j a bym pierwsze sprawdził szczelność układu paliwowego od baku po sam silnik a dopiero pużniej pompka i zawór
Kolega termostat posiada w silniku? A jak z temperaturą na zegarach? Instalacja gazowa jest? Płyn w układzie jest? Zawór działa, czy sprawdzone tylko położenie dźwigienki? jaka temperatura przewodów do nagrzewnicy?
Może być zanieczyszczona, ja bym spróbował ją przepłukać wodą z wodociągów, pod ciśnieniem w odwrotną stronę niż normalny obieg.Może również być przyczyną zamknięty zawór włączony w obwód nagrzewnicy.
to żę dużo pali może być spowodowane uszkodzeniem lub zbytnim wyrobieniem się membran parownika ,co do obrotów to może być uszkodzone serwo lub zawór w nim.Z czymś takim spotkałem się u siebie w dużym fiacie i u kolegi w polonezie 1,6GLI
przyczyn jest kilka, albo nieszczelny wąż do serwa, ale jak słusznie zauwazył trans-serwis podniosły by się obroty, może też być dziurawa membrama albo nie przepuszcza zawór zwrotny na króćcu przewodu podciśnieniowego. Bardzo często wąż serwa był zawalony olejem lub zarastała rdzawym nalotem rurka wychodząca z kolektora.
Polonez w Twojej wersji rajdowcem nie będzie. Na Twoim miejscu założyłbym amortyzatory gazowe Monroe na przód i tył i stabilizator tylny z Poloneza Combi. Założył koła 14" i zmienił przednie hamulce na większe /tego nie próbowałem i nie doradzę jakie/. Poprawisz własności jezdne. Masz silnik jaki masz i planowanie 2mm głowicy się nie uda. Jak zobaczysz...
fajna sprawa,ale gdzie się tam (w poldku) zmieścisz z taką swiecą?Świece są tam w zagłębieniach. Co do gwintowania-obracamy wałem tak aby zawór ssący na tym cylindrze co gwintujemy był otwarty i następnie wdmuchujemy powietrze to kolektora ssącego. Albo smaruje się gwintownik silikonem-opiłki sie łapią silikonu.
Zdejmij wtyczkę z wtryskiwacza z zakręć rozrusznikiem żeby uruchomić pompę paliwa jeśli będzie lać wtryskiwacz to masz usterkę mechaniczną, oring zapieczona iglica lub wybita przylgnia we wtryskiwaczu, lub uszkodzony zawór przelewowy przez co w układzie panuje za wysokie ciśnienie benzyny. Jeśli będzie sucho wo coś z elektryką je trzeba by sprawdzić...
http://obrazki.elektroda.pl/5379830000_1... Witam! Chciałem zaprezentować mój zestaw do piaskowania wykonany całkowicie samodzielnie. Składa się on z dwóch urządzeń tj. kompresor i piaskarka. Sprzęt wykonałem na własny użytek - posiadam kilka zabytkowych pojazdów do remontu. 1. Piaskarka. Piaskarka to nic innego jak urządzenie wykonane...
Jeżeli gaz zatankowany jest ok to trzeba w pierwszej kolejności sprawdzić obwód cieczy chłodzącej w polonezach na w 100% zatyka się króciec przy termostacie, sprawdź też przy kolektorze dolotowym.
W moim Polonezie ostatnio została zregenerowana głowica przy stanie licznika 270 tyś. i był pęknięty zawór i skrzywiona prowadnica. Co mogło być powodem tego? i mechanik był zdziwiony że przy takim przebiegu nie ma progów na tulejach:)
Potrzebuję pełnego opisu procedury regulacji luzów zaworowych w Polonezie 1.6 GLI. Proszę też o wskazanie jak wyregulować obroty biegu jałowego i dawkę paliwa w tym modelu na wtrysku ambimex. Sa Ze względu na rodzaj rozrządu, jest to silnik typu OHV (Over Head Valve, ang.: dosł: zawór nad głowicą). Nie ma jakiejś wielkiej procedury regulacji luzu zaworowego....
Witam jestm laikiem ,ale okazało sie że w moim Polonezie 97" 1,6 gli (Bosh) ,klekocze jeden zawór ,klekocze juz około od 3 tysięcy. wczytałem sie gdzieś ze to są hydrauliczne zawory ,czyli nie ma regulacji na nich ,Napiszcie mi proszę jak sie do tego zabrac .Jak dojśc który popychacz wymienić .I jak to wogóle jest ztymi zaworami hydraulicznymi .założe...
Bzdura, na zamkniętym gazie pokazuje 0,0 l/100 km, a na wciśniętym sprzęgle pokazuje 0,8 - 1,2 l/100 km. Ja to wiem ale staremu moherowi z własnym ego tego nie wytłumaczysz bo on ma kilka pozycji w liczniku i jest najmądrzejszy w tym momencie. Nawet głupi 125p czy polonez na gaźniku miał zawór oszczędzania paliwa w momencie hamowania silnikiem. A co...
DCHD nie było w polonezie, to gaźnik o podciśnieniowym uruchamianiu przepustnicy II przelotu. U niego pewnie nie trzyma zawór iglicowy-podtarty stożek
Ja jeździłem polonezem 5 lat i nigdy nie narzekałem na ogrzewanie,zawsze dmuchało gorącym powietrzem. W polonezie przy nagrzewnicy jest jeszcze zawór sterowany regulatorem od regulacji ciepłego powietrza i nieraz lubi on się zaciąć. Sprawdź czy linka steruje tym zaworem.W nowszych poldkach ten zawór znajduje sie koło silnika.
Witaj! Opisałem Ci silniki bęzynowe.Silniki 1,9 były w polonezach Truck plus. Sprawdź przy zwiększaniu gazu czy w pompie ruchoma jest dźwignia odmykająca zawór paliwa ,może być zatarta.Dokładnie umyj s sprawdź. Pozdrawiam Miro.Nas
Tu można stwierdzić że zawór wydechowy jest nieszczelny, czyli wypalony, krzywy, nie domyka się, na przykład Samochód nie zapalał, przyjechał mechanik z testerem, stwierdził wypadanie zapłonu ciągłe na jednym cylindrze. A że silnik 1.4 a że gas, to na bank wypalony zawór. I bank upadł. Ja tylko opisałem jakie objawy daje słaba iskra. Nikt nie musi...
Wiesz, masz słuszność ale jak stać mnie na malucha to nic mi to nie da że polonezem się jedzie wygodniej - zdaję sobie sprawę ale mam co mam i na tym muszę popracować Dajesz porównania oderwane od rzeczywistości. Skoro nie było Cię stać lub szkoda pieniędzy na odpowiednią automatykę to trzeba było sobie odpuścić podłogówki i zrobić wszędzie ogrzewanie...
Eeee... tam odpowiem: wymienić, ten zawór - nie jest drogi (on puszcza ciepłą wodę na nagrzewnicę, czyli włącza ogrzewanie kabiny). Nazwa: jak sądzę "zawór nagrzewnicy" Wymiana: yyy... no zdjąć stary i założyć nowy, poczym ew. wyregulować linkę i odpowietrzyć układ chłodzenia.
Kolego ja u siebie poldku jak zaczoł klepać zaworek ustawiałem na zimnym silniku . Mianowicie blokowałem ruch zaworu i obracając silnik kluczem do momentu aż zatrzyma się wał rób z wyczuciem i stopniowo żeby pozbyć się oleju z regulatora . Potem obróciłem wał o pół obrotu z powrotem i ustawiałem zawór na zero luzu .Po tym zabiegu nastała cisza zero...
Kurde. Niby sprężyna wyglądała na nienaruszoną. Chociaż z drugiej strony aż tak dokładnie to się jej nie przyglądałem. Jeżeli chodzi o zawór to nie wiem czy się przycina. Gdy musiałem włożyć popychacz pod dźwigienkę to po prostu użyłem pręta, oparłem go o karoserie auta i bez jakiś dużych problemów zawór się wcisnął.
Zamulona chłodniczka nagrzewnicy,niski poziom płynu w chłodnicy,urwany zawór nagrzewnicy..
proponuje sprawdzić dywanik od strony pasażera jeśli zawór jest przy nagrzewnicy ,bo potrafiło ciec przy cięgle zamykającym zawór,były wersje gdzie zawór był w przedziale silnika
Zawór oparów paliwa ,wysokie napięcie.
Co prawda wszelkie polonezy omijam dużym łukiem ale tam jest chyba rozdzielacz zapłonu a nie 4 cewki(lub jedna poczwórna). Uwalony będzie raczej przewód, świeca, zawór czy coś podobnego.
Zawór zaworem ale zapewne chłodniczka nawiewu zamulona.
ciśnienie było sprawdzane?, zawór zwrotny albo regulator ciśnienia
Auto jest rozłożone na czesci pierwsze to znaczy układ paliwowy jest rozebrany , wszystko było po kolei sprawdzane i własnie rura od parownika do miksera od gazu została rozpięta , i tak sprawdziłem na nos czy coś leci z tej rury , wiem głupie to ale skuteczne bo jeśli na zasilaniu benzyną nie puszcza gazu to zawór się domyka :D
Jak ustawiałeś te zawory. To jest objaw złego wstawienia zaworu. Mianowicie teoria jest taka (odkręcasz wszystkie śruby regulacyjne zaworów do końca, kręcisz silnikiem aż do napełnienia się popychaczy olejem tz aż nie pokaże się olej na górze głowicy, następnie ustawiasz poszczególne zawory które nie są w pracy (nie wciśnięte), dokręcasz śruby aż do...
Sprawdź czy zawór ogrzewania otwiera się do końca.
Sterownik nie przełącza na gaz gdyby przełączył a zawór nie otworzył to silnik by zgasł.Sprawdź napięcia na sterowniku.
Czy ktoś z kolegów miał uszkodzony zawór upuszczający na parowniku i jakie były objawy. Czy można go wymienić i jak?
Czy chodzi o zawór ciepła? ten do ogrzewania??
Zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa z węglem aktywnym.
Polonez - i to rocznik 1994 , to i chyba gażnik z tzw . ZHS ( zawór hamowania silnikiem ) . Być może jest już dziurawa przepona i dlatego nie ma wolnych obrotów .
Któryś zawór podstawiony, zmierz vakumetrem podciśnienie w kolektorze.
Dokładnie jak koledzy mówią, Ja też zainteresował bym się MAP sensorem. Może brudny, może przewód zapaćkany olejem, jeśli ma filterek/tłumik na przewodzie (to nie zawór zwrotny) to może być zapaćkany, przebity, albo założony odwrotnie (mimo że to nie zawór zwrotny). Jeśli masz TPS nie potencjometryczny, a stykowy, to dawka będzie liczona głównie z MAP...
Prawdopodobnie cały elektrozawór. Co to znaczy jednolity? Obok cewki jest ten zawór do zakręcania butli jeśli o to chodzi.
A może masz wyrobiony wałek rozrządu - ściąg głowicę to się przekonasz ;] Bo wspominałeś że tak jakby na 2 gar nie pali - ściągniesz głowicę i się przekonasz - możesz mieć któryś zawór wydechowy padnięty. pzdr
Masz tam gaz tzn. w polonezie?94 r to jeszcze był na rozdzielaczu,schemat gaźnika tylko po co ,tam tylko jest elektro zawór a poza tym nic elektronicznego,na początek sprawdź świece i przewody .
Pompa powinna pracować nawet gdy przełączysz na LPG, jak jest odcięta przekaźnikiem to nie masz chłodzenia układu paliwowego, z resztą ona jest do tego przystosowana żeby pracować ciągle, oszczędzisz na pompce a stracisz na wymianie zapieczonych wtrysków. Prawdopodobnie nie trzyma zawór zwrotny w pompie, można ją wyjąć i to sprawdzić.
[No bo nie ma nic wspólnego, alternator z tym wszystkim, błyskotliwy kolego. Na zacisku 30 alternatora są przykręcone przewody ] Kolego King Kong w tym przypadku kol. Pioj miałby zapewne dużo więcej problemów np.trudności z paleniem miganie świateł itp.Raczej skup swoją uwagę na zasilaniu cewki w.n. bo to z niej najczęściej jest zasilany zawór od gazu.
Zapomniałem dodac,ze jak wskażnik jest w położeniu powyżej 90 stopni to zaczyna leciec zimne powietrze z dmuchawy.Tak lakby zamykał zawór od ogrzewania.
witam proponuję sprawdzić czy filtr paliwa nie jest przypadkiem brudny może być też wytarty zawór iglicowy lub źle ustawiony pływak w gaźniku.
centrlka przy starcie powinna otworzyć zawór etyliny(gaz zamknięty) i problem tkwi prawdopodobnie w podawaniu etyliny.
Witam! Ta druga linka powinna sterować kierownicą nawiewu na nagrzewnicę. Po prostu - jeśli zawór ciepłego powietrza jest zamknięty, powietrze powinno omijać nagrzewnicę. Cześć!
A rano zawór odcinający gaz się zamyka. Rano przy ciepłym silniku jakie są obroty?.
To może jednak silnik krokowy + zawór sterowania powietrzem biegu jałowego, może jakiś syf się zebrał :?
Wybacz, ale ktoś kto nie wie po co jest jakiś zawór na wężu nie powinien też się brać za wymianę membram.
zawór nagrzewnicy polonez polonez zawór nagrzewnicy zawór zawór wydechowy
identyfikacja układu zasilacza gramofon wyciszanie charczenie basie
AVT 2449 – problemy z podłączeniem filtra subwoofera, wejścia, zasilanie, masa Ładowanie akumulatora AGM zwykłym prostownikiem – napięcie, prąd, bezpieczeństwo