Masz dwie śruby. Jedną od uchylenia przepustnicy, a drugą od składu mieszanki na wolnych obrotach
Na benzynie też nie ma wolnych, czy tylko na LPG ?
jezeli wywala ci bledy to zewzyj sobie a i b w zlaczu diagnostycznym i sam zobaczysz jakie to sa , program diagnostyczny niewiele wiecej moze, czsem zeby zresetowac komp trzeba odlaczyc minus akum na kilka minut wez to pod uwage,pozdrawiam
z tym wrtyskiwaczeme moze byc cos prawdy bo ostatnio jak zrobilem na benzynie ok 300km myslalem ze juz jest ok teraz troszke na gazie i znowu podobny efekt??? jak wyczyscic wtryskiwacz i jak sprawdzic jego dzialanie????
A sprawdził ktoś mikrostyk wolnych obr. jeżeli on "nie zakontaktuje" to komp "nie wie" że ma pilnować wolnych obrotów.
Wykluczyć serwo-raczej nie wskazane(brak wspomagania hamulcy)natomiast można na chwilę zaślepić lub zatkać w celu sprawdzenia.
Co do benzyny,to wyglada mi to na pompke paliwa lub zapchany filtr paliwa..Moze to tez byc awaria zaworu gazu - podczas pracy na benzynie,zawor sie nie zamyka tylko pozostaje otwarty w jakims stopniu i poprostu go zalewa.Sprubuj zakrecic zawor gazu na wielozaworze i sprawdz jak pracuje na benzynie. Jezeli awaria nie ustapi,sprawdz wydajnosc pompki paliwa.A...
sprawdz wtyczkę od przepustnicy przy wtrysku może być że silniczek krokowy sie zatarł normalne przy gazie mozesz jeszcze zdjąc kleme tak na 3 minuty (minus) na zimnym silniku i odpalic go nie dotykając gazu i czekac aż wentylator sie załonczy 3 razy tylko powyłanczaj przed odłonczeniem aku wszystkie odbiorniki (radio,światła) tak robili mojemu ojcu...
Mam zamiar wymienić wszystkie wężyki podciśnienia , i wyczyścić i dać nowe uszczelki do całego Abimexa . Auto ma przejechane 29 tys i bardzo długo stał robiąc max rocznie 200km.
Odłącz i podłącz z powrotem wtyk sterownika silnika... w Polonezach to pomaga.. :)
Ło jutro sprawdze rozstaw bo mam te alternatory na stanie. Po drugie załóż mechaniczny od poloneza od najlepiej sie spisuje na wolnych obrotach, po trzecie z przodu jest cewka zamiast szczotek.
Kolega wspomniał o alternatorze za 50 zł. z samochodu . To był dobry pomysł . Ładnie pasuje alternator od Cinquecento 700 . 12V 55A . Ma wbudowany regulator napięcia wraz z szczotko trzymaczem . Elegancko trzyma napięcie 14,4V . :| Dodano po 2 A pro po przekładni - kiedyś zakładało się kółko pasowe od poloneza i już na wolnych obrotach miał początkowe...
dlaczego na wolnych obrotach w polonezie światła świecą raz mocniej raz słabiej nie odpowiadajcie że niskie obroty co jeszcze
W C 360-3P mam zamontowany alternator od poloneza z mniejszym niż standardowe kołem pasowym. Alternator kilkadziesiąt motogodzin temu był kompleksowo regenerowany. Od jakiegoś czasu (robiłem coś przy silniku i rozłączałem instalację, ale wydaje mi się że to nie ma związku), brak ładowania na wolnych obrotach, a dokładniej to: Do tej pory uruchamiałem...
Może by tak założyć alternator 200A?? 90A -100A to max co pasek klinowy 10mm uciągnie. Nie problemem jest prąd alternatora tylko jego sprawność w niższych zakresach obrotów. Kolego jak byś chociaż liznął poloneza to byś wiedział że alternatory 70 i 80 A mają mniejsze koła pasowe niż te 55A. I po drugie mają inne większe stojany i wirniki i większą...
Jak sprawdzić która uszkodzona? Ja sprawdzam oscyloskopem, mam od razu wgląd na pracę całego układu zapłonowego. Ty możesz wymieniać pojedyńczo i patrzeć-efekt minął, lub przeciwnie-występuje nadal.
Czy jeśli mam uszkodzony elektrozawór od gazu w polonezie i przy działaniu silnika na benzynie niewielka ilość gazu dostaje sie do silnika, to może to być przyczyną braku wolnych obrotów? Gaźnik jest czysty i wszystko szczelne, na gazie silnik pracuje OK
Powyższa odpowiedż jest moja [ uaz ] Pozdrawiam
czym można sprawdzić poloneza z silnikiem rovera nierówno prauje na wolnych obrotach
Ciśnienie na wolnych obrotach to 0,5 bara. Pół bara? Na stare połowę atmosfery? To już zjeżdżony Polonez na wolnych 2 atmosfery trzymał.
Może być , albo dziura w przewodzie, ale miałbyś nierówne wolne obroty lub brak.
Mam problem z polonezem 1.6 Truck. czasami jak si nagrzeje to nie ma wolnych obrotów na gazie. Wczesniej byl problem z obrotami na samej benzynie jak si rozgrzal to wariowal , raz byly wysokie obraty raz niskie, czasami gasl. W serwisie stwierdzili ze to wina komputera , niby go zresetowali, i przez pewien czas bylo ok.
Uszkodzone diody w alternatorze.
Podłóż z innego samochodu czujnik podciśnienia -MAP sensor połączony z kolektorem ssącym wężykiem, uszkodzenie MAP lub wężyka powoduje brak wolnych obrotów.
Filtr gazu odpada, po 10tys. raczej jest dobry (powinien zrobić ok 50-60 tys), domyślam się że jest na wtrysku, więc trzeba by przeczyścić i przesmarować krokowy, wygląda na to że opornie działa, no i reset komputera nie zaszkodzi. No i oczywiście to co sugeruje przedmówca też należy sprawdzić, najłatwiej "samostartem" przy chodzącym silniku spryskać...
Tak ma być!!
Napisz jaka masz instalacje.Albo wrzuc foto jakies.
Nowe parowniki na allegro są po 150 zł do 100HP - do poloneza nie trzeba większego .
odłączyl akumulator i sterownik gazu wrócił do ustawien fabrycznych, do gazownika podjeć, niech to zobaczy Dodano po 56 koleżanko masz dwa blizniacze posty, drugi w inst. gazowych
Wymieniłem silniczek krokowy, czujnik temperatury, potencjometr przepustnicy, wtryskiwacz, filtry powietrza i paliwa. Wyregulowałem zawory, zmieniłem pasek i koła rozrządu. Powiem ci ze na pale wymiana to bezsens. A trza bylo zaczac od pomiaru cisnienia paliwa, ew wymienic paliwo jak stare i pomierzyc sprezanie i wskazania sondy. Ze o podcisnieniu nie...
Witam. A na jakich obrotach sprawdzaleś , bo powino sie sprawdzac ta miedzy 2000- 3000 obr./min. to so normalne warunki pracy silnika. To ze pokazuje Ci 12,5 V na wolnych obrotach to jest okej, w niektorych polonezach na wolnych obrotacxh jest tak slabe ładowanie ze czasami lampy migaja. Jeśli na wyzszych obrotach bedzie nadal 12,5 V to proponuje przeczyscic...
tak jak w temacie - chodzi na gazie - na bęzynie nie - trudno pali na b ę zynie , nie ma wolnych obrotów, silnik krokowy - nowy, sprawdzone przekaźniki, bezpieczniki od wtrysku i pompy. i dalej nie pali :P co to może być - bą ć co jeszcze sprawdzić? co wymienić ? prosze o pozmoc - z góry dziękuje - wrazie jak coś będe wiedział tez pomoge!
to jest jednopunktowy wtrysk czy wielo i jaki rok?
Polonez - i to rocznik 1994 , to i chyba gażnik z tzw . ZHS ( zawór hamowania silnikiem ) . Być może jest już dziurawa przepona i dlatego nie ma wolnych obrotów .
rocznik podaj
Śruba wolnych obr jest na rurce do wtrysku taka ze sprężynką, sprubuj ją odkręcić troszkę.A komputerek przy gazie masz?
Ciśnienie ma być w granicach 2.3-3 bary. W kolektorze masz podciśnienie a więc wartość niejako ujemna do atmosferycznego. Na wolnych 2.3-2.5 bar przy nagłym otwarciu przepustnicy ma skoczyć do max 3 bar.
Wiem, że temat stary, ale .... czy udało się rozwiązać problem? Mam to samo w swoim Polonezie.
Witam Mam Poloneza Caro 1,6 gli . Auto gaśnie na wolnych obrotach na postoju Ponoć trzeba spuścić olej z parownika Mam taki jak w załączniku. Jak to zrobić??
Mam też ogara 900 o obrotomierz od poloneza udało mi się podłączyć ale wskazuje mi 3 tysiące obrotów na wolnych obrotach(bieg jałowy) jak zmniejszyć by wskazywał 1 tysiąc na wolnych obrotach???
Wydaje mi się, że napewno trzeba go zresetować poprzez odłączenie klemy minusowej akumulatora np. przez noc. Nastepnie uruchamiamy samochód i na wolnych obrotach ma osiągnąć temperaturę pracy w ten sposób aby trzy razy włączył się wentylator na chłodnicy. Wtedy masz ustawiony napewno dobrze komputer samochodu część danych w tym czasie z czujników pobierze...
Proponowałbym w pierwszej kolejności ustalić czy przyczyną problemu jest instalacja gazowa, czy sterowanie benzyną. Możesz zrobić prosty test. Włącz na przełączniku gazu "tylko benzyna". Odłącz akumulator na kilkadziesiąt sekund. Po podłączeniu akumulatora uruchom silnik, rozgrzej, zrób kilka km i zostaw na jakiś czas aby wystygł. Po jakimś czasie (jak...
przebicie na przewodacz w abimexie czesto uszkadza moduł, ale to nie to bo chodził by na 2 gary. jeśli trzym atakie wysokie obroty to dostaje się gdzieś lewe powietrze lub walnął silniczek krokowy wolnych obrotów.
35 - zawór wolnych obrotów 44- sonda lambda Pozdrawiam.
Krokowy sprawny, potencjometr przepustnicy tez, lambda hm. załozmy ze tez, a moze serwo? Moze tak byc ze nieszczelnosci pojawiają sie nieregularnie, sparwdz uszczelki na przewodach do serwa i ew, trzeba je wymontowac i sprawdzic. Brak szczelnego połaczenia z serwem czyli powietrze boczne to na 100% skok wolnych na 2,5 tys obrotów ( sparwdzone empirycznie,...
Witam! Poszukuję schematu elektronicznego oszczędzacza paliwa w polonezie. Odcinał on dyszę wolnych obrotów. Schemat był w Radioelektroniku w latach 80'. Ma ktoś może taki schemat i mógłby wrzucić, ew. podesłać na maila. Byłbym bardzo wdzięczny za przejerzenie domowych zbiorów i wrzucenie czegos takiego tutaj. Pozdrawiam
Witam.W moim Polonezie brak wolnych obrotów na benzynie. Po odpaleniu silnik pracuje do momentu zgaśnięcia jednej z kontrolek na centralce od gazu. Kontrolka ta informuje że można przełączyć zasilanie na gazowe. Jeśli tego nie zrobie auto gaśnie. Przy odpalaniu w trybie pracy na benzynie wolne obroty wogóle nie występują. Silnik może pracować tylko...
Jeżeli chodzi na gazie to w ogóle nie reaguje na ssanie a na pewno nie na tyle aby swobodnie pracować na wolnych obrotach...
Mam problem z wolnymi obrotami w Polonezie z wtryskiem jednopunktowym. Czasami się zacinają na ponad 2000 i w żaden sposób nie idzie obniżyć. Po jakimś czasie powraca do normy. Polonez jest zagazowany.
Witam mam poldka 1.6 gli z gazem przebieg 134tys wtrysk jednopunktowy bosch problem polega natym ze niemoge na benzynie jedzic niema wolnych obrotow ciezko zapalic go na benzynie jesli zapali to trzeba lekko dwac gazo inaczej gasnie jak zaduzo dam to sie dusi i potrafi zgasnac znajomy mechanik powiedzial ze to sonda lambda lub wtrysk bo sprawdzil mi...
Jak byś jeszcze napisał z jakim wtryskiem to silnik (jednopunktowy abimeks czy bosz a może wielopunktowy bosz). Jeżeli to abimeks to one nigdy nie tszymały równych wolnych obrotów.
a ile kosztuja taka przyjemnosc?
Samochód przyjechał ze źle poskładanym regulatorem b.jałowego.Krzywka była całkowicie zablokowana.Po poprawnym zmontowaniu regulatora ECU reguluje bieg jałowy,ale tylko na zimnym silniku.Po nagrzaniu,ECU przestaje sterować krokowym i motor po dodaniu i puszczeniu gazu gaśnie.Samochód ma też uszkodzoną sondę lambda,ale brak sygnału sondy nie spowoduje...
Witam!Jak jest uwalony?Przerwa w którymś uzwojeniu?Ma być około 60 om.Czy też uwalony mechanicznie?Jak będziesz zakładał to trzpień ostrożnie ustaw żeby wystawał około 20 mm.Zdejm klemę żeby rozprogramować ECU na około 2 min,a potem zapal Twojego wymiatacza na jakie 5 min,niech pochodzi trochę na wolnych.
Z tym ładowaniem to chyba przesada. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić szczelność w układzie dolotowym, przepustnice czy się nie zacina, a następnie układ regulacji wolnych obrotów
Powodem może być zacierająca się linka od gazu. Odpiąć linkę i sprawdzić, czy problem dalej występuje.
Tez jeździłem na samym gazie w mróz ( FSO 1600 motor od poloneza). Na postoju na wolnych zamarzał, ale w drodze pod obciążeniem nim reduktor zamarzł, silnik zdążył sie nagrzać.
Witam, Czytałem na forum rózne posty na temat przerobienia instalacji w polonezie 1.6 GLI - monowtrysk na bosch'u. Chodzi o to, że mam problemy z tą instalacja - generalnie chodzi o wolne obroty - faluja mi, spadaja ponizej 500 lub gwałtwonie rosna powyzej 2000... Dosc czesto zdarza sie tak, ze jak mojemu staremu poldkowi "depne" np na trójce przy wyprzedzaniu...
AMEN !! chyba że ma dawce i z miesiąc czasu wolnego.
tylko,że ta śrubka na reduktorze to jest od regulacji wolnych obrotów i co to zmieni jak wolne obroty trzyma ?
To prawda.
To co to może być? I jeszcze coś pstryka w komputerze jak chodzi na wolnych obrotach po tym nagrzaniu
Kolego diesel1473 termostat do wymiany. Pieniądze w błoto. Seat to nie Polonez :D
Witam Po trzech godzinach dłubania przy gaźniku , efektem jest to iż są stabilne obroty , nie spadają . Po zdjęciu filtru powietrza dotarłem do śruby która reguluje obroty tzn.jako dystans przepustnicy .Była obluzowana , sprężyna już wyrobiona . Do tego dochodzi cięgno od gazu , mocowanie ocierało o linkę gazu , wygięte była zawleczka czy jak to się...
wszystkie kontrolki normalnie gasna. na wolnych obrotach wszystko jest ok
Nie wiem czy ta recepta na ustawianie składu mieszanki biegu jałowego jest właściwy. W samochodach z silnikami gaźnikowymi inaczej się to robiło. Dokładnie już sobie tego nie pamiętam, ale tam przy ustawianiu składu mieszanki na wolnych obrotach używało się na przemian - śrubki składu mieszanki i śrubki regulującej uchylenie przepustnicy. Zakręcenie...
Witam, ale skad ta pewnosc ze przepustnica w zamknietym polozeniu powoduje zaciaganie wiekszej ilosci mieszaniki, przeciez to komputer decyduje o ilosci wtryskiwanego paliwa na podstawie sygnalow z roznych czujnikow, ale tam chyba nie ma czujnika polozenia przepustnicy silnika krokowego (przepustnica wolnych obrotow).
Na początek można go odpiąć i zobaczyć czy będzie poprawa.
no to nie jest dobrze. Poza tym nie oscyluje na wolnych obrotach a powinna
mam problemy z silnikiem na wolnych obrotach 0obroty sa nie równe od 500 do 1100 prosze opomoc jezeli ktos cos o tym wie
Gaźnik i jego regulacja jest opisana zarówno w "Sam naprawiam FSO Polonez", jak i w "Sam naprawiam FSO 1500" - z obszernym opisem budowy i działania gaźników 34DCHD/DCMP/S2C. Nie ma zresztą tam żadnej filozofii - jedyna regulacja w Polonezie to położenie pływaka, skład mieszanki wolnych obrotów i ich wysokość. Ani położenia 2 przepustnicy się nie reguluje,...
Czy masz tą usterkę także na benzynie? Jeśli tak, to może być wina silniczka krokowego od wolnych obrotów. Jeśli tylko na gazie to może być wina reduktora gazu. Czasami zdarza się, że do kolektora ssącego dostaje się lewe powietrze. Sprecyzuj objawy. Pozdrawiam.
Przepustnica czyszczona była?
Ile tego podciśnienia masz? Normalnie, na wolnych jest 40 kPa.
Odpalić silnik i zsunąć troche wężyk od powrotu ,tak żeby go było łatwo założyć i czekć aż wyjdzie całe powietrze z nagrzewnicy wtedy go szybko zakładamy. Najlepiej jest dodać trochę gazu żeby wymusić szybszy obieg przez nagrzewnicę ,bo na wolnych obrotach odpowietrzanie w polonezach nie zawsze się udaje.
13032/ 13GB/ 5400 RPM / Ultra ATA-66 - samo za siebie mówi. I co z tego ze masz ustawione ata 133 jak ten dysk nie przeskoczy więcej jak ata 66 udma 4 To jest tak jakbyś w karoserie od mercedesa wsadził silnik od poloneza ;) !!!! to jest bardzo wolny dysk, proponowałabym Ci wziąc go sobie na drugi dysk w systemie jako magazyn czy podpiąc go na kieszeni...
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
Mam też starego poloneza i miałem podobny problem. Winien był termostat. Po wymianie auto jak nowe.
To odpowiem w tym watku, zeby nie mieszac tematow z podgrzewaniem gazu :) Po ppoerwsze - poszukaj na stronie, z ktorej pochodza oba linki ktore Ci podalem - bo jest nastawiona na FSO, wiec moze tam byc cos o samym poldku (ja poldka nigdy dotad nie "ujezdzalem" :) ) Stronka sprawia dosyc "bogate" wrazenie, jest szansa ze tez cos bedzie. Jak nie - to...
Wydaje się że oddanie samochodu w ręce kogoś kto ma pojęcie o jego naprawie, będzie dla Ciebie najtańszym rozwiązaniem. to nie polonez.
Parametry sprawdzałem wczoraj na Polonezie 1,6.Oto wyniki:wolne obroty,bez obciążenia-14,5V. Wolne obroty,włączone św.mijania,awaryjne,stop-13,8V. Obroty 2,5tys. obc.j./w. -nap 14,2V. Pomiar był dokonany na zaciskach akumulatora.
Programowanie komputera robimy tak ,że po podłączeniu akumlatora silnik powinien pracować na wolnych obrotach do włączenia wentylatora na chłodnicy. A jeżeli chodzi o podwyższone wolne obroty to sprawdził bym czy nie podsysa fałszywego powietrza (zwróć uwagę na instalacje gazową tj. podstawka , wąż , no i reduktor). A jeżeli chodzi o czujnik to jeżeli...
Witajcie. Mam obrotomierz diodowy pochodzący ze 125p, który widać na zdjęciach w załączniku. Chcę go podłączyć do Poloneza na wtrysku Boscha. Różnice w cewkach następujące: 125p ma jedną cewkę i z niej idzie przewód do kopułki a potem z kopułki dalej na poszczególne świece. Polonez z Boschem ma jedną cewkę, ale nie ma kopułki. Z cewki wychodzą 4 przewody...
Nie wiem czy pisałem wcześniej, ale dla pewności powiem że problem jest również na wolnych obrotach, szczególnie jak gwałtownie go podgazuję.
A czy sonda ma jakiś wpływ na falujące wolne obroty??
przelacze na gaz to po dluzszym czasie jazdy puszczam na luz auto gasnie lub obroty spadaja na okolo 400 i po kilku sekundach gasnie Jak silnik zgaśnie a był rozgrzany sprawdź parownik gazu czy jest ciepły jak zimny to układ chłodzenia niedrożny lub zapowietrzony, bo objawy masz takie jak by go gaz "zalewał". Jeżeli parownik ciepły wyczyść i sprawdź...
Dla zainteresowanych tematem słabego ładowania w lublinie, zastąpiłem oryginalny alternator 55A alternatorem od poloneza plusa 70A.Ładowanie z wałczonymi wszystkimi odbiornikami 14.20 na wolnych obrotach.Modyfikacja odwracalna w każdej chwili można wrócić do starego alternatora,koszty tez niewielkie altek od poloneza,nowy pasek 10X1000 i kawałek płaskownika...
Nikt na tym forum nie jest dobrą wrózka przyjacielu.Dopóki nie wyeleiminuje się najprawdopodobniejszych przyczyn oraz tych które są łatwe do sprawdzenia to trudno cokolwiek powiedzieć.Przyczyn opisywanej przez ciebie usterki może byc mnóstwo i jeszcze troszkę.Najprościej jest sprawdzic właśnie włacznik przy kierownicy.Pozatym nie napisałeś który to...
Jak wymieniłeś filtr powietrza to teraz jest go za dużo. Spróbuj trochę przysłonić wlot powietrza i zobacz jak będzie. W polonezie pomagało.
O właśnie temat na czasie,mianowicie kolega w polonezie 1.9 diesel ma taką sytuację,że na postoju na wolnych nagrzewnica jest gorąca,a tylko ruszy samochodem to nagrzewnica robi się zimna,wymieniono juz termostat na nowy,i problem nie ustąpił.
już sam nie wiem czego się łapać, mam problem z wolnymi obrotami. Polonez z jednopunktowym wtryskiem 1,6. Po włączeniu wysokie obroty sie nie pojawiają, dopiero po rozgrzaniu, silnik ma około 1500 do 1800 obr/min,obroty pływają od 1000 do 1800 i nic nie można zrobić, co jaki czas włącza się CHEK ENERGI, ale jak dodam gazu to gaśnie, pomóżcie lub podajcie...
Miałem malucha i u mnie zasilanie tej dyszy było z cewki zapłonowej. W Polonezie też była podpięta pod zasilanie cewki, więc tak jest chyba normalnie. Niestety nie mam żadnego schematu pod ręką. W każdym razie napięcie ma zniknąć po wyłączeniu zapłonu, żeby odciąć paliwo na wolnych obrotach w celu wyeliminowania samozapłonu. :)
"arto" może jednak bardziej precyzyjnie. Jaki nastawnik? To nie jest silnik od poloneza. Inni też mogą szukać rozwiązania tego problemu i zalecane jest pisać możliwie jasno.
Przecież to tak prosty silnik! Traktuj go jak byś robił poloneza caro plus, ten sam sytem.
Najlepszy pod takie baterie to co najmniej 60A Najlepsze jest małe kółko pasowe, bo alternatory dajecie od benzyniaków gdzie na wolnych obrotach jest 900obr/m a w ciapku na wolnych jest połowa z tego .
To cofam, to zwalenie pomysłu na Witka :D Ja dorabiałem już takie przyciski z powodzeniem w autach. W polonezie jest akurat sporo wolnych gniazd na wyłączniki i nie będzie problemu z "wmaśleniem" tam jakiegoś. I zamiast kombinować z dokładaniem jakiś dodatkowych centralek, rozglądnął bym się za jakąś z tą funkcją albo nawet za tanim alarmem. Bo moim...
Witam, mam problem ze swoim Atu z 96 roku, z LPG. Wszystko zaczęło się prawdopodobnie od ogrzewania tylnej szyby. Po włączeniu ogrzewania sprawdziłem po 5 minutach czy szyba się ogrzała (kontrolka się świeciła), a szyba była nadal zimna. Zrezygnowałem i wyłączyłem ogrzewanie. Chwilę potem zaczęły się żarzyć kontrolki "STOP" i akumulatora. Świeciły się...
I tak nie przekroczę wartości z jaka kręci się alternator w polonezie Naprawdę polecam- jest ta radość gdy jest to 14V na wolnych obrotach
Sondy w różnych pojazdach mogą różnić się: -wtyczką -gwintem -długością kabla -producentem i najważniejsze - zakresem napięć (0-1V) (0-5V) Nie wiem jaka jest w Polonezie, ale na pewno musisz zacząć od pomiaru napięcia jakie daje na przewodzie przy nagrzanym silniku na wolnych obrotach i przy ich zwiększaniu. Teoretycznie przy raptownych zmianach obrotów...
Cyfrowym multimetrem na wolnych obrotach niewiele zobaczysz (niestabilny uśredniony odczyt.
polonez wolnych obrotów polonez bosch wolnych obrotów polonez gaśnie wolnych obrotach
cyfrowy radio skaner tusze zamiennik canon dioda bosch czujka
płyta indukcyjna płyta indukcyjna
Wyciszenie elektrycznego dzwonka szkolnego: metody i rozwiązania Kod do radia Mekede oparty na godzinie - jak go uzyskać?