Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Buduje urządzenie pomiarowe do koparki i potrzebuję mierzyć przechylenie/pochylenie poszczególnych segmentów ramienia. Użyłem czujnika BNO055 i korzystam z filtru madgwicka - to nie istotne, bo wszystko działa jak należy do momentu uruchomienia silnika koparki. Problem jest taki, że pracujący silnik generuje spore drgania, które oczywiście wpływają...
Czym różnią się badania statyczne od badań dynamicznych silników elektrycznych? Celem artykułu jest wyjaśnienie różnic między testami statycznymi i dynamicznymi silników elektrycznych i jak te metody pomiarowe są uwzględniane w strategii konserwacji silników. Prawidłowa diagnostyka silników elektrycznych ma kluczowe znaczenie dla bezawaryjnej eksploatacji,...
Witam , od pażdziernika 2010 roku w samochodzie pojawiły się odczuwalne drgania , prawdopodobnie od silnika które przenoszą się na cała karoserię . Są odczuwalne na luzie jak i przy wciśnietym pedale sprzęgła , a także podczas jazdy tylko , że podczas jazdy na niskich obrotach prawie wcale ich nie czuć dopiero przy 2,5 ; 3 tys. obrotów i więcej są odczuwalne...
Pomiar sond robimy na rozgrzanym silniku. Jeśli chodzi o przenoszenie drgań na karoserię to są odpowiedzialne poduszki silnika jak i skrzyni biegów czy zostały sprawdzone ?? Dodano po 2 Zrób tylko listę wszystkich parametrów sondy.
współczesne rozruszniki szybkobrotowe z przekladniami planetarnymi nie potrzebują ogromnych prądów na upartego z baterii wkrętarki idzie odpalić. Jeżeli w baterii od wkrętarki są ogniwa litowe to czemu nie? Opór wewnętrzny ogniw litowo jonowych jest mniejszy od oporu wewnętrznego ogniw kwasowo ołowiowych stąd może popłynąć odpowiedni do rozruchu prąd....
Monitorowanie oparte na warunkach (CbM) w przypadku Przemysłu 4.0 jest odpowiednikiem, np. noszenia opaski fitness na ręce. Wraz z eksplozywnym rozwojem łączności w systemach przemysłowych, pojawia się możliwość obserwowania świata fizycznego w sposób, jaki nigdy dotąd nie był możliwy i zobaczenia procesów fizycznych w akcji, w czasie rzeczywistym,...
Przyklej do silnika wskaźnik laserowy. Na ścianie 30m dalej zobaczysz amplitudę drgań.
Witam potrzebuje skonstruować czujnik drgań wału. pomyślałem że wykorzystam ten czujnik http://www.tme.pl/arts2/pl/a29/ms24.html do pomiaru drgań wału w silniku (silnik obraca sie z prędkością 120000 obrotów na minutę, więc są to wysokie obroty. Pomiar drgań ma na celu sprawdzenie jakości łożysk (wiadomo im łożyska bardziej wyrobione tym silnik wpada...
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony. Przychodzą 3 przewody D plus, DFM, i Lampka Jeżeli alternator ładuje po odpięciu wtyczki to sprawdził bym czy wtedy też się nagrzewa po przejechaniu np 30 km, z odpiętą wtyczką....
Jeżeli rzeczywiście to 120 000obr/min,to czujnik wykorzystujący elementy mechaniczne (styki) musi mieć b. wysoką rozdzielczość(czułość). Odpowiada to częstotliwości f=2kHz. Podany przez ciebie czujnik, nie ma żadnych danych na ten temat. Poza tym wg mnie nie może to być czujnik wykorzystujący styk mechaniczny z obracającym się wałem. Obroty są b. duże,...
Witam. Ma ktoś może pomysł w jaki sposób rozwiązać pomiar spalania paliwa(chwilowego) w silniku diesla z pompą mechaniczną?? Coś takiego jak w starych traktorach. Podczas pracy takiego silnika nie ma żadnego sygnału elektrycznego, wiec potrzebny byłby jakiś przetwornik. Ale jaki i co miałby mierzyć? Dodam, że chciałbym zrobić to na jakiejś atmedze,...
Witam. Po złożeniu silnika 223 Nowy wal cylinder i powszechne, silnik odpalił ale ma tylko obroty do połowy co ciekawe gdy odkrecam manetke powoli obroty ida do max,mało tego przy dodawaniu gazu silnik kopci na bialo na wolnych obrotach prawie tego dymu nie widać ale dam gazu i już leci tego dużo simmeringi są nowe uszczelka pomiędzy karterami jest...
Sterujesz kierunkiem obrotów dwoma przekażnikami z dwóch wyjść procka,w takim razie po co przekażnik włączający drugie trafo? Tak na szybko po pracy napisałem szkielet programu do sterowania bramy,w którym umieściłem wszystkie podane wcześniej wskazówki. Narysowałem też skrócony schemat do tego programu 'Sterowanie bramą,LCD 2x16 ver.01 3.10.2009 'Portd.0...
Chyba nie masz pojęcia za co się zabierasz. Przecież pomiar prędkości wału silnika można zrobić zupełnie niezależnie od hamowni. Hamownia hydrauliczna to będzie coś takiego jak sprzęgło hydrauliczne (takie o płynnym sterowaniu a nie tylko on/off). Tylko że w takim sprzęgle trzeba wał wyjściowy zablokować. Wtedy cała moc wejściowa będzie zamieniana w...
Witam, posiadam trak taśmowy, dość prostej konstrukcji, coś w tym stylu: ( http://obrazki.elektroda.pl/2926931600_1... Natomiast problem polega na tym, że podczas pracy taśma (obracająca się piła) wpada w duże drgania, moim zdaniem konstrukcja owego traka powoduję prace piły w zakresie rezonansowej prędkości obrotowej. Popieram ten wniosek...
:) bardzo ciekawe rozwiązanie, i zapewne coś w tym stylu pozwoli bez problemu uzyskać dokładność 0.1ms :) Teraz muszę to sobie jeszcze na spokojnie przeanalizować, ale zasada działania, jak i koncepcja są bardzo pomysłowe :D A co do zastosowania samego przerzutnika RS i blokowania na 10-20ms przerwania od zbocza, to jest to jakieś rozwiązanie, jednak...
Witam Panowie koledzy czy spotkaliście się kiedyś z takim przypadkiem że silnik ciepły był odstawiany przez falownik - sygnalizował zwarcie uzwojeń, a przy pomiarach na zimno wszystko było w porządku , ten sam silnik na zimno da się uruchomić. Bardzo proszę o pomoc.
Witam, VW Golf 3 1.4 60km + gaz, szukam sposobów na rozwiązanie problemów z silnikiem.. 1. Praca silnika niby jest dobra, ale trzęsie autem, sprawdziłem poduszki, 2 wymieniłem na nowe, 3 jest sprawna. auto według obrotomierza ma 900-950 obrotów. Co jeszcze może być odpowiedzialne za zawieszenie silnika i nieprzenoszenie drgań na nadwozie? 2. Auto przy...
Witam! Pomyśl, czy nie łatwiej zrobić wibrator z użyciem jakiegoś silniczka prądu stałego, którego obroty możesz łatwo regulować. Na osi dajesz mimośrodowo niewyważoną masę i całość zawieszasz na elastycznych gumach lub sprężynach. Ze wzgledu na charakter źródła wibracji, kształt drgań jest zawsze sinusoidalny. Aby masa silnika nie obciążała wibratora,...
i nie ma siły wejść w obroty pod stosunkowo niewielkim obciążeniem. Podłączony przez [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... , w trójkąt. Silnik kupiłem jako używany, dziś go odebrałem i podłączyłem. Kilka razy wszedł w obroty pod obciążeniem, ale za każdym razem wydawał z siebie pisk o wysokiej częstotliwości, w tej chwili...
Witam, Zbudowałem własny silnik bezszczotkowy prądu stałego. Silnik składa się z jednej cewki oraz magnesów neodymowych zamontowanych na wale. Chciałbym wykonać na nim kilka pomiarów, a mianowicie, chcę przy pomocy zasilacza laboratoryjnego zmieniać napięcie zasilania i zmierzyć prąd elektryczny. Niestety miernik posiada straszną bezwładność i wartości...
Dzień dobry mam problem z silnikiem DEUTZ F4L912 z pompą wtryskową Bosch typ A (koparko ładowarka Kramer z 1990 roku - cała mechaniczna), mianowicie obroty na biegu jałowym są bardzo niskie, tak niskie że silnik szarpie jak gdyby chciał zgasnąć. Pytanie moje w jaki sposób podnieść wolne obroty na pompie wtryskowej? Będę wdzięczny za pomoc. pozdrawiam...
Witam, częściowo wyremontowałem silnik deutz f2l912 a mianowicie regeneracja głowic i wymiana tulei z tłokami. Odpala na "dotyk" ale kopci trochę na siwo jak się rozgrzeje to już tylko tak delikatnie. Na zimnym na wolnych obrotach(a muszę podkręcić bo mam za wolne) ma 4 bar ciśnienia oleju po mocnym rozgrzaniu spada do 1,1/1,2 bar. Chodzi według mnie...
W jednym z opracowań dotyczących elektroniki znalazłem taki rysunek, który bardzo mnie zafrapował http://obrazki.elektroda.net/53_12579726... Co o tym sądzicie? Czy to prawda? Czyli dobrym miernikiem cęgowym można to zmierzyć, oczywiście wiem że taki pomiar ma tylko charakter orientacyjno-porównawczy.
Witam. Potrzebuję podpowiedzi na temat wyprodukowania maszyny mierzącej moc/moment silnika spalinowego, mianowicie romet z polskim silnikiem 023. Nie chodzi mi o konkretne wyniki, tylko o względne wskazania. Chodzi o sprawdzenie wpływu zmiany kanałów/przelotów/gaźników/stopnia spręzania na moc/moment na danych obrotach. Myślałem wstępnie nad jakąś zwyczajną...
Witam od jakiegos czasu dzieja mi się dziwne rzeczy z obrotami auto to Passat B5 rocznik 98 silniczek to ADR 1.8l 20V... z manualna skrzyneczka... Ostatnio coraz cześciej sie dzieją takie jaja z obrotami... odpalam silnik... jak już ssanie przestanie chodzić i mam normalne obrotki na poziomie 800-850obrotów to jak mu przygazuje do 2-4tys i puszcze gaz...
Dzień dobry. Problem z Fiat Panda 2, 1100, 2003. 208 tysięcy. Engine świeciło zawsze i świeci, czasem zaświeci kłódka. Akumulator nowy - (po wymianie jeden reflektor pod koła, drugi w niebo). Przejechane 500 km spoko. Start zawsze OK. Benzyna. Pali 7/100 krótkie trasy, zero brania oleju. Max 150 km/h spoko. Wcześniej był na gazie, ale słabo ciągnął...
Witam mam takie problem z silnikiem po odpaleniu obroty wskakują na 2200 i po sekundzie spadają zawsze się tak dzieje po odpaleniu. Odpalam bez wciskania gazu. za duża dawka paliwa przy odpalaniu? gdzie szukać przyczyny? jak usunąć tą usterkę?
Witam zrobiłem remont silnika nowy wał cylinder tłok itp bez głowicy . No i silnik się dławi . Czy to może być wina większych luzów zaworowych?
Witam silnik 1.8AGN problem z przepustnicą. Mianowicie przy pełnym otwarciu ECU pokazuje wartość 86% do 100% troszkę jej brakuje. Czy tak powinno być? I gdzie ewentualnie szukać usterki czy do wymiany przepustnicą? Adaptacja robiona i nic to nie dało. Dodam że auto nie ma mocy i dużo pali może być to przyczyna tej wartości?
mam problem w skoda felicja 1.3 mpi z wolnymi obrotami,najpierw falowały,czyściłem przepustnice i dopiero zaczeły obroty wskakiwać na bardzo wysokie,na wolnych wogóle silnik nie pracuje,cały czas bardzo wysokie obroty.Proszę o radę.
Witam robiłem parownik tzn zmieniałem membrany zestawem naprawczym i teraz jest ok auto nie gaśnie z rana i ładnie chodzi poza tym ze czasem zgaśnie jak hamuje czy podczas jazdy ale rozumiem ze wymaga regulacji.Dziś przejechałem 110km po mieście spokojnie i spalanie wyszli ok.14litrow.Czy by jechać na regulacje muszę przejechać min. 300km tak jak w...
Na początku: jeżeli napisałem w złym dziale, to przepraszam i bardzo prosiłbym moderatora o przeniesienie. Pytanie typowo z ciekawości ile taki silniczek 1.4 R4 16-zaworowy, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i kompressorem może mieć mocy? Załóżmy, że bez kompressora silnik ma 120km. Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.
Witam w silniku zerwał się pasek rozrządu po naprawie silnik nie ma mocy. Zauważyłem że na wolnych obrotach silnik ma dawkę ponad 11 a powinien mieć od 3-9. Jak zmniejszyć dawkę teoretycznie po złożeniu powinno wszystko śmigać. Zmieniałem kąt ale to pogarszało sprawę bo przy 1900 dawka dochodziła do 35mg.
Mam problem z Fabią 1.4 MPI, polegający na tym, że po uruchomieniu zimnego samochodu silnik pracuje bardzo nierówno (faluje) i tylko dodanie gazu ratuje go przed zgaśnieciem, ponadto często zdarza, że rozgrzany silnik zaczyna wyraźnie nierówno pracować i czasem gaśnie na wolnych obrotach np. przy postoju na czerwonym świetle. Czy ktoś może wie o co...
Witam proszę o podpowiedz zrobiłem kapitałkę silnika nowy wał korbowy nowe tłoki szlify,praca silnika zaczyna się od czwartego cylindra spalanie gazu wzrosło z 12-13 litrów do 16-18 litrów parownik nowy wyregulowany na analizatorze spalin wskazanie 0,1.Co może być przyczyną takiego wzrostu spalania? Proszę o pomoc.Silnik 1.6 gaznik.
Używasz INT0 i INT1 do zliczania impulsów na linii A impulsatorów, ustawiasz generację przerwań na opadające zbocze. W przerwaniu sprawdzasz linię B danego impulsatora, jeśli B jest w stanie wysokim, to masz impuls "w lewo", jeśli B jest w stanie niskim, to masz impuls "w prawo". Pozostaje jeszcze eliminacja drgań styków... ;) Nadal nie bardzo to rozumiem....
No niestety NIC nie daje zmiana pojemności pomiędzy tranzystorami. Wracam do orygialnej, potem podmienię jeszcze tą drugą i jak nie pomoże to chyba faktycznie zrobię inną płytkę.. Apropos układu MS-2. Posiadam takowy, leży w pudełku z napisem "nieudane prototypy". Próbowałem ten układ inaczej wyskalować (chciałem w nim zastosowac tarczę z obrotomierza...
http://obrazki.elektroda.pl/5012339700_1... W nanoskali rzeczy działają czasami bardzo nietypowo. Aby zaprezentować jedno z takich zjawisk naukowcy z Chalmers University of Technology w Göteborgo skonstruowali nowatorski układ nanoelektromechaniczny (NEMS). Układ NEMS, skonstruowany przez zespół pod kierownictwem A. Vikströma wytwarza...
Witam, pracuję nad czujnikiem temperatury do silnika pewnej maszyny. Mam dwa problemy. 1. Czy istnieje sensor temperatury typu DS18B20 (1-wire) o zakresie do 200 C ? 2. Czy istnieje możliwość wyeliminowania mrugania czterech wyświetlaczy 7seg ? Jak to zrealizować w C ? Wyświetlacze gasną podczas wykonywania pomiaru temperatury przez DS18B20. Zmontowałem...
Witam. Mój problem dotyczy wysokich drgań silnika na biegu jałowym. Chciałbym zacząć od przepływomierza. Pytanie brzmi jaka powinna być wartość w programie diagnostycznym MAF (g/s)? u mnie na biegu jałowym pokazuje średnio 11 g/s. Czy to prawidłowy wynik? Jaki powinien być? Pozdrawiam. Jarosław Kowalski
Poduszki silnika, skrzynia, sprzęgło, dwumas, wtryski, pompa, przeguby wewnętrzne, zewnętrzne, felgi, opony... Napisz coś więcej, częstotliwość drgań, jaki silnik, przydałby się pomiar kompresji.
Zmierz luzy zaworowe , w suzuki co 30 tyś km reguluje się luz zaworowy. Za duży luz to za mało zassanego powietrza do cylindra i z stąd bogata mieszanka paliwowo- powietrzna. Pomiar luzów wykonaj na zimnym silniku i napisz jakie masz wyniki.
https://obrazki.elektroda.pl/5858092900_... Monitorowanie oparte na stanie (CbM) obejmuje monitorowanie maszyn lub zasobów za pomocą czujników do pomiaru aktualnego stanu urządzenia. Konserwacja predykcyjna (PdM) obejmuje połączenie technik, takich jak CbM, uczenia maszynowego i analityki, w celu przewidywania nadchodzących awarii...
Po pierwsze sprawdzić szczelność dolotu tak jak wyżej ,a po drugie pomiar cisnienia na garach i koniecznie sprawdzenie luzu zaworowego
Pomiar kompresji wiele wyjasni.
Co było powodem zaślepienia odmy. zapewne nadmierny pobór oleju :) Do autora: pomiar sprężania na cylindrach prawdę ci powie. Piszesz coś o sprężaniu. Ile było na poszczególnych ?
Nie było by przymulone. Wszystko zależy od wielkości. Zdziwił by się co jest w stanie znieść 1.9 tdi i dla niektórych jechać mimo iż dla mechanika po rozebraniu to masakra. Już nieraz brak szklanki w 1.9 tdi pd a co za tym idzie drgania silnika i wolne obroty tak kulawe. Ale dopiero kontrolka oleju zaniepokoiła właściciela. Sprawdź jeszcze odmę ale...
Podobnie u mnie. Wymiana pary na BERU rozwiązała problem. Auto-Wójcik Wrocław cena ok 100/szt. Uszkodzona cewka miała wyraźnie zaniżoną wartość rezystancji w obwodzie wtórnym. Pomiar wykazał 8,9kOhma. Wartość minimalna dla SAGEM'ów to 9,0k. Usterka wystąpiła nagle objawiając się wyczuwalnym wzrostem drgań silnika. Spadek mocy itd. Przez prawie tydzień...
Witam, uwaga!!!!! wymiana lasera prawdopodobnie nic nie da. Jeżeli odtwarzacz jest czuły na drgania to winny może być silnik spindle (ten obracający płytę- wybite górne łozysko słizgowe) lub sparciałe (stwardniałe) gumki amortyzujące traskę z napędemm lub oba uszkodzenia jednocześnie. Jeżeli to laser byłby uszkodzony cd przeskakiwałby sam z siebie....
Nie wiadomo czy jest tam pompa wstępna czy nie. Nawet jeśli jest to ciśnienie na wejściu na filtr jest bardzo niskie, pomiar powinien być na wyjściu z vacum.
Pomiar ciśnienia oleju. Jeżeli zbyt niskie to wymiana pompy.
Witam, Zamontowałem termometr do silnika zgodnie z linkiem. http://www.paramotor.com.pl/tani-sposob-... Ale drgania roweru spowodowały że po 5 min przestał działać. Moim drugim podejściem będą termometry panelowe. http://obrazki.elektroda.pl/6966661900_1...
Witam Troche mało informacji, ale rozumiem, że fiesta jest starszej daty, klasyczny diesel. Przyczyna ciężkiego palenia tych silników jest zazwyczaj jedna - zły kąt wtrysku. Silniki te sa na to bardzo czułe. Jeżeli chodzi o regulacje to są dwa warianty, zależne od pompy. W tych silnikach były montowane dwie pompy wtryskowe: promieniowa LUCAS/ROTODIESEL...
Dolanie oleju zmniejsza objętość komory spalania więc oczywiste że ciśnienie wzrośnie. Taki pomiar się robi na wszystkich cylindrach i z jednakową dawką oleju.
Ogólnie pomiar kompresji byłby tańszy niż wszystkie do tej pory graty kupione na podmiankę. Także wizyta u mechanika na początku mogła taniej wyjść. Może jeszcze być jakaś przerwa w wiązce albo słaby styk gdzieś od jakiegoś czujnika, ale ECU raczej błąd by zgłosiło. Ale równie dobrze jak nie lepiej może być coś mechanicznego w głowicy np.
BlueDraco - mógłbyś rozwinąć temat synchronizacji? Chętnie nauczę się czegoś nowego :) Pomiar szerokości impulsu pisałem pod cyfrowy czujnik odległości oraz enkoder w postaci czujnika Halla traktowanego magnesem 8-polowym (rozwiązanie do silnika modelarskiego), więc problem drgania styków (o ile rozumiem) mnie nie dotyczy w tym przypadku.
Dziękuję za odpowiedzi, kupię po parze kilku z wymienionych i potestuję. Jeżeli chodzi o zasięg to zależy mi na komunikacji w domku jednorodzinnym, czyli parter - piętro - kilka ścian. Temat zaciekawił mnie ostatnio w pracy (pracuję w firmie branży auto-motive), gdzie montują różnego rodzaju czujniki bezprzewodowe (typu termometr, czujnik drgań silnika,...
Kontrole przebiegu powinno się zrobić oscyloskopem; Teraz nie możesz powiedzieć że sygnał jest za wolny, występuje opóźnieni w przesyle danych między sterownikiem a interfejsem; Widać to na wykresie w momencie zwiększenia prędkości obrotowej silnika do 3000 obr. tu wykres podaje wartość liniową, a powinno wyglądać tak jak na biegu jałowym z tą różnicą...
(siedząc w samochodzie czuć jak cały samochód drga) Kolego tak to się nie da. Bo drgania to nie falowania. Albo to wypadanie zapłonu, albo falowanie. Więc musisz wiedzieć o co kaman. Pomiar z MAP i odczyt błędów.
pomiary robiłem na 2 piętrze parkingu galerii handlowej. Co za tym idzie cisnienie było ciut nizsze. Masz tylko częściowo rację . Zapoznałem sie z tymi linkami. Wakuometru nie mam ale juz jutro będę miał możliwosć poprosic fachowca o pomiar wakuometrem ale najpierw zapiszę wskazania z mapsensora i wtedy porównam .
po wystartowaniu wrzeciono się grzeje i lekko drga przy 20- 30 hz bo powyżej wyskakuje error1. Podejrzewam że może być wrzeciono uszkodzone lub mam źle skonfigurowany falownik, jednak gdy pod falownik podepnę silnik 3 fazy z piły to wszystko hula ( pomiar oporności uzwojeń 3,2 Om) Proszę o pomoc bo dopiero zaczynam przygodę z własnym CNC
Skończyłem właśnie modyfikację pompy oleju z napedu zębatego na pasek. Co zostało zrobione/zamontowane: - nowa pompa oleju vika - nowe dysze spryskujace tłoki te z końcówką C oryginał vw - nowy komplet hydropopychaczy Ina + dźwigienki - zaślepiony 1 otwór w bloku (trzeba rozwiercić i gwintować w moim przypadku gwint metryczny M10 - jeden otwór w bloku...
Witam Właśnie wróciłem od kolegi z vag-iem. Zrobiłem kolejne logi- nie sa to jeszcze pełne, ale chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz która zauważyliśmy w kanale 23. Otóż BIP jest sporo mniejszy niż na innych wtryskiwaczach, czy może to oznaczać, że pierwsza pompka umarła?? W załączniku załączam logi. ps. w Anglii jest naprawdę ciężko znaleźć mechanika...
Jest kilka metod żeby to zdiagnozować. Pomiar rms lub fft prędkości drgań, jeżeli masz dostępny jakiś czujnik. Możesz sprawdzić w widmie prądu czy nie ma jakiś częstotliwości uszkodzeniowych (ale silnik zasilany bez falownika). Możesz sprawdzić wartości rms prądów i napiec na silniku czy nie ma żadnej asymetrii od falownika - skoro ten falownik już...
Witam. Robie stanowisko na uczelnie o silniku krokowym. Zrobilem sterownik na Atmega8. Silnik unipolarny. Problem jest taki ze przy wolnym ipulsowaniu silnik co krok drga. Tarcza po kroku trzesie sie. Tak jakby wal byl z jakies sprezynowej stali. Jest impuls, silnik obraca sie o krok i wyglada to jakby jechal krok do przodu i 1/4 kroku do tylu. Przy...
Termin wymieniony, a kompresor nadal się wyłącza po kilku sekundach. Co powyższe oznacza? 1. Silnik rusza. Czuć drgania pracującej (pewnie ciężko) sprężarki, a po kilku sekundach drgania ustają wraz z "cyknięciem" termika. 2. Silnik nie rusza tylko buczy, a po kilku sekundach słychać cyknięcie termika i cisza. Wysil się i napisz więcej. Może film nagrasz?...
Ja jeszcze raz napiszę, że przy granicznej prędkości moich silników, gdy próbuje zatrzymać sprzęgło ręką używam mniej więcej tej samej siły i przy podziale 1:1 i 1:32. Jest to tylko taki "pomiar na oko", ale przecież odczuł bym różnicę między 100% a 5%. Kolego (at)urgon Nie chcę udowadniać żadnych swoich racji bo nie jestem przekonany że je mam, ale...
czujnik drgań pomiar pomiar amplitudy drgań tłumik drgań silnika
volvo silnika multiswitch unicable suzuki vitara bezpieczniki
jednokierunkowa przetwornica jednokierunkowa przetwornica
Czy uziemienie wpływa na grzanie wody w bojlerze? Wymiennik ciepła w kotle Junkers ZWR 23/24 - materiał