.Prostszego rozrządu niema. Jest. W polonezie, maluchu, cienkim.
Ok w takim razie jak sprawdza się ustawienie pompy ?
Jeszcze warto zobaczyć czy wałek rozrządu nie zrobił sie płaski, czyli krzywki mają odpowiednią wysokość.
A sprawdzałeś je na dobrze nagrzanym silniku gdy krzywka wałka rozrządu nie naciska na popychacz? Były twarde czy miękkie? Bo powinny być twarde, muszą "trzymać"a nie się uginać pod naciskiem palca. Może olej ma za niskie ciśnienie w układzie smarowania na gorącym silniku.
mechanik nie tylko wyczytałem na forum że bez niego powinien zapalić założę go i zobaczę Dodano po 2 a jak w tym poldku ustawić rozrząd?
Witam. Posiadam poloneza 1.6 GLE i mam takie pytanie. Jaki ustawić zapłon to znaczy na którą kreskę na obudowie rozrządu. Bo już zgłupiałem która kreska która. Każdy pisze odwrotnie. Dodano po 4 Zamykam temat bo już ustawiłem. Jest dobrze
Tłoki będą oba w górze. Należy ustawić palec na pierwszy cyliner w kopułce, kiedy w pierwszym cylindrze będzie sprężanie ( znaki na kole pasowym i obudowie rozrządu będą się pokrywały). Mały ruch aparatu ręką musi dać iskrę na pierwszy cylinder. Pozdrawiam.
A jaki silnik?, 1500,1600 problem nie wielki jak pamiętam w innych jak jest nie wiem. Ustawić na znaki wymienić i załatwione. Dawno już poloneza nie mam i nie pamiętam może za wiele ale jak masz jakieś pojęcie to zapewne sobie poradzisz to tylko pasek a nie cały rozrząd.
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
Dobra problem rozwiązany sam sobie odpowiadam w temacie. Na przyszłość dla innych jeśli nie możecie ustawić na lampę poloneza bądź ciągle wam się przestawia zapłon. A jesteście pewni że macie wszystko sprawne. Sprawdźcie czy zgrane są kropki na kołach zębatych rozrządu. U mnie w ogóle małe kółko było ścięte i trzeba było je wymienić wraz z półksiężycem(klinik)....
jutro sprawdzę jeśli to rozrząd to jak go ustawić bo tak sobie jeszcze pomyślałem że może czujnik zapłonu przy kole zamachowym
Jak składasz silnik, nie wiedząc jak działa? Ustawiasz silnik z 1 od strony rozrządu tłokiem w GMP, (obydwa zawory zamknięte) i ustawiasz aparat tak, żeby krzywka reluktora stała równo z zębami stojana cewki, a palec rozdzielacza pokazywał pole stykowe w kopułce pierwszego cylindra.
Zwykła to M8x1,25 klasa 4.8 . 5.8 Klawiatury się nie szlifuje, jeśli ktoś uparty to przycina się listki szczelinomierza żeby mieściły się w wyklepane dołki. zamiast ustawiać "na oko", można próbować ustawić 0,05 ciaśniej. A klepać i tak będzie, ze względu na durną konstrukcję całego układu.
W moim Polonezie Caro z 1992 roku pasek stracił kilka zębów ponieważ był za luźny i w efekcie rozrząd się przestawił. Na szczęście nic się nie stało ponieważ silnik jest bezkolizyjny. Teraz mam Bravo 1.4 12V, rozrząd był wymieniany przy 70000 km, obecnie mam przejechane około 118000 km, zastanawiam czy warto wymienić po około 50000 km od ostatniej wymiany.
W Polonezie , a miałem ich 4 sztuki, układ rozrządu znajduje się na górze pod pokrywą. Kolega Herr.... chyba nie widział silnika w Polonezie na oczy. Autorowi tematu, proponuję sprawdzenie luzów zaworowych. jaki luz zaworowy w takim razie ustawić przy hudraulicznej regulacji zaworów o ile jest to tutaj mozliwe bo jeszcze pokrywy klawiatury nie ściągałem...
w GLI nie ma wiekszego wpływu, nie ma klasycznego aparatu.
Sprawdź układ zapłonowy palec (musi być bez opornika)kopułka, ustawienie zapłonu ,rozrząd.
Podam krok pokroku,na kole pasowym dolnym od strony silnika jest nacięcie trzeba je oczyścić i ustawić na znak który jest na pokrywie rozrządu \\\ tak to wygląda,zdiąć obudowę filtru z gażnika i pokrywę zaworów,zaopatrzyć się wduży klucz 36 założyć na nakretkę koła pasowego dolnego niewielkimi ruchami klucza około 2cm góra dół w obrębie znaków sprawdzić...
Raz piszesz, że rozrządu nie ruszałeś, za chwilę że mechanik sprawdził rozrząd na oko i przestawił o jeden ząbek. Jedź do serwisu, a nie do "pana Edzia" i niech sprawdzą rozrząd jak się patrzy - na blokadach, bo na oko to można było było w Polonezie ustawiać, tu masz 2 wałki i niczego na oko nie da się ustawić. Jeśli chodzi o czujnik to do sprawdzenia...
Wymieniłem silniczek krokowy, czujnik temperatury, potencjometr przepustnicy, wtryskiwacz, filtry powietrza i paliwa. Wyregulowałem zawory, zmieniłem pasek i koła rozrządu. Powiem ci ze na pale wymiana to bezsens. A trza bylo zaczac od pomiaru cisnienia paliwa, ew wymienic paliwo jak stare i pomierzyc sprezanie i wskazania sondy. Ze o podcisnieniu nie...
Piszesz że całkowicie odbudowałeś silnik.... , a sprawdż czy dobrze złożyłeś rozrząd , i napęd pompy oleju i zarazem aparatu zapłonowego..... Dodano po 2 Przepraszam... napęd pompy oleju nie - pomyliło mi się z silnikiem poloneza , jeszcze raz przepraszam za błąd.
Rozrząd przeskoczył na pasku o ząb, ustawienie załatwiło sprawę.
Szanowny kolego. Tiuningowanie silnika poloneza to trochę przesada. Konstrukcja tego silnika przypada na lata 1936-38. Po wdrożeniu ficencji fiata w FSO silnik ten przechodził kolejne przeobrażenia polegajace na znianach w układzie smarowania, zniany układu zapłonowego, rozrządu. Kadłub jest ten sam od samego początku. Silnik ten jest nietrwały (w odniesieniu...
Możliwe, że błąd popełniałem, gdy sam to robiłem w 4 cylindrowcach. Ojciec mówił, aby zaczynać od poprawnego ustawienia tłoków czyli zaczynać od pierwszego, dać go na maxa w GMP, wtedy zblokować, ustalić luz na zaworach (wstępnie) i ustawić, dopiero wtedy mijanka, luz na 4 cylindrze, znowu mijanka + luz na 2 i potem na 3, następnie wrócić w GMP na 1...
Sprawdź jeszcze ustawienie rozrządu bo coś mi tu nie pasuje
Witam na forum. Od jakiegoś czasu chciałem zbudować pojazd dla syna jak trochę podrośnie, wybór padł na pojazd w stylu jeepa willysa tylko w wersji mini. Plan budowy silnik sprzęgło maluch , skrzynia polonez , most polonez zwężony , przekładnia przy moście 1:2 lub 1:2,5 , 4 resory maluch, felgi 13 polonez, części te już posiadam, jedynie z silnikiem...
Polonez: Wymiana zwrotnicy, montaż i demontaż układu korbowego i ustawienie rozrządu(wał korbowy , korby razem z tłokami, panewki, wałek rozrządu, pasek rozrządu). Fiat 126p.: Pomiar ciśnienia spręzania i ciśnienia oleju.
... w pierwszej kolejności do wykręcenia sonda i sprawdzić czy katalizator nie jest zatkany i nie blokuje większego ciśnienia spalin, potem sprawdź impulsy z czujnika wału przy obrotach wysokich, jednak może być sterownik silnika uszkodzony ale to wszystko do sprawdzenia, odepnij kabel ze świecy i zobacz czy iskrę podaje po przegazowaniu. Ogólnie sprawdź...
Witam czy mogl by ktos wrzucic jakis schemat jak ustawic rozrzad w tym silniku poniewaz zerwal mi sie pasek rozrzadu i nie wiem jak to zrobic mam juz wszystko rozebrane ale nie za bardzo widze znaki i nie wiem jak maja byc ustawione ;) z gory dzieki ;)
Wiem co to jest za silnik - odmiana XUD9A. Tak samo wiem że trzy godziny to mało na ustawienie zaworów i złożenie tego w całość do kupy.
Witam u mnie koła są 16"/6 rolnicze, a nie od osobówek tylko szkoda że nie mam 16"/7.5 lub szersze bo lepiej by mi się jeździło nie topiłbym się bardziej nie czekając na susze, dodam też że nad tylnym mostem mam prawie 500kg żelastwa jako obciążniki bo bez tego nic bym nie zrobił byłby za lekki i żaden SAM na znanym aukcji nie dorównuje mu do uciągu...
Nie wiadomo bylo jak kola ustawic bo obcielo zabki na pasku. Dziekuje bardzo i pozdrawiam
lampa stroboskopwa, zapalic silnik, błyski skierować na koło pasowe i podziałkę na obudowie rozrządu, poruszać aparatem, rysa na kole ma się zgrać z pierwszą przetłoczką ( 10 st przed zz)
Tłoka ustaw w górze (znaki na obudowie rozrządu żeby sie pokryły) wtedy zęby reluktora pokryją się z występami nabiegunnika i tak wstaw drugi. Ale ileż to roboty podjechać na ustawienie zapłonu?
RE:Polonez15: Sory kolego za AGR po prostu mylę oczywiście EGR sam ustawiałem rozrząd na znaki niby dobrze, pali super ale problem z ustawieniem wolnych obrotów jak wyciagne ssanie jest ok równo chodzi i zupełnie nic dymu jak ssanie wyłączę to wozi obroty i daje chmurkę,odpowiadając również koledze piniuu:T4 z tym silnikiem nie ma komputera a odnośnie...
Dlaczego skazany na porażkę? Nie wydaje mi się. Jest wiele ludzi na tym forum, którzy mają potężną wiedzę i dzielą się tą wiedzą z innymi, mniej doświadczonymi. I dobrze, taka jest idea każdego z for. Ważne żeby tą wiedzę wykorzystać. I sprawdzać to co podpowiadają koledzy z forum. Nie ma recepty - ta usterka, to zrób to i to a będzie dobrze. Czasami...
abimex Dodano po 31 Jutro spróbuje jeszcze trochę powalczyć może zdobędę czujnik "mapa" i sprawdzę dokładnie ustawienie kół rozrządu w stosunku do pierwszego tłoka. Dodano po 2 Proszę o wszelkie sugestie wszystkie przeanalizuję i z góry dziękuję wszystkim.
Popieram Zimka 81.Zle ustawiony rozrzad.Silnik musi chodzic prawidlowo po ustawieniu zaplonu na stroboskopie.Sprawdz tro wszystko jak radzi Zimek81.A pozniej ustaw sklad mieszanki.Musi dzialac.
Odnośnie luzu zaworowego. W przypadku posiadania przez Poloneza hydraulicznych popychaczy regulacja luzu zaworowego na szczelinomierz jest bezzasadna. Ja bym spróbował go odpalić i zobaczyć co się będzie działo. Trzeba się jednak zastanowić dlaczego wypadła laska popychacza, bo bez powodu to się nie dzieje. Po pierwsze należy sprawdzić rozrząd - jego...
Kończą mi się pomysły co może być przyczyną ciężkiego zapłonu Partnera 1,9d. Sprawdziłem już: Ciśnienie na cylindrach jest ok, luzy zaworowe ok, rozrząd ustawiony na blokady jak ma byc, wtryskiwacze ok, pompa zmieniona z lucasa na boscha od poloneza zapłon ustawiany, paliwo sie nie cofa, świece grzeja, a auto czy to ciepłe czy zimne bardzo cieżko pali...
Witam. Jeśli piszę nie w tym dziale to przepraszam i proszę o przeniesienie. Jestem zmuszony z względów finansowych samodzielnie wymienić napęd rozrządu. Wymienialiśmy kiedys czy to w polonezach czy w oplu 1.6. Mógłbym prosić o instrukcje jak w skodzie octavi 2.0FSI o kodzie BVX wymienić napęd rozrządu, na co zwrócić uwagę. Głowica jest w naprawie po...
W tym silniku są zawory/popychacze hydrauliczne które się reguluje. Nie pamiętam dokładnie ale sie podstawia o 1,5 obrotu. Jeżeli popychacz da się docisnąć trzeba go wymienić Cytat z https://zlombol.pl/forum/3-technikalia/1... Generalnie w nowszych poldkach z regulacją hydrauliczną było tak, że jak już masz cylinder...
Są na blasze zasłaniającej napęd rozrządu. Znaki są trzy- 10 st, 5 st. i ZZ. Ustawiasz na 10 stopni, lub jak masz gaz do dodajesz jeszcze jakieś małe wyprzedzenie.
Tylko że olej przypuszczam że znalazł się tam przez przewód który jest podłączony do pokrywy zaworów. Czy może to być uszkodzenie pierścieni tak niestety jedną z przyczyn zalewania filtra olejem mogą być uszkodzone pierścienie ale przy tym silniku o ile nie był nigdy zagotowany to raczej żadkość. Natomiast bardzo często łamią się pierścienie świeżo...
Ustawienie zapłonu może być dla mnie problemem bo nie jest to polonez;) Ciśnienie to chwilunia roboty ale pewnie dam sobie spokój z tym silnikiem i po upewnieniu się do jego wadliwości wymienię całość.
Wyprzedzenie kąta w PD? Mechanik sprawdził dwumasa, ciekawe jak...??? Bzdury. Jak nie jak tak, a ustawienie wałka rozrządu to nic innego jak również regulacja kąta wtrysku.
Wojtek mnie trzepie jak widzę co piszesz!!!!!!!! W GSI są hydrauliki jak nie wiesz to nie pisz bzdur Koło aku jest wyłącznik bezwładnościowy , druga sprawa to czy kontrolka immo się nie świeci??? A co pisze autor ? "ustawiłem podparte zawory" Co ?? hydrauliki ustawił ? Poza tym co znaczy określenie "podparte zawory" Chyba krzywe po strzale rozrządu....
Musisz sprawdzić czujnik położenia wału takie ustrojstwo na obudowie rozrządu może być uwalony kabelek, druga propozycja,dostań sie do paska rozrządu i sprawdź ustawienie kół czy znaki są odpowiednio(mógł przeskoczyć pasek, wymień kable WN, po zdjęciu pokrywy filtra powietrza możesz zobaczyć czy dobrze podaje wtryskiwacz, wyjmij silniczek krokowy i...
Witam . A więc tak na pyt. nr. 1-nie ;2-o,4 oma mirzona metexem ;3-Tak ;4-Tak , wydaje mi się że na początku oggpisałem dość dokładnie wszystkie czynności zwłaszcza że moje dzialania to -odłączyłem skrzynię biegów od silnika wymieniłem sprzęgło (nieraz to robiłem w Civicu, polonezie ,Peugoecie) potem zapiołem wszystkie wtyczki po trzykroć spraw. dokręciłem...
ta moc nie byla sprawdzana na hamowni, ale mowie o tym co mi wyszlo z obliczen, konie mechaniczne oblicza sie wzorem: max obr.*cisnienie sprezania*poj. skokowa/30*liczb suwow(4 dla czerosuwa i 2 dla dwusuwa)(nie pamietam dokladnie tego wzoru ale to bylo cos kolo tego), wiem ze to teoria ale po obliczeniu konikow dla zwyklego silnika skody 105 wychodzi...
No i powstały kolejne pytania Po ustawieniu wałków i przykręceniu głowicy, już miałem miałem zakładać pasek i coś mnie tchnęło, żeby sprawdzić czy znak na kole zamachowym tez się pokrywa. Co sie okazało nie widać tam żadnego znaku. W które okienko trzeba patrzeć ? bo widzę aż trzy Czy ustawianie wału korbowego na znaki z plastikowej obudowy i koła pasowego...
gimak napisał: Ja mu te peany skwitowałem - jak byś o malucha dbał tak jak teraz o Pony, to maluch też by ci wiernie służył. Miałem maluch i codziennie 64km robiłem i psuł się namiętnie, zawsze coś się spierd....o . Przednie zwrotnice, linka gazu, ssania, zabieraki, przeguby, lizak biegów, tylni wachacz brak konkretnego ogrzewania. Aż w końcu się przytarł...
Witam panowie ponownie. Widzę, że toczy się tutaj dyskusja odnośnie wersji silnika. Co do silnika to na bloku silnika pod kolektorem wydechowym lub ssącym(nie mam go przy sobie wiec dokladnie nie powiem) jest wyraźny napis 115C i wedle mnie jest to oryginalny silnik fiata 125p ze względu na fakt, że ma zainstalowaną oryginalną pompę wody wraz z termostatem(pionowym),...
polonez rozrząd ustawić rozrząd wałek rozrząd wałek rozrząd polonez
kamera reset bosch agregat prądotwórczy sterowanie głowicy dysku
telewizor elektron telewizor elektron
Skoda Fabia III - Wersje bez lampki schowka Niedziałający wyświetlacz w piecu Junkers - przyczyny i rozwiązania