najprawdopodobniej: 1) zaciera się wtryskiwacz. u mnie pomaga co jakiś czas zrobić ze 100 km na paliwie. 2) pompa paliwa się kończy i daje zbyt niskie ciśnienie.
Na 100% moduł,miałem taki przypadek,poldek kręcił mi się tylko do 3000 obr, i koniec,im więcej gazu tym bardziej strzelał.
Masa czujnika do minusa miernika, sygnał czujnika do plusa miernika ekran zostawiasz niepodłączony
Sprawdź masę na samym zbiorniku paliwa, mi wskazówka skakała od paliwa (nawet sama opadała do 0) bo się kabelek masowy zbiornika przerwał.
potencjometr regulacji co znajduje się na prawym błotniku wewnętrzym, mniejwięcej w tym miejscu gdzie stara wersja poloneza miała przekaźniki. Wkręt regulacyjny jest zasłoniety żółtym gumowym kapturkiem
Pompa paliwa Polonez z wtryskiem Abimex Producent: WRC Hiszpania Nr katalogowy: 76386 POLONEZ (Z WTRYSKIEM ABIMEX) ... Dodano po 3 http://www.allegro.pl/item774970779_pomp... Wygląda tak jak na tym zdjęciu
Czy o to chodziło ?
Witam. Skoro zapala się check engine to ewidentnie jest jakiś błąd w kompie zapisany. Podłącz pod komputer i odczytaj ten błąd.
Tez bym zasugerowal zestaw cewek, ktore niestety nie sa wieczne . Proponuje dobrze je sprawdzic bo mozna sie ktoregos pieknego dnia rozczarowac i pewnie akurat twojwmu znajomemu bedzie pilnie samochod potrzebny. Pozdrawiam
A skąd, np Punto 75, cienki 1100. Ale przecież może wstawic SPI i podłączyć wszystkie wtryskiwacze razem, przecież nie musi robić wtrysku sekwencyjnego. Problemem będzie tylko koło foniczne. Ale powstał jakiś pozafabryczny układ wtryskowy skonstruowany przez amatora, takie coś: http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
ta balonika, ciekawe gdzie ma szukac aparatu zaplonowego w polonezie na wtrysku,aparat w polonezie występował na gażniku tylko,najprędzej to moduł bo tam są 2 cewki,raczejnie padły 2 na raz
Bedzie pracował jakbyś miał instalacje na śrubę. W zależności w jakim momencie go odłączysz to tyle silnik będzie dostawał gazu.
Niech ktoś ten temat zamknie.
Alternator A125-55K, oryginalny.
...a jest opcja "rodzaj wtrysku" (sekwencyjny, pół sekwencja, full-group)?
Zapomniałem dodać że jest problem z uruchomieniem na zimnym silniku a jak juz odpali to nie trzyma obrotów na ciepłym jest ok do tego wszystkiego świeci kontrolka check Dodano po 43 Problem rozwiązany, rozebrałem sterownik i okazało się ze jest przepalona jedna ścieżka. Po zlutowanu i poodłączeniu błędów już nie bylo, sprzęt pali i pracuje jak powinien
Interfejs OBD na maxie 232 , taki sam jak do VW. Osobiście testowałem i wszystko działa.
To jest kontrolka od spalonych żarówek. Albo może być założona nieprawidłowa żarówka o za małej mocy.
Do instalacji gazowej nie mam , a do boscha schematy i program umiescilem Ci tutaj : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Powinienes cos sobie dobrac . Pozdrawiam
na tamtym filmiku masz obrotomierz od poloneza caro plus z silnikiem 1.6 wielopunktowym wtrysku ,,multipoint injecton"
(2 czujnik położenia wału) i (4 komputer)( plus 1 i masa1) . jeśli robisz odcięcie zapłonu to kombinuj z tymi dwoma pierwszymi . rozłączenie pozostałych uszkodzi moduł zapłonowy pod cewkami a to kosztuje ponad 100zł
Ile masz przejechany, który to rocznik i jak kopci - na niebiesko czy na czarno? To są istotne sprawy! Branie oleju nie musi być związane z klepaniem zaworów. Powodem może być np. zmiana punktu zapłonu podczas pracy. Na początek sprawdź czujnik położenia wału korbowego
Wkręciłem to śrubkę w reduktorze na śrubokręt i pali na dotyk.Ona jest od czułości membrany tak?
Nura pod schowek i są tam 4 bezpieczniki.
1. Sumator sygnału i inwenter. 2. Dodatkowy czujnik indukcyjny na kole pasowym + 4 występy. 3. Totalna przeróbka obrotomierza.
Witam Jaką masz centralkę ze zwykłym przełącznikiem 3-stopniowym czy przełącznik zintegrowany z diodą sygnalizacyjną . W pierwszym przypadku przestawiasz na środek w drugim trzymasz na włączonym zapłonie wciśnięty przełącznik i kręcisz rozrusznikiem po chwili powinieneś słyszeć jak jak przechodzi na gaz.
jaki model pompy wody montowany jest do samochodu Polonez Caro Plus GSI 2000 rok Ten sam od prawie 50 lat
Wielkie dzięki za pomoc.
Nie ma możliwości,no chyba że przesuniesz kątowo czujnik położenia wału.
I juz problem z glowy :D:D Kupilem diesla.
Najpierw użyj przycisku SZUKAJ. Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic93...
Odświeżam i ponawiam pytanie poprzednika bo sam mam ten obrotomierz a potrzebuje go pod 2 cylindry.
Wtyczka wtryskiwacza; komputer steruje otwarciem wtrysku. Jeśli nie ma LPG to po drodze nie powinno być żadnych przekaźników. Odepnij tą wtyczkę i sprawdź, czy podczas kręcenia rozrusznikiem pojawiają się tam impulsy napięcia. Jeśli tak, to można podejrzewać wtryskiwacz (albo paliwo), jeśli nie to bardziej komputer/wiązka.
Trzeba podlaczyc sie do komputera i odczytac. Recznie nic nie zdzialasz... On chyba nie ma blysków. Co do lampki - nie zawsze sie zapala! Mialem kiedys poloneza co po podlaczeniu do kompa wywalal uszkodzenie lambdy i EGR a lampka gasla jak potrzeba...
mam małe pytanie czy w polonezie przy jednopunktowym wtrysku jest zawór EGR- recyrkulacji spalin, a jesli tak to w ktorym miejscu????????
Proszę o informację jakie powinno być prawidłowe ciśnienie paliwa w układzie dla poloneza ATU1,6 ,z jednopunktowym wtryskiem paliwa ABIMEX
Czy ktoś posiada shemat emulatora sondy lambda do poloneza gli na wtrysku Abimex?
Niestety nic nie było trampków z wtryskiem, dlatego postanowiłem dostosować polonezowski (najtańszy)
Mam problem z wolnymi obrotami w Polonezie z wtryskiem jednopunktowym. Czasami się zacinają na ponad 2000 i w żaden sposób nie idzie obniżyć. Po jakimś czasie powraca do normy. Polonez jest zagazowany.
Nie, to Multec CFI, odmiana tego systemu w polonezie to TBI 700
Diagnozowałeś kiedyś poloneza na wtrysku boscha interfejsem o którym mówisz ??
Za małe ciśnienie paliwa, bądź zanieczyszcona głowica wtryskiwacza
Zdejmij wtyczkę z wtryskiwacza z zakręć rozrusznikiem żeby uruchomić pompę paliwa jeśli będzie lać wtryskiwacz to masz usterkę mechaniczną, oring zapieczona iglica lub wybita przylgnia we wtryskiwaczu, lub uszkodzony zawór przelewowy przez co w układzie panuje za wysokie ciśnienie benzyny. Jeśli będzie sucho wo coś z elektryką je trzeba by sprawdzić...
ale który moduł-od poloneza z aparatem zapłonowym,czy moduł od poloneza na wtrysku?
Poprawiony i opisany schemat podłączenia się do Poloneza GLI z wtryskiem ABIMEX.
pilnie potrzebny schemat inat elektrycznej do poloneza rok 93 na wtrysku(1500)
interesuje mnie kabelek od prędkości wtrysku Jak już to ,,czasu wtrysku,, Wyłapiesz go z kabla impulsowego wtryskiwacza.
Mam problem strzelania w silniku w polonezie caro na gaz z jedno punktowym wtryskiem. Przy niskich obrotach słaba moc, tak jakby nie palił na wszystkich cylindrach ( świece nowe, przewody wysokiego napięcia nowe).
Witam od jakiegoś czasu w moim polonezie 1.6 jednopunktowy wtrysk BOSCHA mam problem z gasnącym i przerywającym silnikiem. Ma instalację gazową I generacja jeździł na niej ok. 130000km bez większych problemów aż do teraz. Z paliwem już dość dawno temu pojawił się problem, gaz ostatnio zaczął strzelać i czasem nawet gasnąć, wymieniłem parownik i filtr...
W obu systemach jednopunktowego wtrysku stosowanych w Polonezie ( Bosch i Delco Remy) sygnał obrotów silnika wystawia sterownik silnika. Sterownik na pewno go przetwarza bo silnik pracuje czyli usterka w instalacji a najprawdopodobniej jak kolega powyżej podał w zegarach.
jak w temacie mam pytanie ile moze wchodzić oleju do skrzyni w polonezie 1.6 wielopunktowym wtrysku?
Sprawdź szczelność uszczelki pod wtryskiem
załączyłem kody diagnostyczne do monowtrysku
witam, wiem ze juz nie jestem pierwsza osoba ktora o to prosi, ale szukalem na forum i nigdzie nie znalazlem, mianowicie chodzimi o schemat zlacza diagnostycznego do poloneza ale z wtryskiem boscha, z gory dzieki
Może w tym Polonezie jest wtrysk BOSCH to wtedy złącze diagnostyczne i komputer znajduje się w komorze silnika.
Tylko że w Polonezie z wtryskiem Boscha luzy zaworowe kompensowane są hydraulicznie!
W polonezie z wtryskiem bosch aby odczytać kody błędów trzeba podłączyć pod komputer.
Witam wszystkich. Do Poloneza z wtryskiem Bosha pięknie chodzi interfes na MAX232 od Vaga.
konkretnie chodzi mi po czym poznać lub jakie symboe i skróty posiadają wtryski w polonezie?abimex i Bosch gdzie umieszczone są te oznaczenia? :?:
Zdemontuj czujnik i podaj numer boscha wraz ze zdjęciem czujnika.
a o jakim polonezie gadamy-na wtrysku,czy gaźniku?
Kolego chyba pomyliło ci się z kolektorem wydechowym (wylotowym) Bo tak da się zrobić, i nawet niektórzy mówią że coś pomaga. Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
Przecież w polonezie jest odcięcie obrotów, jeśli masz wtrysk.
witam wszystkich serdecznie otóż tak jak w temacie napisałem chciał bym sie dowiedziec czy mozna załozycz gaznik zamiast wtrysku? czy to bedzie chodzic lepiej ? i czy duzo jest komplikacji chodzi mi oto zeby na gazie chodził oraz czy bedzie mniej palił gazu prosze o podpowiedzi z góry dziękuje wszystkim pozdro :)
Linia powrotna wtrysku nie idzie do dna baku więc jak wyciągnie z przewodów benzynę to się zapowietrzy.
Witam po prawej od pasażera stronie za schowkiem , masz przekażńiki i bezpieczniki od wtrysku zacznij tam .:D
Cześć, mam problem z kontrolką check engine w Polonezie 1.6 gli na jednopunktowym wtrysku Boscha. Problem polega na tym, że kontrolka powinna się zapalić po włączeniu zapłonu i zgasnąć dopiero po odpaleniu silnika oraz powinna zacząć się świecić gdy wtryskiwacz nie działa, czyli po zdjęciu kostki z wtryskiwacza lub czujnika przepustnicy lub rozpięciu...
Po odczytaniu kodow jako pierwszy uzyskałem oczywiście kod 12 jako drogi „22” Zbyt niski sygnał czujnika położenia przepustnicy TPS a jako 3 kod 44(Zbyt niski sygnał czujnika tlenu EOS ) macie jakies pomysły?
taki stan rzeczy może też pwodowac np za duże ciśnienie paliwa albo peknięty oring pod wtyryskiwaczem. Ciekawe co za idiota kazał wymieniać silnik krokowy.
Tu dostaniesz schemat a w sprawie napraw odsyłam do działu: Usterki Samochody
Nie zapieką się kiedy będziesz zawsze odpalał na benzynie, teorie o chłodzeniu podaruj sobie (stała gadka" gazowników"), od czasu do czasu dobrze jest zrobić kilkanaście km. na benzynie i to wszystko.Najszybciej zapieczesz wtryskiwacze kiedy "padnie" pompa i w oczekiwaniu na nową (albo na gotówkę) będziesz jeżdził na samym gazie , wtedy na pewno wtryski...
Witam pottzebuje schemat wtrysku paliwa abimex w polonezie. konkretnie potrzebuje sie dowiedziec ktory kabel jest odpowiedzialny za sterowanie cewka zaplonowa. Pozdrawiam Bruczyk
Poruszam sie podobnym wehikułem, rozwiązanie 98 zamiast 95 i jedzie jak normaly pojazd średnie zużycia paliwa 95 >>>>> 11-12 l/100km 98 >>>>> 6,8-7,5 l/100km a poza tym normalnie reaguje na pedał gazu, nie ma duszenia i przewyania Pozdrawiam 8)
Schematu nie mam,ale w modułach zapłonowych POLONEZ-a najczęstszą usterką jest przepalenie diody na (+) zasilania.
13 - sonda lambda , nieprawidłowy sygnał 14 - czujnik temperatury płynu chłodzącego, zbyt wysoki sygnał 15 - j/w, zbyt niski sygnał 17 - wadliwe działanie wtryskiwacza lub wtryskiwaczy 19 - Czujnik położenia ZZ, brak lub nieprawidłowy sygnał 21 - czujnik położenia przepustnicy zbyt wysoki sygnał 22 - j/w, zbyt niski sygnał 24 - czujnik prędkości samochodu,...
Przyczyn szukał bym w sondzie lambda i zapieczone wtryski.Są środki, lejesz do paliwa i czyści wtryski.
Tak, tak. Owszem wiem że przez komputer mogę sprawdzić to i też posiadam schematy oraz soft na kompa. Jednak w tym opisane jest że może on nam "wybłyskać" kody kontrolką CHECK ENGINE (np. jak w Abimexie). Wszyscy twierdzą że w Polonezie z wtryskiem Boscha jest to niewykonalne.
Polonez ja na wtrysku Abimexa chociaż w instrukcji pisze AC Rochester. TBJ albo TBI 700
Nie ja mialem do grudnia zeszlego roku 1,6GSI rocznik 99 i w komorze silnika obok zbiorniczka wyrownawczego chlodnicy byl wylacznik bezwladnosciowy. Z moich wiadomosci wynika ze byl w kazdym Polonezie na wielopunktowym wtrysku
Poszukuje schematu interfejsu do połączenia PC - złącze diagnostyczne Polonez Atu wtrysk Bosch Mono-Motronic MA 1.7 Pozdrawiam.
Pracowałem w Daewoo od początku jak wyszły pierwsze polonezy na wtrysku i jeśli chodzi o poloneza GSI to informuję cię że wszystkie miały montowane immobilajzery transponderowe t.z.że transponder był montowany w kluczyku.Sam immobilajzer znajdował się pod deską rozdzielczą z prawej strony kierownicy. Na stacyjce cewka i w desce czerwona migająca lampka...
Witam wszystkich i mam małe pytanie czy w polonezie jednopunktowy wtrysk czysci sie moze wtryskiwacz czy nie, Bo na benzynie jak rano zapalam na zimnym i dodam gazu to go tak dusi przez jakiąs sek a potem sie wkrca ok ale to sie czesto powtarza, a jak zgasnie to go jest ciezko zapalic. silnik krok. wymieniony, komp nie widzi usterki.
Iskra jest?
Myślę, że problem w tym, że to jakiś polonez-podróbka. Nie było w oryginale poloneza na wielopunktowym wtrysku Boscha.
Mam pytanie czy MULTEC i ABIMEX to jest to samo? Ponieważ chciałbym złozyc interface do poloneza i nie wiem jaki schemat i oprogramowanie bedzie mi potrzebne (polonez 95 jednopunktowy wtrysk paliwa bez katalizatora zlacze ALDL na 10 pinow). Z gory dzieki za pomoc.
A mógłbyś podać jakieś przykłady ?? Mój znajomy ma poloneza na wtrysku boscha i ma podobne problemy do moich.
A może immo szwankuje,popatrz na kontrolkę... Immo odcina wtryski...
Witam Czy dało by rade wyskrobac jakiś mnożnik czestotliwości ?? Mam obrotek z poloneza na wtrysku i chce go założyć do maluszka, ale pokazuje 2x za mało rpm.
Ciśnienie paliwa, może wtrysk źle rozpyla, czujnik temp. Jaki czas wtrysku?
więcej szczególów jaki wtrysk Bosch? który bezpiecznik sie pprzepala jesli Przepalanie bezpiecznika wtryskiwacza to zwarcie w obwodzie spr jaki masz opór na samym wtryskiwaczu
silnik 1.6 na jednopunktowym wtrysku
W zasadzie to jesli przewody WN miałyby oporność zwykłych kabli (bliską 0 ) zapewniloby to najmniejsze straty,ale rezystancja przewodów ogranicza prąd w cewce zabezpieczając ją przed uszkodzeniem. przewod WN napięcie rzedu 20-50kV praktycznie bez spadku przenosi sie przez przewody o rezystancji kilka Kohm , wiec rezystancją nie nalezy sie martwic iesli...
no a klika w ogóle ten wtrysk?
Witam odkreć przewód który doprowadza paliwo do wtrysku i zobac czy leci paliwo pozdrawiam Jacek
Sprawdź zasilanie na wtryskach.
Są czujniki ze starych Opli czy Polonezów z wtryskiem - nakręcane na wylot ślimaka ze skrzyni biegów, do nich dopiero dokręca się linkę prędkościomierza. Będzie prościej, niż targać "szafę".
Nie jest to przypadkiem wina czujnika temperatury który może podawać błędne informacje do modułu sterującego
1 punktowy wtrysk
1.6 wielopunktowy wtrysk
Czy ktoś miał problem z silnikiem 1,6 GSI w polonezie - chodzi o zapalenie się kontrolki o uszkodzeniu układu wtrysku,układu zapłonowego :(
wtrysk polonez przekaźnik wtrysk polonez wtrysk paliwa polonez
wymiana samsung świetlówki seicento klema iskra komputer
zderzak naprawa zderzak naprawa
Kod błędu 90BD13 w Ford - czujnik temperatury zewnętrznej Pralka Mastercook - komunikat "loop" - przyczyny i rozwiązania