Ja w swoim poldku po zainstalowaniu gazu (I generacja) nie wyrzuciłem tej rury i nie zauważyłem żeby to coś przeszkadało w pracy silnika na gazie. Raczej pomagało przy dużych mrozach, bo w takich warunkach odpalony na gazie silnik (400-450 obr/min) szybciej dochodził do swoich normalnych obrotów, po uzyskaniu których rozpoczynałem jazdę. Dodam, że po...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Meriva ma 100A alternator. MIałem 60+ (lekko ponad 60A) nagrzewnice od antary taką analogową bez żadnego układu- nic się nie działo a przecież używało się tego na postoju i przez jakiś czas jazdy bo jak już silnik załapie temperaturę to ta grzałka tylko zbędnie obciąża alternator prawie nic nie dająć bo całe ciepło leci już po nagrzewnicy z silnika....
Czytaj temat uważnie Zamierzam zainstalować cały osprzęt do silnika 1.4 ( belka zawieszenia,instalacja,moste etc,itd,itp). I pytam czy pod ten osprzęt (instalacja,komputer,belka zawieszenia etc,itp,itd) można wszczepić inny silnik większy z rovera bez dodatkowych przweróbek w osprzęcie już przygotowanym pod 1.4 ( belka silnika,instalacja itp itd etc)....
Było by fajnie jakby producenci małych aut np. corsa d nie pakowali w nią tyle tapicerki i nagle waży tyle co polonez czy astra a ma silniczek jak czinkłeczeto i w ogóle nie jedzie. Po drugie 1.x turbo to są fajne autka dla lamerków, palą niestety jak turbo czyli dużo. Dokładnie, wolałbym większy silnik bez turbo....
Witam, kolega szczepanstjepan ma rację z tą linką u mnie też jakoś tak słabo grzało silnik miał prawie 90 stopni a leciało takie letnie powietrze z nagrzewnicy i z tą linką wpadłem wtedy sam na ten pomysł bo przekręcając pokrętłem regulacji temperatury zauważyłem że tak jakoś dziwnie się przekręca w jednym miejscu stawia większy opór a winnym położeniu...
Witam, mam Poloneza z silnikiem Rovera i od kąd go kupiłem mam problem taki że gdy odpalam go z rana to na zimnym silniku gaśnie, np. jadę po osiedlu do roboty i przy hamowaniu na wolnych obrotach gaśnie, dzieje się tak tylko chwile gdy jest ciepło, najgorzej mam w zimie i dlatego muszę naprawić problem do zimy bo znowu będe musiał go gazować zanim...
Co z tego że "gli" miał większy moment, skoro demonem szybkości i trwałości też nie był. Ogólnie 16 zaworowe silniki mają to do siebie że moment "siedzi" wysoko, "rovery" trwałością biją archaiczne silniki AA, CB i AB we wszystkich ich odmianach na głowę.
Witam! Rozumiem że chodzi Ci o czujnik kontrolki ciśnienia oleju. Jeżeli czujnik zegarowy jest do 4 barów to i ten drugi też ma taki sam zakres, a w ogóle to od 2 - 4 barów. O ile dobrze pamiętam to na tym czujniku było oznaczenie 0,2-0,4 . Silnik Citroena jeżeli póżniej innego nie wkładali, ale to był jedyny jak dobrze pamiętam taki mezalians w poldku....
Panowie, czytam sobie teraz te posty i odnoszę wrażenie jakbyście chcieli mieć "nastolatkę z 30-letnim doświadczeniem w branży"; autka z tych lat wyglądają jak wyglądają, trwałość też jest nadszarpnięta. Kwestia jest tego rodzaju, że jednak jakby były nieładne, to do niemieckich aut części jest po sufit: oryginałów, zamienników i używek. Z francuskimi...
W dużym fiacie były dwa rodzaje silników, stary 1300/1500 i zmodernizowany 1500 z poloneza. Stare silniki i nowe silniki miały zupełnie inny osprzęt i części między sobą nie pasowały. Kolektory wydechowe były inne, w starym „rury” szły w dół, w polonezie szły lekko do góry. Rura wydechowa przy silniku była też inna. Z tego względu rozruszniki były inne...
3. czy potrzeba jeszcze jakąś skrzynię do redukcji prędkości pojazdu? Oj trzeba, trzeba. Przeczytaj, kolego parametry silnika S21, zwłaszcza użytecznych obrotów i momentu obrotowego. Nowoczesne silniki spalinowe charakteryzują się małym momentem obrotowym, a moc wynika ze wzoru: moment obrotowy razy obroty. Stosując oryginalne graty z Żuka z nowoczesnym,...
Hmmm.... strzelać do mnie a i tak sobie nie przypomnę Przed pierwszym montażem też nie wiedziałem jaki piec będzie właściwy i gdzieś (???) wyczytałem, że piec Thermo Top E jest do "mniejszych" pojemności silników, a Thermo Top C do "większych". Chodzi oczywiście o objętość układu chłodzenia, masę silnika (czyli ilość kilogramów zimnego metalu) do ogrzania,...
Budżet max 20 zł. Silniczek do wycieraczek może być nawet Polonez, ok 50-60 rpm.
Silnik poloneza ma "podwójny" termostat. Jak otwiera duży obieg to przymyka obieg małego. tak samo dziwne jest że bez termostatu polonez 1,5-1,6 potrafi się przegrzewać. oczywiście w ciepłe dni
Zakładałem w takich FE65PS, takie same jak do poloneza/dużego fiata i było w porządku. Ludzie, to silnik z lat '70, co wy tam kombinujecie z jakimiś cudami?
Ale masz już jakieś potrzebne elementy, czy tylko rozważasz? Mam na razie stary silnik bez instalacji z Poloneza dziadka, ale myślę, czy właśnie go nie wymienić, ponieważ jest przy nim dużo roboty.
Ile ten silnik faktycznie ma przebiegu ? Na benzynie to podstawa żeby odpalał , bo tak ma być . Nie wolno odpalać zimnego silnika na gazie , tym bardziej przy dużym mrozie . Kiedyś miałem do czynienia z czymś takim i z dziurą w tłoku . :|
Przejście jest tylko między 1-4 i wynosi 0,8kΩ. Czyli 800 om ;-) Jest to rezystancja silnika i po podaniu napięcia na te styki silnik ruszy w którąś stronę. Zamiana napięcia miejscami spowoduje obrót silnika w drugą stronę. Pomiędzy pozostałymi dwoma pinami jest za pewnę stycznik którego zadaniem jest odłączenie zasilania silnika mające na celu...
Robiąc stabilizator równoległy musiałbyś mieć te 0.4V na spadek napięcia na oporniku stabilizatora od prądu LED-ów, i przy pracującym silniku 2.4V, czyli prąd 6x większy... Proponuję spojrzeć na rysunek 2 w http://www.elenota.pl/datasheet-pdf/1246... - jakiś podobny tranzystor by się tu przydał do stabilizatora. Wykres z prawej na dole strony...
Coś nie tak... Idź jeszcze raz, wyrwij obrotomierz z dużego fiata lub starego poloneza lub innego auta starej konstrukcji. Te na pewno będą chodzić poprawnie z tym silnikiem. Proste rozwiązania w twoim przypadku będą najlepsze.
Witam !!! Od niedawna mam problem ze swoim Polonezem Caro 1,6 96r., auto strasznie wolno się rozpędza i nie chce się wkręcić na wyższe obroty w czasie jazdy 4 tyś i zaczyna się dusić , sprawdzałem na postoju 4-5 tyś i do tego z rury wydechowej zostawia za sobą pełno dymu dwa lata temu miałem podobny problem i wina leżała po stronie modułu ,ale nie przypominam...
Moc silnika nie ma większego znaczenia ale te 23 Nm to za mało jak na skrzynię Żuka.
Nie pamiętam który dokładnie ale jest ich chyba 4 więc dużo szukania nie będzie, są pod klapą od silnika po stronie pasażera. Chyba że któryś z kolegów Ci powie dokładnie albo musisz szukać.
Kolego daj sobie spokój z 1.9 tdi. za dużo kombinacji ,to nie te czasy kiedy przekładało sie silnik z poloneza do fiata lub z żuka do nysy . Po 1: inne skrzynie biegów. 2: inne sterowniki w tym komputer 3: inne półośki itd. No chyba że masz całą wiązkę elektryczną pod maskę z disela i sterowniki ,ale i tak dużo roboty jest z tym.
Ponownie, Mam pytanie, mianowicie jaka jest różnica w poborze prądu z akumulatora przez silniki do wycieraczek z fiata 126p (maluch) a silnikiem od wycieraczek z poloneza? I czy silnik z poloneza na wyszym biegu ma większe obroty od silniczka z malucha? Myślę nad zamontowaniem silnikiem z poloneza ale się zastanawiam czy nie będzie za dużo prądu pobierał....
Kolego akurat dobrze trafiłeś. Teraz jesteś na początku drogi i jeśli już zmieniasz silnik to włóż rover minimum 1,6 16v, albo forda sierre 2.0 , możesz też włożyć opla omege ze skrzynią. Nie wkładaj BMW, bo autko straci trakcje. Tak czy inaczej dużo przeróbek. ALe jak dobrze zrobisz to autko będzie śmigać.
Nic nie sugeruję , pogięte laski popychacza mogą powodować hałas. Dalsza jazda może spowodować większe szkody.
Polonez w Twojej wersji rajdowcem nie będzie. Na Twoim miejscu założyłbym amortyzatory gazowe Monroe na przód i tył i stabilizator tylny z Poloneza Combi. Założył koła 14" i zmienił przednie hamulce na większe /tego nie próbowałem i nie doradzę jakie/. Poprawisz własności jezdne. Masz silnik jaki masz i planowanie 2mm głowicy się nie uda. Jak zobaczysz...
Silniki od dużego fiata bądź poloneza są ciężkie. To nie przejdzie.
Post #25 "Czyli Panowie jak to uzbroić najlepiej. WOM jest mi potrzebny do kosiarki i odśnieżarki, większych planów nie mam i może być przedni tylko szukam rozwiązania jak mogę uzyskać taki napęd WOM. Z góry dzięki." Ja też mam ten problem i kłopoty. Co myślicie panowie WOM elektryczny zrobić zbudować? Silnik elektryczny szeregowy szczotkowy mocy 300W...
Śrubka na parowniku ma być ustawiona na najwyższe możliwe obroty. Powietrze do prawidłowej pracy dawkuje silnik krokowy przy przepustnicy. Wolne obroty (czyli śrubka na parowniku) regulujemy przy rozkręconej na max (lub prawie max) śrubce na przewodzie. Po złapaniu wolnych obrotów śrubkę na przewodzie wkręcamy do granicy płynnego wchodzenia na obroty....
Kolego podepnij się z obrotomierzem pod przewód sterujący cewką, a obroty wskazówki skorygujesz wymieniając kondensator w obrotomierzu , ten największy polipropylenowy. Ja mam troszke inne pytanie, czy nie urywają ci się półosie jako że są cieńsze nawet od poloneza.
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Tam się pakowało całe silniki i zespoły napędowe od większych fiatów. Te z dwoma wałkami rozrządu. I wtedy można je uturbiać. Bo seryjny silnik, to unowocześniana na siłę konstrukcja z 34 roku.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item... wystarczy aby napędzić silnik od poloneza "silnik od poloneza" to znaczy od wycieraczek poloneza
Witam niestety żadnego schemacika nie posiadam ale wiesz jest taka książeczka "Krzysztof Trzeciak obsługa i naprawa polonez caro, atu plus tam jest znajdziesz dużo info na temat silnika gsi, widziałem kiedyś taką książeczke na allegro, a z czym masz problem może pomogę?
Panewki to napewno nie są , wygląda mi to raczej na duży luz zaworu co zdarza się w silnikach z hydropo popychaczami które długo stoją nie odpalane . Czasami po kilku dziesięciu minutach pracy popychacz się odblokowywuje i przestaje stukać , a czasem potrzebna jest wymiana . W polonezie dzwigienki zaworowe są regulowane warto sprawdzić .
A ile mocy może mieć taki od wycieraczek? No np. od Poloneza? Bo ten z linku chyba trochę większy jest.
Nie wydaje mi się aby rozrusznik nadawał się do pracy ciągłej a przy wyciągarce paralotniowej różnie to może być w zależności od użytkowania. Kiedyś zrobiłem sobie suwnicę warsztatową i jako wciągnik zastosowałem właśnie rozrusznik od poloneza w połączeniu z przekładnią o przełożeniu 1:63. Rozrusznik się grzał i grzał i po jakimś czasie się przegrzał(spalił)...
Silnik będzie zaskakiwał na pierwszym i drugim cylindrze i strzelał w gaźnik i tłumik na trzecim i czwartym. Może i nawet będzie pracował w dużymi wibracjami, ale po pierwszym strzale w gaźnik zgaśnie.
Trzeba wziąć pod uwagę charakterystykę silnika a zwłaszcza generowany moment obrotowy. Diesel ma z reguły duży moment przy niższych obrotach i skrzynia projektowana pod inny silnik może tego nie wytrzymać. Dużo „zmot” Uazów z ropniakami cierpiało na awarię układów przeniesienia napędów.
nadaje się nawet silnikowy 10w40, zresztą silnikowy jest o wiele wiele lepszy od hydraulicznego, kolega taki nalewa jak jest zajechana pompa w koparce i dużo lepiej działa atf pewnie też się nada, co tam się niby miało by od tego zepsuć? do automatu nie można lać czegokolwiek, bo może rozpuścić klej od tarczek i tarczki poodpadają, i tylko tyle ja tam...
mechanicznie- jest inna skrzynia, elektrycznie, da sie. Jest osobna wiązka do silnika. Jak będziesz miał wiążkę z kompem to spoko, zostaje tylko podłączeni zasilania do tej wiąki (kilka przewodów) kompy w poldoroverach były bez immo. Kilka lat temu składałem autko sportowe w stylu retro na bazie poldorovera i nie było większych problemów. Jednakże zmiana...
co do tego samochodzika :d to by się nadał ale musiał byś zrobić przełożenie ponieważ ten silnik ma przełożenie ślimakowe(chyba że polonezy mają inaczej) i bardzo powoli by to jechało no ale widać że kuzynek musi być młody :D więc jeśli byś to podłączył bezpośrednio do kółka tego samochodzika to powinien to uciągnąć bez problemu a co do drugiego pytania...
(at)gimak wentylator przy 120km/h, co on by miał wtedy robić? Jego wydajność w porównaniu z pędem powietrza to jak pierd komara przy bombie atomowej. Może masz rację, specjalnie się nad tym nie zastanawiałem pisząc to co napisałem wyżej. Taki wniosek mi się nasunął po obserwacji zachowania się temperatury i pracy wentylatora w FSO-1500 (duży fiat -...
a wiec czytam ten temat... większość to spam.... napiszę konkretnie: Chwilowe klekotanie hydrauliki w poldku na zimnym silniku i po dłuższym postoju jest normalne. Z tego co pamiętam to zawarte jest to w instrukcji. W zimie olej 15w 40 robi sie gęsty wiec chwilkę trwa zanim się napełnią. Jeżeli zaczyna klepać gdy silnik jest gorący to można sprawdzić...
A nie jest tak że jak klelocze to luz za duży i płytkę grubszą trzeba zastosować a nie szlifować? Takie rzeczy że luz się zwiększał to tylko Dużych Fiatach, Polonezach itp. We współczesnych silnikach luzy się zmniejszają przez zużycie zaworów/gniazd, co jest groźne dla żywotności całego silnika jak się zrobi za ciasno.
Mój tata ma warsztat. Ostnio wymieniał właśnie silik w samuraiu z 1.0 na 1.9 z Poloneza. Taki silik można topić, jest silny, jednak trzeba było zastosować trochę przeróbek.
a po za tym większe oc
Możesz, choć jezeli zauważysz , że olej zaczyna znjkać to niestety przy najbliższej okazji proponuję przesiąśc się na mineralny tylko jakiś lepszy od w.w. marki Jak juz olej zacznie znikać po zamianie na syntetyczny, to już na przesiadkę na coś innego jest za późno. Półsyntetykiem można próbować zalać, jeśli w silniku nie ma za dużo szlamu, to nie...
Jest jeszcze możliwość wadliwego połączenie uzwojania wirnika z perścieniem ślizgowym. Miałem tak w C15. Przy większym obciążeniu kontrolka bardziej świeciła.
Jak jarasz kapocha to sobie bypass termostatu założ , przed jaraniem włączasz bypass i wentylatory ręcznie i masz duży zapas bezpieczeństwa wysadzenia silnika.
Raz miałem taką sytuację. Zrobiłem zasilacz, tam mostek, dałem mały kondensator. Podłączyłem i zaczą wibrować pod rytm. Podłączyłem inny a tu to samo. Dałem większy kondensator i było po kłopocie. No i po co Kolega wprowadza w błąd? Silnik prądu stałego, zasilany prądem wyprostowanym pełnookresowo nie ma prawa wibrować w rytm sieci. Przecież po prostowniku...
Przede wszystkim zastosuj jakiś oszczędniejszy i o większej sprawności silnik a nie to co miałeś w podręcznym złomie czyli szrot z poloneza, dziś wybór tanich, o dużej sprawności i znacznie lżejszych, silników nie stanowi chyba problemu, sterowanie za pomocą przekaźników, wprawdzie tanie i proste ale też do oszczędnych prądowo nie należy.
To od razu montuj ten drugi most. Polonezowskie nie są zbyt ..... odporne na większe niż oryginalne silniki.
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Witam Mam problem z samochodem mojego ojca Polonez 2000r GSI z gazem. Problem występuje rano lub po dłuższym postoju. Przy prubie odpalania na benzynie trzeba długo kręcić rozrusznikiem żeby odpalił (prawie resztkami sił akumulatora). Gdy się choć trochę rozgrzeje pali za każdym razem. Wymieniane były świece (nie raz), filtr powietrza, filtr paliwa...
Nie napisałeś czy te silniki są obciążone np przekładnią bo wyniki wskazują na to że pierwszy jest bardzo mocno hamowany. Nie ma większej różnicy w rezystancji uzwojeń więc to nie będzie raczej uszkodzenie elektryczne. Jesli chodzi o uszkodzenia - zwarcia powodują pobór dużego prądu a co za tym idzie grzanie silnika, wolne obroty lub ich brak, albo...
Witam czy mógłby ktoś podać mi jaki zasilacz zamontować do takiej bramy. Mam dwa silniczki od poloneza. Model taki sam jak u kolegi wyżej. Chciałbym jeszcze sie coś spytać ponieważ nie wiem czy to moze mieć jakikolwiek związek. Silniczki zasilane są oczywiście 12v ale sterownik mam zasilany od 15v do 24v jednak po podłaczeniu 12v wszystko ok działą...
Witam Trochę to trwało, znajomy wpadł do mnie i mi pomógł w diagnostyce. Mam pęknięty wałek rozrządu, trochę mnie dziwi zachowanie silnika ale sam nie mam dużego doświadczenia. Temat do zamknięcia.
Możesz ale im większe luzy tym dużo szybsze zużycie silnika. Raczej nie powinieneś
No i to prawda:diesle mają mały zakres użytecznych prędkości obrotowych, a śruba niestety nie ma dużo większych. To nie auto, tu nie mamy skrzyni ani sprzęgła, silniki przyczepne (benzynwe) mają wbudowaną w spodzinie przekładnie 1,2-1,5 w komplecie mamy śrube lekką o małym skoku i ciężką o dużym. Największe zapotrzebowanie na moment mamy w momencie...
dużo waży .... 3,8 KM i 1200-7000 Piętro wyżej masz odpowiedź na pytanie, którego nie zadałeś 4KM to ok. 3kW, co przy oporach ruchu poldka pozwoli Ci wycisnąć coś poniżej 30km/h (a może nawet 20???). Opory ruchu to jedna sprawa i pojazd cięższy wcale nie musi mieć ich większych od małego, natomiast z pewnością przy trzykrotnym podbiciu masy trzykrotnie...
Mój był 1.6 rocznik '99 na oprzyrządowaniu GM, więc żadna różnica chyba. Jeździło to nad wyraz dobrze, ale zgnite było nieziemsko. Kupiony tanio jako auto zastępcze do czasu naprawy głównego auta które zaliczyło wypadek. I tak przejeździł dużo dłużej niż było zakładane, lpg było więc tanio woziło, w końcu zaczął robić za bardziej zaawansowaną taczkę....
1,4 16v do fiata jak cię mogę, mniejsza skorupa, będzie śmigać. W polonezie w tych silnikach to uszczelki pod głowicą nagminnie strzelały, za duży wysiłek dla tego motorka przy karoserii od poloneza. 1.6 16v to rzadka wersja poloneza, chyba nie do zdobycia.
Do tego gaźnikowego silnika przekręcasz obudowę paska rozrządu z wersji wtryskowej razem z kołami na których pracuje pasek rozrządu( w zasadzie te jedno większe oraz te na które mocuje się pasek klinowy), w każdym razie te z takimi wycięciami (wycięcia są po to aby czujnik mógł zliczać impulsy), następnie musisz wyciągnąć odkręcić z bloku pompę paliwa,...
Most od Poloneza zestawiony z silnikiem z Transita to będzie porażka. Taki silnik mocowo porównywalny jest z silnikami całkiem sporych ciągników rolniczych. Jak dasz redukcję obrotów i większe koła napędowe to kilkukrotnie przekroczysz wytrzymałość takiego mostu. Jeśli chcesz wykorzystać tę skrzynię i most to do tego wystarczy silnik nie większy niż...
Co w tym złego? Dwa tłoki, w jednym cylindrze (jednej obudowie), o tej samej średnicy (jednostopniowa) Na silnik od poloneza też powiesz jedno cylindrowy ( bo jeden blok ) i cztero tłokowy? Nie wspominając o innych silnikach R6 czy większych.
Z Poldolota obrotomierz będzie w maluchu zaniżał obroty o połowę... Poldek ma 4 gaty maluch natomiast tylko ma ich dwa... Nie wiem czy jest sens i możliwość bez wymiany np kwarcu (o ile w obrotomiarzu Poloneza on występuje - wiem że występuje w Cinquecento 700 np... czy 900) odczytuje się częstotliwość wymienia się ją na 2 razy mniejszą i tym samym...
Witam sory że nie odpisywałem ale problem został rozwiązany po kilku dniach poszukiwań znalazłem nowy czujnik położenia wału za kwotę bliską 100zł, po wymianie tego oto czujnika roverek zagadał od pół obrotu;) więc dzięki wszystkim za pomoc dla zainteresowanych dodam że tak naprawdę nie jest to polonez lecz duży fiat z silnikiem rovera po pierwszych...
Takie rzeczy mogły się dziać w polonezie ale nie w aucie z 2011r. Wiec uważasz że silnik z 2011r. jest gorszy niż ten w Polonezie i ma większe straty? Bo to co idzie w ciepło to są straty.
Kup jakieś od a4 anglika lub podobne są to groszowe ceny a dużo silniejsze niż FSO.
Jeśli chodzi o awaryjność to chyba jednak benzyniaki mają większą, ale to w sumie każdy to subiektywnie odbiera bo silnik silnikowi nie równy. (at)dawid123456611 Nie można połączyć bezpośrednio skrzyni z poloneza do mostu, bo taki pojazd był by dużo za szybki. W przypadku skrzyni np. z TICO lub innego przednionapędowca taka sztuczka już mogła by przejść...
2E2 jest jakimś rozwiązaniem. Zajrzyj na forum golfa tam jest temat o swapie gaźnika rodem z polonezów/ dużych fiatów do silników VW, czyli to samo co w audi :). Te FOS'y to są proste gaźniki dwu gardzielowe, nie ma się co w nich zepsuć. Wypadają dość przyzwoicie w osiągach i nawet ze spalaniem da się zejść w dół.
a na innych stronach czytałem iż jeszcze niby się ustawia na "0,175 S - 0,225 W" , "0,15 S - 0,20 W" to można zgłupieć dlatego zacząłem ten temat. Powiem tak: Kasator jest po to by kasować :D Regulacja luzu zaworowego miała swój cel w silnikach gaznikowych, i na jednym wtrysku Abimex. Natomiast monowtrysk Boscha, i wielopunkt miały już hydrokasatory....
No troche się rozpędziłeś, 2.9 forda to V!!! a oploski cich to rzędówka i do tego długa,robiłem 3 swapy tego motoru do innych nadwozi i niestety czarno to widze ,przenieść 200 kM. i 300 nM na asfalt to potrzeba solidnej skrzyni wału i mostu, problem przedniego zawieszenia i niestety HAMULCÓW o ile nie jesteś samobójcą ,jeśli upierasz się przy polozebie...
Nie duży z boku silnika podłączone wężyki oparów paliwa.
Wg mnie jak błotniki gniją to coś było kombinowane, malowane. Progi to owszem ale nie błotnik, przecież to nie polonez. Czemu niby mają gnić? progi niby mają fabryczną wadę i zbiera się woda a błotniki? A co do tego że się ciągle psuje - jaki kupisz taki masz, jak zdrowy z przebiegiem realnym nie większym niż 250-300 tys to raczej tak zaraz nie padnie...
http://obrazki.elektroda.net/46_12891210... Buggy budowane było od 2008r, jego koniec nie da się określić, ponieważ od początku budowy do dnia dzisiejszego przechodzi pełno przeróbek, modyfikacji, ulepszeń, z czasem wady zostały wyeliminowane, bądź zmniejszone ( konstrukcja zawieszenia + dobór amortyzatora, usztywnienie silnika, osprzęt silnika)....
Nie przesadziłeś trochę z tymi obrotami? Nie wiem ile taki silniczek ma, ale 2600 obrotów na kilkadziesiąt watów silnika to wydaje mi sie troche za dużo. Proponuję sie upewnić.
Silnik passata 1.9 D ma sporo większy moment obrotowy niż benzynowy poloneza, a jak dasz paski przed skrzynią to jeszcze sporo wzrośnie i skrzynia długo nie pożyje tymbardziej że nowa zapewne nie będzie. Oczywiście nie padnie odrazu ale długiej żywotności nie wróżę, lepiej zastosować mocniejszą skrzynię np z uaza, lublina, avia, robur itp ewentualnie...
No powiem Ci, że do niezłych wniosków doszedłeś. To tak jakbyś porównał 4 Polonezy z silnikiem 1,6 i np. Honde Civic z silnikiem 1,5 Vtec i się dziwił, że te 4 polonezy i tak sa wolniejsze, mimo, że są 4 i troche większy silnik mają. Paradigm i STX dzieli taka przepaść jak Hondę i Polozeza po prostu. :)
Skutecznie przekonaliście mnie do kupna akumulatora o większej pojemności. Obecnie Polonez stanowi auto przejściowe, za rok będzie już coś innego, więc akumulator na pewno sie nie zmarnuje. A w planach mam samochód z silnikiem 2.0 w góre (benzyna) zatem wybiore jakiś akumulator z przedziału 70ah, oczywiście centrowski, który notabene będzie kosztował...
Hm... a wraca nim do zbiornika płynu ciecz chłodząca? Bo to powinno z dużym pędem się dziac wszystko..
Witajcie ponownie! Kolega męczy mnie żebym mu przełożył do Dużego Fiata (rocznik coś koło 89r) zespół napędowy z poloneza caro 1.9D XUD Citroen. ma oba samochody kompletne jeżdżące, tylko w DFie silnik 1.5 jest na wykończeniu i teraz mam pytanie - czy nie przerabiali w FSO budy poloneza pod silnik 1.9D? tzn czy pasuje na te same łapy poduszek od benzyniaka?...
Witam. Kup sobie regulator obrotów wentylatora od Poloneza, z płynną regulacją /potencjometr/, albo skokową, tańsza parę złotych, jak wolisz. Koszt nowego z gwarancją ok 30-35 zł. Ten regulator ma cztery konektory, są dość dobrze oznaczone. 1. dwa tj zasilanie standartowe z instalacji samochodu /+/ i /-/ 2. i dwa to wyjście na silnik went. Tylko nie...
Witam Pompa od Poloneza czy innego auta zasilana silnikiem do wycieraczek może być .Tylko konstrukcja siermiężna zatapiana w otwartej beczce. Ze względu na dużą wydajność wymaga zabezpieczenia elektrycznego przed przelaniem oleju.Ja stosuję do palnika podsysającego przerobioną pompkę od chińskiego skutera.Wszystko razem z napędem mieści się w rurze...
Jednocześnie proponuję wykręcić świece, dokładnie obejrzeć i przy okazji wyczyścić. Czy gaśnięciu nie sprzyjają opady deszczu, tj. w momencie dużej wilgotności w powietrzu?
Taka biała maź na korku i bagnecie to nie koniecznie wina uszczelki pod głowicą. Po prostu olej miesza sie ze skroplona parą wodną z atmosfery i tworzy emulsję. Gdy rozgrzejesz silnik to woda powinna odparować z oleju maź powinna zniknąć. Przez rozgrzanie silni myślę o przejechaniu kilkudziesięciu kilometrow z predkościa 80-90km i większą, ta maź wchlania...
Witam serdecznie przeprowadzilem kilka prob z silniekiem 10kW pradu stalego i wyglada to slabo ze tak powiem, mega mulato jak na poloneza. Moze dlatego ze silnik z demobilu ale coz nie poddaje sie. Teraz kolej na wersje z silnikiem 30kW ale 3-fazowego i tu pojawia sie problem. Mam pakiete akumulatorow, w sumie napiecie 85-100V DC, tylko ze ja potrzbuje...
Kolego masz opory na silniku i tyle w temacie, pewnie panewki zatarte a może i coś bardziej! A obróciłbym wałem jakby silnik był zatarty? Nie odczuwałem na nim żadnych większych oporów. Jeśli to silnik to raczej remontować go nie będę. Czas chyba szukać kasę na jakieś autko...
Ja też bym wybrał skrzynię 4 bieg, ze względu na duże przełożenie na I biegu ale z kołami 16 miałem problem bo most tylni haczył o podłoże-za niski. Z szybkością to 40 to za dużo, możesz wypaść z drogi, max 25 km/h. Tutaj wstawiam pare zdjęć, miałem go skończyć ale już tak jeździ 10 lat, 4 tony to dla niego pestka.Wszelkie bolączki usunąłem, mam błotniki...
Witam, chcę w moim polonezie wymienić silnik, dostałem silnik w bdb. stanie ale z wtryskiem wielopunktowym, zamiast jednopunktowego. A jako że wielopunkt lepszy nie chcę przekładać kolektora dolotowego i robić z niego jednopunkta, dużo jest zmian w instalacji elektrycznej aby wstawić wielopunktowy? Na pewno komputer. Dużo przy tym zabawy nie mając instalacji...
Dzieki wszystkim za pomoc dużo się dowiedziałem Pozdrawiam
No nic... wykorzystam niecnie ten wątek do własnych celów. Też mam Poldka i od jakiegoś czasu mam dość niezwykły objaw... Podczas jazdy coś mi "trajkocze" własnie z lewej strony. Dźwięk jest taki, jakby jakiś przekaźnik był "napędzany" impulsami o częstotliwości kilku hertzów (żeby to było zasilane z sieci tobym powiedział że słychać jak 50 Hz). Dźwięk...
Przestań pieprzyć, bo silnik Wankla jest i co? I nic, dla producenta kapitalny remont silnika takiego co 60 tys. km to normalna rzecz. Cofamy się do czasów Poloneza i dużego Fiata z trwałością. 3.1.5-3.1.7 Rozpowszechnianie treści sprzecznych z zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami. 3.1.9. Rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych...
Nie wiem czy śmiać się czy płakać. Takich bredni dawno nie czytałem. Nie wiem po co piszą ludzie, którzy nie próbowali rozwiązać problemu (oczywiście poza pytającym). A więc jeśli jest prawdą to co piszesz, że jest to urządzenie z regulatorem (wbudowanym), to do złącza na wsuwkę musisz podać przez żarówkę (np 3 - 5 W) 12 V. Oczywiście w stosunku do...
Nie da się z tego silnika uzyskać mocy większej, niż ma. Silnik OHV z wiotkim wałem, opartym na 3 łozyskach i ciężkim mechanizmie rozrządu nie jest w żaden sposób podatny na tuningowe modyfikacje.
W samochodach, z którymi miałem do czynienia były dwa czujniki. Jeden odpowiadał za wskazania temperatury na desce, korzystał z niego również sterownik benzynowy i on był umieszczony w bloku silnika w rejonie termostatu. Drugi sterował wentylatorem na chłodnicy i w FSO (Duży Fiat) i Polonezie umieszczony był na chłodnicy, ale już megance znajdował się...
większy kondensator silnik wymiana silnik większy silnik większy obrót drgać
listbox textbox grundig beta5 radmor programator
moduł bluetooth blaupunkt daytona
Bester 170ND Welding Machine Schematic Request Niedziałające lewe światło wsteczne Peugeot 307