobrym stanie !!! A z polonezem to musiałbyś skrócic wał napędowy
I pierwszy właściciel zrobił generalny remont samochodu bo miał na jego punkcie bzika – fanatyk , ale musiał go sprzedać .Polonez chodził jak żyletka ,ale od 2 miesięcy zaczął cos nawalać
Przestań pieprzyć, bo silnik Wankla jest i co? I nic, dla producenta kapitalny remont silnika takiego co 60 tys. km to normalna rzecz. Cofamy się do czasów Poloneza i dużego Fiata z trwałością. 3.1.5-3.1.7 Rozpowszechnianie treści sprzecznych z zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami. 3.1.9. Rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych...
Włożyłem kartkę z nr telefonu i popytałem trochę i jest szansa że będzie chciał go sprzedać bardzo szybko, bo robią remont tej drogi i tak musi go z tej drogi usunąć do 1 maja. Dodano po 1 Na razie czekam na telefon.
Kupujesz XUD9, w jak najstarszej odmianie z jakiegoś Citroena, skrzynię od Poloneza diesla można jeszcze bez problemu znaleźć i w ogłoszeniach, i na złomowiskach. Znacznie prościej będzie jednak wyszarpać kpl. powerpack z jakiegoś starego Mercedesa/VW LT - ze starego, tylnonapędowego "elteka" można wziąć skrzynię, silnik 1.6/1.9 z jakiegoś starego...
Ma ktoś może pomysł, lub zna dobre środki na czyszczenie bloku silnika?Czeka mnie remont poloneza i jak widze ten olej na silniku to aż mi sie nie dobrze robi.Trzeba to jakoś w końcu usunąć. Za porady z góry dzięki
A co to nie wolno wieźć krawężnika na remont obejścia wokół domu? Przecież właśnie po to go wieziesz!
jak zrobisz remont swojego to bedziesz wiedzial co masz zrobione a uzywany silnik to uzywany
Wiatm Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem poloneza :D autko ma przebieg 200tys. mam pytanie jaki remont na starcie byście zrobili (mam na myśli silnik) oraz ewentualny koszt tych napraw. dzięki Pozdrawiam
Z jakiego powodu był remont? silnik przegrzany? wymieniono 4 zawory Dlaczego tylko 4? Jak dla mnie to szklanka/szklanki zwłaszcza że tutaj na filmie masz nagrane z góry i jest to dobrze słychać.
Raczej wyboru dużego mieć nie będziesz, resory w osobówkach to już powoli zabytek, szukaj z jakiegoś polonez bo dość sporo tego stoi po szrotach.
NAJCZĘŚCIEJ TO WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW kłania się remont głowicy szlif zaworów - 90 zł planowanie - 30zł nowa uszczelka 70zł można to sprawdzić pomiarem szczelności polonez musi coś palić, jak ma za mało paliwa (małę obroty) to pali zawory :)
wykonywania remontu encyklopedia remontu kosztorys remontu
oscyloskop kikusui lanca dysza rozbiórka skrzyni
delonghi reset enkodera zamiennik 2sd1994
Krajalnica Zelmer, Bosch, MAS9xxx – nie osiąga pełnych obrotów, wymiana szczotek, kondensatora CX802 w deskorolce Hover-1 – co to za układ, zamienniki, gdzie kupić?