Kurde, napinacz poluzowany na max. a paskowi sporo brakuje.
Auto: Opel Corsa wersja: B rocznik: 1995 silnik: 1.5D bez Turbo Isuzu Dostałem autko w prezencie w którym ktoś próbował zmienić pasek rozrządu. Zdemontowano osłony i zdjęto pompę wtryskową. Pasek poluzowany został na rolkach. Nie wiem czy nie przestawiono rozrządu. Czy ktoś mógł by mi powiedzieć, jak przywrócić ustawienia? Nie chciał bym źle tego ustawić....
Panowie szukam jak najwięcej info na temat poluzowanych napinaczy w 2.0tdi trafily mi się już cztery samochody z ta usterka. Nadmienie ze w każdym z tych przypadków rozrząd był niedawno wymieniony. Bardzo proszę o informacje na ten temat. http://obrazki.elektroda.pl/3170696500_1...
Blokujesz wał wałki i tyle. Jak się boisz to dodatkowo zaznacz sobie koła pisakiem przed zdjęciem starego paska ale to tylko w celach orientacyjnych bo składaj na blokady. Blokady załóż na starym pasku ewentualnie poluzujesz napinacz jak Ci któraś nie będzie minimalnie pasowała.
Witajcie, Mam Polara jednoagregatowego CZP 346 ponad 3 lata, od ponad miesiaca, zauwazylem, ze podczas chlodzenia wydaje cichy wysoki pisk, poza tym wszystko dziala, ustawiona jest na chlodznie 2. Pisk jednak jest uciazliwy.
Witam wszystkich forumowiczów, Przerabiam piec na zrębkę. Mam podajnik dwusekcyjny, między sekcjami mam klapę otwieraną przez belimo bf230.300. https://obrazki.elektroda.pl/1805671200_... Chciałbym bym by klapa się otwierała jak rusza piec. Piec ma sterownik Pello który nie obsługuje bufora więc bufor załącza Trech st-21 poprzez styk...
Witam. Posiadam piec HEITZ EKO16 miałowy z podajnikiem automatycznym. Już kilkakrotnie zdarzyło się, że piec podając miał podajnikiem ślimakowym "zaciął" się, uniemożliwiając ruch ślimaka (miał się zaklinował). Piec nie posiada żadnego zabezpieczenia, które zatrzymywałoby w tym momencie silnik. Wał łączący silnik ze ślimakiem połączony jest śrubą M8,...
Witam. Podpowie ktoś jak poluzować pasek rozrządu w a4 b6 fsi awa. Jestem zmuszony do wyciągnięcia wałków rozrządu do rozwiercenia śruby fazatora. Napinacz paska hydrauliczny. Z góry dziękuje za info.
Witam Najlepiej zdjąć prawe koło , pasek alternatora , potem koło pasowe wału , zdemontować obie pokrywy zablokować wał / kołek w koło zamachowe , założyć blokady na wałek rozrządu i pompę i poluzować napinacz i gotowe . Dobrze jest sprawdzić przed zdemontowaniem paska jak to wszystko wygląda . Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.net/48_12572351...
Witam Objaw poluzowanego paska rozrządu może być spowodowany nie zablokowaniem jego przy wymianie rozrządu jak napisałeś oraz (jeśli występuje) tym że ktoś nie cofnął i nie zablokował napinacza hydraulicznego. Spotkałem się z czymś takim w Chrysler Stratus. Należy wcisnąć trzpień napinacza hydraulicznego, zablokować go później w miarę napiąć i dociągnąć...
Opisany problem powstał w wyniku poluzowania się śruby napinacza paska rozrządu co w konsekwencji skutkowało lekkim przestawieniem paska. Czujnik położenia paska rozrządu wyłapywał te niezgodności i blokował pracę silnika. Po naciągnięciu paska i dokręceniu napinacza silnik pracuje poprawnie.
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
Witaj . mamy, a potrzebujesz /.czy tak tylko pytasz ? Myslę że chyba potrzebujesz wiec proszę Pasek rozrządu Przy wysokich obciążeniach 80.000 km/4 lata.Przyłożyć narzędzia blokujące do koła zamachowego (A), koła wałka rozrządu i koła pompy. Ścisnąć automatyczny napinacz paska i zablokować zawleczką. Poluzować śruby w kole wałka rozrządu i kole pompy....
Wszystko się zgadza ale jak to ma się do za długiego paska? Nie spotkałem się jeszcze z tym, że pasek jest za długi. Przyjrzyj się na filmie - nie ma założonej blokady na wale, nie wiadomo czy poluzował pompę wysokiego ciśnienia.
Witam Crafter 2009r 2.5 BJL. Wymieniam rozrząd według instrukcji, czyli wał zablokowany, wałek też, koło wałka rozrządu poluzowane i luźno się obraca. Przy próbie napięcia prawy brzeg strzałki pokrywa się z lewym znacznika napinacza, a powinny się pokrywać z prawej strony. Gdy próbuję napiąć bardziej, cały napinacz się luzuje i cofa na mimośrodzie krzywiąc...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Witam szanownych forumowiczów. Żeby trochę nakreślić sprawę: jakiś czas temu w silniku ładowarki przegubowej zerwał się pasek rozrządu. Jako, że silnik był już mocno wyeksploatowany- padła decyzja o wykonaniu kapitalki: szlif cylindrów na nadwymiar, regeneracja pompek i wtrysków, itp. itd. Po remoncie silnik miał tendencję do przydymiania na czarno...
Teraz to dobrze zakręciłeś. Pompa ma koło na klinie i nic tam nie przestawisz. Ustawia się kołem na wałku rozrządu. Tak to wiem i tak też robię, może źle się wyrażam na poluzowanym kole wałka, lub całkiem bez paska ustawiam zegarem górny punkt zwrotny pompy, a następnie 0.55 kat wtrysku od górnego punktu, tylko mówię, że to różni się od fabrycznych...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Wał napędowy obraca się dwa razy szybciej od wałka rozrządu - to wynika z czterosuwowego typu pracy, czyli jak masz 820-860obr./min wału to musisz mieć 410-430 dla wałka rozrządu. Ten kąt i jego ustawienie ma być prawidłowo równe 0, oznacza to tyle, że GMP pierwszego tłoka jest w momencie przechodzenia ze zwrotu zewnętrznego na zwrot wewnętrzny ( tak...
Po pierwsze to zobacz koło pasowe na wale, na przednim pasku rozrządu, czy jest dobrze ustawione a śruba dociągnięta! Jak kręciłeś wałem mogłeś poluzować, a wtedy... Po drugie, wycięcie w płetwie równolegle do płaszczyzny głowicy, ale mogłeś ustawiać na wałku obróconym o 180 stopni. Po trzecie koło zamachowe było na znakach, czyli pierwszy cylinder...
Witam kolegów. Zmieniałem rozrząd, ustawiłem wymaganą odległość (w moim silniku to 8mm) pomiędzy obudową napinacza a stopką rolki, obróciłem wałem dwa razy tak jak trzeba, sprawdziłem odległość i była 7mm tak więc ok. Po jeździe próbnej zauważyłem, na rozgrzanym silniku, że ta przestrzeń zmniejszyła się do 3mm - i teraz moje pytanie brzmi, czy to norma,...
Np. w Renówkach są koła pływające, luzuje się je przed zamontowaniem paska żeby wałki z wałem były prawidłowo ustawione, naciąga się napinacz i wtedy dokręca koła, po usunięciu blokad bo bez nich nie zrobisz go prawidłowo . Bez poluzowania kół zrobisz tam rozrząd ale nie ustawisz go idealne a to jest czuły silnik Ja mam zasadę-zawodowo biorę się za...
Nie mając prętów odpowiednich średnic jako blokadę koła zamachowego można użyć imbus 10 (średnica 11,5mm i odpowiednio długi), jako blokadę wałka rozrządu przedłużkę od małych nasadek (8,5mm). W otwór blokady pompy nie wchodzi pręt o średnicy 8,5mm, otwór w korpusie ma 5mm (kołek o dwóch średnicach). Do samej wymiany paska nie musisz mieć trzpieni -...
https://obrazki.elektroda.pl/4299365900_... A więc zabieram się za wymianę rozrządu nie tylko pasek a także, napinacz,pompę wody oraz rolkę, prawda jest taka że nigdy nie wymieniałem rozrządu ale w życiu wszystkiego warto próbować nie chcę oddawać roboty mechanikowi bo nie dość że zapłacę to niczego się nie nauczę ta nauczę się wywalać...
Nakładasz klucz płaski 13mm na śrubę mocującą rolkę napinacza, i kręcisz kluczem zgodnie z zegarem. Ale jeśli takie rzeczy sprawiają Ci kłopoty, to lepiej zostaw to. A w temacie masz rozrząd?
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
http://obrazki.elektroda.net/97_12889858... http://obrazki.elektroda.net/8_128898611... Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Wał korbowy obracać w kierunku jego obrotu aż rowek na kole pompy (B) znajdzie się w pozycji na godzinę 12, a otwór w kole wałka rozrządu (A) – w pozycji na godzinę 8. Obracać przeciwnie...
Nie pan Zdzisio, normalny zakład mechaniczny, pisałem że jest faktura. Wiem na pewno, że wiedzą co to takiego klucz dynamometryczny i do czego się go używa, ale niestety nie wiem, czy akurat do przykrecenia tej śruby uzyli takowego, to jedno, a drugie czy użyli odpowiedniego momentu wg instrukcji, czy jakiegoś innego (wg uznania). Czy do takiej śruby...
Późno się dopisuję, ale zapytam, czy przy zmianie paska wymieniam coś jeszcze? Pompa wody, jakieś rolki, napinacze? Kolega kowal napisał jeszcze: ... Ja dopisze jeszcze żebyś poluzował koło wałka rozrządu wtedy będziesz miał możliwość dobrego napięcia paska.... Można jaśniej dla inteligentnego inaczej? Czy chodzi o koło na wałku rozrządu napędzające...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Jeżeli kolega jezdzi na 5 biegu poniżej 2000 obr to tak dlugo silnik takiej jazdy nie wytrzyma .Silnik VW jest bardzo uczulony na jazde poniżej 2000 obr ,bardzo szybko traci moc więc należy szybko redukować biegi ,minimum dla 4 biegu to 1800 obr Jezdiłem takim 2,4 i wiem jak szybko traci moc .po prostu inaczej nie można tym silnikiem jezdzić .obecnie...
Witam, jak napiąć rozrząd w silniku 1.7 DTI (silnik Isuzu)? Autodata podaje: wszystko poskładać, poluzować śrubę napinacza, obrócić wał korbowy przeciwnie do wskazówek zegara o 60 stopni, dociągnąć śrubę napinacza. Oficjalna instrukcja Gates podaje: ustawić napinacz tak, żeby otwór pod imbusa był na godzinie piątej, dokręcić śrubę napinacza, założyć...
Jeśli pasek ustawię idealnie wg normy to wydaje on odgłos ocierania jeśli natomiast poluzuje go dość dużo to pozostaje taki minimalny odgłos ocierania ale to trzeba dobrze się wsłuchać. Jest o niebo lepiej niż poprzednio gdy był ustawiony na znaki. Jednak muszę chyba pozostawić napięcie paska po niżej normy gdyż w innym przypadku odgłos jest nie do...
ad. 1. Jeśli pasek ma nadrukowane strzałki to tak ad. 2. Z tego co pamiętam to trzeba poluzować śrubę/śruby (nie pamiętam czy tylko jedną) i cofnąć go na tyle żeby założyć pasek i dokręcić śrubę żeby sprężyna rolki nie odepchała, po założeniu paska poluźnić śrubę, przekręcić wałem w prawo - napięcie paska ustala sprężyna napinacza i dokręcić śrubę.
Dzięki za odpowiedź :) Wał korbowy jest raczej dobrze ustawiony bo inaczej silnik by nie chodził. Pasek też był wymieniany w grudniu wiec jeszcze widać na nim jakieś wzorki. Czy mógłbyś dokładniej opisać gdzie i jaki znak (jak wygląda) na pasku i na pompie muszę zgrać ? Jeszcze mam też zagwózdkę z tym napinaczem, po ostatniej wymianie pasek był napięty...
Dokładnie pisałem o tym co J.Kleban. Jak pasek przeskoczył i ustawił rozrząd w pozycji bezkolizyjnej to spoko, ale jak zawory klepneły w tłoki i to nie wszystkie mógł tylko jeden, to wtedy nic nie będzie słychać, dopiero po ponownym ustawieniu rozrządu i odpaleniu silnika może być słychać ten zawór. Nie można porównywać przeskoczenia kilku zębów do...
Innego pomysłu na to nie mam. Już Ci tłumaczę. Powód jest prosty, napinając pasek na poluzowanych śrubach górnego koła, wybierasz luz na pasku z przodu i z tyłu, natomiast napinając ze skręconymi śrubami, tylko z tyłu i nie wywierasz zbędnej siły na napinacz, który aby wybrać luz, musi przestawić wałek głowicy. Pamiętaj, że pasek pracuje, grubość zębów...
O ile pamięć mnie nie myli, to zawsze blokowałem wał korbowy przed odkręceniem śruby, a dopiero rozbierałem reszta części rozrządu i tak demontując w kolejności: 1. Blokowanie wału korbowego. 2. Poluzowanie śruby na wale korbowym. 3. Odkręcamy górną łapkę mocowania silnika, oczywiście wcześniej podkładamy pod silnik podporę bądź kobyłkę. 4. Zdejmowanie...
W przypadku silników tdi robie to odruchowo, nie posiadam pod ręką żadnego schematu ale Google jest pełne wskazówek. Śruby dokręcam z czuciem, bo nie zawsze dokrecanie na odpowiedni moment przynosi odpowiedni skutek. Śruby wału nie ruszasz, odkrecasz tylko cztery śruby koła pasowego. Wiadomo napinacz paska pk trzeba najpierw poluzowac a później zdjąć....
Witam.Na kole pośrednim jeden ząb ma nabity punkt,poprzez obracanie wałem korbowym z kołem na pasek klinowy należy zgrać rysę (nacięcie) z koła pasowego z napunktowanym zębem.Punkt nabity na zębie koła rozrządu ma się pokryć z górną krawędzią pokrywy głowicy.Wymianę paska robi się bardzo prosto.Poluzować trzeba napinacz ,stary pasek przesuwać w stronę...
Fiat Marea 1,9 JTD 110 Pasek zębaty: Wymiana (przegląd) Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania (oznaczenie na kole wałka rozrządu). Wymontować pasek a nowy wmontować luźno na koło pasowe wału korbowego. Przyłożyć narzędzie blokujące do koła pasowego wału korbowego. Resztę paska montować przeciwnie do ruchu wskazówek zegara....
Tak piotrek303 teraz widzę Twój post, taki czujnik jest pod paskiem rorządu przy chłodnicy samochodu, widziałem go ostatnio jak zaglądałem pod obudowę rozrządu. Ten silnik AHL jest wzdlużny. Wygląda na to że aby czujnik wymienić trzeba zablokowac koła rozrządu, poluzować napinacz, pompę wody i ściągnąć pasek rozrządu. Aparatu zapłonowego nigdzie nie...
Skoro napinacz poluzował i auto nie chce zapalić to raczej nie wróż dobrze. Więcej niż pewne że zawory oberwały - głowica do naprawy. A ustawić rozrząd w tym silniku daje się łatwo i szybko, wymagane blokady pompy wtryskowej i wałka rozrządu, wał ustawia się w GMP 1 cylindra, w okienku skrzyni biegów ukazuje się wtedy znak ustawczy. Proponuję poczytać,...
Narzędzia specjalne Przyrząd blokujący koła zamachowego - nr KM-911. Przyrząd blokujący koła rozrządu - nr KM-852. Podpórka silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-6001. Przyrząd regulacyjny silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-909-B. Podpórka silnika (2000→ Astra/Zafira) - nr KM-6001-A. Przyrząd regulacyjny silnika (2000→ Astra/Zafira)...
Dodam jeszcze , ze u mnie tez od nowego rozrządu zaczął się ten problem tak samo jak pan pisze czyli co mam wymienić ten napinacz o którym pan mówi czy poprostu wystarczy poluzować ten pasek(wymienic na nowy) ?;) pisze pan tez ten typ tak po prostu ma np u mnie wczesniej przed wymiana na nowy rozrząd tego dzwieku nie bylo . :) bardzo dziekuje za naprowadzenie...
Czy mógłbyś się odnieść do ww. zdania. Jak to właściwie różnica? Czy tu chodzi o możliwość poluzowania śruby dokręcającej koło zębate wałka rozrządu czy jakaś inna jest przyczyna tej uwagi? Jeśli mogę to wyręczę autora. Tak, mozliwość poluzowania jest jedną z przyczyn. Inne to: - do poruszania rozrządu potrzebny jeskt określony moment (zgniecenie sprężyn,...
Poluzuj do szczerbinki i będzie ok. Może być wrażenie zbyt luźnego ale jak się silnik nagrzeje to będzie ok. Pasek to nie struna - nie musi być mocno napięty.
Witajcie przymierzam się do zakupu i wymiany rozrządu w Skodzinie. Octavia I (Tour), 2006r. 1.8T 150KM Z polecanych części: - pasek continentala - rolki itp (INA) - pompa INA / Hepa Mam pytanie techniczne odnośnie napinacza występuję tam w dwóch wariantach starszy typ hydrauliczny i nowszy jako sama rolka napinająca + osobno tylko rolka prowadząca....
Witam, dziękuje za wszystkie sugestie i pomocne odpowiedzi, samochód jest po sprawdzeniu rozrządu, okazało się że poluzował się on na napinaczu, i przeskoczył najpierw o jeden ząb, nastepnie po wjechaniu w dziurę o jeszcze jeden. Samochód zawiozłem do znajomego na warsztat, bo już wolę miec gwarancje na rozrząd na jakiś czas :) Ps. Naszczeście po za...
kilka zdjęć z "przygarażowej" wymiany kompletu paska rozrządu http://obrazki.elektroda.net/36_12373209... http://obrazki.elektroda.net/7_123732099... napinacz paska klinowego wymaga zblokowania przed demontażem, można użyc wiertła do metalu o średnicy 3mm, w tym przypadku użyłem jednego z kluczy torx http://obrazki.elektroda.net/42_12373211...
Już śpieszę z pomocą. Otóż jest otwór (od świec) jest również urządzenie VAG T10170 i T10170/ 1 (czujnik zegarowy) ale można się obyć bez niego. można również zdjąć pokrywę i ustawić "mijankę". tak to powinno się robić Zdjąć osłonę łańcucha napędu rozrządu. Ponownie domontować panewkę łożyska na wał korbowy i koło pasowe wału korbowego. W otwór świecy...
napinacz paska rozrządu napinacz paska rozrządu laguna luźny napinacz paska rozrządu
samsung laptop grafik nagranie zapowiedzi panasonic wymiana grzałki
hilti udaru bateria parkside styki
Renault Trafic brak paliwa na listwie wtryskowej – diagnostyka F9Q, G9U, M9R, pompa, filtr, IMV Nissan Murano Z51 – podłączenie adaptera kamery cofania OEM do 24-pinowego ekranu