Złącze na kablu od czujnika temperatury zardzewiały, po wyczyszczeniu polonez znowu ssie;p
Nie rozumiem gdzie tu Olewatorstwo A widzisz na forum innym, gość pisze ze włożył ponad 50 klocków a goście się wypieli i dalej w kawałkach jest. Racing forum. Dodano po 4 Ja mu te peany skwitowałem - jak byś o malucha dbał tak jak teraz o Pony, to maluch też by ci wiernie służył. Miałem maluch i codziennie 64km robiłem i psuł się namiętnie, zawsze...
ta niebieska cewka to nie zaworek od tz. ssania, to elektrozawór załączający parownik do pracy(w wersji pneumatyk jest to zawór tz. ssania ).Starsze modele BRC elektronik mają tą wadę ,zacinają się ponieważ pierwszy stopień redukcji podaje zbyt wysokie ciśnienie a słaby zaworek nie może się otworzyć(obecnie zaworek ma inny kształt i mocniejszą cewkę...
W związku z licznymi pytaniami o tą przeróbkę, przedstawiam gotowe rozwiązanie. W przypadku trudności z uruchomieniem silnika lub strzelaniem w kolektor ssący, należy zamienić miejscami przewody impulsatora indukcyjnego.
Napisałeś, że "do obudowy filtra powietrza - dochodza 2 rury - jedna taka gruba w >gabczastej< oprawie ktorej wlot wisi sobie luzno w komorze silnika". I tu jest Twój problem! Drugi koniec tej rury nie powinien swobodnie wisieć w komorze silnika, ale musi być założony na krótką rurkę wychodzącą ze skrzyni korbowej (w dolnej częsci silnika). Jeżeli...
Mam poloneza 1,6 GLI i od kilku dni zaczoł mi szarpać w trakcie jazdy, auto jest zasilane paliwem i gazem wtrysk raczej odpada po na paliwie i gazie są takie same objawy. Co pwinienem sprawdzić lub co powoduje to szarpanie? P.S podczas odpalania z rana na paliwie nie może wejści na obroty bez dodania gazu niekiedy gaśnie i przy ponownym odpaleniu łapie...
Witam, Pisze w sprawie swojego poloneza. Mam dziwny objaw. Usterka zdarza mi sie raz na 2 tygodnie i trwa okolo 2 dni :) Wyglada to tak: Jadac samochodem i wyrzucajac na "luz" obroty spadaja do okolo 500, pozniej jeszcze nizej i samochod gasnie -> taka sytuacja wystepuje na gazie. Na benzynie jest OK. Inna sprawa - rano po calonocnym postoju wystepuje...
Witam, Proszę zeby ktoś mi cos doradził bo kazdy mechanik chce naprawiac i wymieniac cos innego a najlepiej wszystko w moim polonezie. Problem polega na tym ze samochod po odpaleniu wchodzi na 1500 obrotow (ssanie) i przez jakis czas (do nagrzania silnika) utrzymuje sie na tym poziomie. Po nagrzaniu obroty zaczynaja falowac - tzn raz jest 1200 pozniej...
A w tym Poldku masz jakąś elektronikę? czy chociaż ssanie jest automatyczne? bo na nie wskazują objawy.
Witam. Wczoraj coś się pochrzaniło z polonezem- rano palił. Wieczorem po przekręceniu stacyjki nic się nie dzieje. Nie słychać żadnego buczenia rozrusznika, a lampki (akumulatora i ssania) po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłonu lekko przygasają. Jednak rozrusznik nie daje śladów życia. Bezpieczniki sprawdzone i są w porządku. Akumulator na 100%...
Witam, jestem tu nowy i zarejestrowałem się tylko po to by założyć ten temat. Jak w temacie, jeżdżę Polonezem Atu Plus 1.6 GSI rocznik 2001 i mam w nim dość dziwną usterkę, którą wykryłem w sobotę. Mianowicie w tamtym tygodniu mechanik wymienił w Poldku całą listwę wtryskową i zalecił jeździć przez jakiś czas na benzynie wraz ze środkiem czyszczącym...
Witam. Moją 30 letnią Renię 18 zapalam i eksploatuję tylko na gazie. Napuszczam gazu przyciskiem latem 0,5 sekundy a zimą nawet 1,5 sekundy. Odczekuję 20 sekund (bez względu na temperaturę) dając gazowi możliwość odparowania. Odczekuję mając naciśnięty pedał gazu do oporu żeby otwarta przepustnica umożliwiła jakiś przeciąg i lepsze mieszanie się gazu...
Mocy za bardzo nie podniesiesz. Troszkę pomaga założenie kolektora wydechowego z gsi. Polerowanie kanałów wydechowych, polerowanie ssących(jedni mówią ssące polerować, drudzy, że nie). Najlepiej to kupić poloneza z silnikiem rovera. :D
Na gazie mi nie odpali, zawsze muszę na benzynie odpalać jak jest zimno, właśnie te usterki są na paliwie, wygląda to tak, że przy zimnym silniku wyciagam ssanie i po uruchomieniu silnika, i po chwilowym całkowitym zwróceniu ssania silnik nierówno pracuje i gaśnie, a na częściowym wyciągnięciu ssania silnik nie gaśnie ale dalej nie pracuje równo. Natomast...
Witam! Powiem tak. Jestem z wyksztalcenia technikiem elektronikiem, specjalnosc automatyka, obecnie jestem na 4 roku automatyki i robotyki. Jednoczesnie jestem posiadaczem poloneza 1.6GLI 95 r. z instalacja Landi Renzo! Zylo mi sie pieknie do poki, do poty moj polonez nie zaczal LOSOWO gasnac na wolnych obrotach. Dzialo to sie na gazie i benzynie. Np....
Kod błędu 35 nie dotyczy tylko uszkodzenia silnika krokowego ale równierz nieszczelności w układzie dolotowym dlatego na twoim miejscu w pierwszej kolejności sprawdził bym wszystkie wężyki znajdujące się w kolektorze ssącym pod przepustnicą a szczególnie dokładnie obejrzałbym kolektor ssący przy czwartym cylindrze / bardzo często lubi pęknąć i wtedy...
Witam! Mam mały problem z ssaniem w Favoritce. Pracuje niby prawidłowo włącza się kiedy trzeba ale na ssaniu obroty potrafią dojść do 3000 - jeżeli wcześniej nie wcisne pedału gazu bo jak go wcisne to obroty spadają do 1600-1700 i takie się utrzymują bardzo długo. Jak jeżdże po mieście to cały czas mam ponad 1500 obr. a przez to pali mi więcej. Na gazie...
Witam.A czy komputer pokazuje jakis blad?Czy zapala ci tylko na zimnym lub chlodnym silniku,a nie zapala jak sie rozgrzeje?Moze to byc wina silniczka krokowego.Zapala ci na ssaniu,a jak sie silnik rozgrzeje i ssanie jest calkowicie wylaczone to nie zapali.w celu wykluczenia pompki paliwa,w czasie jak ci nie chce odpalic,wyjmij przewod paliwowy z urzadzenia...
Witam ponownie. Skumajcie motyw. Sprawdzony został ten rozrząd i jest wszystko ok. Ale najlepsze jest to że podczas dodawania gazu z wtrysku chlapie paliwo do filtra.. a z tego co mi wiadomo to powinno raczej gdzieś tam w tłoki i podejrzewam że właśnie coś z tym układem wtryskowym jest nie tak.. albo z komputerkiem.. jak myślcie?? P.S jeżeli napisałem...
no ok czyli jak bedzie w miare ciepławy albo przynajmniej nie mrożny to wina niebedzie leżec po stronie gazu, mam taką teorie moze to wina tego silnika krokowego jak zapala auto to chodzi na ssaniu po 5 minutach ssanie sie odłancza i samochod gasnie bo wtrysk cos tam nawala :)
Sprawdz czy wczasie rozruchu na zimnym wtryskiwacz daje paliwko o ile to monowtrysk. jak daje i iskra jest to podlej mu troche strzykawka Jak zarechce to wtryskiwacz prawdopodobnie kuleje Silnik jest na wtrysku wielopunktowym. Właśnie kiedy mu się wstrzyknie paliwa to zapala i na zimnym! to wygląda tak jak gdyby nie działało wogóle ssanie automatyczne,...
Witam z tego co się orientuje to zawory ssące mają mieć 0,20 a wydechowe 0,25 na zimnym silniku. Jest takie coś jak rozszerzalność materiałów pod wpływem temperatury niektórzy jak ustawiają luzy na ciepłym silniku to stosują luz 30 dla ssących i 35 dla wydechowych więc z tego wynika ze po nagrzaniu luz robi się większy. A co do zasilania gazem to nie...
Kolego chyba pomyliło ci się z kolektorem wydechowym (wylotowym) Bo tak da się zrobić, i nawet niektórzy mówią że coś pomaga. Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
Roverek daje rade na zwykłym mikserze, ale przy jego niesymetrycznym kolektorze ssącym ostatni cylinder zawsze będzie miał uboższą mieszankę niż pierwszy. Oj dobrze, że przy ohv nie ma plastykowego dolotu, moje Atu ostatnio się "rozstrzelało" jak CKM... ogur3k: Codziennie dojeżdzam Polonezem 1.6 Gli do pracy 45km. Raz tylko nie dojechałem - zatarł się...
moment dokręcenia śrub głowicy -w pierwszym etapie 3KGm w drugim etapie 10KGmpo dokręceniu wszystkich ponownie sprawdzić od początku ,wspornik dźwigienek zaworowych 1,9KGm luzy zaworowe ssący 0,20 mm,wydwech 025mm,,ustawienie pokręcasz walem i w momencie kiedy na 4 cylindrze masz koniec wydechu początek ssania ustawiasz zawory pierwszego cylindra i...
Ma być tak głowica wyj. jak orginał do nagrzewnicy powrót do parownika dolny wyjście górne do rurki obok kolektora ssącego to połączenie z podgrzewacza ssącego to obieg tylko z połowy głowicy i to jest błąd w sztuce. Poproszę jaśniej: -z wyjścia z głowicy do nagrzewnicy -powrót z nagrzewnicy do parownika dobrze rozumiem ? bo reszty już nie z kolektora...
Witam - łada 95 układ wtryskowy bosch - wymiana cewki , kabli ws , świec , sondy a w końcu wtrysku , filtra paliwa - ładna pogoda było dobrze - mgła deszcz - szarpał dusił się - problem zniknął po wymianie korka wlewu paliwa - układ odsysania oparów musi być szczelny - samochód chodzi na gazie , odpalany na benzynie , przejście na gaz przy temp. 40...
Ten wężyk, to obieg cieczy podgrzewania kolektora ssącego. Na kolektorze ssącym pod gaźnikiem masz króciec, na który wchodzi ten przewód.
Witam mam podobne problemy z moim poldkiem nie chce gasnąć po wyjęciu kluczyka strzela w kolektor ssący po gwałtownym dodaniu gazu auto jeździ tylko na benzynie wymieniłem przepustnice wtryskiwacz sterownik wyregolowalem zawory na ciasne 0.20 auto spala ogromne ilości paliwa 20zl jeździ 23 kilometry zostały przepatrzone wszystkie podciśnienia jak zdejmuje...
zobacz silnik krokowy na 100% daje Ci ssanie (czyli zwieksza dawke powietrza, tak ajkbys recznie dodawal gazu). i po wymianie nie wie jaka pozycja dla niego ejst dobra. metoda ustawiania silnika krokowego jest nastepujaca. zdejmujesz klemy z akumulatora na 20sekund (okolo) dzieki temu rozprogramujesz komptuer. nastepnie podlaczasz kelmy i uruchamiasz...
Tydzień temu kupiłem poloneza z gazem i problem mam taki że przy zmianie przełącznikiem z gazu na benzynę obroty mi skaczą do 2000. Oczywiście przełączam wcześniej na pozycję 0 aż się gaz wypali. Natomiast rano jak go odpalam na benzynie to nie ma takich problemów z podwyższonymi obrotami i przy przełączeniu następnie na pozycję 0 i na gaz auto ma obroty...
Wrócę do pierwszego (swojego) postu. Obecnie, po naprawie gazu, objaw się nasilił, do tego stopnia, że po przełączeniu na benzynę, nie chce chodzić w ogóle, chyba że po wyciągnięciu ssania. Gazownicy stwierdzili przepuszczający elektrozawór, podejrzewam, że to jest przyczyna - razem z benzyną idzie też niewielka ilość gazu. Jak sądzicie?? Cóż, na razie...
Rocznik '95 a więc wtrysk Multec TBI 700.Podejżewam ze instalacja gazowa I albo II generacji.Pojawianie sie kodów 44 i 45 (sonda lambda) jest niczym szczególnym podczas jazdy na gazie bo po prostu jest inny skład spalin od tego co oczekuje sterownik silnika.Jest po prostu inna zawartość tlenu w spalinach.Tak że nie należy na nie (te kody)zwracać zbytniej...
Układ chłodzenia w polonezie odpowietrza się przez wykręcenie czujnika teęperatury płynu, lub ściągnięcie cienkiego przewodu, łączącego obudowę termostatu z kolektorem ssącym.Następnie zalewamy układ do czasu aż z powstałego otworu wypłynie ciecz chłodząca.
„byly impulsy z zaplonu otwieral się zawor” chodzi Ci o elektrozawór przed reduktorem ? Reduktor podciśnieniowy jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego. Musisz to podłączyć inaczej nie będzie chodził. Centralka (do podciśnieniowego to jest tylko wyłacznik i stycznik) nie musi mieć przycisku do „wtryskiwania” gazu, ale...
Polonez Caro 92-gaźnik po full remoncie silnika +głowica, nowy gaźnik ,przewody wys. nap. ,aparat zapłonowy ,świece PROBLEM1:zimny silnik -zapalam na ssaniu chodzi ok 3 sek i gaśnie i tak ze 4 razy ,póżniej jest ok z ciepłym nie ma problemu PROBLEM2: Pływa na wolnych obrotach w zakresie 1000-1500. Regulowałem wykręcając elektro- dyszę niebardzo pomaga....
polonez '92 po generalnym remoncie silnika i głowicy + nowy gaźnik. problem jest taki ze przy dzisiejszej temp (ok-12) jezeli go odpalam na ssaniu to zapala i od razu gasnie, troche podpapuje gazem i znow zapali-gasnie (bez gazu jak i z wcisnietym lekko gazem) po kilku 4-5 probach odpala i juz nie gasnie. (czy winna moga byc wypolerowane doloty w glowicy...
Witam! To, że polonez utrzymuje się na obrotach ok 2000 w momencie, kiedy temperatura silnika jest poniżej 68 stopni, jest rzeczą normalną. W momencie kiedy temperatura silnika przekroczy 68 stopni, komputer dostaje sygnał i obroty zostają obniżone do ok 950 obrotów/sek. Jest to silnik z wtryskiem Abimex i "ssaniem" steruje tu komputer. Najlepiej jest...
abimeks to ten z cewkami zapłonowymi na lewym fartuchu(jednopunktowy wtrysk paliwa) jednopunktowy bosh, cewki ma na bloku,i okrągły filtr powietsza taki sam jak w abimeksie wielopunktowy bosh wygląda zupełnie inaczej,ma inny kolektor ssący i wydechowy no i kwadratowy filtr powietsza umieszczony na lewym fartuchu,trochę podobnie jak 1,4 rovera.
Czytałem niektóre posty, ale nie umiem sobie dać rady. Więc tak: jest to polonez caro 1996 rok, na jednopunktowym wtrysku, z instalacją gazową LEV… Nie odpalał na benzynie. Przyczyną był dziurawy wąż przy pompie paliwa, benzyna wracała do baku, oraz druga usterka – walnięty czujnik ssania. Wąż zrobiony, czujnik wymieniony na bosha i teraz...
Witam mam problem z polonezem ponieważ ma za duże obroty. Kiedy zapalam go rano ma lekko ponad 20tys obrotów czyli w sumie tyle ile powinien mieć po chwili obroty spadają do 11tyś co też jest prawidłowe gdyż samochód odcina sobie ssanie ale gdy jeżdżę nim trzyma cały czas 20 tys rzadko kiedy spadają. Silniczek krokowy jest nowy. Niekiedy są większe...
w polonezach potrafił pękać kolektor ssący od spodu i też bedzie miał wysokie obroty a na testerze powinno pokazać no, zapisuje się błąd P6666 pęknięty kolektor ssący a w opisie naprawy FSO radzą kleić na glusia.
witam jestem posiadaczem poloneza Caro 1996 rok abimex jednopunktowy wtrysk brak gazu 1.6 GLi i zaobserwowałem ze gdy odpale auto na ssaniu bardzo goni po obrotach czasem gasnie brak mocy by jechac dopiero jak sie rozgrzeje i 2 rzecz to takaze gdy mam załaczony wentylator od ogrzewania to po zapaleniu auta nie mam kierunkowskazow i wycieraczke czasowych...
Tych skoków obrotów ja nie miałem. Niestabilne wolne obroty pojawiły się jak reduktor dojrzał do regeneracji. Po regeneracji też mi początkowo skakały, rozbierałem chyba ze cztery razy reduktor zanim trafiłem z dźwigienkami i ośkami w "stare koleiny". Ustawień gaźnika i zapłonu po ustawieniu na benzynie nie ruszałem, żeby silnik po przełączeniu na benzynę...
Chłopie, sprawdź że czy nie masz zamienionych kabli pomiędzy cylindrami 2-3 i 1-4 -sprawdź że czy nie masz podstawionych zaworów, jak masz podstawiony któryś ssący albo nie otwiera się wydechowy to będzie prał w dolot jak jasna cholera. Mógl się zatrzec konik na osi i zwaliło laske popychacza. -sprawdź czy wydech drożny. Jak można mieć problem z takim...
Witam czy ktoś mógłby mi pomóc w zidentyfikowaniu czujnika w polonezie z jedno punktem bosch'a. Dwa czujniki temperatury znajdują się z przodu na obudowie termostatu ok., ale jest jeszcze jeden czujnik, który znajduje się, stojąc od przodu samochodu, z prawej strony silnika pod kolektorem ssącym, w bloku silnika, wychodzi z niego jeden przewód z wsuwką...
Widzę coś ciekawego na forum... Po pierwsze zapraszam wszystkich na www.fsoptk.pl i na forum FSO-Polonez Tuning Klubu. Tam możemy wymienić się doświadczeniami bo stworzone tam było kilka ciekawych swapów. A odpowiadając na pytanie: Silniki serii k16 są ze sobą zamienne niemal w 100%. zasadniczo różnią się pojemnością, numerem silnika ;). i głowicą (1,8...
Witam. Silnik 1500 lub 1600 wywodzi się od konstrukcji silnika 115C montowanego w FSO 125P.Z tym że w polonezach i niektórych nowszych FSO 125P zmieniono nieco układ smarowania i zapłonowy i wprowadzono zamiast łańcuszka pasek rozrządu. Powstało kilka odmian tego motoru a polonezy w zależności co miały przykręcone do kolektora ssącego oznaczano GLE...
Witam Mam problem z polonezem atu plus 1.6 mpi z 98 r a mianowicie nie pali na jedenym cylindrze nr 2 tzw iskra jest tylko tak jakby podwójna bo gdy ściagam fajke to iskre ładuje cały czas a nie tak jak na innych czyli z przerwami. Jak założe fajke na świece to słychać strzały w kolektor ssący.(swieca jest cała okopcona).Wymieniłem już kable Wn , podmieniłem...
to wspomaganie odpowietrzenia komory silnika byłoby prawdopodobne-bo przy niskich obrotach w obudowie filtra jest ciśnienie atmosferyczne (chyba) i nie ssałoby z tej rurki od odmy, a tak przez wężyk zasysa. bo na wysokich obrotach silnik dostaje tyle powietrza przez przepustnice ze nie potrzebuje dodatkowego (polonez nie wkręca się aż tak szybko na...
Sąsiad emerytowany mechanik samochodowy miał poloneza 1,6 GLI, jak zrobiło się zimno to przed odpaleniem maska w górę i strzykawką podawał paliwo do kolektora ssącego. Wtedy odpalał na dotyk. Wymienił w tym polonezie prawie wszystko i problem pozostał. Jak zrobiło się ciepło to problemu nie było. Pierwszy wymienił czujnik temp. wstawiał oporniki i bez...
Polonez w Twojej wersji rajdowcem nie będzie. Na Twoim miejscu założyłbym amortyzatory gazowe Monroe na przód i tył i stabilizator tylny z Poloneza Combi. Założył koła 14" i zmienił przednie hamulce na większe /tego nie próbowałem i nie doradzę jakie/. Poprawisz własności jezdne. Masz silnik jaki masz i planowanie 2mm głowicy się nie uda. Jak zobaczysz...
Sonda została kupiona nowa uniwersalna i nie myślę żeby ona była niedobra. Silnik w czasie jazdy ma podwyższone obroty. Czy wina może leżeć po stronie czujnika temp. cieczy co siedzi w kolektorze ssącym??? Dodano po 35 Przy używanej sondzie nie było żadnych błędów ale poldek palił ok15l benzyny na 100 km. Dodano po 2 Proszę o pomoc bo nie stać mnie...
W zestawie pracuje jednostka centralna, elektryczna pompa paliwa, potencjometr CO, czujnik prędkości, czujnik położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia zewnętrznego, czujnik sterowania biegu jałowego, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatur w kolektorze ssącym, kilka przekaźników. Oczywiście zespół przepustnicy wraz z wtryskiwaczem. Bez...
Witam, Posiadam obrotomierz z Poloneza LUMEL MS14-001.A chciałbym go przerobić na 3 cyl. do tiktaka. Po podłączeniu go do cewki (pionowy styk) obrotomierz na ssaniu pokazywał ok. 1000 obr/min. Na ciepłym silniku wskazówka się nie podnosiła, dopiero po dodaniu gazu szła do góry. Szukałem już rozwiązania ale na forum nie ma opisanego tego obrotomierza...
Witam. W starych polonezach stosowano małe przyrywacze do kontrolek hamulca ręcznego oraz ssania. Chciałbym zamontować u siebie w Caro kontrolkę włączonego wentylatora chłodnicy i uzyskać ten sam efekt czyli przerywane światło kontrolki. Jednak ze względu na słabą dostępność tych przerywaczy chciałbym wykorzystać mały układ elektroniczny. Gdzieś kiedyś...
Panowie znalazłem genialne w swojej prostocie rozwiązanie a mianowicie pompa od poloneza jest calutka z aluminium(korpus) zaś pompa z fiata 125p ma korpus z aluminium oraz dekielek(ten od strony silnika) z blachy. Rozwiązanie polegało na przełożeniu dekielka stalowego z pompy od fiata który ma grubość jakieś 4-5mm do pompy poloneza której to dekiel...
Dobry wieczór. Może to komuś się przyda... Jedziemy sobie "Polonezem" w którym zepsuł się rozrusznik. Zatrzymaliśmy się na chwilę, zgasiliśmy silnik. Nie ma w okolicy nikogo, żeby popchnąć... Poniżej jest metoda na samodzielne odpalenie: Prawe tylne koło podnosimy (warto tam podłożyć pod ośkę coś oprócz podnośnika, np. parę cegieł, albo tzw. "kobyłkę")....
jest nato rada kupujesz pompe od lady z lapkna do przyciskania reczna cisniesz 5-6 i maszkomore zalana i zapali za pierwszym razem a oile jestes jeszcze bardziej wygodny kupisz w allegro pompe od VW transportera pompe bezynowom zewnetrznom wymontuj zawor benzynowy a te dwa kabelki( + -)beda zasilajacymi pompe jak tylko przelaczysz na bezyne zacznie...
Wybaczcie, że tak późno, ale na przyszłość się pewnie przyda innym. Komputer łapał Ci błędy? Jak rozwiązałeś problem? Miałem to samo w swoim polonezie (tez sam monopunkt Boscha). Faktycznie, gdy komputer łapał błąd czujnika TPS - ssania brak, do tego strasznie go zalewało i dusił się, nie wchodził w obroty. Po przełączeniu na LPG całkowicie inne auto....
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
witam dlamnie wydaje sie to dość proste jeżeli wyskakuje ci błąd 15 to masz jak nadłoni podane co prawdopodobnie jest uszkodzone tak jak napisałeś jest to zbyt niski sygnał cieczy chłodzącej w kolektorze dolotowym powietrza powinien ten czujnik znajdować sie na kolektorze z powietrza kolektor jest podgrzewany płunem z chodnicy więc jest tam też czujnik...
cześć z tego co wiem to masz uszkodzony silniczek krokowy bądz jest peknięty kolektor ssący czy ten poldek jest na gaźie jak tak to wyjmij cały korbyrator i przeczyść jego i zwróć uwagę na silniczek krokowy pozdrawiam darek
Mam poldka tak jak w temacie 1.6 gli Abimex z instalacją gazową i problem jest taki ze nie mozna go uruchomic przy minusowej tem na benzynie natomiast na gazie zapala bezbłędnie wymienialem juz wtryskiwacz, czujnik w kolektorze ssącym i resetowałem emc czy jakos tak nic nie pomaga mam podejrzenia co do silnika krokowego lecz nie jestem pewien jaką role...
Witam Wszystkich !!. Do kolegi "michał___" gdzie Ty wypatrzyłeś silniczek krokowy do poldka za 150 zeta i jeszcze powiedz że nowy. Mi gość zaśpiewał w sklepie za nowy silniczek 400 zł co mało mnie z butów nie wyrzuciło - dosłownie. A objawy z moim poldkiem mam "IDENTYCZNE" jak opisał kolega "ktoś12" w swoim poście z dnia: 15 grudnia (poniedziałek) 2003r...
pozatym zdaje sie ze czujnik temperatury nie wlacza "ssania"
Nie sądze żeby to był moduł. Świece po wykręceniu są suche jest iskra. Chciałbym jeszcze dodać że przed wystąpieniem tych objawów spalił się silnik od wentylatora chłodnicy. Póżniej wymieniłem czujnik załączania tego wentylatora bo się nie załączał. Wygląda na to jakby nie było załączania ssania albo coś jest zatkane. Po nagrzaniu jakoś chodzi ale to...
Wątpię, czy GSI ma A i B w gnieździe tak samo, jak oplowski GLI. Sprawdź szczelność dolotu (uszczelki kol. ssącego, serwo hamulców).
skrzynie mam zwykłą od poldka ale obudowe sprzęgła mam zastępczą ktura pasuje do skrzyni i da się ją przykręcić do silnika i rozrusznik w niej jest po lewej stronie pod kolektorem ssącym a z prawej wydech klasycznie jak w poldku val dyfer i biegi od 1 do 4 pasują mi tylko orginał skrzyni w polonezie ma minimalnie większe przełorzenie na piątym biegu...
to że śmierdzi gazem to źle trzeba szukać nieszczelności, a ten przełącznik 3 poz. to gaz- jazda na gazie, coś to wyłączony gaz i benzyna i benzyna -jazda na benzynie, a dodatkowy przełącznik to chyba coś w rodzaju ssania na gazie -powinno ułatwiać rozruch na gazie przy wciśniętym przycisku
W takim razie radzę ci podjechać do najbliższego serwisu Daewoo oni podepną ci diagnoskop przy pomocy którego można można wykonać test wtryskiwacza, elektrozaworu pochłaniacza par paliwa i serwmororu przepustnicy. Sprawdzić należałoby też miernikiem ciągłość ścieżek w czujniku położenia przepustnicy / są dwie / i sprawdż stan wszystkich wężyków podciśnieniowych...
Witam! Kiedyś miałem Poldka 92r. na wtrysku multeca-GM i z gazem. Również bez sondy lambda, ponieważ był bez katalizatora! Gniazdo ALDL było położone przy komputerze, tam jest jeszcze (chyba) 4 bezpieczniki - bez których auto nie bedzie poprawnie lub wcale chodzić. Co do pracy na paliwie - silnik bedzie miał problemy przy uruchamianiu, gdy masz wciśnięty...
sam sobie odpowiedziałeś czujnik temperatury płynu chodzącego w kolektorze dolotowym . tz: niemylić czujnika temp wody który bedzie wskazywał poprawnie na desce rozdzielczej jest drógi chyba niebieski i powinien być wkrecony do klektora ssacego tem gdzie płyn czy woda go podgrzewa inaczej mówiąc masz brak ssania rano na zimnym silniku, okile ssanie...
Praktycznie można wyznaczyć cztery zasadnicze drogi ubytku oleju z silnika samochodowego. 1. Ubytki poziomu oleju spowodowane nieszczelnościami pomiędzy gładzią cylindra, a tłokiem z pierścieniami. OBJAWY: a) Obserwuje się obniżone w stosunku do nominalnego wartości mierzonego ciśnienia spężania, które zdecydowanie rośną po "próbie olejowej". b) Wyraźny...
Co do ciepłego powietrza, to prawdopodobnie masz zawaloną nagrzewnicę (liśćmi). Twoje auto ma dwa czujniki temp. - jeden temp. powietrza, czujnik ten jest na wtryskiwaczu. Drugi czujnik temp. płynu silnika - jest on w kolektorze ssącym. Sprawdzenie sondy zleć elektrykowi. Pozdrawiam.
Z kolektora ssącego do komputera idzie przewód gumowy może gdzieś jest pęknięty ,sprawdż. Wewnątrz komputera jest MAP-sensor,jeżeli rurka gumowa jest cała dochodząca do komputera to uszkodzony jest MAP. Wersja czarna,wariant optymistyczny to uszkodzony czujnik temperatury cieczy,przerwany przewód.
Witam masz układ zasilania gaźnik jednopunkt czy wielopunkt. Jeśli gaźnik to łapie ci lewe powietrze sprawdź przewody. Co do wielo i jednopunktu winy może być silniczek krokowy. Spróbuj go wyczyścić. Jeśli masz przyjeżdrzony silnik (małe podciśnienie w kolektorze ssącym) to komp też będzie wariował spotkałem się z taką usterką. Musisz mieć czysty filtr...
Radzę sprawdzic ssanie czy się otwiera do końca i czy druga przepustnica nie jest uchylona podczas pracy na ssaniu
Witam Co do parownika to membrany prawie nowe. Co do reszty to napisałem ten post bo właśnie jest to cholernie dziwny przypadek bo mój stary też ma poltka i jeszcze jednego w częściach i już wszystko do wtrysku było zamieniane i żadnej poprawy. I jeszcze raz powtarzam pytanie: Jak jest sterowany ten silniczek krokowy? On steruje ssaniem więc skąd wie...
Sprawdż wężyk z komputera do kolektora ssącego.
teraz wszystko jasne.kolektor ssący nie zasysa paliwa . wydmuchuje.uszczelka pod głowicą padła.wszystkim dziękuję a zwłaszcza wożnemu.oki cześć.
Sprawa dotyczy Poloneza GLE 1.6 na gaźniku. Po odpaleniu zimnego silnika na ssaniu , jest ok. Silnik ma ok 3 tys obrótów (na ssaniu). Maszyna się rozgrzeje , ssanie się wyłącza i wtedy pojawia sie problem. Obroty silnika wachają sie od ok 800 do 3000 obrotów. Poza tym pojawia sie jeszcze jeden dziwny efekt , moze nie związany z tymi wachaniami obrotów...
Witam wszystkich - postaram sie bardzo dokladnie opisac problem jaki mam ze swoim autem - moze ktos mial podobna sytuacje. Z gory zaznaczam ze przed naprawa bylo wszystko ok a teraz nie mam jak zlozyc reklamacji u mechanika bo wyjechal zagranice Jakis miesiac temu zaczela mi "bulgotac" woda w zbiorniczku wyrownawczym i ciagle jej ubywalo - okazalo sie...
Filtr gazu odpada, po 10tys. raczej jest dobry (powinien zrobić ok 50-60 tys), domyślam się że jest na wtrysku, więc trzeba by przeczyścić i przesmarować krokowy, wygląda na to że opornie działa, no i reset komputera nie zaszkodzi. No i oczywiście to co sugeruje przedmówca też należy sprawdzić, najłatwiej "samostartem" przy chodzącym silniku spryskać...
jezeli pomoglem to kliknij tamten dupsik, że pomogłem :) zawsze 1 punkt więcej :) na chwile nie mam adresu strn internetowych ale po co zamaiac przez internet?? przesyłka cie drożej wyjdzie niż wkładki.... ja niedawno zrobiłem sobie prawko.. 1 moje auto to poldolot truck mam kumpla którego hobby to mechanika i elektronika a ze sam ma poldolota to zaczelismy...
Witam, jak przedstawia się moduł zapłonu (napisałeś że sprawdzałeś cewkę)? czy jest sprawny, z tego co się orientuję w poldkach wywalało moduł i te strzały to może być przypadek że pracowały dwa gary na full a dwa od czasu do czasu i w momencie przekroczenia obrotów cewka stawała i nadmiar mieszanki nie spalonej dostawał się do kolektora pod wtryskiem...
Czasem powodem wysokich obrotów w samochodach z automatycznym ssaniem może być czujnik temperatury - sterownik myśli że silnik jest zimny i daje mu ssanie. Płyn w chłodnicy(poziom) też sprawdź. Tak miałem w nissanie, nie wiem czy dokładnie tak samo jest w poldku.
Wydaje się że jadnak brak styku jałowego może powodować nierówną pracę na b.jał. a ponadto sonda lambda lub przestawiony potencjometr przepustnicy,nieszczelność w kolektorze ssącym.
a jest tam aparat i cefka w tym modelu silnika??????/ Dodano po 2 zawor jest przy kolektorze ssącym a nie przy pompie,jezeli jest zepsuty to atwo sprawdzic,dziala tylko w jedną strone
Wygląda na to że uszkodzona jest głowica lub zawory nie wyregulowane ewentualnie wałek rozrządu często się wycierają. Z praktyki uszkodzenie wygląda mi na wypalone gniazda głowicy. możlie jest też że przeskoczył pasek rozrządu ale to małoprawdopodobne. Kolego napisz coś wiecej dokładnie co i jak przy jakich obrotach, czy ogień jest widoczny czy tylko...
mam taki czujnik i mam zamiar na jego podstawie zrobić coś w rodzaju ekonomizera mam take coś w wersji mechanicznej pokazuje podciśnienie w kolektorze ssącym i wpadłem na pomysł coby tosamo zrobić w wercji elektronicznej wienc do tego czujnika dołorze troche elektroniki jkąś linijke diodową i jest gotowe Dzięki za informacje co do wyprowadzeń a i jak...
Jeżeli masz założone właściwe świece i kable - problem leży w ubogiej mieszance. Jeżeli masz gwarancje na instalacje - po prostu jedź do zakładu i niech to regulują. Jeżeli chcesz sam coś "pokręcić" to musisz się podpiąć do sondy lambda i zobaczyć jak wygląda na niej napięcie na wolnych obrotach i podczas dodawania gazu. Może się okazać również że masz...
Wkręcony w kolektor ssący
Moze czujnik temperatuy silnika (tylko ni ten od wskaznika) jest uszkodzony i komp nie zalacza "ssania".
a może ktoś wie co jest odpowiedzialne za włączenie się ssania w tym samochodzie bo podejrzewam że tu tkwi problem, ono się nie włącza W GSI IMHO nie ma odrebnego ssania tylko wtryskiwacze daja wiecej lub mniej benzyny w zaleznosci od temperatury. Niby to oczywiste ale ja bym zresetowal komputer czyli zdjal kleme z aku, odczekla z pol godziny a nastepnie...
auto w ogole nie chce jechac jest slabe pozdr sadek No i będzie słabe. Ja kiedyś, mając "kancioka" w ramach walki z marnotrawstwem przepalałem takie mieszanki spuszczane na zlecenie klientów którzy "popełnili omyłkę". Stać to się nic nie stanie, auto słabe było jak cholera, prawie cały czas trzeba było na ssaniu jechać, ale człowiek radował się z darmowego...
W sumie to mam dwa problemy. Pierwszy - auto jak się nagrzewa, przez pewien czas ma obroty jałowe nawet i 2500 obr./min. Przypomina to trochę pracę na ssaniu. Nawet jeżeli temperatura osiągnie 90 stopni. Lekka ,,przygazówka,, np. na czerwonych światłach, i obroty leniwie spadają na 1000. Resetowałem komputer i programowałem w/g opisów na tym forum....
Podaję sposób na wyregulowanie zaworów w Poldkach i FSO za sporym przebiegiem: Ustawić silnik tak jak pisze m.in. wieslawpanek z tą różnicą, że nie regulować na szczelinomierz tylko użyć śruby którą reguluje się luz zaworów. To znaczy poluzować nakrętkę kontrującą, palcami wkręcić śrubę regulującą do wyczuwalnego oporu, cofnąć śrubę o 1/4 obrotu dla...
Witam Sprawdz bezpieczniki B (8A) MR 87 M(16A) caro I(16A) ktory zabezpiecza takie obwody -lampka oswietlenia schowka(opcja) -swiatla hamowania -ogrzewanie tylnej szyby (tylko wzbudzenie przekaznika) -wskaznik oraz lampka niedostatecznego cisnienia oleju -wskaznik temp cieczy chlodzacej -wskaznik orzaz lampka sygn. poziom paliwa -lampka ssania -lampka...