Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
Zdjęcie tego zegara pokażesz? Nie ma numerów przy stykach?
Witam ponownie.Na wstepie musze powiedziec,ze czytajac schemat,ktory zamiescil w swoim poscie Adampio,sam sie zakrecilem.Zauwazylem,ze schemacik ten ma kilka bledow w adresch.Adres 4(zlacze alternatora),na gniezdzie nr 1,powinien byc adres 58(wylacznik zaplonu),a nie 97(zlaczka).Tak samo ze zlaczki 97 nie ma adresu 204A ani tez 77 i 4(zasilanie z alternatora).Jakby...
Dziękuję za pomoc. Radio gra. Nie ma żadnego zasilania anteny. Jest pasywna.
Zapchany układ paliwowy, filtr, rurki, a zacznij od sprawdzenia ciśnienia z pompki mimo że nowa, sprawdź napięcie na wtryskiwaczach jeżeli niskie sprawdzić cały układ zasilania, styki, bezpieczniki.
Możesz psiknąć go plakiem? Jak odpali to szukaj przy zasilaniu paliwem
Przecież w tym układzie nie ma żadnego zasilania...
Na złączu wiązki od wentylatora zmierz napięcie, czy jest tam ok 12V (jeśli jest, to podłącz np. żarówkę 45W i zobacz czy ona zaświeci). Wentylatory pobierają prądy rzędu 10 - 15A a nawet więcej i być może gdzieś na złączach coś zaśniedziało. Często zdarza się tak w instalacjach. Silnik nie powinien ulec uszkodzeniu, więc musisz sprawdzić wiązki i styki....
Witam!!! Z tego co pamiętam to złącza 2-pinowe są od czujników ultradźwiękowych, a to złącze 3-pinowe jest od zasilania i sygnału wyzwalania alarmu. Do tego który jest który musisz dojść sam np. sprawdzając polaryzację kondensatorów i aplikacje układów scalonych. Układ jest w sumie bardzo prosty i ze znalezieniem co gdzie jest nie będziesz miał problemu....
powinna działać tylko przy otwarciu klapy , bo po co ma świecić jak tam masz zamkniete dla pustej przestrzeni :) tak tam idzie 12v
aha sprawdze ten bezpiecznik. chciałbym tez sprawdzić ten przekaźnik pompy paliwa mógł by mi ktoś wskazać który to jest?? z góry dziękuję
panowie fachowcy!, czy któryś z was zbudował naprawdę migomat?.śledzę waszą czczą gadaninę na forum i się zastanawiam skąd tyle problemów. silniczek od wycieraczek od stara200 nadaje się aż za bardzo do posuwu drutu , równie dobry będzie silniczek od fso1500, czy poloneza (kwestia zasilania 24 czy 12v).do tego daje się prosty regulator pwm i po kłopocie.rolkę...
Caro- abimex TBI 700 Caro plus- Bosch
O jakiej wartości dałeś bezpiecznik?? Czy przypadkiem nie za mały amperarz?? podstaw na chwilkę 25A albo 30A i zobaczysz czy nadal go pali. Jeśli nadal to musisz prześledzić układ zasilania i sterowania pompy
Sprawdz bepieczniki bo jeden jest od zasilania kontrolek.
mam problem z polonezem którego nie potrafię już zrozumieć!!!W trakcie jazdy zaczęła mi delikatnie świecić się kontrolka akumulatora i w ciągu kilku sekund rozjaśniła się do prawidłowej jaśności,wtedy zgasł silnik,kontrolki oleju i ładowania na włączonym kluczyku nie świeciły choć kontrolka,podświetlenie tablicy rozdzielczej się świeciły co za tym idzie...
zginąl mi schemat bezpieczników który jest do jakiego zasilania
Witam. Problem rozwiązany padło sterowanie pompy paliwa
Za schowkiem masz 2 bezpieczniki, jeden od zasilania sterownika, drugi od pompy, jak nie pojawia się tam napięcie, to szukaj pomiędzy nim a stacyjką (włącznie z kostką stacyjki)
Miałem malucha i u mnie zasilanie tej dyszy było z cewki zapłonowej. W Polonezie też była podpięta pod zasilanie cewki, więc tak jest chyba normalnie. Niestety nie mam żadnego schematu pod ręką. W każdym razie napięcie ma zniknąć po wyłączeniu zapłonu, żeby odciąć paliwo na wolnych obrotach w celu wyeliminowania samozapłonu. :)
Silnik wycieraczek od Poloneza pobiera do 4 A.
Do modułu dochodzi stałe zasilanie ,pod schowkiem są bezpieczniki skrajny to właśnie moduł ale jak będzie przepalony to zwarcie na module.P
Schematu nie mam,ale w modułach zapłonowych POLONEZ-a najczęstszą usterką jest przepalenie diody na (+) zasilania.
Sprawdź okablowanie do cewki
Zbliża się lato a ja przypomniałem sobie jak " cieplutko" jest w tym piekarniku po postoju na slońcu.(CARO 1.4 ) Tak się zastanawiam , czy nie byłoby skuteczniejsze wypompowanie gorącego powietrza niż wdmuchanie - o to że jest za szczelny mogę się nie martwić. Pytanie następujące - czy odwracając zasilanie silnika nadmuchu będzie działał w drugą stronę?...
Weź mały transformatorek dający kilka woltów na wyjściu i masz dość dokładny wzorzec 50Hz. Mógłbyś mi dokladnie napisać jaki przykładowy transformator i sposób podlaczenia tego do zasilania?
Witam prosze schemat Pzdr
co za bład siedzi w sterowniku podejrzewam albo immo jezeli jest albo zasilanie sterownika
czarny zasilanie 12V,brazowy masa,niebieski wyjście.Przebieg prostokatny o amplitudzie zblizonej do napięcia zasilania.Wyjście typu OC.
Przyczyną uszkodzenia był nie podłączony przewód zasilania modułu gazowego Bedini (przewód odpadł).
Kalibracja polega na podłączeniu prądu przemiennego i regulacji wychylenia wskazówki. Do zasilania obrotomierza najlepszy byłby stabilizator typu LDO.
cześć koledzy mam problem z instalacją w polonezie 1997 r. -atu plus 1,6 na komputerze i wtrysku bosch . Po pierwsze nie ma prądu na złączu diagnostycznym , po drugie nie ma zasilania na nastawniku przepustnicy. Jak ktoś ma schemat instalacji do tego poldka to mógłby mi wysłać.Z góry dzięki. Przeniosłem z samochody elektronika. robokop
Polonez GSi w baku jest wmontowane złącze zasilania pompki paliwa które się przegrzało zimne działało po chwili przerywało.
Ja bym ten element grzejny podłączył tak: https://obrazki.elektroda.pl/5477362100_... Dzięki zastosowaniu 2 przełączników masz regulację mocy grzania (może się okazać, że to zbędne rozwiązanie, bo np na 1 grzeje tak słabo, że nie ma efektu, wtedy możesz spiąć razem obie cewki przekaźników). Ale najważniejsze, moim zdaniem jest podłączenie...
31 -masa G-potencjometry silników i wyjście z regulacji 56b-światła zasilnie + Łączysz wszystko równolegle na zasilanie daj bezpiecznik 10A.
Yaro 77 , masz niekontakt , przerwa , na kabelku od "cewki " do obrotromierz lub brak zasilania na nim!
Witam, mam problem trochę inny. mam poloneza atu plusa 1.6gsi b+g, cały problem tkwi w tym, że na benzynie nie chodzi, przy włączaniu zapłonu w ogóle nie słychać, by pompka podawała paliwo. z tego co mi wiadomo to jest ona nowa, wszystko było jeszcze ok dwóch miesięcy temu z nim ok..... ktoś pomoże???
przede wszystkim sprawdź masy w lampach i jak masz hak to w gnieździe zasilania przyczepki
To podłącz za tym twoim wyłącznikiem zwłocznym diodę prostowniczą a przed kondensatorem (tylko nie pomyl kierunku jej przewodzenia). W tedy cała pojemność z kondensatora zostanie wykorzystana przez żarówkę. Nie wiem dokładnie jak wygląda ten wyłącznik i może być podłączany tylko na + zasilania a nie jak na moim schemacie na obydwa przewody.
Sprawdź czy na module masz stałe zasilanie i czy masz dobre bezpieczniki pod schowkiem.P
W czasach, kiedy jeździło się różnymi "wynalazkami" funkcjonowały dwa powiedzenia: "Świece PAL wyrzuć w dal" "Świece Bosch'a i benzyna harosza" Nie wiem skąd opinia o świecach NGK ale na podstawie własnego doświadczenia mogę stwierdzić, że to jedyne świece, na których poprawnie pracował silnik mojego Poloneza zasilanego gazem LPG. Marki tej będę bronił...
To sprawdz zasilanie i masę w zasilaniu podswietlania.
Zobacz "zielony" kabelek czy dobrze osadzony jest pod kopulka i czy sie gdzies nie uszkodzil sprawdz jeszcze polaczenia modulu z masa i zasilaniem
Samochód odpala dopiero gdy przekręci się kluczyk i zewrze na rozruszniku plus aku i zacisk po stacyjce(bez kabla). Nie wiem czy dobrze rozumiem ale to wskazuje na to, że rozrusznik wraz z elektromagnesem są sprawne. Proponuję podłączyć żarówkę 50W do końcówki zasilania elektromagnesu rozrusznika i sprawdzić czy się zaświeci po przekręceniu kluczyka.
Tu potrzebny jest układ sporej mocy - prąd 1-2A. Najlepszym sposobem będzie źródło prądowe, które stabilizuje prąd (na wartości odpowiedniej dla taśmy LED) regulując napięcie jej zasilania. To źródło musi być tak skonstruowane aby min. spadek napięcia na nim był jak najmniejszy - aby w sytuacji gdy napięcie w instalacji spadnie do ok. 12V taśma jeszcze...
kolego proponuje podmienic gaznik z innego samochodu oczywiscie poloneza, wtedy mozna ograniczyc czy to wina zasilania w paliwo czy elektryki /swiece/. Pozdrawiam
A to prosta sprawa, znajdujesz dwa zasilania kontrolką( kluczyk w pozycji zapłon), zapamiętaj gdzie są i...więcej ich nie dotykaj. Teraz zostały Ci trzy przewody, które możesz śmiało połączyć na chwilę z masą. Tam gdzie zapali się lampka to jest wyjście na wyłącznik drzwiowy. Teraz jeden z pozostałych (dwóch) pinów to masa stała a drugi masa po wyłącznikach...
15- zasilanie po zapłonie 30- zasilanie stałe reszta jak u tulipana.P
Witam jak w temacie polonez na gaźniku rocznik 1996 odpala normalnie i jeździ a jak się zagrzeję to szarpie nim. Dzieję się to w okolicach 2-3tyś obr. Co to może być za przyczyna? Na co zwrócić uwagę, zapłon? układ zasilania ?
No bo nie ma nic wspólnego, alternator z tym wszystkim, błyskotliwy kolego. Na zacisku 30 alternatora są przykręcone przewody z akumulatora i od instalacji. Przy poluzowanej nakrętce nr 6, czasami tam nie łączy i wszelki ruch silnika poprawia łacze (dlatego czasem brak zasilania).
Podaj wartość ciśnienia paliwa na zasilaniu wtrysku.
Ogólnie w zasilaniu zegarów, tym, które powinno się pojawić po przekręceniu stacyjki do pozycji zapłonu. Możliwe, a wręcz bardzo prawdopodobne, że jednak bezpiecznik.
Stary alternator 9 diodowy od poloneza, z zewnętrznym regulatorem, miał jedną szczotkę na masie. Maluch miał na zasilaniu. Nowe alternatory poloneza, te z wbudowanym regulatorem, już też miały obie szczotki izolowane. Tak więc trzeba dobrze znać typ, by się wypowiadać.
Były sprawdzane wszystkie dobre.
więc tam nic nie wybłyszczysz,mało-nie zwieraj tam nic! W gniazdku jest plus zasilania i masa!
Mam w samochodzie Polonez /gażnikowy/ instalacje gazową typu ELPIGAZ. Kto wie jak działa czujnik rezerwy gazu w tym modelu instalacji gazowej.? Z góry serdeczne dzięki za zainteresowanie tematem . Pozdro.
Witam Mam mały problem mianowicie nie działa mi pompka paliwowa,nie mogę go zapalić na benzynie ponieważ nie dochodzi prąd do pompki , bezpieczniki są dobre czy to może być wina przekaźnika w skrzynce bezpieczników Polonez caro plus 1.6 gsi rok 2000r
Weź od poloneza, zapnij stabilizator 12v Na zasilanie z cewek światła poprzez mostek , robiłem tak w jawce czyli ogarze 200.
Pompa paliwa jest tak zrobiona ze ma chodzic przez caly okres eksploatacji samochodu. Wiec nic jej sie nie stanie jak bedzie chodzila przy zasilaniu gazem.
No wlasnie.Pompka elektryczna daje duzo wieksze cisnienie niz mechaniczna i zaworek iglicowy moze tego nie strzymac i bedzie przelewac gaznik.Dlatego pisalem ze sie jeszcze nie spotkalem z takim rozwiazaniem zasilania w Polonezie.
Ja tez planuje do 126p takie rozwiązanie, pompka od poloneza ale zasilanie nie 12v tylko 5-8v.
A jak pompka zasilająca?? Sprawdzałeś?? Przekręć kluczyk i słuchaj czy słychać coś przy zbiorniku paliwa. Jeśli nie to może to być pompka. lub brak jej zasilania. (bezpiecznik, kable.) Jeśli słychać to może filtry paliwowe. Kiedy ostatnio je wymieniałeś?? Czy w momencie jak nie chce odpalic jest iskra?? (może kostka stacyjki szwankuje:)
OK. co do rozszerzalności to się zgadzam dlatego zdziwiła mnie odwrotna sytuacja w moim silniku a co do gazu to ma on inną temp. spalania niż benzyna wiec może w jakimś stopniu ma to wpływ na luzy zaworów.
A nie ma tam 2 linii zasilania? 15 do awaryjnych i 30 do kierunków, bo awaryjne muszą działać bez kluczyka. Podaj rocznik Poloneza bo to auto miało "bogatą" elektrykę w swojej klasie.
Kolego z prawej strony nad nogami pasażera przy komputerze masz 4 bezpieczniki,sprawdź je czy są dobre.Pierwszy jest od wtrysku,sprawdź czy na czarnym przewodzie(cienkim) dochodzi zasilanie w miejscu podpięcia się instalacji gazowej.
dzięki za wszystkie odpowiedzi rozwiązały wszystkie problemy przerywacz również mam zamiar przełożyć z poloneza poniżej zamieszczam schemat obwodu zasilania i charakterystykę oba rysunki pochodzą z instrukcji obsługi Budowa Naprawa Eksploatacja FSO Polonez Edward Morawski jeszcze jedna sprawa nie daje mi spokoju z charakterystyki wynika że arternator...
Te dwa punkty wyglądają jakby coś fizycznie w tych polach zwierało PCB do obudowy (tu nie ma "masy" na obudowie, to nie "Polonez" ;-) Zobacz czy w starowniku jest napięcie zasilania dashboardu, w Lenzodzie to było chyba 12 V albo Vcc) Jeśli nie, to poszukaj dlaczego go nie ma. To w sumie nie jest najbardziej fajny zestaw i wyglada na gleboko martwy,...
Czy to zasilanie + i minus jest wykorzystywane do zasilania max232
Myślę że musiałbyś posprawdzać wszystkie połączenia kabelków przy gniazdach bezpiecznikowych same gniazda bezpiecznikowe też, mogą być wypalone, sprawdz gniazda przekaźników. z tego co piszesz można wywnioskować że gdzieś gubi ci się albo masa albo +12V własnie do zasilania kierunkowskazów... Ale jesli nie masz podstawowej wiedzy może lepiej jedz do...
Nie odcięłeś przypadkiem zasilania na wtryskiwacz?
Mam Poloneza, zasilanie audio prosto z aku, z ciekawości sprawdziłem dziś 3 radia (2 jakieś tanie typu RedStar i jeden Blaupunkt) - nie ma efektu wyłączania radia przy rozruchu i wszystkie odtwarzają dokładnie od miejsca w którym skończyły, czyli np. ścieżka nr 10, czas 1:04 :) Według mnie najlepszym pomysłem (poza pociągnięciem zasilania z aku) będzie...
Komputer nie pokazuje żadnych łędów. Ten problem jest od dawna , paliwo był różne to chyba niemożliwe aby zawsze było złe. Możliwe że coś złego dzieje się z układem zasilania paliwem. Jak sprawdzić ciśnienie w układzie zasilania paliwem.
Pewno trzeba posprawdzać połączenia przewodów (kostki) i masy. Na pierwszy rzut wygląda na wadliwe zasilanie przy pulpicie kierowcy. Gdzieś istnieje zwiększona oporność połączenia.
Spoko. W niektóre co nie mają blaszek można wbić na chama :) Probówka bo bezpieczników najlepsza, byle końcówka ostra i twarda. Awaryjne i kierunki mają oddzielne zasilania ze względu na przed i po kluczyku (awaryjne powinny chodzić bez klucza) i za zwyczaj jest to przełączane właśnie przyciskiem od awaryjnych. Zdaje się w polonezie można było ustawić...
Powiedz tylko czy masz jakikolwiek regulator (od innego auta) a jak nie to jakki chciałbyś wykożystać.(od 126 jest najtańszy ok. 20 zł). Dodano po 10 prey zasilaniu gdy jedna szczotka jest do masy zstosuj regler od fiata125-poloneza
w poldku wystarczy odpiac zasilanie wtrysku i podpiac reszte sygnalów jak potencjometr obroty itd zalezy jaka instalacja
Dzemek - wjakim to Polonezie jest wylacznik bezwladnosciowy pompy paliwa?Oprocz 1,4 MPI oczywiscie. Zgadza się Poldolot 1,6 GSI ma taki ładny czerwonawy , porządna dziura i po zasilaniu benzynki.
Zapaliła Ci się kontrolka Check Engine najprawdopodobniej z powodu błedów 44 i/lub 45, czyli zbyt mała/duża ilośc tlenu w spalinach. Problem ten baaaaaaardzo często występuje w polonezach zasilanych gazem. Po prostu czasami mieszanka jest zbyt bogata lub uboga. Nie da się tego dobrze niestety wyregulować w systemach II generacji. Jeśli chcesz poznać...
Tak zielony kabelek się łamie i leci ciurkiem benzyna, A tu lecą ciurkiem głupawe posty. Skoro na gazie odpala to masz problem z zasilaniem benzyną.
na moje to czerwone swiatelko swieci sie jak przekrecasz kluczykiem i pobor masz pradu bez ładnowania, czyli teraz nie ma poboru, zobacz czy kable zapłonowe i cewka są w porządku. lub jak koledzy podłączenie do zasilania sterownika.
Podaj więcej informacji,jaki rodzaj zasilania (wtrysk,gaznik,multec,bosh)
Panowie, nikt nie pomoże? Moje pytanie brzmi - czy podłączyć sygnał z czujnika do pinów 6 i 8? Oraz czy "+" do czujnika powinien iść z portu 2 wskaźnika, czy bezpośrednio z zasilania?
Sprawdź czujnik temperatury, i jego zasilanie.
To nie jest polonez czy oklepana usterka we wszystkich podobnych. Możliwe przyczyny to brak zasilania czy masy, uszkodzony moduł, uszkodzony CAN itd. Diagnoza.
Hm.Fabryczne dają do 10 bar I to jest już coś ocieplić podgrzewacz A więc mamy 1-Dysza marki PABLO 2-Ocieplony podgrzewacz 3-Podgrzewacz dyszy z pistoletu 4-pływak w podgrzewaczu czuwający nad poziomem z malczana 5-Układ zasilania oleju z silnika wycieraczek+pompa polonez-fiat 6-Sprężarke z reduktorem ciśnienia 7-Baze konstrukcji nośnej z org.palnika...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Zobacz połaczenia masy komputera i zasilania... Moze sam komputer w aucie padl?
styk C na cewkę zapłonową styk B na zasilanie (plus po stacyjce) Styk G i W na aparat zapłonowy
Po pierwsze, te moduly się dają naprawić. Po drugie, można przerobić na uniwersalne, nawet z Poloneza. Po trzecie, zasilanie jest na module? Często to wypalony pin.
Tam jest przepustnica elektryczna Nie, nie jest .Sprawdź zanim napiszesz coś. Nie wiem jak tutaj, ale w Tigrze Nie wiem jak tutaj ale u mnie w polonezie... Takie to ma znaczenie. To myślicie że "fahofcy" nie sprawdzili zasilania vss ,masy i tego czy wysyła sygnał?🤣
Zasilanie cewki przez przewód oporowy miało też tą zaletę ze mozna było tak zmienić instalację że w momencie włączenia rozrusznika zasilanie na cewkę było podawane z pominięciem przewodu oporowego. W Suzuki Maruti było to zrobione fabrycznie.
no właśnie nie mam pojęcia szukam przyczyny braku zasilania na pompie i dlatego pytam
Musisz zobaczyć kontrolką, nie miernikiem, przy podłączonej pompie, czego nie dostaje, plusa czy może ginie masa. Potem iść w kierunku zasilania. Przekaźnik, jego zasilanie i sterowanie. Aż trafisz na usterkę. Może ona tkwić w sterowniku silnika lub jego zasilaniu i to on, nie wystawia sterowania na masę. Sterownik silnika sprawdź jak pompę, żarówką...
Witam! Jak napisał ci kolega Elektrit - usterka jest elektroniczna lub elektryczna. Jednakże proponowałbym nie zaczynać od elektroniki, a od podstawowego zasilania elektrycznego. Niestety, to nie zajęcie dla kobiety, a dla porządnego mechanika. Pozdrawiam
Najpierw potwierdź temperaturę wskazywana na wskaźniku. Podczas pracy silnika zewrzyj kable od czujnika w chłodnicy i zobacz czy rusza wentylator. Bo zaraz się okaże że ktoś grzebał i nie ma zasilania podczas pracy silnika.
Nie ma iskry znaczy,że nie sprawne, albo moduł nie ma zasilania albo wysterowania z czujnika. Proste i oczywiste.
Nie - to droga smarowania krzywek i pozostałych łożysk, zasilanie jest ze środkowego czopa, tego z rowkiem. Wypisz wymaluj jak smarowanie wału korbowego w polonezie. Czemu tak dociekasz?
Można przypuszczać że bosch 1p.Czy po odpaleniu na benzynie i jeżdzie tylko na benzynie też są tego typu problemy? W tym roczniku byly jednopunktowe i wieopunktowe zasilania silnikow poloneza. Czytajac niektore posty mozna dojsc do wniosku ze niektorzy mysla ze na tym forum to wrozki i czarodzieje dzialaja. Proponuje zamknac temat chyba ze autor napisze...
fachman tak: poldki gli ( i abimex i bosch ) maja automatyczne ssanie ale mnie nie przychodzi nic konkretnego do glowy bo nie kumam jak wejdziesz na 2000 to zostaje na nich tak ???? jezeli tak to zrób tak : wlacz zaplon zaczekaj okolo 5 sekund wylacz zaplon i odpal jezeli obroty beda mialy nadal dziwne objwy to sprawdzilbym kable i podzespoly silnik...
To się zdecyduj czy nie masz zasilania +12V czy nie masz impulsów masowych.P
polonez wtrysk zasilania układ zasilania polonez chłodnica polonez polonez chłodnica
lampy buczenie gramofon technics cicho onkyo bateria
samsung wf70f5e0w2w hulajnoga odblokowanie prędkości
Schemat elektryczny Toyota Avensis 2016 - T27 po liftingu Blady wydruk czarnego w Xerox WorkCentre 6605