Witam, potrzebuje pomocy przy podłączeniu silnika 12 v od wycieraczek od poloneza. Czy jest możliwość sterować obrotami za pomocą 3 pozycyjnego przełącznika kołyskowego 6 pinowego? Przełącznik lewo --> silnik w lewo, przełącznik prawo silnik w prawo. silnik wymaga zmiany biegunowości do zmiany kierunku.
temat już dość stary ale może ktos zajrzy jeszcze? Otóż mam juz moje sterowanie ale nie wiem jak podłączyć silnik. Silnik od wycieraczek Poloneza, dwa kable wchodzą do środka. Jak podłączę oba razem i drugi biegun na obudowę to mam mniejsze obroty niż jak podłączę bieguny pojedyńczo do tych kabli. Czy puszczenie zasilania na te kable do wnętrza nie...
nie pamiętam już z jakiego urządzenia go wymontowałem, kope lat temu to było i tak sobie przeleżał nieruszany,obroty 350 są do przyjęcia ino kwestia jak rozpracować kostkę do podpiecia odpowiednio kabli. Dziś przytachałem silnik z wycieraczek od poloneza, podłączyłem i o dziwo pracuje powoli, mam nadzieję że dzięki przekładni uda mi się napędzić przyszłe...
Polecam zapoznać się z: https://pl.wikipedia.org/wiki/DIN_72552 Oraz przejrzeć dość czytelne schematy Poloneza Caro dostępne na elektrodzie. Tam będzie rozrysowany silnik wycieraczek dwubiegowy, przełącznik i programator.
nie możesz, to jest PRZERYWACZ a nie regulator prędkości do regulacji silnika 12v potrzebujesz regulator PWM: https://allegro.pl/listing?string=regula...
Chcąc żeby pojazd jechał do przodu muszę ustawić obroty na 1 silniku w prawo a na drugim w lewo. gdy będę skręcał czyli dwa silnik będą kręcić się w jedna stronę nie będzie żednych komplikacji . I czy do takiego podłączenia założę jakiś potencjometr ?
Skoro temat jest rzeka,wezmy np. tylna wycieraczke Poloneza caro lub caro plusa.Jak tam jest rozwiazane podlaczenie przekaznika do stykow silnika tej wysieraczki?:?:
Witaj, pomysł na 5+ pewnie że BSI jest nie potrzebne, ono steruje tylko zamkami światłami wycieraczkami itp. Potrzebny jest sterownik silnika bez immo. Ale takie przekładki robiło się w Polonezie na silnik Milafiori.
Dzięki Fachman za rady ale niestety najprawdopodobniej uszkodzony jest sterownik. Wymontowałem cały silnik i podłączyłem go do innego poloneza i wszystko jest w porządku. Pozostało mi jedynie zająć się sterownikiem. :roll: Lutownica w rękę i do dzieła (nawyżej to tylko 80zł :wink: )[/b]
Witam. Czy ktoś wie, co to za układ? Nie wiem nawet pod jakim hasłem go szukać, chodzi mi o schemat i za co odpowiada. Wiem, że pracuje w Polonezie. Chciałabym podłączyć go pod napięcie 12V poza samochodem - na warsztacie - i sprawdzić jego działanie. Podobno nie działa jakaś funkcja związana z wycieraczkami - ktoś pisał o silniku wycieraczek, ale nowy...
Podłączałem :P Co prawda brał koło 1A, ale działało bez problemu. Rozumiem, że problem wynika z obciążenia indukcyjnego, ale na to też są przecież sposoby. Pewnie że są - soft start ale to już drogo wychodzi, w typowym psu atx przy podłączeniu silnika/trafa (przy takiej mocy )ogólnie indukcyjności zadziałają zabezpieczenia.
Silnik do wycieraczek to fajna sprawa bo ma juz przekladnie (coprawda nie slimakowa chyba) Większość silników wycieraczek ma samohamowną przekładnie ślimakową. Na pewno jest ona w napędach wycieraczek Fiat 125p, Polonez, Fiat 126p (sprawdzałem). Trzeba tylko uważać z silnikami nowszych samochodów, bo niektóre mają wbudowany mechanizm zmiany kierunku...
Panowie zaadaptowałem silnik wycieraczek pod swoje potrzeby ale kierunek obrotów i ich prędkość która mi jest potrzebna wytwarza mi plus na obudowę silnika a tak nie może być w moim przypadku. Czy jest możliwość inaczej podłączyć kable żeby była masa na obudowie przy tym samym kierunku i obrotach? Kombinowalem trochę z kablami ale jak mam masę na obudowie...
Obrotomierz oraz kontrolki, od ręcznego i kontrolka silnika są podłączone do tego samego obwodu i też nie powinny działać. Sprawdź inne rzeczy wycieraczki, światła itp. może coś jeszcze przestało działać. Ten modulik napewno nie ma z tym związku.
Możesz do tego użyć zasilacza od komputera. Podłącz przewody czarny i żółty na zaciski silnika. Powinien chodzić. Kierunek obrotu będzie zależał od polaryzacji napięcia zasilającego - jeżeli chcesz zmienić kierunek to trzeba zamienić przewody miejscami.
Podłączyłem 2 zestawy po 3 ogniwa. Efekt ten uległ zmniejszeniu i skróceniu, ale dalej występuje. Kupowanie jeszcze kilku/nastu ogniw to trochę za drogi wydatek. Jeżeli chodzi o nowy silnik to nie wiem czy jest sens, jedynie chyba żeby odciążyć samochodzik wagowo, bo gdybym kupował to i tak te 40W. Jakieś inne pomysły?
Witam Pragne przedstawić prawdziwy hit-patent mojego pomysłu - tani prosty i niezawodny napęd do bramy garażowej na pilota. Wykaz materiałów wraz z kosztami: 2 silniki wycieraczek od poloneza po 10 zl 2 koła pasowe od Frani po 2 zł 2 zawiasy po 1 zł 2 nakrętki 8mm przedłużane po 2 zł 4m linki wraz z okuciami 15 zł 2 wyłączniki krańcowe po 3 zł 2 przekażniki...
może ktoś ma pomysł co mogło się stać w moim Polonezie? POLONEZ ATU 1,6 JEDNOPUNKTOWY WTRYSK BOSCHA oto problem: podczas jazdy nagle włączyły się wycieraczki,włączyła się kontrolka podgrzewania tylnej szyby i inna czerwona kontrolka,zjechałem na pobocze po otworzeniu maski okazało się że mam zagotowany akumulator z którego strasznie śmierdzi i wydobywa...
Raz miałem taką sytuację. Zrobiłem zasilacz, tam mostek, dałem mały kondensator. Podłączyłem i zaczą wibrować pod rytm. Podłączyłem inny a tu to samo. Dałem większy kondensator i było po kłopocie. No i po co Kolega wprowadza w błąd? Silnik prądu stałego, zasilany prądem wyprostowanym pełnookresowo nie ma prawa wibrować w rytm sieci. Przecież po prostowniku...
Myśle że silnik wycieraczek od poloneza da sobie spokojnie rade z bramą rozsuwaną (oczywiście jeśli brama chodzi dosyś luźno - kwestia prawidłowego montażu) Przekonam sie na wiosne bo bede taki robił a zasada bedzie taka że na bramie bedzie linka 5mm rozciągnieta od końca do końca przewinieta przez koło pasowe założone na silniku. Silnik podłączony...
a jakiś czas temu słyszałem że do spawarki elektrodowej (mma) bez mostka prostowniczego można podłączyć do uzwojenia wtórnego np. kondensator rozruchowy od silnika elektrycznego i ponoć taki układ ułatwia zajarzenie łuku i pomaga go utrzymać co wy o tym sądzicie??? jest w tym jakieś ziarno prawdy czy to kompletna bzdura??? pozdrawiam ps. jaką średnice...
Najpierw opis instalacji - samochód Polonez :), kable do aku (Weber 55Ah) 6mm^2, bezpiecznik 15A, dalej prosty filtr, radio z cd ([url=http://allegro.pl/item96949462_sup... takie same jak to), wzmacniacz na przód na TDA7375a, dodatkowo wzmacniacz do małego suba (tda1536q - możliwe, że pomyliłem symbol,...
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Budując napęd starałem się go wykonać prosto i funkcjonalnie z możliwie małym nakładem finansowym. Dlatego nie będę raczej stosował ekranowania silnika. Skupiam się przede wszystkim na właściwym dopracowaniu elektroniki sterującej. Oczywiście elektronika posiada: - mostek 8A - kondensator filtru 4700uF/35V i 100nF -...
Silnik jest od wycieraczek od poloneza, nic więcej o nim nie wiem. Wymontowałem transformator z działającej lampki biurkowej, miała ona żarówkę 12V 20W. Nie używałem jej a wiedziałem że jest w niej transformator o mocy 35W więc pomyślałem że się nada. Podłączam go pod ten silnik a silnik tylko buczy a nie działa. Nie mam miernika żeby cokolwiek sprawdzić,...
http://www.ronaldo_poznan.user.icpnet.pl... Witam! Postanowiłem pochwalić się na tym forum, czym od ponad roku się zajmuję... Kończę informatykę na UAM Poznań, a ponieważ moim hobby jest elektronika oraz motoryzacja, jako temat pracy magisterskiej wymyśliłem sobie, że wykonam cyfrową deskę rozdzielczą do samochodu. Tematów komputerów...
wycieraczek polonez podłączenie silnik wycieraczek polonez wycieraczek silnik polonez
odzysk danych nokia otwarcie drzwi uzbraja sterownik lm339
plazma samsung driver uszkodzony plazma samsung driver uszkodzony
Lokalizacja przekaźnika SIRIUS 32 w Renault Głowica do Daewoo Lanos 1.5 16V - kompatybilność