Witam Potrzebuję przykładów graficznych wykresów synchronizacji rozrządu głównie silników diesla, czyli pomiar oscyloskopowy jednocześnie dwóch czujników, wału korbowego i wałka górnego.
Pomiar ciśnienia w cylindrach, sprawdzenie czujnika położenia wałka rozrządu i wału, sprawdzenie ustawienia rozrządu,to na początek. podlaczalem go do komputera i nie pokazuje zadnych bledow.. Co to za komputer ?
WDD2040481A879161 Silnik 271860 o pojemności 1796 ccm normie Euro V i oznaczeniu handlowym C200 CGI Te silniki miały problemy na początku produkcji, kiedy były stosowane w poprzednim modelu 203. Obecnie są dopracowane i uważane za niezawodne - "pakują" je do całego szeregu aut: Sprinter, Vito, a osobowe trudno wyliczyć. Twoje auto nie ma zbyt dużego...
A o rozruszniku nikt nie wspomniał co jest podstawą w tych wozach.Blokady (znak na obudowie)wałka tam nie założy bo gdzie? No chyba że wyjąć pompę vacum. Gdy czujniki czytają z kół rozrządu, ani ECM ,ani pomiar oscyloskopem nigdy nie da wiarygodnego pomiaru. żeby tak było ,czujniki muszą czytać bezpośrednio z wału albo wałka.W tym wypadku żeby mieć...
P3090 to raczej nie jest błąd CMP. Pomiar ciśnienia sprężania, ciśnienia paliwa
1. Ustawianie rozrządu. 2. Zasilanie w kostce czujnika 3. Odległość od koła fonicznego i jego stan (czy nie brakuje wypustek). 4. Pomiar ciągłości przewodu sygnałowego Czujnik -ECU 5. Weryfikacja ustawienia czujnika na wale (jest uszczelniaczu od strony skrzyni biegów). PS Nowe zamienniki zdarzają się wadliwe.
Po rozrządzie dokonaj pomiaru ciśnienia paliwa, objaw jakby pompa zdychała i błędy też na to wskazują. Dodatkowo sprawdź przepływomierz (pomiar), czujnik wału, oraz zamień miejscami czujniki położenia wałków, bo nie wykluczone że masz kilka usterek na raz.
Witam. Podczas pomiaru rezystancji czujnika wałka rozrządu BMW e39 m52, wychodzą mi dziwne odczyty... Bez odpinania, jedynie po zmianie jednostek. Zamiast pomniejszać o 0,1 to zmienia się wartość. O co chodzi? Czujnik padł? 2M, 20M, 200M ohm http://obrazki.elektroda.pl/4742896600_1... http://obrazki.elektroda.pl/1637412000_1...
Nie ma żadnego specjalnego czujnika. Z pomiaru prędkości obrotowej wału - czujnik na wale i na wałku rozrządu.
Jeszcze raz powtarzam-zapali z samego czujnika położenia wałka rozrządu, a pomiar oporności nic a nic nie daje. Jedyna metoda to albo podstawić sprawny czujnik, albo oscyoskopowa kontrola sygnału.
Zrobiłes pomiar oscyloskopem?
Witam, samochód od jakiegoś czasu zaczął ciężko palić, czasem łapał błąd P0340 (czujnik położenia wałka rozrządu). Ostatnim czasem pojawił się problem z rozładowanym akumulatorem. Podłożyłem drugi dobry i dalej to samo. Aż teraz samochód nie odpala (rozrusznik kręci) , przy próbie odpalenia pojawia się błąd P0340. W wartośiach zmierzonych w trakcie...
Co do tych 12V zasilania czujnika wału i przepływki to jest pewna informacja. Pytam bo byłem przekonany że tam powinno być 5V Gnd i sygnalizacyjny Dodano po 7 Trochę zdjęć porobiłem i pomiarów na zdjęciach zapisałem opór jak pokazał miernik. Pomiar odbywał się pomiędzy przewodem zielonym na wtyczce od czujnika wałka rozrządu a pinami od ECU. Odnośnie...
Dodam tyle: Podczas pierwszego pomiaru oscyloskopem wystąpił błąd. Sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu był nieprawidłowy. Oscyloskop miałem nieuziemiony i wdarł się "bubel". Drugi pomiar jest całkiem inny, ale wychodzi na to, że poprawny i że rozrząd też jest ok. Na wału rozrządu jest jeden ząb, przebiega przed czujnikiem 10 stopni po GMP. Rozrząd...
Witam. Rozkręciłem wczoraj czujnik położenia wału korbowego (chyba o ten chodzi bo kolega wyżej napisał o czujniku wałka rozrządu?) Wygląda poprawnie , pierwszy pomiar dał 670ohn, drugi pomiar po czyszczeniu 700 ohm. książkowo powinno być 760 (temp pomiaru ok 15oC) Przy okazji spisałem sobie nr seryjny 8200439315, gdzieś znalazłem ze te numery są zamienne...
Sam przecież doszedłeś że masz gdzieś przerwane/przegnite przewody więc o co Ci jeszcze chodzi? Ale jak to możliwe że jest napięcie a nie ma ciągłości? Bo miernik ma dużą rezystancję wewnętrzną przy pomiarze napięcia.
Czujnik wału orginalny GM, położenia wałka rozrządu też, pozostaje pomiar oscyloskopowy... Z tym może być problem
A ja sadzę że ten nowy czujnik masz uszkodzony zrób ten sam pomiar ale na stole wysymuluj wartosci z samochodu żeby napewno wykluązyc czujnik
Opiszę do czego doszedłem, może komuś sie przyda. Za pomiar obrotów silnika odpowiada mały cztero pinowy moduł przy bloku silnika z prawej strony zaraz za czujnikiem wałka rozrządu. Układ ma coś wspólnego z pomiarem pradu cewek wysokiego napięcia i wyprowadzeniem impulsów na obrotomierz. Bez modułu silnik nie odpala (brak iskry) i nie pokazuje obrotów...
Jak paliwa będzie za mało, świece też będą mokre, bo paliwo nie będzie rozpylane, tylko będzie kapało do cylindrów. Z rozrządem, powinien być błąd czujnika wałka rozrządu. Wydaje mi się, że pomiar ciśnienia paliwa i ciśnienia sprężania rozwieje wątpliwości.
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
Pomiar napięć na poszczególnych wyprowadzeniach robiony względem masy bylby przyjaźniejszy dla oka.
Jak jeden użytkownik ma w podpisie "Przyczyn może być wiele". Cewkę kup używaną i ją możesz podstawić. Zazwyczaj w 2.0 16V siadają dwa czujniki - wału korbowego oraz wałka rozrządu. Analizując Twój problem możesz się pokusić o pomiar kompresji, wtedy dużo coś pokaże o kondycji i wskaże kolejne wskazówki.
Temat wygląda następująco. Auto zgasło i nie chciało zapalić. Dotargane do mnie na lawecie. Check na desce, kręci nie odpala. Texa wyrzuciła błąd sygnału czujnika położenia wałka rozrządu i w konsekwencji błąd synchronizacji. Czujnik poszedł do wymiany i o dziwo bez zmian... Pomiar pinów na czujniku 1-5 V, 2-GND, 3-5 V o co kaman? Zwarcie w wiązce?...
Witam! Czy czujnik położenia wałka rozrządu który sie znajduje kolo skrzyni może podawać błędny pomiar i przez to możne na zimnym szarpać i kopcić na szaro ?? I zna ktoś wartość w Ohm tego czujnika mój ma 380 Ohm pozdrawiam
Wie na podstawie pomiaru przyspieszenia kątowego wału korbowego, pomaga mu w tym czujnik położenia wałka rozrządu, pełniacy tu role czujnika rozróżniającego cylindry.
Zmierz omomierzem połączenia między EA37-EA38 i EA45-EA46 oraz te punkty do masy silnika (ECU). Podaj wartości pomiaru. Jeśli masz oscyloskop pomierz sygnały z czujników.
Jaki błąd dokładnie i jaki jego opis.? Bo albo przerwa w obwodzie ,albo nie prawidłowy sygnał. Do tego pomiar na złączu ,masa ,zasilanie i sygnał .Najlepiej oscyloskopem.
Ten czujnik jest indukcyjny. Chociaż krążą legendy że we wcześniejszych rocznikach bywał hallotronowy.. Sprostujcie jeśli wiecie ;) Czujnik indukcyjny ma dwie ceweczki i powinien mieć kilka omów we wszystkie strony. Hallotronowego czujnika miernikiem raczej nie uszkodzisz. Chyba że takim starym ruskim wskazówkowym ewentualnie miernikiem do pomiaru rezystancji...
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Witam pacjent to Peugeot Boxer III 2.2 hdi 2016 r. Problem to błąd P0341 -zakres działania/Parametry obwodu czujnika A położenia wałka rozrządu Brak innych błędów, silnik trochę gorzej odpala, po odpięciu czujnika położenia wałka rozrządu silnik odpala gorzej pracuje dobrze. Po skasowaniu błędu problem powraca po kilku minutach albo przy następnym odpaleniu...
... Prostokąt ma postać nierównomierną: .... Dzieki temu mozliwa jest synchronizacja. Pomiar robiony gdzie i w jakich warunkach (tylko na wyjsciu podlaczonego ECU jest miarodajny).
Witam mam podobny problem tylko na pewno nie klin. Został wymieniony czujnik Halla, sprawdzony klin oraz elektronik naprawiał komputer. Problem po tych naprawach dalej występuje. Problem polega na tym, że do końca nie jestem pewny co może wpływać na błędny sygnał z czujnika Halla (czujnik położenia wałka rozrządu). Poniżej występują dwa wykresy niebieski-wałek...
Na pewno czujnik Halla prościej. Ale nie to, że kontaktronu nie da się użyć, zwłaszcza przy dużych kołach. Zakładając koło 26" i Vmax=55km/h daje nam to ok. 8 obr/s czyli 125ms. Drgania kontaktronu raczej nie trwają 100ms, czyli niewielki zapas jest, wystarczy odpowiednio podejść. Po wykryciu zwarcia kontaktronu trzeba odczekać ok 80-100ms i upewnić...
Byłem na diagnostyce i stwierdzono: - silnik nie pracuje na wszystkie cylindry a dokładnie czwarty jest słabszy - jedyny błąd jaki się pojawia (nie pamiętam numeru) czujnik położenia wałka rozrządu - sygnał poza zakresem. Czujnik sprawdzony oscyloskopem działa prawidłowo. W konsekwencji musze sprawdzić czy dobrze ustawiony jest rozrząd i wykonać pomiar...
auto straciło na mocy To jest Twoja subiektywna ocena , czy poparta jakimkolwiek pomiarem ? po podłączeniu przez mechanika pod komputer Co teraz pokazuje po podłączeniu testera diagnostycznego ?
Z uwagi, że niedawno dopadł mnie problem z czujnikiem wałka rozrządu w X20XEV w Oplu Vectra B Simos 56.5 (błąd P0340) więc potrzebowałem do porównania przebieg z oscyloskopu pracy czujnika i go nie znalazłem. Na forach coś tam niby jest, ale mało wiarygodne dlatego postanowiłem założyć temat aby ktoś kto ma problem miał do czego się wzorować. http://obrazki.elektroda.pl/3293004200_1...
Najlepiej to oscyloskop ale jak nie masz to może być dioda LED i rezystor. Dioda ma migać przy kręceniu rozrusznikiem. Można też wyjąć czujnik i sprawdzić go diodą i rezystorem przykładając coś metalowego do czujnika. Można sprawdzić zasilanie czujnika we wtyczce ale najlepiej na wpiętym czujniku. W blokach pomiarowych można też sprawdzić prędkość obrotową...
Witam .Panowie Mam taka zagwozdkę volvo S40 1.8 i 16v . z pod czujnika wałka rozrządu ciekł olej, wyjąłem czujnik uszczelniłem silnik odpalał po godzinie silnik w czasie jazdy zgasł sekundy przed zapaliła sie kontrolka błąd sterownika sielnika . próba odpalenia nic nie dała, pod maska zaczą tykać przekaźnik od pompy paliwa imo wyłącza sie bez problemu...
...a reszta silnika i osprzętu? Wtrysk pośredni, aby miał sens, wymaga specyficznego ukształtowania komory spalania i denka tłoka. Dawkować paliwo jedynie w oparciu o kąt otwarcia przepustnicy można tylko w silniku pracującym ze stałym obciążeniem. Najprostszy system do wtrysku pośredniego wymaga czujnika kąta otwarcia przepustnicy (TPS) oraz czujnika...
Nie przechodzi też adaptacji zaworu faz (at)ElektrodaBot https://obrazki.elektroda.pl/8822744300_... Wstępna ocena dostępnych informacji Najnowsza obserwacja wskazuje, że test funkcjonalny przestawiania faz wałka rozrządu dolotu (tzw. VVT – Variable Valve Timing) kończy się błędem i komunikatem: • „Aktywacja wadliwa, aktywacja niemożliwa”...
Zwarcia miedzy 3 a 4 to tam nie ma na pewno bo cały ten system Dephia nie miał by sensu. Na schematach zastępczych jest tam dioda. Mój pomiar miedzy 3 a 4 pinem wykazuje 250kom. Interesuje mnie czy przy uszkodzonej detekcji fazy w cewkomodule auto pali.
Nie rozumiem takiego podejścia do tematu. Twój klient musi być troche naiwny. Każdą naprawe należy zacząć od diagnostyki. Diagnostyki mamy dwie. Jedna to komputerowa (nie mylić z odczytem błędów, bo to nie diagnostyka). Podstawa to analiza parametrów rzeczywistych w czasie gdy występuje usterka i w czasie, kiedy auto chodzi normalnie. Druga to diagnostyka...
Witam. Problem z silnikiem BMW m54 b22. Po cało nocnym staniu, podczas pierwszego odpalenia i załączeniu się pompy powietrza wtórnego auto pracuje normalnie, a gdy pompa sie wyłączy po chwili auto przestaje pracować na jednym cylindrze. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu silnik pracuje już normalnie na wszystkie 6 cylindrów. Pomóżcie mi ustalić...
Witam mam podobny problem. Został wymieniony czujnik Halla, sprawdzony klin oraz elektronik naprawiał komputer. Problem po tych naprawach dalej występuje. Problem polega na tym, że do końca nie jestem pewny co może wpływać na błędny sygnał z czujnika Halla (czujnik położenia wałka rozrządu). Poniżej występują dwa wykresy niebieski-wałek rozrządu (czujnik...
Mnie interesuje tylko motoryzacja. Takie czujniki można spotkać w samochodach marki BMW. Jak to działa. Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik jest zainteresowany zastosowaniem czujników indukcyjno-fazowych w motoryzacji, szczególnie w samochodach marki BMW. Pyta o zasadę działania tych czujników w kontekście motoryzacyjnym. Bezpośrednia odpowiedź...
Jakie bajki dowiedz się chłopie w serwisie reno, lub poszukaj w internecie. Stukające koło zmiennych faz rozrządu - najpierw wgrywają soft jak nie pomoże to koło zawór rozrząd pompawody i czujnik wałka rozrządu (te wiadomości też można znależć na stronach angielskich). pozdrawiam. Dodano po 31 tak soft trzeba zmienić walczyłem z tym w tamtym tygodniu...
co miałem wymienione , Nowe: papą paliwa , wszystkie filtry , uszczelniacze na kolektorze sącym ,egr,cewka zapłonowa przewody i świece, pierwsza sonda zawór od ciśnienia egru przepływomierz Używane podmienione: cała listwa z wtryskami ,czujnik położenia wałka rozrządu, druga sonda Błędy:16556 bank 1 system pomiaru paliwa system zbyt bogaty ,od czasu...
Cześć. Chciałbym się was poradzić czy na kostce czujnika wału lub wałka rozrządu powinny być jakieś napięcia? Są to czujniki dwu pinowe(indukcyjne). 4505200400_1385585854|arlDjdvN5n Narysowałem 2 czujniki i ich połączenia ze sterownikiem. Na pinach czujników A i B jest 0.70V.Przewód idący do pinu 5 jest schowany w wiązce i widać go jak rozetnie się...
Witam motocyklistów i nie tylko. Opiszę tutaj różnice pomiędzy silnikami z 1998/1999 i 2000-2003. Gdy nadeszła wiekopomna chwila i silnik zrobił ponad 100k km. , a ja nie dopilnowałem oleju - panewki zjadło. Motocykl wyprodukowany w 1999 roku. Silnik, który teraz napędza pojazd pochodzi z 2003 roku. Różnice: Starszy model nie posiada 2 mocowań do ramy...
DriverMSG Pomiaru cylindrów nie robiłem, a na diagnostyce nie byłem. Wolę najpierw sam trochę zdiagnozować w czym problem nim pojadę do mechanika. Również też uważam, że nie wszystko komputer pokaże . Filtr paliwa był wymieniany jakieś 20 tysięcy km. Jeśli chodzi o układ zapłonowy to sytuacja wygląda tak, Zrobiłem test tak zwanej "mgiełki" , spryskałem...
Witam Mam problem ze swoja astra G 1999r. 2.0 16v X20XEV Wymieniłem już 4 czujniki wałka rozrządu i nadal komputer widzi go jako uszkodzony. Wkładałem używkę i 3 nowe, kable do czujnika od kompa podmienione nowe. Na tym co był oryginalnie błąd wywala po rozgrzaniu lub jak jest upał od razu, na tych wymienionych od razu, z wypiętą wtyczką pali na samym...
być może jest uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu , który ma za zadanie właśnie ustawić odpowiedni kąt wyprzedzenia zapłonu przy odpowiednich obrotach .według mnie znajduje sie on przy lewym lub prawym wałku rozrządu od strony paska pod kołem rozrządu .podczas jego pomiaru rezystancja ma wynosić między 1 kiloom a 2 kiloom.
Należy zacząć od sprawdzenia układu rozrządu. W trakcie wymiany, która będzie Pan przeprowadzał, proszę zweryfikować ustawienie z użyciem odpowiednich narzędzi. Z opisywanych objawów można wnioskować, że coś jest nie tak z synchronizacją wału korbowego i wałka rozrządu. Drugim problemem, który może powodować takie objawy, jest stan czujników temperatury:...
jeżeli zobaczy sygnał z wałka rozrządu, a nie będzie widział sygnału z wału to jak sterownik zareaguje? Zwróc uwagę na to, że są sterwoniki które sobie potrafią wykryć brak sygnału z czujnika wału nawet wtedy, jak nie ma innych czujników informujących o tym że jest chęć zastartowania silnika. Może się to odbywać metodą pomiaru spadku napięcia na instalacji...
Jeśli chodzi o wielopunktowy pomiar ilości obrotów koła, to kolega Autor ma rację - im więcej czujników na obwodzie koła, tym mniejszą średnicę koła trzeba ustawić w liczniku. Jeśli autor dotrze do budowy czujnika obrotów silnika - można jak na filmie z przodu przy chłodnicy, można sygnał odebrać z kół zębatych wałka rozrządu. Ważne, żeby nie odbierać...
Dzień dobry. Po przestudiowaniu informacji znalezionych w sieci namalowałem załączony układ, który chciałbym wykorzystać do odczytu prędkości obrotowej silnika z istniejącego czujnika położenia wałka rozrządu. Czujnik wg mojej opinii to zwykły indukcyjny / 2 przewodowy. Generuje on przebieg sinusoidalny jak na załączniku. 1058542 Wykorzystując proponowany...
Samochód do początku marca pracował w takim stanie jak w powyższym opisie. Zachowanie przypominało opis w tym temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... Przed włączeniem na luz przełączałem na benzynę, a na gaz na trzecim biegu przy dłuższej jeździe i dało się jeździć. Jednak uszkodziło się sprzęgło. Zwiększający się poślizg sprzęgła...
Witam ponownie, po dalszych próbach naprawy z autem jest dalej problem, może ktoś wpadnie na jakiś ciekawy pomysł, ponieważ nie mam już sił. Mechanikiem jestem początkującym więc moja wiedza jest może na tyle niewielka abym coś przeoczył. Rozrząd ustawiony na blokady cewki oraz świece są dobre, niestety nie mam oscyloskopa więc pomiar w cewkach może...
Witam. Mam problem jak w temacie. Kąt wg odczytu z komputera jak i z lampy stroboskopowej potrafi dojść do 20 stopni (opóźniony), a powinien być w granicach 10 stopni (wyprzedzony) na biegu jałowym. Objawem w użytkowaniu jest problem z odpalaniem, szarpanie. Środkem "zaleczającym" jest zmniejszenie szczelin na świecach do 0,4mm. Co zrobiłem: Napięcie...
Witam. Od jakiegoś czasu walczę z samochodem marki FIAT PUNTO 1.2 8V 2004 rocznik. Problem polega na tym, że posiada on bardzo nie równe obroty na biegu jałowym gdy silnik jest rozgrzany. Problem występuje na LPG jak i na benzynie. Denerwuje to bardzo podczas postoju chociażby w korku czy przy sygnalizacji świetlnej. Do tej pory wymieniłem: -Przewody...
Ale zaraz, po co wymienisz od razu wtryski? NIe myślisz wcześniej zrobić tego halla? Sprawdzić ciśnienia tandem ,wiązki itp? Przecież po zmianie wtrysków błąd halla nie zniknie. Nie zmieniam pompek , pytam czy jak są inne niż oryginały potrzeba je kodować adaptować , wyżej napisałem cała historie tego pojazdu i dlaczego pytam , zmieniłem wiązkę dziś...
Ktoś wkodował IMMO ze sterownika ECU silnika. To już jest operacja która polega na wgraniu nowego wsadu do ECU. Pytanie czy zrobione na ori wsadzie czy wgranie gotowca nie koniecznie od tego silnika (zresztą nie wiem po co to robił jak licznik, kluczyk i ECU teoretycznie było od jednego dawcy. Wg mnie ktoś poległ na swapie ,zaczął robić głupie rzeczy...
(-) Na Op-Comie widzę teraz że ciśnienie się ładnie buduje przy kręceniu (z 2 do ponad 30 MPa gdzie oczekiwana wartosc to 30) - ale powoli spada. Którędy może uciekać - nie wiem. (Czujnika na railu nie udało mi się wykręcić) Po za tym on powinien zaskakiwać nawet gdyby cisnienie uciekało - zgadza się? Przy kręceniu widzę obroty na poziomie 150-200rpm...
Z ciekawostek w astrze F do sterowania elektrozaworem na dole pompy od przestawiacza kąta wtrysku wykorzystywany jest sygnał z alternatora, ten sam co do obrotomierza (z doświadczenia wiem, że lubi się przetrzeć, a w wersji bez obrotomierza nie zobaczymy tego)( nie wiem czy brak tego sygnału szkodzi przy rozruchu, czy podczas normalnej pracy). Oprócz...
Aby wyregulować vanosa musisz założyć blokady na wał korbowy i wałki rozrządu koła rozrządu są przykręcane śrubami i umożliwiają regulację jednocześnie położenia wałka rozrządu jak i vanosa . 1- Wykręć czujnik ciśnienia oleju i w jego miejsce wkręć element który umożliwi podanie sprężonego powietrza do układu smarowania 2 - w pobliżu vanosa znajduje...
Pomiar rezystancji nic Ci nie pomoże. Tam jest czujnik Halla i musi być zasilany. Do sprawdzeniu przy sprawnym zasilaniu najlepszy oscyloskop ale pewnie jak naprawisz zasilanie i czujnik będzie sprawny wszystko wstanie. pozdr. http://obrazki.elektroda.pl/7906296500_1... http://obrazki.elektroda.pl/2727878500_1... Sugerowałem...
Podczas pomiarów czujników w samochodzie natrafiłem na dziwny sygnał wychodzący z czujnika halla wałków rozrządu. Czujnik halla zasilany jest napięciem 5V (zmierzone) i posiada jedno wyjście jak wiadomo. Mierząc przebieg wyjściowy wychodzi prawie prawidłowy lecz amplituda nie zgadza mi się. Z pomiarów wychodzi 14V. I rodzi się pytanie : 1) Skąd taka...
Witam, Auto odpala od kopa, ciągnie równo i przyspiesza ładnie.. Ale mam powracający błąd P0340 przy wysokich obrotach 4000-5000. Czy ktoś wie jakim napięciem jest zasilany czujnik wału korbowego w tym aucie ? Po przekręceniu kluczyka przy pomiarze miernikiem cyfrowym gniazda złączki zasilającej czujnik wału korbowego(zdjęcie poniżej) na pinie 1(masa)...
Dziś sprawdziłem jeszcze wtyczkę od czujnika halla, napięcie na pinach wtyczki 1 i 3 wynosi 4,95 czyli książkowe, podczas pomiaru zginałem wiązkę we wszystkich kierunach i napięcie jest bez zmian. Tak więc wykluczam uszkodzenie wiązki, czujnik dodatkowo przeczyściłem, styki na wtyczce również i nadal to samo, żadnej poprawy. Doczytałem, że może to być...
Witam wszystkich , jeśli zamieściłem post w nieodpowiedniej rubryce proszę o przeniesienie. Trafiła do mnie Skoda Fabia 1,2 htp silnik BME , trzycylindrowiec 12 zaworów. Otóż koleżanka zabrała auto z jakiegoś warsztatu , ponieważ nie mogła z mechanikami dojść do porozumienia . Ale po kolei - przyjechała z Torunia do Warszawy postawiła auto na parkingu...
Witam kolegów. Problem jak w tytule postu, niestety powracający. Wcześniejsza wymiana rozrusznika, przy okazji dwumasa+ sprzęgło, rozrząd+ cieknąca pompa, przy okazji wymiany rozrządu został wymieniony czujnik wałka w/w. I o dziwo, wymiana tych części poskutkował- auto zaczęło normalnie odpalać. Niestety nie na długo- znowu ikona serwis + katowanie...
jaśniej proszę z tą ignorancją... Poczyta Pan (georgesgr) z "PSA" zasadę działania tranzystora (zasada działania czujnika ciśnienia paliwa). Ma jakąś "podstawową" oporność, która zmienia się pod wpływem ciśnienia paliwa (wzmocnienie/zmniejszenie sygnału elektrycznego) i tak podaje dalej "sygnał" do kalkulatora (jakiegoś sterownika), który wylicza jak...
Czytając fora i patrząc na YT zwróciłem uwage na różne dziwne przypadki związane z wypadaniem zapłonu i prawdopodobnie może to być spowodowane ( czujnikiem wałka rozrządu, czujnikiem temperatury silnika czyli tym w kolektorze, czujnikiem stukowym a są dwa, sondami lambda niby nie bo one nie pracują na zimny a od ilu stopni komputer bierze je pod uwage...
Zacznę od końca .Nie sprawdzałęm rozrządu bo nie wiem jak , mam vcds ale nie nie wiem jak. Błędy te same .Na lpg jak i na benzynie to samo prawie troszkę gorzej bo wiadomo silnik odpalany awaryjnie na lpg i dla tego. Czy z bloków pomiarowych przy kręceniu rozrusznikiem jesteś w stanie określić, czy odczyty z czujnika G40 są prawidłowe? może i bymbył...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Oto kod... lecz jeszcze nie sprawdziłem czy działa. $crystal = 8000000 $regfile "attiny2313.dat " Config Timer0 = Timer , Prescale = 64 Config Timer1 = Pwm , Pwm = 10 , Prescale = 64 , Compare A Pwm = Clear Down , Compare B Pwm = Clear Down Config Int0 = Rising On Int0 Impuls On Ovf0 Przepelnienie Enable Interrupts 'T0 - sumaryczna wartośc timera0 Dim...
Silnik wiekowy. Najczęściej jednakże niedomagają pompy oleju. Kolejny punkt programu to tulejki wałka rozrządu, dopiero sam wał korbowy. Apetyt silnika na olej z jego mruganiem na kontrolce ma oprócz niskiego stanu nic wspólnego. Jeśli na zimnym kontrolka gaśnie a dopiero po nagrzaniu szczególnie mocnym zaczyna "puszczać oczko" to pora pojechać na warsztat...
Wykręcić wszystkie świece, trzeba odłączyć układ zapłonowy i wtryskowy. Możesz odłączyć wtryski lub zasilanie pompy paliwa, odłącz też cewkę zapłonową. Można też prościej, odłącz czujnik płożenia i prędkości wału i wałka rozrządu (wtedy ECU nie "wie" że wał się obraca i nie steruje wtryskiem i zapłonem). Ciśnienie sprężania zmierz najpierw na zimnym...
zrobiłem może z 50km i ciekawa sprawa zaczyna się powoli normować.... może nie wróciło do 0,08 :) ale różnice są już niewielkie max 0,3:):), te korekcje zawsze trochę pływają więc wygląda na to iż będzie ok, odezwę się za jakaś czas.. Dodano po 14 wyłącznie z czujnika wału Pomiar przyspieszenia walu po kazdym wtrysku. dzięki za pomoc, więc czujnik rozrządu...
Hej. Autko jak w temacie, czyli astra 2,0b + gaz (na gazie na razie się nie skupiam). silnik 136km, przebieg ok 300tyś. Objawy: Auto ciężko odpala, ciężzko utrzymać obroty jałowe, wkręca sie max do 3,5tyś obrotów na postoju 3tyś podczas jazdy. V-max 120km/h (oczywiście na benzynie) Pomimo to nie kopci i nie pobiera oleju, silnik nie hałasuje (popychacze...
Cewka zapłonowa ma dwa lata? Pokazał się nowy błąd na pulpicie auta na tej nawigacja /błąd poprawy jakości spalin co dalej robić kupić nową cewkę jaka rada a może jaką używkę tylko oryginał słyszałam że te oryginały wytrzymują dłużej To nie ma najmniejszego znaczenia co pokazało ci się na pulpicie. Jak chcesz się dowiedzieć co to, to tylko diagnoza...
Witam! Dzisiaj wyciąłem alarm - iskra już jest, ale yaris dalej nie odpala, niemniej jednak słychać głuche strzelanie w wydech. Rozrząd sprawdziłem kilka razy. Na dolnym kole zero ,a na górze wałki na 12. Czujniki sprawne ten na dole ma opór 2.04kOhma, ten górny daje sygnał na transformatory bo iskra już jest. Coś jest brak synchronizacji. Mam urządzenie...
Może uderzał wcześniej,może mechanik coś zrobił z napinaczem ,a teraz słyszysz nie łańcuch. Wariator pracuje jedynie w zakresie wałka, a zęby na łańcuchu są w stałej pozycji względem łańcucha więc to też by wykluczyć, chyba że się mylę to proszę mnie poprawić. Tylko koło pracuje razem z łańcuchem,a reszta się przemieszcza względem osi. Mamy zatem kilka...
Dzisiaj zauważyłem, że w momencie zapalenia się checka napięcie na 2giej sondzie 0,005v wg kompa. I teraz pytanie ile powinno być tak książkowo? Ja bym zaczął od drożności układu wydechowego, bo wskazania drugiej sondy są zbyt niskie, a to może sugerować jakiś kłopot z wydechem. To prawda natomiast jak pisałem, założyłem emulator przed sondę i tam jest...
Problem polega na tym że nagrzany po prosty szarpie,gaśnie.Odczyt usterek to: 67-czujnik prędkości silnika 201-regulacja lambda. Pomiary oscyloskopem ujawniły że w momencie kiedy zaczyna fanaberie znika sygnał z czujnika wałka rozrządu.Fizyczne odpięcie czujnika wałka nie powoduje reakcji silnika-wtyczkę wypinałem.Sygnał z czujnika wału cały czas jest....
Witam Tak małe obroty mierzy się mierząc okres obrotu i przeliczając to na obroty, metoda którą proponujesz nie sprawdza się zupełnie bo jest niedokładna. Przewrotnie powiem że najlepiej byłoby to mierzyć analogowo jak w starych obrotomierzach, całkować by wyeliminować krótkotrwałe zmiany i wyświetlać przy pomocy ADC z Atmegi. Piotr Generalnie kolega...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam. Poszukuję przyrządów do obsługi, montażu, regulacji układu wtryskowego w silnikach SAME DEUTZ głównie chodzi mi o serie 1000. Gdzie mógłbym takie przyrządy kupić? ewentualnie podobierać i zkompletować z innych zestawów narzędzi dla samochodów osobowych/TIR itp. Albo nawet dorobić własne blokady i podstawki?? Może ktoś sobię takie skompletował?...
Sterowniki z pierwszego posta są zamienne, nie dałem rady zrobić immo off, ale przepisałem kod pin z oryginalnego ECU i sterownik działa. Niestety nie ma synchronizacji czujników z wału i wałka rozrządu. Podejrzane jest koło zębate impulsatora na wale korbowym, co widać po dziwnych pikach na oscylogramie a na które nakierował mnie kolega grala1. Po...
Jak podają książki i programy serwisowe czujnik powinien wysyłać sygnał prostokątny o wartości 12 V, tymczasem wyświetlił mi się wykres przebiegu o wartości około 13V Skoro w instalacji jest 13V to Up będzie 13V. Masz oscyloskop cyfrowy więc niech przeliczy wartość RMS. Multimetr jak widzisz nie pasuje do tego pomiaru. uczę się na własnej pracy metodą...
Podałeś ceny więc widać, że szukałeś tanich usług... widać też jak na tym wyszedłeś - wydałeś 1000zł i jesteś gdzie byłeś. Wymiana świec zapłonowych,wymiana czujnika temp. cieczy chłodzącej, wymiana uszczelki pod głowicą,uszczelniacze wałka rozrządu, uszczelniacze trzonków zaworowych 16szt, dotarcie zaworów 16szt (na drugim cylindrze po dotarciu przyleganie...
Info z jednej ze strona na temat diagnozy PD. [ ]..."Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM. Korekcje...
Nie wiem gdzie znaleźć parametr czujnika położenia wałka rozrządu przy Delphi ds150e . Grzebałem godzinę i nic nie znalazłem . W żadnej grupie pomiarowej itd go nie widzę.
Po pomiarach występu do czujnika wałka rozrządu, ten w nowszych wałkach z rur jest wyższy i ściąłby koniec czujnika położenia wałka. W E46 występ jest niższy o około 4mm. I teraz mam problem, nie wiem czy oddać do tokarza na zeszlifowania szlifierką do wałków, czy kupić czujnik od E90/E91 - wtyk jest teoretycznie taki sam, różnią się wysokością (że...
Przebieg 160tyś - serwisowane w VW (oryginalny) - początek problemów - bujanie silnikiem na wolnych obrotach,wymiana rozrządu-kompletnego, następnie po około 200km niemożność równej jazdy powiedzmy przy 2tyś obrotów - szarpał. Na biegu jałowy przy próbie utrzymania np na 2tyś auto zaczynało strasznie falować. Oczywiście żadnych błędów w silniku pod...
7. Osoba bardziej ode mnie zorientowana w temacie, wskazała, że przyczyną może być wadliwy czujnik położenia rozrządu. Na razie nie inwestowałem w kostkę, bo to chyba prosta cewka/czujnik jest, więc co tam się może zepsuć ? Może być "uszkodzony" i to ani mechanicznie ani elektrycznie.Mówię o metalowych opiłkach poprzyklejanych do czujnika wału lub...
Postanowiłem sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu w BMW E36 1.6 M43. W książce sam naprawiam napisane jest iż należy zmierzyć oporność na złączu w pinach 1-2 i 2-3. Wartości powinny wynosić odpowiednia dla 1-2 ok 1 ohma a 2-3 powyżej 10M ohmów. Na stykach 1-2 mam taką wartość: http://images34.fotosik.pl/257/a6cba3f2a... A na 2-3 http://images28.fotosik.pl/216/adddeb1f3...
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Do pomiaru cieczy używa się termistora. Wraz ze zmianą temperatury cieczy zmianie ulega jego rezystancja, której wartość jest przekazywana do ECU. Dane te są analizowane i na ich podstawie ustalany jest czas wtrysku wynoszący od 1 do 6 ms. Przy niskiej temperaturze silnika następuje wydłużenie czasu wtrysku w...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
czujnika wałka rozrządu pomiar wałka rozrządu napięcie czujnika wałka rozrządu
obciążenie procesor laptop gaznik zalewa silnik fotel kierowcy renault megane
zmywarka sharp alternator hyundai
Thermomix wyłącza się zaraz po włączeniu - możliwe przyczyny Migający zegar w piekarniku Amica ED37614BX-type steam