Bardzo proszę o omówienie i ewentualnie przesłanie schematu sterownika: kierunkowskazów, wycieraczek, awaryjnych do poloneza. Sterownik ten ma oznaczenie APE07. Głównie zależy mi na zasadzie działania wykrywania przepalonej żarówki w światłach stop, jak również wykrywanie dodatkowej żarówki w światłach stop co uwidacznia się wykrywaniem przyczepki a...
Zastanow sie jaki masz silnik najpierw bo ten pierwszy link to sterownik ale raczej nie od Twojego poloneza.
Kłaniam się wszystkim czytającym moją wiadomość. Mam następujący problem, moja znajomość elektroniki utknęła na etapie samochodu Polonez, a teraz okazuje się że w hulajnodze elektrycznej czy też w rowerze tego rodzaju jest więcej elektroniki niż w całym Polonezie. Próbuję wymienić sterownik/ kontroler w hulajnodze dla wnuczka, niestety nie pasują konektory...
Wsadź od Poloneza.
To zadanie szkolne czy coś w tym rodzaju? Bo dobór środków jest trochę dziwny, jak na rok 2020. Dosłownie biorąc tę rodzinę (bez żadnych extra literek) to w baterii się zrobi wir, jak w baku Poloneza.
hej, a nie mozna gdzies takiego ukladu gotowego kupic? Skoro jest zamontowany w aucie to pewnie mozna.. Bo ja nie za bardzo znam sie na elektronice a chcialbym miec cos takiego.. mialem to w pOlonezie.. POzdrawiam
Sterownik od zwykłej pompy nie pasuje do pompy z asrem, ma inną ilość zaworów! Jak ma inną ilość zaworów? Ma 8 ,4 dobijające i 4 spustowe. chyba że o czymś nie wiem? Robiłem raz przekładkę i wszystko spasiło. Zresztą zobacz na konstrukcję pompy.... Musi zagadać. Ps.Pozdrówki dla kolegi z forum Passata :)
Witam. Czy przyciski od szyb z Omegi B będą pasowały do silniczków od Poloneza w których są tylko dwa bieguny (jeżeli jeden kabel jest na minusie a drugi na plusie to się podnosi szyba a jak zamienia się kable to opuszcza). Jeżeli tak to który kabel od przycisków jest od czego i jak je podłączyć. A i czy żeby działało to wystarczą tylko silniczki plus...
Czy ktos z szanownych grupowiczow wie jakimi programami mozna diagnozowac Polonezy z roznymi sterownikami? Bede wdzieczny za pomoc; ewentualnie moze jakies linki do stron z takim oprogramowaniem i schematami interfejsow.
Czy ten sterownik udało się komuś zdiagnozować za pomocą euroscana? Złącze diagnostyczne podobne do fiata (tylko zamiast linni L ,+12V)
Witam. Pilnie poszukuję listy kodów usterek do poloneza GSI na sterowniku Delco. Od dwóch godzin szukam po necie i nic. Pozdrawiam
Witam , mam poloneza 98r GSI sterownik DELCO wielpunktowy wtrysk. Mam zablokowany immo, kontrolka miga , czym mozna sie tam podłączyć celem diagnozy i czy jest mozliwośc odblokowania immo. W tej chwili auto jeździ tylko na gazie . Pozdrawiam
Sprawdź pompę paliwa , silnik 1,4 16V 103KM, polonez rover nie ma kontrolki sterownika i nie było silnika 1,6 rovera w polonezie
Witam!, Potrzebowałbym odrobinę pomocy przy wpisaniu nowego klucza matki, do poloneza GSI sterownik multec biała i czerwona wtyczka, odczytałem dane z transpondera, tylko nie wiem w jakiej formie i je wspisać znalazłem taki opis: polonez 1,6 fso daewo immo na 93c46 klucz matka 2,5x powtorzony w Adresie 24,25,26,27 & 40,41,42,43 Dana = D8 04 9E D6 D8...
Należy zrobić tak-na początek zmierzyć napięcie ładowania.Jażeli przekracza 16 V to sterownik przestaje regulować zaworem biegu jałowego (tak ma w oprogramowaniu).Jak napięcie utrzymuje sie w zakresie do 14,6 V to pozostaje rozprogramować pamięć adaptacyjną sterownika-zdjąć klemę minusową na minutę.W samochodzie jest inst.LPG?
kzwp: mało danych. Który to model poloneza? Podaj rocznik i jak wygląda przerywacz. W swojej karierze poldożery miały kilka rodzajów przerywaczy (od bimetalicznych po jakieś zespolone mikroprocesorowe sterowniki).
Szesnacha na dwojce przy 7000 rpm pokazuje 80km/h a moj 1.6 przy 6300rpm pokazuje 90km/ha uwierzcie wkreca sie prawie tak samo szybko jak 1.4 16v. Wiem ze to smieszne ale prawdziwe. Skrzynia biegów jest ta sama, a most różni się przełożeniem tylko nieznacznie, więc nie chce mi sie wieżyć w taką rozbieżność przełożenia całkowitego na tej dwójce... Może...
Witam. Posiadam Poloneza Caro 1.6 GLI z instalacją gazową sterowaną komputerkiem Bedini. Mam problem z jej wyregulowaniem. Byłem w serwisie Daewoo bo tam zajmują sie instalacjami tej firmy ale tam powiedzieli mi że mam jakiś netypowy model. Chodzi o gumowy wężyk który wychodzi ze sterownika a kończy sie w komorze silnika. Nie jest do niczego podłączony....
Witam. Temat był już wcześniej poruszany ale według mnie nie do końca wyjaśniony więc go opisze jak to wyglądało w moim przypadku a może się komuś przyda. Założyłem sobie instalację gazową firmy Tomasetto, sterownik firmy Stag 100, Silniczek krokowy. Dodam jeszcze, że Polonez jest z 1998r. i miał przejechane 62000Km. i nie było z nim żadnych problemów....
Witam Mam problem z uruchomieniem obrotomierza w Polonezie. W silniku zamontowany jest układ zapłonowy EDIS (bezrozdzielaczowy z Forda) + sterownik Megajolt. Zastosowałem układ z dwoma diodami+dioda Zenera, który podobno rozwiązuje problem, ale obrotomierz ani drgnie. Gdy podłącze obrotomierz pod jeden z przewodów cewki to pokazuje mniej więcej 1/2...
Sąsiad zawsze sam naprawiał swojego poloneza a miał ich kilka. Ostatniego na wielopunktowym wtrysku, który miał inny pasek rozrządu co się potem okazało chwilę po wymianie. Końcówki do układu kierowniczego zrobili dłuższe ale z początku nikt o tym nie wiedział i sąsiad w miejsce dłuższej wstawił krótszą. Wkręcił trzy zwoje i tak jeździł rok aż koło...
Witam! Ja także wykonałem taki tester wiele razy mi przyspieszył moją diagnoze.Układ oparty jest na AT90s2313 i scalaku z sterownika od MULTECa od opla lub poloneza może też być układ L293d.Zainteresowanym moge podać szczegły. Pozdrawiam!!!
najprostszy to regulator wentylatora od poloneza. Są dwie wersje "krótka" i "długa" chodzi o obudowy. Krótka jest marna ale chodzi. Długa ma wbudowane ograniczenie prądowe i bardzo ładnie pracuje. Montowałem takie do silników elektrycznych do łódek. Dodano po 4 Oczywiście chodzi o wentylator dmuchawy
muszą być dwie wykałaczki, i koniecznie z drewienka, do metalowej żel się nie łapie. Idzie to tak zrobić, tak też wydłubuję zalewę centralek IWA56, i tak wydłubywałem z mdułów do poloneza. Edit-sorry, IAW56, za szybko pisałem.
Panowie, te motroniki to ciekawe sterowniki. Zły odbiór WN z cewki powoduje takie przypadłości, amplituda cofa się w strone sterownika i go resetuje. A więc ważny jest prawidłwoy stan kabli, świec.
Sterownik nie przełącza na gaz gdyby przełączył a zawór nie otworzył to silnik by zgasł.Sprawdź napięcia na sterowniku.
Przecież to podałem tylko jako przykład Najgorszy z możliwych. To tak jak by na przykładzie Syrenki 105 pokazać jak się reguluje zawory w Polonezie. Skąd Twoja pewność, że bramy otworzyły się sekwencyjnie a nie dokładnie w tym samym momencie, autor tego nie potwierdził. Pomyśl dlaczego. A jak chcesz to poproś autora o nagranie z monitoringu tak żeby...
Kolego nie ma takiej opcji żeby nie było sterowników do twojego laptopa na stronie producenta! Chyba że sprzęt w laptopie nie jest kompatybilny z XP. Tylko pod spodem tam na naklejce niedaleko baterii odczytaj dokładny model (u mnie na przykład AP 364). Później musisz do dokładnego modelu wybrać sterowniki. To co piszesz ze potrzebujesz sterowników...
Witam wszystkich, przejrzałem Elektrodę, są podobne tematy ale nie rozwiązane więc zwracam się z prośbą do Was. Otóż w sobotę jeszcze wszystko było ok, centralny zamek działał zarówno z pilota jak i z kluczyka (siłownik master jest tylko w przednich lewych drzwiach, standardowa instalacja polonezowska + autoalarm Fox). Wczoraj już centralny zamek przestał...
Witam, to nie prawda że sonda nie da się oczyścić. Przy jeździe w mieście na krótkich odcinkach czynna powierzchnia sondy zamula się tlenkami, nagarem i źle działa, wysyła niewłaściwy sygnał elektryczny do sterownika. Przed wymianą sondy proponuję przejechać się min 2godz. jazdy na wysokich obrotach i sprawdż sondę. Powodzenia
już ci raz pisałem że to wada fabryczna tych sterowników.
Jeśli to Bosch to nie ma modułu.Podwójna cewka i plus po stacyjce ma być mocny, sterowanie z sterownika (sprawdzić czystość pinów)dwoma przewodami. Sprawdzić połączenie czujnik położenia wału -wiązka (lubi się nadrywać biały kabelek pod czarną osłoną wtyczki) Częściej wysiada cewka niż sterownik.Trzeba to doładnie sprawdzić.Bardzo ważna masa na lewym...
W Caro+ nawiew na poszczegolne miejsca jest sterowany pneumatycznie podcisnieniem z silnika.Jezeli dzialaja inne nawiewy to albo jest uszkodzony lub wypadniety ze sterownika przewodzik pneumatyczny,albo silowniczek ktory wysowa klapy albo albo sam sterownik.Bez rozebranianie da rady tego sprawdzic. No i najwazniejsza rzecz kolego Karpol,nie jest to...
Panowie,jedyne co im dolega to zły odbiór WN z cewki zapłonowej. Resetuje się sterownik. Więc trzeba dokładnie sprawdzić czy -nie jest "zazieleniałe" któreś z gniazd cewki w których są osadzone kable WN -czy kable są ciągłe -czy cewka nie jest rozwarta
Sprawdz przy butli,czy nie wypadł kabelek od rezerwy.Jeżeli jest na miejscu,to go wypnij i przyłóż do masy.Jak lampka się zapali sygnalizując rezerwę,to poprostu padł czujnik rezerwy.Jak się nie zapali,to wina może leżeć po stronie przewodu lub sterownika.
Zgadzam sie z kolegą trzeba usunac sterowanie bedini i załozyc inny sterownik. Zrob to odrazu a będziesz miał problem z głowy.
Podjedź do elektryka na kalibracje tego silniczka, jesli przez pewien czas bylo ok, podcisnienie raczej dopada, w ostatecznosci podmien sterownik. A kanały po wykreceniu krokowca dokładnie wyczysciłeś z sadzy i nagaru?
Chodzi o schemat do poloneza Na jednopunktowym wtrysku ze sterownikiem Boscha. Oraz jak można sprawdzić moduł zapłonowy. Chodzi o to że spalił się sterownik silnika. Paliło jeden z bezpieczników pod nogami kierowcy. Jest przewód czerwony wychodzący z modułu idzie przez ten bezpiecznik i do sterownika. Mam zakupiony sterownik ale nie podłączę bez uywcześniejszego...
Sprawdź ciągłość przewodów od wtryskiwacza do sterownika.
na moje to czerwone swiatelko swieci sie jak przekrecasz kluczykiem i pobor masz pradu bez ładnowania, czyli teraz nie ma poboru, zobacz czy kable zapłonowe i cewka są w porządku. lub jak koledzy podłączenie do zasilania sterownika.
Sprawdź sterownik. Wtryski kupiłeś nowe czy używane? A sondę zmień profilaktycznie bo pewnie ma już swoje lata :-) Propo czujnika wału. U mnie był sprawdzany przez mechanika i tez był niby ok ale jak kupiłem nowy i wstawiłem to auto przestało palić jak smok i zaprzestało kopcenia na czarno a i mocy przybyło bo wcześniej miał na zimno opory przy próbie...
Panie Krakusie.Najwygodniej odczytywać parametry na sterowniku.Czujnik temp cieczy ntc jest w płaszczu wodnym kol ssącego.po prawej str.
Komputerem diagnostycznym tego nie zgrasz.Trzeba na piechotę grzebać w sterownikach.Jeśli jesteś z okolic Białegostoku mogę ci to zrobić.
Witam.Mój problem z tym autem polega na tym ,że po uruchomieniu zimnego silnika na benzynie wszystko jest OK,jednak po dodaniu obrotów gdy przełączy się na zasilanie gazem to silnik gaśnie.Dopiero gdy silnik osiągnie temperaturę ok 70 stopni C można próbować przełączyć na gaz,choć też "chwyta"opornie np przy ostrym zwiększeniu obrotów i ręcznym przełączeniu...
Witam.Nie da sie go sprawdzić bez samochodu ponieważ komunikuje sie przez can ,a lini k diagnostycznej nie posiada ,chyba że zrobisz sobie na stole brame can !! pozdrawiam rox1!!!! Jeżeli to B5 przed 2004 rokiem to jaki CAN??? Głupotę mówisz szefie... no przykro mi kolego ale taka jest prawda sterowniki w b5 fl niestety komunikują sie miedzy soba po...
Mowa o 3B a nie 3BG... Przewody do siłownika to jak pisałem, zielony i niebieski. Przed chwilą sprawdzałem u siebie. Czyli mówisz ciągnąc kable do klapy i tam się bezpośrednio podłączyć.
Jak chcesz zrobić to w miarę prosto, można polecić silniki FIAT 1800/2000 z Fiatów 132 / Argenta - pasują do Poloneza na zasadzie wyjmij i wsadź (ale warunek: silniki wraz ze skrzyniami biegów). Do zmiany będzie potrzebne, o ile dobrze pamiętam: - przy wszystkich kombinacjach środkowy drążek kierowniczy (pasuje od wersji Diesel/Rover) - przy silnikach...
Ja bym się wpinał w sterowanie z wkładki, nie z przycisku ze środka... Jak najbardziej, ponieważ nie wiadomo czy panel sterujący na drzwiach nie jest "odcinany" po kilkunastu minutach od zamknięcia samochodu.
Zapewne białe to wyjścia, a na brązowe podajesz stan, jaki ma być po załączeniu. Tylko czym chcesz to sterować, jak jest na pilota? No chyba, że go masz:) Mam pilota. To udało mi się uratować przed utylizajcją. Po za tym ta centrala potrafi nauczyć się nowego pilota. I W związku z tym że jednak jest sprawna,potrzebuje opis przewodów.
Odpięte wszystko od MMI - jest ok. - podpięty wzmacniacz - jest ok -podepnę cokolwiek z multimediów - kradnie. Jaki masz pobór prądu jak MMI jest odpięte i o ile wzrasta jak podłączysz multimedia? Pobór sprawdzasz na zamkniętym samochodzie, zamkiem centralnym? Sprawdzałeś akumulator pod kątem SOC i SOH?
Okrągłe złącze? Jeszcze nie widziałem okrągłego złącza w Crafter. Hehe miałem to samo przeczytaj (2E) Tak jak kolega napisał crafter ma osobną zakładkę w VCDS, moduły są na innych kanałach.
Sprawdz kostke na stacyjce to moze byc powodem niewylaczania silnika , a jesli chodzi otakontrolke i szybe to w polonezie jest sterownik znajduje sie skrzynce bezpiecznikow
Witam wszystkich forumowiczow a szczegolnie gazownikow.Mam Poloneza Atu Plus z instalacja gazowa firmy Lovato.Moj problem polega na tym ze powypinalem kabelki z przekaznikow bo byly pognite koncowki no i nie zapamietalem gdzie maja byc wpiete poszczegolne przewody.Dodam ze dwa zolte kabelki prowadza do wtryskiwacza,rozowy i szary do komputera,niebieski...
Jeśli masz wymontowany przełącznik to odłącz kostkę z przewodami z centralki gazu. Samochód powinien palić tylko na benzynie. Zrób próbę jak pisałem wyżej. Chodzi o to aby wyeliminować całkowicie centralkę gazu. Podejrzewam, że jeśli nie masz przełącznika a do wymuszenia benzyny musisz przepinać jakieś złączki to Twoje Bedini jest dalekie od fabrycznego....
Witam wszystkich.Zeby nie bylo na przyszlosc zadnych niejasnosci,podsumowuje wszystkie te posty: W Polonezach Caro i Atu do roku 1997 w Polonezach jest wtrysk jednopunktowy holenderskiej firmy Abimex,a urzadzenie wtryskowe nazywa sie Multec TBI 700.Komputer(a raczej mikroprocesor) umieszczony jest za schowkiem od strony pasazera i jest przykrecony do...
Aby nie robić bałaganu, podpinam się pod wątek. Samochód to Polonez caro+ na wielopunktowym wtrysku. Immo blokuje wtryskiwacze. Mam taki problem: sterownik silnika nie rozpoznaje mi kluczyków - kontrolka miga z częstotliwością 2 Hz. Sprawdzałem sondę i połączenie z centralką - wszystko ok. Z centralki wychodzi siedem przewodów. Dwa z nich idące do sterownika...
Witam mój przypadek jest bardzo podobny Polonez trak 1.6 GLi ale u mnie mieszanka jest uboga.Silnik po rogrzaniu pociągnie na jedyce i dwujce a później dostaje doła i ledwie się ciągnie na wolnych obrotach.Podpiąłem się pod sterownik i jest błąd 44.Puki silnik nie rozgrzany tzn ok 60 stopni to sonda chodzi ok 320mv a jak dostanie 90 stopni to spada...
W Polonezie caro 1.6 GLI mam problem z obrotami w tym pudle. Bardzo ciężko go zapalić, jak już się uda to nie trzyma obrortów, dławi sie , nie chce wchodzić w wysokie obroty. Muszę pulsowac pedałem gazu żeby mi nie zgasł. Kiedy naleję trochę paliwa na przepustnice to zapala łatwo, jednak po wypaleniu paliwa zgaśnie. Podmieniłem wtryskiwacz, nic nie...
Witam przerabial ktos temat polonez 1,6gsi .Problem polega na tym ze sterownik silnika padl kupilem inny i chce go uruchomic, mam plik w ktorym niby jest wylaczone immo i nic, sterownik delco motorola hc11f1 . Prosze o jakas porade jak to najszybciej uruchomic
Witam.Mam mały problem.Przekładam silnik z poloneza kombi 1.6 gsi na sterowniku GM delco. Imobilajzer został wymazany ze sterownika jednak auto dalej nie pali.Potrzebuje opisu kostki gdzie który kabelek podłączyć i porady co może być przyczyną że nie mam masy na wtryskach.Czy elektryk coś zepsuł?
ultradźwiękowych czujników jak i czujników ruchu nie ma w środku auta W sumie to jedno i to samo. A to na przewodzie to pewnie przycisk serwisowy alarmu/centralnego zamka Co do kodu błędu oznacza uszkodzenie/przerwa/zwarcie do masy wtryskiwaczy. Przyjrzyj się wiązce wtryskiwaczy. Może któryś z nich jest uszkodzony? Czyli który z listy błędów ? Spis...
Witam jestem elektrykiem samochodowym ale nie chodzi mi o naprawy cudzych aut tylko mojego sportowego poloneza :) nie dawno założyłem ze szrotu nową pompe paliwa jest sprawna i ciśnie 6 barów :) ale to tak na marginesie, pewnego dnia jechałem do roboty na gazie bo regulowałem gaz i chciałem sprawdzić ile spali noi gaz się skończył przełączyłem na benzyne...
Czyli temat w zasadzie wyczerpany. Ale mam pytanie z innej beczki: złożyłem konwerter napięć na układzie max232, ale nie chce się łączyć ze sterownikiem silnika. Na schemacie C3 i C4 mają złą polaryzację. Taki ten schemat poprawiony, że nie poprawiony. Pomyliłem oporniki. Zamiast 10k pomyliłem się i dałem 100k, ale czy to ma jakieś znaczenie? I tak...
No w rurkę wkręciłem śrubę i owinolem teflonem bo krokowy jest ciągle otwarty, już kupiłem dwa krokowe i ciągle to samo .... Regulacja reduktora i instalacji LPG jak nie pomoże to szukaj uszkodzenia w sterowniku LPG i sprawdź działanie sondy lambda bo jak będzie padnięta to sterownik dostaje złe wartości i na ich podstawie reguluje(otwarty krokowy)
W obu systemach jednopunktowego wtrysku stosowanych w Polonezie ( Bosch i Delco Remy) sygnał obrotów silnika wystawia sterownik silnika. Sterownik na pewno go przetwarza bo silnik pracuje czyli usterka w instalacji a najprawdopodobniej jak kolega powyżej podał w zegarach.
typowa usterka w polonezie winny jest moduł elektroniczny sterujący praca kierunkowskazów , wycieraczek, tylnej szyby ogrz. ,kontrolka stop zbyt czuły próg działania trybu pracy z uszkodzoną jedną z żarówek kierunkowskazów ( szybko miga kierunkowskaz) rada jest taka: 1.. zlikwidować spadki napięcia na instalacji elektrycznej tzn . sprawdź wszystkie...
sprawdz to co janek napisał ale niezapomnij ze wszystkie czynności wykonuj na bęzynie żeby w momecie adaptacji tz uczenia sie silnik pracował na paliwie a nie na gazie ps : mam nadzieje że niemasz uszkodzonego komputera bo jak silniczek krokowy sie zatar a był podłączony czy czsem coś sie niespaliło w sterowniku silnika ale myslę że to bedzie jakas...
W samochodzie oszalał sterownik mikroprocesorowy. Wycieraczki, oświetlenie wnętrza włączają się samoczynnie. Czasami związane to było np. z włączeniem kierunkowskazów, świateł stop, ale aktualnie dzieje się zupełnie przypadkowo. Akumulator jest nowy, klemy i złącza elektryczne czyste. Może ktoś ma jakieś sugestie?
Być może masz rozprogramowany sterownik LPG.
Sprawdź bezpieczniki układu wtryskowo-zapłonowego.Są w okolicy sterownika,czyli za schowkiem(po prawej stronie)
Ten element to czujnik prędkości samochodu połączony ze sterownikiem silnika ECU. ECU stwierdza brak impulsów w czasie jazdy i stąd ten "check engine"
Więc tak-sterownik jest pod siedzeniem pasażera,przykryty dywanikiem.Złącze ALDL jest tam gdzie w zwykłym Caro.
Mam kod uszodzenia 93-(USZKODZENIE CZTERODROŻNEGO MODUŁU STERUJĄCEGO(QDM))-dopisek"W systemie MPFI dla FSO zastosowano sterownik QDSM,który steruje lampką kontrolną silnika oraz sygnałami ECM do Immobilajzera.Gdzie tego szukać :?:
Pewnie chodzi Ci o emulacje sondy ze względu na inst. gazową , jeśli tak to lepiej załóż sobie sterownik do gazu , lepiej sie jeździ , mieszanka w calym zakresie obrotów silnika jest dostosowana do obciażenia silnika .
Sprawdź czy działają inne kluczyki . Jesli nie to posypał sie program w immo , często wystepuje w Polonezie przy odlączaniu akumulatora . Gdyby co mogę zgrać immo i sterownik .
Miałem taki sam przypadek. Na szczęście zaparkowałem w firmie obok takiego samego auta i poprosiłem gościa żeby na chwilę dał mi swojego sterownika. To najprostszy test. Z jego urządzeniem mikroprocesowrowym (nazwa rzeczywiście powalająca :) ) wszystko działało dobrze więc... kupiłem nowy i jest OK.
Czy wymazałeś zapis immobilisera w sterowniku? Jeśli nie to podłączenie "czystego" immob. nic nie da, chyba że masz czerwony kluczyk, którym był pierwszy raz programowany sterownik. R.
nio mozna tez wlaczyc (poprzez immo)rownolegle 2 diody prostownicze ok3A na sygnal do cewki z sterownika i cewka sie nie odezwie iskra!!!rozne rozniste sposoby..........................
Przez 3 lata pracował poprawnie , raz wymieniałem sonde lambda (gazownicy kazali ) bo niechcial jezdzic na gazie -test motronic na pc pokazywał zwarcie sondy do masy, po jakims czasie zaczeły się problemy z benzyna gazownicy stwierdzili brak styku masy wtryskiwacza popsikali był spokój pól roku , teraz wyciagam wtyczke kompa codziennie a objawy sa takie...
Jest to kontrokla diagnostyczna układu wtryskowego. Mam książkę napraw i tam jest napisane, że sterownik wtrysku wykonuje jakieś testy po włączeniu zapłonu (przez 3 sek.) i jak jest wszystko dobrze to kontrolka zgaśnie. U mnie zapala się tylko i wyłącznie po włączeniu zapłonu, nigdy nie zapaliła mi się w innych okolicznościach i tak raczej powinno być....
To ja juz całkiem głupiałem i idę się opić.Uprządkujmy fakty-po pierwsze pod deską,a nad bezpiecznikami jest tzw.urządzenie mikroprocesorowe odpowiada za kierunkowskazy,awaryjne,wycieraczki,mrug... lampkę hamulca.Nie ma nic wspólnego z zapalaniem i jazdą,wyjmiesz je i samochód jedzie dalej.Po prawej,za schowkiem (jeżeli mówimy o roczniku 1996)jest...
Hmm no nie wiem myslalem ze to bosch sugerowalem sie chyba napisami na przekaznikach brzy sterowniku... a co do warystora to gdzie go moge znalezc w instalacji no i czy to mozliwe zeby przez niego nie bylo iskry?? a no i te 17V hmm alternator nie daje wiecej niz 14 z hakiem a odpalalem od kolesia alta i u niego akumulator tez bankowo 17V nie daje wiec...
ad1 nie powinien ale moze być różnie ad2 podłącz sterownik z gazu do komapa i sprawdź ustawienia lub jedź do gaziarzy
Padł sterownik.Latwe w naprawie,w 2 godziny się wyrobi. normalnie jakbym serwis slyszal znaczy się ASO, zawsze jak się do nich pojedzie to tak gadaja, na falujace obroty u kolegi tez gadali, kompa wymienic, komp pewnie siadl, tym czasem czyszczenie przepustnicy pomoglo inny kolega pracujacy w warsztacie mial inny przypadek z fiatem, tez kompa juz rozebrali,...
To jest rok 95 więc wtrysk jednopunktowy Abimex, zwykła sonda jednoprzewodowa i ekran=masa, sterownik Delco prawie ten sam co w opel kadet/vectra/astra z silnikami C14, C16. Sonda działa dopiero jak silnik się nagrzeje do ok 60stopni. Do tego momentu sygnał z sondy nie jest brany pod uwagę. Zbyt wysoki sygnał MAp(czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym)...
1 odpada bo w Boshu kable WN idą prosto z cewki która ma 4 wyprowadzenia do świec (Za to podobno sama cewka lubi padać). A jeśli chodzi o olej, no cóż silnik wydaje się być w porządku, żadnych ubytków oleju, przedmuchów przez przewód odpowietrzenia do filtra powietrza. Może czas na sondę lambda, myślałem że w tym Polonezie jest jak w Abimexie - zanim...
Witam Koleżaneczkę ! Jeżeli mnie pamięć nie myli jest to mikroprocesorowy sterownik prędkości wycieraczek9Zazwyczaj umieszczony po lewej stronie pod deską , na grodzi) Programowanie odbywa się tylko na pierwszym biegu ! Włacz 1 bieg. Pyrzyciągnij dźwignię do kierownicy, odczekaj max 16sek, przyciągnij jeszcze raz.Wycieraczki będą bujały się w odstępach...
W polonezie niewiele,możesz do kontroli wprowadzic sterownik w tryb pracy awaryjnej.
sprawdz czy cewki przy elektrozaworze gazu i wielozaworze na zbiorniku sie otwieraja czy slychac charakterystyczne klikniecie jesli nie to musisz sprawdzic czy przy sterowniku i przekroczeniu danych obrotów podawany jest na ten kabel prad.Bodajze jest onm koloru niebieskiego
Padł mi w polonezie 1,5 gaźnik klasyczny układ zapłonowy. Po wymianie na elektroniczny mimo identycznego połączenia sterownika reduktora nie jestem w stanie na gazie uzyskać równomiernych obrotów (na benzynie są. Przewody zapłonowe-nowe ,świece-nowe ,cewka zapłonowa (do elektronika sprawdzone) nowa i używana ten sam efekt ,moduły( posiadam 3) podmieniane...
Samochód jest świeżo po przegladzie, wszystko zostało wyregulowane, naciagnięte, dokrecone, nasmarowane i wymienione (wszystko co powinno - oczywiscie). Skłaniam się jednak ku zbiegowi dwóch usterek. Po pierwsze - regulator i/lub szczotki Po drugie - cos z połączeniem masy - przestały mi działać awaryjne, oświetlenie wewnatrz samochodu oraz gniazdo...
Problem jest tego rodzaju że brakuje mocy przy ostrym ruszaniu najpierw sie zadławi potem jakoś jedzie o piskach można zapomnieć V max 135km/h do 100 jedzie wmiare a potem tylko buczy jest zamontowane instalacja gazowa objawy wytępują i na gazie i na bęzynie ciśnienie w cylindrach 11,5-12,5 wałek rozrządu wymieniony pierścienie też choć nie trzeba było...
Do kolegów podpowiadających: Polonez na Boschu ,niema modułu zapłonowego, niema też aparatu. Jeżeli podstawiałeś wszystko do drugiego , to pozostaje sprawdzić instalacje w/g schematu. Czy dochodzi do sterownika sygnał z czujnika wału ,zasilania ,masy, plus i minus do cewki zapłonowej. Ps. Może podczas kręcenia rozrusznikiem znika napięcie ze stacyjki...
***** chcesz powiedziec,ze 1 zaklad na 1000 ma fachowcow?Przesadzasz.A ten poldek troszke zaduzo jara.Moze jakas funkcje przyspieszenie wlaczyli.Druga gen.praktycznie mozna sprawdzic w warsztacie.Jesli analiza spalin i ustawienia sterownika sa wlasciwe masz problem .
Czasem powodem wysokich obrotów w samochodach z automatycznym ssaniem może być czujnik temperatury - sterownik myśli że silnik jest zimny i daje mu ssanie. Płyn w chłodnicy(poziom) też sprawdź. Tak miałem w nissanie, nie wiem czy dokładnie tak samo jest w poldku.
Guzik prawda.polonezy gli i gsi z takze gle produkowane po1995 roku maja juz utwardzxane gniazda zaworowe i gaz im nic nie szkodzi.sprawdz sonde lambda i sterownik sondy lambda na gaz.
z tego co sobie przypominam to ten rocznik posiada juz sterownik kierunkowskazów i czasu pracy wycieraczek w postaci urządzenia mikroprocesorowego ( APE-07) -pudełeczko z dwoma złączami powinno być zamontowane pod schowkiem
Problem rozwiązany. Znajomy powiedział mi, że wadą była "wadliwa masa" od sterownika LPG.
Poszukuję schematu połączenia sterownika Bosch Monomotronic MA 1.7 z portem szeregowym PC-ta.
Czujnik walu korbowego prawdopodobnie przy osiagnieciu temp nawala. Sprawdzic jaka opornosc posiada czujnik temperatury silnika dla sterownika.