Witam. Kupiłem sobie właśnie pięknie utrzymanego poloneza atu, ale ma jeden mankamet - od prędkości 85 km/h do 100 wpada w mocne wibracje. Wydaje mi się że to od wału napędowego lub mostu, choć most nic nie wyje. Sprawdziłem wał - podpora i krzyżaki ok. Koła też od nowa wyważyłem. Co to może być i jak temu zaradzić?
Mało rozsądny pomysł mocowania modułu na silniku,wibracje go zniszczą. Aparat łaczy się z modułem kablem ekranowanym,moduł mocuje się na elemencie karoserii,np w pobliżu cewki. A tak nawiasem mówiąc operacja mało opłacalna,bo moduł juz idzie kupić za 45 zł.
Słuchaj a może to tylko Twoje wrażenie takie, że on się kołysze ? Czy to kołysanie jest gdy jedziesz na wprost po prostej ? Czy na zakrętach odczuwasz, że pochyla się bardziej niż inne auta ? Bo stare modele polonezów miały miękkie zawieszenie porównując je ze współczesnymi autami lub nawet z późniejszymi wersjami polonezów. I tak się kiwały... Zależy...
Od pewnego czasu podczas jazdy zapala się (czasem żarzy się) kontrolka ładowania akumulatora. Dzieje się tak raczej przy nagrzanym silniku, od obrotów biegu jałowego do około 2200 obr/min. Po zwiększeniu obrotów lampka gaśnie, wyłączenie odbiorników (świateł, radia) raczej nie pomaga. Samochód to Polonez Caro Plus 1.6 GSI, typ alternatora A125-70p firmy...
Nie napisąłeś dokładniej czy to gaźnikowy czy wtrysk. Ja kiedyś w gaźnikowym miałem taki przypadek, że na wyższych obrotach mi się wyłączał a przyczyna był przerwany (zmęczenie materiału) kabelek wewnatrz rozdzielacza zapłonu. Przerwany był tak sprytnie, ze izolacja była cała tylko żyła pękła. Jak dostawał wibracji to sie rozłączał a zlokalizować było...
Zacznij od przewodu jak mówił MANIEKJG. To sie stosunkowo czest zdarza, najpierw sie poluzni, potem przegrzewa i twardnieje izolacja a na dziurach od wibracji przelamyje sukcesywnie az sie calkiem uwali.
Aha - no to by moglo pasowac gdyby nie jedna rzecz - jakies 2 miesiace temu wymienilem wszystkie kable na oryginalne Rovera (drogie jak nieszczescie). Niestety nie pamietam czy drgania rozpoczely sie po wymianie czy juz przed... :( Drgawki wyraznie czuc siedzac w fotelu, w lekkie wibracje wpada tez podloga nie mowiac juz o galce zmiany biegow ktora...
kable ok? może coś od wibracji P.S Elegancki silnik:]
jesli regulacja gaznika nic nie pomoze to sprawdz stan przewodow elektrycznych idacych od cewki do aparatu zaplonowego i innych podzespolow - nienapisales czy zaplon masz na przerywacz czy juz elektroniczny... byc moze tu tkwi problem i przy ok.3kobr na skutek wibracji i uszkodzonego kabla silnik traci iskre?
vitajcie.zaczynając od pierwszego postu: metaliczne nieregularne stuki na 1 i drugim biegu(MOIM zdaniem) to efekt mocno wyrobionej gumy na łożysku podporowym. podczas przyśpieszania wał nie przenosi liniowo tylko wali jak popadnie o obudowe łożyska. Wiem bo z tego powodu wymieniłem co najmniej 3 takie. I padają wtedy gdy sie mocno przyśpiesza,ciągnie...
To chyba że tak. Czujnik zdaje się miał coś koło 200 om, ale ten wynik nie ma większego znaczenia, byle by coś windukował. Jak sądzę masz coś nie tak z samym obrotomierzem, i ja skłonił bym się w kierunku poluzowanych nakrętek albo zimnych lutów. W benzyniakach to puszczało, to w dieslu, gdzie masz wieksze wibracje musi puszczać bardziej.
witam ,ten kolega nie pisal że mu most wyje tylko ma wibracje ,jeśli walu nie zdejmowal to prponuje pierwsze sprawdzic krzyżaki ,sama wymiana zymeryngu nie spowoduje takich efektów,a co do przestawienia wału to istnieje taka możliwość jesli wyjmie sie wal z końkówki wieloklina od strony skrzyni biegów,proponuje również sprawdzenie łozyska podparcia...
Na luzie też trzęsie? spróbuj gazować nim na luzie, w tych polonezach lecą skrzynie, wały i mosty. Może wał wprowadza auto w wibracje.
Podobno montują to do wsk i podobnych dwusuwów oraz do malucha bez żadnych przeróbek. Myślałem nad obrotomierzem od fiata 125 gdyż tam wystarczy jakiś kondensator zmienić ale myślę że te opornik w nim czy co tam jest to nie wytrzymają junakowych wibracji.
Raczej nie wróże zegarowi długiego życia /wibracje/ lepiej z cc elektroniczny.
Silnik będzie zaskakiwał na pierwszym i drugim cylindrze i strzelał w gaźnik i tłumik na trzecim i czwartym. Może i nawet będzie pracował w dużymi wibracjami, ale po pierwszym strzale w gaźnik zgaśnie.
Właśnie półosie i inne rzeczy związane z kołami raczej odrzucam, nie raz miałem źle wyważone koło, ale wibracje były przy wyższych prędkościach i inaczej się objawiały, raczej to był masaż tyłka przez przenoszone po ramię drgania, a tu są wyższe częstotliwości i jak ostatnio jeździłem z przyczepką, to miałem wrażenie że plastiki na tunelu i podłokietniku...
Kolego krzych1-b w polonezach nie było silników diesla Rovera były montowane silniki PSA Reno. Co się tyczy wibracji w pierwszej kolejności sprawdź poduszki silnika i czy układ wydechowy nie jest podgięty i nie dotyka elementu zawieszenia lub nadwozi.Obroty zostaw są prawidłowe. W polonezach niema silników reno tylko citroena,peugota a co do drżenia...
Witam Wszystkich mam taki problem z polonezem W samochodzie jakiś fachowiec wymieniał środkowy krzyżak nie zauważył oczywiście ze do wymiany nadaje się również łożysko na wale oraz tylny krzyżak przy moście polonez podczas jazdy dostaje wibracji strasznych strasznie trzęsie im szybciej jechać tym mniej trzęsie.Koleś który ma ten samochód mówi że przed...
Dobrze dobrze:-):-) Umieszczenie zwrotnicy z tyłu na ściance przy intensywnym słuchaniu na skutek wibracji prowadzi z czasem do "odpadniecia".Miałem już kilka takich przypadków że na skutek właśnie wibracji powodowancyh przez głosniki basowy cewka nawinieta na karkasie i przyklejona takim klejem do płytki drukowanej odpadała- drut nawojowy przy przymocowaniu...
One miały jakiś feler z tego co wiem lub były dobre ale nie radziły sobie z poldkiem. Trzeba by to sprawdzić, poszukać w opiniach. Tak z grubsza co przeleciałem to francuski silnik ogólnie go chwalą. Z tego co piszą to polonez nie nadawał się do tego silnika, adaptacja do tej budy była kiepsko wykonana, kiepsko dobrane przełożenia, karoseria nie dawała...
Uszczelki na pompkach były jesscze oryginal 😳 Czyli licznik nie cofany 🤭 Dodano po 5 Ja w swoim avf 320tys nalotu, tez mam wibracje calego wydechu. Nie wazne czy zimny czy cieply. Dotkne tylko pedal gazu i wszystko wraca do normy. Jakos nie bardzo sie tym przejmuje. Bardziej mnie martwi ze w okolicach 2000 obrotow cos jakby przeskakuje podczas przyspieszania....
Ostatnio testowalem mojego suba w wiekszym aucie (polonez sedan). Włozylem go do bagaznika, a efekt w srodku byl swietny. Widac ze w wiekszej przestrzeni ten sub pokazuje co potrafi (w srodku auta gleboki bas wprawiajacy w wibracje karoserje auta, klapa niezle skakała :D hehe). To samo dzieje sie w mieszkaniu, w moim pokoju daje potezny bas, ktorego...
Rodzice kupili sobie nową chłodziarko zamrażarkę LG GR-B359PVQA. Czytałem trochę po różnych forach i zbierała dość dobre opinie. Niepokoi mnie jednak jej super wrażliwość na wypoziomowanie, wystarczy minimalna odchyłka w bok i zaczyna pracować jak stary polonez ;) - coś się "tłucze" w agregacie (jakby coś ocierało przy każdym obrocie silnika), całość...
Tanie laptopy są przeważnie kiepsko wykonane. Jak ktoś dba o lapka to będzie zadowolony, Jeżeli natomiast codziennie wozi się go do pracy, często przenosi, używa np. w pociągu to wiadomo ze szybko padnie dysk a uchwyty wyświetlacz szybko się poluzują. toshiba ma dobre laptopy ale je ceni. Te tanie na pewno nie będą lepsze od lenovo, asusa. Maja po prostu...
A filtr paliwa kiedy wymieniałeś? Może masz syf w baku i Ci smoka zatyka i takie cuda-widziałem podobny przypadek w polonezie 1,9D Jak poduszka pod silnikiem jest to wymiany to na wolnych obrotach całe auto sie wpada w wibracje a jak jedziesz na wstecznym to tak fajnie silnik ze skrzynią podskakuje
Jeśli przez mój ostatni wpis wprowadziłem troche zamieszania, to wybaczcie. Jestem słaby w te klocki ;) Z tym powietrzem pytałem jedynie przez pryzmat Poloneza, którym kiedyś miałem okazję pojeździć i w którym taka sytuacja miała miejsce. Z tego co pamiętam, pomogło wyjęcie jednego odcinka rury dolotu powietrza. Ale wracając do Bravo, na biegu jałowym...
Jeżeli ma to być silnik od malucha i połączenia maja wytrzymać dłużej jak miesiąc[wibracje silnika] dobrze jest przekazywać napęd od silnika do przekładni , skrzyni biegów poprzez wał kardana,np od Poloneza wał nap. lub masywny łańcuch .Oba te przeniesienia niwelują drgania silnika i związane z nimi pęknięcia wałków lub obudowy skrzyni.W maluchu do...
niemal każdy alarm jest wyposażony w czujnik wibracji oraz przede wszystkich - normalne czujki ultradźwiękowe, chroniące wnętrze. To nawet alarmy montowane w latach 90-tych jeszcze w Polonezach miały... Jednym słowem - wytrysk geniuszu jakich mało...
Samą zbieżność to się w polonezach ustawiało w XX wieku. Do sprawdzenia/ustawienia cała geometria zawieszenia, tam wyjdzie czy buda pogięta czy nie. Co do bicia to stan ogumienia, felg, wyważenie. Przy hamowaniu nie pojawiają się wibracje na kierownicy ? Nie przy hamowaniu nie ma wibracji. Dodano po 7 Koledzy czy geometria + zbieżność wskazana jest...
do tego dołóż, gdyby miała lepsze hamulce, gdyby miała jakiś sensowny silnik, gdyby miała jakieś wygłuszenie, gdyby prowadziła się lepiej niż ponton, gdyby miała wygodne siedzenia i jeszcze kilka innych gdyby Mam nieodparte wrażenie, że jedyna Astra jaką jeździłeś, to szrot jakiś był totalny. Hamulce miały zupełnie niezłe, silniki jak nie skatowane...
To zegary od mpi z elektronicznymi zegarami, na silniczki, ogladałem ten film i gosć kalibrował wskazówki, tylko, że u mnie są inne wskaźniki coś typu polonez itp. Dodano po 14 Będę musiał dociąć wyprowadzenia miernika szlifierką kątową. Cały miernik przykręcę do jakiegoś zamkniętego pudełka tak żeby wystawały tylko owe piny żeby wióry się do środka...
Jak dla mnie, wał wchodzi w lekkie wibracje, lub most huczy jak w Polonezie Truck. Domysły tu nic nie zmienią,