Jak sprawdzić airbag od Corsy czy jest sprawny?. Na forum trochę poszukałem i wiem że poducha powinna mieć rezystancje ok. 2,4 ohma. Czy pomiar tej rezystancji miernikiem cyfrowym jest bezpieczny? Może ktoś wie jak przeprowadzić pomiar?
Radziłbym uważać przy naprawach poduszek jeden niewłaściwy pomiar i będziecie mieli dużo więcej do zrobienia niż teraz.
a pomiar poziomu napięć VAN między bsi a airbag
Wiązka
Sterownik nie spowoduje odpalenia poduszek bez kolizji. Można zastąpić poduszki rezystorami tylko trzeba wiedzieć jakimi. Proponuje pomiar o jakim pisałem wyżej.
N1200 to poduszka boczna pasażera, czyli w fotelu. N131 to czołowa poduszka pasażera, czyli w desce. Zazwyczaj gniazda poduszek są tak zrobione, że po ich odpięciu następuje zwarcie ich pinów - stąd pewnie taki wynik pomiaru rezystancji. Odpuść sobie pomiar miernikiem poduszki, bo możesz sobie krzywdę zrobić albo wybić szybę, jak mierzysz to w aucie....
Każdy airbag jest podpięty osobnymi kablami do sterownika więc skoro padły wszystkie 4 na raz to może to być wina sterownika. Radził bym Ci uważać bo jeden nieodpowiedni pomiar i poduszki polecą. Nie radzę mierzyć oporów poduszek zwykłym miernikiem.
czujniki przyspieszeniach znajdziesz w sensorach ( sterownikach ) airbag
W załączniku masz schemat do AIRBAG tego auta oraz sieć CAN gdzie są poduszki. Opis pinów który pokazałeś na zdjęciu się zgadza. Najlepiej zamiast sterownika podłączyć żarówkę - będzie pewność że zasilanie jest OK. Jeżeli zasilanie jest to można odpiąć akumulator i wypiąć wtyczkę przy UCH oraz tą mała czy sterowniku poduszek i sprawdzić ciągłość tych...
Poduszki (chyba z wyjątkiem tych z lat 90) nie mają czegoś takiego jak termin ważności. Na pewno. Te od początku produkcji do ok. lat 90-tych miały termin ważności określony na 15 lat. Np. w Mercedesie było to potwierdzone naklejką na słupku drzwi z terminem wymiany wkładu. https://obrazki.elektroda.pl/8061705500_... System airbag...
udało mi się zmierzyć rezystancję To nie jest zapalnik a czujnik więc pomiar rezystancji nie jest miarodajny...jak wiesz gdzie są czujniki to zamień miejscami i wtedy się przekonasz o usterce....
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Z reguły nie wolno mierzyć omomierzem oporności poduszki gdyż grozi to detonacją. Nie wiesz jakie jest napięcie pomiarowe miernika więc nie ryzykuj. Ja robie to na 2 metrowym kablu omomierzem wskazówkowym zasilanym z baterii 1.5V. Każda poduszka w swoim gnieździe posiada dwie takie blaszki które w momencie kiedy nie jest włożona wtyczka to blaszki zwierają...
Dwa cienkie czarne kable do tej klemy wchodzą. Mierzyłes przejście na pinach zapalnika i przejscie aż do sterownika Airbag? Przy zdjętej wtyczce pamiętaj o sprężynkach zwierających piny, trzeba je odchylić do pomiaru. Ma tam być parę ohm. Załóż ale okulary ochronne i rękawice, co prawda omomierz nie odpali Klemy, ale lepiej być ostrożnym.
Próbował ktoś odczytywać bloki pomiarowe airbag tym testerem? Funkcja jest ale po próbie odczytu pojawia się: Operate Fail, testowany samochód to VW Passat B5 FL 2001r.
Może masz racje. Pod ręką miałem sterownik airbag, po teście własnym pobiera 0,6 A Ale zauważyłem coś innego. Zrobiłem pomiar tym amperomierzem ryżowym i multimetrem , i wychodzi na to że pomiar ma tylko na drugim i trzecim segmencie,(pomiar pokrywa się z multimetrem ) tylko tam po między powinna być kropka,a jej nie ma. To by się zgadzało jak by miał...
Zajrzałem za ciebie w dziurę gniazdka elementu SRS. https://obrazki.elektroda.pl/9770168000_... Kliknij na obrazek i też zajrzyj. Widzisz tą blaszkę w dolnej części gniazda? Tą, która zwiera styki ze sobą. To jest powód, dlaczego masz zero omów. Jak do dziury przyjdzie wtyczka, to podniesie tą blaszkę i odczyt będzie prawidłowy. To...
A wiesz może jak sprawdzić czy elektrycznie napinacz jest sprawny ? Szczególnie mnie interesuje dlaczego mierzone są dwie wartości, rezystancja i pojemność. W żadnym innym samochodzie z czymś takim się nie spotkałem, zazwyczaj mierzy się tylko rezystancję zapłonnika, jak został odpalony albo nie ma przejścia w kablach to wynosi wtedy nieskończoność...
Miałem podobnie w VW, co jakiś czas wywalało błąd poduszek, a dokładnie, że poduszka pasażera jest wyłączona z kluczyka w schowku. Wymontowałem przełącznik i na stół, a że jestem elektronikiem, to przed demontażem wykonałem pomiary rezystancji na stykać w dwóch położeniach i poprawiłem wszystkie luty cyna ołowiową. Po tym zabiegu okazało się, że w jednym...
Jakieś minimalne różnice są ale powinno działać bez problemu na innej poduszce. O pomiarze rezystancji poduszki nawet nie myśl bo może Ci wypalić przy nim.
coś ten pomiar dziwnie wyszedł,bo rezystancja tego czujnika to 5 k w +25 st .cels.Wstaw zamiast niego opornik 4,7k i zobacz czy pokazuje coś koło 25 st.
Witajcie! Kupiłem niedawno Peugeota 206 2007rok 1.4 Hdi. W momencie zakupu wiedziałem że nie działa prędkościomierz, a także nie nabija przebiegu, ale myślałem że będzie to łatwy problem do rozwikłania. Samochód stał już u dwóch mechaników i każdy rozkłada ręce. Początkowe założenia okazały się nie trafne (uszkodzony czujnik na skrzyni - takowego jednak...
Gdzie szukać błędów? Błędów szukaj w taśmie poduszki powietrznej kierowcy. Błąd 19 w Mazda, to błąd poduszki kierowcy. Po diagnostyce pokazuje błąd-przerwa w obwodzie poduszki pasażera Wyłącz stacyjkę, zdemontuj poduszkę kierowcy (w kierownicy), podłącz diagnoskop, włącz zapłon (przekręć stacyjkę), odczytaj błędy AirBag, odłącz wtyczkę taśmy poduszki...
ac nie wykasuje błąd crach. Taka anegdota - miałem wczoraj telefon o pytanie w jakim zakresie powinna się mieścić rezystancja napinaczy? Bo po pomiarze za pomocą oryginalnej kości z przewodami (bo tam jest zwora mi "człowiek" tłumaczy i zwierała na zwarcie-dlatego zastosował kość) wychodzi że pomiar miernikiem jest ok. Natomiast błędy związane z napinaczami...
Przeinstalowałem nawet aplikację Wearfit Pro (to, ze beznadziejna to inna sprawa). Jednoczesny pomiar ciśnieniomierzem cyfrowym z opaską pokazał 148/86, natomiast zegarkiem 110/70 Dodano po 27 Ciekawostka znaleziona na ALi. Zegarek z pompa powietrzną i airbagiem :) https://www.aliexpress.com/item/10050076...
Witam Auto jw. czy to normalne że po przekręceniu stacyjki wraz z kontrolkami abs airbag gaśnie kontrolka oleju, nie wiem jak jest w 1.6 czy kontrolka oleju powinna zgasnąć dopiero po uruchomieniu silnika. Na jakimś forum octavi znalazłem iż np 1.9tdi jest dynamiczny pomiar ciśnienia oleju powyżej 1500obr/min i po przekręceniu stacyjki pozycje II kontrolka...
O jakie parametry pytasz? W blokach pomiarowych? Sprawdzę jutro.
Witam. Mam problem z samochodem Audi A3 8L 1997. Świeci się kontrolka poduszek a po przeskanowaniu wyskakuje błąd 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent. Czytałem sporo o tym błędzie ale nigdzie nie znalazłem co go praktycznie powoduje. Gdy sam przystąpiłem do diagnostyki to znalazłem taki problem - zasila go szaro-biały kabelek...
Po rozgrzaniu autka wychodzą mi takie pomiary pokazane na załączniku, Wentylator załącza się przy około 96 – 97 stopniach C. najniższe napięcie ładowania po włączeniu wszystkich możliwych odbiorników ( pomiar miernikiem bezpośrednio na AKUMULATORZE jest nieco wyższy w spoczynku bez dociążenia 14,18 V) Proszę o opinie co do sondy, czy jej wymiana...
Bez testera nie robi sie airbagow.
Wejdź w parametry zobacz co widzi sensor airbag. w grupie vag da sie zmierzyć parametry napinacza w BMW niestety nie :) Dodano po 2 F10 w większości wersji ma po dwa elementy pirotechniczne na jeden pas, a dwa to proponuję nie używać multimetru do pomiaru w/w. multimetr ma poniżej 10V nigdy nie zdarzyło mi się ale czesto wkladam opornik 2.2 om. w chematach...
dziś czyli w niedzielę złożyłem euroscana i co się okazało : z airbag bez problemu , co do ecu tu jest problem , brak komunikacji przypadkiem rozładował się akumulator tak żę ledwo kręcił i wówczas zaczoł się komunikować , naładowałem akumulator i znowy brak komunikacji , wpadłem na pomysł i zał. wszystkie świtła i znowu komunikacja możliwa . Wniosek...
Więc pozostają luźne piny we wtyczce. czy do tak starego auta produkują jeszcze te airbagi i można je nabyć Pewnie można - tyle że raczej nie będziesz zainteresowany, ze względu na cenę. czy gdy złapie błąd i pali się kontrolka, to w razie wypadku kontroler jest zablokowany czy jednak próbuje odpalić - co odpali to odpali, co nie to nie. Zdaję sobie...
Każda Astra G wychodziła fabrycznie z ABSem i airbagiem. W każdej wersji. Więc jak możesz nie mieć ABSu?
Miałem podobny problem z passatem 96rok 1.9tdi . Objeżdziłem pare warsztatów co warsztat to co innego wymyślali że pompa złom że turbina do wymiany że pierścienie się skończyły na tłokach itp. Żebym naprawiał to wszystko pokolei to by mi pewnie wyszło taniej drugiego passata kupić .Kolego ja zrobiłem tak poczytałem na forum vw ,na elektrodzie kupiłem...
Sprawdzenie rezystancji czujnika nie daje 100% pewności że czujnik jest dobry. Trzeba sprawdzić czy jest zasilanie po stacyjce i stałe z akumulatora - najczęściej wypalają się styki w gnieździe od bezpieczników na akumulatorze - chodzi o te małe bezpieczniki. Czasem wypina się wtyczka przy akumulatorze doprowadzająca zasilanie do tych bezpieczników....
Radio ma pamięć podłączoną na stałe "bezpośrednio" do akumulatora (poprzez skrzynkę bezpieczników oczywiście). Problem Będzie po stronie + lub - Rozumiem że nigdy nie było problem z kręceniem rozrusznikiem? Jeśli tak to masa silnika jest w porządku. Brak dobrej masy pomiędzy karoserią a instrumentami, lub coś po stronie + (znacznie więcej poszukiwań)...
Podłącz vaga i wejdz w blogi pomiarowe. Sprawdz rezystancje poduszki pasażera powinna 3 ohm wyświetlać lub jako rezystancja prawidłowa lub za wysoka. Popraw styki przy poduszce pasażera pod schowkiem jednocześnie podłączoną do naboju i w dużej żółtej kostce. Podczas odpinania i podłączania obserwując logi czy zmieniają się wartości.
Pokaż nr sterownika jaki widzi program. Skoro pokazuje że rezystancja jest zbyt duża to znaczy że obwód jest otwarty. Skoro nie ma różnicy po podpięciu rezystorów to zewrzyj ze sobą przewody we wtyczkach - powinno wtedy pokazać że rezystancja jest zbyt mała. 2,2 Ohm jest OK. Mierżąc miernikiem dochodzi Ci jeszcze rezystancja przewodów miernika. Najlepiej...
JAk chcesz sprawdzić VCDSem czy VAGiem to bez opornika da radę - raz robisz zwarcie zamiast poduszki a raz zostawiasz odpiętą wtyczkę. Wtedy masz info o zwarciu/zbyt małej rezystancji lub o obwodzie otwartym/zbyt dużej rezystancji. Widać to po błędach jak i w blokach pomiarowych. Nie bój się robić zwarcia bo sterownik jest na to przygotowany.
hejka też to przerabiałem w civicu .Zmierz opór każdago przewodu od poduszki do sterownika airbag .W civicu sterownik zamontowany jest w środku kabiny pomiędzy nogami pasażera a kierowcy Czyli pod konsolą środkową blisko komory silnika.Mierzyłem wszystkie przewody i żaden nie wykazał większego oporu niż 1 ohm ,jak się okazało ktoś kto montował alarm...
Poduszka kierowcy. Wejdź w bloki pomiarowe i tam będzie lepiej widać. Uszkodzona poduszka lub taśma pod kierownicą.
Wymiana czujnika na inny na 90% zakończy się błędem mówiącym o nieprawidłowym wykonaniu adaptacji czy nastaw podstawowych - czego nie idzie zrobić w używanym sterowniku. Chodzi tutaj o to że czujnik ma nr indexu, który widać w blokach pomiarowych w programie a nie widać go na naklejce przez co nie wiadomo z jakim indexem kupuje się czujnik. Jedną z...
:-) powiem tak : ludzie maja dobra fantazje, tylko ksiazki pisac. co do Peugota to szansa ze wywalily poduszki w warsztacie jest podobna do trafienia 6 w Lotto :-) a mechanik (jak juz chyba elektronik ??) to musialby wczesniej sie specjalizowac w naprawianiu czolgow t 34! Pomijajac to jesli to warsztat to napewno jest ubezpieczony od odpowiedzelnosci...
ale błędy wyzwolenia poduszek całkowicie zostały usunietę pozatym te błędy są od obwodu pomiarowego. koledzy jeśli mi możecie pomóc to w ten sposób że powiecie mi gdzie zlokalizowana jest kostka od maty bo napinacze są sprawdzone łącznie z połączeniami aż do airbagu...
Jak najbardziej powtórze test z dłuższym czasem ( planuję 1h) choć byłoby to dla mnie niezrozumiałe co i po co przez tak długi czas pobiera prąd w stanie jałowym. Teraz mam takie tezy: - ECU chce się z czymś skomunikować i ... trwa w błędnej komunikacji z airbag czy innym urządzeniem i coś jest nie tak stąd pobór prądu. Jednak po przekręceniu kluczyka...
Elektryk powiedział, że nie trzeba (tak samo jak wyłącznika głównego). W związku z tym mam pytanie do Was. Jakimi normami mogę się podpierać aby elektryk zrobił to tak jak ma być? To nie jest wymóg normy tylko zalecenie wynikające z wiedzy inżynierskiej m.in. na podstawie takich faktów: 1) W instalacji zasilanej z sieci TT od miejsca gdzie pojawia...
Mam milimetr instalacja jest orginalna a bezpiecznik mogę zrobić ale bez obudowy a to jest samochód na złom więc ABS lub airbag mogą nie działać Wstępna ocena dostępnych informacji Analiza podanych przez użytkownika danych: - Samochód: Ford Fiesta MK4 1.3i benzyna. - Stan instalacji: Instalacja elektryczna jest oryginalna. - Skrzynka bezpieczników:...
Zobacz w momencie występowania problemu blok pomiarowy 125. I powiedz co tam masz, 0 czy 1
o boże ,a od czego są bloki pomiarowe?patrze i widzę nie? niektóre tutaj teorie są normalnie śmieszne ,niektórzy powinni się zająć ogrodnictwem ,potem usłyszymy w wiadomościach że auto nagle zjechało na lewy pas pod inny samochód,bo pewnie czegoś ktoś nie dokręcił ,i jeszcze poducha nie wystrzeliła bo jakiś magik bawił się srs
W sterowniku sa zazwyczaj dwa duze kondensatory na 3300uF + przetwornica napiecia. Koncowki mocy to uklady ASIC i co w nich jest to chyba nie wie nikt. Co do testowania sprawnosci tych koncowek to jakos na pewno sie odbywa ale fakt, ze producent nie gwarantuje ponownego zadzialenia daje do myslenia, prawda? 1. Nie znamy dokladnie budowy wewnetrznej...
Wycinanie złącz to nie jest naprawa airbag , schemat w rękę , pomiary miernikem lub testerem. Można zasymulować rezytancję na poszczególnych obwodach i sprawdzać co się zmienia na testerze. Ewidentnie fotel kierowcy , chyba, że to przekladaniec z UK.
Kolego na początek podpiąć komputer i zerknąć na błędy , następnie podgląd parametrów w blokach pomiarowych . Będzie wszystko jasne . Tak jak pisałem, było sprawdzane komputerem i komputer oczekuje oporu 2 Ohm, a jest 0, dlatego też pytam czy ktoś wie, czy te wtyczki lub fotele różnią się od siebie?
Interfejsem za 100zł. Programami polski vag 2.5 4.9 i vag com Dodano po 17 Coraz więcej błędów się robi. Nie moge ich skasować wtyczkami ruszam bloki pomiarowe wszedzie pokazuja ZA DUZO a vag 4.9 sie nie laczy z poduchami. http://obrazki.elektroda.pl/9885252300_1... Będzie śmigał? http://allegro.pl/sensor-poduszek-vw-aud...
zaczynamy od pomiarów zasilania tak jak kolega wyżej napisał-vin zostaw w spokoju narazie
witam, czy ktoś spotkał się może z takim przypadkiem jaki ja mam w Audi A6 c5 , kontrolka airbag świeci się, nie gaśnie , w sterowniku airbag brak błędów, w zegarach również brak błędów, a to co podejrzewam to zaobserwowane w blokach pomiarowych wartości : Occupied Seat Sensor Pass, Side Too High Belt Inquiry Front Driver Side Too High Belt Inquiry...
Witam , Posiadam Seata Leona 1 m rok 2002 , przebieg 230 000 , silnik 1,6 16 V AZD . Problemy z odpalaniem , pojawiają się okresowo co jakiś czas , mianowice , zaczynają migać kontrolki , restartuje się licznik kilometrów , coś w zegarach tyka , odcina radio . Ten kłopot o dziwo pojawia się na ciepłym silniku , jakoś po dłużym postoju nie wystąpiło...
Dobra, nowy dzień, nowe możliwości. Odebrałem czujnik wałka, ale pada więc nie chce mi się moknąć. Ale podpiąłem komputer. 1 wynik: VCDS-Lite Version: Release 1.2 Saturday, 23 September 2023, 12:53:08:0 Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,5... ----------------------------------------...
po zapłonie jest wciąż ale robi się 2.5 ohma Nie rozumiem. Jesli cos sie zmienia, to potrzebny jest pomiar napiecia. W zasadzie, jesli jest masa na 1 i napiecie na 4, to swiece powinny grzac. Co mowi ECU na ten temat? Przekaznik jest monitorowany (linia na pinie 5) przez ECU. Zmienia się minimalnie ale zarówno bez jak i po zapłonie 0V . Do tej pory...
No teraz pytanie czy błąd jest stały czy tylko w pamięci sterownika AIR-BAG i wystarczy go wykasować (bo np był demontowany AIR BAG pasażera). Jeśli jest obecny/stały to z jakim kodem przyczyny (zwarcie, przerwa, rezystancja za duża ,za mała). Mając VCDS można wejść w bloki pomiarowe i zobaczyć jaką rezystancję zapalnika widzi moduł sterujący. PS Auto...
Witam, "...w przedziale silnika jest pompa ręczna do uzupełniania oleju.." Nie jest to wiec sytem Bosch lecz Siemens SID802 (do wyjasnienia). Trzeba wiec dobrze odpowietrzyc system przy uzyciu tej pompy. Nawet jesli elektrycznie wszystko bedzie w porzadku , pierwszy rozruch bedzie dosc trudny. Nie ma zadnego wylacznika wypadkowego. Byly takie 10 lat...
Ja sie zgodzę z kolega domex32 przecież czasami sama diagnostyka tylko nasuwa co może być popsute w autku a kody błędów to każdy wie ze czasami maja tyle wspólnego z faktyczna usterka co nic. Przykład Ford Focus 1.8Tddi diagnoza pompy WDS którego posiadam po podpięciu błąd elektrozaworu myślę oki wymieniam nie patrząc na nic autko dalej nie pali wykręciłem...
Jeśli chodziło o grupę 125/126 w Blokach pomiarowych w module (19) CAN GATEWAY to przy każdym mam Brake Electronics (J104) - ABS 0 Instrument Cluster (J285) - Instruments 0 Airbag System (J234) - Airbag 0 Steering Aid (J500) - Steering 0
Błąd stały czy odległy? Zezwolenie na start jest? co wiać w blokach pomiarowych? Jakie ciśnienie paliwa?
Nie wiadomo co kupisz i nie wiadomo z jakim wyposażeniem był dawca. Inna końcówka to możliwe że będzie inna wtyczka, inne kodowanie, inna ilość poduszek. Sterownik jest zablokowany więc nie skasujesz błędów ani nie wywołasz nowych. Jedynie powinno być w blokach pomiarowych widać stan poduszek - czy widzi czy nie.
To gdzie jest ten CRASH? W blokach pomiarowych zobacz na rezystancje - będzie opis "zbyt duża".
wystarcza ładunek zgromadzony w kondensatorze 1500uF.Ale bez paniki,zakładaj na wyłączonej stacyjce,tylko żadnych pomiarów miernikiem.Licho nie śpi.
Witam, w aucie członka mojej rodziny przez przypadek został wywołany błąd airbagu (omylne odpięcie wtyczki) i został już na dobre. Jest to vectra a z 95 roku silnik c20ne, złącze diagnostyczne 10 pinowe pod maską samochodu. Od razu dodam, że ta osoba była już w warsztacie by mu skasowali i wszyscy rozłożyli ręce gdy zobaczyli gniazdo w samochodzie....
a jak kodowanie ?patrzyłeś coś w bloki pomiarowe?
Pacjent VW Touran z końca 2006r/elektronika polifta(2007)r, tylko ryj ma stary Proszę o pomoc w irytującym problemie który mam kłopot żeb usunąć Problem: Od jakiegoś czasu w moim VW zaczęła palić się kontrolka wspomagania kierownicy(na pomarańczowo, wspomaganie działa). Po zdiagnozowaniu VCDS wywaliło błąd komunikacji CAN i czujnik kąta skrętu. Podczas...
Cześć chłopaki ja pracuję w ASO skody i takie problemy mam na codzień chodzi tu napewno o błąd oznaczony kodem 00588 t.j. poducha strona kierowcy oporność za duża i są dwa możliwe warianty naprawy jeden wymiana kostki airbagu -samego plastyku i przepięcie do niej starych pinów kostka ta wpina się od spodu kierownicy w tzw pierścień 4 przewody kolor...
Hello Chciałbym prosić o pomoc w ustaleniu przyczyny braku komunikacji z ECU po OBD w aucie Clio2 faza2, silnik K4J, ECU Sirius 34 (CAN) Od miesiąca używałem z powodzeniem interfejsu ELM327 bluetooth z aplikacją Torque, działało bez zarzutu, pewnego dnia nagle przestało. Interfejs jest sprawny, sprawdzałem na dwóch innych autach. Samo połączenie smartfon...
Wycieraczki mogą działać poprawnie ponieważ sterowanie przychodzi na innych przewodach. Natomiast ten jeden styk w przełączniku, jeden pin w kostce lub jeden przewód może nie przewodzić. Jeśli nie ma żadnego dostępu do kostki lub przełącznika to trzeba odłączyć klemę akumulatora na 5 min. Zdemontować airbag w kierownicy, odkręcić kierownicę, poluzować...
chętnie bym poznał czyjeś zdanie.co do moich sprzętów-ds908 Mam też ds 908, Faktycznie jest nie przewidywalny. Dość dobrze radzi sobie z mercedesami,robiłem nim kilka starszych osobowych jak i vanów vito i sprinter. Jest też trochę namieszane z modelami,czasem trzeba aby podejrzeć bloki pomiarowe np.abs w vito 110 cdi musiałem wejść w abs ,ale w viano....
Zapnij opornik przed taśmą ok 3 omów wejdz w bloki pomiarowe i zobacz jak sterownik widzi poduchę powinno być correct, prawidłowy itp.Co do kasowania błędów to oczywiste że jak będzie taka wartość da się skasować.No,to teraz zapnij za taśmą ale to nie wszystko,.Trzeba pokręcić kilka razy kierownicą w do oporu prawo lewo i trzeba obserwować czy wartość...
Witam Sprawdziłem obwody czujnika do złącza które jest pod plastikiem na podłodze po lewej stronie nóg kierowcy i jest ok. Dalej nie wiem gdzie te kable lecą więc sam raczej nie dojdę bez pomocy. Tech2 pokazuje błąd 72 Fahrer seiten- airbag- sensor stromkreis funktionssfarung Sprawdziłem jeszcze bloki pomiarowe System Voltage 11.35V System voltage status...
Dzięki za wskazówki, w weekend zrobię pomiary temperatur i porównam, sprawdzę kable i myślę będzie wiadomo, bo albo termostat, kable lub czujnik... Mam pytanie czy orientujecie się jakie napięcie powinno być na kostce od czujnika G62/G2 czy miernikiem mogę sprawdzić czy kable są ok ??? Dodano po 1 Właśnie wróciłem z laptopem z mojego MK4, sprawdziłem...
Z tyłu budzików jest taka mała płytka do sterowania żarówką od Airbaga. Są na niej diody krzemowe oporniki i tranzystor(o ile to tranzystor)Jakiś baran zmostkował kontrolkę z ABSem i spalił tenże tranzystor. Wygląda jak zwykły BC557. Ma jakieś dziwne cyferki. Na pomiar ma zwarte emiter-baza.Ma ktoś schemat lub wie co za element tam przychodzi? Escort...
Witam serdecznie! Mam problem z moim autem. Praktycznie przy każdej przejażdżce samochodem przy mocnym przyspieszaniu, przy ok 2500 obrotów samochód nagle traci moc. Jedzie jakby miał 50km albo i mniej. Po wyłączeniu i uruchomieniu silnika problem znika, ale tylko do następnego mocnego przyspieszenia. W skanie wyszły takie błędy jak niżej. Proszę o...
a ja mam problem z renault captur zapala mi sie kontrolka check engine i poduszki macie jakis pomysł (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Jednoczesne zapalenie się kontrolki „CHECK ENGINE” i kontrolki AIRBAG (SRS) w Renault Captur najczęściej oznacza: 1. awarię zasilania lub masy, która zakłóca pracę kilku sterowników naraz, 2....
1 Sprawdzenie bezpieczników , 2 zakładając że mechanik nie popełnił błędu i złożył kierownicę tak jak była do jazdy na wprost i ustawił taśmę prawidłowo - ustawienie geometrii, 3 odczyt błędów ze sterowników, 4 kalibracja czujnika kąta skrętu zgodnie z procedurą pomimo że w blokach pomiarowych wartości się nie zmieniają. Na razie nie wiadomo jakie masz...
Zakupiłem taki oto kabelek na portalu aukcyjnym "RENAULT Dacia INTERFEJS dla DDT2000 + VAG KKL PL" oferujący : Interfejs obsługuje modele na K-LINE Grupa RENAULT 1997 - 2007 RENAULT: Avantime, Clio, Espace IV, Kangoo, Laguna, Laguna II, Modus, Megane & Scenic, Megane II, Master, Mascott, Safrane, Traffic, Twingo, VelStatis NISSAN: Almera, March-Micra,...
Zgadza się, dziękuję. I tam powinienem podłączyć przewód ze styku 9 sterownika 451? na styk roboczy? bo nie działa. Podanie masy na zielono brązowy odcięty z wtyczki T5 airbagu pin 3 też włącza klakson... No ale tego nie mam jak robić, dlatego jest odcięty... Cała dołożona multifunkcja działa poprawnie w blokach pomiarowych VCDS, tylko z tym klaksonem...
Najpier podam błędy jakie mam: Address 01 ----------------------------------------... Controller: 038 906 012 HP Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 4893 Coding: 00102 Shop #: WSC 06402 VSSZZZ6LZ5R029686 SEZ7Z0D2677670 2 Faults Found: 18044 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Airbag Controller P1636 - 35-00 - - 17911 - Load Signal from...
Witam! Problem dotyczy VW Passat 1.9 TDI AFN (98)z układem ESP (Bosch 5.3). Klient trafił do mnie ze świecąca kontrolką układu ESP., w sterowniku którego był zarejestrowany tylko jeden błąd: mówiący o zapisaniu usterek w sterowniku silnika. Co ciekawe w ECU silnika brak błędów, kodowanie sterownika silnika 0002 (soft. coding). Z rozmowy z klientem dowiedziałem...
Tak na szybko dzisiaj sprawdziłem kostkach komputerowych silnika i abs zielono nie jest , bezpieczniki z grubsza sprawdzone ,masa na silniku i w komp silnika jest . Ostatnio rygiel słyszałem , nawet jak nie kręcił ,dzisiaj już nie .Zwarcie jakieś czy co .? Jutro może na stole spróbuje połączyć się z sterownikami silnika . ----------------------------------------...
Panowie, samymi pomiarami napięć zajmę się niedługo (mam zawieszenie oraz rozrząd do roboty). W międzyczasie zrobiłem autoscan i wyszło mi, że światła które oświetlają dół w drzwiach (puddle light) mają zwarcie. Przyjrzałem się temu bliżej i okazuje się, że po zamknięciu drzwi dalej świecą, co prawda ledwo widocznie. Jest szansa, że te światła właśnie...
Stacyjka sprawna, przełącznik start/stop sprawny, w parametrach pomiarowych testerem diagnostycznym dobrze rozpoznaje pozycje guzik wciśnięty, guzik zwolniony Czujnik wciśnięcia sprzęgła też sprawny, sprawdzony na stole a do tego kontrolka na przycisku start/stop zmienia kolor z pomarańczowego na zielony po wciśnięciu pedału Immo ma zasilanie bo po...
Sterownik poduszek jak i moduł komfortu z obsługą CAN. Nie masz czasem błędu w AIRBAG że nie ma komunikacji po CAN z licznikiem? Czyli tylko licznik nie ma CANu. Sprawdź jeszcze czy masz dostęp do bloków pomiarowych w liczniku - bloki 123-126.
To nie musi być uszkodzenie licznika. Może być np tak że któryś ze sterowników w aucie robi zakłócenia po CAN przez co reszta nie może się dogadać. Należało by sprawdzić przewody pomiędzy licznikiem a ECU. Jeżeli przewody całe to wtedy spróbować podmienić licznik. W blokach pomiarowych widać czy jest komunikacja po CAN. W liczniku w blokach 125, 126...
Błoki pomiarowe od 1-5 po zmianie kodowania na EDA07F270C13025000 https://obrazki.elektroda.pl/6994839000_... auto-scan auta po zmianie: Niedziela,16,Sierpień,2020,10:06:17:4269... Wersja VCDS: AKP 908.1 Wersja danych: 20091119 ----------------------------------------... ----------------------------------------...
Dając mase na przekażnik rozrusznika (z koputera powinnien wychodzic impuls masy na przekaźnik) auto kreci ale nie odpala... Poduszki sa wystrzelone (w module Airbag sa błędy zwiazane z tym.. wczesniej był tez błąd braku komunikacji z szyną CAN sterownika (nie pamietam juz dokładnie) Zastanawia mnie najbardziej dlaczego OP-com nie chce połączyć sie...
W lanchu nie ma kodowania II czyli nie zrobisz kalibracji czujnika skrętu w wv po 2003 roku, kodowania długiego ,przy testowaniu pomp na grupie 004 nie opóźnia jej,brak wykresówki tdi,brak opisów przy adaptacjach,blokach pomiarowych i podpowiedzi,nie podpisane grupy, Wywala głupie błedy przy fiacie i peugocie czasami,wiesza czasami sterowniki w francuzach...
W ten sposób ominiesz całą instalację samochodu odpowiadającą za ładowanie (wzbudzenie alternatora) U mnie alternator się wzbudza i jest ładowanie na poziomie 12,2-14,4 na początku. Pisałeś wcześniej , że jak zastartuje to jest w porządku wzbudzenie, chyba, że teraz masz co innego na myśli ?. Wyeliminujemy w ten sposób wzbudzanie -moduł komfortu no...
Używany w bardzo dobrym stanie ...!!!!! Gwarancja rozruchowa SYKES – PICKAVANT z możliwością zapamiętywania pomiarów!! wraz z sześcioma kartami wymiennymi polecane do każdego warsztatu samochodowego a szczególnie dla monterów instalacji gazowych. Wartość nowego zestawu w Radiotechnice www.radiotechnika.pl/ to około 8 000,00 zł BRUTTO W skład zestawu...
Witam Na jednym z forów zdiagnozowano mi taką usterkę na podstawie logów z vagu. Jednakże wypowiedziała się tylko jedna osoba co wydaje mi się mało przekonywujące. Dlatego poniżej zamieszczam wykonane logi. http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120313.htm... http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120314.htm... http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120315.htm... http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120316.htm...
Wczoraj pobawiłem się na vagu i porobiłem kilka zrzutów oraz pełny autoscan kto jest obeznany prosze o komentarz co do tych pomiarów może tam coś niepokojącego ktoś zobaczy. Jestem jeszcze laikiem co do diagnostyki ale jedna rzecz rzuciła mi się w oczy otóż grupa 003 blok 3 tam w dziwny sposób zmienia się wartość na screenie jest akutat 440.0 mg/str...
Dzięki za odzew. Podłącz tą Betę w innym aucie lub pod akumulator i zobacz czy zawoła kod. Jeżeli nie to masz wyłączony kod w radiu i przez to nie woła kodu po braku zasilania. Oryginalna Beta 5 już sprzedana. W moim autku ta Beta nie wołała kodu. Ale po przełożeniu do innego autka, kod trzeba było wklepać. Pewnie w radiu więc nie ma się co dziwić bo...
witam ponownie a wiec tak 1 start logi są takie jak poniżej "Autodetect (CAN only)" Sonntag,19,November,2017,15:56:37:39744 VCDS -- Windows-basierter VAG/VAS-Emulator läuft auf Windows 7 x64 VCDS Version: DRV 17.8.0.1 Datenstand: 20170817 DS276.4 www.Ross-Tech.de Fahrzeug-Ident.-Nr.: WVGZZZ7LZ7D065783 KFZ-Kennzeichen: Fahrzeugtyp: 7L (6N0) Scan: 01...
pomiar rezystancja airbag elm327 airbag opornik airbag
piekarnik indesit indesit instrukcja pralka wymiana silnika nawiewu
reset drukarki epson lampa boisko
Clarion DSP CZ-641 – usuwanie żelu z nóżek procesora, czyszczenie IPA, ESD, QFP Mastercook ZWE-4657FX – błąd F8, brak grzania, diagnostyka grzałki i NTC