Wiesz ogólnie polonez w górzystym terenie, ciągający przyczepki i jarający lacza powinien mieć 2 wentylatory.
no może zapomiałem dodac ,że przez przekażnik . Porada dla kolegi autora postu wpisz w goglach ''polonez schemat instalacji wentylatorów '' i masz tego pełno.
Do regulacji prędkości wystarczy prosty regulator PWM. http://obrazki.elektroda.net/28_12469920...
bezpiecznik sprawdzony?
Nie napisałeś dlaczego uważasz,że jeden wentylator jest niesprawny?W Polonezie jest tak,że najpierw załacza się jeden wentylator i on w zupełności wystarcza do schłodzenia płynu z silnika.Drugi wentylator załacza się dopiero,jak ten pierwszy nie daje rady chłodzić,co zdarza się bardzo żadko,jeżeli układ chłodzenia jest sprawny,lub,jezeli ten pierwszy...
Ma dmuchać na silnik.
Bo na czwartym biegu ma chodzić przez przekażnik. Sprawdż czy w gnieżdzie przekażnika na styku 30 jest napięcie.Jeżeli jest to połącz styk 30 z 87 wentylator powinien zastartować ,jeżeli nie masz wypalony styk po drodze do wentylatora. Powodzenia .
Polonez Caro Plus 1,6 GLI 99 r. Kolektora nie trzeba demontować, tylko blachę osłony, ale jest dużo radości przy wyjmowaniu rozrusznika, a jeszcze więcej przy wkładaniu. Jak bym wiedział, że tylko 120 zł biorą to bym się nie czepiał. Demontaż rozrusznika bez kanału (szczególnie odkręcenie jednej śruby) to jak jazda na rowerze bez kół. Fakt - jak już...
Są diody led migające tutaj masz przykładowy link;[url=http://www.cyfronika.com.pl/VI...
Na złączu wiązki od wentylatora zmierz napięcie, czy jest tam ok 12V (jeśli jest, to podłącz np. żarówkę 45W i zobacz czy ona zaświeci). Wentylatory pobierają prądy rzędu 10 - 15A a nawet więcej i być może gdzieś na złączach coś zaśniedziało. Często zdarza się tak w instalacjach. Silnik nie powinien ulec uszkodzeniu, więc musisz sprawdzić wiązki i styki....
Witam! Wentylator jest włączany przez przekaźnik. Schemat znajdziesz na FSOAUTOKLUB. Cześć!
ja bym sprawdził głowicę objawy te co napisałeś to objawy pękniętej głowicy
A ja od razu wygooglałem wątek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Gdzie napisane zostało: "Silnik od wentylatora Poloneza ma 96W mocy znamionowej przy sprawności 58% i obrotach 2000/min,M-2,75daNcm. Nie ma przekładni." Czyli prąd wynosi około 8A
(at)gimak wentylator przy 120km/h, co on by miał wtedy robić? Jego wydajność w porównaniu z pędem powietrza to jak pierd komara przy bombie atomowej. Może masz rację, specjalnie się nad tym nie zastanawiałem pisząc to co napisałem wyżej. Taki wniosek mi się nasunął po obserwacji zachowania się temperatury i pracy wentylatora w FSO-1500 (duży fiat -...
Przyjrzyj się również szczotkom. Niemce mają lepsze alternatory.
Silnik z wentylatorem włączanym sprzęgłem elektromagnetycznym Nie. Polonez 2000 miał wentylator elektryczny. To silnik DOHC zapożyczony bodaj z fiata 132
Taki schemat jest w Download Samochody pod hasłem Polonez.Jest to schemat Polonez Caro Plus.
Tą dźwignią regulujesz dopływ powietrza z zewnątrz. Druga- temperatura powietrza
Te? http://obrazki.elektroda.pl/3766238100_1... mam je akurat "na warsztacie"; wszystko opisane - ciężko pomylić :D A Kolega Motronic ma te same?
Słyszłem jeszcze ze w starych modelach poloneza montowali dodatkowy włacznik wentylatora w kabinie samochodu ale to chyba nie rozwiąze mojego problemu
Może ktoś mi pomoże? Mam radio alan 102 z anteną magnesową hustler(1m) na przedniej masce,bo innej możliwości w polonezie trucku raczej nie ma... Wszystko mam ładnie zestrojone,elegancko działa,do momentu włączenia się wentylatora na chłodnicy,wtedy już nie jest fajnie...???co robić????? Witam zapnij takiego kondensatora od fiata czy od poloneza do...
Witam mam problem z Wentylatorami chłodnicy w Polonezie Caro Plus wentylatory nie działały więc wymieniłem czujniki i płyn chłodniczy po wymianie uruchamiają się ale przy okolo 110 stopniach czujniki z oznaczeniem 87/92 a włączają się dopiero na tej białej kreseczce zaznaczonej na żółto na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/4926618900_...
Jest odwrotnie-prawy czujnik od lewego wentylatora (i vice versa).Siadają albo czujniki,albo przekaźniki,produkcji "Inprodus",trzeba wstawić Elmot'y
Sam się zdziwiłem, ale taka ch-ka jest w książce. Polonez - budowa eksploatacja naprawa. Mgr inż E. Morawski Niestety ja nie mam skanera.
Na potrzeby tego tematu przyjmijmy: - stary Polonez, gdzie zamontowano chłodnice miedzianą i chłodzenie oraz ogrzewanie jest OK. - nowy Polonez, gdzie zamontowano chłodnice aluminiową i w zimie mamy zimno a w lecie mamy gorąco, pomimo sprawnego termostatu. Kto jeździł Polonezem ten wie, że jeżeli chłodnica jest aluminiowa (zwłaszcza ATU+) a w zimie...
witam wszystkich. Przy jakiej temperaturze powinien załączać się wentylator . Bo mi się zdaje że w moim poldzie włącza sie za póżno-temeratura jest około 100 C. Jeśli za póżno to co mam wymienić ?
Sprawdź napięcie gdy pracuje wentylator.
Normalnie wpinasz np Thermo topa, na pilota lub na zegar i dodatkowym p[rzekaźnikiem sterowanym termikiem załączasz wentylator kabinowy na 1 lub 2 biegu. Tanie są on vectry B, bmw e34. Mam i sobie chwale.
Witam. Szukam - czytam, czytam - szukam ale bez rezultatu. Małe pytanie: Polonez Caro Plus 97 - ile wentylatorów chłodnicy było montowane - jeden czy dwa? Na schemacie elektryki jest jeden, przekaźnik silnika też jest jeden, wyprowadzenie przewodu z przekaźnika też jest jedno, bezpiecznik też jest jeden. Za to włącznik termiczny jest dwa - ale drugi...
Ten wentylator od nagrzewnicy od Poloneza posiadający 3 wyprowadzenia może być dwubiegowy.
Witam. Kup sobie regulator obrotów wentylatora od Poloneza, z płynną regulacją /potencjometr/, albo skokową, tańsza parę złotych, jak wolisz. Koszt nowego z gwarancją ok 30-35 zł. Ten regulator ma cztery konektory, są dość dobrze oznaczone. 1. dwa tj zasilanie standartowe z instalacji samochodu /+/ i /-/ 2. i dwa to wyjście na silnik went. Tylko nie...
Ja wstawiłem do mazdki rezystory z poloneza plusa i wentylator cchodzi jak na orginale.
Moim zdaniem nie musiały się skleić styki przekaźnika. Mógł ulec awarii jeden z termowłączników, które są wkręcone w chłodnicy. Sa one umieszczone na dwóch bokach od strony silnika, każdy z nich na innej wysokości i każdy włącza jeden z wentylatorów. Możesz zamienić je ze sobą, powinny być takie same (ale nie jestem pewien), gdyż drugi wentylator praktycznie...
Oryginał jest o temp. załączania 97°C, ale podobno można wstawić od Poloneza 92°C Jeśli normalna temp. silnika to ok 90 st.C to wentylator od poloneza będzie ciągle właczony. Nie bez powodu temp . załączenia wentylatora jest kilka stopni od typowej ( regulowanej przez termostat obiegu cieczy chłodzącej) temperatury silnika.
Najtaniej będzie ze szrotu od wentylatora poloneza. auta zachodnie mają często te silniki dość płaskie, co zaoszczedziłoby miejsca. Musisz tylko policzyc jaką mc potrzebujesz by tą swoja maszynę uciagnąć. Pozostaje jeszcze kwestia zasilania:przez kabel, czy z akumulatora? Akumulator daje niezależność i manewrowość ale ogranicza zasięg i moc robota....
Witam Państwa . Mam problem z nawiewem oraz klimatyzacją volvo v50 Witam proponuję udać się do serwisu, nawet nieautoryzowanego i podpiąć samochód pod komputer celem sprawdzenia błędów. Jeden z najlepszych NIEAUTORYZOWANYCH serwisów VOLVO znajdziesz w Chorzowie. niedaleko od rybnika. Facet zna się na rzeczy, zna VOLVO TECHnologię od podstaw. Nie, nie...
A zapomniałem dodać że polonez posiada gaz. Włącznik wentylatora chłodnicy jest firmy vernet i kosztował mnie on około 10 zł
Witam od razu przejdę do rzeczy : w samochodzie nie działały mi : wycieraczka tylna i wentylator <ogrzewanie wnętrza samochodu> wiec zajrzałem to skrzyneczki z bezpiecznikami i był przepalony bezpiecznik tylnej wycieraczki to go wymieniłem. a bezpiecznika od wentylatora nie wymieniłem bo akurat nie miałem <i w ogóle nie wiem jak poznać czy...
Trzeba zasilić 18V wtedy można pomówić o znamionowej pracy silnikowej. Sąsiad ma kosiarkę z silnikiem 126p, dwie prądnice od c-330 napędzają noże z przodu i mają przyspawane płaskowniki dla lepszego odprowadzenia ciepła i wymienione wentylatory, na te od prądnic od poloneza. Zasilaa do prądnica od Kraza napędzana z silnika. Coś przebąkiwał o przeróbce...
Mi na starym orginalnym załączało przy około 95 stopni. Kolego przy jakiej temperaturze włącza się tobie wentylator i jakiej masz firmy.
Prawdopodobnie działa jako element wykonawczy regulatora PWM obrotów wentylatora. Taki właśnie prosty regulator jest do wentylatora w Polonezie.
Wydaje mi się, że napewno trzeba go zresetować poprzez odłączenie klemy minusowej akumulatora np. przez noc. Nastepnie uruchamiamy samochód i na wolnych obrotach ma osiągnąć temperaturę pracy w ten sposób aby trzy razy włączył się wentylator na chłodnicy. Wtedy masz ustawiony napewno dobrze komputer samochodu część danych w tym czasie z czujników pobierze...
... na przykład od poloneza caro.
Masz plusowskie zegaru więc jak wskazuje dokłądnie wskazówka? Mógł siąść czujnik na termostacie, ale mało prawdopodobne że razem z tym na chłodnicy. Cłodnica ciepła czy zimna podczas pracy wentylatora?
Silnik od wentylatora poloneza ma na osi gwint. Otwór w nożu zrób taki by dopasowany był do osi. Obroty silnika ustaw w kierunku , by dokręcały srubę mocującą nóż.
Czy da się wymienić oryginalnie zamontowane łożysko w silniczku (ten duży) wentylatora chłodnicy poloneza ? Łożysko - FŁT 6200 Z - zamontowane jest w plastikowym koszyczku, który z kolei jest "zapunktowany" w obudowie silniczka. Koszyczek ten od wewnętrznej strony, czyli tej "patrzącej w komorę silniczka", ma kryzę szerokości około 2-3 mm, która wygląda...
Przerabiałem kiedyś gilla.Zastosowałem silnik od Poloneza (napęd wentylatora chłodnicy) moc max 80W obroty 2300.Regulacja bardzo prosta 555+ tranzystor irfz 44.Podstawowa zaleta - można zasilać z akumulatora samochodowego w dowolnym miejscu. Cena silnika na szrocie ok 20zł. Pomyśl o tym.
Witam mam identyczny problem udało się z nim poradzić? Pytanie wentylatory powinny chodzić oba?
O ile gwint Ci pasuje to mozna ewentualnie założyć-pozostaje sprawa załączania ,przy ilu stopniach załaczy wentylator,Polonez chyba ma 92-95 stopni.
spojrzalem wczoraj na ten wentylator i rzeczywiscie jest duzy.Ciekawe czy z chlodnica od poloneza caro z jednym wentylatorem by dal latem rade.Na zime mysle zrobic zaluzje od ZUKA bo silnik nie ma swoich temperatur jezdzac na male odleglosci .amoze ktos ma inne rozwiazanie mego tematu.
Najprostszym rozwiązaniem jest kupno gotowego regulatora obrotów wentylatora do Poloneza. Temat przenoszę do działy "Układy elektroniczne..." - bardziej odpowiedni.
cos jakby nikt sie nie interesuje !!!!! chyba bede zmuszony odwiedzic szanownego elektryka:-( heeeelp Kolego nie napisałes po czym to się stało, gdzie masy sprawdzałeś? Sprawdź także czy podobne objawy dzieją się po wyjęciu urządzenia mikroprocesorowego (niebieski prostokąt w skrzynce bezpieczników) Polonez to niezbyt skomplikowane urządzenie, np....
ja zamontowałem pomiędzy wlot powitrza od poloneza zdjecia www.fiat126.glt.pl
Tak to jest ten zielony hybrydowy grzejnik , obok wentylatora od dołu dostępny.
Przekaźnik Elmot typ 541, 561 O, taki: http://www.inprodus.pl/sklep/index.php?p...
Czy zna ktoś skuteczny sposób aby wyeliminować zakłócenia w radiu pochodzące od alternatora, wentylatora, dmuchawy w samochodzie Polonez 1.5 rok 1993.
Nie wiem czy z poloneza wytrzyma, musi kolega spróbować
A co termicznym włącznikiem wentylatora?
Wykorzystać regulator obrotów wentylatora nawiewu do Poloneza - to jest prosty regulator PWM właśnie.
Witam żeby nie zakładać nowego tematu przyłącze się do niego. Chcę dorobić w polonezie atu plusie dodatkowy wentylator sterowany włącznikiem w kabinie. Jak ktoś może to niech zrobi schemat jak to podłączyć oczywiście przez przekaźnik i bezpiecznik. Będę wdzięczny.
Najpierw zamontuj brakujący przewód od powietrza bo teraz nie dość ze bierze cały czas ciepłe to jeszcze z wentylatora chłodnicy.Z tego co pamiętam po swoich maszynach to jak brakowało mocy to raz na jakiś czas musiałem regulować zawory bo się lubiały przestawiać
Witam! A jak w czasie jazdy? U mnie temp. jest na min. Mam termostat do wymiany. W czasie postoju dochodzi do miejsca jak na zdjęciu i włącza się wentylator. Po wyłączeniu zapłonu wentylator zatrzymuje się. W Polonezach, Ciquecento itp. po wył. zapłonu wentylator chłodzi silnik nadal. Chociaż to bez sensu, bo chłodzi tylko chłodnicę gdyż pompa i tak...
Wasia, a ten silnik od wentylatora od poloneza od ilu obrotów startuje i jaką ma moc? Opisz mi dokładnie jak podłączyć przez tą diodę. Pozdrawiam
Wykręć płytkę regulatora obrotów- dostęp od spodu obudowy dmuchawy- pod schowkiem pasażera. Często wystarczy przylutować niekontaktujący styk/blaszkę widoczną po demontażu. Sprawdź wcześniej jeszcze bezpiecznik- PN ma dwa bezpieczniki- jeden do czwartego biegu wentylatora( przez przekaźnik) a drugi do trzech niższych biegów. Ale najczęściej jednak płytka......
Silnik można wykorzystać od wentylatora chłodnicy ,,Poloneza". Ma większa moc niż od wycieraczek .Moc znamionowa 80W ,obroty 2300/min, M - 0.024 kGm.
To już lepiej 4 wentylatory nawiewu Polonez + na pełnej mocy biorą 25A każdy. A energia wytracona w ruch powietrza.
A co to ten czujnik termiczny?Wydaje mnie się że tam wentylatorem steruje ecu.To nie jest polonez.
Również rocznie robię 30tys i nie gadaj bzdur że jeździsz bez włączonego wentylatora... Człowiek stworzenie boże generuje mnóstwo wilgoci, w chłodniejsze dni wystarczy, że kilka minut posiedzisz na postoju i już wszystkie szyby zaparowane. Nie wspominając jak ktoś trzyma samochód pod chmurką. Człowiek sobie usprawnił system, ubrał to tak jak mu pasuje...
żeby po załączeniu się silnika chłodnicy, odłączał No nie rozumiem, chyba że masz zamiar jeździć cały czas z włączoną nagrzewnicą. Przecież jak silnik złapie te 60st to już grzeje z płynu i elektryczną można wyłączyć. A gdzie jeszcze do 100st gdy włącza się wentylator chłodnicy. To sauna będzie w aucie.
Dokładnie zgadzam się w tej kwestii z kolegą Adjar-em. Lepiej zrobić coś samemu i zaoszczędzić. Zresztą w myśl dewizy "chcesz mieć coś dobrze zrobione zrób to sam". Do Adjar: Na kole pasowym jeszcze nie patrzyłem czy jest znacznik ale prawdopodobnie jest. Niestety stroboskopem nie dysponuję :( Z zaplontaniem kabli nie ma problemu ponieważ silnik poloneza...
Kiedyś w polonezie były stosowane elektroniczne regulatory wentylatora. Popytaj w motoryzacyjnym powinno kosztować "flaszkowego" pieniądza ± 20zł więc to nie majątek a komfort bezcenny.
A nadmuch powietrza (chodzi mi o wentylator w nagrzewnicy) działa?
Sprawdź cz masz sprawny termozałącznik wentylatora znajdujący się w chłodnicy.
Powodzenia trzeba wyjąc deskę. Zaślep pod maska przewody do nagrzewnicy i nie będzie ciekło. ;D Zacznij najlepiej od demontażu schowka. Masz dwa wkręty trzymające klapkę (pod maskownicami o wymiarach 10x15-20 mm). Odkręcasz je, wyjmujesz kalpkę. Potem widzisz na obwodzie wkręty mocowania schowka. Wykręcasz je, masz jeszcze jeden wkręt z boku deski....
Diagnostyka odpowiednia odpowie na pytanie. W tym aucie wentylator jest sterowany PWM. Sterownik ma w sobie i często on gnije, choć przeważnie wtedy przestaje działać całkiem. Druga sprawa to ECU może odpalić wentylator na maxa jak nie "widzi" się z JBBFem lub i KOMBI. Daj to komuś do diagnozy, bo bmw to nie polonez, tu nie ma termowłącznika ON/OFF
Dlaczego napisałeś, że WC odpada? Obecnie na Allegro.pl bez problemu można kupić elementy z których możesz wykonać dobry układ. Na dłuższą metę będzie to lepsze rozwiązanie, bo przeciętnie pompy akwariowe mają 80 000 godzin bez awaryjnej pracy - a wiatraki po jakimś czasie i tak zaczną hałasować. Pisałeś, że to serwer 2U (troche miejsca tam jest) -...
u mnie do tej regulacji dobrze sprawował się regulator do wentylatora od poloneza Atu albo Caro z płynną regulacią.Ale ja miałem wentylator od dmuchawy nawiewu samochodu starej skody czyli był na 12V do tego miałem podłączony prostownik i pomiędzy prostownikiem a dmuchawą ten regulator.Do rozpalania dawałem większą moc a póżniej zmniejszałem.Oprócz...
Wentylatory w którą stronę dmuchają powietrze?
Więc u mnie instalacja CO wygląda zupełnie inaczej, ale według mnie to to nie pójdzie ,brak odpowietrzników u góry a nawet gdyby były to i tak nic to nie da cytat " to dlaczego w domkach gdzie instalacja grzewcza wygląda tak samo" Wygląda podobnie tylko zauważ że w domu grzejnik się chłodzi a na solarze grzejnik się nagrzewa - sytuacja jest więc odwrotna...
Witam! Posiadam silnik od wentylatora jak w tytule, Boscha. Proszę o informację o jakiej jest on mocy. Czy można połączyć ten silnik z np. włącznikiem nawiewu do Poloneza Caro (zdj.) lub regulatorem prędkości wycieraczek do Poloneza - jako reduktorami jego obrotów? Nie wiem o jakiej mocy są silnik nawiewu i silnik od wycieraczek w w/w autach i czy te...
Linków nie posiadam . Trzeba poszukać w Google na stronach producentów np. Brzeg,Tamel- silniki indukcyjne, Silma -komutatorowe. Dane na temat tego silnika mam z książki ,,Budowa i naprawa samochodu Polonez". Trzeba szukać w bibliotece starszych wydań, bo w nowych to banały - odkręcić śrubę ,wyjąć silnik ,założyć silnik. Silnik od wentylatora Poloneza...
Czy silnik ma instalację gazową? Bo nieraz wentylator dmuchając we wlot powietrza może poważnie zakłócić pracę silnika. Poloneza mogłem zgasić silnym dmuchnięciem powietrza z ust.
A gdyby zamontować np silnik wentylatora od poloneza. była by to prądnica samowzbudna ale dawała by na pewno więcej niż 100W i zostało by dużo miejsca. Tylko problem by był z połączeniem wału korbowego z tym silniczkiem. Sam planuje zrobić coś takiego i zamontować elektroniczny układ zapłonowy od malucha
Kolego jak naciskasz stop to lekko przygasają kontrolki. A po drugie sprawdz ładowanie. Jak go brak to wentylator wyraźnie słabiej dmucha.
A wiesz co powoduje start wentylatora? Nie, nie jest to czujnik (włącznik)bo już pisałem że to nie traktor albo polonez. Sterownik wysyła sygnał cyfrowy do modułu wentylatora. To sterownik decyduje na podstawie sygnałów w czujników i info z CAN czy go włączyć czy nie i jak szybko. Do sprawdzenia zasilanie na moduł ,sam moduł, i cienki kabelek. Wiemy...
W samochodach, z którymi miałem do czynienia były dwa czujniki. Jeden odpowiadał za wskazania temperatury na desce, korzystał z niego również sterownik benzynowy i on był umieszczony w bloku silnika w rejonie termostatu. Drugi sterował wentylatorem na chłodnicy i w FSO (Duży Fiat) i Polonezie umieszczony był na chłodnicy, ale już megance znajdował się...
Napięcie w pełni naładowanego akumulatora wynosi 12.8V więc jeśli ci daje 12.7 to nie ma obawy że padnie, nie będzie po prostu doładowywany w momencie jak masz włączone światła i dmuchawę na wolnych obrotach. Możesz spróbować dać regulację nawiewu na przełączniku od Poloneza, będziesz zmniejszał obroty wentylatora jak staniesz w korku, przy otwartym...
Witam. Silnika prądu stałego szczególnie z magnesami stałymi nie trzeba przerabiać. Wystarczy go napędzić i powinien działać jako prądnica. Jeśli chodzi o moc rzędu 80W to silnik wentylatora chłodnicy od poloneza ma taką moc. Małe maszyny elektryczne mają niestety stosunkowo małą sprawność. Pozdrawiam.
bo są 3, jeden, na obudowie termostatu jest połączony z wskaźnikiem temperatury, drugi na kolektorze ssącym z ecu, a w chłodnicy jest wyłącznik termiczny wentylatora
W układzie nadmuchu niedaleko wentylatora beda wkrecone rezystory od regulacji szybkosci biegu wentylatora (sa chłodzone zimnym powietrzem z wiatraka). Bedzie do nich dochodzila kostka chyba z czterema przewodami - wyjmij to i tam bedzie sprezynka z odczepami. Prawdopodobnie to ona sie popalila od nadmiernego pradu. Wymien i po sprawie.
Regulator prędkości obrotów wentylatora nawiewu w Polonezie jest na pewno regulatorem PWM i to pracującym na stosunkowo niskiej częstotliwości - rzędu kilkudziesięciu Hz. Na wzmacniaczu operacyjnym zrealizowano prosty generator o regulowanym wypełnieniu. Ponieważ jest to temat mało pasujący do tego działu - przenoszę do Układu elektroniczne.
Zainwestuj w porządny wentylator i po spawie powietrze naprawdę nie musi być gorące. Do prób kup ze złomu ze dwa wentylatory od chłodnicy np z Poloneza wydasz na to ze 20 no może 50 PLN i przekonasz się że to nie temperatura jest potrzebna.
najprostszy to regulator wentylatora od poloneza. Są dwie wersje "krótka" i "długa" chodzi o obudowy. Krótka jest marna ale chodzi. Długa ma wbudowane ograniczenie prądowe i bardzo ładnie pracuje. Montowałem takie do silników elektrycznych do łódek. Dodano po 4 Oczywiście chodzi o wentylator dmuchawy
witam! Jeśli kogoś zainteresował mój problem opisany 2 posty wyżej to rozwiązałem go przy pomocy opornicy wiatraka nadmuchu z poloneza caro spełnia funkcje wzorcowo:) pozdrwiam!
sprawdz wtyczkę od przepustnicy przy wtrysku może być że silniczek krokowy sie zatarł normalne przy gazie mozesz jeszcze zdjąc kleme tak na 3 minuty (minus) na zimnym silniku i odpalic go nie dotykając gazu i czekac aż wentylator sie załonczy 3 razy tylko powyłanczaj przed odłonczeniem aku wszystkie odbiorniki (radio,światła) tak robili mojemu ojcu...
Mardors , gdyby Ci się udało zdobyć silnik wentylatora chłodnicy od poloneza (od łady krótszy). Wtedy i Ty byś tym popływał... ;) Silniki typu wiertarka, rozrusznik itp. nie są tu najlepsze, gdyż są konstruowane do pracy krótkotrwałej z dużym obciążeniem.
masz na chłodnicy dwa czujniki,jeden włącza jeden wiatrak,drugi-drugi wiatrak.Ale żeby było śmiesznie to lewy czujnik włącza prawy wiatrak,i vice-versa.Jeżeli zewrzesz końcówki na czujnikach-wentylatory powinny ruszyć.
Gdy silnik się rozgrzeje do ok 80°, lampki na tablicy rozdzielczej mi gasna i predkosciomierz mi spada czasami do zera Zalacza sie wentylator? Moze jest jakies zwarcie w obwodzie wentylatora albo czujnika temperatury?
Pewnie uszczelka pod głowicą.Twój opis usterki to wypisz wymaluj mój koszmar z przed 15 lat w Polonezie 1500.
Witam Mam pytanie odnośnie pokrętła kierunku nawiewu w polonezie caro + 1999r. Mianowicie po ustawieniu go "na twarz" i włączeniu maksymalnej prędkości wentylatora nie dmucha w tym kierunku lecz na szybę. Co mogło się zepsuć? Z góry dzięki na wszelkią pomoc. Pozdrawiam
wentylator polonez polonez wentylator chłodnicy polonez wentylator temperatura
magneto naprawa microchip toolchain odkurzacz electrolux obudowa
viessmann serwis magnetowid toshiba
Trzaski i piski w słuchawkach JBL - przyczyny i rozwiązania Kod E74 w pralce Siemens - przyczyny i rozwiązania